aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2010: a tíz legjobb dal Zalaba_Ferenc
2010. december 27. 21:24:59

Kategória: 22 komment

Itt az év vége, ami annyit tesz, hogy itt a toplisták ideje, bébi! Idén valószínűleg nem viszem túlzásba rangsorolást - egyrészt a gyermekáldás miatt jóval kevesebb fesztiválra, koncertre és egyéb rendezvényre jutottam el, így a koncertek számozásától inkább eltekintenék (vegyétek azt, hogy az Extrawelt novemberi Stúdiós gigje volt a legjobb, és kész), továbbá albumlistát sem szerkesztek:egyszerűen nem volt olyan LP, amely úgy egészében megfogott volna - egy-két-három villanásért cserébe pedig nem lenne fair albumcímekkel dobálózni, és még eme zenei összesítő esetében is csak az elektronikus vonalra koncentrálok, mert idén inkább ezek a dallamok feküdtek. Aki pedig egész évben nyomon követte a megmozdulásainkat, annak az alábbi tízes lista valószínűleg nem fog nagy meglepetésekkel szolgálni... vagy mégis? No, de lássuk... és halljuk!

Itt az év vége, ami annyit tesz, hogy itt a toplisták ideje, bébi! Idén valószínűleg nem viszem túlzásba rangsorolást - egyrészt a gyermekáldás miatt jóval kevesebb fesztiválra, koncertre és egyéb rendezvényre jutottam el, így a koncertek számozásától inkább eltekintenék (vegyétek azt, hogy az Extrawelt novemberi Stúdiós gigje volt a legjobb, és kész), továbbá albumlistát sem szerkesztek:egyszerűen nem volt olyan LP, amely úgy egészében megfogott volna - egy-két-három villanásért cserébe pedig nem lenne fair albumcímekkel dobálózni, és még eme zenei összesítő esetében is csak az elektronikus vonalra koncentrálok, mert idén inkább ezek a dallamok feküdtek. Aki pedig egész évben nyomon követte a megmozdulásainkat, annak az alábbi tízes lista valószínűleg nem fog nagy meglepetésekkel szolgálni... vagy mégis? No, de lássuk... és halljuk!

10. DC Breaks - Halo

A Viper istállóról már nem egyszer írtam, hogy a jelenlegi legizgalmasabb kiadó, amely drumandbassre szakosodott, és ezt a DC Breaks eme label alatt megjelent, kellemesen borzongatós, kezeket-lábakat erőteljes mozgatásra kényszerítő örömzenéje is igazolja.

9. Fairmont - Supercluster

Fairmont trendektől, elvárásoktól függetlenül, azokon rendesen túlnőve, megingathatatlanul szállítja a minőségi technozenét. Akár az egész toplistát megtölthettem volna az idei termésével - de a Supercluster a legjobb, talán nem utolsósorban annak a basszusnak köszönhetően, ami belép deréktáj után nem sokkal.

8. The Qemists - Bones

A Pendulum/Hadouken-utánérzésnek tekintett, amúgy meglepően tehetséges formáció idei albumáról nem egy sláger került közhasznú felhasználásra. A Bones nem tartozik közéjük - pedig sajátosan panaszos énekhangjával (Kellermensch) és magával ragadó dallamaival messze a legjobb szerzemény az LP-n.

7. Plan B - The Recluse (Nero remix)

Plan B teljesen jogosan lett felfedezett, ugyanakkor a brit Nero teljesen jogosan hagyta ki remixéből azt a részt, melyben énekesünknek csúnyán megbicsaklik a hangja ('why don't you leave me alone'), és inkább a minőségi részek durván átütő felturbózására összpontosítottak.

6. Total Science & S.P.Y. - Gangsta

A dnb szcéna egyik nagy öregje összeállt az egyik legnagyobb új kedvenccel és nem először, de remélhetőleg nem is utoljára összehozták az év egyik legerőteljesebb nótáját, amely előtt az egész Renegade Hardware-hangzás leborulhat, pedig pont előtte tiszteleg. Spirit, eat your heart out.

5. Apparat - Sayulita

Ha van jó dolog abban, hogy a Moderat projekt véget ért, az az, hogy mind a Modeselektor, mind pedig Apparat stúdióba vonult, hogy új albumon dolgozzanak. Az utóbbi a Dj Kicks mixalbum keretében adott ízelítőt abból, hogy áll. Hát mit mondjak: közel a mennyországhoz.

4. DJ Fresh - Gold Dust

A Petőfi rongyosra játszotta, pedig ott aztán nem túl gyakori dolog, hogy egy dnb nóta ilyen gyakran visszatérjen a porondra. Igaz, ami igaz, Fresh ismét lakossági frontra dolgozott, de valami elképesztő pontossággal talált bele a közepébe. Simán ez lehetne az év legenergikusabb száma...

3. Nero - Electron

...ha a Nero nem előzte volna be ezzel a B-oldalassal, ami a dubstep fronton lehengerlő Innocence-et kíséri. Gyengém ez a hangzás, és amilyen erő ebben a számban van, egyszerűen nem tudok mást tenni, csak átadni magam neki teljesen.

2. Katy B - Katy On a Mission

Ez a kiscsaj az egyik legnagyobb kincs, akivel idén találkoztam, és értékeit mások is felismerték, Katy B nevével ugyanis nagyon sokszor lehetett találkozni idén (a Magnetic Man LP-n is az ő vokáljával köszönnek vissza a legjobb dalok), és eddig egyszer sem okozott csalódást. Simogatni való hang az év legfülbemászóbb dalában. Mission accomplished.

1. Bomb the Bass ft. Paul Conboy - The Infinites (Extrawelt remix)

Már kezdtem volna lemondani róluk, de igen, végül megint megcsinálták. A Bomb the Bass feledhető nótájának a hamburgi duó olyan technomixet gyártott, ami egyszerre precíz és hihetetlenül érző. Az iTunes szerint közel 100-szor hallgattam meg. No, ennyire jó.

kövess minket facebookon!

Címkék

apparat extrawelt techno nero dubstep benga electronic fairmont drumandbass dj fresh katy b top 2010 dc breaks top zene

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr54539111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_62806 2010.12.27. 21:25:38

jaj.

Ismeretlen_1068 2010.12.27. 21:27:09

Ezt hamar sikerült végighallgatnod. :D

Ismeretlen_62806 2010.12.27. 21:30:47

inkább csak a lista eklektikus voltára vonatkozott. :D egyébként a tízből hetet már hallottam évközben. az én listámon - surprise, surprise! - egyik sem fog szerepelni. :)

Ismeretlen_62806 2010.12.27. 21:32:13

ettől függetlenül persze a maga nemében mind jó dal. (főleg a Halo és a Fairmont)

Ismeretlen_1068 2010.12.27. 21:33:29

3: Miközben kalapáltam, azért többször megfordult a fejemben, hogy alternatív vonalon is összedobok egy tízest - már csak Zsé kedvéért is. :) Vagy ezt hagyjam rá?

Ismeretlen_62806 2010.12.27. 21:42:54

5: ha vállalkozik rá, szerintem átengedheted Neki :) én idén brutális mennyiségű zenét fogadtam be (az iTunes szerint több, mint 60 idei lemezt pörgettem, és még van kb 40 a gépen, mely meghallgatásra vár a következő hónapban), úgyhogy valószínűleg rangsor és tizes limit nélkül fogok dalokat szemezgetni.

Ismeretlen_9654 2010.12.27. 21:48:36

a fairmont, az apparat és az extrawelt remixe ( bár ez mintha tavalyi lenne) szépséges, a többi vagy so-so, vagy teljes közöny. én még gondolkodom, hogy trackes vagy lp-s listát nyomok-e.

Ismeretlen_1068 2010.12.27. 21:51:26

6: Aszongya, csináljam meg én, ő nem ér rá ilyen hülyeségekre. :) Majd meglátom.

Ismeretlen_1068 2010.12.27. 21:55:06

7: A beatport szerint 2009. december 22-én jelent meg, de leszarom: én januárban hallottam először. :)

Ismeretlen_56007 2010.12.27. 22:51:54

meglepődtem az elsőn, de kellemes csalódás volt. az album is tetszett?

Ismeretlen_129996 2010.12.27. 23:11:58

idén last.fm szerint: 40000 lejátszás, 1200 előadó, jó év volt. ha már elektronikába vágó dolog, akkor az idei évből nagyon-nagyon kellemes meglepetés volt a 65daysofstatic új lemeze, a we were exploding anyway, bár továbbra is rock inkább (hip-hopból kanye tarolt, mögött flying lotus még picit csalódásként is második).

Ismeretlen_9654 2010.12.28. 00:15:19

kanye és flying lotus egy listán? még ilyet... nekem mondjuk kanye mindig is vállalhatatlan volt és szerintem marad is, de az új flying lotus-lemez is nagyon nagy csalódás.

Ismeretlen_129996 2010.12.28. 00:24:40

nem tudom, hallottad-e az új lemezét, a borzalmas előző után hatalmas pozitív csalódás (a p4k-féle 10 pontból meme is lett :)). persze jöttek ki jó kis underground cuccok (shad, nocando, sage francis, stb.), de a my beautiful dark twisted fantasy engem annyira elkapott, hogy be is rendeltem a limitált bakelit pakkot. amúgy ha a flying lotus csalódás, érdemes lerántanod knxwledge lemezét, ismerősöm úgy írta körül, hogy olyan, mintha a megboldogult j dilla és flying lotus közös gyereke lenne.

Ismeretlen_62806 2010.12.28. 00:25:28

a Cosmogramma szerintem csodálatos. a Kanye iszonyatosan túlértékelt, de szerintem is jó lemez, pedig általában irtózom a raptől és a hiphoptól.

dr.Fünke 2010.12.28. 10:21:58

ha már Plan b remix, nálam ez sokkal jobb: http://www.youtube.com/watch?v=WAjt5wPJVqM

Ismeretlen_1068 2010.12.28. 12:16:21

15: No, az ilyen "köcsögdudás" dubstep tud kiüldözni a világból (és az "umca-umca" rész se semmi). :) De még mindig jobb, mint amit Netsky kotyvasztott össze a The Recluse-hoz.

feri · http://mozisblog.blogspot.com 2010.12.28. 14:50:57

Íme az én listám: http://rentonblogja.blogspot.com/2010/12/2010-legjobb-dalai.html Azért is bátorkodom megmutatni, mert a Qemistet - ami nálam a 10. - még innen ismertem meg egy korábbi bejegyzésből. :)

frmn 2010.12.28. 14:51:20

Halo, Supercluster, Sayulita, a tobbi meh...

zsé 2010.12.28. 15:11:17

jól gondoltad, kedves AE, sajnos, az idei év mással telt, így nemhogy listát nem csinálok, de túl sok új lemezt, számot sem tudnék felsorolni. az egyszerűbb utat választom, és Rád hagyatkozom. a listán nekem túl sok az ugrálós zene, de az elsővel maximálisan egyetértek. volt olyan, h ezt az extrawelt remixet 10-esz egymás után végig hallgattam a kocsiban vezetés közben. elképesztően erőteljes a vibrálása.

Ismeretlen_1068 2010.12.28. 15:22:37

18: Akkor most szépen hallgasd meg újra az első helyezettet, aztán mekegj. :)

kirijima 2010.12.28. 15:28:38

Daesu a te listádra kíváncsi leszek, a legutóbbi elég szimpatikusra sikeredett, biztosan találok rajta kedvemre valót. A fenti listához csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy én kedvelem az elektronikus zenéket is (IDM, breakcore, psytrance), de a fentebbi zenék nem igazán (vagy inkább nagyon nem) a zsánerem.

nosferatue 2010.12.29. 14:38:06

Én kiváncsi vagyok Zsé listájára, mégha egy kicsit bébipapis is a széle.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása