aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: they're THAT into it Takács Máté
2009. február 08. 20:23:26

Kategória: 1 komment

Az amerikai mozik bevételei, 2009. február 6 - 8.


A csúcson
Attól még, hogy a múlt hétvégén rekordnézettséghez segítették kedvenc sportjuk döntőjét a képernyőn, az amerikai közönség nem feledkezett meg a mozikról sem, s igyekeztek pótolni előző vasárnapi mulasztásukat. Így esett meg, hogy 2009 második legmozgalmasabb víkendje kerekedett február első napjaiban, nem kevesebb mint 46%-os javítást eszközölve 2008 azonos három napjához képest (a top 12 filmet tekintve). A függetlensége megszűnése óta (kis túlzással) sikert sikerre halmozó New Line Cinema romantikus vígjátéka, a NEM KELLESZ ELÉGGÉ (He's Just Not That Into You) vezeti a sort, amiben az első 30 helyezett között egyetlen sincs, amely ne tudta volna teljesíteni az ezer dolláros mozinkénti átlagot. A sztárparádét kínáló mozi 27 millió dollárt gyűjtött össze három nap alatt, ami nagyon jó eredmény. A két órás mű a kritikusok szívét azonban még így a szerelmesek napja közeledtével sem bírta meglágyítani, mivel véleményük szerint a hosszúra nyúlt játékidő ellenére sem jut a szereplőkre elég idő ahhoz, hogy többek legyenek sztereotip karaktereknél. A 43%-os Rotten Tomatoes értékelés azonban így is jobb az utóbbi idők hasonszőrű próbálkozásainál, a nézőket pedig könnyű megnyerni. Ők tovább áramolnak: a szombatra eső Bálint nap kiváló második hétvégét ígér a százmillióra is eséllyel pályázó a NEM KELLESZ ELÉGGÉnek.

További új bemutatók
A sikerből kijutott egy valószínűtlen versenyzőnek is. A CORALINE ÉS A TITKOS AJTÓ (Coraline), felülmúlva a tízmillió környéki várakozásokat, a harmadik helyen nyitott 16 millió dollárral. Tette mindezt csupán 2300 moziból, a lista második legjobb, igen izmos átlagát produkálva. Henry Selick és Neil Gaiman stop motion animációs filmje megérdemelte a kitüntetett figyelmet: az újságírók szinte egyöntetűen lelkesednek a Focus Features bemutatójáért, a Rotten Tomatoes konszenzusa szerint a film "egyszerre lélegzetelállító vizualitásában és csodásan szórakoztató". Több se kell nekünk, ide vele! A tengerentúli embertársaink remélhetőleg, amúgy szinte biztosan jó sokáig sorban állnak majd még a filmet vetítő mozik előtt, így egy 60 milliót is könnyű szívvel megelőlegezhetünk a 35 millióból tető alá hozott produkciónak.

Ezután a listán A RÓZSASZÍN PÁRDUC 2-t (The Pink Panther 2) találjuk, s fellélegezhetünk: van igazság ezen a földön. Steve Martin (és az őt körülvevő, amúgy általában nagyon is remek szereplőtársak) csetlés-botlása 11,6 millió dollár értékben érdekelte másodjára a nézőket, ami 43%-os elmaradást jelent a 2006-os előzményhez viszonyítva. Nem is járt más sors a Sony próbálkozásának: a 13%-os RT-ítélet mögött többnyire a humortalanság áll, ami egy vígjátéknál nem éppen kedvező állapot. A legtöbben csak gyerekeknek ajánlják az újabb Clouseau-bevetést (hova jutottunk a Sellers-eredetitől?...), s a legjobb, ha mi is megfogadjuk az előttünk álló csütörtöktől a Washington City Paper munkatársának tanácsát: ne adjuk a pénzünket Steve Martinnak. A stúdió tehát az UNDERWORLD: A VÉRFARKASOK LÁZADÁSA után második idei folytatását is benézte: ez a hajsza 40 milliónál tovább nem fog tartani.

Hatodik lett nyitása alkalmával a PUSH című sci-fi. A 10 millió dolláros eredmény olyan, amilyennek látszik: semmilyen. A forgalmazó Summit Entertainment vigyázó szemeit amúgy még mindig nem vette le az ALKONYATról sem, ami 12. hetében is közel 1500 dollárt keresett minden vetítő moziban. A Chris Evans, Dakota Fanning, Camilla Belle és Djimon Hounsou szereplésével készült film viszont már második hetében sem lesz sokkal magasabb ponton e tekintetben. Vizuális effektjein felül nem sokat ajánl közönségének, ami elég ugyan az IMDb szavazóinak, de ahhoz nem, hogy ez 25 milliónál többet jelentsen a bevételekben.

Igen viszontagságos út után megérkezett a mozikba a FANBOYS. Érdemes elolvasni a film krónikáját, amiben akad újraírás, filmbojkott és Darth Weinstein is. A Weinstein Companynek be kell érnie a közepesnél gyengébb, vagyis a tőlük megszokottnál módfelett jobb eredménnyel, ami 3800 dolláros átlagot, azaz 170 ezer dollárt jelent.

Korábbi filmek
És most vissza az elejére. A múlt héten a TAKEN vitte a hátán a box office-t a megcélzott férfiközönség harmadik napi jelentős távolmaradása ellenére, ám aki akkor otthon maradt, most Liam Neesonnel szegődött. Akciófilmtől egészen egyedülálló módon kevesebb mint 20%-ot veszített a Fox mozija múlt heti bevételéből, ami az erős hétköznapi adatokkal együtt már 53 millió dollárhoz segítette Luc Besson produkcióját. Valószínűleg kevesen fogadtak a film kirobbanó sikerére, mint ahogy a PAUL BLART: MALL COP sem tűnt első pillantásra blockbusterinek: ennek ellenére a negyedik héten is tízmillió felett hoz ez a komédia, ami némileg vigasztalhatja a Sonyt, vagy éppen bosszanthatja, hogy az új helyett továbbra is a régit favorizálják a mozilátogatók. Kevin James a jövő héten már bőven százmillió felett őrzi a bevásárlóközpontok nyugalmát. Ezzel párhuzamosan a GRAN TORINO is folytatja útját egy rövid pihenő közbeiktatását követően. A múlt heti, 49%-os csökkenés után ötödik sebességbe kapcsolt Clint Eastwood filmje, s több mint múlt heti közönsége közel 90%-ával 120 millió fölé repítette a verdát. Neeson, Eastwood. Végre, akik megérdemlik.

Nyolcadik most a GETTÓ MILLIOMOS közel ugyanakkora bevétellel, mint egy hete. 77 millió dollárt költöttek már az amerikaiak Danny Boyle filmjére, s mire eléri a százmilliót, már mi is megcsodálhatjuk a hazai vásznakon az Oscar-esélyes művet. A tízes listát a két DreamWorks-bemutató zárja. A januári horrorok közül a HÍVATLAN VENDÉG rajtolt leggyengébben, ám az ismert okokból mégis a legjobb maradási erőt prezentálta. Ettől függetlenül a film csalódás, hiszen még a húszmilliót sem érte el tíz nap után. A sereghajtó a KUTYASZÁLLÓ című családi mozi, ami szép csendben válik igazi sikerfilmmé. Már 55 millió dollár került a kasszába, s még sosem vesztett többet előző hetének egyharmadánál.

Ami jön
Jövő héten a megszorításokon lesz a hangsúly: Clive Owen a bankok, Isla Fisher az eladásra kínált cipők, Jason Vorhees pedig a léhűtő fiatalok számát kívánja csökkenteni a maga eszközével.

A Top 10
1. He's Just Not That Into You ($27.8M/$27.8M)
2. Taken ($20.5M/$53.6M)
3. Coraline ($16.8M/$16.8M)
4. The Pink Panther 2 ($11.6M/$11.6M)
5. Paul Blart: Mall Cop ($10.9M/$96.9M)
6. Push ($10.1M/$10.1M)
7. Slumdog Millionaire ($7.2M/$77.2M)
8. Gran Torino ($7.2M/120.2M)
9. The Uninvited ($6.3M/$18.2M)
10. Hotel for Dogs ($5.7M/$55.1M)

updated: 2009. február 9. 23:18

kritika: w. (2008) Zalaba_Ferenc
2009. február 08. 00:08:59

Kategória: 6 komment

Oliver Stone pályája kezdete óta ambivalens figura a filmtörténet terebélyes térképén. A 80-as éveket az imperialista Nixon-éra és követőinek határozott földbe döngölésével ütötte el, a 90-es évek során pedig kollektíven mutatott be a hippiktől kezdve a média szorgos ferdítőin és a sport iparág pénzre szomjazó moguljaiig mindenkinek. Az új évezredben Stone elkezdett rossz filmeket csinálni (Alexander & WTC) Amerika pedig kapcsolt és megragadta az alkalmat, hogy keresztre feszítse az aktuális politikai rezsimmel minden lehetséges módon szembemenő Stone-t. Épp ezért nagyon is valósak voltak a Stone antikrisztusaként ismert presidente, avagy George W. Bush életéről szóló biopicet övező aggályok.

A kétkedő sznobok száját épp úgy nem sikerült betömni, mint a háborgó republikánusokét, de ez azon a tényen mit sem változtat, hogy az alapanyag felkínálta nulla felé tendáló píszít a W.-ban Stone bombabiztos védőburokká duzzasztotta a vitatható értékekkel rendelkező elnök úr rezüméje körül. Persze maximális politikai korrektségről nem beszélhetünk, és a W. nem is idomul a manapság oly divatos, nagyívű életrajzi filmek által megteremtett trendekhez, de ennek ellenére - vagy talán épp ezért - pokoli szórakoztató.

Stone filmjében Bush nem gonosz, sőt, akár rokonszenvesnek is nevezhető, csak éppen a világ legalkalmatlanabb embere az elnöki pozícióra. Mindvégig hisz abban amit tesz, de egy percig sem kompetensebb, mint a Simpsons Movie President Schwarzeneggere. Meg akar felelni az apja, illetve neje által támasztott elvárásoknak, tiszteletet akar kivívni, csak éppen nem rendelkezik kellő szürkeállománnyal a betöltött posztokkal jövő felelősségek felfogásához. A filmbeli (?) Bush-nak a politikai karrier ötlete egy össznépi lerészegedés alkalmával üt szöget a fejében, ám annyi céltudatossággal azért rendelkezik, hogy a kezdeti bukások hatására sem tántorodik el a nagy ábránd megvalósításától.

Balek ő, akárcsak a film noir-ok füstbe burkolózó kimért árnyalakjai, keresi a fény felé vezető utat, ám az ezrek életét követelő baklövéseket nem olyan könnyű hátrahagyni, mint a kocogásra kijelölt három mérföldet, vagy az alkoholizmust. Bush karakterén kívül kizárólag komikus típusfigurákkal találkozunk, ami végképp a szatíra műfaját segíti a politikai propaganda csúfos zsánere ellenében. A hatalommániás alelnöktől kezdve, a jófej tábornokon át a szikár, de valójában meglehetősen érzékeny papi alakjáig mindenki része ennek a végletekig kiforgatott, de ügyesen a realitás talaján maradó mikrokozmosznak.

A figura életre hívására (és a valós megfelelőjének sírbatételére) egyetlen ember elképzelhető csupán, és Stone pedig megtalálta azt a pofát akinek tekintete bármikor ingázásra képes a zavarbaejtően szúrós illetve a bárgyú, tudatlanságot sugalló közt húzódó széles skálán, azt aki minden megerőltetés nélkül tud Joey Tribbiani és Tommy Lee Jones lenni egyszerre, avagy - mert ugye ez itt a reklám helye - Josh Brolint. A darab formai értékét csak tovább növeli az elegáns rendezés, és a steril, burjánzó színekben fürdőző, mégis természetes képekkel kecsegtető operatőri munka. A néző pedig újra rájön arra, amire már sokszor rácsodálkozott: a világ egyik legbefolyásosabb országát tényleg egy olyan ember vezette nyolc évig, aki valójában nem akart mást, csak baseball-ozni. Fájdalmas eszmélés pedig ennyire még sosem volt élvezetes.

trailer: observe and report (2009) Zalaba_Ferenc
2009. február 07. 09:57:55

Kategória: 2 komment

No, így kell elérni, hogy az ember kilométerekre kerüljön egy filmet. Minden ízében visszataszító előzetes az amorfra hízott fejű Seth Rogen (bocs) félkómás narrálásától kezdve az Anna Faris szája szélén csurgó rózsaszín hányásáig. Nagy fel.

kritika: "slumdog button" Zalaba_Ferenc
2009. február 07. 09:01:39

Kategória: film 42 komment

Nem vitás, az idei Oscar-harc két film, egy nagy hollywoodi generációs dráma (THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON, 13 jelölés) és egy apró, de messzire tekintő független mozi (SLUMDOG MILLIONAIRE, 10 jelölés) között zajlik majd. Ha a statisztikákat nézed, láthatod, hogy általában az előbbi győz, az utóbbi pedig kap egy vígasz forgatókönyv-díjat, de idén más lesz a helyzet, ugyanis egyik film sem az, aminek első pillantásra gondolnád.

Az amerikai filmgyártás büszkeségei, a közönséget és szakmát egyaránt bódulatba ejtő megadrámák nagy eseményekről, nagy pillanatokról és nagy érzelmekről regélnek: így nyertem meg a polgárháborút, így haltam meg a kedvesem karjaiban és így tovább. A BENJAMIN BUTTON-nak nincsenek ilyen nagy pillanatai, melyekre jelenetek egész sorát épít, hogy csalárd módon könnyeket és tapsot zsákmányoljon a befogadóról. Nem: a melankóliába mártott BENJAMIN BUTTON elejétől végéig az elmúlásról regél. Arról, hogy lassan, de biztosan eljön az utolsó bekezdés, s lehet lovagolni azon, hogy FORREST GUMP, meg TITANIC - a felszínes összevetéseken túl ezeket a klaszikusokat semmi sem köti David Fincher (de)konstruktív drámájához.

Benjamin Button ugyanis nem figyelmeztet arra, hogy éld tartalmasan az életed, légy jelen, alkoss hullámokat, szeress és légy szeretve, stb-stb. Buttont már születésének pillanatában leírják, s egész életében a halál veszi körül: nem a dicső vég, hanem az, hogy minden félbeszakad, bármennyire is küzdesz, sem befolyásod, sem dühöd nem lehet akkora, hogy ezen változtass. Szerencsétlen villámsújtotta flótás sem tudja elmesélni mind a hét csapást, Torta úr órája is eltűnik, a filmnek keretet adó Daisy a jelenben sem meleg fénybe ágyazva, szerető családtagok által körülvéve hagyja el az árnyékvilágot, hanem a fenyegető tornádó ridegségében, egyedül.

Furcsa tanítás az egy állítólagos melodrámától, hogy ne küzdj, hagyd, hogy hadd múljon el, mégis érdemes meghallgatni, mert úgy is lehetsz értékes ember, ha halálod után nevedre nem emlékszik senki, ha nem alkotsz maradandót, ha nem cselekszel (hisz Button sosem irányít, sosem veszi kézbe a sorsát, csak sodródik és vár), hanem egyszerűen csak megbékélsz magaddal és a környezeteddel.

Fincher kifordított antieposzt forgatott, fityiszt mutatott az elvárásoknak, amit előbb vele szemben (miért nem sci-fi? miért nem thriller?), aztán később magával a filmmel szemben (miért nem hős? miért nem beszél?) támasztottak. A filmje természetesen nagyívű, egyszerre mesteri és mesterkélt: süt belőle a profizmus - színészi, technikai szinten egyaránt, de a lénye mégis annyira hétköznapi, hogy valószínűleg vereséget fog szenvedni a versenyben.

A négyes pályán ugyanis egy igazi szörnyeteg úszik: rafinált darab a SLUMDOG MILLIONAIRE. Kis költségvetéssel, többnyire obskurus helyszínekkel, nóném színészekkel és olyan kerettörténettel bír, mellyel nehéz rezonálni - Legyen ön is milliomos a moziban? Mi jöhet ezután? Kapcsoltam: A film?

Természetesen egy tisztavérű Sundance-ivadéktól a fenti tételek egyáltalán nem állnak messze, de a SLUMDOG egyáltalán nem ezeken a vízeken hajózik. A függetenség csupán álca: Danny Boyle sorskovácsoló meséje szégyentelen melodráma, faltól-falig tartó giccs, szélsőséges érzelmek, fényese mázolt plakátfigurák örömtánca, és mégis működik.

Mit működik: beránt, megmárt, átmos és a moziból kifelé menet még rakétákat is szerel a hátadra, hogy hazáig lebegj. És emiatt minden gyarlósága, minden trükkje, minden számítása megbocsátható.

Lust for Life. Megmosolyogtató, hogy a SLUMDOG üzenete megegyezik Danny Boyle legnagyobb mesterművének (mert legalább kettő van neki) kicsengésével, pedig a két filmet világok választják el egymástól, s nem csak földrajzilag. A skót sekélyemberek helyett itt igazi típusfigurák láthatók: az elvhű főhős, a gyarló testvér és a szép lány, aki nem több egyfajta jutalomnál, amit az ember felszögel a falra (s abban reménykedik, hogy nem szólal meg, hátha nincs is mondanivalója).

De olyan jó nézni. Olyan jó elhinni, hogy lehetsz nyakigláb, lapátfül, nyitott száj, bamba tekintet, ha kitartó vagy, ha nem adod fel, akkor te is kaphatsz egy ilyet. De a SLUMDOG nem csupán a SZÉPSÉG ÉS A SZÖRNYETEG előtt tiszteleg: a színes-szagos kavalkádba befér egy rész TWIST OLIVÉR, egy rész KOLDUS ÉS KIRÁLYFI és ha hunyorítasz, akkor még a SZÉP REMÉNYEK idealizmusát is felfedheted. Ezek gyönyörű történetek, nem vitás, meylekből bármikor jöhet a repeta, feltéve ha nem borul az egyensúly és az összeszerkeszett testre adott ruha nem csak szép, univerzális, de eredeti is. Ebben pedig nincs hiba.

Szóval talán nem kétséges, ki fog fellépni a pódiumra: a mocsokból jött, de nagy szívdobbanásokkal lépkedő SLUMDOG MILLIONAIRE móresre tanítja majd a THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON-t, ezt a sokszor látott moziszörnyet, ugye. Dávid kontra Góliát. Azért én csendben drukkolok az utóbbinak, pedig tudom jól, hogy Akadémia soha nem arra a filmre szavaz, amelyik igazán felnőtt.

trailer: land of the lost (2009) Zalaba_Ferenc
2009. február 06. 07:46:53

Kategória: Szólj hozzá!

Mi lehet jobb egy dinoszauruszos mozinál? 16 évvel a JURASSIC PARK után kb. bármi, például egy dinoszauruszos film Will Ferrell főszereplésével! Oh, yeah! A Superbowl félpercese után itt a teljes trailer.

drop everything n run Zalaba_Ferenc
2009. február 06. 01:13:34

Kategória: 5 komment

a napokban kikerült egy hanganyag a terminator: salvation forgatásáról, amiben christian bale elég keményen kioszt valami lábatlankodó formát.
a warner brothers reagált:

blu-ray: újabb bástyák Zalaba_Ferenc
2009. február 05. 23:18:16

Kategória: 11 komment

Természetesen még mindig olyan kijelentésektől hangos az éter, hogy Blu-ray néhány éven belül eltűnik a piacról, s még én sem tudom biztosra állítani, hogy ez nem így lesz, mindenesetre a formátum bámulatos röppályát fut be (tudom, innen lehet nagyot zuhanni), sokkal ívesebbet és gyorsabbat, mint tíz évvel ezelőtt a DVD, ami persze részben betudható annak is, hogy a világ is felgyorsult, és jelenleg ugyan arcunkon csúszva, de még mindig robogunk előre.

No, de úgy tűnik, a nép azért szép kis étvággyal kapja be a horgot: kibaszott sok lapostévét adtak el szerte a világban, de még Bicskén is, s ha már tévé van, HD-adás még nincs, az egyszeri ember azért nézni is akar rajta valamit, a kiadók pedig nem (nagyon) ismétlik meg azokat a hibákat, melyeket a DVD-kiadás sok-sok éve alatt megtettek: a kezdeti hiányos kiadásokon gyorsan túllépve, napjaink BD-megjelenései szinte kivétel nélkül fullosabbak, mint DVD-s megfelelőik - s nem csak kép- és hangminőségben. 

S történetesen pont mostanság jelent meg a THE DARK KNIGHT BD-n (egyedülálló IMAX minőségű jelenetekkel), amiből 3 millió darab fogyott, megdöntve minden előző rekordot. Persze, ez még csak egy kis szelet a tortából, ellenben gyorsabban hízik, mint remélték, pedig kétéves háborúból érkezett, kissé megroggyanva, soványan, fél lábon ugrálva, de győztesen.

Aztán meg belső források véletlenül elkotyogták, hogy karácsonykor jön az eredeti INDIANA JONES trilógia, amely DVD-n csak a formátum 7. évében jelent meg. És hogy legyen egy kis magyar vonatkozás: márciustól a Paramount és Dreamworks is felül a körhintába.

So, how do you like them apples? Blu?

harry potter 6 poszterek Zalaba_Ferenc
2009. február 05. 23:08:13

Kategória: 1 komment

Wow, nagyon faszántos IARRY POTTER AND THE HALF BLOO PRINCE* plakátok eveztek nemzetközi vízekre. Apropó víz, meg kék, meg sötét, meg intenzív mozgolódás: remélem, azért Cuaronnak azóta is fizetnek némi royalty-t, amiért újra meg újra felhasználják az ő vízióját.

(*nem elírás.)

uaf festival 2009, wiesen Zalaba_Ferenc
2009. február 04. 13:48:51

Kategória: 6 komment

Bár a 2007-es UAF-ról felemás érzésekkel jöttünk el, de erre a felhozatalra azért elég nehéz lenne nemet mondani. Szerintem a május 30-át fogjuk megcélozni. :)

MAINSTAGE

DEICHKIND LIVE (universal music – GER)
DIGITALISM DJ SET (kitsune – GER)
KRAFTWERK (GER)
MOONBOOTICA (moonbootique – GER)
TURNTABLEROCKER (compost black label – GER)

COCOON FESTIVAL STAGE @MAINSTAGE (30.5., ab 22.
30 Uhr)

SVEN VÄTH (cocoon – GER)
DUBFIRE (cocoon – US)
EXTRAWELT live (cocoon – GER)
ANDRE GALLUZZI (cocoon - GER)
CHRIS TIETJEN (cocoon – GER)

LINE UP DRUM’N’BASS STAGE hosted by dogsonacid. com (in alphabetical order)

ANDY C (ram records – UK)
BLACK SUN EMPIRE (black sun empire recordings – NL)
BODY & SOUL (nasca records, breakbeat kaos – AUT)
BROOKES BROTHERS (breakbeat kaos – UK)
CAMO & KROOKED (nasca records, mainframe – AUT)
CAUSE 4 CONCERN (cause 4 concern – UK)
CHASE & STATUS (ram records – UK)
COMMIX (hospital records – UK)
COUNTERSTRIKE (aglorhytm recordings – UK)
DIESELBOY (human imprint – US)
DISASZT & TENCHU (mainframe – AUT)
DOSSA & MR. SONNY (uaf safari – AUT)
ED RUSH (virus recordings – UK)
FOURWARD (urban art forms, subsonik – AUT)
FRY & OLIVER TWIST (trommel & bass – AUT)
HYPE (true playaz – UK)
ICICLE (shogun audio – UK)
ILL. SKILLZ (brigand, ill skillz rec – AUT)
INTOXICATED (cloud9, resident – AUT)
MAT & CONCEPT (C.I.A., brigand – AUT)
MATRIX & FUTUREBOUND (viper recordings – UK)
NOISIA (vision recordings – NL)
NU:TONE (hospital records – UK)
PANDORA & CODA (switch! – AUT)
SILAIN (urban art forms – AUT)
SIMON ‘BASSLINE’ SMITH (technique recordings – UK)
SNARE (strictly beats – AUT)
SNITCHBROS. (nasca records – AUT)
SPLINTA & ZUBCORE (therapy sessions – AUT)
SPOR (lifted music – UK)
STORK CREW (puszta beats – AUT)
SUBFOCUS (ram records – UK)
TC (d-style – UK)
URLITO & BASS IKK (AUT)
WICKED SQUAD (AUT)

MC DADDY EARL (UK)
MC DARRISON (UK)
MC DAVOX (AUT)
MC DAXTA (AUT)
MC GQ (UK)
MC JAKES (UK)
MC SHNEK (AUT)
MC SINISTA (GER)
YOUNGMAN MC (UK)

PSYTRANCE STAGE hosted by Otherland Productions & Cosmic Space Disco

ACE VENTURA live (iboga records – IL)
ASTRALEX (24/7 records – AUT)
ASTRIX live (hommega productions – IL)
CUBIXX (iono records – GER)
DAKA (otherland productions – AUT)
DIMITRI NAKOV live (spun records – ESP)
FREELANDER live (synergetic records – AUT)
GABY (independent – SI)
GMS live (spun records – ESP)
GOBAYASHI (astral zone – AUT)
IANURAIA live (glowing flame records – AUT)
KINO OKO live (horns and hoof – PL)
LOUD live (drive records – IL)
MATERIA live (24/7 records – AUT)
PENTA live (auraquake records – PT)
PERFECT STRANGER live (iboga records – IL)
PROGRESSOR (psylence – AUT)
RINKADINK live (alchemy records – ZA/ESP)
U-RECKEN live (dooflex – IL)
S-RANGE live (iono records – SE)
VIBRASPHERE live (tribal vision records – SE)
VISIONAUTICA live (24/7 records – AUT)
WIZZY NOISE live (harmonia records – GR)
ZEN MECHANICS live (neurobiotic records – NL)

AFTERPARTY STAGE

STEPHAN BODZIN (herzblut – GER)

uncharted 2 képözönlet Zalaba_Ferenc
2009. február 04. 09:36:52

Kategória: 9 komment

Az UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE továbbra is minden idők egyik legszebb (és legjobb) játéka, amelyre sok ikszbokszer néz nyálcsorgatva, na de ha még mindig nem döntöttél a váltásról - és nem vagy oda az fps-ekért, hogy a KILLZONE 2 ezt a napokban eldöntse neked -, akkor a novemberben megjelenő UNCHARTED 2 majd megoldja a kérdést. A napokban tartott sajtótájékoztató mellé adott képpakk ugyanis több mint meggyőző. Mielőtt megkérdeznétek: igen, a játék motorjával készültek.

A sztoriban az anyagilag lerobbant Nathan Drake a Marco Polo utazásai során felfedezett Shangri-La nyomába ered, amely egy baromi nagy zafir és milliárdokat ér. Útja során eljut Nepálba is (a fotók nagyja itt készült), ahol épp háború zajlik (igen, Kínában valószínűleg ezt a játékot is betiltják), s nem elég a rád támadó ellent kiiktatni, vigyáznod kell arra, hogy kimaradj a tőled független eseményekből. A játékot fejlesztő Naughty Dog szerint lesz egy olyan rész, amiben egy helikopterrel kell kinavigálnod magad egy összeomló épületmonstrumból, illetve egy másik, amelyben egy száguldó (és hamarosan kisikló) vonatban, ill. annak tetején kell eljutnod A-ból B-be.

És ha ehhez hozzájön az első rész fordulatos és szellemes sztorija, amely állva hagyja Indiana Jones-t, no akkor engem megvettek kilóra. Az "Elolvasom" után sok-sok kép, melyek klikkre megnőnek!

Elolvasom

színészek és rendezők Zalaba_Ferenc
2009. február 04. 08:25:45

Kategória: 13 komment

A Vanity Fair Annie Leibovitz fotósorozatával tiszteleg az idei Oscar-díj nomináltjai előtt. Van köztük egy montázs is, tudni fogjátok, melyik. Az "Elolvasom" után klikkre megnövő fotók, itt pedig a galéria szöveggel.

Elolvasom

tűzpiros motor, kék lemez Zalaba_Ferenc
2009. február 03. 22:14:53

Kategória: 3 komment

Egy renitens online boltnak köszönhetően néhány szerencsés amerikai vásárló több mint három héttel a hivatalos megjelenési dátum előtt készhez kapta az idei év első igazán nagy durranásának ígérkező Blu-ray kiadványát, az Akirát, így az első tesztekre sem kellett sokáig várni.

Akira Blu-ray borító

Talán nincs még egy olyan hagyományos technikával készült rajzfilm, amihez ennyi színt, ecset- és tollvonást használtak volna, tehát az elvárás nem kicsi. A fanboyreview.net majd két tucat screenshottal megtűzdelt tesztje szerint az újfent felújított kép gyönyörű. Ezt szerencsére mi is láthatjuk a klikkre megnövő képeken: a részletesség ugyan ingadozik egy kicsit, de a színek erősek, és bámulatosan kevés zajt lehet látni, élkiemelést meg egyáltalán nem. A 2000-ben készült felújításkor láthattuk, hogy a film milyen gyalázatos állapotban volt előtte, ehhez képest az új remaszter valóságos csoda, és a teszt írója szerint mozgás közben még jobbnak látszik. Kifogással csak a japán kiadásoknál szokásos fekete kerettel szemben élt, aminek a mérete szerencsére nem túl nagy. MPEG4-AVC tömörítés, 19-20 mbit/s átlagos bitrátával. Nincs okunk panaszra.

A hangra itt a blogon is már akkor felfigyeltünk, amikor még senki nem hallott belőle egy foszlányt sem. Ez ugyanis a világon az első Blu-ray lemez, amin 192 kHz/24 bites, veszteségmentes, 5.1 csatornás hang található. A tokban lévő füzet nagyobbik részét is az újrakevert hanggal kapcsolatos információk teszik ki, melyekben a készítők odáig merészkednek, hogy az emberi fül által eddig még nem érzékelt új minőségi kategóriát elkeresztelik Hypersonicnak (van logója is). Nos, innentől kénytelenek vagyunk a teszt írójának véleményére hagyatkozni, akinek elmondása szerint talán még sohasem hallott ennyire lenyűgöző hangot, ami elképesztően gazdag és részletes, és egyébként minden szempontból fenomenális. A Dolby TrueHD hangsáv átlagos bitrátája 14 mbit/s, de néha meghaladja az egészen elképesztő 17 mbit/s értéket is! Azaz majdnem annyit helyet emészt fel, mint maga a mozgókép. Mellé társul a 2000-ben készült angol 5.1-es szinkron mezei 16/48-as TrueHD-ben, a DVD-n kiadott japán 5.1-es hang DD-ben, és az eredeti japán sztereó hang PCM-ben.

Extrák tekintetében ez a kiadvány sem szakít a Bandai hagyományokkal: néhány előzetes mellett 400 oldalnyi storyboard menti meg a fapados jelzőtől. Sajnos a teszt nem tér ki arra, hogy ezek HD-ben vannak-e. A japánok szerint csak az az extra érdekes, amit kézbe lehet fogni, és ami fontosabb: sok pénzért lehet árulni. Szerencsére a korábbi DVD kiadásokból már gyakorlatilag mindent megtudtunk a filmről, még a hazai rajongók véleményét is, így személy szerint nekem nincs hiányérzetem.

Néhány klikkre megnövő screenshot  található az elolvasom után, a teljes angol nyelvű teszt a többi képpel pedig itt található.

Elolvasom

box office special: február preview Takács Máté
2009. február 03. 20:31:18

Kategória: 2 komment

2009 februárja nem kecsegtet túl sok érdekességgel, akár a box office-t, akár magukat a filmeket nézzük. A mozgalmas január azonban elegendő alapot szolgáltat a stúdióknak ahhoz, hogy nagyobb reményeket fűzzenek az egyes címekhez. Lesz folytatás, remake, 3D-s Disney-mozi, Bálint napi romantikus vígjáték és játékadaptáció is.

10. STREET FIGHTER: THE LEGEND OF CHUN-LI
Miközben egyre hallani a TOMB RAIDER-sorozat folytatásáról, egy kevésbé sikeres (értsd: bukott) hasonló vállalkozás is új életre kel. Sajnos Van Damme sehol, helyette Kristin Kreuk (Smallville), Neal McDonough (Rejtélyes vírusok nyomában), Robin Shou (Mortal Kombat) és a HALÁLSORON óta kallódó Michael Clarke Duncan domborít a küzdőtéren. Nem tudni, mit is vár a Fox ettől a projekttől, de nagyon valószínű, hogy emberes leégés lesz a vége, legalábbis az biztos, hogy a 60 milliós költségvetést nem látja viszont a stúdió még világviszonylatban sem, meg különben is: ha bunyóról van szó, itt mindenki DRAGONBALLt akar már látni.

9. PUSH
Nem, nem a szülés viszontagságaiba betekintést nyújtó dokumentumfilmről van szó, de még csak nem is az azonos című, friss Sundance-fődíjas alkotásról, hanem egy független sci-firől, amiben olyan embereket követhetünk nyomon, akik különleges képességükkel tűnnek ki társaik közül. Várjunk csak...ilyet mintha már láttunk volna. A HIPERVÁNDOR és az X-MEN elemeit is magában hordozó filmet az ALVILÁGI JÁTÉKOK direktora rendezte, aki amúgy sosem volt anyagilag jó befektetés. A szereplők a STREET FIGHTERhez hasonlóan ismerős, de box office szempontból nem jelentős nevek, így minden a sztori érdekeltségén múlik. Már most hétvégén kiderül, hogy mire lesz képes.



8. EGY BOLTKÓROS NAPLÓJA (Confessions of a Shopaholic)
Sacha Baron Cohen menyasszonya, Isla Fisher játssza a főszerepét a brit Sophie Kinsella könyvei nyomán készült romantikus vígjátéknak, amit az ÁLLJON MEG A NÁSZMENET! direktora jegyez. Mivel a divatszakmába betekintést nyújtó AZ ÖRDÖG PRADÁT VISEL meglehetős siker volt két és fél éve, nem szabad elsiklanunk a Disney filmjének potenciálja felett, mindazonáltal bizonyos, hogy egy nagyobb rajongóbázissal rendelkező színésznővel több reménye lehetne a stúdiónak. Így sem kell azonban félteni a produkciót a szellős február derekán, mert hát Jerry Bruckheimer pénze ritkán megy kárba. Persze volt ott ROSSZ TÁRSASÁG és ARTHUR KIRÁLY is... (hazai premier: április 9.)

7. A BŰN ÁRFOLYAMA (The International)
Mit nekik pénzügyi válság, ha Clive Owen és Naomi Watts kettőse mér csapást a bankrendszerekre fél Európán és a kihagyhatatlan New Yorkon keresztül (egy tűzpárbaj jelenetéért a Guggenheim múzeum életnagyságú másolatát is elkészítették az alkotók)? Tom Tykwer rendező még nem hagyta magát teljesen eladni Hollywoodnak, így amerikai-német koprodukcióról van szó, amibe a Német Szövetségi Filmalap is beszállt némi pénzzel. A film egy része a Babelsberg stúdióban forgott, így kiérdemelte azt is, hogy a napokban induló, idei Berlini Filmfesztivál nyitófilmje legyen. Izgalmak a láthatáron, talán az üzleti világ kritikája is a helyén lesz, s akkor végképp visszaesnek a lakossági hitelfelvételek. (hazai premier: március 26.)

6. CORALINE ÉS A TITKOS AJTÓ (Coraline)
Henry Selick csinált egyszer egy KARÁCSONYI LIDÉRCNYOMÁSt, ám azt mindig Tim Burtonnek tulajdonítják, a rendezőnek be kell hát érnie sajátként a TALPIG MAJOMmal. Ez viszont nem igazság, úgyhogy a CORALINE ÉS A TITKOS AJTÓ lehet a kiút e nyolc éve tartó állapotból. Neil Gaiman könyvét Selick maga adaptálta (báb)filmre, e kettős pedig egészen egyedi animációs filmet sejtet. RealD-ben is megy a móka, s bár a sötét tónus csökkenti a lehetséges közönség arányát, hosszú távon remélhetőleg kifizetődő vállalkozás lesz Universal (ill. Focus Features) terjesztése, vagyis már otthonában visszatermeli 35 milliós költségeit. (hazai premier: március 12.)

5. JONAS BROTHERS: A KONCERT 3D (Jonas Brothers: The 3D Concert Experience)
A Disney egy percig sem hagyja, hogy száraz maradjon a fiatal lányok bugyija. A High School Musical után és Hannah Montana előtt támad a Jonas Brothers nevű zenei formáció, méghozzá három dimenzióban, mert úgy még menőbb a dolog. Az előzetest látva ami várható, az gayözön lábainál, nyáltenger felette, méghozzá irtózatos mennyiségben, de a korábbiak ismeretében a zöldhasú is áramolni fog teherautóra való mennyiségben. Koncertfilmet meg ugye akár évente is lehet csinálni, szóval lesz ez még így. (hazai premier: május 28.)
 
4. MADEA GOES TO JAIL
Tyler Perry az utóbbi pár filmje alkalmával hanyagolta alteregóját, Madeát a középpontba helyezni, ám így is csinos összegek vándoroltak zsebébe. Most ismét a vitriolos asszonyról szól a történet, ami nem csoda, hiszen a 2005-ös DIARY OF A MAD BLACK WOMAN és az egy évvel későbbi CSALÁDI GUBANCOK (Madea’s Family Reunion) együtt több mint 110 millió dollárt hoztak az amerikai kasszáknál, máshol meg nem is nagyon forgalmazták őket. Így lesz ez a MADEA GOES TO JAILlel is, a fix amerikai 50 millió feletti bevétel egyúttal a világviszonylatban számított adat is lesz.



3. NEM KELLESZ ELÉGGÉ (He’s Just Not That Into You)
Kell-e eléggé egy romantikus vígjáték Bálint napjának havában? Naná, főleg ilyen szereposztással: a női oldalt Jennifer Aniston, Jennifer Connelly, Drew Barrymore, Scarlett Johansson és Ginnifer Goodwin (A NYUGHATATLAN első Mrs. Cash-e) erősíti, a hölgyek kedvéért pedig Ben Affleck, Justin Long, Kevin Connolly és Bradley Cooper (na meg Kris Kristofferson) szerződött le a New Line Cinema, azaz Warner Bros. produkciójához, amely Greg Behrendt és Liz Tuccillo „segíts magadon”-típusú könyve alapján készült. A siker több oldalról is garantált, akár egy teljes hónapig a top 5-ben maradhat a kapcsolatok zavaros természetét és a felek viselkedését több történeten keresztül vizsgáló mozi. (hazai premier: február 26.)

2. FRIDAY THE 13TH
A folyamat visszafordíthatatlan: olyan horrorfilmek újrái készülnek el sorra, amelyek még a ’90-es években, mi több, az elmúlt évtizedben is értek meg új részeket. A HALLOWEEN 2007-es sikerén felbuzdulva még idén érkezik a folytatás remake-je is, ami egyben a remake folytatása, s most a Péntek 13.-sorozat is vérfrissítést kap a New Line Cinema (azaz természetesen a Warner Bros.) jóvoltából. Az eredeti széria 2002-ben, a tizedik résszel végleg kifulladt az űrbe helyezett cselekménnyel, így egyszerűen újrakezdik a dolgot. A közönség is megújult, így nyilván szép summát akaszt le a stúdió a tizenharmadikára időzített premierrel. (hazai premier: május 28.)

1. A RÓZSASZÍN PÁRDUC 2 (The Pink Panther 2)
Ahogy januárt is, úgy feltételezhetően az év második havát is egy vígjáték nyeri. A RÓZSASZÍN PÁRDUC 2006-ban, noha a jó ízlésű nézőknek nem, a Sony számára kellemes élményként maradt meg, s nincs akadálya, hogy ez most is így legyen. Az ismét ellopott Rózsaszín Párducot és egyéb drágaköveket a francia felügyelő (Steve Martin, n'est-ce-pas) ezúttal egy nyomozócsapat élén keresi, aminek tagja angol, olasz, japán és indiai szakértő is. Franszia akcentus, móka és kacagás minden mennyiségben az ÉRZÉKI CSALÓDÁS rendezőjétől. (hazai premier: február 12.)

A fentieken kívül érkezik még a FIRED UP című vígjáték, ami így első blikkre nem tűnik jelentősnek, de könnyen lehet belőle sleeper a hónap kies második két hetében. A Weinstein Companyt legjobb lenne felszámolni, hiszen a filmforgalmazáshoz nem nagyon ért. Januárban csődbe vitték a három évig dobozban tárolt KILLSHOTot, s két régóta húzott-halasztott filmjük, a FANBOYS és a CROSSING OVER is esedékes a jelen állás szerint februárban. Csak remélni tudjuk, hogy utóbbi - Harrison Ford, Ray Liotta, Jim Sturgess és Ashley Judd főszereplésével - országos bemutatót is kap és érdemes sorsra jut.

poster: monsters vs aliens (2009) Angyalosi Ádám
2009. február 03. 15:58:09

Kategória: 4 komment

A kreativitás kézzelfogható.

 

poster: monsters vs aliens (2009) Angyalosi Ádám
2009. február 03. 15:58:09

Kategória: Szólj hozzá!

A kreativitás kézzelfogható.

 

 

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása
Mobil