Bernardo Bertolucci elnökletével megkezdődött a Velencei Filmfesztivál*, úgyhogy gyorsan nézzük a maradék két filmet, amik a hazai pálya előnyét élvezik. A L'interepido három ember története: egy szaxofonművész fiú, életművész apa és egy nagy titkot feledni vágyó lány akar boldogulni az életben, mindenki a maga módján. Az alkotók szerint a film olyan mint a felhő, a néző szeme láttára alakul, ölt mindig más formát - reméljük nem a jó öreg európai köldökbámuló művészfilmes módon.
A másik hazai versenyző egy szicíliai közegbe öltetett két kecskegida történetnek tűnik. Egy sikátorban egymással szembekerül két autó, esélytelen, hogy kikerüljék egymást. Viszont egyikük sem tágít, éhséggel-szomjúsággal mit sem törődve várják, hogy majd a másik enged. Olasz realizmus a javából.
*Már a Facebookon jeleztük, de a sajtó számára tartott Gravity-vetítés a vártnál is nagyobb sikert aratott. A hivatalos premier most zajlik, úgyhogy lassan nézői visszajelzéseket is kapunk majd.
További versenyfilmek: Joe (r.: David Gordon Green), Miss Violence (r.: Alexandros Avranas), Tracks (r.: John Curran), Philomena (r.: Stephen Frears), The Wind Rises (r.: Hayao Miyazaki), Child of God (r.: James Franco), Under the Skin (r.: Jonathan Glazer), Parkland (r.: Peter Landesman), Tom at the Farm (r.: Xavier Dolan), The Unknown Known (r.: Errol Morris), Sacro Gra (r.: Gianfranco Rosi), The Zero Theorem (r.: Terry Gilliam), Night Moves (r.: Kelly Reichardt), Ana Arabia (r.: Amos Gitai), Die Frau des Polizisten (r.: Philip Göring), La jalousie (r.: Phillippe Garrel), Es-stouh (r.: Merzak Allouache), Stray Dogs (r.: Tsai Ming-liang)