aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: az acélember [man of steel] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. június 13. 15:12:00

Kategória: film 88 komment

- SPOILERMENTES -

Kripton pusztulásra ítéltetett. Mielőtt a bolygó összeomlana, Jor-el (Russell Crowe), a kriptoniak vezető tudósa újszülött fiát egy űrhajó fedélzetén a Földre küldi abban a reményben, hogy a földlakók befogadják őt. A fiú egy titkot is magával visz, melyre a Kripton pusztulását száműzetésben töltő Zod tábornok (Michael Shannon) is pályázik.

manofsteel_alone.jpg

Fajtájának egyedüli túlélőjeként egy idegen világban Superman magányra kárhoztatott. Szegény. De ez mind semmi ahhoz képest, amit a kritikus érezhet akkor, mikor egy olyan filmről kell elsőként (a nézőket megelőzve) nyilatkoznia, melyet a fél világ előre elkönyvelt a nyár slágereként. Kritikusok, ne féljetek, nem vagytok egyedül! Nem vagyunk egyedül.

Superman mindig is fórral indult a szuperhősök küzdelmében, hisz gyakorlatilag sebezhetetlen figura, akit csak ilyen-olyan mondvacsinált indokokkal és MacGuffinokkal (kriptonit!) lehet térdre kényszeríteni. Uncsi. Állítólag néhány éve David S. Goyer olyan ötlettel állt elő, mely minden eddigi előítéletet képes volt lesöpörni az asztalról, megdobogtatta Christipher Nolan, majd a Warner szívét is, annak a stúdióét, amely a Superman visszatér eredményeit az évtized legnagyobb csalódásai között tartja számon.

Igen, ez az ötlet jó is, akár jól is elsülhetett volna, ha nem olyan hányaveti módon dobják fel a vászonra, ahogy azt tették. Pedig a Goyer/Nolan/Snyder-trió elképesztő nagy vászonra fest, nagyobbra, mint őket megelőzően bármely szuperhősfilm tette azt. A Bosszúállók manhattani mókája játszótéri civakodásnak tűnik ahhoz képest, melyet Az acélemberben lefolytatnak. És még a játékidővel is bőkezűen bánnak, és mégis úgy tűnik, mintha a forgatókönyvnek csak minden második oldalát vitték volna filmre: egyes motivációk és tettek sematikusak, másoknak meg egyszerűen nem látom értelmét; a szereplők a semmiből tűnnek fel itt és ott, megmagyarázhatatlan okokból rángatják őket ide és oda - mindössze csak azért, hogy akkor és ott megcselekedjék azt, amit a forgatókönyv előír számukra. A bábok közül Lois Lane (Amy Adams) a legnagyobb, aki mintha egy olyan világútlevéllel rendelkezne, amely mindenhová bebocsájtást enged neki - földön, vízen, sőt, űrben is.

És miközben amiatt kapkodom a fejem, hogy ez és ez megint miért és hogyan történt, a semmiben lebegő figurák érzelmi koktélokat próbálnak belém tölteni, amely gyökértelenségüknek hála iszonyatosan égeti a torkomat. A későbbiekben - amolyan tűzoltás gyanánt - a film ugyan igyekszik megmagyarázni egy-két motivációt, de a legnagyobb hibákkal (melyek részben az örökség hozadékai, részben a Superman-univerzum tágítása során jönnek elő) nem foglalkozik. (Ellenben velem: másfél hét múlva számíthattok egy kibeszélőre.)

Pedig minden esély megvolt rá, hogy ez a film különleges legyen. Zack Snydert nem érheti szitokszó: mesteri módon vezényli le karrierjének messze legnagyobb, leghangzatosabb szimfóniáját. Végre levedlette magáról azokat a stílusjegyeket, melyek az évek során szitokszóvá változtak vele kapcsolatban (értsd: a film mellőzi a végletes belassításokat és a mesterkélt pózőrködést - pedig Superman figurája adja magát ehhez), és egységes, disztingvált látványvilággal áldotta meg Az acélembert, melyben a kollégák által kritizált akciójelenetekkel sincs igazából baj, hisz nem emberi léptékű az a küzdelem, melyet a nap energiája által felturbózott kriptoniak lefolytatnak világunkban: számomra az lenne hamis, ha eme csörték megjelenítése ne próbálna túllépni az emberi érzékszervek által észlelhetőn, és teszem azt, Superman és Zod csak úgy bunyózna, mint Dwayne Johnson és Vin Diesel egy másik elrugaszkodott, mégis sokkal elnézőbben fogadott darabban. itt viszont repkednek a mozdonyok, dőlnek a toronyházak, és az egyik snittben talán még Amy Adams sminkje is elmaszatolódik, habár erre már nem mernék megesküdni.

A napról napra élesedő kritikák nem alaptalanok: a szájhúzások csak részben tudhatók be annak, hogy sokan csodát vártak, leginkább azzal van baj, hogy a filmet tényleg csak kevés választja el attól, hogy működjön. A Kevin Costner és Russell Crowe által megformált két, különböző elveket valló, fiát mégis mindennél jobban szerető apa figurája között vívódó Kar-el/Clark Kent lehetett volna Superman történetének legérdekesebb megtestesülése, mivel a két apa által rábízott feladatok kizárják egymást. Superman Kriptonról magával hozott öröksége izgalmas: sci-fibe illően izgalmas. Kritpton látványvilága egyéni. Zimmer zenéje magasztos. Michael Shannon cool. Henry Cavill hot. Minden nagy, minden szép, minden megalománis: három kézzel lehet zabálni közben a popcornt. És mégis. A kifejtetlen motivációk, a rosszul időzített (a film végére hagyott, meglehetősen idétlen) humorbombonok és közhelyes flashbackek között egyszerűen elveszik az érzék, az érték, az értelem és az érzelem. Elveszik a figura.

Olyan ez a film, mint egy megállíthatatlanul száguldó vonat, amely sajnos már az első percekben letér a sínről, de még vagy 120 percig rohan a végzetébe, egyre jobban zötykölődve, egyre inkább leépülve, én viszont még ennek tudatában sem tudom eldönteni, hogy le akarok-e ugrani róla, vagy inkább végignézem pusztulását, csak mert mindennél látványosabbnak ígérkezik. Azért remélem, a kasszáknál jól teljesít majd, hisz szomorú lennék, ha a Warner megint elpakolná a DC-filmterveket.

kövess minket facebookon és twitteren!

Címkék

kritika superman 5csillagos zack snyder russell crowe kevin costner christopher nolan laurence fishburne superhero diane lane amy adams dc comics michael shannon man of steel henry cavill

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr115359062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Creativ3Form 2013.06.13. 15:17:30

:-( Elszomorított ez az írás. :-( Eddig is féltem picit, de ezek után...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.13. 15:18:44

azért csak megnézem, bár ez már a második nem túl jó írás amit olvasok róla. :S

NorthopViggo 2013.06.13. 15:20:05

Nem....nem...neeeeeeeem! Nem akarom elhinni...Az Empire négy csillaga még tartja bennem a lelket...de nem hiszem, hogy sokáig tudja...

m.martin91 2013.06.13. 15:20:34

Hát ez fasza...nem ezt vártam. Tehát akkor nem ez lesz a nyár durranása, az egyszer biztos. Ciki.

csgergo 2013.06.13. 15:21:15

Én már nem foglalkozom a kritikákkal. Akkor is elfogok rá menni jövő hét csütörtökön. A saját szememmel kell látnom, hogy miért marad el a világmegváltás.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 15:22:44

A pénztáraknál még simán durranhat. Sőt, szerintem durranni is fog. Meglepő lenne, ha egy ilyen jól (és agresszíven) felépített marketinghadjárat ne rángatná be a nézőket. Ha jól tudom, a Fülöp-szigeteken minden rekordot megjavított a film nyitónapján. :)

purple rain 2013.06.13. 15:23:51

Ááááááááááááááááááááá de sokat kell még várni rá!!! Mégis csak egy sima szuperhős popcorn mozi, nem kell ezt túlspilázni, a TDKR se volt mindenhol logikus, de zabálom azóta is :)

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2013.06.13. 15:26:26

hogy egy szuper-kollégát idézzek: aw, crap...

NorthopViggo 2013.06.13. 15:29:37

@purple rain: Ez az! A te kommented fogja életben tartani bennem a reményt, hogy talán mégis élvezetes film lesz ez!

purple rain 2013.06.13. 15:32:48

@NorthopViggo:

:))))) Azért ennyire ne legyél reménytelen :))) De most gondolj bele
-Snyder
-Zimmer
-Akció
-Látvány

Mi a pöcsöm lehet ezzel a gond? Forgatókönyv??? Ugyan már... Avengerstől leesett a pofánk? Le. Volt forgatókönyv? Talán egy másik városban... :)Tényleg magas volt az elvárás, mert Batman-utánzat, ugye Goyer meg Nolan is körülötte "legyeskedett" meg magányos hős a Földön meg blablabla, gondoltuk majd a lelki válságot átéljük, de istenem. Maximum marad az agyeldobós zúzás :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 15:35:27

@purple rain: Mindkét filmnek van forgatókönyve, az egyiknek jó (úgy mozgat egy csapatot, hogy senki nem kallódik el, jók az ellentétek, jók a dialógusok, jók a sziporkák), a másiknak nem jó (lásd fent).

purple rain 2013.06.13. 15:36:34

@Zalaba_Ferenc:

Én nem vagyok ennyire igényes, lehet az a baj... :)

Dean6 2013.06.13. 15:39:33

Most elszomorodtam,ezt volt a nyár legjobban várt filmje nálam.Az eddigi filmek nem hozták azt a nagy durranást,amit ígértek.

McCl@ne 2013.06.13. 15:43:35

@purple rain: Nincs azzal semmi gond, csak mások hadd legyenek azok. Főleg azokkal a jogos elvárásokkal, amiket a stáb alapján támasztottunk. Ebből a csapatból futhatta volna minden idők egyik legjobb képregényfilmjére is, de ez már a 2. film, ami bizonyítja, hogy Nolan neve nem igazán garancia. Kezdek aggódni az Interstellar miatt.

purple rain 2013.06.13. 15:48:05

@McCl@ne:

Mi volt a másik Nolan film? Most felcsigáztál. Én nem tartom akkora zseninek, A tökéletes trükk-öt pl alig bírtam végignézni, az Álmatlanság meg arra jó ami a neve... :)

Dzsedáj 2013.06.13. 15:54:09

@Zalaba_Ferenc: Én párszor írtam már, hogy simán a Wolverine lesz a nyár meglepetés képregényfilmje.
Esélyei ezennel jelentősen megnőttek!

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 15:59:23

@Dzsedáj: Azért ez a film is elég nagy meglepetést okozott. :)

szkristof92 2013.06.13. 16:02:02

Kicsit engem is elkedvtelenített a kritika, ugyanakkor bennem is megvolt az érzés, hogy inkább a zúzásra fognak rámenni és a sztorit meg a karakterfejlődést jól elkenik.

Dzsedáj 2013.06.13. 16:17:15

@Zalaba_Ferenc: Szerintem a kritikusoknak egyszerűen felüdülés lesz nézni, hogy a nyár látványorigás képregényfilmjei után kapunk egy szolidabb szamurájos Wolverine-t aki a maga módján rendet tesz úgy, hogy nem robban fel stadion (rendező imádja ezt a hasonlatot;) ), és rendes karakterfejlődésen és gyötrődésen megy végig :)

Tehát hajrá. Sajnálom hogy a Superman így járt...

McCl@ne 2013.06.13. 16:21:31

@purple rain: Nálam a TDK... nagy csalódás a TDK után.

purple rain 2013.06.13. 16:24:25

@McCl@ne:

Ohhhh az kár..... Imádom a filmet ...

TomPowell25 2013.06.13. 16:29:11

Nos nem mondom, hogy nem értek semmivel se egyet, de nekem bejött. Vannak plot hole-ok, nem mondom, és közhelyek is szép számmal, de én jól szórakoztam, és Superman se annyira makulátlan, mint az eddigi filmekben. Nagyjából ezt vártam és ezt kaptam.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 16:31:55

@TomPowell25: Hm, hogy érted azt, hogy nem makulátlan? Mi csúnyát csinált? :) (SPOILEr mellett, ha kérhetném.)

Atkakukac1989 2013.06.13. 16:43:43

Most sajnálom azt, akik várták a filmet. Sőt, csodát vártak. Szerintem, amúgy maga Superman figurájából eredő sebezhetetlenség az ami a legnagyobb baja a karakternek. Mivel kvázi isten, tettei, problémája, sosem lehet annyira emberi és érzelmes, hogy akkor drámát kapjunk, mint mondjuk Batman esetében.

Ezért is, meg még rengeteg indok miatt még, fenntartom, hogyha kettészakad egy alkotó, akkor sem tud egy korrektnél jobb filmet összehozni. Mert ami a képregényben működik (ebben az esetben), az filmen csak éppen.

TomPowell25 2013.06.13. 16:53:57

@Zalaba_Ferenc: nem kell ide spoiler.:) Rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy nem annyira idealisztikus, mint a Christopher Reeve vagy Brandon Routh féle, vagy akármelyik korábbi verzió. És ezt mondom úgy, hogy Reeve első két jelenését, vagy Singer rendezését kifejezetten szeretem.

Az úriember 2013.06.13. 17:17:23

Ez most komoly ? :(

Zöld Lámpás-szintű lett az Acélember ? :O

MasterTom 2013.06.13. 17:30:56

Szerintem e kritika alapján senki se keseredjen el, mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy milyen lett a film. Különben többen is dobálják rá a 9/10 vagy 4/5 pontszámokat, van még remény!

szkristof92 2013.06.13. 17:31:35

@Az úriember: Nem. Az 3 csillagot kapott itt az AE-n, és az Acélember fényévekkel jobban néz ki.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 17:45:31

@TomPowell25: A Superman Returnsben szembesülnie kellett azzal, hogy a szerelme továbbment. Jó pofát vágott hozzá, nem mondom, de azért látszott, hogy nem őszinte a mosolya. Szerintem Singer sokkal finomabban bánt az érzéseivel, mint Snyder/Goyer. Ezek a flashbackek nagyon batmanesek akartak lenni, csakhogy nagyon esetlenül sikerültek.

SPOILER!!!

(Nincs az az isten, hogy a srác pont azt hagyná, hogy a fater meghaljon, előtte, utána meg mindenféle jöttmentet megmentsen.)

csgergo 2013.06.13. 18:30:48

@Zalaba_Ferenc: És a járulékos dolgok? Itt most a 3D-re és a szinkronra gondolok? Rombolják az élményt, vagy éppen megdobják?

TomPowell25 2013.06.13. 18:55:02

@Zalaba_Ferenc:

SPOILER!

Szerintem az a jelenet a karakter és történet szempontjából működött (még ha valóban volt benne némi sutaság), de például a további két flashback-et Costner-rel feleslegesnek éreztem. Ha már a visszaemlékezésekben meghalt, akkor az azt követő kettőben is annak kellett volna maradnia, vagy be se kellett volna azokat tenni, vagy ha igen, akkor máshova. Abban viszont igazat adok, hogy Singer az érzelmekkel finomabban bánt a már bejáratott karakternél. Amikor elkezdődött a filmvégi zúzda, gyakorlatilag hallottam a vászon mögül Snyder és Goyer éljenzését, valamint hogy Nolan becsapja maga mögött az ajtót.:)

drazsika 2013.06.13. 19:03:54

Nézegetve a kommenteket (főleg a facebookon) úgy néz ki hogy megvan a blog idei Prometheusa, csak most fordított alaphelyzettel:D
Amúgy nekem úgy tűnik, hogy nagyon sok külföldi kritikusnál Nolan személye is húzott le a pontszámból. Sokaknak kezdi szúrni a szemét ez a félisteni magasság amivel az utolsó három filmjével eljutott a nép szemében, most pedig elindul a kárörvendés. Goyer pedig szerintem az igazi megtestesítője annak amivel Lindelofot szokták vádolni, igazságtalan hogy ezt nem szokták emlegetni annyit.

K. Kálmán 2013.06.13. 19:18:23

@Zalaba_Ferenc: No, ha szerinted a Bosszúállóknak volt forgatókönyve, akkor még van remény, hogy nekem tetszeni fog Az acélember. A Bosszúállóknak ugyanis, véleményem szerint, pattanásos gimnazisták írták a nemlétező forgatókönyvét. A kész filmet látva legalábbis ez az érzés fogott el. Ki nem állhattam azt a filmet.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 19:20:01

@K. Kálmán: Fontos kritérium, hogy pattanásosak legyenek? :)

cineplex 2013.06.13. 19:22:22

Azért arra kíváncsi leszek, hogy lesz e bővített változat és ha lesz, az mennyire javít majd a megítélésén.

Cornissa 2013.06.13. 19:30:49

Elolvastam ezt a kritikát és elég sok külföldit is. A külföldi kritikát (lehúzósak) legfőképp azzal voltak elfoglalva, hogy a film túl sötét (darkos) hangulatú és nem elég vicces. Ebből én azt szűrtem le, hogy kevés olyan kritikus volt, aki olvasott már Superman vagy bármilyen DC Univerzumban játszódó képregényt. A DC univerzum egyik nagy előnye a Marvellel szemben, hogy tininek írnak és mernek komolyabbak lenni. Egy vicceskedő Superman gagyi lenne, nem is értem, hogy miért nyavajognak ezen.

Also olyan érveket hoznak fel, hogy amit Zoddal tesz, olyat nem tenne Superman soha. Jóreggelt...képregényben is ez történt. Aki meg azt hiszi, hogy ez a Superman túl darkos, az nem olvasta a Kingdom Come sorozatot.

Abban biztos vagyok, hogy a film nem tökéletes, de remélem annak a kritikusnak lesz igaza, aki azt írta, hogy persze lehetne sokkal jobb is, de az alapokat lerakta és erre lehet építkezni. (Justice League.)

Ha a DC Univerzumot vesszük, akkor a komolyság a jó út és nem a vicceskedés. Azt hagyjuk meg a Marvelnek. Azt meg én is kétlem, hogy az Avangers története jobb lenne, mert én nem sem sok ilyet fedeztem fel a filmben. Az meg csak halkan jegyzem meg, hogy unom már, hogy Iron Man filmnek adják el Downey one man show-ját. Viccesek az onlinerek, de ez nem Ironman, hanem Downey show.

No mindegy...nem járok moziba, mert utálom a pofázó, csámcsogó csőcseléket, de ezúttal erőt veszek magamon. :)

Cornissa 2013.06.13. 19:31:36

jav: A DC univerzum egyik nagy előnye a Marvellel szemben, hogy NEM tininek írnak...

:)

Dean6 2013.06.13. 19:42:55

@cineplex: Nem hiszem,hogy lesz bővített változat,Snyder filmjei azért szoktak azok lenni,mert folyton buktak,és úgy gondolják,hogy így azok is megfogják venni,akik utálták...:)De először mutassák már be nálunk,hihetetlen hogy 1 hetet kell még várnunk egy ilyen "nagy" nyári filmre...

Oblath Ádám 2013.06.13. 19:53:18

@Zalaba_Ferenc: Amit a Superman Returnsből mondtál, az volt a film hihetetlen erőssége. Ebben tényleg jobb volt Singer.

SPOILER:

Viszont az a jelenet, amit említesz, nekem pont hogy dobott az egészen. Abban az egy kézmozdulatban minden benne volt, és szerintem zseniálisan működött. A fiatal Clarkon meg pont, hogy tanácstalanságot véltem akkor felfedezni. Határozatlan kölyökként mit tehetett volna?

cineplex 2013.06.13. 19:53:49

Én biztos megnézem már csak Hans Zimmer zenéje miatt is, kíváncsi vagyok milyen jelenetek alá van bepakolva. Ha a film jobb lesz mint a Superman visszatér már megérte. A képi világ nagyon bejövős, szerintem nem fogok csalódni benne.

Az úriember 2013.06.13. 20:40:00

@cineplex: www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=5332

Itt azt írják hogy Zack Snyder rendező örül a 148 perces játékidőnek és a moziváltozatot tekinti a film végső, rendezői változatának.

JBa 2013.06.13. 21:15:09

Mindig volt bennem egy félsz, hogy Nolan ide, Snyder oda, Shannon, Cavill, Adams, Zimmer amoda, a Hipervándor és a Szellemlovas 2 forgatókönyvírójától nem szabad túl sokat elvárni, ezek szerint bejött...

David S. 2013.06.13. 21:41:02

Basszus, erre nem számítottam. :O Ugyanez volt a Gengszterosztaggal. Attól is mindenki az év filmjét várta, aztán egy sz... nem túl jó film lett. :P Kíváncsi vagyok, jövő héten majd megnézem, de legalább így már nem lesz akkora pofáraesés.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 21:58:08

@Cornissa: Minimális humor soha nem árt: A sötét lovag univerzumot is feldobták az olyan sziporkák, mint amikor a kissrácok piffpuffoltak a mögöttük álló autókra, erre azok tényleg felrobbantak. Ennek a filmnek sem ártottak volna ilyen húzások, de mintha csak a végén eszméltek volna rá az alkotók, hogy a humor teljességgel kimaradt a filmből, ezért gyorsan bedobtak néhány beszólást, melyek aztán nem is sültek el túl jól. Szóval egysorosokat én sem vártam a filmtől, pláne nem olyan primitív humort, mint ami Reeve-féle Supermaneket jellemzi, de ez a görcsösség kicsit megfeküdte a gyomromat.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 22:02:07

@Oblath Ádám:

SPOILER!

Egy fiatal srác épp hogy nem követi a halálba menő fater intését (főleg egy olyan környezetben, ahol mindenki sejti, hogy valami nem kóser), hanem csak azért is kimenti. Talán ezért is működött jobban az eredeti filmben az, hogy pótapu szívrohamot kapott, habár az már más kérdés, hogy miért nem dobta be azt az időutazós trükköt, amivel Loist mentette meg néhányszor.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 22:03:59

@TomPowell25:

SPOILER!

Ja, szerintem is felesleges: főleg az, hogy utána nagy csinnadratta közepette mutatják, hogy miközben a szitkokat tűrte, Clark markával behorpasztott egy alumíniumrudat. BAZZE, TÉNYLEG?! Pár perccel korábban még egy lángoló olajfúrótornyot tartott meg fél kézzel. :)

Oblath Ádám 2013.06.13. 22:07:32

@Zalaba_Ferenc: Na igen, szóval arról nem is beszélve, hogy akármilyen gebasz van, miért nem fordítja vissza az időt?:)

Egyébként szerintem erről felesleges vitatkozni, nyilván egy film élvezeti értéke attól is sokban függ, hogy ki mennyire érzi át a főhős tetteit. Számomra az akkor ott nagyot dobott az egész filmen, pedig én is kezdtem már lepontozni, ahogyan azt meg is tettem a végén a zúzdánál. Ami miatt mégis abszolút pozitív lett az egész, az

SPOILER

Superman végső tette...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 22:09:39

@Oblath Ádám:

SPOILER!

A szemüveges trükkre gondolsz? :)

Oblath Ádám 2013.06.13. 22:14:34

@Zalaba_Ferenc:

SPOILER!

Nem, abban nem volt semmi trükk, egyszerűen senki nem látta Clarkot és Supermant is együtt, Lois meg kb úgy mosolygott rá, hogy "jóvan, akkor áll az este"...

Arra gondoltam, hogy végül bemocskolta a kezét, igenis kitörte Zod nyakát...

TomPowell25 2013.06.13. 22:29:29

@Zalaba_Ferenc:

SPOILER!
mondjuk szerintem azzal a jelenettel pont azt akarták érzékeltetni, hogy Clark-nak mekkora önmegtartóztatásra van szüksége ahhoz, hogy egy legyintéssel ne nyírja ki mindnyájukat, ezt támasztja alá Costner mondata is, hogy valahol azért remélte, hogy helybenhagyja őket. Ettől függetlenül továbbra is teljesen feleslegesnek érzem azt a jelenetet. Miután Costner-t kinyírták, nem kellett volna még minden flashbackben visszahozni, mert ezzel majdhogynem semmissé tették a halálát.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 22:44:51

@Oblath Ádám: Persze, tudom, mire gondoltál. :)

SPOILER!

Egyébként meg nem kellett őket együtt látni: elég volt Supermant önmagában látni, erre pedig biztosan akadt példa, úgyhogy nem gondoltam volna, hogy még most is eljátsszák ezt a "senki nem ismer fel szemüvegben" trükköt, miközben az azt megelőző 130 percben ezt az egy hülyeséget legalább jól kivédték.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.13. 22:46:35

@TomPowell25: Az a baj, hogy ilyen, gyakorlatilag ad hoc jelleggel beszúrkált flashbackekből nem épül fel a karakter - egy jól kidolgozott figura finomításaként elmenne, de önmagában kevés.

Oblath Ádám 2013.06.13. 22:50:37

@Zalaba_Ferenc: Látod ezzel ambivalens érzéseim vannak. Mert egyfelől ezt átérzem, másfelől meg hozzá tartozik. Harmadrészt meg ebben a verzióban simán belemagyarázom azt, hogy egyszerűen tartják a pofájukat azok, akik tudják... Pl Perryre ez illene, meg a Smallville-i népekre is...

P.Woodman 2013.06.13. 22:57:47

engem már a túlzott marketing miatt nem érdekel a film.

P.Tomato 2013.06.13. 23:38:56

akkor most mint Clark Kent, a szemüveges ügyetlen újságíró benne van a filmben? mert se előzetesben, sem képeken nem láttam

TomPowell25 2013.06.14. 01:17:08

@P.Tomato: legyen elég annyi, hogy nem hiába nem láttad.:)

É2I 2013.06.14. 10:04:04

Na majd akkor hagyatkozok egy "kritikus" véleményére, ha fizet a filmért. Addig marad a szubjektív benyomás. :P

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.14. 10:17:36

@É2I: El vagy tévelyedve, barátom.

Egy kritikus... a legtöbb kritikus jóval többet ad ki filmekre, mint egy átlagember. A közhiedelemmel szemben mi imádjuk a filmeket, rengeteg időt töltünk azzal, hogy velük foglalkozzunk. Ez már önmagában is költség, de ha hozzáveszed azt, hogy utazunk a filmekért, megyünk fesztiválokra, a nekünk tetszőket megnézzük 2-3x moziban szimpla fizetővendégként, megvesszük őket DVD-n és BD-n, veszünk hozzátartozó relikviákat, pólókat, könyveket, előfizetünk magazinokra, szakkönyveket vásárolunk, stb-stb., akkor már nincs is miről beszélnünk.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.14. 11:14:01

@Zalaba_Ferenc: ahogy te is írod a legtöbb, de nem az összes.

Én ismerek olyat aki az általad leírtaknak pont nem felel meg kritikusként/bloggerként.

de arról lehetne egy érdekes kibeszélő, hogy:

-miért olvassuk el a kritikusokat a mai világban?
-Miért olvassuk a NEM tetsző kritikusokat (ebben a blogban is volt már/van olyan aki csak kritizál)?
-mitől lesz valaki kritikus?

csak egy ötlet. ;)

n4nom4n · http://n4nom4n.tumblr.com/ 2013.06.14. 14:30:57

nektek nincs elegetek már ebből a sok szuperemberes filmből mostanság ? :(

Wintermoots (törölt) 2013.06.14. 15:51:43

@n4nom4n:

milyen "szuperember"? eddig vas és acélember voltak, elég sokféle fém ill. ötvözet van, úgyhogy bőven lesz még utánpótlás

Wintermoots (törölt) 2013.06.14. 18:48:05

"Varga Ferenc ‏@filmklub Jún 13

Az acélember. Humortalan lármázás + Transformers 2-szerű szemgolyópüfölés. Annyira szórakoztató, mint magamra rántani a konyhaszekrényt."

Cornissa 2013.06.14. 23:20:33

Zalus:

Ízlések és pofonok. Én mint DC mániás, továbbra is azt mondom, hogy nem kell a Superman-be a poénolás, mert a képregény porfilja sem ez. A régebbiekben is max Jimmy Olsen és Mister Mxyzptlk vitt némi humort a sorozatba, de ez is régen és volt. Azóta nagyon sok dolog történt, de ami maradt, hogy Superman nem egy mókás fickó, hanem egy alien aki egymaga el tudná pusztítani a világot, de szerencsére a nevelőapja a megfelelő erkölcsökkel indította útjára. Nem olyan régen volt a teljes DC világ elpusztulása és rengeteg szál elvarrása és olyan apróságok is történtek, mint a Kingdom Come, ahol Shazam-et (alias Captain Marvel-t) veri péppé és olyan morális dilemma elé állítja, (amiről ráadásul Shazam emberi hordozójának a kb 10 éves gyereknek kell dönteni) aminek a vége Shazam öngyilkossága. Vagy ott van Wonder Woman gyilkossága, stb, stb. Én örülnék, ha DC ahhoz a vonulathoz ragaszkodna, amiért én is és a DC mániások szeretik ezt a világot és nem lenne belőle Marvel-es poénolás.

És akkor a filmről is. 1 nap elteltével már a nézők reakciói is látszanak. Kettőt emelek ki:

"Nem tudom mit láttak a kritikusok, szerencsére én nem azt a filmet."

"Ez a Superman a Superman."

Ettől még persze mindenkinek egyéni döntése, hogy tetszik nem tetszik. Én remélem, hogy tetszeni fog és abban is reménykedem, hogy ez a film megágyaz a folytatásnak és persze WW, JLA filmeknek.

Egyik kritikus azt írta, hogy ugyan a film nem tökéletes, de erre az alapra lehet építkezni. Remélem, hogy így van.

Cornissa 2013.06.14. 23:25:57

Ja és ha már írtam róla. Ajánlom szíves figyelmedbe, szerintem érdemes elolvasni.

en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Come_%28comics%29

Cel 2013.06.15. 09:46:35

Nem hiszem. hogy bukta lesz a film mivel már eddig 21 millió dollárt keresett csak csütörtökön!

Spawn85 2013.06.15. 11:55:11

Nekem nagyon tetszett, nem csalódtam Zack Snyder-ben. Mondjuk az tény, hogy egy-két karakter az amolyan semmilyen lett. Pl. Perry White-ot simán kihagyhatták volna a filmből, mert nem sok vizet zavart. Meg úgy éreztem, hogy Lois Lane karaktere is kissé súlytalan lett (ez persze nem Amy Adams hibája).
De ilyen dolgokat leszámítva szerintem nagyon jó lett.

Állítólag volt kritikus aki szerint a Superman Returns jobb volt. Hát...szóval...ebben az első 20 percben kb. több esemény volt, mint abban az egész filmben. (Mondom ezt úgy, hogy én azt a filmet sem utáltam.)

Spawn85 2013.06.15. 11:57:51

@n4nom4n: Nekem személy szerint nincs. Akinek meg igen, az meg (gondolom) majd nem nézi.

Spawn85 2013.06.15. 12:04:19

"No mindegy...nem járok moziba, mert utálom a pofázó, csámcsogó csőcseléket, de ezúttal erőt veszek magamon. :)"

Én ezért járok mindig kora délután (vagy ha úgy adódik, délelőtt), lehetőleg hétköznap. Alig van valaki. :)

skaven 2013.06.15. 23:55:12

nem volt ez rossz szerintem. a 3D teljesen ertelmetlen, szar nem letezo dolog benne egyebkent. ezt leszamitva fogyaszthato volt. :)
de nem az ev filmje mar most sem. varjuk a kibeszelot. :)

amugy a flashbackek vegig jok voltak, nekem azok tetszettek a legjobban benne. az utolso fel orat meg ugy ahogy van, el kellett volna hagyni. az elso negyed oran meg lehetett volna dolgozni meg egy picit.

Cseh Dániel · http://aeonflux.blog.hu/ 2013.06.19. 00:26:27

Az utóbbi évek legnagyobb csalódása.

Részben persze a túl magas elvárások miatt, de nem volt okom kevesebbet várni, ez viszont édes kevés. Ez egy, a nagy könyvben leírtakat pontról pontra követő nyári blockbuster, ami a zseniális zenén és egy bivalyerős jeleneten (You Are Not Alone) kívül a világon semmit nem tud felmutatni. Persze, elképesztően látványos, de aki még ettől hasra tud esni, azt nagyon irigylem. (Nem.)

Azzal együtt, hogy finoman szólva nem vagyok oda Superman mozgóképes kalandjaiért, még azt sem tudnám leírni, hogy az eddigiek közül a legjobban a Man of Steel sikerült. Valószínűleg maga a karakter alkalmatlan rá, hogy minőségi filmet készítsenek róla, de ennél közelebb nem mostanában leszünk ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

4/10

Gőbölös Ákos · http://filmek.kepregeny.net 2013.06.19. 04:57:28

@Zalaba_Ferenc: Ott a pont. Speciel nekem a Man of Steel sajtóvetítése 4000 magyar forintomba került. Amúgy most csütörtökön duplázom Székesfehérváron.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.19. 07:39:39

@Cseh Dániel: A zenével is úgy vagyok, hogy eleinte heje-huja, aztán nem annyira heje-huja, aztán bántóan hangos, és inkább kikapcsolom. :)

A You Are Not Alone jelenetnél meg nem tudtam nem arra gondolni, ahogy Zod ott gubbaszt egy videoszerkesztő program és egy google translate felett, hogy összevágja többnyelvű intróját. Azt hittem, ez a cucc csak a trailerekben lesz benne, a film komolyan vehetőségének rendesen betett.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.06.20. 18:38:48

@Cseh Dániel: A pontszámon kívül mindenben egyetértek, nagy csalódás volt számomra is.

Adam71 2013.06.21. 09:55:03

Nem is értem, hogy lehet ennyire lehúzni ezt a filmet.
Ez valami elképesztő jó film és nem véletlen áll 8,2-n a port.hu-n és 8,1-en az IMDb-n.
Elképesztően jó zene, Hans Zimmernek köszönhetően, ahogy ezt már tőle meg is szokhattuk.
A történet egyértelmű, hogy ilyen volt, hiszen ez egy reboot.
A látvány és ahogy mindent szétzúznak, komolyan mondom bármilyen film elbújhat emellett a rombolás mellett.
Nem azt mondom, hogy ez a világ legjobb filmje, bár sokkal jobb, mint a vasember 3, számomra az volt a nagy csalódás, a műanyagnak kinéző széthulló páncélok miatt.
Tehát nálam még mindig az Avatar visz mindent és amögé sorolnék kb. 20 filmet, amik közt nem tudom eldönteni melyik a jobb, de mind elképesztően jó és ez is odatartozik. Erős 9 pont (9,5).

drazsika 2013.06.21. 18:17:58

Lehet hogy a szinkron hibája volt, de körülbelül 15 perc után csak kínomban kacarásztam a filmen. Annyira súlytalan és komolyan vehetetlen volt a dráma, hogy mire eljutottunk másfél óra után az akcióhoz már azt sem tudtam értékelni. Nem is beszélve az olyan fordultatoról, mint "sikerült a fantom projektorból hiperhajtóművet csinálni"...

Regggie 2013.06.24. 10:14:36

Jó írás, egyetértek minden szavával. Ez a film engem leginkább a TF3-ra emlékeztetett, amit utáltam. A zúzda része jó volt, de azt leszámítva egy nagy nulla az egész. Forgatókönyv mintha nem is lenne, teljesen átgondolatlan egy csomó minden, és próbálnak nyögvenyelősen érzelmi töltetet adni neki, de az ezt szolgáló jelenetek inkáb kínosak, és már-már nevetségesek. A főszereplőt leszámítva finoman szólva sem brillírozik a többi színész, mondjuk amilyen karaktert és szövegeket rájuk erőltettek, nem is csoda.

todie2d 2013.06.27. 08:44:30

azt kell, hogy mondjam, hogy bitangjo lett. tok meglepett, hogy az elejen milyen hosszan idozunk a Krypton-on, ez abszolut pozitiv volt szamomra, mert Russell Crowe kedvenc. szerintem az eddigi legjobb superman film lett.
a latvany basszus... kryptoni flotta tamadasa a lemeno voros nap elott... epic volt (michael bay is megnyalta volna mind a 10 ujjat, de megsem ugy nezett ki, mint az o filmjeiben, hanem mint a nicolas cage/tommy lee jones altal elkovetett tuzmadar akcio nyito jelenete)
meg annyit, hogy a fenykepezes tobbeket zavart, mert az ossze/vissza zoomolos fajta, kezikamera hatas, de nem dokusan, hanem mint a BSG-ben, vagy a Firefly-ban es a Serenity-ben is volt, nagyon bejott.
megoldottak. A film vegi csok viszont nagyon, nagyon, nagyon, nagyon bena volt, a film leggazabb jelenete (kar erte) mondjuk en a SPOILER ON: C17-es vegjatekanal kinyirtam volna ot is. apropo, itt jegyeznem meg, hogy a annal a jelenetsornal en a felcsereltem volna a sorrendet: a C17 csapodott volna eloszor be Zodek hajojaba es csak emiatt tudta volna a terraformalot szetkapni, igy az aldozat is tobb sulyt kapott volna es az osszefogas tema is jobban ki lett volna emelve.
a film vege fele, mikor a sarga csaj beszorul a tormelek ala, akkor hatalmas huzas lett volna, ha a gravitacio felemeli a tormeleket es osszezuzza, szinten egy erzelmi toltettel erosebb lett volna a film, pont ugy, ahogy az a jelenet is bitang eros volt, mikor Zod egyik katonaja raugrik az A10-esre es a pilotat szettepi es frocsog a ver a levegoben... felszisszentem, utott nagyon (district 9 feeling volt, ami jo;) SPOILER OFF.

EZoli 2013.06.27. 14:38:24

Tegnap végre sikerült megnézni és átélni az év eddigi legnagyobb csalódását, pedig előzetesen sokat vártam tőle, főleg mióta Nolan-ék beléptek a képbe és mivel az utóbbi idők képregényfilmjei nagyrészt jól sikerültek. Találó a kritika utolsó vonatos hasonlata, a film már az elejétől rossz útra téved, kezdettől fogva nem tudott magába szippantani, sőt inkább végig taszít és gátolja a beleélést, banális és röhejes jelenetek sora, tehetséges színészek elpazarlása. Nolan-ék a forgatókönyvírás helyett valószínűleg már a féreglyukakat tanulmányozták. Sajnos már a Sötét Lovag záró etapjában is voltak aggasztó jelek, de az egész mű valahogy mégis jól működött és szépen zárult a trilógia. Na erre a filmre ez nem igaz, sem részeiben, sem egészében nem működőképes. Jellemző, hogy ezt a komoly hangvételűnek szánt filmet a nézőtér jó része végig röhögte és beszélte...

szkristof92 2013.06.27. 16:11:59

Megvoltak azok a hibái, amiket a kritika is kiemel de ettől függetlenül élveztem és nemcsak a látvány miatt. Egy decens popcornmozi semmi több. 7/10

nemecsek ernő áruló 2013.06.27. 22:21:25

"Lois Lane (...) mintha egy olyan világútlevéllel rendelkezne, amely mindenhová bebocsájtást enged neki - földön, vízen, sőt, űrben is."
Mint a Superman történetekben kivétel nélkül mindig. Látom, te nem Superman filmet akartál látni, és ennek ellenére Superman filmet néztél a moziban. Ez azért elég gáz! :P

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása