aeon flux

ready for the action now, danger boy?

koncertbeszámoló: metallica live @ stadion slavia praha, 08-06-03 Zalaba_Ferenc
2008. június 17. 08:08:56

Kategória: 13 komment

az alábbiakban Z lelkes és rendkívül aprólékos beszámolóját olvashatjátok attól a pillanattól kezdve, hogy eme jeles blogon feltűnt egy bizonyos hirdetés. (az illusztrációhoz használt képek innen származnak.)

megvalósítani a lehetetlent: 2008.06.02.

16:20 olvasom ae blogján, hogy van 2 jegye a holnapi metallicára, féláron. pár perccel később megszületik a gondolat.
16:25 telefon s-nek, aki természetesen nem veszi fel.
16:30 sokadik telefon s-nek, aki sokadjára sem veszi fel.
16:35 msn. ismerősök zaklatása, hogy mi lehet s-sel. opciók: egyrészt lehet, hogy nem ért fel bpestre. másrészt alszik, mint szokott.
16:40 sokadik telefon s-nek, aki még mindig nem reagál. elhatározom, hogy elmegyek hozzá, hátha tényleg csak alszik.
16:58 zuhany, villamos, metró. a ház előtt ráfekszem a csengőre. "áll, néma csend."
17:00 jön egy férfi, aki kinyitja az ajtót, és megkérdezi, én is be szeretnék-e menni. pár másodperc hezitálás. végül is mit veszíthetek?
17:03 a lakásajtó előtt is ráfekszem a csengőre. tényleg nincs még itt. damn.
17:05 elindulva motoszkálást hallok. itthon van, csak aludt. még nem támadom be a hírrel. megvárom, míg bootol. :)
17:08 megtudja a hírt: fejét csóválja, közli, hogy ezen gondolkodnia kell.
17:10 levél ae-nek, hogy egyáltalán vannak-e még jegyek.
17:15 telefon a cseh-szlo toursnak, hogy lehet-e még a holnapi járatra jegyet foglalni. lehet, de 18:00-ig be kell menni személyesen. a lehel térnél van az iroda. s a nagyvárad térnél lakik. az út 15-20 perc (jó esetben). várunk. minden ae válaszán múlik. ekkor már eldőlt, ha van jegy, megyünk.
17:33 ae válaszol, hogy megvannak jegyek, ekkor már a cipő rajtam van. sprint a metróhoz, közben s-sel telefonos kapcsolat.
17:53 életem leghosszabb metróútja. közben s-t zaklatom, hogy hívja őket, mert nem érek majd oda 18:00-ra, maradjanak még egy kicsit. cím pontosítása. nyíló ajtó, kirobbanok. sprint a visegrádi úthoz. közben félretájékoztatnak (az a nyugatinál van), de végül mentem (rohantam) a szimatom után.
17:58 berobbanok az irodába. kifújom magam, és előadom, hogy holnap el kell jutnunk prágába. van hely a 9:15-ös buszra (17:00 prága), de vissza már csak a másnap 16:00-kor induló járatra van hely. legyen, megrendelem a jegyeket. hívom s-t az adatok miatt. bemondja, de közli, hogy ae nem éri el a barátnőjét, lehet, hogy csak másnap reggel lesz jegy. de mennyire reggel, 9-kor indulnunk kell?!
18:05 megvannak a buszjegyek. telefon s-nek: holnap megyünk prágába.
18:20 visszaérek s-hez. ae kéri a telefonszámot és biztosít, hogy ír ha lesz valami.
18:25 setlist keresése. fokozódik a hangulat, de egyikünk sem meri még elhinni, hogy talán sikerül. részletek szervezése: pénzváltás (bank reggel 8-kor nyit), kaja, ruha, mp3/ipod.
19:50 hazaérek. ae ír, hogy valószínűleg a barátnője, zsé adja oda a jegyeket, megadja a telefonszámát.
20:00 hívom zsét, aki mondja, hogy most megy fel az ismerőséhez a jegyekért. biztosítom, hogy még este is bármerre, de elmegyek érte. kiderül, hogy a móriczon (tőlem 5 perc a körtér) tudunk találkozni, mert a farkasréti temető környékéről jön, majd telefonál.
21:25 telefon zsétől, hogy indulhatok.
21:35 zsétől átveszem a jegyeket. először fut végig az arcomon a mosoly. :)
21:45 hazaérek. s-nek megírom, hogy vannak jegyek. futni volt, csúcsot javított :)

ezután már csak a bepakolás és egy nyugtalan, nagyon rövid alvás következett. reggel fél 9 után találkoztam s-sel a nagyvárad térnél. nem tudott váltani koronát a bankban, de a népligetnél ez is megoldódott. felszálltunk a buszra. itt már én is elhittem, hogy sikerült, tényleg prágába megyünk, és tényleg látni fogjuk a metallicát élőben. jó ég! az út amúgy elég vacak volt, próbáltam pihenni, de nem volt az igazi. közben természetesen egyfolytában őket hallgattam. brnonál lespanoltunk két jóarc magyar sráccal, akik voltak már prágában, úgyhogy innentől fogva a duó kvaretté alakult. brno és prága között elképesztően nagy viharok voltak, félúton pedig valami putri garázsba hajtottunk be. mindenki megijedt, hogy itt bizony szervtolvajlás lesz, de szerencsére csak a wc-t tették rendbe. hála a cirkusznak, a viharnak és a dugóknak (mert azok is voltak szépen a pályán) 18:10 körül léptünk le a buszról (kezdés 19:00), úgyhogy azonnal csorogtunk a metróhoz, hogy eljussunk a slavia stadiumhoz. útközben azért egy ismerkedő sörhöz közünk volt. közeledve tompa zúzást (előzenekar?) hallottunk, de amint a stadionhoz értünk, már teljes csend honolt.


előzenekar? á, csak a machine head.

a koncert: 2008.06.03.

20.000 ember csöndje :). fél 8 körül jutottunk át a kapun, ekkor már javában hangoltak, a megpendített basszusgitár végigszántotta az étert, eltorzítva a jelenlévők arcát, csontját, lelkét. összenéztünk s-sel, hogy ha ez a dolog beindul, itt kő kövön nem marad.

szerencsére annyira "komfortos" a prágai stadion, hogy nem volt csomagmegőrző vagy ruhatár, úgyhogy cipelhettük a hátizsákot magunkkal (damn!). félútig sikerült beverekedni magunkat a küzdőtéren, esélytelen volt előbbre jutni. annyira nem bántam, mert egyrészt láttunk rendesen (magasság ftw), hangzás szempontjából pedig éppen az ideális helyen álltunk (mögöttünk a keverőpulttal). a 2 újdonsült ismerősnek elitebb helye volt, így ők hamarabb megpattantak az elülső szekcióba. (a küzdőtér két részre volt osztva) utólag bevallották azért, hogy a lábdobból nagyobb dózist kaptak mint szerettek volna. így járnak a telhetetlenek :).

nehezedett a légkör, a technikusok a setlistet ragasztgatták mindenhová, közben pedig ócskább zenék (not!) dübörögtek (korn: blind, slipknot: pulse of the maggots, system of a down: chop suey). nagyon számítottunk előzenekarra, mert kettő is be volt hirdetve (machine head), de utólag már elmondhatom, hogy lendületből sikerült lekésni őket. nincs kizárva, hogy a ronda felhők miatt húzták előre a programkezdést.

negyed 9 környékén lelőtték a zenét, a közönség felzúgott, és lassú füst kúszott elő mindenhonnan a színpadra. egy szívdobbanásnyi idő alatt felcsendült morricone egyik legnagyobb klasszikusa, az ecstasy of gold. lehetne itt frázisokat puffogtatni arról, hogy a jó, a rossz és a csúf egyik frenetikus jelenete lepergett előttem és tuco elszánt arca összemosódott a xx. század legnagyobb metálbandájának állandó és kötelező intrójával, de mindez felesleges. nincs az a nyelvi eszköz, amivel le tudnám írni az érzést, milyen ezt élőben megtapasztalni.

az elhaló taktusok után kirobbant lars ulrich a dobok mögé, bevágta a sört a közönségbe, és a többiekkel együtt rágyújottak a creeping deathre. talán soha nem volt még ekkora kontraszt két pillanat között: az egyikben az őrült várakozás pattanásig feszíti az idegszálakat, a másikban pedig elkezdődik mindaz, ami átformálja az ember lelkét, zsigereibe férkőzik és kiszakíthatlanul, örökre a részévé válik. a felütés hármasának fúziója (creeping death, for whom the bell tolls, ride the lightning) annyira erős volt, hogy alig kaptunk levegőt, sokkolt az élmény. a 4 zenész tökéletesen ura volt hangszerének, összjátékukról ordított a profizmus, amit pedig közösen műveltek az nem egyszerűen zene volt, hanem varázslat. igazi, vérőszinte, képmutatás nélküli varázslat.

bár az énekhang nem volt valami erős (direkt), a hangzás gyakorlatilag mindent vitt. számomra van egy kritikus pont a keverésben (erre mindig háklis vagyok), ez pedig basszusgitár és lábdob hangjának karaktere és szinkronizálása. többnyire a nagy zenekarok remekül meg tudják oldani (a kisebbek egyszerűen túlvezérlik a lábdobot), viszont a metallica esetében ez olyan átütő és brutális volt, amilyet soha azelőtt nem hallottam. hammett és hetfield gitárjátéka pedig éket vágot a levegőbe. így utólag persze könnyen dobálózom hangszínképekkel, frekvenciaintenzitásokkal, dinamikatartománnyal, ott nyitott szájjal ámultam, és hagytam, hogy az életre kelt dallamok két lábbal tapossanak bele a földbe.

ők is nagyon tudják, hogy az első 5 lemezükkel (kill, ride, master, justice, black) váltották meg a világot, ezért jobbára erről válogattak. a második katarzis az unforgivennél ért el. a csendes sötétségből hetfield akusztikus gitárral lépett a mikrofon mögé, és némi felvezető után előcsalta a húrok közül a fájdalmasan gyönyörű főtémát. a többiek a legnagyobb muzikális alázattal követték és bontották ki az ütemeket. 20.000 ember bénult le a zene erejétől és szépségétől.

hátborzongató volt. a justice for all méltó átvezetésnek-folytatásnak bizonyult. a mai napig tartom, ha annak a korongnak nem szúrják el a keverését (esetleg felvennék újra), a legjobb lemezük lehetne (szerintem a szar keverés ellenére ia az a legjobb :) - ae.). szenzációs a számok komplexitása, a dallam-mondanivaló kontextusa. a legtöbb progresszív hatás is itt jelenik meg. érdekes lett volna, ha megmaradnak ezen az irányvonalon (viszont szegényebbek lennénk egy blackkel, amit azért én is nagyon bánnék :)). élőben szerencsére a dal pontosan úgy szól, ahogy kell. a devils dance (reload) némiképp kiugrott a setlistből, de én ekkorra már ott tartottam, hogy bármit játszhatnak, muszáj leszek alázattal hallgatni. mellesleg a dd is szenzációs szám, erre ott kellett rájönnöm. pokoli a lüktetése.

kisebb zúzás (no remorse) után két igazi nagyágyú verte ki az elménk megmaradt reléit. az egyik, a fade to black, s egyik legnagyobb kedvence, míg az azt követő master of puppets az enyém. a ride the lightning gyögyszeme alatt stílszerűen sötétedett be, hogy még nagyobb nyomatékot adjon a mondanivalónak. az a gitártéma, csak azt tudnám feledni.

itt jött el az ideje, hogy színt valljak. sokakkal ellentétben nekem nem a metallica (vagy black ha úgy tetszik) a kedvenc korongom (bár gyengébb pillanatomban hajlandó vagyok kiegyezni egy döntetlenben a master javára :)), hanem a master of puppets. nemcsak a címadó dal miatt, hanem egyszerűen úgy érzem, hogy a metallica itt volt először igazán nagybetűs metallica, ez volt a jéghegy csúcsa, ha úgy tetszik. a kill em all-lal ötvözték a thrasht a speeddel és a karakteres énekhanggal, a ride the lightninggal kirúgták a határokat, saját arcukra formálták a stílust, a masterrel pedig megalkották a tökéletes korongot, amely ízig-vérig klasszikus, professzionális, nagyívű, szenzációs, lenyűgöző. benne van a szükséges plusz, ami időtlenné teszi. soha nem fogom megbocsátani magamnak, hogy 2006-ban nem voltam ott valamelyik nyári koncertjükön, amikor végigjátszották az egész lemez. szóval master of puppets: a valaha megírt legnagyobb felütés, tökéletesen fantasztikus összhang a gyors és lassú részek között.

most komolyan, hány banda engedheti meg magának, hogy a legnagyobb zúzást kettétörje egy olyan gitárszólóval, amitől összefacsarodik az ember szíve, hogy aztán visszatérjenek egy ennyire brutális befejezéssel? és ez nemhogy működik, hanem ettől lesz esszenciális a szerkezet.

halk imát elrebegtem a fade to black testvérdaláért, a sanitariumért, mert az élményt csak ezzel tudták volna fokozni, de nem lett igazam. számomra ez a zenéjük csúcsa, bár képtelen vagyok megindokolni. olyan ez mint a szerelem, beütött még nagyon régen, és azóta is ez a dal áll hozzám a legközelebb. a damage inc. zárta a szekciót, ami ugyan szintén mop-szám, de legalább feldolgozhatóbb, mint az előzőek. szükség is volt a pihenésre, mert a második szekció négyes fogata felemelt minket a porból, de csak azért, hogy megadja a kegyelemdöfést.

 

hammett maradt egyedül a színpadon, a mozdulatait követték a reflektorok, ő pedig némi ráhangolódás után rákezdett a nothing else mattersre. tudom, hogy a metallica legmainstreamebb száma, és ezer ember ezerféleképpen koptatta már el mindenféle szituációban hallgatva/felemlegetve. mindezek ellenére azt mondom, hogy ez az egész hulladék hype, egekig magasztalás, istenítés mindenki (tényleg mindenki) részéről, úgy színigaz, ahogy mondják. a dal tényleg a legek legje, és ennek köszönhetően minden lepereg róla. önmagáért létezik és feddhetetlen marad. előben hallani leírhatatlan...

sok időt nem hagytak arra, hogy feldolgozzuk, mert a sad but true pillanatok alatt előrobbant és magával ragadta a közönséget. lars észbontó dobjátékát már csak a refrén összetettsége tudta fokozni: you know its sad but true. a one előtti géppuskaropogást, robbanásokat pirotechnikai eszközökkel érzékeltették: valódi robbanások, villanások, tűzijáték. a 7 perces csoda pedig az utolsó hangig nyargalt a tökéletesség felé.

a koncert zárlataként hetfield magához integette a kamerást, hogy a lehető legközelebbről indíthassa az utolsó számot. a nép pedig természetesen eldobta tőle a haját. a kezén lévő tetoválás lehet, hogy nem mostani (M '81). természetesen a kihagyhatatlan enter sandman jelentette a végjátékot. (tényleg a black a legjobb lemezük? :)) az utolsó négy számról (nothing else matters/sad but true/one/enter sandman) már tényleg minden elő ember csak szuperlatívuszokban tud beszélni. önálló arculatuk van, és méltán foglalt a helyük a valaha megírt legzseniálisabb szerzemények között. úgy gondolom, aki csak egy kicsit is szereti a metallicát, az elhiszi, hogy prágában bizony sok embernek (köztük nekem is) az álma öltött testet abban a 2 órában.

volt visszatapsolás, hetfield jóarcoskodott: milyen kedves a csehektől, hogy a metallicának épít egy stadiont (a slaviát márciusban adták át), és ezért még játszanak egy kicsit. encore: last caress/so what/seek n destroy. az első kettő igazi meglepetés volt, a seek n destroy viszont nem. évek óta mindig ezzel zárnak, és mennyire jól teszik. hetfield arra biztatta a régi motorosokat, akik nem most látják őket először, hogy az újakat tanítsák meg, hogyan kell erre a számra tombolni. észbontóan hatalmas volt finálé, jövőre pedig már nem tanulni, hanem tanítani fogok én is :). végül kiszórtak egy csomó pengetőt, dobverőt, és mind a 4-en köszönetet mondtak a közönségnek. trujillo belehörgött vagy hármat a mikrofonba (ez az ember (?) nem normális :)), lars pedig megígérte, hogy 1 év múlva visszajönnek, szeptemberben pedig hallgassuk meg az új lemezüket.

a metallica kirobbanó formában van, tényleg jó rájuk nézni. hetfield úgy tűnik, abszolút kigyógyult a dolgaiból, ideális frontember fantasztikus hanggal és gitárjátékkal. hammett egy jelenség, a nyugalom szigete, ahogy elővarázsolja azokat a fájdalmasan szép szólókat a hangszeréből. ulrich kiváló dobos, állandóan szakad róla a víz, hihetetlenül energikus. trujillo pedig nem normális: a legjobb értelemben. teljesen beilleszkedett, húzóerő a színpadon, gyökeres ellentéte hammettnek: ő bizony robosztus, nekifekszik, és úgy zúz, mintha az élete múlna rajta. a 4 férfi jellemben kiegészíti egymást, összjátékuk ettől briliáns. bár nem fiatalodnak ők sem, ugyanaz a szenvedély lángol a szemükben mint az ősidőkben. a technikájuk alapvetően az őstehetségre épül, amit a tapasztalat csiszol egyre tökéletesebbre. egy dolog biztos: még mindig a zenéért és a közönségért játszanak.

bár egekig magasztaltam mindent, a legfontosabb dolgot még nem említettem. ha a dolog szótári jelentését nézem, akkor én is, mint sok más ember, rajongó vagyok. legalábbis a koncert előtt az voltam. most már nem vagyok az, mert rádöbbentett néhány dolgora, amik ott lebegnek körülöttünk, csak senki nem veszi észre őket. a rajongás ugyanis nem több egyszerű képmutatásnál, álszent dolog.

az arra érdemes zene művészet, és mint művészet, kommunikáció is: emberek a mondandójukat, érzéseiket dallamokba, rímekbe csomagolják, hogy azok eljussanak más emberekhez. annyira kétségbeesetten figyelünk erre a csomagra, hogy közben minden más a háttérbe szorul. magatehetetlenségünkben ikonokat hozunk létre, szimbólumokat, amiktől azt várjuk, hogy időtlenné válnak és mindenki számára ugyanazt fogják jelenteni. képtelenek vagyunk elfogadni, hogy ezt nem várhatjuk el, mert semmi sem változik sebesebben, mint mi magunk, az emberek, a közönség, akik annyira szomjazzuk az állandóságot. azt is hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a létrehozott ikonok valójában hús-vér és érző embereket rejtenek. a koncertnek hála az oly gondosan megalkotott ikon semmibe veszett, ami megmaradt helyette, az 4 rendkívül szimpatikus zenei géniusz, akik minden porcikájukkal azon dolgoztak, hogy létrehozzák a már fent említett üzenetet a hallgatóság felé. amely természetesen bizonyos értelemben időtálló, de mindenkinek minden pillanatban mást fog jelenteni. köszönöm nektek: james, lars, kirk, robert. örökre hálás leszek érte. ehhez nem volt elég felnőni, ezt érezni kellett.

és persze köszönöm NEKTEK is, ae és zsé, hogy lehetővé tettétek ezt az egészet. sajnálom, hogy ennyire személyes lett az írás, remélem nem másztatok tőle falra, ha igen, akkor legközelebb nem fogok élménybeszámolót küldeni :). bízom benne, hogy a következő környékbeli koncertjükön már TI is ott lesztek.

természetesen sajnáljuk, hogy nem lehettünk ott, a fenti sorokat olvasva még jobban :), ugyanakkor kevésbé is, hisz így - mondhatni - csodát tettünk veled és s-sel, te pedig az élmény birtokában megismételted ezt a csodát eme fantasztikus élménybeszámolóval. szóval én köszönöm - ae.

coming soon: the descent 2 (2009) Zalaba_Ferenc
2008. június 17. 06:47:17

Kategória: 7 komment

készül minden idők egyik legjobb horrorjának folytatása. aki látta - és szerette - az első részt, az valszeg csóválja a fejét, de ez még nem minden: a folytatáshoz mind a hat csaj visszatér (mielőtt még szívbajt kapnál: a többségük archív formában, az első filmben látott videokamerával rögzítve), s ami tényleg rossz hír: a második film a the descent amerikában bemutatott változatát veszi alapul (melynek kibaszott szar egészen más a vége). neil marshall ezúttal csak producerkedik, a rendezői székben az első film vágója, jon harris ül majd. az "elolvasom" mögött meglesheted az első képet, de kizárólag akkor, ha már láttad az első részt (ti. spoiler).

Elolvasom

trailer: ong bak 2 (2008) Zalaba_Ferenc
2008. június 17. 06:35:19

Kategória: Szólj hozzá!

tony jaa goes aah (again). véresebb és komolyabb, mint az első rész, s úgy tűnik, ezúttal operatőrre is lesz pénz.

egy csipetnyi kétarc Zalaba_Ferenc
2008. június 17. 06:28:36

Kategória: Szólj hozzá!

majdnem spoiler, de azért mégsem az. a tag tekintetét elnézve harvey nem lehet túl jó bőrben.

- azt hittem, meghaltál.
- félig.

eltávozott a szörnyek mestere Zalaba_Ferenc
2008. június 16. 21:09:05

Kategória: 3 komment


Stan Winston
1946 - 2008

sajtóközlemény: jön a perfect blue! Zalaba_Ferenc
2008. június 16. 14:53:19

Kategória: film 12 komment

Kedves filmbarátok!

Hosszas készülődést és szervezkedést követően újabb örömteli bejelentést tehetünk. Tíz évvel bemutatója után 2008. júliusától végre a magyar nézők is megtekinthetik az anime történelem egyik legfontosabb mérföldkövét, a Pefect Blue-t.

Az anime rajongóknak a filmet jegyző Satoshi Kont talán nem kell bemutatni, hisz az elmúlt tíz évben a japán animáció egyik legközkedveltebb figurájává nőtte ki magát, amely olyan filmeknek köszönhető, mint a Memories, a Millennium Actress, a Tokiói keresztapák és a Paprika. Kon számos műfajban kamatoztatta már egyedi történetmesélő képességeit: alkotott sci-fit, drámát, romantikus kalandfilmet vagy vígjátékot, mind-mind műfajának remeke, ám a legnagyobb kultusznak bemutatkozó rendezése, a Perfect Blue örvend, melyet a kritikusok az egyik legjobb pszicho-thrillernek tartanak az Elemi ösztön óta.

A filmet az Odeon és a CORNERfilm közösen mutatja be, méghozzá a Magyarországon vetített animék történetében most először digitális formában. Mivel a film tizedik évfordulója alkalmából hazájában teljes „generálszervizen” esett át, azaz képkockáról képkockára felújították, hangját megtisztították és nagyfelbontású digitális transzfert készítettek róla, így mi is úgy döntöttünk, a korral haladva a szokásos 35 milliméteres kópia helyett a film digitális változatát mutatjuk be.

Természetesen a premiernek otthont adó Odeon-Lloyd mozi nem rendelkezik olyan technológiával, mint a nagy multiplex mozik, ám a bemutató alkalmából az Odeon beszerzett egy full HD-s, 1.5k-s digitális projectort, amely a terem adottságait figyelembe véve reményeink szerint a lehető legjobb minőséget produkálja majd. A filmet csak az Odeon-Lloyd mozi vetíti majd – vidéki forgalmazást nem tervezünk, kivéve a július 19-én megrendezendő győri AnimeCont, melyre terveink szerint elvisszük a filmet.

Jelenleg gőzerővel dolgozunk a bemutatón, s mint ahogy azt az Odeontól és a CORNERfilmtől talán már megszokhattátok, ezúttal is készülünk meglepetésekkel. Ezek mibenléte egyelőre maradjon titok, de annyit elárulhatunk, hogy a film tíz éves évfordulójára készített vadonatúj artworköknek fontos szerep jut majd. :)

Reméljük, sokan eljöttök majd a bemutatóra, amely talán egy újabb fontos momentum lehet az animék magyarországi történetében. Azon vagyunk, hogy így legyen.

Üdvözlettel: Odeon & CORNERfilm

dvd-teszt: avp2 (2007) Zalaba_Ferenc
2008. június 16. 08:25:29

Kategória: 10 komment

idegenek. ragadozók. tehetségtelen filmrajongók. az univerzum legveszélyesebb kreatúrái.

'ey matty bom bom Zalaba_Ferenc
2008. június 16. 07:40:09

Kategória: 4 komment

steven sodebergh új filmjében, a the informatorban matt damon ismét formába lendül - feltéve ha ez a forma a willendorfi vénusz. russell crowe óta tudjuk, hogy a multikonszernek informátorai csak középkorú testes figurák lehetnek. elhízás = frusztráció = őszinteségi roham! azt hiszem, lelepleztem a világ egyik nagy összefüggését. (az "elolvasom" mögött további képek fatt damonról.)

Elolvasom

7 percnyi wanted Zalaba_Ferenc
2008. június 16. 07:25:35

Kategória: 5 komment

ha mindenképp csökkenteni szeretnéd a közelgő moziélményt, akkor íme a filmet nyitó 7 perces akciójelenet bélyegméretben:

box office: az elhitt hulk Takács Máté
2008. június 15. 21:01:54

Kategória: 4 komment

Az amerikai mozik bevételei, 2008. június 13 - 15.


A csúcson
Bizalmat szavazott az amerikai közönség az egyik legnépszerűbb, de az ábra szerint a vászonra legnehezebben átültethető szuperhős újabb tálalásának. A belső démonnal való küzdelem és a tényleges szörnyetegekkel való zúzda 2003-ban az első hétvégén nagyon bejött a Universalnak box office ügyileg, ám ezután pillanatok alatt tűnt el a semmiben Ang Lee filmje, amiben közrejátszott a felemás megítélés is. A több mint két órás művet a The Incredible Hulk alkotógárdája most egyszerűen semmissé tette, a teljes tartalmát összvissz másfél percben ledarálva az új mozi főcíme alatt. Aztán nagyon kevés jellemvázolást követően, jópár sótlan karakterrel meghintve összecsap a kisebb méretre szabott, farmergatyásított zöldség az eredeti koncepciójához képest kissé (eléggé) módosított Abominationnel, majd vége is a filmnek. De ez éppen jó volt ahhoz, hogy a rendkívül elégedett nézők 55 millió dollárt hagyjanak ott a jegypénztáraknál az első három napon. Ez úgy hétmillióval marad el az öt évvel ezelőtti változattól, de mindenképpen jó eredmény. Ami szintén figyelemreméltó, az a kritikusok kezdeti lelkesedése, ami ugyan alábbhagyott mostanra, de még így is meghaladja az elődöt. A további kilátásokat illetően figyelmeztető jellegű, hogy péntekről szombatra elég erős 14%-ot esett a napi bevét, s az sem megszokott egy nem kimondottan előnyös megítélésű első résszel rendelkező folytatásnál, hogy lassabban fogyatkozik az érdeklődés iránta. Azaz elég intenzív közönségvesztés várható, de legalább egy 120-130 milliós vég, ám szó se róla, A hihetetlen Hulk valahol mérföldkő jelentőségű, hiszen ma már azt is megteheti egy stúdió, hogy balul elsült filmjét egyszerűen újracsinálja. Csak tenné ezt tényleg jobban.

További új országos bemutatók
A hét igazi sikertörténete M. Night Shyamalan további karrierje szempontjából perdöntőnek kikiáltott filmje, a The Happening. A rendező előző projektje, a Lány a vízben alaposan elázott 2006-ban, amit már előrevetített A falu kritikai és sok esetben csalódott nézői fogadtatása, anyagi eredményesség ide vagy oda. Tehát a magyar keresztségben Az esemény címet kapott mű a Hatodik érzék és a Jelek hagyományait kívánta folytatni, amire a marketingkampány során igyekezett kellően rámutatni a Fox. Számításaik bejöttek, hiszen a film 30 millió dollárt, azaz költségvetésének felét hozta az elmúlt három nap folyamán, vagyis rendesen felülmúlta a végül 18-22 millió közé lőtt elemzői várakozásokat. S tette mindezt a katasztrofális, noha a Lány a vízbenénél nem rosszabb kritikai fogadtatás ellenére. A Shyamalan-féle suspense-re így szemmel láthatóan még vevő a közönség, de újfent riasztó a másnapi nagymértékű, jelen esetben majd' 22%-os csökkenés. Az elkövetkezendőkben ugyan jó szolgálatot tesznek a nyári hétköznapok a bevételnövelésben, azonban megint csak méretes erózió várható a következő hétvégére. A 80-90 millió csak meglesz talán, s látunk még jót az egy szempillantás alatt dicsőítettből utálttá lett indiai mestertől.

Jelentősebb új limitált bemutatók
A hét legjobb mozinkénti átlagos bevételét Werner Herzog 2007-es dokumentumfilmje, a Thinkfilm által forgalmazott Encounters at the End of the World érte el, egészen pontosan 17 ezer dollárt egyetlen filmszínházból. A száz perces filmben Herzog az Antarktiszra kalauzolja el nézőit, a visszajelzések alapján egészen egyedülálló képekben.

Korábbi filmek
A Kung Fu Panda a második helyre csúszott vissza, azonban újabb 33 millióval járult hozzá immáron 117 milliós összbevételéhez, egészen hasonló eredményt produkálva a két évvel ezelőtti Verdákéhoz. Abba, hogy a finis is megegyező magasságokban, egészen pontosan 240 millió tájékán legyen, csak maga a Pixar szólhat bele két hét múlva a Wall-E-vel. Adam Sandler Zohanja ugyanakkor 57%-os huppanással előnyét hátránnyá alakította a Férj és férjhez képest. Most 68 millióval várja jövő heti vígjáték-konkurenseit. A Top 5-öt Indiana Jones zárja újabb 14 millióval, ami éppen elegendő volt a 276. millióhoz; ezzel A kristálykoponya királysága felhágott Spielberg házi toplistájának legalsó dobogójára. Tízmillió alá esett harmadik hetében a Szex és New York, újabb 50% feletti csökkenéssel, de már a 120 millió közelébe jutva. A Vasember a képregényadaptáció-vetélytárs érkezése ellenére csupán 24%-kal regisztrált kevesebb látogatót, ami eddigi legjobb ilyen eredménye, s így már kevesebb mint egy hét kérdése a 300 milliós határ meghódítása.

A Top 10
1. The Incredible Hulk ($55.4M/$55.4M)
2. Kung Fu Panda ($33.6M/$117.3M)
3. The Happening ($30.5M/$30.5M)
4. You Don't Mess with the Zohan ($16.4M/$68.8M)
5. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull ($14.7M/$276.5M)
6. Sex and the City ($9.8M/$119.5M)
7. Iron Man ($5.6M/$297.9M)
8. The Strangers ($4.0M/$45.3M)
9. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian ($3.2M/$131.9M)
10. What Happens in Vegas ($1.7M/$75.8M)

updated: 2008. június 17. 9:29

poszter: the spirit (2008) Zalaba_Ferenc
2008. június 14. 10:46:57

Kategória: 2 komment

lassan, de biztosan csöpögteti a mézt a the spirit marketing-gépezete. ezúttal scarlett johansson photoshoppolt arcszerkezetére indulhatnak be a férfi hormonok. s mivel nálunk még nem szerepelt, így megcsodálhatjátok az eva mendeses agyömlést is.


trailer: death race (2008) Zalaba_Ferenc
2008. június 14. 07:58:12

Kategória: 5 komment

az 1975-ös stallone-film rimékjén paul w.s. anderson kétszer annyi ideig dolgozott, mint más filmjein szokott, szóval ezúttal botrány helyett csak nem sok jóra számítok. :) további elemezgetés helyett inkább íme, az előzetes.

trailer: the dark knight (2008) Zalaba_Ferenc
2008. június 13. 21:02:44

Kategória: 18 komment

itt a vadonatúj batman trailer. nagy mosolyt kérnék, hahaHAHA.

trailer: punsiher - war zone (2008) Zalaba_Ferenc
2008. június 13. 07:48:16

Kategória: 10 komment

én próbálom szeretni, becsszó, de az első se-szaga-se-bűze film után egy nóném nőci rendezésében egy tévés színész főszereplésével... hát, nem könnyű hájpolni a második részt. a trailer alapján is dtv-szagot érzek.

újabb 4 wall-e plakát! Zalaba_Ferenc
2008. június 13. 07:39:50

Kategória: 2 komment

wall-e-val egyszerűen nem lehet betelni (vagy csak jó akarok lennni zsénél?). az "elolvasom" mögött további három poszter.

Elolvasom

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása
Mobil