Punks Not Dead. A Young@Heart kórus tagjai egytől-egyig nagymamák és nagypapák: a legfiatalabb tag 75, a legidősebb 93, és ez csöppet sem akadályozza őket abban, hogy kis- vagy nagyközönség előtt The Rolling Stones, Talking Heads, Radiohead, The Clash vagy - kapaszkodj meg - Sonic Youth dalokat adjanak elő. Hamisan, pofátlanul amatőr módon, de olyan lelkesedéssel, hogy nem lehet nem szeretni. Így volt ezzel a brit Stephen Walker is, aki, miután elcsípte a banda egyik fellépését, elhatározta, hogy filmet forgat az örökifjakról.
Punks Not Dead. A Young@Heart kórus tagjai egytől-egyig nagymamák és nagypapák: a legfiatalabb tag 75, a legidősebb 93, és ez csöppet sem akadályozza őket abban, hogy kis- vagy nagyközönség előtt The Rolling Stones, Talking Heads, Radiohead, The Clash vagy - kapaszkodj meg - Sonic Youth dalokat adjanak elő. Hamisan, pofátlanul amatőr módon, de olyan lelkesedéssel, hogy nem lehet nem szeretni. Így volt ezzel a brit Stephen Walker is, aki, miután elcsípte a banda egyik fellépését, elhatározta, hogy filmet forgat az örökifjakról.
A film nyitányában egy hetyke körszakállal bíró, bottal járó, de egyenes tartású nénike (kora: 93 év) áll ki a színpadra, s inkább szavalja, mint énekli - zenés kíséret mellett - a The Clash egykoron unásig pörgetett klasszikusát: Should I Stay or Should I Go? Végül is az utóbbit választotta. A film végén ugyanettől a nénikétől búcsúzik a stáb: a bemutatót követően elhalálozott. A zenészek korán halnak.
trailer
De ez csak vicc. Walker mézes-mázos stílusba csomagolt, ám nem ritkán tolakodó kérdéseit a sokat látott énekesek egyszer-egyszer naiv őszinteséggel, de legtöbbször csintalan "átlátok én magán, fiatalember" mentalitással válaszolják meg. "Milyen zenét tetszik szeretni?" nénikék szimultán rávágják: "operát!" Mikor a forgatás alatt az egyik kórista hirtelen elhalálozik, Walker előveszi a legidősebb tagokat. "Ha összeesnék a színpadon, azt várnám a többiektől, hogy húzzanak le, de abba ne hagyják az éneklést." The show must go on.
Amatőrök ők, akiket az élet tett profivá. Sokuk szemében ott lángol az utolsó lehetőség félelmetesen energikus tüze, s ugyan torkukon sokszor bágyadt, hamiskás és erőtlen hangok törnek elő, mentalitásuk, példás életigenlésük hatására fellángol a színpad. Ugyanakkor igazságtalanság lenne elnézően leszerelni az egész bagázst, hisz a ráncos sorok között megbújik egy-két meglepő Johnny Cash hasonmás is. Pl. ott van az a fazon, aki állni is alig tud, tüdejébe folyamatosan szivárog a folyadék és egy mindig magával hordott kézi szivattyú tartja életben, aztán kimegy a színpadra és teljesen átértelmezi a Coldplay egyik legismertebb számát. A dokumentumfilmes csak áll és kamerázik, teljesen kikerül a látótérből, filmje mégis ekkor a legzseniálisabb.
fix you