Sokat nem kellett várni, hogy a nyári szezon első bukása feltűnjön: az Arthur király: A kard legendája nem csak borsos ára függvényében, hanem alapvetően is nagyon alacsonyan nyitott. A tengerentúlon most ünnepelt anyák napján nyerészkedő Ó, anyám! képes volt megelőzni Guy Ritchie filmjét, ám e hétvége is A galaxis őrzői vol. 2. sikerétől volt hangos.
> új filmek
De ha úgy vesszük, az Arthur király: A kard legendája (King Arthur: Legend of the Sword; hazai bemutató: már a mozikban) perecelése zajosabb bármiféle diadalmenetnél. Guy Ritchie a Sherlock Holmes stílusában vitte filmre a számtalanszor látott Arthur-mondakört, kibővítve mindennel, ami belefér 175 millió dollárba. A detektívmozi globális sikerét ismerve annyira nem meglepő, hogy a Warner Bros. ennyit szánt erre a fantasyre, de ha kicsit lapozgattak volna, akkor szembetűnt volna a stúdiónak, hogy a középkorban játszódó filmekre nem sűrűn vevők az amerikaiak, elvégre ők az Újkortól számítják magukat. Komolyra fordítva, ha Jerry Bruckheimer a még tévedhetetlen korszakában befürdött ezzel a figurával, akkor manapság, az európai ízre még kevésbé fogékony időkben nem lehet győztes egy olyan mozi a tengerentúlon, amit a nyári mezőny elejére szánnak, de nyújtani nem tud többet a háborús látványvilágnál és egy már elcsépelt, távoli legendánál. Ezen felül a nyárkezdő kasszasikert követő újabb aspiránsnak mindig hálátlan a szerepe, és A kard legendája beszorulva két menő franchise-cím közé tényleg nem tudott volna jó körülmények között sem többet produkálni az elvárt 25 millió dollárnál - hogy ezt messze-messze alulmúlja, az tényleg príma bukás. 14,7 millió dollárral a harmadik lett a toplistán a kritika által is alaposan helybenhagyott kalandfilm. És ami tetézi a bajt, hogy a nemzetközi üzelmek sem bizonyulnak különösebben elevennek, hiszen 29 millió dollár gyűlt össze, ebben Kína csupán ötmillióval képviseli magát. 35 millió dollár körül zárja futását A kard legendája, megint betéve tíz-tizenkét évre a kaput a költséges középkor előtt. És Charlie Hunnamnek se való a blockbusteri főszerep...
Amy Schumer a Kész katasztrófával letette névjegyét az amerikai mozikban 2015 nyarán, mikor is a vígjáték 100 millió dollár feletti összeget termelt. A komika új filmjébe megnyerte a 2002-es Örök lányok óta nem forgatott Goldie Hawnt is, ami e rég látás miatt nagy szám, de tapasztaltuk már tavaly, hogy nem éri meg túlzottan visszatérni a nyugdíjból (Warren Beatty esetén). Az Ó, anyám! (Snatched; hazai bemutató: már a mozikban) persze egy lazább vígjáték, ami így az anyák napja hétvégéjére időzítve simán a Kész katasztrófa nyomába vethette volna magát. A Fox azonban végül csak a 42 milliós büdzsé nem teljesen hiábavaló elköltésében reménykedhet. 17,5 millió dollárt hagytak ott anyák és lányaik a lehúzó kritikákkal is megvert komédia előadásain, ami a második helyre pozicionálta a Fifti-fiftivel módfelett kevesebb pénzt, de annyival több elismerést begyűjtő Jonathan Levine rendezését. Az Ó, anyám! 50 millió dollárig elkalandozhat a sok trükkorientált produkció között, s ez nagy visszalépés a főszereplőnek.
Kevesebb mint 300 mozi tűzte műsorra, de ebben a szellős mezőnyben top 10-es helyezést tudott elérni a Lowriders című dráma is. A rugózó verdák világában játszódó filmre 2,4 millió dollárt költöttek a nézők, igen erős, 8000 dollár feletti átlagot produkálva. A Blumhouse Tilt számára most ott a kérdés, hogy érdemes-e ezek után terjeszkedni a nagyrészt egy latino szubkultúrát megcélzó filmmel.
Nem járt ilyen jól a The Wall című közel-keleti háborús film, melynek rendezője Doug Liman, főszereplői Aaron Taylor-Johnson és John Cena. A színészi párosítás érdekes, a Roadside Attractions terjesztési metódusa pedig ezután már nem lesz az, hiszen a film 891 ezer dollárt gyűjtött csupán, 1600 dolláros átlaggal. Pedig a kritikák nem rosszak.
> korábbi filmek
Második hete A galaxis őrzői vol. 2. vezeti a listát, ezúttal 63 millió dollárral, ami a várt visszaesést jelenti, konkrétan 57%-ot. A Disney/Marvel-produkció 246 milliót halmozott fel tíz nap alatt, és nem sok film akad a szezonban, ami kihívója lehet a világszinten 630 millión álló sci-finek.
> végszó & ami jön
A top 12 alig több mint 120 millió dolláros összbevétellel bír, ami a gyengébbek közé sorolható az elmúlt évek azonos víkedjeinek forgalmát tekintve. A két premier érdektelen nyitánya persze nem segítette a dolgokat... A soron következő megmérkőző az Alien: Covenant lesz, ami bőven bír talányokkal, például, hogy a Prometheust sikerül-e egyáltalán megközelíteni a kasszáknál? Megszületik-e az első film Aliennel a címében, ami 100 millió dollár felett hoz Amerikában? A súlyos kérdéseket az Egy ropi naplója: A nagy kiruccanás és a Minden, minden című tinirománc enyhíti.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | A galaxis őrzői vol. 2. |
$63.0m | $246.2m | $200m |
2 | Ó, anyám! |
$17.5m | $17.5m | $175m |
3 | Arthur király: A kard legendája |
$14.7m | $14.7m | $42m |
4 | Halálos iramban 8. |
$5.3m | $215.0m | $250m |
5 | Bébi úr |
$4.6m | $162.4m | $125m |
6 | A szépség és a szörnyeteg |
$3.9m | $493.2m | $160m |
7 | Hogyan legyél latin szerető |
$3.8m | $26.1m | $10m |
8 | Lowriders |
$2.4m | $2.4m | $0.9m |
9 | A Kör |
$1.7m | $18.9m | $18m |
10 | Baahubali 2: The Conclusion |
$1.6m | $18.9m | $39m |