aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2012: az év legjobb filmjei a szerkesztőség szerint Zalaba_Ferenc
2012. december 30. 16:58:03

Kategória: film 30 komment

Egyéni listámmal majd egy kicsivel később jelentkezem, előtte - blogunk történetében először - szerkesztőségi gyűjtéssel kényeztetlek titeket, melyet a kilenctagú csapat vért izzadva, egymás és saját torkát véresre kaparva imádkozott össze az elmúlt napok során. Na jó, igazából én élveztem.

Az összeállításban a hivatalos forrásból elérhető (tehát moziban, fesztiválokon és/vagy különleges rendezvények keretében bemutatott, valamint DVD-n és BD-n beszerezhető) filmek vehettek részt. Mindenki tízes listával jelentkezett (mármint majdnem mindenki, ugyanis volt, aki szerint olyan sovány volt az éves termés, hogy tíz jó filmet se tudott összeszedni, és volt, aki tizenötös listával bombázott: fiatalság, bolondság). Az első helyezett tíz pontot ért, a második kilencet, a harmadik nyolcat, és így tovább. A pontozásnak hála egy-két poszton többen is osztozkodtak. Nos, íme a végeredmény:

9. Final Cut - Hölgyeim és uraim / A hét pszichopata és a si-cu [Seven Psychopaths] / A messzi dél vadjai [Beasts of the Southern Wild] / A tetovált lány [The Girl with the Dragon Tattoo] (15 pont)

Pálfi György sok-sok filmből újat vág. Martin McDonagh beleírja magát egy történetbe, melyben egy történetet ír, amely megtörténik, értem? Hushpuppy, az árvédelmi területen éldegélő kislány mesevilágot sző a mocsokból. David Fincher remake-jében Rooney Mara remekel.

8. Bikanyak [Rundskop] (18 pont)

Az ajzószerek rabjaként méretesre duzzadt fickó múltját sötét árnyak lengik be, ezért nem tud mit kezdeni a nőkkel. Másoknak se árnyak, se szteroidok nem kellenek ehhez.

7. Szerelem [Amour] (19 pont)

A sírig tartó szerelem egy olyan vándorút, amely az utolsó kilométereken fáj, mint a durva isten.

6. Prometheus (22 pont)

Ridley Scott filmjében új sakktáblára helyezi a xenomorphot, és olyan játszmába fog, melynek nagyon sokféle végkimenetele lehet.

4. Ház az erdő mélyén [The Cabin in the Woods] / Shame - A szégyentelen (24 pont)

Joss Whedon és Drew Goddard élve boncolja fel a slasher műfaját, aztán elhozzák a vérrel-béllel folyó Kánaánt. Michael Fassbender nagyvárosi ragadozóként megpróbál a saját farkába harapni.

3. Looper - A jövő gyilkosa (25 pont)

Egy időutazós sci-fi, melyben mind az időutazás, mind a sci-fi másodlagos a jellemek előre- és visszafejlődésével szemben.

2. Skyfall (28 pont)

Az új Bondban találkozik a modern a klasszikussal, és baromi jól kijönnek egymással.

1. Holdfény Királyság [Moonrise Kingdom] (47 pont)

Wes Anderson legújabb, eddigi legközérthetőbb dirigálása magasan az év legjobbja. Megnyugtató tudni, hogy szerkesztőségünkben mindenki volt szerelmes, és elsőként talán már egészen fiatalon. (Én például abba a lányba, aki az istenért se akarta megmutatni a csúnyáját.)

Címkék

joss whedon bond bruce willis charlize theron colin farrell edward norton daniel craig bill murray wes anderson ridley scott ralph fiennes javier bardem tilda swinton woody harrelson david fincher christopher walken michael haneke martin mcdonagh emily blunt sam rockwell judi dench guy pearce frances mcdormand joseph gordon levitt richard jenkins michael fassbender chris hemsworth rian johnson noomi rapace rooney mara prometheus skyfall top film top2012

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr414987954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2012.12.30. 17:08:47

Nálam a Fékezhetetlen, Csempészek,Argo,Éhezők Viadala még biztos felkerült volna.

Looper harmadik helye ugyanakkor meglepett.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.12.30. 17:09:05

Prometheus, Skyfall, Looper nekem is rajta van a listán, de a Shame, Kabin.. Bikanyak, hogy kerülhetett rá? 2011-es a filmek.

Sütemény1975 2012.12.30. 17:11:14

Majd meg egy 5. helyezett is kellene :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.12.30. 17:15:41

@freddyD: Igen a Fékezhetetlen is rajta van nálam. Felüdülés volt az a film.

10. Looper
9. Csodálatos Pókember
8. Pi élete
7. Fékezhetetlen
6. 007 - Skyfall
5. Feláldozhatók 2
4. Bosszúállók
3. Prometheus
2. Hobbit
1. Sötét lovag - Felemelkedés

Angyalosi Ádám · http://aeonflux.blog.hu 2012.12.30. 17:16:25

@REMY: a magyarországi bemutatók voltak a mérvadók.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.12.30. 17:21:13

@Sütemény1975: Van helyette két negyedik helyezettünk. :)

(Ezért nincs 10. helyezett se.)

McCl@ne 2012.12.30. 17:21:16

Jók az eddigi kommentek :D
Csempészek a Top 10-ben? :D Éhezők viadala?

Shame, Cabin in the Woods és a Bikanyak idén lettek bemutatva, gondolom ezért :)

5. helyezett pedig van, ugyanannyit kapott, mint a 4., ott ugyanis két film van feltüntetve.

Amúgy jó lista, majd ha elkezdik írni az emberek a sajátjukat, beszállok én is, nem pont ilyen lesz, de aki ez alapján pótol, az sem sok mindenről marad le :)

McCl@ne 2012.12.30. 17:22:21

@McCl@ne: Na, közben már mindenre válaszoltak és jönnek a listák is, lassú vagyok :D Talán nem kéne egész nap ezt az új másfél perces Die Hard anyagot néznem :P

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2012.12.30. 17:30:23

Ebből is látszik, hogy a Holdfény királyságot milyen könnyű szeretni. Annak meg rajtam kívül gondolom még örülnek páran, hogy a hatodik helyezett nem az első lett, bár még szebb lett volna, ha rá se kerül a listára.

freddyD 2012.12.30. 17:33:02

@McCl@ne: Biztos hogy ciki sok embernek a Csempészek-es véleményem, de nekem idén akkor is az egyik legnagyobb mozis élményem volt. Pedig nem két filmre ültem be

szkristof92 2012.12.30. 17:33:44

Az itteniek közül hét benne van az én top 15-ben is!:) De az elhelyezésen még nekem is agyalnom kell.

kaamir 2012.12.30. 17:38:07

Nálam a Shame az év egyik legrosszabbja. Nagyon régen idegesített fel utoljára ennyire egy film.

A legjobban idén a Snowtown tetszett, de azt talán be se mutatták nálunk. Ahogy a Trollvadászt se, pedig az is nagyon jó volt. Az ideiek közül a Hét pszichopata és a Ház az erdő mélyén tetszett igazán, de még nagyon sok mindent kell pótolni.

Németh Barna 2012.12.30. 18:04:26

Ha nem feledkezek meg róla, hogy a Cabin is jelölhető, most lenne ötödik helyezett :)

Vektor. (törölt) 2012.12.30. 18:18:28

Korrekt lista, bár a sorrend nem az igazi. :)
Elismerem, a Looper és a Skyfall szórakoztató, de egy ilyen erős évben nem helyezném őket a dobogóra. Kb. az Argo szintjén vannak, amit szerintem jogosan hagytatok ki.

Egy komolyabb hiányzót vélek felfedezni, az Artistot, ha idei filmnek számít. Tudom, hogy nem menő Oscar-díjasokat kedvelni, de helye lehetne egy ilyen listán.

Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, és hogy engem is lehessen támadni, itt van az én listám:

1. Amour
2. A Separation (tavalyi, de anno lemaradtam róla, és muszáj megemlítenem)
3. Beasts of the Southern Wild
4. Holy Motors
5. Monsieur Lazhar
6. The Artist
7. The Perks of Being a Wallflower
8. Shame
9. The Intouchables
10. Moonrise Kingdom

Közel volt a Top10-hez a Descendants, a Take Shelter, a Cabin in the Woods, és a Tyrannosaur.

Cucuminator 2012.12.30. 18:22:09

@freddyD: A csempészek nekem is nagyon bejött. Marky Mark neve mára szinte egyet jelent garanciával.
Királyul nyomod a rap-et. :D

Az Argo-nak szerintem helye van a listán (,egyébként ma sikerült átvennem a könyvet amit a Filmdroidon nyertem.)

VVega · https://debugme.eu/ 2012.12.30. 18:44:15

Inkább a Looper mint az Avengers?

Globetrotter2014 2012.12.30. 18:50:29

A cabin in the woods sok szerkesztőségnél szerepelt jól.

Asszem érdemes lesz bepótolni.

Atkakukac1989 2012.12.30. 19:35:58

Eddig nem tudtam rájönni, mitől olyan zseniális a Bikanyak (a főszereplőjén és egy két erősebb jeleneten kívül), azonban a lista nagyon remek.

Az éhezők viadalát hiányolom én is, ha már egy-két emberke is megemlítette. :D

K. Kálmán 2012.12.30. 19:53:28

Azt hiszem, én nagyon ki fogok lógni a sorból, mert nekem erről a listáról összesen 1 film kerül be az idei Top 10-embe, ha kész lesz, mégpedig a Holdfény királyság.

A Looper, a Skyfall és a Final Cut nekem is tetszettek, de az első 10-be sajnos nem férnek be.

Seraphin 2012.12.30. 20:05:22

Nekem viszont nem tetszett a Holdfény, túl zavaros volt és unalmas. Scott Pilgrimes. Az Okostojást és a Darjeelinget néztem meg előtte, azok életszerűbbek és szórakoztatóak. csalódás. a többit nem láttam.

McCl@ne 2012.12.30. 20:23:28

Na, akkor abból válogatva, amiket idén mutattak be Magyarországon:

1. A szégyentelen
2. Prometheus
3. Looper - A jövő gyilkosa
4. Holdfény királyság
5. Skyfall
6. A hét pszichopata és a si-cu
7. Pi élete
8. Bosszúállók
9. 21 Jump Street - A kopasz osztag
10. Magic Mike

Elég sok mindent nem láttam, de majd apránként, mondjuk az Oscar-ig bepótolgatom őket :)

Ferenclabda 2012.12.30. 21:36:59

Az én TOP 10-es listám:

01. The Avengers
02. Skyfall
03. The Hobbit: An Unexpected Journey
04. The Dark Knight Rises
05. The Amazing Spider-Man
06. Prometheus
07. Ted
08. Looper
09. American Reunion
10. The Expendables 2

Thresher 2012.12.31. 00:39:27

Az a Prométeusz János ott hátul, leülhet....

Viszont a Holdfény Királyság előnye megdöbbentő. De könnyen pofázok, hiszen nem is láttam.

Thresher 2012.12.31. 00:44:29

Az Avengers-t én is hiányolom, bármennyire is mainstream film, annak ellenére nagyon jól meg lett csinálva, a forgatókönyv meg a film egész szerkezete nagyon koherens.
(Ami Spidey esetében még távolról se mondható el.)

A Looper meg nálam határeset, szeretem a filmet, de sci-fiként borzasztó tudománytalan.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.12.31. 00:47:58

Én nem értem ezt a Skyfall őrületet, teljesen átlagos Bond (ami nálam nem egy nagy dicséret). Marha jól nézett ki a film, ezt elismerem, de a párbeszédek néhol sírni valóak voltak, a sztori meg sablonos.

A Holdfény királyság engem hidege hagyott. Norton jó volt, a gyerekek közömbösebbek már nem is lehettek volna.

De legalább a TDKR nem került fel :D

Az én kedvenceim idén: Prometheus, End of watch, Looper

Dean6 2012.12.31. 00:49:23

Nálam a lista:
1.A Hobbit-Váratlan utazás
2.Skyfall
3.A Sötét Lovag-Felemelkedés
4.Warrior - A végső menet
5.Fékezhetetlen
6.A Bosszúállók
7.Az utolsó műszak
8.Az Argo-akció
9.A Tetovált Lány
10.Éhezők Viadala

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.12.31. 12:13:12

@Angyalosi Ádám: Akkor viszont a Beasts of The Southern Wild 2013-as :P Ebből már nem jössz ki jól :D

Egyébként alapvetően tetszik a lista, bár a Skyfall előkelő helyezése nagyon meglepett, mert sztem alapvetően nem volt egy túlságosan komplex és emlékezetes film.

Amúgy ilyeneket láttatok h Detachment, The Raid: Redemption, End of Watch? Nekem ezek is simán felkerülnének egy hasonló listára.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.12.31. 12:48:59

@danialves: A bevezetőben jeleztük, hogy fesztiválokon bemutatott filmek is játszhatnak, és A messzi dél vadjai bizony volt a Cinefesten.

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2012.12.31. 16:18:10

Szegény Beszélnünk kell Kevinről... :-(
Még előrébb kellett volna tennem a listámon?! :-D

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása