Luc Besson és kompániája az utolsó cseppet is kifacsarta Liam Neeson ügynökfigurájából, mert hát volt még benne pár csepp: az Elrabolva 3. magától értetődő módon nem ért a második rész nyomába, de így is nagyon impozáns nyitányt jegyez.
> új filmek
Még biztos mindenki emlékszik, miként söpört végig az Elrabolva 2009 elején az amerikai mozikon, egyenes következményként produkálva egy magyarországi mozibemutatót is. A folytatás ezen a hatalmas nézői szereteten élősködött 2012 októberében, és bár a masszív rajt ellenére nem tudta lefőzni elődjét végösszegben is, azért még elég jól egyengette magát – ez a célközönség szokásainak köszönhető, ugyanis az idősebb nézőknek sosem túl sürgős látni azt, ami alkalomadtán felkelti az érdeklődésüket. A másik jellemzője az ilyen mozizóknak, hogy könnyebben elégszenek meg a látottakkal. Úgy tűnik, a második részt is sokat találták kielégítőnek annyira, hogy az Elrabolva 3. (Taken 3; hazai bemutató: már a mozikban) se süllyedjen le teljesen, sőt: 40 millió dollárt kasszírozott a Fox által istápolt francia akciófilm, ami a szembetűnő mértékű visszaesés ellenére, továbbá az előző részek alapkoncepciójának teljes hiánya mellett felettébb jó összeg, január havában pedig konkrétan a második legmagasabb a Pofázunk és végünk után. A nézői visszajelzések megegyeznek a második részével (vagyis nem rosszak), úgyhogy bőven van esély arra, hogy behúzza a százmilliót a trilógia zárása, és ez a legtöbb, amit Bessonék remélhettek.
Komoly játékosként tekintettek a Selmára ezen a hétvégén, hiszen az afroamerikai közönséget ilyen direkt módon megcélzó, Oprah által is rendszerint propagált filmek meg tudnak lódulni. A Paramount valamivel több mint 2000 moziba küldte most szét a díjszezonban érdekelt drámát, ám az eredmények csak a szokványt mutatják: 11 millió dollárt fizettek ki a 20 milliós produkcióra első körben, ami persze nem olyan mérvadó, mint általában, hiszen hosszú távra tervezhet a forgalmazó, de igazi sikersztori, egyelőre úgy tűnik, nem válik belőle a kasszáknál.
A The Masternél is keményebb dió Paul Thomas Anderson új filmje, ha a toplistán való boldogulásról van szó (sőt, ha bármiről is van szó). A Beépített hibát (Inherent Vice) nem akarta megfosztani a Warner a szélesebb körű premiertől, de azért csak módjával valósítottá meg: 645 moziban fut a sztárparádés film, s szűk 3 milliós bevétele körülbelül azt tükrözi, amit józanul el lehetett várni tőle, még azok után is, hogy limitált szinten pazar négy hete volt.
> korábbi filmek
A Rendíthetetlen és a Vadregény kéz a kézben vették be a százmillió dolláros határt, közéjük A hobbit: Az öt sereg csatája szorult be a listán, ami éppen hogy átslisszan majd a Smaug pusztasága 258 milliós bevételén.
> végszó & ami jön
2015 részleteiben jól kezd, hiszen az első komolyabb folytatás látszólag elég rendesen betalált, ám az összforgalom a halovány korábbi banda miatt elmarad a tavalyitól. A Martin Luther Kingnek szentelt emléknapot is magában foglaló hosszú hétvége nem csak a Selmának fog kedvezni, hanem például a limitált fronton három hete észveszejtően teljesítő Amerikai mesterlövésznek is, ami kinézheti magának a vezető pozíciót, 30 millió dollár feletti összeggel. Jön még Kevin Hart új vígjátéka is, és a Bérhaverok ugyancsak jó lehet 25-30 millióra a szokványos, három napos víkend során. A Blackhat és a Paddington várhatóan 20-25 millión osztozik majd.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | Elrabolva 3. |
$40.4m | $40.4m | $48m |
2 | 24 | Selma |
$11.2m | $13.5m | $20m |
3 | 2 | Vadregény |
$9.8m | $105.3m | $50m |
4 | 1 | A hobbit: Az öt sereg csatája |
$9.4m | $236.5m | $250m |
5 | 3 | Rendíthetetlen |
$8.4m | $101.6m | $65m |
6 | 7 | Kódjátszma |
$7.6m | $40.8m | $15m |
7 | 5 | Éjszaka a múzeumban: A fáraó titka |
$6.7m | $99.5m | $127m |
8 | 6 | Annie |
$4.9m | $79.4m | $65m |
9 | 4 | The Woman in Black: Angel of Death |
$4.8m | $22.3m | n.a. |
10 | 8 | Az éhezők viadala: A kiválasztott 1. |
$3.8m | $329.5m | $125m |