aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: a sötét lovag - felemelkedés [the dark knight rises] (2012) Zalaba_Ferenc
2012. július 25. 00:15:29

Kategória: 113 komment

- SPOILERMENTES* -

8 év telt el a Sötét Lovag megszületése óta. A megbélyegzetté vált Batman száműzetésbe, Bruce Wayne pedig csendes magányba vonult. A Fehér Lovag, azaz Harvey Dent örökségébe kapaszkodó Gotham virágzik, ám egyszer minden mese véget ér: közeleg a vihar, közeleg Bane, aki a szó szoros értelmében alulról küzdi fel magát, hogy új értelmet adjon a New World Ordernek, azaz az Új Világrendnek. Batmant pedig hazavárják.

*Egyetlen bekezdést leszámítva, de majd jelzem, hogy az melyik.

- SPOILERMENTES* -

8 év telt el a Sötét Lovag megszületése óta. A megbélyegzetté vált Batman száműzetésbe, Bruce Wayne pedig csendes magányba vonult. A Fehér Lovag, azaz Harvey Dent örökségébe kapaszkodó Gotham virágzik, ám egyszer minden mese véget ér: közeleg a vihar, közeleg Bane, aki a szó szoros értelmében alulról küzdi fel magát, hogy új értelmet adjon a New World Ordernek, azaz az Új Világrendnek. Batmant pedig hazavárják.

*Egyetlen bekezdést leszámítva, de majd jelzem, hogy az melyik.

Rengeteg dolog történt, rengeteg szabály megváltozott, mióta 7 évvel ezelőtt Christopher Nolan újradefiniálta a popkultúra egyik legemblematikusabb hősét. A Marvel foganatosította öt éves tervét, Harry Potter szögre akasztotta egyre sötétebb iskolaköpenyét, Batmanből pedig kultusz lett - a szó nem feltétlenül pozitív értelmében. Ám a megpróbáljátok lekaparni róla azt a súlyos mázat, melyet a publikum szeretete olvasztott rá, ha próbáljátok kiemelni a tragédiák és hisztériák vörös ködéből, akkor talán láthatjátok azt, amit Christopher Nolan is látott benne.

Azt, hogy ez csak egy film.

Pontosabban egy filmtrilógia, amelynek meghatározó nyitányát egy minden tekintetben grandiózusabb folytatás követett (ekkor lett a szuperből embléma), majd a lezárás, melyet egy ideig (eme időintervallumot úgy két másodperc és két hónap között lőném be) Nolan sem akarta, de aztán a TDK-ban feltűnő lángoló tűzoltóautó -  egy szeletke 9/11 - ihletet adott, és megszületett a döntés: valakinek jönnie kell, és be kell végeznie azt, ami sem Ra's Al Ghulnak, sem Jokernek nem sikerült. És ha Gotham eme vert helyzetből is képes felállni védőangyalával együtt, akkor az emblémából legenda lehet.

Egy legenda születését pedig még a Nolan-univezumban is pátosz övezi. Batman ezúttal nem testi, nem is szellemi harcot folytat: küzdelme ennél jóval szimbolikusabb, s miközben meglépi, pontosabban megugorja azt, amitől az épelméjűségért aggódó Alfred mindig is féltette, körülötte hadba vonul a világ. És ezt így kell, mert egy legenda születéséhez eposzi méret és epikus hangvétel dukál.

Batmannek óriási szörnyeteggel kell megküzdenie: nem Bane-nel, hisz ő "csak" egy juggernaut kikezdhetetlen elvekkel és brutális erővel, hanem valami sokkal állhatatosabb, ugyanakkor megfoghatatlan nemezissel - megfoghatatlannal, mert a mozivásznon innen létezik. Ez pedig az a várakozás, melyet az előző két film szült. És ha egy film alapvetően nem trilógiának születik - márpedig a Batman ilyen -, akkor egy harmadik sikeres gyerek kinevelése két ilyen fivér mellett több mint kemény dió.

Nolannak majdnem sikerült. De csak majdnem. Valahol kritizálták az első órát, merthogy eleinte csigalassúsággal vánszorognak az események: pedig ez a mágia órája. Ezekben a percekben épülnek és szépülnek a karakterek, ezekben a percekben bontakozik ki egy olyan cselekmény, amely egyszerre szövevényes, alapos és torokszorítóan valószerű. Még úgy is, hogy Gordon felügyelő készít egy beszédet, melyet aztán a pódiumra felállva látványosan elpakol - mint eddig huszonháromezer másik színész a filmtörténelem során. Belép, mit belép: belebeg a képbe Selina Kyle (akit soha senki nem nevez Macskanőnek), és Bane-ről is kiderül, hogy miért is jelent olyan nagy veszélyt a világra. Wayne-nek viszket a tenyere, Alfred próbálja hűteni, és evilági célok irányába rángatni, de mindhiába: mikor Gordon felügyelő életveszélyes helyzetbe kerül, Bane pedig megmutatja a foga fehérjét (szigorúan csak átvitt értelemben, mert álarca nélkül nem tud létezni - kérdés: hogy táplálkozik? nem unja még a szívószálon bevitt tejbegrízt?), akkor Batman visszatér.

Nagyot szól? Igen is meg nem is. Gyönyörű a belépője, ahogy a city minden rendőre a nyomába ered, ugyanakkor Gotham lakosságának reakciója teljesen hiányzik a képletből. Robin Hood magasról leszarja, hogy Notthingham seriffje és annak csatlósai mit gondolnak róla, ha a nép szereti, és ezúttal nehéz eldönteni, hogy a nép mit gondol egykori lovagjáról, mert ők csak akkor vannak jelen, ha valakinek hallgatóság kell - minél rémültebb, annál jobb.

Aztán a dolgok kicsit rosszabbra fordulnak - ezekről spoilermentesen nehéz lenne értekezni, így csak annyit mondanék, hogy Bane szónoklatokkal tarkított városfoglaló montázsára egy ügyetlen véletlen is rásegít, és ez nem csupán az előző film záróképletét borítja meg, de csúnyán be is mocskol egy feddhetetlen figurát - úgy két percre. Aztán mintha mi se történt volna. És van egy olyan gyanúm, hogy Batman mégse semlegesítette a mobilszonár-izébizéjét, ugyanis 2-3 olyan jelenet is akad a filmben, mikor ott és akkor tűnik fel, amikor a legnagyobb szükség van rá, csak a frász se tudja, hogy ezt ő honnan tudja.

És csak azért se megy spoilermentesen, mert a következőket ki kell írnom magamból. Igaz, ami igaz, az alanti bekezdés csak halvány nyomokban tartalmaz spoilert, de ha törzsolvasó vagy - kommentárokkal együtt, meg minden -, akkor inkább ugord át!

A legnagyobb billogot a film kampánya érdemli. Nem a hülye pózolás, valami egészen más. Amilyen jó volt az előző rész felvezetése - Joker arcának összemozaikozása, Kétarc kilétének titkolása, és úgy általában a cselekmény grandiózusságának titkolása -, annyira elbaltázták a mostanit. Bizonyos figurák szerepének elsunnyogása szinte sikolt azért, amit velük kapcsolatban gyanítani lehet. Nekem volt három elképzelésem (és ha jót akarsz magadnak vagy legalábbis középszerűt, akkor ezeket nem keresed vissza), egyik vadabb, mint a másik, ám álmomban sem gondoltam volna, hogy mindhárom bejön.

(Innen folytathatod.)

Spongyát rá! Egy hatalmassá nőtt celluloidesemény záródarabját láttam, egy csodálatos és szédítő utazás kissé döcögős lezárását, amely esetenként vékony jégre fut, és néha nagyobb zajt csap, mint amekkorát érdemelne (jut eszembe: a TDK nagy akciójelenetének se akad párja, pedig vágyott rá), de ha mindez ideáig elég szeretet öltél bele, akkor számodra elhozhatja a katarzist. És hogy én mivel távoztam a vetítésről? Ez csak egy film. Ezzel.

Kövess minket facebookon és twitteren!

Kapcsolódó kritikák:
Batman Begins
The Dark Knight

Címkék

kritika batman the dark knight christian bale morgan freeman michael caine christopher nolan superhero gary oldman anne hathaway dc comics joseph gordon levitt tom hardy marion cottilard the dark knight rises 7csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr194769735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 00:41:26

13: Akkor majd integetek. ;)

Ismeretlen_62806 2012.07.25. 00:44:54

Első AE közönségtalálkozó! :)

Ismeretlen_53615 2012.07.25. 01:04:13

Eddig is azt gondoltam, hogy a trilógiáknak mindig a középső része a legjobb. A poszt alapján most már kifejezetten izgulok, hogy milyen lesz a harmadik részt végre látni! Bane pedig szerintem a bálnák módjára táplálkozik.

V · http://aeonflux.freeblog.hu 2012.07.25. 01:17:57

Szerencsére vagy nem szerencsére, de nekem az előző két Nolan-es Batman is ( mind azon túl, hogy szeretem őket ) csak film volt, sosem tudtam többként tekinteni rájuk, de lehet ehhez az is hozzátartozik, hogy számomra Nolan is csak egy kiváló rendező ( bármiféle piedesztálra emelés nélkül ). A Batman Begins meglepő volt, és meglepően jó is, a Sötét Lovag jó volt, az Eredet meg pl. közel sem azt váltotta ki belőlem, mint amit a legtöbben kaptak tőle. Valahogy nem éreztem benne azt a nagy innovációt, amit ki lehetett volna hozni belőle, sőt a vége részt a hómezőn a sok lövöldözéssel már kifejezetten untam. Mai napig nem értem sokakban miért hagyott olyan nagy nyomot. Visszatérve Batman-re: a Begins-t részemről egyértelműen jobban szeretem, sokkal közelibb volt, és jobban át tudtam érezni. A másodiktól nem vártam semmit, de még úgy is mást kaptam ( a reflektorfény lekerült Batman-ről, és valami grandiózusra, de ) számomra talán érdektelenebb megvilágításba került a színpad. A harmadik Batman-ről meg valamiért meggyőződésem, hogy nem érhet fel az előzőekhez. Eddig sem vártam különösebben, de a cikk elolvasása után sem érzem azt, hogy rohanni kellene a moziba.

Ismeretlen_139112 2012.07.25. 01:53:08

http://iruntheinternet.com/lulzdump/images/anyone-yourself-batman-be-always-13400638933.jpg

lukas 2012.07.25. 01:57:52

Tegnapi vetitesrol elegedetten tavoztam.Elejetol a vegeig lekotott es ezt varom egy mozitol koszi Nolan

Fighting 2012.07.25. 03:52:19

Egymás után nézve a hármat, nálam talán a második rész egy hajszálnyival veri az elsőt. A harmadikat meg, egyelőre nem tudom hova rakni. Az biztos, hogy nem éri el a második részt, de nem biztos, hogy rosszabb az elsőnél. Bár így egyben nézve nehéz különbséget tenni. Talán a gonoszok személye rangsorol a filmek közt. De újra kell majd nézni magyar nyelvű változattal is.

lallli 2012.07.25. 05:08:04

(kezdem azzal, hogy a kritika nagyon is tetszett! de) biztos csak én vagyok a hülye, de a szöveg "spoileres" része nekem a nagy semmiről szól :) mondok is valamit meg nem is. én meg alig értem. ettől eltekintve egyetértek az írással, én sem néztem kettőnél több trailert, se külföldi kritikákat direkt nehogy ne érjen meglepi, de hiába. ezt a részt kellett volna második részként leforgatni, szebb lenne úgy az első kettő közti kapcsolat meg eleve nagyon hasonlóak is, aztán jöhetne joker hogy igazán nagyot szóljon. nagyon sok dolog nem volt ebben jól átgondolva. többek közt a bíró úr ha csak ennyi szerepet kapott akkor azt meg minek?? de sorolhatnám. egész szép az első fele vagy a 2/3-a, de aztán a végén csak pukkan egyet a távolban. én még ennyi csillagot sem adnék rá

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 07:32:57

16: Mint pl. a Lord of the Ringsnél vagy az Indinai Jones-filmeknél is? (Tudom, tudom, ez utóbbi már nem trilógia. :)

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 07:37:31

21: SPOILER! Korábbi posztokban, illetve azok kommentjeiben fejtegettem, hogy mi lehet a film vége, és a tippjeim elég megmosolyogtatóak voltak (még számomra is), erre mind bejött. Elvileg ennek örülnöm kéne ("egy srófra jár az agyunk, Chris!"), de valahogy nem tudok.

Cax 2012.07.25. 08:12:15

A soundtrackről miért nem esik szó? Miért csak ennyire felszínes a kritika és miért nem írtad le azt, hogy mi nem tetszik a filmben? Nem akarsz vagy nem tudsz Heath Ledger halálán túllépni? Azt sem hiszem, hogy az akciójelenek nem ütik a Dark Knightét.. Csak két ponttal kapott többet mint az igénytelen, trágyamuzsikás Pókember? ó anyám. Ez csak egy film?! Nem értem mi más lehetett volna? popcorn? kóla? :D Nem értek egyet, nagyon nem.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 08:29:40

24: Azt ugyan nem tudom, melyik mondatból sikerült leszűrnöd, hogy "nem akarok vagy nem tudok Heath Ledger halálán átlépni", de azt nagyon remélem, hogy érzed, hogy ez egy kritika, nem mélyelemzés, ráadásul spoilermentes, magyarán nem listázhatom ki, hogy ez és ez miért volt jó, ez és ez miért nem - főleg, hogy leginkább a befejezés okozott nálam gondokat. Mondjuk, még így is benne van, hogy mivel van bajom, de ha neked az "ez csak egy film" jelentése se jött át, akkor nem is várhatom el, hogy a többit is megértsd. Viszont megnyugtatlak, hogy lesz majd egy spoileres boncolás is, csak majd később.

cax 2012.07.25. 08:34:16

Egy átlag film a sok közül. Nagyon jól értem, várom a boncolgatást ;)

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 08:36:38

26: Nem, nem átlagfilm, viszont csak egy film, és nem több annál, hiába próbálják egyesek másnak, többnek beállítani.

oxide83 2012.07.25. 09:21:41

Nahát, azt hittem ezt a részt is akkora hype fogja övezni mint a TDK-t és meglepően olvasgatom a már kijött kritikákat, hogy a trilógia záró darabja bizony nem lett olyan jó. Nálam a Batman Begins az etalon, egyik nagy kedvenc, rengetegszer megtudom nézni. A TDK-t egyértelműen overrated mozinak tartom, kevésbé epikus, kevésbé látványos és szájbarágósabb is az első résznél, rengeteg felesleges jelenet van benne. Na most a TDKR a maga majdnem három órájával nem tudom hova fog vezetni, de pénteken kiderül a moziban :-). Annyit azért mondhatnátok aki látta, hogy az akciók a helyén voltak? Az összes akciójelenetet lelőtték a trailerben?

Ismeretlen_623517 2012.07.25. 09:43:00

Tehát a film jó-jó, de azért nem egy Mission Impossible 4?

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 09:45:11

29: Mindent a maga helyén kell kezelni. :)

Ismeretlen_551562 2012.07.25. 09:53:21

28.: Szerencsére nem ráng most Pfister keze, mint az egyben, de intenzitásban - részben a történet kiszámíthatósága és az ebből fakadó súlytalanság miatt - nem érik el a TDK szintjét, annak ellenére sem, hogy valóban látványosak. Legalábbis én nem találtam benne olyan akciót, mint a Sötét Lovag alagutas része.

Ismeretlen_53615 2012.07.25. 11:04:36

Aeon, természetesen hozzátéve, hogy "szerintem". Nekem a Gyűrűk Urából is a Két Torony a kedvencem; és az már csak hitvita kérdése, hogy "ez filmen egy trilógia, valójában pedig egyetlen történet, három részre szabdalva". Az Indyknél nem tudok ilyen értelemben sorrendet tartani - nem csak azért, mert nem trilógia, hanem -, mert mindhármat megszámlálhatatlanul sokszor láttam.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 11:28:37

32: Persze, ez érthető. Személy szerint általában a trilógiák első darabjait szeretem a legjobban, ez alól a Star Wars és a LotR kivétel - az előbbiből a középső, az utóbbiból pedig az utolsó a favorit. Ami a the Dark Knight trilógiát illeti: úgy tűnik, a Begins lesz az örök kedvenc.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 11:31:05

28: Személy szerint Batman első feltűnését sokkal jobban szerettem és átéreztem, mint a filmvégi nagy harcot: háborút ígért, de csak egy kisebb csetepaté lett belőle, ráadásul egy-két dolgot nem is értettem, ami sajna megint csak spoileres lenne kifejtenem. Szóval az akciójelenetek so-so.

oxide83 2012.07.25. 11:52:08

Aeon, úgy látszik Nolan nem ért a filmvégi csetepaték levezényléséhez :-)? A Beginsben az utolsó fél óra grandiózus volt, mintha second unit tagok csinálták volna az akciójeleneteket, vonatkisiklástól kezdve minden nyalánkság megvolt benne, ami naggyá tette. TDK-ban emlékszem kijöttem a moziból és mondtam magamban hogy ez volt a film végi nagy leszámolás?? Két perc bunyó Jokerrel, 5 perc csetepaté a doktoroknak álcázott gengszterekkel és kész, ennyi. Utána már csak újabb 5 perc monológ jött kétarcal. Haragszok is ezért a filmre. Nolan itt szabad itt már kezet kapott, és érződik, hogy nem ért az akciókhoz. Ha ez a tendencia maradt a harmadik részre is (sok felesleges és unalmas párbeszéd, egysíkú szereplők, nagyon kevés akció) akkor úgy néz ki marad nekem is a Begins a nagy kedvenc.

Ismeretlen_551562 2012.07.25. 11:53:23

34.: Igen, a beharangozott csata ilyen téren csalódás. Amire azt mondom, hogy látványban és hatásban abszolút kielégített, az az általad is említett első feltűnés, valamint a stadionos jelenet. A nyitó akció összes látványos momentuma benne van az előzetesben, amiért nagy kár. Van olyan érzésem, hogy Nolan akció rendezőként a TDK-val és az Eredettel elért a csúcsra, de remélem legközelebb rám cáfol.

Ismeretlen_72212 2012.07.25. 11:54:24

SPOILER(es lehet) [...] Nekem volt három elképzelésem [...] igen, a tippek beigazolódásán én is jót mosolyogtam - ne lottózz mostanában;P!

travis bickle 2012.07.25. 12:27:44

29: A film jó-jó, de azért nem egy Predators ;) :D :D

Ismeretlen_72212 2012.07.25. 12:44:14

amúgy meg ne aggódjatok, ae az első részt is jobbnak értékelte nemrég, mint első nekifutásra:D!

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 14:18:53

13: Mégsem fogok integetni, ugyanis lemondtam az éjféli vetítést. I'm too old for this shit. Majd jövő héten ismétlek.

lallli 2012.07.25. 14:35:29

nekem a TDK épp azért tetszett annyira mert nem a sablonos akciófilm menete volt egyetlen katartikus harccal a végén, hanem a többszálon futó cselekmény szépen kidolgozva érte el a a végső nyugalmat, már-már úgy tűnik mintha a főhős képes lenne több helyen létezni egyszerre. mikor már azt hiszed vége, még akkor is fenntartják az érdeklődésed "még-még-MÉG" :) na nekem ilyen volt a TDK

Ismeretlen_139112 2012.07.25. 15:22:53

Nolant az akciójeleneteknél mindig is jobban érdekelte a szereplők pszichéje, eleve a Memento is miről szólt...

Ismeretlen_72212 2012.07.25. 15:50:08

vargatom, az addig rendben van, de azért elvárható lenne valamilyen fejlődés a kezdeti odakenések után, ha second unittal nem hajlandó dolgoz(tat)ni, és ilyen műfajú filmeket forgat, amilyeneket. mondom ezt úgy (a beszédes, már a munkássága ismerete előtt választott nickemet, illetve a trilógiát félretéve;), h kb. a Mementónál beleszerettem, az utóbbi években az egyik kedvenc rendezőmmé nőtte ki magát, A tökéletes trükknek az előbbivel együtt a legimádottabb filmjeim között a helye, az Eredetet bár túlértékeltnek tartom, de kifejezetten bírom, sőt még a leggyengébbnek titulált Álmatlanságot is kedvelem, főleg a hangulatát, valamint a színészi játékot: Nolan elérte, h a világéletemben rühellt, ripacs Williams alakítása előtt megemeljem a kalapomat, a Sötétkamra mellett összvissz itt tartom elviselhetőnek:P. persze nem egy Henry Fonda-, ill. Volt egyszer egy Vadnyugat-féle átalakulás, de a hozott anyag is más, ugye:D.

hahakocka 2012.07.25. 16:30:09

Nem is tudtam hogy e blog írói enynire kedvelték a Predatorst és a MI 4-et. Nem rossz filmek, de Nolan szinte össze filmje jobb, igaz a TDKR még kérdés mivel nem láttuk sokan. Egyébként milyen volt Bogdányi Titanilla? Neki nem túl magas a hangja? cincogó? Bár igaz Macskanőhöz lehet illik. :D László Zsolt Bane-ként ugye nagyon más hangot hozott mint amit pl Neonak? Nála is mélyítettek a hangon a maszk miatt?

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 16:56:08

44: Mint mondtam, ezeket a filmeket külön kell kezelni egymástól: más zsáner, más közönség, más megközelítés. A TDKR-t Nolan előző két Batman filmjéhez kell hasonlítani, s azoktól bizony elmarad.

Ismeretlen_551562 2012.07.25. 17:05:42

44.: Bogdányi Titanilla abszolút rendben volt, nem jutott eszembe egyszer sem, hogy a neveletlen hercegnő van cica jelmezben.:) László Zsolt pedig telitalálat volt, sikerült úgy félelmetessé és tekintélyt parancsolóvá tenni Hardyt, hogy végig a maszk mögött volt a színész.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 20:45:15

No, most már nem telefonról kell kommenteket pötyögnöm, így tudok reagálni az akció-kérdésre is: szerintem Nolan ezúttal bombasztikus befejezést akart, egy olyat, amivel rálicitálhat a TDK híres kamionos jelenetére, ám szerintem ez nem igazán jött össze. Talán tényleg kéne egy second unit, mondjuk Dan Bradley-vel, aki valamivel jobban ért ahhoz, hogy egy akciójelenet hogy legyen dinamikusabb és hatásosabb. A trailerben is látható nagy össznépi bunyó esetenként már-már komikus, és erősen feszegeti a PG-13 határait - csupán alulról. :) De vannak még más bajaim is, de erről majd a kifejtőben jövő héten.

ricardo montelban 2012.07.25. 21:06:12

a. faszt. nem. spoilerezel. öreeeeg. ne legyél már ennyire ússágíró, hogy nem látod meg a különbséget Spoiler meg spoiler között. "senki sem nevezi macskanőnek". Hadd jöjjek már rá én, apa! és ez csak az egyik. nem basztatás, csupán tanács, hogy izé. Ahogy régen írtad a spoilermenteseket, úgy kéne most is.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 21:22:05

Ez kb. akkora spoiler, hogy minden második interjúban, hírben, stb. benne volt, kb. attól a pillanattól, hogy kiderült: lesz Macskanő... izé Selina Kyle a filmben.

ricardo montelban 2012.07.25. 22:03:35

nem. az, hogy senki sem nevezi macskanőnek a selina kylet, pont olyan spoiler, minthogy a 28 nappal későbben senki sem nevezi zombinak azokat, akik annak ellenére, hogy haragvírussal fertőzöttek, nyilván azok, amik. ezekre: én. szeretnék. rájönni.

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 22:08:02

Ööö, oké.

ricardo montelban 2012.07.25. 22:10:42

csak azért merészelek előjönni ezzel, mert sokáig tök ügyesen lavíroztál a határokon, mostanság viszont mintha nem éreznéd azt, amitől az egyszeri mozibuzi már bizsereg. ez csak az én fantáziám: nem mondom, hogy stimmel.

ricardo montelban 2012.07.25. 22:11:41

lerázhatsz az 51-el, de azért a barátod maradok :).

Ismeretlen_1068 2012.07.25. 22:12:49

Én inkább nem mondok semmit, hanem megyek, megkeresem a modzsómat. :)

ricardo montelban 2012.07.25. 22:14:54

:)

Ismeretlen_87170 2012.07.25. 22:29:26

Kedves ricardo, azt szeretném kérdezni tőled, hogy mi a jó isten náthás f****ért olvasol kritikákat a neten, ha ennyire semmit nem akarsz tudni? Főleg így, néhány órával a premier előtt? :)

Ismeretlen_87626 2012.07.25. 23:25:05

Ezt a nagy Spoiler mizériát soha nem fogom megérteni. Oké, persze, az olyanok, mint a Harcosok klubja, a Hatodik érzék vagy a Trónok harca első évad csavarjának lelövése engem is nagyon-nagyon irritálna, ha nem láttam volna az adott filmeket/sorozatot, de az pl. , ha azt mondanák el, hogy a Sötét Lovag (SPOILER! :D) közepén van egy autósüldözés, ami után Joker el akarja csapatni magát a denevérrel... hát istenem, a jelenet úgyis rohadt mód működik. Ricardo problémájára meg már semmit nem mondok. :)

Jack Skellington 2012.07.25. 23:30:23

Minden ízében csalódás! Iparosmunka! Nolan jó mesélő, de gyenge a forgatókönyv... Izzadságszagot érezni mindenhol...Anne Hathaway az egyetlen kellemes meglepetés! Én a 7 csillagot is soknak érzem...

ricardo montelban 2012.07.26. 00:00:33

mentek a picsába. szmájli.

Ismeretlen_35222 2012.07.26. 01:26:26

Látta valaki angolul? Ti értettétek, mit mond Bane? :(

Ismeretlen_551562 2012.07.26. 03:17:44

Másodjára már letisztult minden. Nem voltak elvárások, tudtam, hogy mire számítsak és sokkal jobban szórakoztam, mint első alkalommal. 9/10 és ez a pontszám érvényes a trilógiára is.

Ismeretlen_139112 2012.07.26. 03:49:50

papírforma biztosra ment gyönyörű hatásos, nem csak hatásvadász Azért nem csalódtam ;)

Ismeretlen_62806 2012.07.26. 03:57:19

60: Érdekes módon ő volt az egyetlen, akit végig tisztán, egyértelműen értettem.

Ismeretlen_62806 2012.07.26. 04:05:40

Nolanék még mindig nem tudnak igazán jó forgatókönyvet írni, de a film alapvetően tele van jó ötletekkel, és a rendezés mesteri. Hardy kiváló, Hathaway csodálatos, a film pedig jobb a TDK-nál, de az utolsó harmad kicsit összecsapott jellege (bármily rémisztő, úgy vélem, még kellett volna jó 20 percnyi játékidő) miatt a Beginstől kissé elmarad. Alszom rá egyet, és holnap vagy holnapután újranézem.

Ismeretlen_649130 2012.07.26. 04:08:15

Sajnos az akció jelenetek egy-két kivétellel elég gyengére sikerültek, viszont még így is kurvajó a film. Volt pár dolog azért, amin meglepődtem, de bővebben majd a spoileres boncolgatásnál. :)

Ismeretlen_62806 2012.07.26. 04:15:09

Igen, még annyit, hogy a Batman-Bane összecsapások nagyon tetszettek. Soha senki nem vállalta még be, hogy Batman kütyük helyett igazi, kemény, fizikai ökölharcba menjen bele, és Bale karakteréhez - valamint Bruce Wayne önmarcangolásához, dilemmájához, mindsetjéhez - pontosan ez illett. Az első találkozás egészen döbbenetes volt.

Ismeretlen_62806 2012.07.26. 04:37:20

66: nem Bale, Bane. Ezzel még mennyi problémám lesz... :)

Ismeretlen_171906 2012.07.26. 04:55:26

Nemrég értem haza. Jó volt, tetszett, DE...ez számomra, csak egy film, nem több. Biztos lesz olyan, akinél eléri a katarzist, és belép a LEGek birodalmába, de nálam nem lépett be. Egy rendkívül jól megalkotott film volt ez, méltó zárása a trilógiának, de nem éreztem azt a tökéletes és precíz felépítést, ami pl. a TDK minden jelenetében és úgy összességében, az egész filmben jelen van. Plusz számomra a legnagyobb hibája, hogy Bane nélkül, ez bizony nem lenne ilyen jó. Rendkívül erős karakter lett, a puszta jelenlétével és pillantásával képes rettegést szülni. Joker félelmetességi faktora, Bane-éhez képest, egy óvódás kisfiúéhoz mérhető. Hardy remek választás lett, kiemelkedőt alakít...és a hangja...brrr. Kiráz a hideg. Hathaway pedig tökéletesen hozta Selinát, aki picit lóg a levegőben karakter lett, de még is, Hathaway remek munkát végzett. Eddig csak pusztán szerettem ezt a csajt, de most a "love" jelző is kezd elhatalmasodni rajtam. Ami még nem tetszett, és erről Nolan rohadtul leszokhatna már, mert már az Eredetnél és a TDk-nál is zavart, hogy...és ez most picit spoileres lesz... ...a film első 20-25 percébe, be kellett nyomnia egy olyan monológot, párbeszédet amiből, ha csak nem vagy kezdő, simán kitudod következtetni a lezárást. Itt is ez volt. ...pici spoiler vége... A lezárás ennek ellenére, erős lett, elégedetten vigyorogtam fel. Szóval összességében, remek film lett, de nem lett több ennél. És eme véleményemet, vállalom. És nem, nem azért mondom ezt, mert kiakarok tűnni a tömegből azzal, hogy nem dicsérem annyira, mint a többség.

Ismeretlen_139112 2012.07.26. 05:04:50

Hathawaytől ez úton is bocsánatot kérek, magasan felülmúlta a várakozásaimat, és bár szerintem még mindig túl messze ülnek a szemei - de amikor ilyen vagy olyan maszkban van, még az is eltűnik és úgy aztán tényleg elvarázsol. Többet nem kérdőjelezem meg Nolan színészválasztását :) Természetesen Hardy is zseniális úgy általában is, de nekem főleg Cotillard monológja alatt volt átütő, amikor még a hangját sem használhatja, csak a tekintetét (a nő viszont nem olyan jó, ha már emlegettem). A bunyóik meg piszok jók, a fájdalmat nem érző és a páncélba öltözött fanatikus egyaránt jó médium hozzá és a koreográfia is kvázi tökéletes. Egyébként meg a film szerintem tényleg megszenvedi azt, hogy a két előző részt követte - hiába telt el oly sok év azóta, mégsem az idei felhozatalhoz méri senki. Ráadásnak Nolan keze is sokkal jobban meg volt kötve, a stúdió, a box office, a rajongók, a nagyközönség - ritka hálátlan helyzet, nem is nagyon bírt vele senki (még PJ is megszenvedte, pedig neki már majdnem fél évszázada írta meg Tolkien a befejezést, a Potterekről meg inkább ne is beszéljünk). Szerintem legalább 1-2 év, de inkább még több fog kelleni ahhoz, hogy a ténylegesen kiérdemelt helyére kerüljön a film (azzal együtt, hogy sok elemének kritizálása teljes mértékben megalapozott).

Ismeretlen_1068 2012.07.26. 06:56:14

69: Meg lett volna kötve a keze? Azt nem hinném. Nyomás biztosan volt rajta, de egy Inception után nem hinném, hogy ez túlságosan is befolyásolta volna. Egyszerűen csak nem volt elég erős ötlete a lezáráshoz, ennyi. :)

purple rain 2012.07.26. 08:36:00

No, ma megyek moziba, ennek örömére rávettem az asszonyt, hogy 10 bealváson belül próbálja meg végignyomni velem a TDK-t :) Mivel állítólag az a legjobb rész, 9/10 mindenhol minimum, ezért most szakértői segítséget szeretnék kérni pár kérdés erejéig :) :) 1, A legérthetetlenebb jelent: Batman elkap egy rendőrségi hívást, hogy hol van Harvey Dent. Odamennek, ott van két fickó megkötözve a falban meg egy golyónyom. Batman lenyomozza, hogy az ujjlenyomat 4 emberéhez hasonlít és mondja Alfrednak, hogy olyat keressen aki a Park Side-on vagy a közelében lakik, ahol épp vonul a temetői vonulat. Ez most komoly??? Tehát Joker talál egy olyan embert, aki ott lakik, ahol ő meg akarja ölni a polgármestert, ráadásul ez az ember aki ott lakik, épp bűnöző, aki lövöldözik a lakásban, ahol a két túsz van? Most tényleg én vagyok ennyire idióta? 2, Harvey Dent elkapja a Rachel névtáblás álrendőrt és elviszi, hogy kifaggassa. Két kérdés: honnan tudta Batman, hogy hol van Harvey és honnan tudta, hogy az a fickó Thomas Schiff???? 3, Újabb titokzatos felbukkanás, amikor a film végén Batman rátalál az immár Kétarc Harvey-ra ahogy túszul ejtette Gordon családját. Ott se tudom, hogy a faszomba került oda. 4. Csak nekem volt Anakin Skywalker-szintű Harvey átalakulása??????? Én semmi motivációt nem érzek arra, hogy hallgassak arra az emberre aki megölte a szerelmemet. Esetleg megbomlott Harvey agya és ezért állhatott "át" de ennek meg semmi előzménye nem volt számomra.... 5, Amikor Batman szembemegy a híres kamionos jelenetben Jokerrel meg a kamionnal, beleakad a kamion elejébe a kampó átgurul alatta a mocival, lavírozik pár lámpa közt és helo. Mitől borul fel a kamion? Nem látnom, hogy a kábel másik végét valahova rögzítette volna Batman, hogy megakassza a kamiont... 6, Amikor Harvey-t letartóztatják, láthatóan még Wayne is meglepődik, a következő jelenetben meg Alfred magyarázza, hogy biztos benne, hogy ők ketten (Bruce+Harvey) tudják mit csinálnak. Nos szerintem totál gáz, vicces a jelenet meg ez a monológ, miközben Wayne-nek fingja nem volt, hogy mit tervez Harvey 7, A másik óriási monológ, amikor Joker nyomatja, hogy ő kocsikat kergető kutya aki nem tervez, csak megy előre. Ezzel semmi gond nem lenne, ha csak ezzel akarná befolyásolni Harvey-t, számomra viszont az jön le, hogy ez totál komolyan veszi amit mond.... Itt a bibi. 8, Lau jelenete, mikor mondja, hogy ki kell menekíteni a pénzt. Akkor ő milyen készülékből beszél? Hogy hallja azt amit a maffiózók mondanak? :) 9, A vége se teljesen tiszta, mindenesetre Oldman monológja, plusz a zene kárpótol :) Nézzük akkor. Van ugye 5 hulla. Maroni+sofőr+Wurz+Ramirez+Kétarc. Azt mondja Batman, hogy kenjék rá. Oks. Na de most ha én rendőr vagyok, akkor csak elkezd járni az agyam, hogy Batmannak mi a faszom érdeke volt megölni 2 bűnözőt, 2 rendőrt, meg az államügyészt...??? Nem sok összefüggés meg logika van benne, így nekem... A célom nem az, hogy most köpködjek jobbra-balra mindenfelé, csupán annyi, hogy ha ilyen jellegű hibák vannak a filmben, akkor én lefosom, ugyanis kb 30x láttam a TDK-t és mind a mai napig életem egyik legnagyobb élménye ezek ellenére, szóval fosok bele. Persze aki tud, azért válaszoljon már ezekre :) :) :)

Llew 2012.07.26. 11:36:02

Nem érzem úgy, hogy berántott volna a hype, vagy hogy túl nagy elvárásaim lettek volna a filmmel kapcsolatban, de nem volt az a katarzis érzés, mint az előző rész végén. Lehet nem kellett volna előző napokban újra nézni az előzményeket. Jó film volt, ugyan nem ér fel az előzményekhez, de azért elég közel van hozzájuk, hogy még így is a mezőny fölé emelkedjen. Epikus lett, de bármennyire is tetszetős az eredmény, azért átérződik rajta az erőlködés. Annyira grandiózus akart lenni, hogy eközben túlságosan is eltávolította a hőst a nézőtől. SPOILERES TÉNYLEG, ÉN SZÓLTAM A TDK-ban átérezhető Wayne normális élet utáni vágya, majd Rachel és vele ennek elvesztése miatti gyásza, haragja. Míg itt az önsajnálat és letargia csak unszimpatikussá teszi. Hova lett mellőle az az Alfréd, aki a gyászban is megtudta tőle kérdezni, hogy tán arra számított nem lesznek sérülések veszteségek? Aki a Beginsben azt mondta sosem mond le róla? Nyolc év ejnye-bejnyés fejmosás helyett inkább lezavart volna neki pár atyai pofont, hogy ébresztő, ha már én a néző ezt nem tehetem meg. Végül aztán, ami felrázza Wayne-t (kétszer is), az nem arra ok, hogy újra éljen, hanem, hogy van miért meghalnia. Sajnálnom kéne Batmant, aki a "kútból" felemelkedve meghalni ment haza, hogy a várost és önmagát megszabadítva meghozhassa a végső áldozatot? Ha lett volna robotpilóta, akkor is inkább ő vitte volna ki a gépet. Magát feláldozza, de a nagy elvhűségében (tudom a képregény alap kötelezi) - közvetlenül - nem öli meg azokat, akik rászolgáltak, ugyanakkor csak azért menti ki a rendőröket az alagutakból, hogy aztán a városháza előtt hagyja őket beleszaladni a sortűzbe, miközben ott van a segge alatt az eszköz, amivel ha teljesen nem is akadályozhatná ezt meg, de jelentősen javíthatná az egyenruhások esélyeit? Kikezdhetetlenül alakká vált, aki mindennét feláldozta egy városért, ami talán jobban járt volna egy Selinához hasonló, kevésbé oda adó, megkérdőjelezhető, de piszkos kezű "hőssel". Na jó, elkalandoztam. Bane félelmetes és karakteres főgenyó, de számomra a motivációja, illetve inkább ugye Thaliáé még Kétarc bosszúhadjáratához képest is megalapozatlan. Ra's al Ghul, illetve az emberei hittek valamiben, de azért annyira nem, hogy mindenáron meg akartak volna halni érte. A lánya meg erre is hajlandó lenne a fater hitéért, úgy, hogy az eltaszította az ő megmentő hősét? Lehet hülyeség, de nekem hiányzott egy kis, legalább plátói szerelmi szál Bane és Thalia között. Igaz utóbbi ehhez elég későn lett felfedve. Ilyen szintű odaadásra férfi és nő között a "csak" barátság, még ha élet mentésen alapuló is, szerintem kevés indok. Persze legyen, na de a golyófogók, akik mezei zsoldosok, nem Árnyékligás fanatikusok, ők is simán a halálba masíroznak? Az egész nagy terv pedig sok éves lefutásban, egy új technológiára van alapozva (vagy azzal kapcsolatos véletlenre, mert a bombává alakíthatóság az volt nem, vagy rosszul értettem?), az emberekre gyakorolt hatása pedig (a lakosságági reakció bemutatásának hiánya miatt [kompos jelenettel egyenértékű]) eltörpül(ni látszik) a mellett, amit a tervek nélküli Joker napok alatt elért pár dinamittal és puskával. Szóval a lassan felépített sztorinak szerintem gyenge az alapja, és bár jó részleteken, jeleneteken (Batman viszzamotorozik a színre, bunyó Bannel és "a" gerinctörés) keresztül, de darabosan, döcögősen halad a végkifejlet felé, ami nem okoz gyomorszorító izgalmat, hanem csak egy vállrándítós hát ez van érzést vált ki belőlem. A színészek ugyanakkor remekelnek, mint azt már megszoktuk tőlük. A nagy öregek ismét csak nem okoznak csalódást, Hathaway pedig óriási pozitív csalódás a hamiskás mosolyával, a macskafüles fejpánt és a felhajtott szemüveg alatt. A második cameó jó poén. A legvégének viszont nem örülök. Nem tudom ez mennyire Nolan saját ötlete, és mennyire a stúdió elvárása volt. Részletkérdés: Ha Bruce nyolc éve nem "extrém sportol", akkor mitől van olyan szar egészségügyi állapotban?

Ismeretlen_1068 2012.07.26. 11:41:26

Srácok, ha kérhetném, a részletekbe menő fejtegetést egyelőre tartalékoljátok! A Prometheushoz hasonlóan itt is lesz majd egy spoileres boncolgatás - valamikor a jövő hét folyamán -, ott majd ki lehet térni mindenre, oké?

Llew 2012.07.26. 11:47:49

Bocs, akkor a spoiler előtti részt vond össze a színészes bekezdéssel a végén, a többit meg dobd ki, vagy majd tedd át az egészet a spoileres kibeszélőbe, ha lesz.

Ismeretlen_754132 2012.07.26. 12:39:27

Akkor részletes boncolgatásba én sem megyek itt bele, csak pár észrevétel: Tegnap voltam az éjféli vetítésen, nekem kétség kívül 10/10-es a film. Közelebb áll az első részhez, ami nekem jobban tetszett a 2.-nál. A fenti írás szerintem picit spoileres, még jó, hogy csak utána olvastam el. :) A szinkronról annyit, hogy általában addig elég nehéz megítélni, hogy mennyit von le az élvezeti értékből - kivéve ha kiugróan ócska - amíg nem látta az ember eredetiben is. Mondjuk én angolul néztem, és soha nem is fogok másként nekiállni, az tuti. Azért azt furcsállom, hogy egy hsz-ben valahol említed a PG-13 -at, miközben az általad egekig magasztalt Avangálók végső koppintott "csatája" még egy gyermekmesében is max röhejesen gagyinak hatna, kb a 10 éves húgom is csak nevetni tudna rajta. Félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy eszem ágában sincs a 2 filmet összehasonlítani, nem is lenne értelme, de ez azért még is kissé érdekes inkonzisztencia számomra..

dr.Fünke 2012.07.26. 12:42:27

Az igazság az hogy láttam én a problémás szkriptet, meg a problémákat amiket mások is emlegettek. Nem volt tökéletes film. Viszont nagyon szeretem a karaktert és olyan élményt kaptam amit nem fogok egy darabig elfelejteni. Pontozni nem is akarnék, majd egy fél év múlva. Amiért viszont áldom a kitartásomat, hogy az egyik mozis traileren kívűl amit nem tudtam kikerülni, semmit nem tudtam a filmről és ötletem sem volt hova megy a történet. *ugyan mi jó időben érkeztünk meg a moziba, de hatalmas pirospont a MOMnak amiért megvárták amig mindenki leült a seggére és nem ragaszkodtak az időhöz

Ismeretlen_1068 2012.07.26. 12:59:20

75: Nem akartad összehasonlítani... de azért összehasonlítottad. Mondjuk, nem értem, hogy jön ide: talán említettem én olyat valahol, hogy a The Avengers akciójelenetei ilyen meg olyan durvák, nem értem, miért kapott 12-es karikát? Még hatéveseknek is lehet jó akciójeleneteket csinálni, de nem ez a lényeg, hisz két különböző bestiáról van szó. Azt viszont nem vártam volna egy "darkos" és "rögvalós" Batmantől, hogy olyan egyes szereplők úgy exitáljanak, amit még egy Derrick-epizód producere is jó eséllyel visszadobna (mutatják az illetőt, ahogy megy, aztán mutatnak egy fegyvercsövet, aztán mutatnak valami mást, aztán mutatják, hogy az előbbi illető holtan, egy csepp vér vagy akár golyó ütötte nyom nélkül, csukott szemmel fekszik a földön), miközben egy korábbi epizódban Joker varázsolt és sajátos módon toborzott magának új embereket. Egyébként ebben a filmben is voltak sötét megmozdulások, de pont a végén pukkantak el ezek a komikus petárdák, melyek rendesen aláásták az amúgy se túl combos finálét.

Ismeretlen_754132 2012.07.26. 13:00:44

@76: A MOM-nak pirospont, a későn érkezőknek meg fekete. A legtöbb ember azért késik, mert a film kezdési időpontjában áll még be a sorba 3 zsák popcornért..utána meg még a telefonját is nyomkodja a film alatt rendre, meg végigszövegeli az egészet..tisztelet a kivételnek! Én bevezetném az ajtózárást pontban a kihirdetett kezdéskor, figyeld meg, néhány alkalom után megtanulnának az emberek időben érkezni. De ez a magyar morál, ne itt beszéljük ki, elnézést is az OFF-ért!

Ismeretlen_1068 2012.07.26. 13:02:58

78: Vagy pedig az a kevés ember is elpártolna a mozitól, amelyik még hajlandó fizetni érte. Nem túl rózsás a helyzet, de a moziüzemeltetőknek le kell menniük kutyába, és minden szart meg kell engedniük a közönségnek az életben maradásért.

Ismeretlen_754132 2012.07.26. 13:10:12

77: Értem mire gondolsz, bár nekem egy ilyen rémlik csak így hirtelen, és az is csak egy 100-adrangú mellékszereplővel kapcsolatban. Lehet, hogy volt még hasonló, és csak én siklottam el felette, nem tudom. De ha már Joker, ilynekkel tele volt a TDKR is, szóval nem tudom mi többet vártál. Pl. amikor Gambol szájába dugja a kést, aztán hátulról mutatják őket, egy kis zenei aláfestés, kés 3 centit mozdul, a pasas egy nyikkanás nélkül kidől, sehol 1 csepp vér. Vagy, amikor Batman a rendőrszobán beleveri Joker fejét az üvegbe. És még sorolhatnám..nekem abban a részben sokkal több ilyen "wtf, ez most a pg-13 miatt!?" momentum volt. De lehet, hogy újrázás után majd ebben is kiszúrok több hasonlót, de így elsőre nekem pont, hogy kellemes csalódás volt.

dr.Fünke 2012.07.26. 13:12:17

78: normális estben egyetértenék veled, de tegnap este én is 30 percet álltam különböző sorokban, mert 2 teltházas vetítést kellett kiszolgálniuk egyszerre, amire egyszerűen nem elég a meglévő infrastruktúra. mivel számítottam rá 23.15-kor álltam be a sorba és egy pisi+cigi kombóval 23.55-re ültem le a helyemre. azt elvárni hogy mindenki ott legyen egy órával a film előtt teljesen irreális.

Ismeretlen_754132 2012.07.26. 13:13:19

Edit: mármint a TDK volt tele hasonlókkal, R nélkül. :) Sorry!

Ismeretlen_1068 2012.07.26. 13:16:14

80: Ááá, nehezen megy már spoilerezés nélkül, szóval csak annyit, hogy... SPOILER!!! ...a nagy tömegbunyó közepette, mikor a gumibotokkal felszerelt rendőrökkel (nekik hová tűntek a fegyvereik amúgy?) szemben felvonuló fegyveres erők többször is belesoroznak a tömegbe, mire eldől 2-3 ember... SPOILER OFF! ...ugyanakkor nem biztos, hogy Joker csak egy vigyort húzott Spawn arcára - simán szúrhatott előre is a kiskésivel -, de még azt se mutathatták volna, igen, a PG13 miatt. Na mindegy, az se túl erős jelenet, de azért engem annyira nem zavart, mint ez.

Dilibogyo 2012.07.26. 13:44:01

Jó olvasni a kommenteket, a film megtekintése után is voltak gondolataim, most pedig újabbak jöttek. :) SPOILER? Egy üde fénypont volt Christopher Judge, vagyis Teal'c feltűnése, most már biztos vagyok benne, hogy az arcizmai nem képesek mosoly formára húzódni...

Llew 2012.07.26. 14:33:52

84. Dilibogyo Tudtam, hogy szerepelni fog, de a film alatt átsiklottam rajta. Mikor, melyik figura volt? Mellette volt még pár tv-s arc.

Dilibogyo 2012.07.26. 15:54:27

85: SPOILER! Bane egyik jaffa rabszolgája volt, a vége felé Blake-kel verekedett a csatornafedélnél (a "Számolj ötig és dobd el" jelenet előtt). :D

gaillard 2012.07.26. 17:30:21

FUN FACT: Gotham-ben a késő délutánnak mindössze 8 perc kell, hogy éjszakába forduljon :P

Llew 2012.07.26. 19:07:53

86. THX visszagondolva én is rá tippeltem volna, de akkor tökre nem figyelem az arcát.

Ismeretlen_754132 2012.07.26. 19:37:36

83: Sejtettem, hogy arra a jelentre gondolsz, nekem is az ugrott be így hirtelen, de számomra nem volt különösebben zavaró. De akkor már hadd kérdezzek egy spoilereset, aztán max kimoderálod, ha nem illik ide, szóval: SPOILER!! A végén Alfred valóban őt látja, vagy csak a szokásos látomása, amiről mesélt korábban? Én inkább afelé húzok, hogy az utóbbi, eleve már kb a partnál katapultálnia kellett volna kb, hogy túlélje, meg ugye arról is többször volt szó, hogy nem is biztos, hogy túl akarja egyáltalán élni. Mondjuk az a realisztikusság irányába billenti a dolgot, hogy Selena is ott ül az asztalnál, de ugye vele is össze akarta korábban boronálni az öreg, szóval még simán elmegy akár látomásnak is. Whatever..az én olvasatomban halott, de érdekelne, hogy más hogyan látja.

Ismeretlen_714493 2012.07.26. 19:44:07

A trilógia leggyengébb darabja, de ez is 9/10-et ér nálam. És hogy pont a még nagyobbra törekedés miatt: Hatalmasat akar markolni de emiatt nem eléggé átütő, túl szerteágazó a szétfolyás lehetősége minden pillanatban ott lebeg a feje fölött, csak Nolan mesteri rendezése tarja egybe. Az meg bosszantott, hogy az egész film egy olyan lezárás felé kacsintgat, ami nem csak hogy az egész film és az egész trilógia szellemiségéhez lett volna tökéletesen hű, de a mainstream produkciók elveivel való radikalizmusát, mindennél jobban díjaztam volna…csak azért hogy az utolsó képkockákkal jól eltáncoljanak előle. De nem bántom tovább mert gyönyörű, nagyívű, grandiózus munka és első perctől az utolsóig szórakoztatott.

Ismeretlen_139112 2012.07.26. 21:21:40

SPOILER 89: Luciusnak van egy jelenete az utsó öt percben, ami alapján Alfred nem képzelődik. Többek között erre is céloztam azzal, hogy Nolan igenis kötött kompromisszumokat a box office meg a rajongótábor miatt (és itt nem az AE-féle közönségre gondolok, hanem a Rottentomatoes trollokra)

Ismeretlen_139112 2012.07.26. 21:38:03

SPOILER Egyébként ha belegondolunk, akkor nem is lóg ki annyira a filmből tematikusan ez a befejezés... Elvégre mind a szökésben, mind a harcban az ad neki erőt, hogy elkezdi félni a halált, azaz többre tartani a saját életét annál, hogy meghozhassa a végső áldozatot a városlakókért. A halálra szánt fanatikusok pedig itt a zsákutca - Bane és bandája, sőt Thalia is, aki pont Wayne útjának a fordítottját járja be és a végén el is bukik.

Shockwave 2012.07.27. 00:23:53

Hú, de nem értek egyet ezzel a 'kritikával". Most jöttem a vetítésről, és a néha idegesítően rossz magyar hangok ellenére azt kell mondjam, a film minden elvárásom felülmúlta. Az Avengersről úgy jöttem ki, hogy "szép-szép, poénos" de nem akartam azonnal újra megnézni... még hatszor. Ezt a filmet... ezt meg akarom, már nézem is hol adják angolul. Egyszerűen, szerves befejezése ez a trilógiának... Az elsőben Batman megszületik, a másodikban tulajdonképpen Batman 'meghal', a harmadikban pedig Bruce Wayne, mint ember, végre megtalálja a helyét a világban. Nyilván csalódás lesz azoknak, akik nem ismerik a Batman mítoszt, főleg a nagy csavar a végén és a "főellenség", de számomra totál érthető volt. Bane pedig nagyszerű, teljesen 'logikus' őrült, az eredettörténete szinte tökéletesen a képregényből van, és Venom nélkül is nagyon kemény ellenfél. Aki meglepett, az Hathaway - nem tetszett annyira ez a választás korábban, de már az első feltűnésével megnyert, ő és Batman nyelvi csatározásai, valamint osztálybeli különbségei mintha csak a rajzfilmből lettek volna átvéve. Ha már a rajzfilm, Roland Dagget is onnan lett átvéve. :) A Batman TAS-ban korrupt üzletember kétes hátterű szépítőszeriparral, ő az oka Clayface átalakulásának pl. Ledger tényleg hiányzott a filmből, főleg azt tekintve, mennyi mindenki mást visszahoztak. Lehetett volna egy kameo róla amint háttal a kamerának a lila kabátjában figyeli a káoszt és nevet hozzá. A legnagyobb meglepetés számomra Batman rendőr segítője volt... először csak érdekes karakternek tartottam, aztán ahogy megtudjuk Blake eredetét, motivációját, megismerjük a jellemét... szépen rájöttem, "kit" is játszik ő Batman eme újragondolt verziójában. Zseniális ötlet! Nolan elmondta, kit nem látunk sose az ő Batmanében, de mégis megoldotta más módon... Összességében, nem értem az "ez csak egy film" kritikát - az előző kettő is "csak két film" volt. Rohadt jól megírt, elgondolkodtató filmek, amik végre úgy ábrázolták az egyik legeredetibb képregényhőst, ahogy megérdemelte (sose voltam nagy rajongója a Burton verziónak, Schumacherről meg jobb ha nem szólunk).

Ismeretlen_171906 2012.07.27. 01:00:53

83: SPOILER Egyértelmű, hogy nem halott. Többször elhangzik, hogy Bruce kijavította a robot pilótát (még ha így szó szerint konkrétan nincs is kimondva, de utalva van, és nem a poén kedvéért hozzák szóba kb. 3 alkalommal), plusz az a kép, amit bevágnak Batmanról, pár másodperccel a robbanás előtt, sokkal korábbról is lehet...nem tudhatjuk. Erősen kétlem, hogy Nolan úgy zár le egy realizált Batman filmet, hogy ad Alfrednak egy halucinációt. Egy Inceptionnál még eltudtam fogadni, hogy arról megy a vita, hogy Cobb álmodik e a végén vagy nem (bár sztem kurva egyértelmű, hogy nem), de itt nincs szó ilyesmiről. Batman katapultált, és halottnak tetteti magát a világ és mindenki előtt. Összemosolyodott Alfreddal, és ennyi. Amit egyébként sejteni lehetett már akkor, amikor Alfred kb. a 20. percben elmeséli ezt a Firenzei kávézós sztoriját. Lényeg a lényeg, Bruce csak képletesen halt meg...de valójában nem. És erről csak Alfred tud. Blake pedig az új Batman. Ennyi. Nem kell túlmisztifikálni.

Shockwave 2012.07.27. 01:01:25

Re: 86: Az a kínai rendőr meg, aki a csatornában rekedtekkel tartotta a kapcsolatot, Wu őrnagy a Grimm sorozatból! :) Nekem Bane szakállas flegma embere is roppant ismerős volt, csak nem tudom honnan.

Ismeretlen_171906 2012.07.27. 01:01:42

Sorry, a fentebb írt nem a 83-asra, hanem a 89-es hsz.re ment. :-D

purple rain 2012.07.27. 07:51:34

Egy kérdés: Van a képregényekben (régiben és újban) annak valami nyoma, hogy Gotham City az Egyesült Államokban van???? :)

Llew 2012.07.27. 08:25:05

95. Shockwave SPOILER!!!! Bane szakállas flegma embere (amelyiknek a lőszer mellényes) = leginkább talán JJ pasija, majd azt hiszem férje is a Criminal Mindsból Segélyszállítmánnyal bejutott, majd a Foxékkal való találkozás után lelőtt különleges alakulatos katona = Franco a Ments meg!-ből A hídon problémázó, majd robbantó fakabát = Quinn a Dexterből 97. purple rain Miért, szerinted hol kéne lennie? Külön városállam vagy mi? Ugyan úgy az DC-s USA része, mint Superman Metropolisa.

Llew 2012.07.27. 09:00:31

bocs, és kösz az elmaradt spoiler jelzésért

spike0007 2012.07.27. 09:18:57

Nagyon jó film! Méltó lezárás! Nem csalódtam Nolanben! A Trilógia így kerek!:) Epic!!! 10/9

Ismeretlen_45995 2012.07.27. 09:26:20

Amiket Ae megemlít (sortűz), engem is zavartak, de ennek ellenére is szerves darabja, méltó lezárása a trilógiának. Ha az első rész a félelem, második a káosz, akkor a 3. mindkettő egyben. Bár a zárlat kicsit összecsapott hatást kelt. Dramaturgiában sajnos nem éri utol TDK-t, de vannak nagyon erős jelenetei, és Bane-től legalább úgy összeszarom magam, mint Jokertől. Ami aggályos még, hogy Nolan úgy tűnik, nem tud leszokni arról, hogy hősei kinyilatkoztassanak. Persze képregényfilm, de mindenki 10 percenként azzal jön, hogy ki vagyok, honnan jöttem, mi a tervem. A végére már sok, szájbarágós, sőt: megalapozatlan motivációkat szül. 18: maximálisan egyetértek :) :) 87: Sőt Gothamnek mindössze másfél óra kell ahhoz, hogy 5 hónap elteljen...

purple rain 2012.07.27. 10:10:01

95: Jól van, na tényleg nem tudtam, azért kérdeztem :) Azt hittem valami kitalált helyen játszódik... :)

Llew 2012.07.27. 10:38:47

102 a 95 helyett gondolom nekem szólt a 98-ra A DC univezumban lévő USA neked nem elég kitalált hely? :D

purple rain 2012.07.27. 12:50:09

103. Rohadjak meg erre nem gondoltam, de mikor az elnököt mutatták gyanús lehetett volna :P

Scal · http://www.fatumteam.com 2012.07.27. 16:54:14

az a helyzet, hogy ez nem csak egy film, hanem ÖN már megint az Aeon Flux-ot olvasta Promi 9 ez meg 7 ???? mi a faszom?

Ismeretlen_1068 2012.07.27. 16:59:54

(Scal, még egy ilyen trollkodás, és mész a büntibe.)

Scal · http://www.fatumteam.com 2012.07.27. 17:23:29

így van töröljél csak, legalább nem kell feljárnom, hogy rendszeresen felbasszam az agyvizem a dilettantizmusodon :p

Ismeretlen_1068 2012.07.27. 17:40:19

(Pápá, Scal.)

Ismeretlen_72212 2012.07.27. 18:06:31

szeeegény:P!

Ismeretlen_139112 2012.07.28. 10:13:20

Annyiban mondjuk érdekes volt a felvetése, hogy esetleg lehetne egy közönségszavazás a nyári blockbusterekről (Avengers, Batman, Prometheus, esetleg Spiderman?) Oké hogy ez a te blogod, de azért vicces lenne látni hogy kinek melyik jött be, elég különböző megközelítésű film mindegyik...

oxide83 2012.07.28. 11:36:23

Nah megnéztem én is. Emlékezetes akció nincs benne, Nolan nem igazán ért az akciókhoz, de ezt mind tudjuk. Sehol egy jól megkoreografált bunyó vagy egy ütősebb robbantás, üldözés. A bunyók darabosak, tök átlagosak ha van valami akciójelent a gyors vágás miatt ki sem élvezheted a pillanatot. A történet viszont elég súlyos, tipikusan az a film hogy nincs nagyon időd agyalni mert folyamatosan ontják az infót beléd, és csak a film megnézése után teszed a helyére a dolgokat. Ilyen téren működik a film. Kb a 160 perc alatt ha 3-4 perc van, amikor nem beszél senki, infó, infó, és még egy kis infó és hát igen ez néha kicsit zsibbasztja az agyat és fárasztó, de tényleg működik. Látványban elmarad az első két résztől viszont a történetre ráfeküdtek Nolanék elég rendesen, ott felveszi a versenyt elődeivel. 7.5/10

Ismeretlen_139112 2012.07.29. 06:35:39

111: a Bane vs. Batman első kör sztem igenis komoly lett... és van még pár jól eltalált jelenet, pl. a motoros üldözés... Úgy általában ez is egy legalább kétszer nézős film, szerintem...

Ismeretlen_31536 2012.07.30. 11:27:18

légyszi a Nott(!)h(!)ingham-et javítsd át, bocsánat az akadékoskodásért, de nagyon zavarja a szemem (a filmet sajnos még nem láttam).

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása