Van jelentősége a szinkronnak egy olyan hányattatott műfaj hazai sikerében, mint a horror? A vélemények megoszlanak: ott van például a Démonok között, amely eredetileg egyenesen DVD-re érkezett volna, aztán a meglepő amerikai sikerre való tekintettel a hazai forgalmazó tett vele egy próbát - szinkronnal -, és a film remek csökkenések mellett közel 70.000 nézőig kolbászolt itthon, amin felbátorodva (illetve stúdiói unszolásra) a forgalmazó az Insidious 2-t is beküldte a mozikba, méghozzá annak ellenére, hogy az első rész nem volt hazai forgalomban. Ezúttal a feliratos bemutató hideg pénztárcákra talált (bocs).
Ezzel el is könyvelhetnénk az elkönyvelni valót, ám egy évvel később jött az Annabelle, a Démonok között spinoffja, méghozzá felirattal, és még jobban indult, mint a James Wan által rendezett nagy előd, és végül nem sokkal alatta, 63.000 néző körül fejezte be hazai pályafutását, sőt, pár hete a szintén felirattal bemutatott Insidious - Gonosz lélek rádiktált az elődjére, no nem sokkal, de annyival mégis, hogy az ember gondolkodóba essen: kell ahhoz szinkron, hogy egy horror jól menjen itthon?
Nos, eme kérdés megválaszolását a Vertigo Media ránk bízza, ugyanis az Amerikában gerillasikereket arató Valami követ című parafilmjüket szinkronnal és felirattal is bemutatják haznákban, viszont a forgalmazótól kapott füles szerint a felirat a nyerő. Idézem:
"Csak egy érdekes adalék a szinkron-felirat párbeszédhez, valamint ezen belül a horrorfilmek szinkronizálásához: a Valami követ fővárosi feliratos multiplex vetítései szinte teljesen megtelnek, még a kora délutáni 14.50-esen is. Most néhány további hétvégi előadást a hihetetlen érdeklődésre tekintettel majd a meghirdetett szinkronosról feliratosra cserélünk."
Eldőlt a kérdés?