aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: district 9 (2009) Zalaba_Ferenc
2009. szeptember 15. 15:42:01

Kategória: 55 komment

Néha-néha hálát adhatunk az égnek, hogy a stúdiókat csak a pénz érdekli. Ha nem így lenne, akkor a LORD OF THE RINGS-ről nem trilógiaként beszélhetnénk - Peter Jackson ugyanis egy kétrészes filmre kalapozott a nagyoknál, akik sorban vágták rá az ajtót, mire az akkoriban még kisnyúl New Line azt mondta, legyen háromrészes -, s ha már a kiwi filmmágusnál tartunk, nem létezne a DISCTRICT 9 sem, amely a legeredetibb idegeninváziós film a, hát... az INDEPENDENCE DAY óta.

Néha-néha hálát adhatunk az égnek, hogy a stúdiókat csak a pénz érdekli. Ha nem így lenne, akkor a LORD OF THE RINGS-ről nem trilógiaként beszélhetnénk - Peter Jackson ugyanis egy kétrészes filmre kalapozott a nagyoknál, akik sorban vágták rá az ajtót, mire az akkoriban még kisnyúl New Line azt mondta, legyen háromrészes -, s ha már a kiwi filmmágusnál tartunk, nem létezne a DISCTRICT 9 sem, amely a legeredetibb idegeninváziós film a, hát... az INDEPENDENCE DAY óta.

A D-9 elsőfilmes író/rendezőjét, Neill Blomkampot ugyanis Peter Jackson vette szárnyai alá, miután megtapasztalta, hogy a Johannesburgban született ifjú milyen reklám- és rövidfilmeket képes prezentálni, s főleg, hogy mennyiből. Első közös projektjük egy monumentális sikerű XBOX játék, a HALO filmes adaptációja lett volna, amely - isten áldja újra a stúdiókat - a jogokat birtokló Universal és Fox veszekedése miatt meghiúsult. Mivel Blomkamp ekkor már egy ideje Új-Zélandon tett-vett és Jackson látta, miféle géniuszt fogott ki magának, felajánlotta, hogy segít pénzt gyűjteni egy kisebb volumenű produkcióra, melynek alapja lehetne mondjuk, a rendező leghíresebb YouTube-videója, az ALIVE IN JOBURG. Így születhetett meg a DISTRICT 9.

Körülményeit tekintve valódi mesterművel van dolgunk. 30 millió dolláros költségvetésből készült (Arnie ennék picivel többet kapott a T3-ért), méghozzá új-zélandi/dél-afrikai produkcióban és a főszerepben egy olyan fickót láthattunk, aki nem csak maximálisan kimeríti a "nóném" ilyen-olyan értelmezését, de még csak nem is színész (Sharlto Copley Blomkamp régi cimborája, egykori munkaadója), ennek ellenére elképesztő jelenléte van a vásznon, ahogy az események hatására érzéketlen és karrierista bürokratából előbb szenvedő áldozat, majd hős lesz - de nem az a fajta, aki minden egyes szupergyilok előtt elereszt egy csípős egysorost és lassított körsvenk jutalmazza minden bátor mozdulatát. Személyében kvázi Nelson Mandelára lehet ráismerni, aki a kilencvenes években kiharcolta a dél-afrikai szegregációs politika beszüntetését és az apartheid felbomlását. Az egészben persze az a legszebb, hogy a D-9 főhőse fehér.

A fekete kisebbséget pedig földönkívüliek testesítik meg.

A nagyra nőtt rovarokra emlékeztető idegenek a nyolcvanas évek elején érkeztek Johannesburgba: mocskosan, nincstelenül, éhezve, külsejük és életvitelük miatt mindenki által megvetve, kiközösítve, elnyomva. Lassú pusztulásra ítélve. A közel másfél milliónyi idegent (természetesen a számuk a mostoha körülmények ellenére rohamosan nő) a külvilág elől elzárt 9-es körzetbe száműzik, ahol egyrészt ki vannak téve a helyi maffia kénye-kedvére, másrészt az elvileg a jólétükért felelő és az ENSZ békefenntartóira kísértetiesen hajazó MNU felügyelete alatt tengődnek. Elvileg, hisz az MNU valódi célja az, hogy kizsákmányolják az idegenek által hozott, ám nélkülük használhatatlan szuperior technológiákat. Ehhez pedig vannak módszereik.

Például a kilakoltatás, mellyel Johannesburg lakosságát legalább annyira megnyugtatják, mint amennyire a sajtót, így jóval kisebb nyomás alatt folytathatják a kutatást. Eme kilakoltatást vezeti Wikus Van De Merwe (Copley), aki jólfésült aktakukacként szemlátomást nem erre a feladatra termett, viszont éppenséggel egy MNU-nagyfőnök lányát vette el feleségül, ezért kaphatott ilyen fontos megbízatást. Wikus van olyan karrierista, hogy eleinte minden mocskon keresztülgázolva - legyen az idegen vagy emberi - azon van, hogy teljesítse feladatát, de mikor egy házkutatás során idegen anyag kerül a szervezetébe és gyors reakcióra lép vele, megtapasztalja, hogy ő is csupán egy tárgy, amit bárhol, bármikor el lehet dobni egy nagyobb cél szentesítése érdekében.

A fenti két bekezdéses tartalom sci-fibe ágyazott szociológiai drámát ígér és eme ígéret részben meg is valósul: a dokumentarista stílusban előadott nyitány csodásan reprezentálja az össznépi porhintést, amely felett egy multinacionális vállalat rendelkezhet, a vezetők és végrehajtók szeméből tükröződő megvetés és mohóság pedig kétségbeejtő képet ad a világról - főleg így, a válság közepén.

Ám minderről hamarosan kiderül, hogy pusztán csak körítés egy elképesztően magas fordulatszámon pörgő, piszkosul látványos és kegyetlenül véres inváziós thrillerhez, melyben különböző minőséget képviselő sci-fik egész tárházát lehet beazonosítani régitől (ALIEN NATION, THE FLY, STARSHIP TROOPERS) újabbakig (CLOVERFIELD, TRANSFORMERS).

Nincs is ezzel nagy baj, hisz manapság a multiplexekből már az a maradék IQ is kiveszett, ami ahhoz kell, hogy az ember megkülönböztesse egymástól a vajas és a sós popcornt, így különösen üdvözítő tény olyan kisköltségvetésű, de óriási ambíciókkal bíró - ráadásul hibátlanul megszerkesztett - produkciót látni, amely képes különböző igényeket kielégíteni, miközben némi friss vért is pumpál a filmtörténelem egyik legősibb zsánerébe. Ha önmagában ez nem érdemelné meg a hozsonnát, akkor a film végét jelentő, karfából-vizet-kicsavaróan izgalmas, jó félórás nonstop akciójelenet mindenképpen.

Címkék

kritika sci fi drama action peter jackson 8csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr364537092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_112475 2009.09.15. 16:01:23

Nálam az nyolc kilenc, a film pedig az év eddigi legjobbja. Minden más filmesnek illene megnéznie mi mindent (persze az idegeneket és pár komplexebb dolgot leszámítva) ki lehet hozni CGI nélkül, relatíve alacsony költségvetéssel (és egyébként még az ami van, is veszett jól néz ki). A kidolgozás és körülményesség egyszerűen ámulatba ejtő, meg úgy az egész.

Ismeretlen_37501 2009.09.15. 16:06:00

És még azon gondolkoztam, hogy elmenjek e reggel a bemutatóra, de megérte. Friss, üde tavaszi szellő volt ez most nekem. A pontozással egyetértek, lehet elsőre 7-et adtam volna.

mamm 2009.09.15. 16:07:26

Teljesen egyetértek, talán még annyi, hogy ez az a film, amely talán elsőre nem mindenkinek tetszik, de később ismét visszatérsz, mert megérint és felborzol.

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 16:10:14

tomee: többek között ezért szerettem a spielberg féle WAR OF THE WORLDS-öt, amelyben ugyan akadt néhány moneyshot, de egyáltalán nem arra ment rá, hogy premier plánban mutogassa a csodáit. a tripodokat gyakorta csak egy szélvédőről tükröződve vagy egy kamera kijelzőjén láthattuk. sokkal valóságosabbnak tűnt az egész, pedig egy olyan sztorihoz kötődik, amely egyidős a mozitörténelemmel. :) a CLOVERFIELD sokat köszönhet neki, az is jó darab. :)

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 16:11:07

...ugyanakkor ezzel a módszerrel rengeteget lehet spórolni a költségvetésen is, de még így is csoda, hogy mindezt kihozták 30 millából.

Yarner 2009.09.15. 16:24:43

Alapvetően egyetértek, de nem értem, hogy mit látsz benne inváziós akciófilmnek? Az akció stimmel, látszik, hogy a Halóra gyúrt a stáb eredetileg, de hol itt az invázió? Filmes szempontból amúgy engem kicsit zavart a kőkemény dokumentumos szerkesztés és a szubjektív játékfilmes jelenetek váltakozása, de egyébként minimum 9/10.

Ismeretlen_112472 2009.09.15. 16:37:01

Nálam eléggé vegyes érzések keringenek a filmmel kapcsolatban. Annyi biztos, hogy a megnézése után sokat járt rajta az agyam... Egy két dolgot viszont nem értek (és lehet nem jól emlékszem): SPOILER az űrlényeket majdnem meghalva találták meg az űrhajóban (én már csak ezért sem nevezném inváziós filmnek), aztán a szaki űrlény meg simán hazarepül mikor újra feljut a hajóra. Ezt nem tudták volna már a kezdet kezdetén megtenni? Na meg a lezárás... a szaki azt ígér, hogy 3 év múlva visszajön és rendbe teszi a főszereplőt... és ezzel az ígérettel vége is a filmnek. Legalább a stáblista végére valami "happyendet" beszúrhattak volna fél percben. Vagy csak én vagyok nagyon ehhez szokva? SPOILER VÉGE A főszereplő viszont tényleg nagyot alakít, és leesett az állam amikor fentebb olvastam, hogy nem is színész, hanem a rendező haverja... hogy mik vannak?!

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 16:41:49

ráadásul a szövegeinek nagy részét improvizálta. ott van a szeren. :) invázió alatt most ne az ellenséges szándékú rohamot értsétek (habár ki tudja, milyen szándékkal érkeztek), hanem azt, hogy egy idegen létforma érkezik a földre, méghozzá nagy számban. már ha lehet.

Action 2009.09.15. 16:42:02

Jó kis film ez, nagyon kellett már egy T4 és egy Transformers2 után egy igazi sci-fi. A főszereplő is nagyon jól alakítja a szerepét, sok nagy sztár elbújhatna. A film persze nem hibátlan, de nagy bajok nincsenek vele. Nem gyerekfilm, nem nézik hülyének a nézőt, működik a dolog. Azért remélem, összejön nekik vhogy ez a Halo film. Ezek után nagyon kíváncsi lennék rá :)

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 16:45:15

blomkamp azt nyilatkozta, ha össze is jön, az már nélküle fog. no, ilyenkor szokott előkerülni valahonnan egy csekkfüzet. :)

vargatom 2009.09.15. 16:49:52

Pár megjegyzés, ami igazából nem a filmhez kapcsolódik (mert juszt se fogom warezban megnézni)... "bármikor el lehet dobni egy nagyobb cél szentesítése érdekében" Némi fogalomzavar lehet itt, az eredeti kifejezés szerint "a cél szentesíti az eszközt" szóval nem a célt szokták szentesíteni ;) "HALO filmes adaptációja lett volna, amely - isten áldja újra a stúdiókat - a jogokat birtokló Universal és Fox veszekedése miatt meghiúsult" Remélem ezzel arra célzol, hogy ennek "köszönhetően" lett D9, és nem arra hogy a Halo film hülyeség lenne. Egyrészt a nemrég megjelent ODST és a korábbi (pont Blomkamp által rendezett) Landfall kisfilmek már önmagukban is elég jó demonstrációk arra, hogy a Halo az egyik legjobb játékadaptáció-alany. A felszínen kellemesen letisztult az egész, van benne önfeláldozó hős meg badass gonoszok meg az egész emberiség sorsa, és még a pofátlan Aliens-nyúlások is teljesen jól működnek benne (meg amúgy is felnőtt már egy generáció, aki ebből ismeri a kliséket és nem Cameron filmjéből). Szóval minden adott egy igazán grandiózus scifi-akciófilmhez, a sima lövöldözésen túl űrcsatákkal, lépegetőkkel és egyéb finomságokkal. Ugyanakkor ha akarják, akkor egész érdekes plusz rétegeket lehet bele pakolni a háttértörténetből, például a Covenanton belüli vallási fanatizmusról (nesze aktuális párhuzam az iszlámmal) vagy az egész Spartan-program is egyre aktuálisabb a génsebészet, őssejtek meg fegyverkezés kapcsán (ugye Master Chiefet és társait 7 évesen rabolja el a kormány és nevel belőlük szuperkatonákat, eredetileg nem is az alienek hanem a függetlenedni vágyó emberi kolóniák ellen). Bónusznak meg ott a tonnányi rajongó, a jenkiknél valami 10 millió eladott példánnyal a Halo3 az egyik legerősebb konzolos brand, sőt még a teljes szórakoztatóiparban is kiemelkedő az ismertsége, szóval már-már garantált a gigabevétel. Sztem nem véletlenek a pletykák Spielberg érdeklődéséről, az öreg a Transformersben is észrevette a potenciált (és mennyi zsét csináltak ezzel a gagyi színvonallal is...)

Dilibogyo 2009.09.15. 17:13:47

"a legeredetibb idegeninváziós film a, hát... az INDEPENDENCE DAY óta." Ez ugye vicc? :) A Függetlenség napja egy az egyben az 1953-as War of the worlds másolata. Azt, hogy jó, nem vonom kétségbe (én is szeretem), csak az eredetiség sántít... :)

Ismeretlen_16964 2009.09.15. 17:25:17

Szerintem az ID4-ban annyi az eredetiség, hogy a feka meg a nerd lesznek a hősök, ez is csak amiatt van, mert nem negyven évvel korábban készült, egy időben a többi inváziós cuccal, amiből a sztori nagy részét merítette. Egyébként egyetértek, a Húsnak is nagyon tetszett a film. Sci-fi akcióból nem is tudom, mikor készült már ennyire ütős.

Ismeretlen_16964 2009.09.15. 17:38:58

_aTom_ számára, SPOILER: Ha a pontos okokat nem is tudjuk, a filmben majdnem minden meg van magyarázva, valamilyen szinten legalábbis. Az egyik szaki niylatkozza, hogy a lények többsége csak az állatok értelmi szintjén mozog, pontosan nem tudjuk, mi miatt (talán betegek), de többnyire csak parancsokat teljesítő, maguktól gondolkodni, szervezkedni képtelen egyedek alkotják a kolóniát. Christopher persze kivétel, ahogy Wikus is megyjezi a találkozásukkor, ő egy kicsit agyasabb, így képes azon ügyködni, hogy elrepülhessenek, miután megoldották a nagy problémát. Ami nem más, mint hogy üzemanyag híján képtelenek felmenni a hajóhoz. Mivel amazt több mint 20 éven át tartott összegyűjteni (nyilván a kis "dropship" leválásakor, talán azzal együtt szóródott szét), a válasz: nem, rögtön a kezdetekkor nem tudták volna ezt megtenni. Happy end az, hogy Christopher ígéretet tett a három évvel kapcsolatban. Eddig még nem kellett csalódnunk a szavában :)

VVega · http://halfpecssquad.blog.hu 2009.09.15. 18:19:32

SPOILERES LEHET Az első fele sokkal jobban tetszett, ügyesen-okosan volt ábrázolva az apartheid rendszer, a film kemény és naturalista ál-dokus stílusa nagyon megfogott. Aztán már alig bírtam magammal, hogy jön egy Légy-féle vonulat, és ez mennyire fasza lesz, erre meg átlag akciót kaptam ezerrel. 30 millából persze dicséretes ilyen eksönt összedobni, de attól még a mai produkciókhoz mérve ez bizony kőkemény átlag szint, semmi más. Ráadásul néhány ZSeffekt, és béna beállítás is belefért a Bay stílusú, ide abszolút nem illő pátoszos nyálzenére előadott fináléba. Szóval az utolsó 40 perc miatt számomra kicsit csalódás, de az elejének köszönhetően így is 8-as, kellett, mint egy falat kenyér.

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 18:39:51

vargatom: a cél/eszköz zavarban igazad van, köszi, javítom. és nem arra céloztam, hogy a HALO-adaptáció hülyeség lenne, hanem arra, hogy ha nem rúgták volna össze a port a stúdiók (azóta megegyeztek: 2012-ben jön a film), akkor nem lenne DISTRICT 9, ugyanis a HALO után blomkamp minden bizonnyal valami nagyobb projektbe fogott volna. vagy teszem azt, egy amerikában játszódó D-9-ba nicolas cage-dzsel. :)

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 18:41:49

dilibogyo: igen, részben az, egyébként az ID4 rengeteg tényezőben szakított az ufófilmekkel - kapásból említhetném azt, ahogy megjelentek. semmi somfordálás, semmi emberrablás, egyszerűen csak megjelentek és hajóikkal eltakarták az eget.

Ismeretlen_1068 2009.09.15. 18:45:03

atom: SPOILER! mivel szó van a folytatásról, így elhiheted, hogy eljön majd az a nagy visszatérés. :) egyébként szerintem a lények többsége egy vadonban élő ember értelmét élvezte, habár ez a rész legalább annyira ködös, mint az, hogy minek kellett a kis űrhajóval szarakodni, mikor a föld alól akár oda is kormányozhatták volna magukhoz az anyahajót.

Ismeretlen_112472 2009.09.15. 23:57:46

AE: Köszi a választ. A folytatásra nem is gondoltam. Amúgy a kis űrhajós marháskodás lett volna a következő megjegyezni valóm. Kicsit ámultam amikor a kis csirifiszkió minden gond nélkül egy két gombnyomással aktiválja az anyahajót és odairányítja ahova kell... tökre az volt az érzésem, hogy itt most kb. negyed órányi játékidővel átvertek.

Melllvar 2009.09.15. 23:59:46

Tessék leállni az Emmerich-éltetéssel. Már nem vicces!

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2009.09.16. 00:16:21

az hogy nincsenek specialis effektek es azert lehetett ilyen olcson kihozni...konkretan a film TELE van specialis effektekkel, raadasul olyanokkal amik siman lenyomnak jonehany blockbustert. a dokumentarista filmezestol amugy a specialis effektek bonyolultabbak es dragabbak lesznek, nem olcsobbak es egyszerubbek, a kezikamera miatt nagysagrendekkel tobb munkaora van egy-egy snittben mint ha pl starwars-szeruen kontrollalt korulmenyek kozott studioban vesznek fel dolgokat. csak a lenyek animacioja (nezzetek meg hany kulonbozo alien van a filmben) irtozatosan sok melo. erdemes utanaolvasni pl a cloverfieldben miyen technikai bravurokat mutattak be hogy ugy tunjon, mintha egy husz perces kezikameras snittet neznenk es az effektek is ott legyenek. ezt a filmet csak azert tudtak kihozni olcson mert jackson cege a weta csinalta az utomunkat es nyilvan nem fogott vastagon a tolluk, plusz blomkamp is vizualis effektekben utazott eddig is es nagyon erti a dolgat. gondolom az is sokat segitett hogy delafrikaban forgattak viszonylag minimal stabbal, noname szineszekkel, es nine inch nailses virusmarketinggel nepszerusitettek a filmet. tokeletes peldaja annak hogy hogy lehet a maximumot kihozni korlatozott forrasokbol. sztem is az ev egyik legjobb filmje

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2009.09.16. 00:38:43

olvastam egy interjut a csavoval es azt magyarazta, hogy ez egy olyan rovarkolonia akik elvesztettek a kiralynojuket, es ezert teljesen celt vesztett dolgozok kerultek a foldre

Ismeretlen_1068 2009.09.16. 06:41:09

megacrash: szerintem senki nem mondta, hogy nincsenek trükkök a filmben, sőt, azt sem mondta senki, hogy nem bravúrosak. :) abban igazad van, hogy egy kézikamerás felvételre nehezebb felvinni egy effektust, viszont jóval olcsóbb, hisz egy statikus beállításnál trilliárdszor jobban kidolgozott effektusokkal kell dolgoznod, mert azonnal feltűnik, ha valami kitűnik a háttérből, míg egy kézikamerás, videósan széteffektezett, tudatosan megvágott képbe egy kevésbé aprólékos trükk is megállja a helyét - mi több, akár valóságosabbnak is tűnhet. ráadásul a nagy blockbusterek több szemszöggel dolgoznak (mondjuk egy űrhajó becsapódását láthatjuk az egyik szereplő szemszögéből, nagy totálban, a becsapódás magjából, stb-stb.), az említett CLOVERFIELD-ben pedig mindent egy szempontból mutatnak: egy kézikamera szemszögéből láthattunk. persze, mindez csak része a költségek minimalizálásának: a vírusmarketing, a forgatási helyszínek, a sztárok hiánya és peter jackson nagyvonalúsága is közrejátszott abban, hogy a D-9 annyiba került, amennyibe. és még így is messze felülmúlta a várakozásaimat. és a nagy produkciók pazarló magatartását sem akarom védeni, hisz ezer meg ezer rémtörténetet lehetne sorolni arról, hogy mire mennek el a dollármilliók, ugye kevin costner? :)

Ismeretlen_1068 2009.09.16. 06:44:08

atom: SPOILER! nekem például sokkal inkább szemet szúrt az, hogy wikus mindent gond nélkül elmanőverezett, mintha világéletében űrhajókat és robotokat vezetett volna. :)

Ismeretlen_1068 2009.09.16. 06:45:08

(csak melllvar kedvéért jegyzem meg, hogy a város felett terpeszkedő lócitrom alakú hajóhoz hasonlóan a fenti poént is az ID4-ből csenték el. :)

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2009.09.16. 08:55:45

A T4 után szentségtelen esküvéssel fogadtam, hogy én idén moziba többet nem. Hála az égnek, notórius esküszegő volnék :). Amúgy a gravity gun a végefelé feltűnt valakinek? :-O

hahakocka 2009.09.16. 09:10:29

Na már mindenki 8-9-eket adogat neki ejj de jó lenne már megtekintenem de csak majd hétvégén teszem, a Brigantyk és Rockhajó után. http://www.bama.hu/baranya/kultura/filmunnep-pecsett-2010-ben-kate-hudsonnal-es-drew-barrymore-ral-257457 Egy jó hír, Vajna megint beindult. :) Nálunk lesz itt jövőre nagy filmes buli. :)

megacrash · http://megacrash.tumblr.com 2009.09.16. 16:02:16

aeon: sztem 30 millio dollar is kurva sok penz egy filmre:) a nagyobb produkcioknal az utomunka koltsegek az egekben vannak es sokszorosat kifizetik de nem azert mert a trukkok maguk dragabbak lennenek, hanem mert a nagy utomunkacegek amik meg tudjak csinalni kartellt alkotnak egy-egy nagyvarosban, ami felszivja a melot (pl az eddigi harry pottereket london vitte, az ujat sydney), plusz a trukkok jelentos resze ilyen rig removal meg beauty retus, amit nem is fog senki eszrevenni soha. haverjaim londoni meg pragai studiokban nicholas cage hajat dusitjak digitalisan meg belogo mikrofonokat retusalnak orankent tobbszaz fontert (a studionak), hetekig, honapokig, sokan. amit irsz, hogy nem kell annyira kidolgozni az effektet, viszont nem ugy van, egesz egyszeruen azert mert ha nincs jol megcsinalva igy is ugyis leugrik a keprol, es ilyen kezikameras felvetelbe 3dt hitelesen integralni az egyik legkemenyebb feladat. blomkamp ebben jo (a jtransformers citroen reklam pl az o munkaja). ebben a filmben is a biomech ruhanal kb. transformers szintu animacios megoldasok vannak es full digitalis urlenyek, tucatjaval amik kozel olyan komplexek egyenkent mint gollam. nagyon sok nagyon draga ember munkaja nagyon sok ideig. kicsit olyan mint a children of menben, ami a legdurvabb vfx mozi volt, de legtobbszor eszre se veszed hogy valahol trukk van. ezert zsenialis sztem mindket mozi vfx szempontbol, plusz a cloverfield is.

Ismeretlen_35468 2009.09.16. 16:30:47

Engem azért a következetlenségek zavartak. Az például, hogy emberünket keresi minden szerv, ő meg mobiltelefonnal a zsebében rohangál, telefonálgat. Az, hogy az űrlényeknél érkezésük után 20 évvel is még vannak olyan fegyverek, amivel egy gépesített századot egy lövéssel le lehet szedni. Ezek azért béna dolgok.

xy 2009.09.16. 18:34:44

Blomkamp originally sought to have Weta Digital design the creatures, but the company was busy with effects for Avatar. The director then decided to choose a Vancouver-based effects company because he anticipated to make films there in the future and because British Columbia offered a tax credit. Blomkamp met with Image Engine and considered them "a bit of a gamble" since the company had not pursued a project as large as a feature film.[15] Weta Digital instead designed the mothership and the drop ship, while the exo-suit and the little pets were designed by The Embassy Visual Effects. Zoic Studios performed overflow 2D work.[15] On-set live special effects were created by MXFX.

Ismeretlen_16964 2009.09.16. 18:52:58

"emberünket keresi minden szerv, ő meg mobiltelefonnal a zsebében rohangál, telefonálgat" Vannak orbitális lyukak a sztoriban, de ez nem az. A mobilt menekülés közben nyúlta le valakitől az utcán, annyit pedig feltételezett a nejétől (rosszul, ez is reális), hogy megakadályozza, hogy lenyomozzák a hívást. Az MNU-s kollégához már nem arról telefonált be. "űrlényeknél érkezésük után 20 évvel is még vannak olyan fegyverek, amivel egy gépesített századot egy lövéssel le lehet szedni" A nigériaiaknál volt szinte az összes fegyverük, a lények inkább a macskakaja-orgazmust élvezték, minthogy lövöldözzenek, ilyen a természetük.

Ismeretlen_1068 2009.09.16. 19:00:41

husi: de aztán a későbbiekben is a maroktelefonjával tartja a kapcsolatot a nejével, ami viszont elég nagy hiba.

Ismeretlen_16964 2009.09.16. 19:08:24

Ez igaz, kellett volna szereznie legalább még egyet, mielőtt beállít a D9-ba. Kezdő akcióhős még szegénykém. Juteszembe, félig OFF, de Copley lesz majd a bolond A-Team tag: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=59166

Ismeretlen_1068 2009.09.16. 19:19:31

ez meg teljesen OFF: tomas alfredson az első nővé operált férfiről forgat filmet nicole kidman főszereplésével. testhez álló téma, ugyebár. :)

Ismeretlen_16964 2009.09.16. 19:23:00

Abszolút. Sosem gondoltam volna, hogy Alfredson és Ed Wood munkássága között tudunk majd párhuzamot húzni. :)

megacrash · http://megacrash.tumblr.com 2009.09.16. 22:57:09

xy: ezt beneztem:)) pedig meg mernek eskudni h a wetat olvastam vhol

zéé 2009.09.17. 09:56:55

http://www.youtube.com/watch?v=p5GZpD6nmUI

vargatom 2009.09.17. 17:47:36

A Halo film kapcsán érdekes lehet amúgy a Halo Wars című Xboxos stratégiai játék egyik átvezető CG filmje (összesen van valami 25 perc): http://www.youtube.com/watch?v=e_cRZ24BVKM És ezt még nem Blomkampék rendezték... de azért már egész jó így is.

Tatyla 2009.09.17. 18:32:54

nálam is eddig az év filmje,régen néztem tátott szájjal filmet pedig a 35 évem alatt láttam jó párat :D

Balee 2009.09.17. 20:48:33

Egy kérdés: miért kerül egy átlag hollywoodi film minimum 100 millába? Mert a hozzávalók című bekezdés kb így kezdődik: végy 1 db Tom Cruiset 25 millió dollárért adj hozzá egy kis Julia Robertset 20 milláért és az egészet keverd össze egy kis Spielberggel. Na akkor kb most tartunk 60 millánál, de még egy wc kefét sem szereztek be a kellékekből, egy képeslap sincs a forgatás helyszínéről és egy TV spotnyi zene nem lett megírva. Erre jön egy ismeretlen elsőfilmes faszi, egy irdatlan szegény országban leforgatja a filmet (kb egy zacskó szotyi áráért megkaphatta azt a szeméttelepet) beszervezi a haverját, kitalálnak egy fasza és bátran mondjuk ki forradalmi történetet, mert itt biza nem leigáznak az idegenek, vagy flegmán fitogtatják a felsőbbrendűségüket, hanem megalázkodnak. És mindezt okosan terelgeti egy pocakos új-zélandi fazon, aki keményen odavert hállivúdnak egy két filmjével. Ja és megjegyezném, hogy valószínűleg nem a Spielberg és Lucas képviselte pénzéhes fajtából való. Irdatlan nagy film. Az elejétől a végéig élveztem. 110%

Ismeretlen_1068 2009.09.18. 00:05:07

én pedig megjegyezném, hogy peter jackson egy ideje már nem pocakos.

vargatom 2009.09.18. 09:26:01

Én meg azt tenném hozzá hogy Jackson és Spielberg a legnagyobb haverok és éppen közösen csinálják a Tin Tin CG-filmet.

Lord Picard 2009.09.26. 05:05:02

Huh, lehet már senki el sem olvas :D Mindenesetre jelzem, láttam a filmet és döbbenet. Nagyon vártam a filmet, átnyálaztam az MNU és MNU-ellenes honlapokat, de így is megleptek. Kíváló film lett! SPOILER! Most elolvasva a kommenteket, talán csak egy dologra "válaszolnék". Hogyha a kis hajóból irányították a nagyot, ezt eddig miért nem tették meg? Szerintem vagy az van, hogy annyira beárnyékolta a kupac föld a kapcsolatot az anyahajóval, hogy ez nem működött. Vagy pedig az (és szerintem ez a nyílvánvalóbb), hogy az egész kis hajó működtetéséhez kellett az anyag. Attól indultak be a számítógépek is. És Wikus kolléga ezt nem tudhatta, kicsit izgága volt és rögtön szárnyra kapott. Nyílván nem egy dezodoros flakonji anyag kellett a nagy hajóhoz, csak amikor megérkeztek Joburg-ba, ugye 3 hónapig semmi életjel, azok odafönnt pedig szépen lebetegedtek, megkattantak, meghaltak. Gondolom Christopher is fiatalabb volt, talán még gyermek, és ő is már csak lennt a földön okosodott ki. Na csak ennyit akartam :D Ideje aludni :D A film zseniális, most buy on dvd. Addig még kicsit szörnyülködök az emberek gonoszságán.

Ismeretlen_1068 2009.09.26. 07:27:09

én olvaslak. :) jó ez a magyarázós adok-kapok, de a film annál azért felületesebb, hogy minden tényezőjéhez logikus magyarázatot találjunk. SPOILER! példának okáért a leszállóegységet egyszer lehozták... ahhoz is kellett nafta, illetve valami, amivel lehozhatták. miért nem tudták azonnal vissza is küldeni egy legénységgel? aztán ha csak annyi anyag kellett, hogy távirányítással odahozzák a hajót a leszállóegység fölé, akkor minek gyűjtögettek húsz éven át, mikor kinyerhettek volna elég energiát például abból a mechából, amely a film végén olyan fontos szerepet játszik? de várj, van magyarázatom: az biztosan alternatív energiaforrást alkalmaz. :)

Lord Picard 2009.09.26. 13:34:43

:) Igen, az lehet alternatív erőforrást használt :D Szerintem amit mutattak is, hogy leesett valami az anyahajóról, az szerintem maga a kis hajó volt, amit aztán úgy kerestek az emberek is. Rossz szokásom mostanság mindenben az összefüggést keresni, megoldást találni :D 5 év Lost meghozta a hatását :)) Amúgy sokan a Halo játékot hozzák fel a filmmel kapcsolatban, és egész meg is jött a kedvem hozzá :)

Ismeretlen_1068 2009.09.26. 15:54:29

SPOILER! túlzás lenne azt állítani, hogy leesett: inkább lehozták. off: tessék már kitenni a poénlelövöldözős hozzászólások elé, hogy "spoiler", ne kelljen már mindent nekem csinálni! ;)

Lord Picard 2009.09.27. 01:39:23

Bocsi Főnök, már elszoktam a kommenteléstől :) SPOILER! Nem tudom, én úgy emlékszek, hogy a "híradóban" is azt mondták, egy darabja leesik a hajónak, igaz azt tényleg nem tudhatjuk, hogy leszálltak-e vele direkt, de amennyire a földben volt, inkább becsapódott. Nagyon várom már, hogy dvd-n is megkaparintsam a filmet, remélem a rengeteg webes háttéranyag, interjúk, reklámok is rajta lesznek :)

Melllvar 2009.09.27. 05:14:52

Hát megnéztem és sajnos nem csinált sci-fi forradalmat, pedig fél éve hájpolom szerteszét :'( Röviden: túl sok eksün, túl kevés social commentary. Az apartheid vonalat kibonthattuk volna jobban, és akkor már banánvigyorral, orgazmusközeli állapotban ültem volna végig az 'inváziós sci-fik' montázst a film második felében. A hollywoodi elemekről nem is beszélve... "nem hagylak itt!" De most komolyan! Már Wikus kisstílű karaktere is megérdemel egy filmet, Ld. emberi reakciói és piszok önző motivációi melyek a film végére is csak kb. 1on1 haverságig tudták elvinni. Miért kell akkor a hősködés?! Nem Oscar Schindler ez! Ejj-ejj Mindenesetre Blomkamp és Copley is rendesen ott vannak a szeren, kíváncsian várom a folytatást. Azért kár a substance leolvasztásáért...

Anita 2009.10.01. 00:49:32

Helló! :-) Ma megnéztem. Tipikusan az a film, ami után nehéz megszólalni. Most meg, hogy elolvastam kb. 5000 kommentet a neten, így aztán pláne nem tudok semmi eredetivel előhozakodni.. Talán csak annyit, hogy SPOILER! nagyon sajnáltam szegény rákokat (ki nem?), és legjobban akkor utáltam a "főhőst", amikor leütötte a piros mellényest a 3 év miatt! A popcornt hagyjuk, nagyon durva! Az apóst, meg a kopasz gyilkológépet most nem minősíteném.. Voltak érdekes karakterek.. (Meg rák evészet..) Nagyszerű színészi (meg - mint kiderült - nem színészi..) alakításokat láthattunk. Izgalmas volt a film, és komoly indulatokat váltott ki belőlem.. Megint sikerült jól felhúznom magam.. Ez a mozi sem a felhőtlen szórakozásról szólt, legutóbb az Engedj be kapcsán éreztem ezt az érzést, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni.. 10 vagy 9 pont.. vagy 8?

Lady Marian 2009.10.20. 18:10:15

#24 aeon: SPOILER (aki még nem látta) Gondolom, azért manőverezett olyan csudajól a gépekkel, amiért képes volt elsütni az idegenek fegyvereit. Azok a gépek lényegében fegyverek voltak, amihez az átváltozása miatt megvolt a tudása (bár a gyakorlata tényleg hiányzik).

Ismeretlen_1068 2009.10.20. 18:49:55

50: ez azért elég necces magyarázat, remélem, te magad sem hiszed el. :)

Lady Marian 2009.10.20. 22:47:02

51. Fene tudja, nekem ez jutott eszembe rögtön. De tényleg csak magyarázkodás, a film közben én is elsütöttem azt a mondatot, hogy még hamar átalakult katonává aktakukac barátunk. Csak hát az ilyen akciódús sci-fiktől én már nem várom el a következetességet. Ma már lényegében mindenki lehet világmegmentő, nem kell ahhoz John McClane-nek lenni.

Anita 2009.10.21. 16:37:41

Egy csomó következetlenség (vagy kidolgozatlanság, vagy szájbarágatlanság?) volt benne (pl. a nyelv, a mobillal rohangászás, sorolhatnánk..), amik akkor feltüntek, de ki emlékszik már azokra, és ki nem sz*rja le, ha egyszer a film működik..

Ismeretlen_1068 2009.10.21. 17:20:48

nekem ezek a bakik csak azért problematikusak, mert a film realista környezetből táplálkozik és ha már így tesz, akkor végig ragaszkodnia kellene ezekhez a dogmákhoz, melyeket ilyen szépen felállított magának.

Anita 2009.10.21. 22:16:46

Nálam ezek a dolgok a film "BAAMMEG!"-hatásából nem vontak le túl sokat, DE! egész egyszerűen NEM ÉRTEM, hogy ezek az elemi hibák minek tudhatók be..

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása