aeon flux

ready for the action now, danger boy?

2013: a sci-fi éve Zalaba_Ferenc
2013. február 17. 11:04:00

Kategória: film 53 komment

Éveken át panaszkodtunk, hogy Hollywood mennyire elhanyagolja azt a műfajt, melyben találkozhat a látvány, az izgalom és jó esetben az értelem is. A fázás részben érthető, hisz a zsáner nem csupán költségigényes, de alapvetően kockázatos is, úgyhogy ha van valami, aminek jól jött a 3D-forradalom, az pont a sci-fi műfaja, amely az eddigieknél jobban rá tudott gyúrni a látványvilágra - gondoljatok csak az Avatar őrjítő sikerére vagy az amúgy nehezen feltörhető Prometheus anyagi megtérülésére -, s ha már szóba jött a Prometheus: az olyan filmek kritikai és anyagi sikere, mint a Sorsügynökség, a Forráskód vagy a Looper, bizonyítja, hogy a nézők egész nagy hányada nem csak látványt, de tartalmat is akar a pénzéért. Meg aztán ha úgy vesszük, a szuperhősfilmek is rendesen meglovagolják a műfajt. Summa summarum, a sci-fi menetel, és idén több kisebb, de inkább nagyobb zsánerterméket kapunk, mint valaha.

Az alábbiakban röviden bemutatom a legérdekesebbnek tűnőket, és talán spoiler, talán nem, de a cikk végére egy nagy slusszpoént is tartogatok (most meg hová görgetsz?!).

startrek_intodarkness620_2.jpg

Földünk kemény időszak elé néz: A Z világháború (World War Z, hazai bemutató: június 27.) szerint turbózombik árasztják el a golyóbist, de még szerencse, hogy Brad Pittnek van egy terve. Tom Cruise-nak ellenben inkább emlékei vannak a Feledés (Oblivion, hazai bemutató: április 11.) című darabban, amely szerint egy földönkívüli inváziónak köszönhetően 2073-ra az egész világ az enyészeté lesz (és felvetődik a kérdés, hogy miféle területrendező háborúnak kell ahhoz lezajlania, hogy az Empire State Building oldalából vízesés nőjön ki), de egy futurisztikus gondnoknak (Cruise) valami bűzlik. M. Night Shyamalan egy kicsivel nagyobbat ugrik az időben: A Föld után (After Earth, hazai bemutató: június 6.) szerint egy évezred alatt a magára hagyott Földön evolúciós változás megy végbe (ezek is megbuknának biológiából), úgyhogy mikor Will Smith és fia hajótörést szenved, nem éppen vasárnapi piknik vár rájuk. Neill Blomkamp (District 9) új sci-fije, az Elysium (amerikai bemutató: augusztus 9.) szintén nem túl fényes jövőt ígér: a gazdagok egy hipermodern űrbázison élik gondtalan mindennapjaikat, míg a szegények a túlnépesedett és totálisan kimerített Földön folytatnak élethalál harcot a túlélésért: Matt Damon szerint ez nem mehet tovább. 

Bong Joon-ho még ennél is merészebb és vadabb jövőképet kínál: a Snowpiercerben újabb jégkorszak jött el, amely gyakorlatilag minden életet megfagyasztott, a túlélők egy szupervonat fedélzetén száguldanak a remélt felmelegedés irányába. A vámpírokra ráunt Stephenie Meyer új regényében a kulturális örökség másik méltóságteljes fejezetét gyalulta le a tinik nyelvére: A burok (The Host, magyar bemutató: március 28.) szerint a földönkívüliek a világon majd minden embert testét megszállták, többek között Saoirse Ronanét is, aki ahelyett, hogy lebuktatná a még érintetlen földlakókat, szövetségre lép velük. Szerelem, szenvedély, facepalm. A Hellboy első részében Guillermo del Toro még nem szabadíthatta ránk gigantikus entitásait, ám eme mulasztását a Tűzgyűrűben (Pacific Rim, magyar bemutató: július 11.) végre pótolhatja, de mi sem leszünk restek, óriásrobotokat építünk, és azzal vágunk vissza, mert hát a föld-levegő rakéták annyira uncsik.

A sci-fi még a vígjátékok közé is belopakodik: Richard Curtis időutazós romcomot rendez (About Time, angol bemutató: szeptember 6.), az Edgar Wright/Simon Pegg/Nick Frost-trió harmadik közös filmjében, a The World's Endben (angol bemutató: augusztus 14.) egy kocsmatúra világvégébe torkollik, és valami hasonló történik Seth Rogen és Evan Goldberg következő vígjátékában, amely Itt a vége (This is the End, magyar bemutató: augusztus 22.) címre hallgat, és egy csomó, saját magát játszó sztár(ocska) egy buli végén az apokalipszissel szembesül.

Négy évvel ezelőtt a Star Trekkel J.J. Abrams új életet lehelt a sci-fi történelem egyik legfontosabb, egyben majd tíz éve tetszhalott univerzumába: a mélyebb és veszélyesebb vizekre evező folytatás, a Sötétségben - Star Trek (Star Trek Into Darkness, hazai bemutató: június 13.) a csillagflotta egy belső ellenféllel szembesül, aki nem rest egész világokat veszélybe sodorni. Ennél valamivel kisebb lesz a tét a Gravity (amerikai bemutató: október 4.) című darabban, melyben Sandra Bullock próbál visszatérni a Földre egy balesetet szenvedett űrhajó fedélzetén. A filmet rendező Alfonso Cuarón (Az ember gyereke) soha nem látott filmélményt ígér. Hosszas vajúdás után, szeptember 6-án Riddick is visszatérhet a mozikba, és remélhetőleg inkább az első kalandját idézi meg, nem a félúton széthulló másodikat.

Ősszel Az éhezők viadala: Futótűzzel (The Hunger Games: Catching Fire, magyar bemutató: november 21.) folytatódik a futurisztikus gladiátorharc, míg a Végjátékkal (Ender's Game, amerikai bemutató: november 1.) pedig  remélhetőleg egy új franchise veszi kezdetét, melyben szupertehetséges gyerekek szembesülnek az idegeninvázióval. A Last Days on Mars (angol bemutató: szeptember 19.) című sci-fi/thrillerben néhány marsutazó egy testrabló mikroorganizmussal szembesül, míg a Dark Skies (amerikai bemutató: február 22.) című darabban földönkívüliek bántalmaznak gyerekeket, miközben a közösség azt hiszi, hogy csak a szüleik verik őket. Vagy tényleg?

Mint láthatjátok, lesz miből válogatnunk, mi pedig, itt az AE-n azzal ünnepeljük meg a Sci-Fi Évét, hogy hosszas listázást, egyeztetést és elsősorban filmfogyasztást követően összegyűjtöttük minden idők 50 legjobb sci-fijét, melyet tízes adagokban tervezünk felfedi: az első etappal már a jövő héten jelentkezünk! Addig is áruljátok el: ti melyik 2013-as sci-fit várjátok legjobban?

(A cikkben feltüntetett bemutatódátumok változhatnak!)

Kapcsolódó anyagok:

Minden idők legjobb sci-fijei #50-41
Minden idők legjobb sci-fijei #40-31
Minden idők legjobb sci-fijei #30-21
Minden idők legjobb sci-fijei #20-11
Minden idők legjobb sci-fijei #10-1

Címkék

harrison ford star trek guillermo del toro sci fi will smith pacific rim brad pitt tom cruise matt damon sandra bullock francis lawrence zachary quinto seth rogen shyamalan chris evans vin diesel david twohy riddick simon pegg jj abrams chris pine nick frost richard curtis alfonso cuaron bong joon ho neill blomkamp saoirse ronan charlie hunnam edgar wright jennifer lawrence benedict cumberbatch the hunger games enders game zombiemovie post apocalyptic

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr445084528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_BaBe_ 2013.02.17. 11:12:10

Telhetetlen vagyok és sekélyes, mindet várom - végre egy ilyen év, el sem hiszem. :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.02.17. 11:12:35

ezt vártam már egy jó ideje, mert imádom a sci-fi filmeket, és sajnos keveset kaptunk belőle mostanság.

a top 50 meg nagyon várós lista. Kíváncsi vagyok. (Mondjuk, ha nem a Terminator 2 vagy az Alien nyer, akkor pfff :D )

Lennox 2013.02.17. 11:14:19

Legjobban az Elysiumot, aztán Sötétségben - Star Trek, és The World's End.

Dzsedáj 2013.02.17. 11:16:22

Elysumot várom a legjobban.
Itt a legfrissebb forgatási kép, melyen Sharlto látható Kruger szerepében
25.media.tumblr.com/4fedfa9f556feb2a882e57342ae04521/tumblr_mhtexvb99G1r8an3co1_1280.jpg

zsóka_eszter 2013.02.17. 11:19:49

50-es lista, szuper! várni a Star Trek-et és a Pacific Rim-et, viszont ettől a Ender's Game = Végjáték-tól falramászok, dettó 500 days of Summer = 500 nap nyár, mindkét esetben személyről van szó

wovbagger 2013.02.17. 11:25:43

Nálam a vártak között első helyen a Végjáték, ha már két évtizedbe tellett megfilmesíteni (bár félek is tőle, hogy nagyon nem fogja visszaadni a könyv hangulatát), második helyen az új Star Trek, harmadik helyen a Tűzgyűrű áll.

DHOPW42 2013.02.17. 11:39:30

Egyértelműen Star Trek!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.02.17. 11:55:48

Jó kis lista, nekem talán a Snowpiercer/Elysium/Gravity 3-as a leginkább várós, főleg, mert ezek tűnnek a legérdekesebbnek.

Ugyanakkor még két címet bedobnék a közösbe, a Richard Curtis-féle (Love Actually) About Time-ot, és az Europa Report-ot (ennek ugyan még premierdátuma sincs)
www.imdb.com/title/tt2194499/
illetve
www.imdb.com/title/tt2051879/

NorthopViggo 2013.02.17. 12:22:36

Huh, nehéz döntés, de The Hunger Games 2, a The World's End, és Star Trek iszonyatosan várósak. A Pacific Rim-et a tesztvetítések eredményei óta egyre jobban várom, az Oblivion viszont kérdéses, mennyire lesz jó. A Gravity és az Elysium jöjjön csak, érdekes projektek, de kis mozgó képanyagot jó lenne látni belőlük.

Atkakukac1989 2013.02.17. 12:54:46

Gravity és After Earth (mert bízom még Shyamalan-ban, én balga)

A Star Trek új részét és a Hunger Games új részét is várom, de ezekre nagyobb a garancia, hogy jók lesz, mint a előzőleg említett 2 rizikós mozira

szkristof92 2013.02.17. 12:56:30

Gravity, Oblivion, Elysium a legvárósabbak.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.17. 14:15:06

Nálam: Gravity, Elysium, Star Trek Into Darkness... de a fentiek közül úgy az összes. :)

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2013.02.17. 14:16:02

Az éhezők viadala: Futótűz (Jennifer Lawrence <3)

batboy 2013.02.17. 16:51:41

Prometheus....jaaa, bocs! :D Star Trek!

Thresher 2013.02.17. 19:10:38

M. Night Shyamalan + Will Smith?

Ez régen biztos jelentett valamit, de most a bukás borítékolható.

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2013.02.17. 20:44:02

Mint a műfaj kedvelője és szeretője, továbbra is fenntartom a véleményem, hogy science-fiction -és ez igaz a fantasyre is- igazi színtere az irodalom, és maradandót és tartalmat többségében regényekben találhatunk.

[Nem trollkodok, de szerintem a Looper szerintem fényévekre van egy jó sci-fitől, a szememben igencsak félresikerült kísérlet az 'új klasszikus' címére. Majd kifejtem, hogy miért, ha a listán előkerül, és úgy érzem, igen előkelő helyen fog szerepleni.]

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy cseszik el és ölik ki a lelket Card mesterművéből -épp most olvasom 'A Holtak Szószólóját', ami még az első részen, a Végjátékon is sok tekintetben túltesz-, ami a Dűnék után a kedvencem. Nagyon nem Hollywood-kompatibilis. A 'franchise'-meg igen messze van attól, hogy 'szupertehetséges gyerekek szembesülnek az idegeninvázióval' jelzővel elintézzük, ez inkább csak az első részre igaz. 'A Holtak Szószólója', a folytatás sokkal más vizeken evez, és legalább annyira emberi lélektani mű is, mint a Végjáték.

S ha már Dűne, kíváncsi vagyok, hogy a Lynch-féle rettenet hol landol majd a listátokon.

A Star Trek és a Riddick érdekel, de a Gravity jobban, hisz 'Az ember gyermekét' imádtam (ami szintén egy regény adaptációja, ezt se felejtsük el!).

Az 'Elysium' kapcsán meg kíváncsi vagyok, hogy ezt a 'klisét' hogyan tudják majd újszerű formába önteni.

vargatom 2013.02.18. 01:50:41

Legyen bármilyen lenyűgöző ez a lista már önmagában is, engem mégis az érdekel, hogy a filmek remélhető sikere beindít-e pár még izgalmasabb projektet.

Az egyik a Forever War (Örök háború) - ha valakinek ez nem mondana semmit, a regényt nemrég adták ki újra itthon (ráadásul az eredeti, szerkesztetlen változatot) és bizony kötelező olvasmány minden SF rajongónak. A könyv befejezése után szeretettel várunk a filmet türelmetlenül várók klubjában.

A másik meg az egyszer már zátonyra futott Halo. A negyedik rész megjelenése sosem látott transz-média eseménynek bizonyult, többek között egy kifejezetten sikeresnek bizonyult élőszereplős websorozattal (Forward Unto Dawn) és egy heti megjelenésű epizodikus DLC küldetéssorozat + 4-5 perces CGI epizód kombóval (Spartan Ops - sztem összességében veri a Final Fantasy mozifilm színvonalát, töredék költségvetésből).
Nehéz más magyarázatot találni az ezekbe feccölt sok (tíz)millió dollárra, mint hogy a Microsoft bizonyítani akarja a franchise filmes potenciálját a mozis projekt újraélesztése előtt...

Winter Mute 2013.02.18. 07:54:37

Lehet, hogy 2014 de a NEUROMANCER-t ne felejtsük ki...

Cyberpunk's not dead!

Fém fatál 2013.02.18. 08:47:08

@Juraviel.Ihuan.Bedvin:
Sajnos mélyen egyet kell értenem veled. :(
A látványvilág erősödésével egyre inkább azt gondolják, hogy a tartalom, a forgatókönyv, a színészi játék, a dialógusok másod(harma-század)rendűek, mindent elvisz a hátán a 3D. Pedig baromira nem így van.
Szeretem, ha egy film látványos, de fontos, hogy az agyam egyéb területeit is megmozgassa, ne csak a látóközpontot. (Gondolom, azt hiszik, úgysincs idő gondolkodni, beleélni, érezni, ezért kár is próbálkozni.)
Amíg se füle-se farka, habosított lófing sztorikat kennek a vászonra kínosan játszó "színészek" és bugyuta párbeszédekkel töltik ki a két lélegzetelállító effekt közötti pár másodperces szünetet, addig nem beszélhetünk jó sci-firől. Max. látványos jelenetek random összedobált halmazáról.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.02.18. 08:58:40

Összefutott a számban a nyál...
A legvárósabb a Star Trek, azt biztos moziban fogom megnézni. A többi vegyes. Mivel nem követem a filmeket, nem is mindről hallottam még (sőt, nem láttam például az Éhezők viadalát sem), így jobbára csak a post alapján tudok dönteni.
Nagyon tetszett az After Earth trailer (főleg az eleje, ritkán tud manapság meglepni bármilyen filmes eszközzel), de se a téma se Shyamalan nem igazán garancia. Meglátjuk
A WWZ nem nagyon izgat, a könyv se kötött le (igaz, ekönyvként próbálkoztam vele, és azt nem szeretem), de azért biztos megnézem majd itthon.
Az Oblivion passz, persze azt is megnézzük (legalább is elkezdjük, mint a Loopert, aztán vagy érdektelenségbe fullad, vagy nem).
Az Elysiumra kíváncsi vagyok, a District 9 fantasztikusan jó volt, lássuk, tud-e ismételni a jóember.
A Snowpiercer-rl nem tudok mit kezdeni... Azért megvizsgálom majd.
Meyer már könyvben sem izgatott fel, nem is olvastam, faszom kivan a "fertőző emberi érzelmek" húzásoktól a sci-fikben.
Szintén maximum látványos humorforrásnak tűnik a Pacific Rim, ami képtelen lekötni annyira, hogy ne a rettentő balgaságokat vegye észre az ember folyamatosan.
A vígjátékok... hát, a tököm tudja, talán.
Gravity... Megint egy nyomasztó kamaradarab, hát, esetleg, ha nagyon nem bírok magammal mit kezdeni.
A Riddick kapcsán egyetértek, inkább az első részt kéne - hangulatilag - folytatni, de akkor se ér többet egy "jobb klikk - torrent letöltése" mozdulatsornál.
Az éhezőket majd egyszer bepótolom, aztán, ha nézhető, jöhet a második része.
Sem a Last Day on Mars, sem a Dark Skies nem hatott meg, persze ettől még lehet, hogy működnek. Meglátjuk, hogy alakul.
El a kezekkel a Végjátéktól!! Mestermű, megfilmesíthetetlen, így a fanyalgás előre borítékolható.

silverwol 2013.02.18. 09:10:17

Nagyon-nagyon kevés olyan film van, amiben a látvány is jó és a story sem lapos. Az idei felhozatal látványban jó lesz, ez biztos. A story viszont... talán ha 1-2 olyan van, ami tényleg sokat ígér.

Mondok egy példát egyébként, hogy mire gondolok: Gattaca. Kevés olyan akad, ahol a vizualitás nem szorítja háttérbe a mondanivalót. Kíváncsi leszek végül igazam lesz-e. Az igazi sci-fiket én nagyon hiányolom. A sci fi-akció-thriller, stb. filmek nem igazán adják meg azt, amit keresek. A scifinek nem a körítésnek, a csicsának kellene lennie, hanem az eszköznek.

botz 2013.02.18. 09:23:01

A legjobban a Végjáték érdekel. Kb 1992 óta van meg a könyv és az összes folytatása, de hogy mi lesz belőle a moziban...
Lásd a Starship troopers ami egy zseniális könyv volt, de filmen:(

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 09:28:40

@botz: ...még zseniálisabb volt! :) (Na jó, a könyvet nem olvastam, viszont a film nagy kedvencem.)

Acsabi44 2013.02.18. 09:50:02

Van valami olyasmi, hogy jégkorszak van, és az emberek csak egy száguldó vonaton élnek, az micsoda és mikor jön?

2013.02.18. 10:12:43

@Zalaba_Ferenc: Olvasd el a könyvet, igaza van @botz: -nak :) A könyv zseniális, a film ahhoz képest egy nulla :D

Ender's Game nekem egyértelműen a leginkább várt (a többiből elég sok, hát bocs, eléggé gagyinak hangzik :), de én sem hiszek benne, hogy jó filmet csinálnak belőle. Már a kép is idegesít, túl idősek a gyerekek...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.02.18. 10:32:10

a legjobb scifik az avengers, transformers, iron man! ezeket nagyon szeressük! XD

bean 2013.02.18. 10:39:46

Az Ender's Game-t csak ovatosan varjuk, Card nyilatkozta hogy egyetlen dialogus sincs a konyvbol. Azert biztos jo film lesz, de ezt konyvet lehetetlen megfilmesiteni -- nem ertem miert nem animaciot csinaltak belole :/

humans vs. aliens · http://who-is-the-alien.blog.hu 2013.02.18. 10:47:33

Thx az írásért. Én nyilvánvalóan szeretem a sci-fiket. Készítik a népet az alien-invázióra. Cruise egyébként alien.

inebhedj - szerintem 2013.02.18. 10:58:20

Most hallok először róla, de a Snowpiercer zanzája nagyon emlékeztet az egyik legjobban kitalált stratégiai(?) játékra 1993-ból: Transarctica (Arctic Baron), ami pediglen a Jég Vállalat c. 80-as évekbeli francia könyvön (sorozaton?) alapszik, amiből Grand Star címmel tv-sorozat is készült 2007 körül. Már ti. ha jól téved a gugli.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2013.02.18. 10:58:43

Jó évnek tűnik. Ender's Game könyvben nagyon jó volt, ráadásul Fordot csipázom. Remélem ilyen alapokkal nem cseszik el.

Segna 2013.02.18. 11:41:48

A Végjátékra nagyon kíváncsi leszek, de nem a cikk alapján. :-)
Jesszus erről a könyvről/filmtervről annyit írni/tudni? h "szuper tehetséges gyerekek szembesülnek az idegeninvázióval" Szomorú! Mi lenne, ha nem érdekelne/szeretnéd a sci-fit?! És "remélhetőleg egy új franchise veszi kezdetét..." Én forrón remélem, hogy NEM!!! Remélni azt, hogy a filmIPAR emészthetőnek gondolt, legagyított és részekre szabdalt - mert úgy többet hoz - szemetet csinál egy fantasztikus történetből?! Ezt komolyan gondolod?! Vagy azt akartad írni, h reméljük a könyv sorozat minden részét megfilmesítik?
A franchise szóról nekem a meki meg a műanyag figurák ugranak be. Meg Jar-jar-binks... broáff...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 12:10:20

@Segna: "Vagy azt akartad írni, h reméljük a könyv sorozat minden részét megfilmesítik?"

Nem csak akartam, hanem azt is írtam. És egy ilyen összefoglaló esetében nem fogok oldalakon át elemezni egy, még el sem készült filmet.

eßemfaßom meg áll 2013.02.18. 12:57:54

Kreativitás igy a leirtak alapján nem sok lesz a filmek sztorijában, az Ender's meg vagy sikeres film lesz de köze se a könyvhöz, vagy nagyot bukó film a könyvet követve.

Csigataposó 2013.02.18. 14:09:30

Feledés: Trailer alapjan ugy nez ki pakoltak ala valami erdekes sztorit. Varos
A Föld után: Hat ez mar elozetesben is laposnak tunt. lehet hogy izgi latvanyvilag elviszi hatan de varok vele par hetet bemutato utan mig kiderul kritikak alpjan mit hoztak ossz vegul is.
Elysium: Igeretes, kulonosen hogy van benne Jodie Foster o meg megvalohatja a forgatokonyveket amihez nevet adja. Szoval varos. Kulonosen hogy kicsit Asimovos erzete van.
Last Days on Mars, A burok: Nem volt mar tobb tucat ugyanilyen film? Ja de, akkor felejtos.
Tűzgyűrű: Cefet nagy baromsag, de fuggetlenseg napja, meg transormer 1is az volt. Szoval scifinek fos attol meg jo popcornos akciofilmnek lehet hogy elmegy.
Sötétségben - Star Trek: Nalunk Imax moziba tobb mint 20 percet leadtak belole szoval kb mar lattam. :).3D jo, tobbit majd meglassuk.
Riddick, Az éhezők viadala: Futótűz: Ertelmetlen, zagyva, onnellentmondo, koncepciotlan, silany tortenetek ujra es ujra eladva kukaba veluk.
Dark Skies: Ez inkabb valami low budget horror/thrillernek tunik es ilyen tema is volt mar sok szoval nem az en mufajom.
Gravity: Apollo 13 sandra bullockal? Varjuk ki a veget azt majd meglassuk ahogy a vak is megmondta.
Végjáték: Istenem add hogy ne barmolmjak szet a konyvet es meglesz ev legjobb filmje.
Snowpiercer: Ez igy eleg okorsegnek hangzik ez alapjan a mondat alapjan, de osszesen ennyit hallotam rola szoval nem akarom elitelni latatlanba.

Csigataposó 2013.02.18. 14:21:20

@Zalaba_Ferenc: De Vegjatek meg okes mert van benne csomo feszultseg meg drama meg harcok de Holtak szoszolojat hogy kepzelted el megfilmesitve vagya Xenocide-ot? Nezhetetlen bukas lenne tul osszetett es mely a tortenetuk hogy vaszonra vitel utan is maradjon belole vmi.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 14:35:03

@Csigataposó: Én már az első filmtől sem várnék csodát, végtére is az X-Men kezdetek: Farkas rendezője dirigálja, az pedig ritka gyér film.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.02.18. 15:14:11

@Zalaba_Ferenc: Amúgy Gavin Hoodtól láttál filmet azon kívül? Mert ok, hogy ezzel menő ekézni, de pl. a Tsotsi egy iszonyat jó alkotás, és azt ráadásul ő is írta (adaptálta), a Wolverine-nel ellentétben (amit ugye a Die Hard 5-öt is elkövető Skip Woods alkotott)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 15:23:54

@danialves: Igen. láttam a Tsotsit, de alig maradt meg bennem valami azon kívül, hogy a set up ugyan ismerős, de működőképes volt, de az utána jövő események nem túl emlékezetesek. Emlékszem, még Odeonos színekben néztük meg, hogy forgalmazható-e a film, de aztán mindenki legyintett rá.

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2013.02.18. 15:29:18

@Fém fatál: @silverwol: @canahari: @Segna: @Csigataposó:

Örülök, hogy vannak még páran, akik nem várják a megváltást a vásznon, és nem várnak túl sok sikert a felhozatalban.

Valóban, a Gattaca kiemelkedő. Sok helyütt hangoztattam már, hogy a Gattaca óta nem volt a vásznon igazi old school, értékelhető sci-fi.

Még a nagy szériák, pl. Stat Wars és az Avatar sem egyedi, a kettő között az a különbség, hogy Lucas legalább bevallotta, hogy merített a Dűnéből és Herbert műve nagy hatással volt rá, inspirálta. Az Avatar pedig nem más mint Herbert és Ransom négy kötetes víziójának, a Pandora krónikáknak, Arkagyij és Borisz Sztrugackij Nyugtalanságának vagy akár Le Guin 'The Word for World Is Forest" művének egybegyúrása (és ezzel a lopott források töredékét soroltam fel, holott Cameron azt mondta, ez egy egyedi, általa alkotott, 15 éven át őrizgetett álom).

Az igaz, hogy Frank Herbert is merített korábbi irodalmi örökségből, ám ő ezt tudatosan tette (az alábbi cikkben a SW-al való párhuzamokat is kielemzik) és ez sok sci-fi és fantasy íróra is igaz:

www.moongadget.com/origins/dune.html

Ne feledjük azt sem, hogy klasszikus sci-fiknek a vásznon szintén neves sci-fi írók az atyjai, pl. Arthiur C. Clarke, Stanisław Lem, Philipk K. Dick (utóbbi novelláit előszeretettel használják fel tucatfilmek gyártásához, bár, vannak ritka kivételek, mint pl. a Szárnyas Fejvadász vagy a Különvélemény).

Az 'Ender's Game' moziváltozatában már eleve az, hogy nem kisgyerekek vannak, hanem kamaszok, elveszi a sokkhatását annak, ami a végén történik, amibe beleviszik Endert és a társait, és ezzel még annak a pozitívumát, ami az utolsó fejezetében megágyaz 'A Holtak Szószólójának'.

És ha igaz az, hogy nincsenek benne az eredeti párbeszédekből, akkor ez nem is egy adaptáció, hanem egy 'based on', mint a kicsit félresikerült 'I Robot' esetében.

Ráadásul a második rész inkább egy családi dráma és xenológia határvonalkán evez, részben arról elmélkedik, hogy mi teszi igazán elfogadhatóvá a közösségi kapcsolatokat és az emberek egymás közti viszonyát, mennyire félrevezető a nyelv és mennyire korlát ez. És ebben nincs is akció, CGI lövölde (amúgy a Végjátékban sem, de erről nem tudok spoiler nélkül nyilatkozni).

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.02.18. 16:06:40

@Zalaba_Ferenc: Ha forgalmaznom kellene, én is tuti legyintenék rá és inkább hozatnék valami népszerű gagyit, de attól még ez jó film szvsz ;)
Mind1, a lényeg h az nem Gavin Hood bűne, h Skip Woods egy gyenge-középszerű forgatókönyvíró (mert azért sztem a Wolverine rendezés szempontjából abszolút rendben volt - bár fene tudja, régen láttam)
@Juraviel.Ihuan.Bedvin: a Pandorumban vagy a Forráskódban is van nyúlás bőven, de ettől még sztem baromi jó filmek, és azért sztem a posztban szereplők sem lesznek attól rosszabbak, h valamilyen szempontból ismerősek lesznek. Pl. a Snowpiercerben sztem rengeteg más filmekből átvett panel lesz, de ettől még számomra az egyik legjobban várt alkotás
" Sok helyütt hangoztattam már, hogy a Gattaca óta nem volt a vásznon igazi old school, értékelhető sci-fi." Ez esetben viszont érdekelne, h a Moon hogyan tetszett neked?

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2013.02.18. 16:18:58

@danialves:

Nem baj, ha nyúl valaki, ha abból valami remeket és valóban elgondolkodtatót alkot.

És ha hiszed, ha nem, a másik film, amit a Gattaca után szoktam emlegetni, az végétől eltekintve a Moon :D, mert a lezárása, a "hírek" távolian és semlegesen történnek, elveszik a katarzis. De nem jobb, mint a Gattaca.

És egy más médiaformátum, de a sorozatok terén a 2000-es évek BSG-je egyértelműen a trónon ülő, még egy vitanap is volt az ENSZ-ben a készítőkkel és szereplőkkel a sorozatban tárgyalt témákról. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.02.18. 16:42:51

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: Ez ok, csak akkor meg értem, hogy így látatlanban milyen logika alapján vannak ezek a filmek leszólva? Éppenséggel még a Pacific Rim-ből is lehet egy olyan mű, ami megfelel a kritériumaidnak (na jó, mondjuk abból tényleg nem lesz egy elgondolkodtató film, a tesztvetítések alapján legalább jó lett). Nyilván én sem élveztem el ettől a 20 címtől, de előre nem döngölném a Földbe egyiket sem, ki tudja, lehet h az Elysium lesz rossz és az After Earth jó.

Btw, az tényleg elég furcsa, h a Moon katarzisa valahol a közepén van (szvsz amikor hazatelefonál), onnantól kezdve meg már inkább a szálak elvarrásán van a hangsúly, de mondjuk én nem tudom nagyon leértékelni emiatt :D

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 16:50:26

@danialves: Az Odeon soha nem favorizálta a népszerű gagyit... talán ezért sem léteznek már. :\ Mindenesetre én a Tsotsit sem szerettem, már azt se értettem, hogy nyerhetett Oscart (mondjuk, abban az évben nem volt annyira erős a mezőny), sem azt, hogy kaphatta meg a Wolverine-t ez a faszi, ami nem csak a forgatókönyvön, de a közhelyes akciókon, a szar trükkökön és a kínos színészeken bukott el (Will I Am?) - egy rendezőnek külön-külön egyiket sem szabadott volna engednie, nem hogy mindet. A Die Hard esetében sem csak a forgatókönyvet ütlegelik.

No de majd megátjuk.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.02.18. 17:00:26

@Zalaba_Ferenc: Félre ne érts, nem azt akartam sugallni, hogy az Odeon esetleg a gagyit favorizálta volna, csak ha az orrom alá tolják ezt a filmet, h profitábilis-e Mo.-n, akkor én is nemet mondtam volna, ellenben mondjuk a Wolverine-nel

Te jó ég, will.i.am-et már el is felejtettem :D Mondjuk nem rosszabb színész, mint amilyen énekes :D
Na de akkor majd novemberben meglátjuk melyikünknek lesz igaza, kíváncsian várom :D

batboy 2013.02.18. 20:21:40

@Zalaba_Ferenc: mivel jelenleg is az Odeonban ülök, itt egy kis pontosítást látok szükségesnek: az Odeon létezik, csak közvetlen mozifilm forgalmazással nem foglalkozik már.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.18. 20:53:59

@batboy: Tök igaz. Nem kellett volna általánosítanom, de ahogy írod, a moziforgalmazás már nem létezik, s ha jól tudom, már a Lurdyban sincs exkluzív terem. :\

babó 2013.02.18. 20:59:44

@Juraviel.Ihuan.Bedvin:

csodálom, hogy még senki nem hozta elő: a végjátékból nem a holtak szószólója szálon lehetne eladható sorozatot csinálni, hanem a nemrégiben magyarul is megjelent ender árnyéka, hegemón árnyéka stb. vonalon. jóval emészthetőbb, azonosak a szereplők (persze ender pont hiányzik), földön játszódik, tehát sokkal egyszerűbb megfilmesíteni.
a végjáték maga egy rendkívül erős történet, az egész nagyon feszes, letehetetlen. várom a filmet, de félek is tőle, nagyon tehetséges gyerekek kellenek hozzá, hogy vászonra vigyék azt a drámát. a holtak szószólója is nagyon jó, de annyira eltávolodik az eredeti kerettől, hogy nehéz folytatásként értelmezni, és filmként kevés esélyét látom.

TommyGun77 2013.02.19. 14:25:17

Komolyan mondom hogy iszonyat hálás vagyok JJ ABRAMS-nek hogy a Star Trekket újra visszahozta. Hálás vagyok hogy a legjobb sci-fit amit Roddenberry bácsi megálmodott többi kevésbé populárissá tette. Akárhogy is nézem de nálam a Star Trek az igazi sci-fi. Az egész univerzum ahogy elképzeli az emberiség jövőjét, csak erre haladhatunk mi is, ha túl tudunk lépni végre az emberiség morális és anyagi válságán, egyszer talán.

komplikato 2013.04.10. 13:31:53

@Thresher: "M. Night Shyamalan + Will Smith?"
Szerintem Jaden Smith lesz inkább a főszereplő. Másrészt ennyi rossz film után pont Shyamalan miatt lehet végre Will-nek is egy jó filmje. :P

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása