Julian és Billy Bangkokban élő amerikai kábítószercsempészek, habár előbbi szemmel láthatóan inkább a drogbizniszt leplező thai boksz klubnak szenteli figyelmét. Bátyja ellenben igazi visszataszító alvilági figura, aki egy éjjel egy fiatalkorú prostituált megerőszakolása és brutális meggyilkolása után maga is vértócsában fekvő hullaként végzi, egy önbíráskodásra specializálódott, látszólag minden törvény felett álló civilruhás rendőrnek köszönhetően. Julian tesz egy kényszeredett kísérletet arra, hogy megbosszulja testvérét, ám közben megérkezik a városba Crystal, a fiúk könyörtelen anyja, akinek ez édeskevés, így inkább rögvest a saját kezébe is veszi a dolgokat...
Nicolas Winding Refn, Ryan Gosling, thai boksz, drog, testvérbosszú – a már a kezdetektől igen kecsegtető hívószavak, a briliáns előzetesek, na meg a Refn-Gosling szerelem megkerülhetetlen első gyümölcsének fényében meglehetős képtelenségnek tűnt, hogy ez a film ne legyen őrült menő. A nem éppen az elvárásoknak megfelelően alakuló cannes-i fogadtatás, habár belerondított kissé a várakozásba, egyben még tovább fokozta is azt, előrevetítve egy izgalmasan megosztó és extrém film lehetőségét. A Drive nyilvánvalóan egyszeri és megismételhetetlen csoda, és egy Winding Refn-kaliberű alkotótól amúgy is azt várja el az ember, hogy menjen csak szépen a saját feje után, más és más irányokba. Ám sajnos a Csak Isten bocsáthat meg nézése közben épp azzal az egyetlen eshetőséggel voltam kénytelen szembesülni, amellyel egyáltalán nem számoltam, és amely egyben az egyetlen igazán megbocsáthatatlan bűn, amit egy alkotás elkövethet: hidegen hagyott.
A Hupikék törpikék 2. több mint félszáz mozi vásznát lepte el az elmúlt hétvégén, így már csak a lefedettség okán is bizonyos volt, hogy első helyen emelkedik ki e folytatás. A dobogó további fokait is az InterCom birtokolja a Farkassal és a Nagyfiúk 2.-vel, míg a másik országos premier, azaz a Pain & Gain a negyedik helyig húzódzkodott fel, kielégítő eredménnyel. Eközben a feliratos Byzantium a top 10-en kívül nyitott.
Miután kiolvasta a brit író novelláskötetét, a Books of Bloodot, Stephen King azt nyilatkozta: "Látom a horror jövőjét, úgy hívják, hogy Clive Barker". Természetesen nem kell mindent beszopni, amit a világ leolvasottabb horrorírója állít, s Barker életpályája sem mondható makulátlannak (Az éjszaka szülöttei és Az illúzió mestere című filmek elmaradtak a várakozástól, az Undying című számítógépes játék pedig hatalmasat bukott), de tény, ami tény: az ő fantáziája szülte minden idők egyik legjobb regényét, a Korbácsot, valamint ő írta és rendezte a Hellraisert, a 80-as évek egyik legkiemelkedőbb horrorját.
Az ABC új poszterrel tízeli a Marvel szuperhősök tevékenységét istápoló ügynökség kalandjait nyomon követő Agents of S.H.I.E.L.D.-et, melynek Joss Whedon által rendezett, majd egy órás pilotját már levetítették az idei Comic-Conon (igen pozitív visszhang kíséretében), de a publikumnak még majd két hónapot várnia kell rá... hát a magyarnak?
Nicolas Winding Refn túl messzire ment. Új filmjét a cannes-i fesztiválon füttykoncert fogadta, a vetítés során távozó kritikusok életük egyik legborzalmasabb élményéről számoltak be, a recenziók öncélú brutalitást, vontatott, mesterkélt cselekményt és bántóan minimalista színészi játékot említenek. A megannyi remek alkotás után végül Drive című, méltán kultikus státusznak örvendő filmjével a nagyközönség szívébe is bebocsátást nyerő dán rendező nem tudta, hol a határ. Only God Forgives című, a bangkoki alvilág mocsarában elmerülő szerzeményével bezárta az ajtót a lábnyomában haladó nézők előtt. Vitathatatlan sorok, a többi pusztán értelmezés kérdése. Nicolas Winding Refn ugyanis valóban túl messzire ment. 90 perces lázálmában fügét mutatott mindennek, ami valaha keretek közé szorított egy alkotót, eltörölte a szabályokat, és elfoglalta méltó helyét a legnagyobbak, Bergman, Pasolini és Godard mellett.
A külföldi kritikák egyelőre megoszlanak (habár az átlag jobb képet fest, mint a paradicsom színe és állaga), de én töretlenül bízom abban, hogy hollywoodi jegyét Blomkamp egy tökös filmmel váltotta meg. Itt van péládul ez a vadi új kép Krugerről (Sharlto Copley), feltehetően még aktiválás előtt. Hát nem fasza?
Denzel Washington és Mark Wahlberg pisztolya nem durrant akkorát, mint azt tehette volna augusztus első hétvégéjén, de a 2 kaliber visszafogott eredményével is könnyedén nyerte a hétvégét. A Hupikék törpikék 2. ezalatt nehezen facsarta ki a családok még megmaradt dollárjait, pedig már szerdán rohamot indított. A két premier közé a Farkas ékelődött be.
Egy konzervatív (és republikánus!) közösségben nevelkedett lány egy repülőgépszerencsétlenség során csúnya égési sérüléseket szenved (a tanga innentől kezdve ki van zárva), és úgy dönt - mivel ez így nem járja -, hogy elindul Las Vegasba felfedezni az igazi életet. Diablo Cody rendezői bemutatkozása egyelőre "kegyes hazugságnak" tűnik, főleg egy olyan nő tolmácsolásában, aki jártas ezen a környéken, ugyanakkor még az is előfordulhat, hogy a főszereplőt alakító Julianne Hough-nak megbocsájtjuk az eddigi filmográfiáját.
Mikor Zack Snyder a Comic-Conon közhírré tette, hogy Superman következő megmérettetéséhez Batman is betársul, eme nagy bejelentéshez Frank Miller képregényét, A sötét lovag visszatért hívta segítségül: a hatás kedvéért ebből idézett, s mint az tudvalévő, ebben a képregényben Batman már túl van élete delén, és egy jó tíz éves hiátus után tér vissza, hogy többek között az Acélemberrel mérje össze erejét.
Irtózatos bukást ígértek neki: utóforgatásainak, problémás befejezéseinek, kétkedően fogadott, PG13-ban hömpölygő zombiseregeinek hála nem is tűnt nyerőnek a Brad Pitt főszereplésével (és produkciós irodájának istápolásában) készülő film, ehhez képest egészen vállalható lett, és nem utolsó sorban sikert aratott.. Igen, a Damon Lindelof által szövegezett utolsó harmad meglehetősen elszakad az azt megelőző történésektől stílusában, méreteiben egyaránt, hisz a harsány tömegjeleneteket minimalista lopakodásra cseréli, ám kielégítő lezárást teremtett a sztorinak (leszámítva a folytatásért ácsingózó konklúziót).
Vajh hogy fogadtuk volna az eredeti - többek között Magyarországon forgatott -, aztán kiszórt befejezést, és ez miben is állt volna? Akik még nem látták a filmet, azoknak SPOILEREK jönnek!
A teljességre törekszünk, de azért így is elsuhanhatunk ez meg az felett, és úgy alakult, hogy a napokban nem is egy, hanem mindjárt egy maréknyi trailer maradt ki a szórásból, így az alábbi posztban láthatjátok Mark Wahlberget egy igen olcsónak tűnő háborús propagandafilmben, Riddicket, ahogy az öt másodperces szabályt elképzeli, a változatosság kedvéért megint Mark Wahlberget, ahogy Denzel Washingtonnal akasztja össze a bajszát (és beszólásokban rálicitál Shane Black teremtményeire), Jennifer Anistont káromkodni és vetkőzni, végül, de nem utolsósorban a Jackasses srácok új agymenését, amelyről már most kijelenthető, hogy az év vígjátéka lesz. Grandpa FTW!
Október 31-én tér vissza a (brit) képernyőkre a mindössze két évad (évadonként három epizód) után legendássá vált Sherlock című sorozat, amely egyesek szerint a második évad utolsó perceiben megugrotta a cápát, mások szerint viszont egy mesteri tervet vitelezett ki, melyben egy boncnoknak ugyanolyan fontos szerepe volt, mint annak, hogy Watson pontosan hol állt, mikor az a bizonyos telefonbeszélgetés lezajlott. Mindenesetre Sherlock visszatér, és valószínűleg az lesz az első dolga, hogy borotválkozásra szólítja fel Watsont.
Kerma:
Rengeteg kritika van itt, ez totál sok munka! Gratulálunk! Egy jó film tele van jobbnál jobb képek... (2024.05.13. 14:52)hazai bemutatónaptár 2019
Kerma:
Nem gondoltam volna, hogy filmekről ilyen sokat és ennyi érdekeset lehet írni! Köszönjük a cikket!... (2023.07.03. 10:46)usa box office: új élmény
Beszélt