Erre vártunk? Talán. Ha a stúdiórendszer nem képes - vagy nem akar - felnőni a megváltozott trendekhez, hát akkor jön egy kívülálló, hogy átrendezze a térképet. Persze nem kis kockázatot vállal az Amazon azzal, hogy az Amazon Original Movies címke alatt mutasson be felvásárolt, illetve házon belül finanszírozott filmeket, hogy utána alig 4-8 héttel streamelhetővé tegye őket az egyre népszerűbb Amazon Prime-on. Mert felmerül az amerikai júzerben a kérdés, hogy "miért menjek el moziba, és fizessem ki a belépőjegy árát egy olyan filmre, melyet aztán megnézhetek a Prime-on, amire már amúgy is van előfizetésem?" Jöhet a válasz: mert a mozi közösségi élmény, mert fasza a nagy vászon, és néha elég 4-8 hét fór ahhoz, hogy a türelmetlenebbje kipengesse a pénzt. És tiszta haszon (lehet), hogy a még frissen élő élményt aztán nemsokára már saját otthonában is átélhesse.
Ehhez azért olyan filmek is kellenek, melyekért megéri gürizni, márpedig az Amazon "izgalmas, különleges és exkluzív" produkciókat ígér, továbbá azt, hogy olyan filmeseknek is lehetőséget kínál a bemutatkozásra, akik a hagyományos rendszeren nem vagy csak nagyon nehezen lennének képesek átverni egyéni filmes elképzeléseiket. Ám legyen. Az Amazon amúgy pont az idei Golden Globe-on mutatta meg a két díjat is bekasszírozó Transparenttel, hogy már az online elérhető tartalom is felnőtt a nagyokhoz. Egyelőre még nem lehet tudni, hogy milyen filmeket mutat majd be az AOM, de indei indulást és havi egy bemutatót terveznek.
Most már csak az kéne, hogy hazánkban is elinduljon ez a szolgáltatás: te hajlandó lennél előfizetni az Amazon Prime-ra exkluzív* tartalmakért (*olyanokért, melyek a debütálást követő egy órán belül azért már fent lennének a legnépszerűbb torrentoldalakon)?