Egy film, amit nem ide vártunk. Xavier Dolan eddigi, kritikailag abszolút sikeres filmjei a Cannes-i ranglétrát járva jutottak el a "Rendezők kéthete" szekcióból az "Un certain regard"-ba, úgyhogy némiképp meglepő, hogy az evolúciós ugrás Velencében folytatódott. Persze bolondok lettek volna róla lemondani, amikor minden valamirevaló szaklap az egyik legtehetségesebb fiatal auteurként emlegeti a kanadai rendezőt.
A Megöltem az anyámat, a Képzelt szerelmek és a Laurence Anyways után most sem változott a téma: frusztrált, erősen zavart emberek és a szexualitás. A Tom at the Farm ezt a vonalat követve egy fiatal reklámszakembert követ egy vidéki temetésre. A férfi szerelmét temetik, de Tom csak ott döbben rá, hogy párja családjának fogalma sincs róla, hogy ki ő, mint ahogy arról sem, ki volt a fiuk.
További versenyfilmek: Joe (r.: David Gordon Green), Miss Violence (r.: Alexandros Avranas), Tracks (r.: John Curran), Philomena (r.: Stephen Frears), The Wind Rises (r.: Hayao Miyazaki), Child of God (r.: James Franco), Under the Skin (r.: Jonathan Glazer), Parkland (r.: Peter Landesman)