A magyar közönségnek semmi sem drága, ha ismert figurákról van szó: John McClane negyedik visszatérését is kitörő lelkesedéssel fogadták a hazaiak, csaknem 100 millió forintos nyitányhoz segítve a Drágább, mint az életedet. Ezalatt a Lenyűgöző teremtmények itthon sem mozgatta meg a fiatalság fantáziáját, Valentin nap ide vagy oda.
> új filmek
A Die Hard kifejezetten mutogatni való sikersorozat a magyar box office-történelemben, hiszen az öt évvel ezelőtti negyedik részt is csaknem annyian látták, mint a rendszerváltás évében érkező elsőt, és ez a tizennyolc éves távlat bármely erős nevű franchise-nak megpróbáltatást jelentene. De nem John McClane-nek, aki ötödjére lép a vászonra a Die Hard - Drágább, mint az életedben, s szemmel láthatóan az érdeklődés nem csökkent iránta: 95 millió forinttal robbantott kasszát az InterCom szinkronizált akciófilmje, ami A hobbit két hónappal ezelőtti premierje óta a legjobb start, és a forgalmazó sem örvendhetett ekkora összegnek A sötét lovag: Felemelkedés óta. A kedvező fogadtatásban nyilvánvalóan része volt a hazai forgatás okozta vaskos publicitásnak, vagyis a film érkezéséről régóta tud a hazai közönség, emellett persze a márkanév-függőség egyik leghatalmasabb példájával is szembesít ez a 70 ezer nézőt számláló hétvége (amire nyilván a csütörtöki páros mozizások is rásegítettek egy lapáttal). A 42 moziban, IMAX-ben is futó film eséllyel pályázik a 200 ezer nézős határra, és illene is teljesíteni, nem csak a négy előd eredményének fényében, hanem mert tavaly az összes film vitte a kérdéses szintet, amely képes volt egyetlen hétvége alatt ennyi nézőt toborozni, ahogy tavalyelőtt is. A Die Hard nem az a film, aminek szüksége van a szájhagyományra, hiszen nálunk a franchise-darabok általában állják is a gyenge visszajelzéseket, szóval érdemes lesz nézni, miként uralja majd még legalább két hétig a mezőnyt a Drágább, mint az életed.
epizód | mozistart | forgalmazó | nézőszám |
Drágán add az életed! | 1989.12.14. | Mokép | 266,849 |
Még drágább az életed | 1990.12.13. | Mokép | 282,402 |
Die Hard - Az élet mindig drága | 1995.08.10. | InterCom | 529,708 |
Die Hard 4.0 - Legdrágább az életed | 2007.06.27. | InterCom | 257,604 |
Die Hard - Drágább, mint az életed | 2013.02.14. | InterCom | 69,971 |
Die Hard-filmek a magyar mozikban
A Lenyűgöző teremtményekből Észak-Amerikában már nem lesz Alkonyat, de ha az említett vámpírosdi kezdő számaiból indulunk ki, nálunk még éppenséggel lehetne, hiszen 2008 novemberében az a film is alig 10 ezer nézővel indított. Csak hát a (duzzadó) felhajtás most hiányzik. A ProVideo által forgalmazott romantikus fantasy a Valentin napi lehetőségekkel nemigen tudott élni, így mindössze az ötödik helyig küzdötte magát gyenge, 12,6 millió forintos nyitánnyal. Az eredeti regény valószínűleg még akkora előzetes népszerűségre sem tett szert, mint Stephenie Meyer munkája, így nem is csoda, hogy önmagában (és azokkal a borzalmas előzetesekkel) nem tudott boldogulni a szinkronizált, 37 moziban pergő adaptáció. A forgalmazó így hát ugyanolyan nyögvenyelősen kezdi az évet, mint tavaly, ám remélhetőleg most nem kell várni a fordulatra a második félévig. Az mindenesetre érdekes, hogy Schwarzenegger azért elporolta a vágyódó tizenéveseket – persze hosszú távon nyilván fordul majd a kocka, de 30 ezer nézőnél többre nem futja ettől a próbálkozástól.
A négy moziban útnak indított Szép remények ugyancsak nem zavart sok vizet: a Big Bang Media bemutatója 579 ezer forintos bevételt ért el 489 fő jóvoltából. A történet legutóbbi mozis változata 1998 áprilisában, az InterCom forgalmazásában, 12 kópián érte a hazai vásznakat, 76 ezer érdeklődő figyelmével kísérve.
> korábbi filmek
Két hét legnézettebb produkciója, a 40 és annyi ezúttal is remekül tartotta magát: a bevételi rangsorban a második helyét megőrző vígjáték a harmadik körében is 20 millió felett hoz, összbevétele pedig már csak egy kőhajításnyira van a 100 milliótól. Nézettségben ugyancsak fejeli az elvárásokat: 73 ezren fizettek be eddig a UIP terjesztésére, amiből még lehet 100 ezer.
Bronzérmes a kedvező csökkenési arányt produkáló, ugyancsak a UIP által istápolt Boszorkányvadászok (19,8m), miközben a Django elszabadul 15 milliós ötödik víkendet zár. Az InterCom forgalmazta westernre 170 ezernél is többen voltak eddig kíváncsiak, így már csak a Becstelen brigantyk (247e) és a Ponyvaregény (180e) leledzik előtte a Tarantino-filmográfiából.
> végszó & ami jön
A Valentin napi gépezet érezteti magát a csökkenési mutatókon, így a hétvége nem csak a Drágább, mint az életed remek startjának köszönhetően alakult izmosra. A top 10-re csaknem 200 milliót költöttek a magyarok, amúgy igen vaskos jegyárak mellett, hiszen a látogatottság ezen összegre 144 ezer főt mutat. Ki kell élveznie a moziknak a megnövekedett figyelmet –ami vélhetően a továbbiakban még két hétig a Die Hard köré fog centralizálódni–, mert egyre ritkább az ilyen, pláne csúcsszezonon kívül. A következő hétvégén a fő kihívó a tengerentúlon sikert sikerre halmozó Személyiségtolvaj lesz, de végre mozikba kerül a Zero Dark Thirty - A bin Láden-hajsza is. A Parlux a Gyilkos Joe-val nevez, jön az MTVA második premierje A pingvinkirály című Attenborough-film képében és egyebek mellett magyar animációs sci-fi is terítékre kerül Cycle címmel.
A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)
# | volt # |
film | csüt-vas Ft bevétel |
változás | Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | ú | Die Hard - Drágább, mint az életed |
95,6m | - | 95,6m | 69,971 |
2 | 2 | 40 és annyi |
22,4m | -15,3% | 93,9m | 73,115 |
3 | 1 | Boszorkányvadászok |
19,8m | -29,7% | 54,5m | 36,147 |
4 | 3 | Django elszabadul |
15,0m | -26,3% | 221,4m | 170,537 |
5 | ú | Lenyűgöző teremtmények |
12,6m | - | 12,6m | 9,949 |
6 | 5 | Egyesült állatok |
9,3m | -17,1% | 56,7m | 47,527 |
7 | 4 | Gengszterosztag |
8,4m | -40,2% | 55,6m | 42,701 |
8 | 7 | Pi élete |
5,9m | -22,4% | 398,8m | 276,283 |
9 | 8 | Hitchcock |
4,6m | -35,7% | 14,1m | 10,735 |
10 | 6 | Megtört város |
4,4m | -48,2% | 15,3m | 11,006 |
a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film