A Mission: Impossible: Utóhatás őrizni látszik amerikai vezető pozícióját, miközben nálunk most először tör az élre - mindenhol parkolópályára kényszerítve a Barátom, Róbert Gidát. 5, 10, 15 és 20 éve pedig az alábbiak történtek.
Az amerikai listavezető 5, 10, 15 és 20 évvel ezelőtt.
5 éve...
odaát
Denzel Washington és Mark Wahlberg lazasága csúcsra járt a 2 kaliberben ($27.1m/$75.6m), ami könnyen az élre tört, de nem maradt benne annyi szufla, hogy százmillióig jusson és folytatást szüljön. Hasonlóan járt, ám sokkal tragikusabb módon a Hupikék törpikék 2. ($17.5m/$71m). Az igen sikeres első részt kifulladó második követte, ami után átkalibrált harmadik tette sírba - talán csak egy időre - a franchise-t.
errefelé
Aprajafalva lakóira nálunk mindig lehet számítani: a Hupikék törpikék 2. ugyan jóval kevesebb nézővel kezdett, mint az első rész (36.000 nézővel), de a vezetést magához ragadta és hosszú távon lepipálta a két évvel korábbi kiadást - egészen pontosan 220.000-en nézték meg. Mark Wahlberg nálunk Dwayne Johnsonnal társult erre a hétvégére, és bár a Pain & Gain nem villantott 13.700 nézőjével az első négy napon, azért végül több mint 50.000-en látták, ami egy ilyen sajátos produktumtól nem rossz - persze, manapság többre ment volna.
10 éve...
odaát
A sötét lovag harmadik hétvégéjét is a dobogó legfelső fokán töltötte, nem engedve szóhoz egy hét év mumifikáció után visszatérő franchise-t; A múmia: A Sárkánycsászár sírja ($40.5m/$102.5m) jóval a második rész alatt nyitott, és úgy kellett átszenvednie magát a százmilliós korláton. Brendan Fraser át is adta a stafétát kilenc évvel később Tom Cruise-nak, aki rögtön el is hagyta. Nemzetközi bevételek tekintetében amúgy természetesen a harmadik rész lett a legsikeresebb.
errefelé
A Mamma Mia! ugyan visszalépett az élről két hét után, de az ABBA-dallamok továbbra is alaposan körülzengték a top tizet. Az első helyre A múmia: A Sárkánycsászár sírja került, ami itt szintén távol maradt a korábbi részektől, de 70.000 premiernézője a franchise nagy kedveltségéről árulkodott ennyi évvel később is. Végül 284.000-en ültek be rá, ami háromszázezerrel marad el a második és négyszázezerrel az első résztől...
15 éve...
odaát
Minthogy a második rész alaposan felülmúlta az eleve rém sikeres elsőt, megszületett az Amerikai pite: Az esküvő ($33.4m/$104.6m) is, s simán a toplista élére pottyant. A tempóból viszont visszavett, ám még így is százmillió dollár felett mondta ki a boldogító igent. A negyedik rész, kilenc évvel később, már keveseket érdekelt. Máig felemlegetett bukás is bemutatkozott ezen a hétvégén: Ben Affleck és Jennifer Lopez közös vállalkozása, a Gengszterrománc ($3.8m/$6.1m) nem csak a kritikusokat hagyta megrökönyödve, de a közönség sem tudott mit kezdeni a filmmel. A 75 millió dollárból készült mű a nyolcadik helyen kezdett, globálisan is csak 7,2 millióig jutott, Martin Brest rendezőt pedig végleg kivonta a forgalomból.
errefelé
A tavaszi adósságok törlesztése folytatódott a tizenöt évvel ezelőtti nyári szezonban, és most A fülkén volt a sor, hogy kihasználja az alkalmat. Colin Farrell szorult helyzete az élen tárcsázott, s alig félezer eladott jegy híján százezernél tette le a kagylót. Az SPI közben két régóta várakozót prezentált; az Adaptáció. és a Vitathatatlan ötvenezer nézőn osztozkodott, jóformán azonos arányban.
20 éve...
odaát
Folytatódott Ryan közlegény megmentése; a háborús kalandfilm két hétvége után mai jegyárakkal számolva már 145 millió dollár értékű nézőtábort toborzott. Második helyen lépett be a legnépszerűbb újdonság: az Apád-anyád idejöjjön! ($11.1m/$66.3m) mit sem sejtve ismertette meg a közönséggel Lindsay Lohant. Negyedikként nyitott a Nincs alku ($10.2m/$44.5m), F. Gary Gray első nem fekafilmje, amit a Warner égisze alatt csinálhatott ként szolid New Line-siker után. Spacey és Jackson párosa jó szájízt hagyott a közönségben, erről árulkodik az akkori "A" CinemaScore és a mai IMDb-átlag. Még egy családi film került a körforgásba; az Örökkön-örökké ($8.5m/$65.7m) a Fox revizionista meséje volt Drew Barrymore-ral, ami szerényebben kezdett, ám sokáig tartotta magát a nézők célkeresztjében - világszerte csaknem százmillió dollárt termelt.
errefelé
Július vége kicsit rázott a dolgokon, hiszen a mindig megbízható Bruce Willis jelentkezett szolgálatra A kód neve: Merkúr élén. Az izgalommentes thriller annak rendje és módja szerint megszólított 230.000 magyart, s ezzel a hónap legeredményesebb filmje lett. Közben A bűvös kard - Camelot nyomában szerencsésebben járt, mint hazájában a maga 103.000 nézőjével, miközben Belmondo és Delon csak ímmel-ámmal idézte régi önmagát a 2 apának mennyi a fele? élén; a Best Hollywood nagy dobása 70.000 nézőt mozgatott meg.
A magyarországi listavezető 5, 10, 15 és 20 évvel ezelőtt.