aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2009: oscar-tippek Zalaba_Ferenc
2009. január 20. 23:15:58

Kategória: 26 komment

Holnapután, csütörtökön, helyi idő szerint délután 2-kor végre megtudjuk, kik lesznek az idei év Oscar-jelöltjei. Tippelni ezúttal nem egyszerű, még a Globe-ok és BAFTA-k fényében sem, hisz rengeteg egyenrangú alakítást kell számba venni, s ezúttal nincs tuti tipp, sehol egy TITANIC vagy egy izé... A BEUTIFUL MIND. Mindezek ellenére bepróbálom magam a fontosabb kategóriákban, aztán majd kiderül. A saját tippek jöhetnek a kommentekben.

Legjobb film:
The Curious Case of Benjamin Button
The Dark Knight
Gran Torino
Milk
Slumdog Millionaire

Legjobb rendező
Darren Aronofsky (The Wrestler)
Danny Boyle (Slumdog Millionaire)
David Fincher (The Curious Case of Benjamin Button)
Christopher Nolan (The Dark Knight)
Gus Van Sant (Milk)

Legjobb férfi főszereplő
Clint Eastwood (Gran Torino)
Richard Jenkins (The Visitor)
Sean Penn (Milk)
Brad Pitt (The Curious Case of Benjamin Button)
Mickey Rourke (The Wrestler)

Legjobb női főszereplő
Anne Hathaway (Rachel Getting Married)
Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky)
Angelina Jolie (Changeling)
Kistin Scott Thomas (I've Loved You So Long)
Kate Winslet (Revolutionary Road)

Legjobb férfi epizódszereplő
Robert Downey Jr. (Tropic Thunder)
Philip Seymour Hoffman (Doubt)
Heath Ledger (The Dark Knight)
Eddie Marsan (Happy-Go-Lucky)
Michael Shannon (Revolutionary Road)

Legjobb női epizódszereplő
Amy Adams (Doubt)
Penelope Cruz (Vicky Christina Barcelona)
Viola Davis (Doubt)
Taraji P. Henson (The Curious Case of Benjamin Button)
Kate Winslet (The Reader)

Legjobb eredeti forgatókönyv
Gran Torino
Happy-Go-Lucky
Milk
The Visitor
WALL-E

Legjobb adaptált forgatókönyv
The Curious Case of Benjamin Button
The Dark Knight
Doubt
Revolutionary Road
Slumdog Millionaire

Címkék

oscar dijszezon dijszezon 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr854536227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_84013 2009.01.20. 23:42:30

Legjobb film: Slumdog Millionaire, The Dark Knight, Wall-E, Milk, The Curious Case of Benjamin Button. Legjobb rendező: Danny Boyle, David Fincher, Christopher Nolan, Gus van Sant, Darren Aronofsky. Legjobb férfi főszereplő: Mickey Rourke, Sean Penn, Clint Eastwood, Frank Langella, Brad Pitt. Legjobb női főszereplő: Kate Winslet, Meryl Streep, Anne Hathaway, Angelina Jolie, Cate Blanchett. Legjobb férfi mellékszereplő: Heath Ledger, Michael Shannon, Philip Seymour Hoffman, Robert Downey Jr., Brendan Gleeson. Legjobb női mellékszereplő: Penélope Cruz, Marisa Tomei, Kate Winslet, Amy Adams, Viola Davis. Legjobb eredeti forgatókönyv: The Visitor, In Bruges, The Wrestler, Milk, Wall-E. Legjobb adaptált forgatókönyv: Slumdog Millionaire, The Curious Case of Benjamin Button, The Dark Knight, Frost/Nixon, Doubt.

hinher 2009.01.20. 23:48:40

én a Rev Road-ot betenném filmre, rendezőre és ffi főszereplőre is - a Milk ellenében Taraji P. Henson (női mellék) helyére és Marisa Tomei-t tenném és nagyon drukkolok a Visitornak (2 jelölés), illetve a Bruges-nek (forgatókönyv) is

Ismeretlen_9654 2009.01.21. 00:25:37

bátor tippek, sok-sok esélytelennel. szerintem szegény jenkins nem kap jelölést, mint ahogy robert downey, gus van sant, clint papa és aronofsky sem. és egy kicsit még fincher mellőzését is el tudom képzelni - sajnos. :( nolan és a tdk legjobb filmes nominálása is elég képlékeny téma. majd meglátjuk. néhány kategóriában bár bejönnének a tippjeid! :)

DCIJB 2009.01.21. 01:39:46

@dick laurent: Robert Downey jr.-t biztos jelolik. @ae: Gran Torino a legjobb film kategoriaban? No chance! Legjobb film: Slumdog Millionaire The Curious Case of Benjamin Button The Dark Knight WALL-E Frost/Nixon Legjobb rendező Ron Howard (Frost/Nixon) Danny Boyle (Slumdog Millionaire) David Fincher (The Curious Case of Benjamin Button) Christopher Nolan (The Dark Knight) Gus Van Sant (Milk) Legjobb férfi főszereplő Clint Eastwood (Gran Torino) Frank Langella (Frost/Nixon) Sean Penn (Milk) Brad Pitt (The Curious Case of Benjamin Button) Mickey Rourke (The Wrestler) Legjobb női főszereplő Anne Hathaway (Rachel Getting Married) Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky) Meryl Streep (Doubt) Cate Blanchett (The Curious Case of Benjamin Button) Kate Winslet (Revolutionary Road) Legjobb férfi epizódszereplő Robert Downey Jr. (Tropic Thunder) Philip Seymour Hoffman (Doubt) Heath Ledger (The Dark Knight) Eddie Marsan (Happy-Go-Lucky) Josh Brolin (Milk) Legjobb női epizódszereplő Amy Adams (Doubt) Penelope Cruz (Vicky Christina Barcelona) Viola Davis (Doubt) Marisa Tomei (The Wrestler) Kate Winslet (The Reader) Legjobb eredeti forgatókönyv Vicky Cristina Barcelona Happy-Go-Lucky Milk Rachel Getting Married WALL-E Legjobb adaptált forgatókönyv The Curious Case of Benjamin Button Frost/Nixon Doubt Revolutionary Road Slumdog Millionaire Animalt film: WALL - E WALTZ WITH BASHIR BOLT

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 06:53:33

majd meglátjuk. majd meglátjátok. :)

Süti 2009.01.21. 08:14:29

mit keres a WALL-E a filmek között? nem az animációsok között a helye?

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 08:22:41

no igen, ez a kérdés bennem is felmerült. persze, nincs kizárva, hogy bekerülhet a legjobb filmek közé, de nem hinném, hogy erre komoly esély mutatkozik, mikor megvan a maga kategóriája.

Kaamir · http://www.kikotoonline.hu 2009.01.21. 09:00:35

Sztem Dark Knight, Gran Torino (sajnos) nem lesz benne az ötben, és Nolan jelölését se tartom valószínűnek. Downey meg vicc lenne, ha ezért a rettenetes alakításért Arany Málnán kívül mást is kapna. Viszont remélem, h B. Gleeson az In Bruges-ért, és Michael Shannon a Rev. Roadért kap egy mellékszereplői jelölést.

DCIJB 2009.01.21. 10:56:46

Azt ne felejtsetek el, hogy egyszer mar elofordult, hogy animalcios film kerult be a legjobb film kategoriaba (A szepseg es a szornyeteg), persze akkor meg nem volt kulon legjobb animalt film kategoria. Igen, megvan a Wall-e-nak a maga kategoriaja, de ugyanugy megvolt pl. a Tigris es sarkanynak is (legjobb idegennyelvu film), megis jeloltek a legnagyobb dijra. A legjobb film kategoria neve nem veletlenul nem "legjobb angol nyelvu eloszereplos film". Szerintem meg dokumentumfilmeknek is van helye a kategoriaban, parszor mar mejdnem elo is fordult, hogy egy doksit legjobb film dijra jeloltek. Mindenesetre ha a Wall-E az ev ot legjobb filmjenek egyike, akkor igenis kapja meg az ot megilleto jelolest. Eselye pedig van a Wall-E-nak, nem is kicsi, eddig mar szamos olyan kritikusi dijat besoport, amit eddig animalt film sosem kapott meg.

Lord Picard 2009.01.21. 14:08:01

ae listáját egy az egyben bemásolhatnám, én is tökéletesen ugyanőket várom, talán csak egy helyen változtatnék: Kristin Scott Thomas helyett Meryl Streep (Doubt) :) A Wall-E-t pedig szerintem azért lenne hülyeség a Legjobb film kategóriában indítani, mert akkor nem mehetne a Legjobb animációsfilm kategóriában, nem? Azt pedig csont nélkül nyerné, szerintem a Pixar sem szeretné a biztos díját egy bizonytalanra cserélni, főleg, hogy ilyen erős a mezőny (s még mondják hogy a tavalyi év gyenge volt).

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 16:09:33

picard: a két dolog nem zárja ki egymást, de nagyon meg lennék lepve, ha a WALL-E ott lenne a legjobb filmek sorában. az viszont szinte biztos, hogy megszerzi a legjobb animációs oscart, meg még párat...

VVega · http://halfpecssquad.blog.hu 2009.01.21. 16:31:16

Szerintem a Wall-E-nek semmi keresnivalója olyan filmek között, mint a Slumdog Millionaire vagy a Banjamin Button. És nem azért mert animációs, hanem mert közel sem ennyire jó. Ha azt a szintet hozta volna végig, mint az első fél órában, akkor igen. Én az In Bruges mellőzését jobban sajnálom :( Hajrá Fincher, hajrá Benjamin! :)

clive 2009.01.21. 20:03:37

Szerintem, ha Ledger nem hal meg tuti még a jelölésig se jut el, most meg tuti kap egy poszthumusz oscart. Jól játszott, de nem az év filmjében játszotta az év szerepét. Még ha ez is az amerikai nagyközönség véleménye. Semmiben nem különb a TDK, mint mondjuk az X-men.

Lord Picard 2009.01.21. 21:38:35

Nem értek egyet veled clive, egy részről, régen nem számít, hogyha egy színész Oscar-t kap, akkor a filmnek is kell, sőt, már a legjobb rendező sem a legjobb filmet rendezi, s a legjobb filmet sem a legjobb rendező rendezi... Más részről pedig, már Heath halála előtt ajnározták a készítők alakítását, pláne a halála után, s a kritikusok is a bemutatót követően, de már a korán kikerült első 6 perc is mutatta, valami nagy dolgot vitt véghez Heath Ledger. A halála sajnálatos, de egyetlen posztomusz díját sem érzem túlzónak, vagy annak, hogy, hogy törlesszenek irányába. Mert ha valakinél törleszteni akarnak, akkor inkább életművet vágnak hozzá. Heath Ledger megérdemelten nyerte el eddigi s ezutáni díjait, sajnálatos, hogy erről már csak ő maga nem tudhat. ezt nem tudtam ae, köszi a felhomályosítást :) Szerintem se esélyes, hogy jelöljék a játékfilmek közé, azóta hogy van külön kategóriájuk, nem hiszem hogy valaha is sor kerül ilyenre. Az idei életművest is most fogják amúgy majd bejelenteni?

Ismeretlen_84013 2009.01.21. 22:19:49

Szerintem a Wall-E lazán megérdemli a BP-jelölést (és a díjat is), ugyanis a tavalyi év egyik legnagyszerűbb filmje. Az animációs filmeknek fenntartott kategória pedig kb. olyan, mintha külön kategóriában jelölnék az afroamerikai színészeket, az ázsiai színészeket és a fehér bőrű színészeket. Azt a begyepesedett gondolkodást kellene már végre elfelejteni, hogy az animációs filmek csak a "saját kategóriájukon belül" indulhatnak. Annyira mindegy, hogy az adott film 150.000 dollárból készült vagy 100-szor többől, élőszereplős vagy animációs, dokumentumfilm vagy játékfilm, a lényeg, hogy az adott év legjobbjait jelöljék. És ha véletlenül egy szemétszedő robot vagy egy denevérruhás igazságosztó bealázza az adott év filmes termését, akkor igenis ott van a helyük az év 5 legjobb alkotása között. Az animációs filmekkel sajnos még mindig elég mostohán bánnak, pedig a Revolutionary Road vagy a The Wrestler semmivel sem ér többet, mint a Wall-E vagy a Kung Fu Panda.

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 22:23:02

az animációs kategóriát azért hozták létre, hogy az arra érdemes animációs filmek is kaphassanak figyelmet. és hogy az oscar egyenrangúan vélekedjen bármiről is? szerintem ez már 80 éve sem volt megvalósítható.

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 22:24:45

ledger alakítása óriási. ez leginkább abból mérhető le, hogy a nicholson-rajongók a premier napján elhallgattak és azóta sem hallatták hangjukat.

Ismeretlen_84013 2009.01.21. 22:29:04

Heath Ledger alakítása az év legjobbja, a Rourke-Penn-Langella triót is bőven felülmúlja, Daniel Day-Lewis tavalyi alakításával említhető egy lapon.

VVega · http://halfpecssquad.blog.hu 2009.01.21. 22:51:27

Csak a Pandát ne mondtad volna :) Még hogy a Wrestler ne érne többet egy gyerekeknek készült, erősen és szájbarágósan nevelő célzatú, simán csak jó alkotásnál? Na nehogy már :)

Ismeretlen_1068 2009.01.21. 22:53:16

nem láttam a THE WRESTLER-t, de az a panda csodálatos karakter.

Ismeretlen_84013 2009.01.21. 23:01:14

A Panda túlteljesíti az elvárt szintet (remek kikapcsolódás és még "mondanivalója" is van), míg a The Wrestler sportfilmként jóra vizsgázik, de az emberi dráma túlságosan felszínes és hiányosan kibontott (Randy sportolóként igazi győztes, emberként viszont hatalmas vesztes és ezt egyedül csak saját hülyeségének köszönheti - Mickey Rourke szimpatikus játékával is csak egy gyenge személyiség képe körvonalazódik). Ezt a történetet két filmben lehetett volna rendesen elmesélni, az elsőben Randy felemelkedésére és az arany-évekre koncentrálva, a másodikban pedig a kiégett, szellemileg és fizikálisan is elhasznált sportoló került volna a középpontba. A jelenlegi felállásban pedig jóval nagyobb teret kellett volna kapnia a sztriptíztáncosnő karakterének és Randy lányának, mert Randy az ember így jócskán alulmaradt Randy-vel a sportolóval szemben. Átélhetőség hiányában pedig ez csak egy jól kivitelezett sportfilm marad, ami akár egy remek dráma is lehetett volna. Tehát a Kung Fu Panda jobb a The Wrestler-nél. :)

clive 2009.01.22. 09:11:48

Én nem mondtam, hogy nemjátszott jól. Kiváló volt. De ilyen típusú szerepeket ilyen filmekben ritkán jelölnek. Szinte soha. Az Oscar ráállt egy sémára a nívósabb közönségfilmeket kiszúrt, abból is a neki leginkább tetsző, főleg amerikaiasan drámai filmeket. Itt rég nem arról szól a dolog, hogy ki hogy játszik. Hanem szerintük kinek az alakítása fér bele. Ezért mondom, hogy ha ilyen stílusú szerep és alakítás Oscart érdemel, akkor nyugodtan megkaphatta volna a régi Jokerért vagy Jack Torrencért Jack Nicholson, Henry Fonda Frankért (minden idők legjobb gonosza), Garry Oldman a Leon a profiért, vagy Johnny Depp bármelyik kissé őrültebb szerepéért (szegény még az Én Pán Péterért se kapta meg ami pedig tökre befér az oscar ízlésbe). ui: Jama: Szerintem Nicholson jobb volt, bár tudom manapság divat fikázni azt az alakítást, pedig 20 éven keresztül minden idők legjobb filmes gonoszainak minden listáján fent volt. Csak jött egy új Joker, új film, új stílus úgy látszik a divat túlhaladta. Ettől függetlenül nem rosszak a Nolan filmek, de számomra nincs bennük semmi különleges. Egyszerűen ez a realizáljuk Batmant nekem nem jön be.

Ismeretlen_1068 2009.01.22. 10:28:41

de hát johnny deppet jelölték a karib-tengerért. nekem tetszik az akadémia "fiatalodása", hogy ismét figyelembe veszi azokat a filmeket, melyek a nagyközönség szemében is figyelemre méltók, s nem azért mert 250 millióból forgatták őket, hanem mert nagyon jók. ledger nagyon jó, nicholsont és burton batmanjét pedig már akkor sem szerettem, amikor még nem volt divat fikázni. az állításodnak, hogy "nincs bennük semmi különleges" elklentmond az, amit te is felfedeztél, hogy "realizálják batmant". emiatt nagyon is különleges mindkét nolan-film.

clive 2009.01.22. 13:05:17

Nálam az hogy realizálják nem különleges. Néha fájóan érződött mennyire nem illenek a maszkos hősök és bűnözők ilyen közegbe. PL.: a discos jelenet. Ott meg kellett mosolyognom, és elképzeltem a helyzetet.

clive 2009.01.22. 14:12:24

Ui: Abban igazad van Jama, hogy egyedi a megvalósítása, abból a szemszögből, hogy Batmant igy még nem adaptálták filmre. Csak az a baj ,hogy a kész film szerintem már nem különleges lévén nem sok (szinte semmi csak az ismert karakterek) különbözteti meg az újkori JAmes Bondoktól, Bourne filmetől vagy a Mission Impssoble sorozattól.

Ismeretlen_1068 2009.01.22. 14:44:11

az anyját, vannak meglepetések! mindjárt jönnek a jelöltek.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása