aeon flux

ready for the action now, danger boy?

neeeeeee! Zalaba_Ferenc
2009. január 17. 01:01:01

Kategória: 18 komment

A Variety szerint a Sony tette rá a kezét Isaac Asimov örökérvényű psy-fi mitológiájára, az Alapítványra és hamarosan el is kezdenek dolgozni a filmváltozaton. Eddig tartott a jó hír. A rossz... mit rossz: megsemmisítő hír pedig az, hogy rendezőnek Roland Emmerich van kijelölve. Áú. Mélyütés.


Forog.

Címkék

sci fi foundation emmerich adaptation

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr534536219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_29159 2009.01.17. 01:23:55

A reakcióm ugyanez. Remélem inkább valami I, Robot-szerű elrugaszkodott darabot akarnak készíteni, ami csak "based on", és akkor marad a békesség...

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 01:28:23

vagy "inspired by" vagy "saw in a bookshop window passing by"...

Ismeretlen_104405 2009.01.17. 01:40:48

A trilógiától elég nehéz úgy elrugaszkodni, hogy a végeredménytől ne lendüljön fel a vudubaba- és antrax-ipar. De. 1. Talán még nem vésték kőbe a rendező személyét. 2. Esetleg divatba jön Asimov*, és mások is megpróbálkoznak vele. Mármint az életmű azon részeivel, amelynek a jogai még szabadon felvásárolhatók. * Valószínűleg ezt sokan nem akarják (hadd maradjon a kiválasztottak szívszerelme), én azonban nagyon szeretném filmen látni Asimovot. Persze kockázatos vállalkozás, ugyanakkora az esélye annak, hogy a filmvásznon kivégzik a mitológiát, és annak, hogy egy Gyűrűk Ura-szintű adaptáció születik. *Tudom, tudom, szentségtörés a kettőt összehasonlítani, mert Asimov az atyaúristen, és különben is, a GYU filmváltozata harmatgyenge, satöbbi. :P* Roland "Holnapután Egy Mammutcsorda Elpusztítja A Világot" Emmerich részvétele pedig nagyon rossz ómen.

Süti 2009.01.17. 08:09:28

"én azonban nagyon szeretném filmen látni Asimovot." van pár novellája ami biztos jól át lehet ültetni filmre, szerintem az Alapítvány nem tartozik közé. Rengeteg párbeszéd ami a könyv gerincét és lenyegét adja, elég sután és unalmasan nézne ki a filmen. Arról nem is beszélve, hogy az amerikai közönség számára érthető szintre kell belőni a filmet, innentől kezdve semmi értelme nem lesz. Az Alapítvány és a Robotok maradjanak meg könyv formájában.

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 08:39:32

aribeth: szerintem nem kellene összevetned a gyűrűk urát az alapítvánnyal, ugyanis míg az előző szinte sikolt a látványmoziért (egy jó drága és hosszú látványmoziért, ami miatt jó sokáig húzódott a megfilmesítés), az utóbbiban nem sok akció van, de annál több szöveges történés. egy jó rendező/forgatókönyvíró páros ennek ellenére át tudná ültetni filmvászonra a sztorit, de gondolom, abban senki sem kételkedik, hogy emmerich nem tartozik közéjük.

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 08:40:55

süti: végül is a da vinci kódból is lett film, s méghozzá milyen jó! :) a példa csak a "sok a szöveg" részre vonatkozott, magát a sztorit nem kellett sehová se lebutítani. :D

Ismeretlen_104405 2009.01.17. 09:21:29

Mindkettőt megfilmesíthetetlennek tartották (igaz, más okból), ennyiben össze lehet őket hasonlítani. Egyelőre törhetetlen az optimizmusom, és hiszek, na jó, bízom abban, hogy nem létezik olyan könyv, amit ne lehetne megfilmesíteni. :-) Persze nem mindegy, hogy milyen keretek között kell dolgozni: egy 12 részes minisorozatban hosszasan el lehetne pepecselni a dialógusokkal, míg a mozifilmek esetében komolyabban meg kell nyirbálni/át kell írni az alapanyagot. Kár, hogy nem jött össze a tévés adaptáció. A kevés akció-sok szöveg kombináció miatt egészséges költségvetéssel megúszhatták volna a dolgot. Vajon mi volt az akadálya? Az örökösök/jogutódok ráültek a jogokra?

Pizsama · http://pizsama.blogter.hu 2009.01.17. 09:44:01

Nincs semmi baj a Gyűrűk Ura adaptációval, bár bevallom a könyv rajongójaként először én is fanyalogtam, de aztán be kellett látnom, "ennél jobban nem lehetett volna filmre vinni". Ugyanez vonatkozik az Alapítványra is, bizonyos keretek között, sok-sok kompromisszummal lehet belőle filmet készíteni. Olyat, ami megőrzi az "eszenciáját". Szerintem.

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 09:50:13

szerintem sincs semmi baj a LOTR adaptációjával: a filmek sokkal jobbak, mint a könyvek. gyerünk, feszítsetek meg! :)

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 09:50:56

aribeth: én is a sorozatra szavaztam volna, de a producerek szerint ebben a könyvben van annyi rajongó, amely elég pénzt terelmehet egy mozifilmhez.

Ismeretlen_104405 2009.01.17. 10:18:52

Pizsama: a harmatgyenge beszólás egy suta iróniakezdemény kívánt lenni, imádom a három gyűrűhurcolós-hobbitockász-széptájas filmet. :-) AE: köszönöm. Megértem a producerek álláspontját, jó, legyen mozifilm, de - visszakanyarodva a kiindulóponthoz - melyik tompa agyú neandervölgyi találta ki, hogy ide pont Emmerich kell? Annyi jobb-rosszabb rendező közül? Dzsízösz.

Ismeretlen_1068 2009.01.17. 10:32:28

valószínűleg az, aki az ÉN, A ROBOT szerű látványmozit akar látni, amire majd özönlenek az emberek. vagy nem.

Ismeretlen_113960 2009.01.17. 11:27:39

Az egyik, ha nem a kedvenc sc-fi könyvsorozatom, gondolkodtam, hogy vajon milyen lenne filmen, de lehet nem kéne, csak olyan színvonalon tudom elképzelni, mint a GYU-t, ha alább adják az igényeket, akkor nem is szabad belekezdeni.

vargatom 2009.01.17. 12:08:33

A Fellowship of the Ring az egyik legjobb fantasy film a világon, nagyon szépen építik fel és a későbbi részekben néha fájó megalománia sem igazán tör elő (a troll hátára felugró Legolas gyakorlatilag az egyetlen vitatható elem, erőltetett is és bénácska a CGI is). Gyönyörűen van fényképezve, jók a színészek, a forgatókönyv okosan teszi rendbe a regény furcsaságait (pl. semmiből előkerülő áruló Szarumán meg az orkjai, unalmas tökölés Elrondnál, mesebetét Bombadil Toma stb) és nagyon szépen fokozza a feszültséget gyakorlatilag a végéig. Én szeretem a többi két filmet is különböző okokból, de látom a hibáikat is, két év alatt kellett irgalmatlan sok munkát elvégezni ami nyomot hagyott rajtuk. De az elsőre volt elég idő és az tényleg zseniális lett.

Ismeretlen_62806 2009.01.17. 12:21:53

és will smith vagy shia labeouf lesz a főszereplő? (esetleg seth rogen)

Ismeretlen_113960 2009.01.17. 12:28:53

Hehe, komolyan nem olvastam a kommenteket, mielőtt a GYU-hoz hasonlítottam én is, de úgy látszik nem véletlen, hogy nekem is az jutott eszembe. Nem egy műfaj, de én a minőségre értem, hogy úgy kéne elkészíteni, mert bár kihagytak pár dolgot, sztem a GYU még mindig jó adaptáció, ebből a szempontból követendő.

Ismeretlen_112472 2009.01.19. 11:39:23

A rendező személye remélem változni fog. Egy Spielberg-et, vagy egy Ridley Scott-ot el tudnék képzelni, na de Emmerich-et... hát kissé elkezdtem félni. Filmre adaptálni szerintem azért bőven lehet ezt a trilógiát, és mennyire de mennyire jó volna, ha annyira sikeres lenne, hogy aztán megcsinálnák az Alapítvány Pereme, majd az Alapítvány és Föld regényeket is. (Aztán pedig jöhetnének sorra az előzményrészek, no meg a Robot univerzum is, de persze úgy, hogy elfelejtik a korábbi Én, a Robot moziváltozatot.) Na de visszaszállván a földre, egyelőre reménykedjünk egy normális rendezőben, és forgatókönyvíróban. Személy szerint jobban örülnék egy ismeretlen, no-name rendezőnek is, mint Mr Emmerich-nek... Ja, és attól nem kell félni hogy nem lenne elég rajongója a filmnek, mivel a regénysorozat Bestseller a megjelenése napjától kezdve, ami azért sokat vet a latban.

frmn 2009.01.21. 21:27:20

fgvsjgvbsdjbvJDSZAMEG

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása