Pár óra múlva elstartol a Torontó Nemzetközi Filmfesztivál egy szokásosan erős programmal. Mi még négy versenyfilm ismertetésével vagyunk adósok, szóval jöjjön Clive Owen és Juliette Binoche nagy párbaja, ami egyben a szavak és képek harca, de lesz itt meghiúsításra váró esküvő, egy rossz helyre kézbesített ebéd, na meg egy tetszőleges bollywoodi románc.
További versenyfilmek: Blood Ties, August: Osage County, Fifth Estate, Kill Your Darlings, Mandela: Long Walk Freedom, Parkland, Rush, Life of Crime, Bright Days Ahead, Love Punch, The Grand Seduction, The Art of Steele, American Dreams in China, The Railway Man, Cold Eyes, Supermensch
Words and Pictures (r.: Fred Schepisi)
A veterán rendező, Fred Schepisi (Sikoly a sötétben, Fészkes fenevadak) újra a romantikus filmek tengerére evez, ám ezúttal két főszereplője révén a mozi két alkotóelemét, a szavakat és a képeket is megversenyezteti. Clive Owen egy régen elismert íróból lett középiskolai irodalomtanárt alakít, aki magánéletében egyre mélyebbre süllyed, miközben Juliette Binoche egy egykor híres festőből lett rajztanárt formál meg. Találkozásuk természetesen mindkettejük sorsára nagy hatással van, de miközben románcuk szárba szökken arra is fény derül, hogy a szavaknak vagy a képeknek van nagyobb hatalma.
The Lunchbox (r.: Ritesh Batra)
Aki mindig is arra volt kíváncsi, milyen lehet a Szerelem hullámhosszán (vagy hálójában) uzsidobozokkal, az most megnyugodhat, Bollywood elhozta a megváltást. Egy egyszerű, középosztálybeli háziasszony minden délben ebédet küld a férjének (aki egyébként már rég elhidegült tőle), amit egy kis félreértés folyományaként egy nyugdíjazás előtt álló özvegyember kap meg. Mikor mindkettejük számára világossá válik az eset, elkezdenek levelezni egymással az ételhordókon keresztül.
The Right Kind of Wrong (r.: Jeremiah S. Chechik)
A rossz emlékű Az ördög háromszöge (Diabolique) és a még rosszabb emlékű Bosszúállók (The Avengers) rendezője is visszatér ahhoz a műfajhoz, amihez karrierje talán egyetlen igazi sikerdarabja (Benny és Joon) köthető, és persze közben ő is elrágódik az élet nagy kérdésein; most konkrétan azon, hogy meddig lehet elmenni a szerelemben? Adott egy férfi, aki találkozik egy nővel, és mindent elkövet hogy meggyőzze a lányt, őket egymásnak teremtették. A bökkenő csak az, hogy a lánynak aznap lesz az esküvője, csakhogy egy másik férfival.
A Random Desi Romance (r.: Maneesh Sharma)
Bollywood másodszor, ezúttal a leghagyományosabb értelemben. Egy modern elveket valló indiai leányzó már megbotránkoztatóan szkeptikusan áll a házasság intézményéhez - főleg mivel éveken keresztül azzal kereste a kenyerét, hogy hivatásos vendégként vett részt lakodalmakon olyan családoknál, akik nem tudták prezentálni a társadalmi pozíciójuk függvényében elvárt vendégszámot. Újra meg újra eljátssza szerepét, míg ebben a felszínes fényűzés világában egyszer olyan partnerre talál, aki talán képes megingatni meggyőződésében.
Nagyon durva romantikus túltengésre számíthatnak az idén Torontóba látogató mozizók, úgyhogy talán joggal merül fel a kérdés: vajon az előzsűri már tud valamit és forradalmi újdonságcsokorra számíthatunk a szerelmi történetek finoman szólva is elsablonosodott állóvizén, vagy csak így jött ki a lépés? Majd meglátjuk...