aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2014: golden globe-jelöltek Zalaba_Ferenc
2014. december 11. 14:25:00

Kategória: film tv 34 komment

Ide tessenek beilleszteni "az Oscar-díj előszobája", "a legkönnyebben megvehető díj" és más paneleket, melyek valószínűleg megállják a helyüket, de mint az Oscarnál, a Hollywoodi Külföldi Újságírók Szövetsége is jókora felhajtást kerít a maguk díja köré, a színészek, alkotók fontosnak tartják, ezért mi sem hagyhatjuk figyelmen kívül. A Tina Fey és Amy Phoeler által vezetett átadóra január 11-én kerül sor. Íme a jelöltek.

A JELÖLTEK - MOZI

Legjobb film (dráma)
Boyhood
Foxcatcher
The Imitation Game
Selma
The Theory of Everyrthing

Legjobb film (musical/vígjáték)
Birdman
The Grand Budapest Hotel
Into the Woods
Pride
St. Vincent

Legjobb rendező
Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Eva DuVernay, Selma
David Fincher, Gone Girl
Alejandro Gonzalez Iñárritu, Birdman
Richard Linklater, Boyhood

Legjobb forgatókönyv
Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Gillian Flynn, Gone Girl
Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo, Birdman
Richard Linklater, Boyhood
Graham Moore, The Imitation Game

Legjobb női főszereplő (dráma)
Jennifer Aniston, Cake
Felicity Jones, The Theory of Everything
Julianne Moore, Still Alice
Rosamund Pike, Gone Girl
Reese Witherspoon, Wild

Legjobb női főszereplő (musical/vígjáték)
Amy Adams, Big Eyes
Emily Blunt, Into the Woods
Helen Mirren, The Hundred-Foot Journey
Julianne Moore, Maps tot the Stars
Quvenzhané Wallis, Annie

Legjobb férfi főszereplő (dráma)
Steve Carell, Foxcatcher
Benedict Cumberbatch, The Imitation Game
Jake Gyllenhaal, Nightcrawler
David Oyelowo, Selma
Eddie Redmayne, The Theory of Everything

Legjobb férfi főszereplő (musical/vígjáték)
Ralph Fiennes, The Grand Budapest Hotel
Michael Keaton, Birdman
Bill Murray, St. Vincent
Joaquin Phoenix, Inherenc Vice
Christoph Waltz, Big Eyes

Legjobb női mellékszereplő
Patricia Arquette, Boyhood
Jessica Chastain, A Most Violent Year
Keira Knightley, The Imitation Game
Emma Stone, Birdman
Meryl Streep, Into the Woods

Legjobb férfi mellékszereplő
Robert Duvall, The Judge
Ethan Hawke, Boyhood
Edward Norton, Birdman
Mark Ruffalo, Foxcatcher
J.K. Simmons, Whiplash

Legjobb eredeti filmzene
Alexandre Desplat, “The Imitation Game”
Jóhann Jóhannsson, “The Theory of Everything”
Trent Reznor, Atticus Ross, “Gone Girl”
Antonio Sanchez, “Birdman”
Hans Zimmer, “Interstellar”

Legjobb betétdal
“Big Eyes” – “Big Eyes”
“Glory” – “Selma”
“Mercy Is” – “Noah”
“Opportunity” – “Annie”
“Yellow Flicker Beat” – “The Hunger Games, Mockingjay – Part 1”

Legjobb idegen nyelvű film
Force Majeure
Get
Ida
Leviathan
Tangerine Mandarin

Legjobb animációs film
Big Hero 6
The Book of Life
The Boxtrolls
How to Train Your Dragon 2
The Lego Movie

A JELÖLTEK - TV

Legjobb sorozat (dráma)
The Affair
Downton Abbey
Game of Thrones
The Good Wife
House of Cards

Legjobb sorozat (vígjáték)
Girls
Jane the Virgin
Orange Is the New Black
Silicon Valley
Transparent

Legjobb tévéfilm vagy minisorozat
Fargo
The Missing
The Normal Heart
Olive Kitteridge
True Detective

Legjobb női főszereplő (dráma)
Claire Danes, “Homeland”
Viola Davis “How to Get Away with Murder”
Julianna Margulies, “The Good Wife”
Ruth Wilson, “The Affair”
Robin Wright "House of Cards

Legjobb női főszereplő (vígjáték)
Lena Dunham, "Girls"
Edie Falco, "Nurse Jackie"
Julia Louis-Dreyfus, "Veep"
Gina Rodriguez, "Jane the Virgin"
Taylor Schilling, "Orange Is the New Black"

Legjobb női főszereplő (tévéfilm vagy minisorozat)
Maggie Gyllenhaal, The Honorable Woman
Jessica Lange, American Horror Story: Freak Show
Frances McDormand, Olive Kitteridge
Frances O’Connor, The Missing
Allison Tolman, Fargo

Legjobb férfi főszereplő (dráma)
Clive Owen, The Knick
Liev Schreiber, Ray Donovan
Kevin Spacey, House of Cards
James Spader, The Blacklist
Dominic West, The Affair

Legjobb férfi főszereplő (vígjáték)
Louis C.K., Louie
Don Cheadle, House of Lies
Ricky Gervais, Derek
William H. Macy, Shameless
Jeffrey Tambor, Transparent

Legjobb férfi főszereplő (tévéfilm vagy minisorozat)
Martin Freeman, Fargo
Woody Harrelson, True Detective
Matthew McConaughey, True Detective
Mark Ruffalo, The Normal Heart
Billy Bob Thornton, Fargo

Legjobb női mellékszereplő (sorozat, tévéfilm vagy minisorozat)
Uzo Aduba, Orange Is the New Black
Kathy Bates, American Horror Story: Freak Show
Joanne Froggatt, Downton Abbey
Allison Janney, Mom
Michelle Monaghan, True Detective

Legjobb férfi mellékszereplő (sorozat, tévéfilm vagy minisorozat)
Matt Bomer, The Normal Heart
Alan Cumming, The Good Wife
Colin Hanks, Fargo
Bill Murray, Olive Kitteridge
Jon Voight, Ray Donovan

Cecil B DeMille életműdíj: George Clooney

Címkék

golden globe dijszezon ray donovan dijszezon 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr96974963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vektor- 2014.12.11. 14:48:27

A Grand Budapest Hotel bebiztosította az Oscar-jelöléseit. Óriási szeretet övezi a filmet, ez ma is kiderült. Az Unbroken versenyének meg vége!

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.11. 14:56:08

Nnna, teljes a lista.

Első reakció: mit keres itt a Pride?! (Még jó, hogy csak egy jelöléssel, de akkor is.)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.11. 14:57:45

A Gone Girlt négy díjra jelölték, de nincs ott a legjobb filmek között.

Németh Barna 2014.12.11. 14:59:18

@Zalaba_Ferenc: Először is, köszi :)

Pride: Most verte agyon az Imitation Game-et a British Independent Film Awards-on :)

The Affair: Hurrá, hurrá :)

Grand Budapest nagyon jön, hajrá :)

Unbroken game over, Gone Girl pedig még úgyis nagyszerű, hogy ezek nem lelkesedtek érte annyira, mint a többség. Wow.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.11. 14:59:22

A filmek közül a legtöbb jelölést a The Grand Budapest Hotel kapta. No, ezt ki gondolta volna?

isvean 2014.12.11. 15:05:19

Don Cheadle, House of Cards??? lemaradtam valamiről?

Németh Barna 2014.12.11. 15:07:57

@Zalaba_Ferenc: Nem láttam, de valami miatt lelkesednek érte. És készítsd fel magad, hogy a Baftát nem fogod szeretni :)

Még egy gyors gondolat, aztán mára eltűnök: Jane the Virgin, most komolyan? Eh, közben se a How to Get Away, se a Leftovers nem tudta kigombázni a Downton Abbey-t :/

2014.12.11. 15:12:29

julianna moore mindkét kategóriában szerepel?
azért "jó" látni, hogy olyan alkotások, mint pl. under the skin, the immigrant, listen up philip (ezeket láttam, legutóbbit nem szerettem), inherent vice (glazer, gray, perry, anderson) nem szerepelnek a legfőbb kategóriákban, mert hát miért is lennének ott, ugye. meg biztos van még egy-kettő, amit ezidáig nem láttam és ott kellene lennie.
mindenesetre nolan-oscar sem lesz majd, úgy tűnik.

marion cotillard nincs a jelöltek között, ez "tetszik" legjobban.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.11. 15:16:10

@WiteNoir: Igen, csak nem ugyanazzal a filmmel (javítottam).

milanman 2014.12.11. 15:33:03

A Boyhood és a GBH jelöléseinek nagyon örülök, teljesen megérdemeltek, én nem bánnám, ha vinnék a 2 főkategóriát, bár a többit ezekben még nem láttam. Az Into the Woods sötét ló, mert egyelőre nincsen róla semmilyen infó, vajon valóban látták, vagy csak megelőlegezett bizalom? :D Az idegennyelvűre Ida Vs. Leviathan-t, az animációsra Lego Vs. How To 2-t jósolok.

isvean 2014.12.11. 15:57:55

@Zalaba_Ferenc:
nm
igazából ez volt az egyetlen jelölés, ami kicsit is felizgatott... de már ez sem... elmentem...

Vektor- 2014.12.11. 16:08:13

Egészen idáig arra gondoltam, hogy az eredeti forgatókönyvnél Boyhood vs. Birdman lesz, de ehelyett lehet, hogy Wes Anderson Oscar-díjas lesz? Anderson tarolhat a TV-s díjátadókon a forgatókönyv-kategóriában, ahogy két éve Tarantino.

Atkakukac1989 2014.12.11. 16:27:27

Aki jelölte a Birdman-t mint legjobb filmzene, azzal egész nap hallgattatnám. Egész jó kínvallató. Szerintem ember nem él a Földön, aki azt az OST-t elejétől a végig meg bírta hallgatni. Egy komplett hangzavar az egész.

Kriszti25 2014.12.11. 16:45:40

And the GG goes to...Merylin Streep.
Nem is értem minek indítják azt a kategóriát, amiben az ő neve számításba jöhet :P

+Jannifer Aniston smink nélkül = díjak ...bejött!!!

2014.12.11. 17:24:20

ugyanakkor az én eszemet továbbra is bántja, hogy ugye a rendező és forgatókönyv kategóriában legalább 5, max 10 különböző filmet jelölhetnek.

a legjobb film kategóriában meg 10 különbözőt. így viszont megtörténhet az is, meg is történt most is, hogy akár 5 olyan film verseng a legjobb film két kategóriájában, amely sem forgatókönyvből, sem rendezésből nincs benne a legjobb 5-ben

sőt megtörténhet az is, hogy, meg is történt most is, hogy egy film rendezésért és forgatókönyvért is jelölt, ámde a legjobb filmek közé mégsem fér be.
namost ez látványfilmek esetében talán érthető, de egyéb esetben fura---szerintük a gone girl az év egyik legjobb rendezése, forgatókönyve mégis a foxcather vagy a theory of everything (vagy ha vígjátéknak indították volna, pride vagy st vincent) kap legjobb film jelölést, ez meg nem.
elfogadom, de érteni nem fogom.

soadroli 2014.12.11. 17:41:57

Phoenix, Gyllenhaal, J.K. Simmons nyerjen, a többi nem izgat :D

Vektor- 2014.12.11. 17:44:53

@WiteNoir: A Foxcatcher jelölése a főkategóriában a legfurcsább az egész listában. Elnézve a jelöléseket, a Gone Girlnek kellett volna megkapnia azt a helyet, ráadásul a Foxcatcher nem egy látványfilm, Oscar-jelölt rendezővel. Én már kezdetem lemondani a Foxcatcherről, ezért is olyan fura ez a jelölés. Meglátjuk, hogy csak egy furcsa meglepetés volt-e a díjszezonban, vagy azt jelenti, hogy a Foxcatchernek végül meglesz a legjobb film-jelölés az Oscaron.

Vektor- 2014.12.11. 17:47:21

@Vektor-: Na, azt akartam mondani, hogy a Foxcatcher nem egy látványfilm, és a rendezője is ismert, így simán kiszoríthatta volna Finchert a rendező-kategóriából.

2014.12.11. 18:09:09

@Vektor-:

igen, ez az, nincs még ilyen film, hogy jelölt a rendezés-forgatókönyv (+női főszereplő is), ehhez képest a foxcatcher meg a theory kerülnek be, holott egyik sem jelölt az említett két kategóriában...na mindegy, végül is lényegtelen.

Thoras 2014.12.11. 20:03:52

Szerintem a Birdman fogja hülyére nyerni magát, lenyúlva a Grand Budapest Hotel elől a díjakat a legfontosabb kategóriákban. Az Interstellarnak csak egy jelölés, ez egy jókora seggberúgás. Lehet egy évvel a Gravity után nem akarnak még egy scifit díjazni?

isvean 2014.12.11. 21:03:11

a GG jelölése egy dolog, de sokat mondó. a kérdés csak az, hogy szerintetek ez egy jó filmes év volt? (és nem feltétlenül a bevételre vagyok kváncsi)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.11. 21:14:23

@isvean: Négy új filmre adtam öt csillagot. Igen, szerintem ez egy jó év volt.

2014.12.11. 22:12:57

@isvean:

még szerintem van pár film amit kevesen láttak, én meg jópárat nem és itt még csak az angol nyelvűeket számítom.
mondjuk az immigrantot 2013-asnak veszem, mert ugye franciaországban akkor mutatták be.
így az under the skin tetszett igazából, a többi nagyon dicsértet vagy nem láttam még vagy nem voltam tőle annyira elragadtatva. a boyhood, grand budapest, pláne whiplash---ezek valahogy nekem nem igazán, utóbbiról nem beszélünk. és csak részben értem mit szeretnek rajtuk annyira.
listen up philip eléggé szűk rétegnek szól, nem egy kellemes alkotás, bár perry tehetséges, bizonyos értelemben.
gone girlt újra kell nézni, viszonylag szórakoztató, de azért nem akkora nagy csoda. káprázatos holdvilág, üldözött nézésre érdemesek, de erős közepesnél nem jobbak, ha egyáltalán előbbire az rámondható egyáltalán.
a többit még nem láttam lesz amit nem is fogok:)

Németh Barna 2014.12.11. 22:31:48

@Thoras: Vagy lehet, hogy nem akartak jelölni egy sci-fit, ami 23%-kal van elmaradva a Gravity mögött a Rottenen:)

isvean 2014.12.11. 23:40:55

@Zalaba_Ferenc: 4? hát... hány film került mozikba? 80-100?
tavaly én több érdekeset láttam mint most.
nekem kb az ezerízű szerelem, az eltűnés sorrendjében, és a grand budapest volt oké. a többit immel-ámmal...
végigböngésztem az idei mozikat, s meglepődtem, miket láttam, és hogy egyáltalán moziban láttam... szóval nekem... gyász.

@WiteNoir:
én ezeket legalább nézésre alkalmasnak ítéltem, más szóval ezek mentek át a szűrőn:

Ezerízű szerelem
Hobbit 2.
Francis Ha
A Wall Street farkasa
Nimfomániás 1.
Amerikai botrány
Nimfomániás 2.
A túlélő - ezért én kérek elnézést...
Mielőtt meghaltam
Grand Budapest Hotel
Halhatatlan szeretők
Nemzeti dokumentumfilm
Az eltűnés sorrendjében
Llewyn Davis világa
A nagy szépség
Csúnya, gonosz bácsik
Viva la Libertá - Éljen a szabadság
Országúti bosszú
Az üldözött
Az utolsó éjszaka Párizsban
Holtodiglan
Sráckor
A séf
A bíró
Szabadesés
St. Vincent
Zéró elmélet
The Rolling Stones – Sweet Summer Sun - Hyde Park

és ezzel le is zártam az évet. ja nem: a hobbitkákat még megnézem...

exilis 2014.12.12. 09:03:08

A sráckor mint legjobb forgatókönyv? Nem is volt forgatókönyve, a fele improvizáció.

Vektor- 2014.12.12. 17:23:26

@Zalaba_Ferenc: Én idén eddig háromra, amiből kettő igazából 2013-as (Her, 12YAS), és egy 2014-es (Gett). Valahogy nálam sem alakult olyan jól a filmes év, mint az előzőek, csalódásként éltem meg, hogy a többség által ajnározott filmek (pl. Boyhood, Grand Budapest Hotel), és a rétegfilmek (pl. Under the Skin, The Babadook) se tudták elérni nálam az 5/5-öt, sőt... És a helyükre egyedül csak a Gett érkezett idáig, a következő három hétben meg nem lesz sok ígéretes premier.

Sajnáltam, hogy a Gettről nem volt kritika, egy kis hírverés nem ártott volna a filmnek. Úgy érzem, hogy a nagyobb hype-pal rendelkező európai/ázsiai filmek mellett igazságtalanul háttérbe szorult.

Atkakukac1989 2014.12.12. 18:45:38

@Vektor-: Attól még, hogy nincs sok 5/5-ös film az évben, attól még lehet jó az év, ha sok a 4-es, 4,5-es film. :D Szerintem még nagyon jó volt idén: Csillagainkban a hiba, Holtodiglan, Az üldözött, Llewyn Davis világa, Csillagok között, Így neveld.... szóval azért volt emlékezetes film, ahogy mindig van.

2014.12.12. 19:07:50

@isvean:

ja, a magyar moziévre gondoltál, az más, nyilván akkor mást kell nézni, én globálisan gondolkodtam:)
mondjuk még a hazai év sem ért véget, van amit nem láttam, mindenesetre 9 vagy 10 pontos valszeg nem lesz köztük, a tavalyinál szerintem nem volt rosszabb az év, mondjuk nagyon sokkal jobb sem

isvean 2014.12.12. 19:46:32

@WiteNoir: persze, első körben igen, de böszmeség lenne részemről nem lehányni az összforgalmat. nyilván a japán, etióp, indiai, kínai mozikat még így sem veszem számításba.
csalódtam coenékben, jarmuschban, fincherben, gilliamben, robert down jr-ban, szóval kitettek magukért a skacok. már csak abban reménykedem, hogy beam me up, peter! ha ő se...

azért most a díjakra hajtó stúdiófőnökök vakarhatják a fejüket, mennyit csesztek el monument mozikra, miközben a sráckor és a többi mozi szépen fű alatt bejelentkezett a díjakra...

2014.12.12. 22:21:08

@isvean:

én nem csalódtam, mert egyiktől sem vártam sokat, a gone girl viszonylag szórakoztató volt, tkp. nagyjából olyan mint a könyv, nézésre érdemes, sem nem igazán jó, sem nem rossz.
coenék hangulata jó volt, amúgy én nem vagyok a rajongójuk, néha zseniálisak, néha jók, de mint műegész, elég kevés fogott meg tőlük.
jarmusch andersonhoz hasonlóan mindig ugyanazt rendezi, szóval nagy meglepetés nincs, mondjuk a grand budapest nekem kicsit csalódás volt, kevesebb manírt és erősebb forgatókönyvet vártam, de itt sem számítottam csodára.

szóval nem olyan szörnyű a helyzet, meg nem is jó:)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása