A Boszorkányvadászok a tengerentúlihoz fogható lendülettel foglalta el a dobogó legfelső fokát idehaza, már ami a bevételi leosztást jelenti, ugyanis nézettségügyileg második hete a 40 és annyi vezet. A Megtört város és a Hitchcock ezalatt csalódást keltően kezdett, a Django elszabadul pedig átlépte a 200 millió forintos határt.
> új filmek
A 3D-biznisz idehaza legjobban a horrorokat segítette meg, azok közül is azokat igazán, amelyek normális esetben is tartogatnak valami érdekességet. Így lett például A legsötétebb órából vagy a Féktelen haragból szolidabb siker, nem beszélve a már sokszor példának hozott folytatásokat (Végső állomás, Underworld, A Kaptár). Ezek fényében joggal kevesellhető a Boszorkányvadászokra jegyet váltó 18 615 ezer néző, tekintve, hogy jelen esetben egy fantasyről van szó, amire harapni szoktak a hazaiak. A korhatárosság nálunk nem játszik akkora szerepet, mint Amerikában (elég csak a Djangón lézengő 13-14 évesforma gyerekekre gondolni), valószínűleg János és Júlia duója egyszerűen nem indítja be annyira a fiatalok fantáziáját, mint mondjuk a Grimm párosa (24 910 néző néző). A pap - Háború a vámpírok ellen (9099 néző) vagy a nálunk hasonló mértékig korhatáros A lány és a farkas (6957 néző) ugyanakkor üresebb nézőterekkel futott, és minél előbbre haladunk az időben, annál nehezebb nézőket toborozni, úgyhogy a UIP-Duna Film bemutatója korántsem indult rosszul, csak nem ért fel maximálisan lehetőségeihez. A szinkronizált, csak 3D-ben látható akciófilm 28,1 millió forinttal foglalhatja el a bevételi toplista első helyét.
20 moziban rajtolt el a tengerentúlon igen súlyos kudarcnak bizonyult Megtört város. A ProVideo által istápolt krimi itthon sem válik egy sikertörténetté: mindössze 6193 fő választotta hétvégi programként Mark Wahlberg feliratos nyomozását, ami a hatodik helyet érő 8,6 millió forintot eredményezett. A '90-es években a kínálat –és jegybevétel– méretes hányadát képező műfaj teljesen halottá vált mostanra, legalábbis olyan formában, amivel a Megtört város próbálkozik, ez pedig szimplán a főszereplőire való támaszkodás. Az sem szolgált előnyére, hogy a sokkal vonzóbban kinéző Gengszterosztag ellen indult csatába. Sovány vigasz, hogy Walhberg tavaly tavasszal, a Csempészek bemutatójakor ennél is nagyobb közönnyel szembesült (5629 néző).
Régen, de az elsőre véltnél talán nem régebben vetítettek utoljára a hazai mozik Hitchcock-filmet, hiszen a Hátsó ablak 1986-ban ért el Magyarországra. Nem mintha ez jelentőséggel bírna a Hitchcock itthoni sorsában, hiszen hiába közismert a rendező neve, az életrajzi filmeknek legfeljebb akkor derűsek a kilátásaik, ha egy brit uralkodóról vagy politikusról szólnak. A múlt heti Lincoln után az InterCom most ismét megtapasztalhatja ezt az igazságot, mivel az Anthony Hopkins és Helen Mirren főszereplésével készült dráma csupán 5364 nézőt utalt a vásznak elé. Ez önmagában korántsem lenne rossz egy inkább artmozi-közönségnek szánt filmnél, ám a Hitchcock temérdek filmszínházban látható (25-ben, egészen pontosan), így a multiplexek kihasználtsága igen soványka lehetett a hétvége folyamán. E nézettségi adat a toplista hetedik helyét kölcsönzi a filmnek, bevétel terén (7,1 millió forint) azonban csak a nyolcadik. Annyi bizonyos, hogy hosszú távon magasabbra jut, mint a Megtört város, de Anthony Hopkins-től kevés lesz az a legeslegföljebb 20 ezer néző azok után, hogy A rítust (47e) és a Törést (121e) is meglepő magasságokba juttatta az InterComnak annak idején.
Az ADS Service forgalmazta Most jó teljesítményéről nincsenek adatok. UPDATE: Az öt moziban vetített film 1,4 millió forintot hozott 1164 fő jóvoltából.
> korábbi filmek
A múlt héten kisebb meglepetést okozó 40 és annyi folytatja a meglepetésokozást, hiszen a UIP vígjátéka mindössze 17,7%-ot veszített nyitányából, ami 26,5 milliós második hétvégét eredményezett. Ez a hétvége második legnagyobb bevétele, ám nézettség tekintetében (20 474) ezúttal is nyert Judd Apatow filmje. Eddig 51 ezren váltottak jegyet a két és negyed órás középkorú krízisre, ami 9%-os előnyt jelent a Felkoppintvával szemben.
A még dobogós (bronzérmes) Django elszabadul ismételten ütős kört zárt. Az InterCom filmje a negyedik hétvégéjén is 20 millió felett hoz, s ezzel összbevételét átlendítette a 200 milliós korláton. Ehhez 155 ezer nézőre volt szükség (átlagosan tehát 1293 forint egy jegy Tarantino rendezésére), amiből 200 ezer azonban már csak visítva lehet. Ettől függetlenül rendkívül szép teljesítmény ez egy westerntől.
A Gengszterosztag erős hétköznapokat produkálva zárta első műsorhetét 23 ezer nézővel, amit most több mint tízzel toldott meg. Az InterCom krimije 14 millió forinttal a negyedik, ez csak 39,4%-os csökkenést jelent, vagyis a film idehaza immúnis a kedvezőtlen kritikákra, és jó úton halad az 50 ezer látogatós szintig. A forgalmazó másik előző heti premierje, vagyis a Lincoln ezzel szemben nem tudott szépíteni: 42%-kal kevesebb bevételt termelt most, mint egy hete, ami azt jelenti, hogy 12 ezer nézőből 20 ezer már nemigen lesz, hacsak nem tarol Spielberg filmje az Oscaron.
> végszó & ami jön
Idén most először esett a top 10 össznézettsége 100 ezer fő alá, ám önmagában ez még nem jelent gondot, pláne úgy, hogy az út biztosan felfelé vezet. Erről a Die Hard - Drágább, mint az életed fog gondoskodni, de a Lenyűgöző teremtmények is ideális időpontban érkezik, hogy meglovagolja a Valentin nap biztosította bónuszközönséget.
A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)
# | volt # |
film | csüt-vas Ft bevétel |
változás | Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | ú | Boszorkányvadászok |
28,1m | - | 28,1m | 18,615 |
2 | 1 | 40 és annyi |
26,5m | -17,7% | 66,2m | 51,717 |
3 | 2 | Django elszabadul |
20,4m | -32,8% | 201,3m | 155,728 |
4 | 3 | Gengszterosztag |
14,0m | -39,4% | 43,9m | 33,840 |
5 | 4 | Egyesült állatok |
11,2m | -32,6% | 46,2m | 39,029 |
6 | ú | Megtört város |
8,6m | - | 8,6m | 6,193 |
7 | 5 | Pi élete |
7,6m | -27,3% | 391,3m | 271,248 |
8 | ú | Hitchcock |
7,1m | - | 7,1m | 5,364 |
9 | 6 | Anna Karenina |
4,9m | -47,8% | 36,2m | 29,356 |
10 | 8 | Lincoln |
4,9m | -41,7% | 15,6m | 12,146 |
a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film