Ez a fűrészelős, rejtvényfejtegetős, sorozatgyilkosos horror egészen odáig nem érdekelt, amíg meg nem láttam a rendező nevét: Jonas Akerlund.
Ez a fűrészelős, rejtvényfejtegetős, sorozatgyilkosos horror egészen odáig nem érdekelt, amíg meg nem láttam a rendező nevét: Jonas Akerlund.
Tíz perccel éjfél előtt becsúszik még egy rövidke előzetes. (SPOILER: az utolsó képkockák gyanúsak.)
Az Asylum tudja, mitől döglik a nép. Február 3-tól nálunk is DVD-n (és a mozi?! :) a BuFi forgalmazásában.
Bízom benne, hogy Ron Howard egyszer csak megtalálja azt a zsánert, amiben igazán maradandót tud alkotni. Szó se róla, filmjeit jól ismerjük, hisz nagy pénzekkel, nagy sztárokkal és nagy sztorikkal dolgozik, de ha nem kezdődne minden munkája (a kötelező Imagine logót és Brian Grazer nevét követően) azzal, hogy "a Ron Howard film", kutya legyek, ha be lehetne azonosítani őket. Iparos ő, bár kétségkívül nagyiparos, de filmjei inkább megbízhatóak, semmint értékesek.
Ebből a sorból a Frost/Nixon sem lóg ki, amely a maga két órájában feszes és szórakoztató játékot kínál, de aki szeretne okosabb lenni Watergate, netalántán showmanship ügyben, az tapogatózzon inkább más irányba (mankóként ajánlaném Az elnök embereit, illetve A komédia királyát). Tulajdonképpen nem is baj, hogy a film beáldozza a szárazsággal fenyegetőző politikai intrikát két különböző ember pszichológiai harcával szemben, hisz Nixonnal, az elnökkel tele van a padlás, de Nixonról, az emberről elfogulatlanul csak kevesen mertek nyilatkozni.
A játékidő 2/3-ában úgy tűnik, hogy egy ilyen ritka darabbal van dolgunk, aztán történik egy fantasy-be illő, eléggé megalapozatlan (és az A Few Good Menből kölcsönvett) telefonbeszélgetés, s abban a pillanatban a kamaradrámából kirakatdráma lesz. Ez bizony sajnálatos, főleg a két címszereplő bőrébe bújt színészek teljesítményének tükrében. Michael Sheen kiváló, de a jutalomfalatok mindenképp Frank Langellát illetik, aki képes ironikusan, de a paródia halvány nyomai nélkül játszani Nixon manírjaival.
Holnapután, csütörtökön, helyi idő szerint délután 2-kor végre megtudjuk, kik lesznek az idei év Oscar-jelöltjei. Tippelni ezúttal nem egyszerű, még a Globe-ok és BAFTA-k fényében sem, hisz rengeteg egyenrangú alakítást kell számba venni, s ezúttal nincs tuti tipp, sehol egy TITANIC vagy egy izé... A BEUTIFUL MIND. Mindezek ellenére bepróbálom magam a fontosabb kategóriákban, aztán majd kiderül. A saját tippek jöhetnek a kommentekben.
Legjobb film:
The Curious Case of Benjamin Button
The Dark Knight
Gran Torino
Milk
Slumdog Millionaire
Legjobb rendező
Darren Aronofsky (The Wrestler)
Danny Boyle (Slumdog Millionaire)
David Fincher (The Curious Case of Benjamin Button)
Christopher Nolan (The Dark Knight)
Gus Van Sant (Milk)
Legjobb férfi főszereplő
Clint Eastwood (Gran Torino)
Richard Jenkins (The Visitor)
Sean Penn (Milk)
Brad Pitt (The Curious Case of Benjamin Button)
Mickey Rourke (The Wrestler)
Legjobb női főszereplő
Anne Hathaway (Rachel Getting Married)
Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky)
Angelina Jolie (Changeling)
Kistin Scott Thomas (I've Loved You So Long)
Kate Winslet (Revolutionary Road)
Legjobb férfi epizódszereplő
Robert Downey Jr. (Tropic Thunder)
Philip Seymour Hoffman (Doubt)
Heath Ledger (The Dark Knight)
Eddie Marsan (Happy-Go-Lucky)
Michael Shannon (Revolutionary Road)
Legjobb női epizódszereplő
Amy Adams (Doubt)
Penelope Cruz (Vicky Christina Barcelona)
Viola Davis (Doubt)
Taraji P. Henson (The Curious Case of Benjamin Button)
Kate Winslet (The Reader)
Legjobb eredeti forgatókönyv
Gran Torino
Happy-Go-Lucky
Milk
The Visitor
WALL-E
Legjobb adaptált forgatókönyv
The Curious Case of Benjamin Button
The Dark Knight
Doubt
Revolutionary Road
Slumdog Millionaire
Bár a vizsgaidőszak miatt pia-, nő- és időhiányban szenvedek, úgy gondoltam, mégis muszáj írnom pár sort a Rock Bandről. Vizsgák ide vagy oda, szilveszterkor áthívtam pár havert egy kis szolíd italozásra. 10 körül érkeztek meg, egészen addig dumáltunk amíg az egyikük ki nem szúrta a szekrény tetején árválkodó hatalmas dobozt, ami a játék hangszereit rejtette. Egyik haverom sem volt az a kocka típus (csak én:D) így nem nagyon tudták, hogy miről is van szó. Elmondtam nekik, hogy ez az egyik legjobb ritmusjáték, dobbal, gitárral, mikrofonnal, és bevezettem őket az irányítás rejtelmeibe. A kezdeti bukdácsolások ellenére hamar belejöttek, bár voltak akik kategórikusan kijelentették, hogy ők nem énekelnek, vagy nem dobolnak, de az idő és pezsgő múlásával ez hamar megváltozott. 11 körül kezdtük és reggel 4-kor hagytuk abba, csak éjfélkor iktattunk be egy negyedórás szünetet:) Végül mindeki úgy távozott, hogy neki kell egy ilyen. Ez a Rock Band.
A ritmusjátékok egészen a Dance Dance Revolutionig vezethetőek vissza, melyben a képernyőn megjelenő nyilaknak megfelően kellet ugrálni a játékos lába alá fektetett szőnyegen. Erre az alapra építkezett a Guitar Hero franchise is, a megfelelő sorrendben lenyomott gombok mechanizmusát ültette át gitárra, később a Rock Band pedig már gitárra, basszusgitárra, dobra, énekre szórta szét a feladatokat.
Pár szó a hangszerekről: a gitár egy gyönyörű Fender Stratocaster utánzat, vezeték nélküli, a pengetője teljesen halk, nem kattog mint a GH-é, bár nem annyira kényelmes. (Fontos tudni, hogy kompatibilis a Guitar Hero gitárjával, de visszafelé ez nem működik.) A dob: négy tányérral és egy pedállal rendelkező masszív szerkezet, Ludwig dobverővel. Sokakat zavar, hogy kopog az ütéseknél, szerintem ez elhanyagolható és kivédhető a zokni moddal :). Az sokkal jobban idegesített, hogy vezetékes, a lábdobbal pedig csak óvatosan, mert törékeny. A mikrofon jó minőségű, de sajnos ez is "wired".
Ez egy partijáték, egyedül is el lehet lenni vele, sőt a Turné mód hónapokig lekötheti az embert, de haverokkal az igazi. A számok nem annyira ismertek és ez nagy kár, a GH3 tracklistje sokkal jobban bejött. Inkább a mennyiségre gyúrtak rá, az eddig megjelent két rész kb. 130 számot tartalmaz, de van még +20 ingyen letölthető dal, + 500 fizetős. A Rock Band második részével játszottuk, és GH-hoz és RB1-hez képest sokkal, de sokkal nehezebb. A dobon és gitáron apró hibákat sem véthetünk, ebből a szempontból elnézőbbek az imént említett játékok. Illetve a játékegyensúly sem tökéletes, Mediumon eljátszom bármelyik számot 100%-on (a GH-s múltnak hála), de Hardon szinte egyiket sem tudom végignyomni. Ami még rossz volt, hogy a Turné módban minden helyszínen csak 2-3 szám van, a többit véletlenszerűen választja a gép. Például a Spoonmant egymásután háromszor is játszottam...
A pár apró hiba ellenére is imádtam, a hangulata leírhatatlan, aki teheti, próbálja ki. Bár itthon elég nehéz beszerezni (a második részt főleg), pár konzolboltban lehet kapni, de az ára elég borsos. Én is koplaltam miatta pár napig, de megérte:)
Remélem, bejön a Pixar/Disney főnök John Lasseter számítása, s a CG dömpingbe kissé belefásult emberek beülnek majd erre a minden tekintetben ósulis rajzfilmre. A Disney éves jelentésében debütált ez a gyönyörű kép, ami klikkre megnő, hogy jól megcsodálhassátok.
Emlékeim szerint mifelénk még a film teaseresem járt, úgyhogy ezúton szeretném pótolni a restanciát.
A Lucas Birodalom szelleme belengi az egész világot. Jelen esetben ez nem csupán azért releváns, mert a 2.0-ás rendszámmal ellátott Ghost in the Shell upgrade erőteljesen emlékeztet a Star Wars filmeket ért pixelbalesetekre, hanem azért is, mert a legjobb, ami az új GitS-szel történt, szintén Lucas érdeme - legalábbis közvetve, ugyanis az új változat hangját a Skywalker Sound hangmérnökei keverték össze. Áldattassék nevük. Ha behúnyod a szemed, és figyelmen kívül hagyod a gyakorta otrombán beillesztett CGI-t és a furcsa átszínezéseket, akkor fantasztikus hangélményben lesz részed. Ezt nem akarom ecsetelni, derceto már megtette korábban.
Az Innocence-t idéző sárgás/barnás színfrissítést látva gondolkodóba estem, hogy a producerek most saját klasszikusuk értékét kérdőjelezik meg azzal, hogy hozzányúlnak ahhoz, amihez nem kéne, vagy csak tényleg újabb rókabőrről van szó? Remélhetőleg csak az utóbbi, az ejnye-bejnye mindenképp kijár, főleg hogy a látott HD-transzfer azért rendesen elmarad az elvárhatótól: kezdem gyanítani, hogy a hozott anyaggal volt gond.
A legnagyobb változás a címfeliratozást és az azt megelőző nyitányt érte: Kuszanagi belép a harmadik dimenzióba s erősen emlékeztet egy gumibabára, ami némileg aláássa a rettenthetetlen kiborglány mítoszát. A búvárkodó Kuszanagi is új arcot kap (valamint randa gömb alakú buborékokat), ezen kívül a számítógépes képernyők, térképek lettek lecserélve, továbbá a filmben szereplő helikopterek közül néhány (költségvetési plafon?), s mint ahogy azt már említettem, szinte minden jelenetet újraszíneztek. Ne is keressétek a Mátrix-zöldet.
A film természetesen beszippant. Atmoszférája lenyűgöző, története lebilincselő, gondolatvilága mérhetetlenül gazdag, s imádom azokat a jelentéktelennek tűnő momentumokat, amikor a figurák a pontos célzásról macsóznak, vagy amikor az egyik rosszfiú pozíciót vált, mielőtt bevetné a "dumm-dumm" töltényeket. És ha megjelenne nálunk a 2.0, már csak a hangja miatt megvenném. (Nem a filmnek, hanem az upgrade-nek.)
Még az is előfordulhat, hogy végül megbocsájtjuk McG-nek múltját és nevét egyaránt. A napokban néhány szerencsés újságíró betekintést nyerhetett Los Angelesben a készülő TERMINATOR: SALVATION moziba, melyet a rendező beszámolója követett. A következők derültek ki a filmmel kapcsolatban:
A bemutatón rengeteg vázlat és tervrajz került kiállításra - egy-kettőt már láthattunk is, de a javát még nem. Az "Elolvasom" mögött közel két tucat kép vár! (A minőségért bocs, a képek iPhone-nal készültek. :)
Íme néhány észbontó profilkép (gördeszkára vágva) Spike Jonze vad dolgairól.
A Variety szerint a Sony tette rá a kezét Isaac Asimov örökérvényű psy-fi mitológiájára, az Alapítványra és hamarosan el is kezdenek dolgozni a filmváltozaton. Eddig tartott a jó hír. A rossz... mit rossz: megsemmisítő hír pedig az, hogy rendezőnek Roland Emmerich van kijelölve. Áú. Mélyütés.
A főszereplő- és rendezőváltás, az új környezet és az epizódcím után elhagyott sorszám mind egy dologra utalt: ennek a filmnek DVD-n kellett volna debütálnia. Személy szerint mind máig nem értem, hogy az Underworldnek hogy sikerült szériává híznia, hisz már az első rész sem volt több egy halovány (kékes-szürkés) b-filmnél, melyet mintha egy Mátrix-rajongó középiskolás álmodott volna meg - hosszasan elidőzve Kate Beckinsale kiemelkedő tulajdonságain.
És mégis: mire feleszméltem, már a harmadik eresztés is megérkezett a mozikba, hogy feltárja, honnan is ered ez a shakespeare-i ellentét a farkasemberek és vámpírok között - továbbá hosszasan elidőzzön a Kate-et váltó Rhona "Doomsday" Mitra és a bámulatosan kigyúrt Michael "Frost/Nixon" Sheen kiemelkedő tulajdonságain.
Érdekes módon az Underworld-filmek élvezhetősége minden egyes epizóddal nő, ez valószínűleg az egyre lejebb tornázott nézői elvárásoknak és fun-mutató emelkedésének tudható be, hisz a szükségszerű dramatizálás ellenére ez az epizód veszi magát a legkevésbé komolyan, s a maga 80 percével még az alacsony költségvetésből adódó redundáns ütközetek sem annyira feltűnők (mígaz első filmbe már a harmadik belassított magasugrásnál bele ehet bóbiskolni).
A sötét középkorba áthelyezett történet jobbára felejthető: a szereplők még ki sem nyitják a szájukat, máris sejtheted, hogy melyik mit fog tenni vagy éppenséggel nem tenni, a film utolsó harmadába azért elfér egy tsiztességes fordulat (főleg ha már nem emlékszel az első rész flashbackjeire), s a rendezőként most debütáló Patrick Tatopoulos trükkstúdiója is kitesz magáért. Csodát azért ne várj, s ha kérhetem, akkor negyedik részt se.
Beszélt