aeon flux

ready for the action now, danger boy?

ae(top)10 #5: a legrosszabb sci-fi filmek Richter Géza
2015. március 08. 18:54:36

Kategória: film 54 komment

A blogot régóta követők előtt nem titok, mennyire szeretjük a sci-fi műfaját. Elég csak a névadónkra gondolni, méghozzá az eredetire, úgyhogy senki ne jöjjön a Charlize Theron-féle rettenet miatt azzal, hogy nomen est omen! Sajnos nem minden alkotás hozza az előzetes várakozások szintjét, egy kellemetlen moziélmény okozta pillanatok nem tűnnek el az időben, mint könnyek az esőben, nem minden antagonistából lesz egész generációk apja, és bizony van, hogy az űrben mindenki hallja a sikolyunk, amit a borzasztó filmek miatt hallatunk. Szerintem mindenkinek világos, amiről beszélek, de ha nem, emlékeztetőül bogarásszátok át a(z akkor) legjobbnak tartott sci-fikről szóló posztsorozatunkat!

Bejegyzésünk apropója a héten bemutatott Chappie okozta, össznépi felhördülés, ami egyre nagyobb visszhangot kelt szerte a világhálón. Összeszedtük hát a blog indulása óta eltelt 10 évben született sci-fik közül azokat, amiket a legrosszabbaknak tartunk. Ne lepődjön meg senki: Neill Blomkamp filmje nem került rá, hiszen a szerkesztőség tagjai csak arról tudnak véleményt nyilvánítani, amit már láttak, ezt pedig egyelőre nem mindannyian mondhatjuk el magunkról a robotos mese kapcsán. Lehet, hogy pár hét múlva már más lenne a végeredmény, de jelenleg a lenti listával tudunk szolgálni, aminek elemeire ezúttal is szavazhattok. Az esetleges régebbi kritikákat a címekre kattintva olvashatjátok, ha pedig mást látnátok szívesebben a legrosszabb sci-fik között, ne habozzatok a véleményeteket megosztani a hozzászólásokban!

top_10_1ae.jpg

10. Az esemény (The Happening, r.: M. Night Shyamalan)

9. A Föld inváziója - Csata: Los Angeles (Battle: Los Angeles, r.: Jonathan Liebesman)

8. Végjáték (Ender's Game, r.: Gavin Hood)

7. Next - A holnap a múlté (Next, r.: Lee Tamahori)

6. Az emlékek őre (The Giver, r.: Phillip Noyce)

5. A burok (The Host, r.: Andrew Niccol)

4. Amikor megállt a Föld (The Day the Earth Stood Still, r.: Scott Derrickson)

3. Transzcendens (Transcendence, r.: Wally Pfister)

2. A Föld után (After Earth, r.: M. Night Shyamalan)

1. ALIENS VS. PREDATOR - A HALÁL A RAGADOZÓ ELLEN 2. (ALIENS VS PREDATOR: REQUIEM, R.: THE BROTHERS STRAUSE)

Most ti jöttök!

Korábbi toplistáink:
Majdnem Oscar-díjas filmek
Oscar-díjas filmek
Filmek a szerelemről
Új sztárok

Címkék

sci-fi toplista sci fi top film top decade ae top 10

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr537251407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2015.03.08. 19:02:55

Na, ezek közül konkrétan egyet sem láttam, nyilván nem véletlenül. A The Giver elég maradandó élményt nyújtott, mikor úgy 10-12 évesen olvastam, de lehet, hogy most már máshogy ítélném meg.

soadroli 2015.03.08. 19:08:08

A legsötétebb órát hiányolom :D

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.03.08. 19:10:52

Csak az Aliens vs. Predator 2-t láttam, de már semmit nem tudnék belőle felidézni.

E900 2015.03.08. 19:17:12

A Föld inváziója - Csata: Los Angeles-t kicserélném a Battleship-re az sokkal rosszabb volt szerintem.

marcio 2015.03.08. 19:18:44

Szerintem az Enders game csak a könyv ismeretében rossz, attól eltekintve egy korrekt de nem több iparosmunka. Ez a lista meg végtelen :) Kinek mi.

Baleus 2015.03.08. 19:22:23

A Föld inváziójával nem értem mi a gond, korrekt háborús film, nem kiemelkedő, de túlzás ilyen mezőnyben emlegetni.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2015.03.08. 19:23:08

Kiváncsi vagyok, mikor dobja be valami sokeszű a Prometheust :)

Baldan8 2015.03.08. 19:23:14

Csak a Transzcendenst láttam, de azt sem lett volna szabad...

zoltanek 2015.03.08. 19:23:20

A Végjátékot nem tartom rossznak, csak lehetett volna bátrabb is.
Én az AvsP 2-t nem is tartom sci-finek, inkább egy szűz testvérpár költséges maszturbációját látom. És emlékszem arra a pár 10 pontra, amit kiosztottak néhányan akkoriban. Kíváncsi vagyok, most mit szólnak a végtelen ostobasághoz.
After Earth viszont nagyon is sci-fi akar lenni. Helyette fájdalmas lecke lett arról, mi rosszat tehet az ego egy filmmel.

Zaki85 2015.03.08. 19:29:29

In Time-ot az Enders Game helyere betennem siman.

szkristof92 2015.03.08. 19:32:01

Az Ender's Game nem annyira rossz, a Battle LA is elmegy mint bűnös szórakozás, ellenben a Battleship-nek és az In Time-nak inkább van itt helye, az első helyezettel pedig nem tudok vitába szállni.

misafeco 2015.03.08. 19:34:58

A Végjátékot és Az emlékek őrét láttam, szerintem mindkettő vállalható. Utóbbiban talán közrejátszik az is, hogy a könyv egészen kiváló. A film nem annyira, de nem tudtam rá haragudni.

misafeco 2015.03.08. 19:39:20

@Pitypalatty úrfi: Az mondjuk simán felfért volna a listára. :)

sinex321 2015.03.08. 19:42:55

Az Ender's szerintem sem illik a rosszak közé. Nekem kifejezetten tetszett mint film. Az Esemény is elgondolkodtató a maga módján, csak nem a "nagyrétegnek" találták ki. A többi tényleg trágya. A Transzcendens volt a legnagyobb csalódás.

E900 2015.03.08. 19:45:03

Na ahogy látom ti a Battleship-t mondjátok :) Ráadásul az anyagilag bukta volt (usaban)
Ender Game meg Battle: Los Angeles nem ide való.

Miumiu 2015.03.08. 19:47:30

A Végjáték szerintem nem lett rossz, pedig olvastam a könyvet. Nyilván nem tudja annak minden mélységét és finomságát visszaadni, de 2 órában ennyit lehetett.
A burok pedig már az "eredeti" könyv verziójában sem volt több tinilány sci-finél.
Viszont a listára felférne még a Skyline c. film, alig bírtam végignézni és az Ultraviolet is.

sinex321 2015.03.08. 19:47:54

@sinex321: Btw. Az Elysium simán követi nálam a Transzcendenst. Az egy förtelem volt. Mehetett volna a listára.

sinex321 2015.03.08. 19:50:03

Na igen a Battleship mehetne a listára. De meglep, hogy senki nem említi az Elysiumot. Nálam az nagyon feketelistás lett.

Bergyilkos Bohoc 2015.03.08. 20:00:22

@szkristof92: Így van. Az Ender's Game-mel semmi baj nincs, csak sokan képtelenek önmagában nézni egy filmet, helyette elkezdik hasonlítgatni a könyvhöz.

Bence Gerhardt 2015.03.08. 20:08:27

A Battle: Los Angeles szerintem is jó volt (nem "emlékezetes" jó, vagy "eredeti" jó, vagy "zseniális" jó, de "szórakoztató, izgalmas, látványos" jó), annak az eldöntetlen, dupla magyar címe mehetne egy legrosszabb magyar sci-fi filmcímek listára.
Pl. én az új Godzillát sem utáltam, de az szerintem gyengébb lett.

A Battleshipet és a Transformers 2-t viszont nagyon hiányolom a listáról. És ebből látszik is, mennyire értelmetlen egy ilyen "legrosszabb" lista, hiszen bőven előkerülhetnének imdb-bottom filmek, meg Asylum-szemetek, gagyiból mindig tengersok van, lehetne egymás alá licitálni a végtelenségig, csak nincs sok értelme.
Izgalmasabb lenne egy "legfélresikerültebb filmek" lista, amin az ígéretes, de végül szarul sikerült filmek szerepelnének, bár ahogy látom, végülis a szerkesztőség tulajdonképpen valami ilyesmire gondolt.
Viszont ha a fokmérő a csalódás mértéke, akkor én a Robotzsaru remake-et és az Elysium-ot, valamint (már csak Pitypalatty kedvéért is) a Prometheus-t írnám föl.
Meg a Mátrix 3-at. Ezekből mind lehetett volna akár zseniális kultfilm is, de nem lett, sőt.

Az Alien vs Predator opuszok/eposzok közül pedig én az elsőt gagyibbnak tartom, mert az egyszerűen tragikusan gyermekded. Olyan, mintha egy nyolcvanas évekbeli rajzfilm élőszereplős változata lenne (persze ettől még a második is szar, de az első nagyobbat rúgott lefelé a lécbe).

E900 2015.03.08. 20:10:45

Elysium? Igaz tényleg nem volt nagy szám többet vártam. De nekem a District 9 sem jött már be.

csak Porter 2015.03.08. 20:10:50

Szerintem a Föld invázója magasan veri a mezőnyt. Követhetetlen cselekmény, rángatják a kamerát, semmit nem lehet látni az akcióból ... legrosszabb filmélményem volt

Bence Gerhardt 2015.03.08. 20:11:05

@Bence Gerhardt:

Oké, utánanyomoztam, a Mátrix 3. és az AvP 1 kiestek a 10 éves időkorlát miatt. Bocs!

Sütemény1975 2015.03.08. 20:48:52

Ezek kozott mindjart 3 jo film is van :)

Nyílméregbéka 2015.03.08. 20:55:49

A Battle:LA és a Next egyáltalán nem rossz filmek, a többnél is láttam sokkal rosszabb sci-fiket. Nalam így nézne ki egy tizes lista, sorrend nélkül:
Prometheus
Divergent
Transformers 3
Transformers 4
After Earth
Képlet
Total recall
Alien vs Predator 2
Elysium
Doom

Kecskeszem 2015.03.08. 20:56:46

Bence, a Transformers2 nem sci-fi, akkor már Asylum filmeket is sorolhatnánk... ez értelmetlen lenne.
Egyébként köszi, van itt a listán pár gyöngyszem amit nem is ismertem. :-)
Ezt viszont kifelejtettétek. www.port.hu/skyline/pls/w/films.film_page?i_film_id=116203

Kecskeszem 2015.03.08. 21:06:26

Hagyjuk már a Tranformerseket, ha az nektek sci-fi akkor a Lego The Movie is az volt. :))
Eszembe jutott még egy remek film, ajánlom megtekintésre :)))
www.port.hu/gyilkos_hoseg_heatstroke/pls/w/films.film_page?i_film_id=115255

m.martin91 2015.03.08. 21:51:22

Én mindegyik filmet láttam a listáról, de a Végjáték az annyira szánalmas és borzasztó, hogy leginkább nevetséges. Életem végéig elkísér az a film, soha nem fogok tudni szabadulni tőle. Pedig fogalmam nem volt a történetről, azt sem tudtam, hogy megjelent belőle egy könyv. Életem egyik legrosszabb filmje.

Kösz a halakat! 2015.03.08. 22:38:25

Az Amikor megállt a Föld is beférne szerintem

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2015.03.08. 22:44:37

Én könyv nélkül néztem az Ender's Game-et, és ütött.

Dualla 2015.03.08. 22:53:46

Az Ender's Game-et én is szerettem. A listáról az Elysiumot hiányolom, a sorból pedig a Transzcendes volt az a film, amely nézésekor sorban álltunk szinte, hogy kimehessünk a mosdóba film közben, mert annyira nem bírtuk. :)

WhyCantITouchIt? 2015.03.08. 23:28:41

The Happening?
Legjobb film!!
Ez a film a tipikus esete annak, amikor már valami annyira rossz, hogy jó.

Robert Horvath · http://bowl.hu/ 2015.03.09. 00:53:27

Hasonló listát a legjobbakról írtatok már? Valami ilyesmi érdekelne kizárólag a 2000-es évek kevésbé felkapott filmjei közül, mert anyám nagy sci-fi rajongó, én viszont abszolút elkerülöm ezt a műfajt, szóval lövésem nincs, miket lenne érdemes beszerezni.

|brucewayne 2015.03.09. 05:12:05

@Robert Horvath: ott a link az első bekezdés végén.

Richter Géza 2015.03.09. 06:05:09

hm, lemaradt a szavazómodul utolsó rovatánál a 2-es a címből, bár látom, nem okozott fennakadást :) .

Repce Manó 2015.03.09. 08:33:18

@zoltanek: bár én nem tízpontozós voltam (asszem), de pozitív gondolatokkal jöttem ki az Alien Vs Predator 2-ről anno, nyilván a rajongási faktor elfeledtette velem a kapkodó sztorivezetést, a túl sötét látványvilágot meg úgy néhány hibáját, ami nekem nem fájt annyira. A filmet a mai napig hajlamos vagyok újranézni. Látom, hogy rossz film, de élvezem. Guilty pleasure.

Atkakukac1989 2015.03.09. 08:43:35

A Végjáték és Az esemény inkább közepesek, mint rosszak. Ahogy a Next is. Viszont az igaz, hogy a Lopott időnek illene itt lennie. Az a film egy mestermű lehetett volna, a látványvilágra és az alapötletre nem is volt panasz. csak a történet hibádzott.

kaamir 2015.03.09. 08:45:57

Nálam toronymagasan a Tron: Örökség vezet. Az egy rémálom. Aztán jön a Képlet (az a befejezés, anyám) és a Prometheus (kabaré).

Bence Gerhardt 2015.03.09. 10:14:32

Kecskeszem, kérlek, magyarázd el nekem, hogy az Alien vs Predator miért sci-fi, illetőleg ugyanabban a viszonyrendszerben a Transformers miért nem az!

AvP:
kétféle idegen létforma a Föld bolygóra kerül, hogy egymással csatázzanak, emiatt az emberiség halálos veszélybe kerül. Valamelyik részben kiderül, hogy már régen is itt voltak.

Transformers:
kétféle idegen gépi létforma a Föld bolygóra kerül, hogy egymással csatázzanak, emiatt az emberiség halálos veszélybe kerül. Valamelyik részben kiderül, hogy már régen is itt voltak.

Biztosan van valami halvány, ám döntő jelentőségű árnyalat a kettő között, de azt az én a "vaksi szememmel nem látom, tompa agyammal nem bírom elgondolni" (mondhatná Virág elvtárs).

Bence Gerhardt 2015.03.09. 10:17:28

Ja, és a listára fölkarcolnám a Doomsday (Végítélet) c. Neil Marshall-filmet és a Roland Emmerich ill. Paul W.S. Anderson összest.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2015.03.09. 13:09:55

Meg is jött a kedvem egy AvP:R-nézéshez. :)

Robert Horvath · http://bowl.hu/ 2015.03.09. 13:54:36

@bruce_wayne: rosszul fogalmaztam meg a kérdést félálomban, arról a listáról szerintem majdnem az összeset láttam én is, pedig mint említettem, nem a sci-fi a kedvenc műfajom :) főleg az űrben játszódó filmeket keresek, mint a Star Trek vagy a Serenity

ungverjaland 2015.03.09. 13:59:20

Ezekből csak a The Giver és a Transcendence volt meg, de azok tényleg vállalhatatlanul rosszak. Bár e kettő közül is a Transcendence kiemelkedően borzalmas.

Laslo_ 2015.03.09. 14:52:45

@Bence Gerhardt: Igen, tényleg szerencsésebb lenne a legfélresikerültebb filmek cím, de azt hiszem ez így van a legtöbb "legrosszabb" listán. A Robotzsarut meg a Prometheus-t én is felírnám, az előbbi nemhogy nem ér fel az elődjéhez, de még csak a közepes szintet is alulról súrolja. Nálam az Alien-filmek nem örvendenek akkora népszerűségnek, a Prometheus-tól sem akartam többet mint egy korrekt filmet, nem ilyen ostoba zagyvaságot.

Szerintem Az esemény egészen élvezhető, nagyon tettszett, hogy a szereplők tényleg emberi módon viselkedtek (a legnagyobb pánik és káosz közepette Zooey Deschanel azzal van elfoglalva, hogy a sráccal telefonáljon akivel együtt ebédelt, Mark Walhbergnek pedig muszáj erre kontrázni azzal a kitalált történettel az eladólányról), a járvány kitörése után nem a világmegmentés lett hirtelen a legfontosabb feladatuk. A Battle: Los Angeles helyett én is a Battleship-pet tettem volna be illetve a The Day the Earth Stood Still is csak a végére lesz baromság, az eleje még egész élvezhető, legalábbis van egy hangulata.

Amik nálam felkerültek volna a listára:

Invázió (2007): Ez a film annyira jellegtelen, hogy egy képkockát nem tudnék felidézni belőle, pár év múlva szerintem azt is elfelejtem, hogy egyáltalán láttam.

Felettünk a Föld: Nem az a baj, hogy a sci-fi itt csak a dráma háttereként szolgált hanem, hogy egy nagyot mondani akaró, művészkedős parasztvakítás.

Negyedik típusú találkozások: Gondolom az lehetett a nagy ötlet, hogy a Blair Witch mintájára csinálnak egy filmet, csak azt találták ki, hogy a megrendezett jeleneteket kombinálják az "archív" felvételekkel. Ez már önmagában hülye ötlet, az "archív" nem véletlenül szerepel idézőjelben, mert ezek a jelenetek is megrendezettek, a film pedig kínosan erőltetetten próbálja sulykolni, hogy az egész megtörtént. Mondjuk egy ilyen gárda valószínűleg a világ legjobb ötletével se tudna mit kezdeni, a film többi részéről is süt a dilettantizmus.

Dark Skies: Ugyancsak ufós téma, a lehető legklisésebben prezentálva, más filmekből pofátlanul nyúlva, J. K. Simmons-on kívül csapnivaló színészekkel. A végső csavarban azért lett volna fantázia, de ez nem menti meg a filmet.

TommyGun77 2015.03.09. 15:59:35

A next aannyira nem volt gáz szerintem, mondjuk azt tegyük hozzá hogy sokkal sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, de hogy a legszarabb top10be nem fér be szerintem az tuti, maga a történet szerintem érdekes és izgalmas.

TommyGun77 2015.03.09. 16:04:37

Az a baj hogy PKD könyveit egyszerűen nem tudják filmre vinni, ez egyedül Scottnak sikerült a Blade Runnerrel bár ez sem egy sima megfilmesítés volt. Kiváncsi vagyok mikor viszik végre filmre az egyik valaha írt legjobb scifit, a DUNE-t mondjuk, minimum egy olyan epic filmet lehetne belőle csinálni mint a tLoTR, csak keményen nagyon lehet vele bukni, ahogy már bukott vele Lynch is ugye...Vagy mondjuk a Randevú a Rámával, előre félek mi lesz ezekkel ha filmre viszik őket. Ugye az alapítványt elvileg már eldöntötték hogy lesz film, már most izgulok hogy a legjobb vagy a legroszabb top10ben lesz é benne.

Richter Géza 2015.03.09. 17:47:49

@TommyGun77: a Dűnéből és a Dűne gyermekeiből forgattak egy-egy miniszériát, mindkettőt három részben, de nem az igaziak.

SoroMove 2015.03.09. 18:53:40

@TommyGun77: Az alapítvány nem film lesz hanem HBO sorozat tudtommal

cineplex 2015.03.09. 19:00:49

Az a baj hogy 1902-ig kell visszamenni ahhoz hogy válogatni lehessen a legrosszabb sci-fi-k közül. Nekem az itt felsoroltak egyike sem volt legrosszabb kategória, a Lény akármelyik folytatása, A Tranformers akárhányadik része, a Prometheus vagy a Chappie meg sem közelítik azokat a minősíthetetlen szarokat, amiket naponta adnak ki dvd-n vagy anno videókazettán, címtől függetlenül. Arról nem beszélve hogy ami manapság rossznak mondható, lehet hogy sok év múlva meg kedvenc lesz sokaknak és fordítva. A szárnyas fejvadászt annak idején szidták mint a bokrot, ma meg már Ridley Scott egyik legjobb filmjeként és az egyik legjobb sci-fiként említik, vagy ott van a mostani Gravitáció, ami szép meg minden de 50 év múlva azt fogják kérdezni, hogy mi a fenéért kell ugatni egy nőnek és lesajnálják majd a produkciót.

Kovács Erzsébet 2015.03.09. 20:14:45

@TommyGun77: @Richter Géza: Lynch-fan lévén valószínűleg elfogult is vagyok a mester javára, de én bizony azt a miniszériát középszerűnek találtam a film eposzi méretű ambícióihoz, hibáihoz, erényeihez, igazi földönkívüli idegenségéhez képest (lásd még: 2010, a kapcsolat éve a 2001-hez képest).

Richter Géza 2015.03.09. 20:45:15

@Kovács Erzsébet: dettó. azért írtam, h nem az igaziak: kb. (olyan szarok,) mint a Ragyogás hasonló, szöveghű feldolgozása, pedig Lynch imádata mellett Herbert-rajongó is vagyok. jah, és még mindig nem tettem le a tavaly decemberre, a 30 éves évfordulóra tervezett, ám addigra sajnos csak részben elkészült poszt befejezéséről. rettegjetek.

@TommyGun77: @SoroMove: az én tudtommal is: aeonflux.blog.hu/tags/foundation

2015.05.10. 18:37:50

ebből ötöt láttam, egyik sem volt jó, egyik sem volt borzalmas. simán felférne ide jópár hasonló, csak éppen kevésbé lehúzott alkotás.
élükön a coherence című szánalmas indie-hülyeséggel, az még a saját kategóriáján belül is taszító okosnak látszani akaró kis semmi.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása