aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2014: vége az első félidőnek... Németh Barna
2014. december 19. 23:06:00

Kategória: film 165 komment

Nagyjából véget ért a díjszezon első szakasza, amely a nagyobb jelentőséggel bíró nagyvárosokban a Boyhood és a Birdman hegemóniájával ért véget (ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZAT az eddigi díjakról + Golden Globe jelölések). Ahogy az várható volt, az ország belsejében tudtak előrébb törni a kihívók, de érdekes módon nem azok, akikre a legtöbben számítottunk. A vártnál nagyobb erővel jelen lévő Grand Budapest Hotel, a Holtodiglan, az Éjjeli féreg vagy a nem angolul megszólaló Ida és a Két nap egy éjszaka mellett szinte labdába sem tudtak rúgni az olyan filmek, mint a Rendíthetetlen, a Selma, a Csillagok között vagy a Kódjátszma. Persze a január elején érkező szakmai jelölések még felforgathatják a mezőnyt, de közel sem biztos, hogy alapvető változásokat hoznak majd a mostani felálláshoz képest. 

A verseny jövőre folytatódik, addig is kattintsatok a friss Oscar-tippekért, a legutóbbi kritikai díjakért és az idegen nyelvű Oscarért folyó verseny kilenc elődöntősének névsoráért...

dijszezon-lead.jpg

2014.12.22.

A Southeastern Film Critics Association díjazottjai

Legjobb film: The Grand Budapest Hotel
Legjobb rendező:
Richard Linklater (Boyhood)
második: Wes Anderson (Grand Budapest Hotel)
Legjobb férfi főszereplő:
Michael Keaton (Birdman)
második: Eddie Redmayne (The Theory of Everything)
Legjobb női főszereplő:
Julianne Moore (Still Alice)
második: Reese Witherspoon (Wild)
Legjobb férfi mellékszereplő: J. K. Simmons (Whiplash)
második: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
második: Tilda Swinton (Snowpiercer)
Legjobb színészgárda: The Grand Budapest Hotel
második: Birdman
Legjobb eredeti forgatókönyv: Wes Anderson és Hugo Guinness (The Grand Budapest Hotel)
második: Armando Bo, Alexander Dinelaris, Nicolas Giacobone and Alejandro Gonzalez Inarritu (Birdman)
Legjobb adaptált forgatókönyv:
Gillian Flynn (Gone Girl)
második: Nick Hornby (Wild)
Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (Birdman)
második:
Robert D. Yeoman (The Grand Budapest Hotel)
Legjobb idegen nyelvű film:
Turist
második: Ida
Legjobb animáció: The Lego Movie
második:
Big Hero 6
Legjobb dokumentumfilm: Life Itself
második:
Citizenfour
Gene Wyatt-díj a "dél szellemét" leginkább megidéző alkotásnak: Selma

TOP 10: 1. The Grand Budapest Hotel, 2. Boyhood, 3. Birdman, 4. Whiplash, 5. The Imitation Game, 6. Gone Girl, 7. Snowpiercer, 8. Nightcrawler, 9. Foxcatcher, 10. The Theory of Everything

2014.12.19.

Szezon végi Oscar tippek

Legjobb film
Tuti befutók: Boyhood > Birdman
Több mint valószínű: Gone Girl > Imitation Game > Selma > Grand Budapest Hotel
Lehetséges: Whiplash > Theory of Everything > Foxcatcher
A sötét lovak: American Sniper > Nightcrawler > Interstellar > Unbroken > Ida

Legjobb rendező
Tuti befutók: Richard Linklater (Boyhood) > Alejandro González Inarritu (Birdman)
Több mint valószínű: Ava DuVernay (Selma) > David Fincher (Gone Girl)
Lehetséges: Wes Anderson (Grand Budapest Hotel) > Morten Tyldum (Imitation Game)
A sötét lovak: Bennett Miller (Foxcatcher) > Damien Chazelle (Whiplash) > James Marsh (Theory of Everything)

Legjobb színész:
Tuti befutók: Michael Keaton (Birdman) 
Több mint valószínű: Benedict Cumberbatch (Imitation Game) > Eddie Redmayne (Theory of Everything)
Lehetséges: Steve Carrell (Foxcatcher) > David Oyelowo (Selma) > Jake Gyllenhaal (Nightcrawler)
A sötét lovak: Timothy Spall (Mr. Turner) > Bradley Cooper (American Sniper) > Ralph Fiennes (Grand Budapest Hotel)

Legjobb színésznő:
Tuti befutók: Julianne Moore (Still Alice) > Rosamund Pike (Gone Girl)
Több mint valószínű: Reese Witherspoon (Wild) > Felicity Jones (Theory of Everything)
Lehetséges: Jennifer Aniston (Cake) > Amy Adams (Big Eyes)
A sötét lovak: Marion Cotillard (Two Days One Night)

Legjobb férfi mellékszereplő
Tuti befutók: JK Simmons (Whiplash) > Edward Norton (Birdman)
Több mint valószínű: Mark Ruffalo (Foxcatcher) > Ethan Hawke (Boyhood)
Lehetséges: Robert Duvall (The Judge) > Tom Wilkinson (Selma) > Josh Brolin (Inherent Vice)
A sötét lovak: Tim Roth (Selma) > Riz Ahmed (Nightcrawler)

Legjobb női mellékszereplő
Tuti befutók: Patricia Arquette (Boyhood) > Emma Stone (Birdman)
Több mint valószínű: Meryl Streep (Into the Woods) > Keira Knightley (Imitation Game) > Laura Dern (Wild)
Lehetséges: Jessica Chastain (A Most Violent Year) 
A sötét lovak: Carmen Ejogo (Selma) > Tilda Swinton (Snowpiercer)

OSCAR - Legjobb idegen nyelvű film - A kilenc elődöntős

Argentína: Wild Tales
Észtország: Tangerines
Grúzia: Corn Island
Mauritánia: Timbuktu
Hollandia: Accused
Lengyelország: Ida
Oroszország: Leviathan
Svédország: Turist
Venezuela: The Liberator

Utah-i Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Birdman
Legjobb rendező:
A.G. Inarritu (Birdman)
Legjobb férfi főszereplő:
Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő:
Rosamund Pike (Gone Girl)
Legjobb férfi mellékszereplő:
JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő:
Jessica Chastain (A Most Violent Year)
Legjobb eredeti forgatókönyv:
Birdman
Legjobb adaptált forgatókönyv:
Inherent Vice ÉS Snowpiercer
Legjobb operatőr:
Nightcrawler
Legjobb dokumentumfilm:
Citizenfour
Legjobb animációs film:
The Lego Movie
Legjobb idegen nyelvű film:
We are the Best

2014.12.17.

Austini Filmkritikusok Szövetségének díjazottjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb férfi főszereplő: Jake Gyllenhaal (Nightcrawler)
Legjobb női főszereplő: Rosamund Pike (Gone Girl)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Nightcrawler
Legjobb adaptált forgatókönyv: Gone Girl
Legjobb operatőr: Birdman
Legjobb filmzene: Birdman
Legjobb idegen nyelvű film: Turist
Legjobb animációs film: The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb elsőfilm: Dan Gilroy (Nightcrawler)
Breakthrough Artist: Jennifer Kent (The Babadook)

Phoenix-i Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Birdman
Legjobb vígjáték: Grand Budapest Hotel
Legjobb horror / sci-fi: Snowpiercer
Legjobb krimi / thriller: Gone Girl és Nightcrawler
Legjobb rendező: A.G. Inarritu (Birdman)
Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Reese Witherspoon (Wild)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Emma Stone (Birdman)
Legjobb forgatókönyv: Birdman
Legjobb idegen nyelvű film: Ida ÉS Turist
Legjobb animációs film: The Lego Movie

Kis fáziskéséssel, de itt vannak az Online Filmkritikusok Szövetségének díjazottjai

Legjobb film: Grand Budapest Hotel
Legjobb rendező:
Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb színész:
Michael Keaton (Birdman)
Legjobb színésznő:
Rosamund Pike (Gone Girl)
Legjobb férfi mellékszereplő:
Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő:
Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv:
Grand Budapest Hotel
Legjobb adaptált forgatókönyv:
Gone Girl
Legjobb operatőr:
Grand Budapest Hotel
Legjobb vágás:
Birdman
Legjobb idegen nyelvű film:
Two Days One Night
Legjobb animációs film:
The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm:
Life Itself

2014.12.16.

A Chicagói Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező:
Richard Linklater (Boyhood)
Legígéretesebb újonc rendező:
Damien Chazelle (Whiplash)
Legjobb férfi főszereplő:
Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő:
Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő:
JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő:
Patricia Arquette (Boyhood)
Legígéretesebb újonc színész:
Jack O'Connell (Starred Up / Unbroken)
Legjobb eredeti forgatókönyv:
Grand Budapest Hotel
Legjobb adaptált forgatókönyv:
Gone Girl
Legjobb operatőr:
Birdman ÉS Grand Budapest Hotel
Legjobb vágás:
Whiplash
Legjobb látványtervezés:
Grand Budapest Hotel
Legjobb filmzene:
Under the Skin
Legjobb animációs film:
The Lego Movie
Legjobb idegen nyelvű film:
Turist
Legjobb dokumentumfilm:
Life Itself

A Torontói Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező:
Richard Linklater (Boyhood)
Legígéretesebb első film:
The Lunchbox (r.: Ritesh Batra)
Legjobb férfi főszereplő:
Tom Hardy (Locke)
Legjobb női főszereplő:
Marion Cotillard (The Immigrant)
Legjobb férfi mellékszereplő:
JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő:
Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb forgatókönyv:
Grand Budapest Hotel
Legjobb animációs film:
The Tale of Princess Kaguya
Legjobb idegen nyelvű film:
Turist
Legjobb dokumentumfilm:
The Overnighters

whiplash.jpg
2014.12.15.

A "Legjobb smink/maszk" kategória döntősei az Oscaron

The Amazing Spider-Man 2
Foxcatcher
The Grand Budapest Hotel
Guardians of the Galaxy
Maleficent
Noah
The Theory of Everything

San Diego-i Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Nightcrawler
Legjobb rendező: Dan Gilroy (Nightcrawler)
Legjobb színész: Jake Gyllenhaal (Nightcrawler)
Legjobb színésznő: Marion Cotillard (Two Days One Night)
Legjobb férfi mellékszereplő: Mark Ruffalo (Foxcatcher)
Legjobb női mellékszereplő: René Russo (Nightcrawler)
Legjobb színészgárda: Birdman
Legjobb eredeti forgatókönyv: Nightcrawler
Legjobb adaptált forgatókönyv: Gone Girl
Legjobb operatőr: Nightcrawler
Legjobb vágás: Edge of Tomorrow
Legjobb filmzene: Nightcrawler
Legjobb látványtervezés: Grand Budapest Hotel
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb idegen nyelvű film: Force Majeure
Legjobb animációs film: Boxtrolls

St. Louis-i Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező: Alejandro Gonzalez Inarritu (Birdman)
Legjobb színész: Jake Gyllenhaal (Nightcrawler)
Legjobb színésznő: Rosamund Pike (Gone Girl)
Legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman (Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Gone Girl (Gillian Flynn)
Legjobb operatőr: Birdman (Emmanuel Lubezki)
Legjobb képi effektusok: Interstellar
Legjobb filmzene: Birdman
Legjobb soundtrack: Guardians of the Galaxy
Legjobb látványtervezés: The Grand Budapest Hotel
Legjobb animációs film: The Lego Movie
Legjobb művészfilm: Whiplash
Legjobb vígjáték: Guardians of the Galaxy
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb idegen nyelvű film: Force Majeure

Kihirdették a Critics' Choice jelöltjeit.

Dallas - Fort Worth-i Filmkritikusok Szövetségének díjazottjai

Legjobb film: Birdman
Russell Smith-díj a legjobb független filmnek: Boyhood
Legjobb rendező: Alejandro González Innarritu (Birdman)
Legjobb férfi főszereplő: Michael Ketan (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Reese Witherspoon (Wild)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb forgatókönyv: Birdman
Legjobb idegen nyelvű film: Force mejaure (Turist)
Legjobb animációs film: The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb operatőr: Birdman
Legjobb filmzene: Interstellar

Indianai Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb animációs film: The Lego Movie
Legjobb idegen nyelvű film: Two Days One Night
Legjobb dokumentumfilm: Life Itself
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Grand Budapest Hotel
Legjobb adaptált forgatókönyv: Whiplash
Legjobb női főszereplő: Reese Witherspoon (Wild)
Legjobb női mellékszereplő: Jessica Chastain (A Most Violent Year)
Legjobb férfi főszereplő: Ralph Fiennes (Grand Budapest Hotel)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb filmzene: Under the Skin
Original Vision Award: Boyhood

 

 

2014.12.15.

San Francisco-i Filmkritikusok Köre

Legjobb film: Boyhood
Legjobb idegen nyelvű film: Ida
Legjobb animáció: The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Alejandro Gonzalez Innaritu; Nicolas Giacobone; Alexander Dinelaris; Armanso Bo (Birdman)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Paul Thomas Anderson (Inherent Vice)
Legjobb operatőr: Ryszard Lenczewski és Lukasz Zal (Ida)
Legjobb vágás: Boyhood
Legjobb látványtervezés: Grand Budapest Hotel

Az év legjobb, csak szűk körben terjesztett filmjei: Blue Ruin, The Galapagos Affair, A Girl Walks Home Alone at Night, Listen Up Philip, The One I Love

Kansasi Filmkritikusok Köre

Legjobb film: Birdman
Robert Altman-díj a legjobb rendezőnek: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Rosamund Pike (Gone Girl)
Legjobb férfi mellékszereplő: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman
Legjobb adaptált forgatókönyv: Obvious Child 

Legjobb animáció: The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb idegen nyelvű film: Ida
Vince Koehler-díj a legjobb horrornak, sci-finek vagy fantasy-nek: The Babadook

gonegirl.jpg


2014.12.10.

A Színészek Szakszervezetének (Sreen Actors Guild) jelöltjei

Legjobb férfi főszereplő
Steve Carrell (Foxcatcher)
Benedict Cumberbatch (Imitation Game)
Jake Gyllenhaal (Nightcrawler)
Michael Keaton (Birdman)
Eddie Redmayne (The Theory of Everything)

Legjobb női főszereplő
Jennifer Aniston (Cake)
Felicity Jones (Thory of Everything)
Julianne Moore (Still Alice)
Rosamund Pike (Gone Girl)
Reese Witherspoon (Wild)

Legjobb férfi mellékszereplő
Robert Duvall (The Judge)
Ethan Hawke (Boyhood)
Edward Norton (Birdman)
Mark Ruffalo (Foxcatcher)
JK Simmons (Whiplash)

Legjobb női mellékszereplő
Patricia Arquette (Boyhood)
Keira Knightley (Imitation Game)
Emma Stone (Birdman)
Meryl Streep (Into the Woods)
Naomi Watts (St. Vincent)

Legjobb színészgárda
Birdman
Boyhood
Grand Budapest Hotel
Imitation Game
Theory of Everything

2014.12.08.

Az Amerikai Filmintézet toplistái

FILM

American Sniper
Birdman (Or the Unexpected Virtue of Ignorance)
Boyhood
Foxcatcher
The Imitation Game
Interstellar
Into the Woods
Nightcrawler
Selma
Unbroken
Whiplash

TV

The Americans
Fargo
Game of Thrones
How to Get Away With Murder
Jane the Virgin
The Knick
Mad Men
Orange Is the New Black
Silicon Valley
Transparent

A Washingtoni Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb színészgárda: Birdman
Legjobb fiatal színész/színésznő: Ellar Coltrane (Boyhood)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman
Legjobb adaptált forgatókönyv: Gone Girl
Legjobb animáció: The Lego Movie
Legjobb dokumentumfilm: Life Itself
Legjobb idegen nyelvű film: Turist
Legjobb látványtervezés: Grand Budapest Hotel
Legjobb operatőr: Birdman
Legjobb vágás: Birdman
Legjobb filmzene: Under the Skin

2014.12.07.

Los Angeles-i Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
futott még: Grand Budapest Hotel
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
futott még: Wes Anderson (Grand Budapest Hotel)
New Generation Award: Ava DuVernay (Selma)
Legjobb idegen nyelvű film: Ida
futott még: Winter Sleep
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
futott még: Life Itself
Legjobb férfi főszereplő: Tom Hardy (Locke)
futott még: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
futott még: Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
futott még: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Agata Kulesza (Ida)
futott még: Rene Russo (Nightcrawler)
Legjobb forgatókönyv: Wes Anderson (Grand Budapest Hotel)
futott még: Birdman
Legjobb látványtervezésAdam Stockhausen (Grand Budapest Hotel)
futott még: Ondrej Nekvasil (Snowpiercer)
Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (Birdman)
futott még: Dick Pope (Mr. Turner)
Legjobb vágás: Sandra Adair (Boyhood)
futott még: Barney Pilling (Grand Budapest Hotel)
Legjobb filmzene: Jonny Greenwood (Inherent Vice) és Mica Levi (Under the Skin)
Legjobb animációs film
The Tale of The Princess Kaguya
futott még: The Lego Movie

ida.jpg

Bostoni Filmkritikusok Szövetségének díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendezőRichard Linklater (Boyhood)
Legjobb elsőfilmes rendező: Dan Gilroy (Nightcrawler)
Legjobb idegen nyelvű film: Two Days One Night
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplőMarion Cotillard (Two Days One Night és The Immigrant)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplőEmma Stone (Birdman)
Legjobb színészgárda: Boyhood
Legjobb forgatókönyv: Boyhood és Birdman
Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (Birdman)
Legjobb vágás: Sandra Adair (Boyhood)
Legjobb filmzeneJonny Greenwood (Inherent Vice) 
Legjobb animációs filmThe Tale of The Princess Kaguya

New York-i Online Filmkritikusok díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendező: Richard Linklater (Boyhood)
Legjobb elsőfilmes rendező: Dan Gilroy (Nightcrawler)
Legjobb idegen nyelvű filmTwo Days, One Night
Legjobb dokumentumfilmLife Itself
Legjobb férfi főszereplőEddie Redmayne (The Theory of Everything)
Legjobb női főszereplőMarion Cotillard (Two Days One Night)
Legjobb férfi mellékszereplő: JK Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplőPatricia Arquette (Boyhood)
Legjobb színészgárda: Birdman
Breakthrough PerformanceJack O'Connell (Starred Up és Unbroken)
Legjobb forgatókönyv: Birdman
Legjobb operatőr: Birdman
Legjobb filmzene: Get On Up
Legjobb animációs film: The Lego Movie

British Independent Film Awards (jelöltek itt)

Legjobb filmPride
Legjobb rendezőYann Demange – '71
Legjobb színészBrendan Gleeson – Kálvária
Legjobb színésznőGugu Mbatha-Raw – Belle
Legjobb férfi mellékszereplőAndrew Scott – Pride
Legjobb női mellékszereplőImelda Staunton – Pride
Legjobb forgatókönyvJon Ronson, Peter Straughan – Frank
Technikai díjStephen Rennicks - filmzene – Frank
Legjobb külföldi film: Boyhood
Legjobb elsőfilmes rendezőIain Forsyth, Jane Pollard – 20,000 Days on Earth
Legígéretesebb újonc színész/nőSameena Jabeen Ahmed – Catch Me Daddy
Legjobb dokumentumfilmNext Goal Wins

2014.12.07.

A Washingtoni Filmkritikusok Szövetségének jelöltjei

Legjobb film: Birdman, Boyhood, Gone Girl, Selma, Whiplash
Legjobb rendező: Damien Chazelle, Ava DeVernay, David Fincher, A.G. Inarritu, Richard Linklater
Legjobb színész: Benedict Cumberbatch, Oscar Isaac, Michael Keaton, David Oyelowo, Eddie Redmayne
Legjobb színésznő: Scarlett Johansson, Felicity Jones, Julianne Moore, Rosamund Pike, Reese Witherspoon
Legjobb férfi mellék: Ethan Hawke, Edward Norton, Mark Ruffalo, Andy Serkis (a Majmokért!), JK Simmons
Legjobb női mellék: Patricia Arquette, Jessica Chastain (Violent), Laura Dern, Emma Stone, Tilda Swinton
Legjobb színészgárda: Birdman, Boyhood, Grand Budapest Hotel, Into the Woods, Selma
Legjobb adaptált forgatókönyv: Gone Girl, Imitation Game, Inherent Vice, Theory of Everything, Wild
Legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman, Boyhood, Grand Budapest Hotel, Lego Movie, Whiplash
Legjobb animáció: Big Hero 6, Book of Life, Boxtrolls, How to Train Your Dragon 2, Lego Movie
Legjobb idegen nyelvű film: Ida, Mommy, Turist, Two Days One Night, Wild Tales
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour, Jodorowsky's Dune, Last Days in Vietnam, Life Itself, The Overnighters
Legjobb látványtervezés: Birdman, Grand Budapest Hotel, Into the Woods, Interstellar, Snowpiercer
Legjobb operatőr: Birdman, Grand Budapest Hotel, Interstellar, Unbroken, Under the Skin
Legjobb vágás: Birdman, Boyhood, Gone Girl, Interstellar, Whiplash
Legjobb filmzene: Birdman, Gone Girl, Interstellar, Theory of Everything, Under the Skin
Legjobb fiatal színész(nő): Ellar Coltrane (Boyhood), Mackenzie Foy (Interstellar), Jaeden Lieberher (St. Vincent), Tony Revolori (Grand Budapest Hotel), Noah Wiseman (The Babadook)

2014.12.06.

Boston-i Online Filmkritikusok Szövetsége

Legjobb film: Snowpiercer
Legjobb rendező: A.G. Inarritu (Birdman)
Legjobb színész: Brendan Gleeson (Calvary)
Legjobb színésznő: Marion Cotillard (Two Days One Night)
Legjobb férfi mellékszereplő: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Tilda Swinton (Snowpiercer)
Legjobb forgatókönyv: Calvary
Legjobb operatőr: Birdman
Legjobb vágás: The Edge of Tomorrow
Legjobb filmzene: Under the Skin
Legjobb idegen nyelvű film: Two Days One Night
Legjobb dokumentumfilm: Life Itself
Legjobb animációs film: The Lego Movie

TOP 101. SNOWPIERCER, 2. UNDER THE SKIN, 3. BOYHOOD, 4. ONLY LOVERS LEFT ALIVE, 5. THE BABADOOK, 6. TWO DAYS ONE NIGHT, 7. BIRDMAN, 8. CALVARY, 9. INHERENT VICE, 10. SELMA

two-days-one-night-014.jpg

2014.12.05.

Tíz film maradt versenyben a legjobb képi effektusok Oscarjáért:
Captain America: The Winter Soldier
Dawn of the Planet of the Apes
Godzilla
Guardians of the Galaxy
Interstellar
Maleficent
Night at the Museum: Secret of the Tomb
The Hobbit: The Battle of the Five Armies
Transformers: Age of Extinction
X-Men: Days of Future Past

Vajon melyik kerül a végső ötbe?

2014.12.02.

A National Board of Review díjai

Legjobb film: A Most Violent Year
Legjobb rendező: Clint Eastwood (American Sniper)
Legjobb elsőfilmes rendezőGillian Robespierre (Obvious Child)
Legjobb férfi főszereplő: Oscar Isaac (A Most Violent Year) ÉS Michael Keaton (Birdman)
Legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő: Edward Norton (Birdman)
Legjobb női mellékszereplő: Jessica Chastain (A Most Violent Year)
Breakthrough Performance: Jack O'Connell (Unbroken és Starred Up)
Legjobb színészgárda: Fury
Legjobb eredeti forgatókönyvPhil Lord & Christopher Miller (The Lego Movie)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Paul Thomas Anderson (Inherent Vice)
Legjobb animációs filmHow to Train Your Dragon 2
Legjobb dokumentumfilm: Life Itself
Legjobb idegen nyelvű film: Wild Tales (Argentína)

A szervezet TOP 10-es listájaAmerican Sniper, Birdman, Boyhood, Fury, Gone Girl, The Imitation Game, Inherent Vice, The Lego Movie, Nightcrawler, Unbroken

- Közben az Akadémia közzétette a dokumentumfilmes díj várományosainak szelektált listáját, amely aztán majd még tovább csökken ötre. Becsületükre váljék, idén nem szelektálták ki a legjobbnak mondott filmek felét, ott van Jodorowsky Dűnéje, a Finding Vivian Meyer, a Virunga és persze a Citizenfour, a Salt of the Earth és a Roger Ebertről szóló Life Itself is. A vérengzésnek idén úgy tűnik, hogy a sokat emlegetettek közül csak a tavaly jól kisemmizett Joshua Oppenheimer (The Act of Killing) Velencei nagydíjas The Look of Silence című alkotása esett áldozatul.

Art and Craft, The Case Against 8, Citizen Koch, Citizenfour, Finding Vivian Maier, The Internet’s Own Boy, Jodorowsky’s Dune, Keep On Keepin’ On, The Kill Team, Last Days in Vietnam, Life Itself, The Overnighters, The Salt of the Earth, Tales of the Grim Sleeper, Virunga

- A Forgatókönyvírók Szakszervezete a változatosság kedvéért idén is kitiltott pár forgatókönyvet a saját díjukról: Selma, Mr. Turner, The Theory of Everything, How to Train Your Dragon 2, Boxtrolls, Dear White People, Calvary

2014.12.02.

Gotham Awards (itt vannak a jelöltjeik)

Legjobb film: Birdman
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Breakthrough Director (Bingham Ray-díj): Ana Lily Amirpour (A Girl Walks Home Alone at Night) 
Legjobb színész: Michael Keaton (Birdman)
Legjobb színésznő: Julianne Moore (Still Alice)
Breakthrough Actor/Actress: Tessa Thompson (Dear White People)
Közönségdíj: Boyhood

birdman.jpg

2014.12.01.

A New York-i Filmkritikusok díjai

Legjobb film: Boyhood
Legjobb rendezőRichard Linklater (Boyhood)
Legjobb elsőfilmes rendező: Jennifer Kent (The Babadook) !!!!!!!!
Legjobb színészTimothy Spall (Mr. Turner)
Legjobb színésznőMarion Cotillard (The Immigrant és Two Days, One Night)
Legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Boyhood)
Legjobb forgatókönyv: Wes Anderson (Grand Budapest Hotel)
Legjobb operatőrDarius Khondji (The Immigrant)
Legjobb idegen nyelvű film: Ida (Lengyelország)
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb animációs film: Lego Movie

Időközben megérkeztek az animációs szakma egyik legnagyobb elismerésének számító Annie-díjak jelöltjei is. A listát nagy meglepetésre a Doboztrollok vezetik 13 jelöléssel, ezt követi az Így neveld a sárkányodat! 2 10, de a legjobb animációs film díjáért versenyben van még a Hős6os, a Lego-kaland, az Élet könyve, a Cheatin’, a Song of the Sea és a The Tale of The Princess Kaguya is. A jelöltek.

A Producerek Szakszervezete sem tétlenkedett, íme a tévés jelöltek:
dráma: Downton Abbey, Breaking Bad, Game of Thrones, House of Cards és True Detective
vígjáték: The Big Bang Theory, Louie, Modern Family, Orange is the New Black, Veep

Itt vannak az ellen-Golden Globe, azaz a Satellite Awards jelöltjei is.

2014.11.30.

Igaz, hogy néhány csoport jobban szeret(ne) Oscart befolyásolni, mint a saját meggyőződése szerint szavazni, de a kritikusok többsége azért hű az elveihez, úgyhogy mielőtt bármit is mondok, fussuk át a Metacritic és a Rotten Tomatoes összesített listái alapján készült rangsort 2014 legjobb fogadtatásban részesült angol nyelvű játékfilmjeiből:

Boyhood > Selma > Mr. Turner > Birdman > Whiplash > Grand Budapest Hotel > A Most Violent Year > Inherent Vice > Gone Girl > Foxcatcher

Ha ehhez hozzávesszük a nyilvánvalóan más elbírálás alá eső blockbustereket, akkor a listához csaphatjuk az X-Men legutóbbi epizódját, a Dawn of the Planet of the Apest és a Guardians of the Galaxy-t, ha pedig még a Whiplash-nél is kisebb filmek közül is szemezgetünk, akkor ott van a Blue Ruin, a Starred Up, a Gloria, a Love is Strange és a Still Alice, Angelina Jolie Unbrokenje és Clint Eastwood American Sniperje viszont még mindig fehér foltnak számítanak, ellenben Chris Rock vígjátéka előreláthatóan az élbolyban végzi majd.

De maradjunk a realitások talaján, a kritikusok a kiemelt címekből fognak válogatni. Ahogy tavaly ilyenkor már körvonalazódott, hogy egy 12 Years a Slave - Gravity párbaj van kibontakozóban, úgy idén is van egy éllovas párosunk: a Boyhood és a Selma. Azt nem mondom, hogy nem lesznek külön utas döntések, hiszen például akár a New York-i, akár a Los Angeles-i csapatnak is kézenfekvő megoldás lehet az ízlésükhöz nagyon is közelálló Birdman, miközben Jolie világháborús mészárszékéről csak jövő héten jönnek a kritikák, de a nagy összkép valószínűleg e két film hegemóniáját mutatja majd, és ez a párharc az Akadémiának is megfelelhet. Bár, mire odáig elérünk, biztosan ringbe száll egy ezeknél populárisabb versenyző, de hadd ne szaladjak ennyire előre.

boyhood.jpg

Előreláthatóan a filmekkel együtt, a rendezők versenyét is a legfőbb esélyesek mögött álló direktorok vívják majd. Az, hogy Richard Linklater (Boyhood) egy majd másfél évtizedes munkafolyamat eredményeként is egységes, minden ízében átgondolt alkotást tett le az asztalra már önmagában is bravúr, szinte kizárt, hogy legalább a díjátadók felében ne ezt a hatalmas teljesítményt díjaznák. Opcióként persze ott van a mindig precíz, mindig különleges Alejandro Ganzález Inárritu (Birdman), vagy az önerőből, saját tehetségéből mindig előbbre és előbbre törő afro-amerikai rendezőnő, Ava DuVernay (Selma), akinek a filmje a közelmúlt eseményei miatt még szomorú aktualitást is kapott. Az sem kizárt, hogy további karrierjét a kamera mögött elképzelő Angelina Jolie (Unbroken) is kap némi biztatást, aztán persze ott vannak azok, akiknek a neve bizony előfordult már néhányszor, semmi meglepő nem lenne abban, ha páran melléjük tennék a voksukat: David Fincher (Gone Girl), Bennett Miller (Foxcatcher) vagy Clint Eastwood (American Sniper). A kritikusok a kezdőket is díjazni szokták, de az elsőfilmesek/nagy kiugrások között is bőven lehet válogatni: Damien Chazelle (Whiplash), Chris Rock (Top Five), Dan Gilroy (Nightcrawler), Ana Lily Amirpour (A Girl Walk Home Alone) vagy Justin Simien (Dear White People) is esélyes egy-egy elismerésre.

Mivel őket nem pontozzák, a színészi kategóriákban nehezebb megjósolni a díjszezon kimenetelét. Abban mindenki egyetért, hogy idén borzasztó kevés film szólt nőkről, ezzel együtt sajnos az igazán jó női karaktereket sem nehéz lajstromba venni. Julianne Moore rengeteg méltatást kapott a Still Alice című drámában nyújtott alakításáért. Az Alzheimer-kóros irodalomprofesszor karaktere hálás szerep, amellyel nem csak az elismerő, de a szimpátiaszavazókat is maga mellé állíthatja a színésznő, aki mellett nyomós érvként lehet felhozni azt is, hogy még nincs Oscarja. Ugyanez elmondható Amy Adams-ről is, aki még Moore-nál is többször maradt hoppon, viszont ő másfél évtizeddel fiatalabb és a filmje (Big Eyes) sem ütött akkorát, mint azt sokan remélték. Ettől függetlenül Adams vetélytárs maradt, de talán nem olyan erős, mint a szintén valós személyt megformáló Reese Witherspoon (Wild) vagy az eszelős feleségként mély benyomást tett Rosamund Pike (Gone Girl), és persze ne feledkezzünk meg a szimpátiaszavazatokért szintén versenyben lévő Felicity Jones-ról sem, aki a Theory of Everythingben jeleníti meg a nagy Stephen Hawking feleségét.

Selma.jpg

A férfiak versenye ennél jóval kiszámíthatatlanabb, ha pisztolyt tartanának a fejemhez sem tudnám megmondani, merre billen majd a mérleg nyelve. Itt egy amerikai négyesfogat néz farkasszemet ugyanennyi brittel. A tengeren túli aspiránsok legerősebbike mindenképpen Michael Keaton, akit egy szuperhős tett naggyá a Birdman című alkotásban, hogy aztán elfelejtsék a nevét. Saját honfitársai között is akadnak ellenfelei (Steve Carrell a Foxcatcher szociopatájaként, Bradley Cooper az American Sniper rekorder mesterlövészeként és Jake Gyllenhaal a Nightcrawler extravagáns újságírójaként), de az igazi veszélyt az angolok inváziója jelenti. Benedict Cumberbatch a filmvilág legújabb aranyifjúja, az Imitation Game béli szerepe (Alan Turing, a nácik kódrendszerének feltörője) pedig több mint hálás, nem is beszélve Eddie Redmayne-ről, aki korunk legnagyobb koponyájának bőrébe bújt, hogy a leghatásosabban vigye vászonra a hányattatott sorsú Stephen Hawking életét. Negyedikként ott van David Oyelowo, aki a nagy Martin Luther Kinget kelti életre a sokat méltatott Selmában. A szezon nagy nyertese mindenképpen közülük kerül ki (na jó, tippelek: Keaton és Redmayne), de talán még labdába rúghat ebben a sokaságban Timothy Spall (Mr. Turner), Joaquin Phoenix (Inherent Vice) vagy az Unbroken feltörekvő fiatalja, Jack O'Connell is.

Nem mondom, hogy a mellékszereplők kategóriáinak jelöltjei kevesebben vannak, de talán azokban némiképp árnyaltabb a kép. A hölgyeknél Patricia Arquette vezet a Boyhood anyukájaként, de a nyomában ott van Emma Stone a Birdmanből, Keira Knightley az Imitation Game-ből, Meryl Streep az Into the Wildból és Laura Dern a Wildból, de ha valakit, akkor a Selmában brillírozó Carmen Ejogót semmiképpen nem írnám le, ő még megérkezhet szélárnyékban, de Jessica Chastain is mindig szívesen látott, habár most egy kissé erőtlennek tűnő játékos az A Most Violent Year kapcsán. A fiúknál hasonló a helyzet, a Whiplash zenekiképzője alias J.K. Simmons magabiztosan vezet, Edward Norton (Birdman), Mark Ruffalo (Foxcatcher) és főleg Ethan Hawke (Boyhood) viszont erős ellenfél, és érdekes módon itt is akad egy semmiből jött szépreményű, aki még okozhat meglepetéseket: Miyavi az Unbrokenből, akire tessék odafigyelni, de azért Tom Wilkinsont (Selma) és Josh Brolint (Inherent Vice) vagy Robert Duvallt (The Judge) sem vegyük még le a radarról.

unbroken.jpg

A dokumentumfilmek között valószínűleg a Citizenfour diadalmaskodik majd, amelynek sokak szerint a legjobb filmek között is helye volna. Laura Poitras alkotása egy 9/11 utáni nemzetbiztonsági látleletként indult, majd mikor beszállt a projektbe Edward Snowden, valami sokkal több lett belőle.

Az animációs filmek között a Lego Movie vezet, de ott lohol a nyomában a The Tale of Princess Kaguya és a How to Train Your Dragon 2 is. Az idegen nyelvű filmek nagyágyú között pedig ott van a lengyel Ida, az orosz Leviathan, a svéd Turist, az argentin Wild Tales vagy a belga Two Days One Night.

Címkék

ethan hawke keira knightley angelina jolie jake gyllenhaal clint eastwood reese witherspoon chris rock edward norton meryl streep dij richard linklater joaquin phoenix laura dern josh brolin robert duvall david fincher julianne moore patricia arquette michael keaton mark ruffalo amy adams emma stone bradley cooper timothy spall steve carell bennett miller rosamund pike alejandro gonzalez inarritu jessica chastain eddie redmayne jack o connell benedict cumberbatch felicity jones dijszezon jk simmons dijszezon 2014 damien chazelle ava duvernay david oyelowo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr196943909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németh Barna 2014.12.08. 00:33:14

@Vektor-: Speciel az szerintem nem narratíva, hanem egy kibaszott nagy teljesítmény. Narratíva az, amikor a tomhúperek Oscart kapnak valami random filmért. Az Imitation Game pedig miért ne fordíthatna? Gondolom valami feel good lötyögés a népnek, tipikus Oscar-mozi. Csak az lehet, ha nem kell sem a kritikusoknak, sem a függetleneknek :)

Vektor- 2014.12.08. 00:50:36

@Németh Barna: A fordítások mindig könnyen megtámadható filmek ellen történtek, a Boyhood túl ártalmatlan ahhoz, hogy ellenkampánya legyen. Inkább hasonlít az Artisthoz, mint a Social Networkhöz, vagy a Brokeback Mountainhoz, egy egyedi film, amihez hasonlót még egyszer nem díjazhatnak. Az Imitation Game nem egy King's Speech, a Selma nem egy 12YAS, mindkettő gyengébben szerepel, mint az "elődeik". Ráadásul az utóbbi túl későn érkezett, és emiatt kimaradhat a SAG-ból, és nem hiszem, hogy a HFPA odáig lesz a filmért.

exilis 2014.12.08. 08:32:49

Kicsit SPOIELERES lehet:

Akkor bennem van a hiba. Azért őszintén, ha kivonjuk abból a filmből a természetes öregedés érdekességét, marad még valami? Csak egy túl hosszú, és unalmas mozi, ami nem tudja eldönteni mi akar lenni, dráma vagy nosztalgikus felnövéstörténet. Szerintem ha nem drámáztak volna, hanem a felnőtté válás meghitt és valós pillanataira koncentráltak volna, akkor ezerszer jobb film lenne. Az elején vannak még ilyen pillanatok, az a film számomra érdekesebb és szerethető része, de utána egyszerűen túlságosan távolságtartó és mű lesz, főleg a mostohaapák hiteltelenek és sablonosak. Egyszerű karikatúrák egy ilyen elvileg hitelességre törekvő filmben. Én nem látok mást itt sem, mint a némafilmesnél, ahol nem maga a film váltott ki ekkora elismerést, hanem az újszerű elbeszélési mód, vagy nézőpont.

K. Kálmán 2014.12.08. 10:18:33

@totorohun: nem biztos, hogy benned van a hiba, jómagam is ugyanígy éreztem a Boyhooddal kapcsolatban. Sőt, nem egy embert ismerek, aki szintén ugyanígy érzett. Akad benne pár egész jó jelenet, de összességében semmi olyan, ami számomra igazán maradandóvá tenné a filmet. Végig azon gondolkodtam, hogy ha Linklater ugyanezt a filmet csinálta volna meg, csak nem 12 év alatt, hanem a különböző életkorokra más-más színészeket választott volna, vajon akkor is ugyanekkora visszhangja lenne-e a filmnek. Szerintem nem.

Németh Barna 2014.12.08. 10:40:11

@K. Kálmán: Igen, valószínűleg a Biciklitolvajok sem működött volna színesben, profi színészekkel, akciójelenetekkel tarkítva. Valószínűleg a Jurassic Park sem működött volna dogma-stílusban. Valószínűleg a Mementót sem kapták volna fel, ha egyenesen előre mesélik el. Ezért van az, hogy a rendezők olyan módszert választanak, amivel működőképes lesz a filmjük.

exilis 2014.12.08. 11:18:56

@Németh Barna: Szerintem egyről beszélünk, csak az a véleménykülönbség, hogy az általad említett mindhárom film a formabontó eszközökön túl is megállná a helyét.
A JP gumidínókkal is egy profi, jó tempójú blocbuster lenne, a Biciklitolvaj színesben is jó film, a mementó meg eredeti kronológiában is egy jó krimi. A Boyhood viszont szerintünk az öregedési poén nélkül egy középszerűnél gyengébb dráma. Linklater egyszerűen nem tudta mit akar kihozni ebből a 12 éves projektből. Ha tényleg egy jó forgatókönyv, vagy koncepció lett volna, akkor én is itt ajnároznám, mert a lehetőséget látom benne. Nekem is 14 éves a lányom, a szemem előtt nőtt fel, én azt vártam, hogy majd visszaköszön valami abból a nagyszerű élményből amit én szülőként nap mint nap átélek. Akinek van gyereke az tudja, hogy egy csoda ahogy kibontakozik, változik, és ahogy oda vissza formáljuk egymást. Semmit nem mozgatott meg bennem mint szülőben a film, csak az elején voltak őszinte és gondolom valóban improvizált jelenetek. A többi mű volt.

Németh Barna 2014.12.08. 11:44:24

@totorohun: Ha nem, hát nem. Én speciel szívből örülök, hogy elkerülte a tipikus szituációkat. Szóval én örülök, hogy öt év után végre az a film kapja a díjakat, amelyikre én is szavaznék :)

Németh Barna 2014.12.08. 11:45:48

@Németh Barna: Ja nem, bocs, a Social Network csak három éve volt, viszont az félrecsúszott a kollektív hülyeség miatt. Remélem a Boyhood nem fog.

2014.12.08. 12:28:31

@totorohun:

A Boyhood viszont szerintünk az öregedési poén nélkül egy középszerűnél gyengébb dráma"

a before-sorozattal egyetemben. nem az a lényeg, hogy van egy-két igen sznob kritikus, aki nagyon lekezelően beszél róluk, hanem az, hogy akinek van egy kis ízlése, van egy kis filmtörténeti műveltsége plusz játékfilmet óhajt látni, legyen az szórakoztató vagy művészi, nem gyenge középszerű műrealisztikus trivialitást, az ezeket a filmeket nem tartja túl sokra. nyilván nem rossz, nem szemét, nem kártékony alkotások ezek, egyszerűen csak nem érdemelnek túl komoly figyelmet, de hát ezekből is kultuszfilmet csináltak, mint jópár másik középszerű alkotásból.

"A többi mű volt."

ez a kulcs. a realista, valamennyire dokumentarista stílust érdekesen és hitelesen előadni nagyon nehéz, linklaternek sem sikerül, nem is kellene erőltetni.

(amúgy ha a témát normális amerikai játékfilm formájában dolgozzák fel, sorozatban menne a giccsezés, de mivel 12 év alatt, meg linklater, meg "realisztikus", ezért komoly művészi értékűnek tekintik. na de legalább tudjuk, ki nyeri az oscart:) )

iopi 2014.12.08. 12:53:52

A Boyhood-ot szerintem is csak a koncepció teszi érdekessé. Itt egyedül az ötletre lehet rásütni, hogy bravúr. A megvalósításhoz csúnyán sarkítva, csak az kellett, hogy az elkotók megéljék a vége főcímet. Hasonló elv volt az Artist is, de az nálam maximálisan működött, pedig egy 80 halott műfaj nyelvén szólt hozzám. A Boyhood-ot első nézésre is időnként tudtam unni...

exilis 2014.12.08. 13:27:25

@Németh Barna: "Én speciel szívből örülök, hogy elkerülte a tipikus szituációkat. "

Épp ez az, hogy nem kerülte el a tipikus családi dráma bullshiteket és sztereotipiákat. A legalja az volt, amikor SPOILER ON a munkásból étteremvezetővé képződött bevándorló odamegy az asztalhoz és megköszöni, hogy felnyitotta a szemét és azt mondta neki hogy tanuljon SPOILER ON

2014.12.08. 13:40:11

@iopi:

az ötlet meg eleve díjvadász, semmi egyéb.
ez megint az a helyzet hogy: nem én, vagy mi, akik a boyhood-ot nem tartják kiemelkedőnek "kényszerülünk" magyarázkodni: legyenek szívesek a drágalátos kritikus urak és hölgyek elmagyarázni, "hogy is képzelik" hogy egy ilyen hatásvadász koncepciójú, laposan rendezett, avítt, közhelyes, hosszú, unalmas filmet díjaznak.
mondjuk az amerikai filmkritikus szubkultúra is nagyrészt mehetne a levesbe, de ez más kérdés.
persze inkább boyhood mint whiplash, az még hazug és kártékony ostobaság is ráadásul, butább még egy átlagos blockbusternél is.
mondjuk a színészek más kérdés, azok általában jól megoldották a feladatokat, azok díjazása végül is rendben van (arquette, simmons)

iopi 2014.12.08. 14:11:07

@iopi: 80 éve halott műfaj akart lenni :)

@WiteNoir: Nagyjából olyan, mintha a szomszéd 12 év óta összeválogatott házi videógyűjteményét nézném. :)

K. Kálmán 2014.12.08. 14:11:52

@Németh Barna: Az általad említett filmek mindegyike rendelkezik egy épkézláb forgatókönyvvel, ellentétben a Boyhooddal. totorohunnal teljesen egyetértek azzal, hogy a film nem sokat adott vissza abból, ahogy egy szülő látja felnőni a gyermekét, sem pedig abból, milyen is volt kiskamasznak lenni. (Akkor már inkább a Segítség, felnőttem! - komolyan mondom, ott sokkal jobban át tudtam élni, milyen is a gyermek- és felnőttlét konfliktusa, hogyan változunk.)

Én szerettem a "Mielőtt..."-filmeket, kivéve az utolsót, de Linklater az unalmon kívül mást nem tudott nálam kiváltani a Boyhooddal.

2014.12.08. 16:00:36

@iopi:

jaja. de a kritikusokat kell ütni, azok hypeolják, azok szórják meg díjakkal.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.08. 23:07:19

Szóval a washingtoniak szerint ez az év filmzenéje:
www.youtube.com/watch?v=EYI5cR2e2cQ
Amúgy nem rossz. :)

Németh Barna 2014.12.08. 23:50:07

@Zalaba_Ferenc: Nem csak szerintük, akik eddig filmzenei díjat adták, azok vagy erre vagy az Inherent Vice-ra szavaztak. Vagy mindkettőre, mint a Los Angeles-i csapat :)

Németh Barna 2014.12.08. 23:55:34

@WiteNoir: Talán olvasd el a kritikákat, azokban leírják, hogy miért tetszett nekik. Mellesleg nem csak a kritikusok díjazzák, a nézői visszajelzések is döntő többségben pozitívak. Kivéve, ha te vagy az a deepblue akárki új névvel, akkor úgyis mindegy.

ungverjaland 2014.12.09. 06:49:06

Édes istenem, ez a "nekem nem tetszett egy film, ami másoknak igen, de a kritikusok a hülyék", komolyan. Én sem rajongtam annyira a Boyhood-ért mint mások, de ez a "nincs cselekmény" meg "sablonos" a legbénább érvek. Nekem például csomó mindent visszahozott abból, hogy milyen felnőni, és nem a helyzetek hasonlósága miatt, hanem mert a hatásvadásznak titulált módszer (ami valóban hatásvadász, de ki a francot érdekel) egyszerűen működik. Elhiszem, hogy másnak nem, de attól még nem kéne mindenkit lehülyézni, aki szerette a filmet.

K. Kálmán 2014.12.09. 08:18:51

@Zalaba_Ferenc: Azért az idei filmzenei felhozatalból bőségesen akad ennél jobb is, de úgy látszik, az igazán emlékezetes dallamokkal bíró nagyzenekari művek manapság nem "menők" a kritikusok körében. Sebaj, az idő már eddig is igazolta, hogy mégis ezekre emlékezünk többen.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.09. 08:31:47

@K. Kálmán: Hosszú vitát lehetne folytatni arról, hogy a filmzenének mi a feladata, de szerintem mindenekelőtt az, hogy egy nagyobb egész része legyen, ezáltal az az egész is nagyobb legyen. Magyarán ha egy filmzene önállóan nem állja meg a helyét, vagy magától a filmtől elvonatkoztatva nem érzed emlékezetesnek, még nem feltétlenül baj. Mondom ezt úgy, hogy én is inkább az Interstellart hallgatom, mint ezt. :)

2014.12.09. 12:46:52

@ungverjaland:

(ha ez nekem szánódott, én senkit sem hülyéztem le, azt sem állítottam hogy rossz, nézhetlen, vagy bármi hasonlót. egyszerűen egy alapvetően jó ötletre épült,de legjobb esetben középszerűen megvalósított filmnek tartom, ami pont mire elkészült, lényegében elavulttá vált---egy fehér, "középosztálybeli" fiú felnövése 2015-re, mikor díjakkal megszórják, lényegében eléggé meghaladott filmtéma, pláne, hogy az osztály-rassz-nem stb. manapság divatos kérdéseivel nem, vagy nem kielégítően foglalkozik)
és már a kezdet kezdetén tudni lehetett, hogy mivel 12 évnyi munka, meg nem egy zavaró/radikális/felforgató film, meg a maga módján eléggé "szívhez szóló" is próbál lenni, a díjszezonban jó eséllyel szeretni fogják...
esetleg, talán olyan filmek rovására, melyről azt sem lehet tudni, hogy a világon vannak...
de nem is akarok én erről sokat beszélni, elmondtam már amit akartam)

ungverjaland 2014.12.09. 15:29:42

@WiteNoir: Az egy dolog, hogy te mennyire tartod jó filmnek (én is láttam idén vagy 15+ filmet amit jobbnak tartottam), de ettől függetlenül ez a te véleményed, és el kell fogadni, hogy másnak meg lehet, hogy mást ad a film. Én is elolvastam sok kritikát, hogy blabla fehér középosztálybeli fiú, és akkor mi van? Bele kellett volna erőltetni valami béna osztálykritikát? Tényleg attól lenne hiteles? És engem őszintén teljesen hidegen hagy, hogy mi lesz a díjszezonban meg ki mit szeret, de a kritikusok idióta démonizálása nagyon idegesít. Nagyon sokan hosszan megindokolva megírták, hogy miért szeretik a filmet. Ezeknek valószínűleg csak egy kis részével értek egyet, de attól még nem hiszem azt, hogy csakis az én igazam a helytálló.

exilis 2014.12.09. 16:03:43

@ungverjaland: Senki nem hülyézte le a kritikusokat. Szerintem az az idegesítő, amikor egy vitában olyasmit adnak a másik fél szájába, és olyasmivel érvelnek vitatkoznak, ami el sem hangzott. Ezt hívják csúsztatásnak.

Komolyan, az a bevándorlós rész, amikor felnyitja a szemét a tanulásra, és utána az köszönetet mond, az annyira hamis, és olyan esetlenül előadott (okos fehér ember felemeli a tudatlan benszülöttet, megmutatja neki hogy a tanulás az út a felemelkedéshez), hogy utoljára szocialista propagandafilmben láttam ilyet.

2014.12.09. 16:39:27

@ungverjaland:

én elfogadom, de ott a gond, hogy jópár, azért legalább viszonylag elfogadható ízléssel megáldott ember fel tud sorolni számos jobbat, meg észrevesz számos hibát, de mégis csendben kellene maradni mikor látjuk hogy bizonyos alkotásokat mint a gép dícsérnek, hájpolnak, szórnak meg díjakkal.
azt azt embert, aki a jelenlegi mezőnyben (jópár figyelemre érdemes alkotásnak még a létéről sem tudnak sokan) a már korábban is agyonhájpolt boyhoodot preferálja az összes többivel szemben, és rá szavaz több kategóriában is, én nem tartom tisztességes és komolyan vehető filmkritikusnak.
nem az a baj hogy tetszett neki vagy jó filmnek tartja, hanem hogy az év legjobbjának és rá szavaz.
ahogy őket nem érdekli az én véleményem, engem meg az övék..
(és még milyen finom voltam velük, én szégyellem:) )

dukyka 2014.12.09. 16:40:39

Nekem sem tetszett a Boyhood, szerintem tartalmatlan és felszínes, a többit meg már bővebben leírták. Egyedüli pozitívum, Patricia Arquette.

2014.12.09. 17:56:42

@dukyka:

és az a baj, hogy megint egy ilyen taroló alkotás, mely mellett esély sincs.
nem lehet izgulni azon, hogy vajon a-b-c-d-e alkotás vagy rendező nyer-e, mert kezdettől fogva van egy, max. kettő [ez a kisebb baj], szigorúan nézve elég kétes értékű [ez a nagyobb baj] favorit, a többi meg max. jelölést kap vagy egy-két kisebb kritikusdíjat vagy azt sem.
és ráadásul a hype már az elkészülte előtt megvan, mestermű lesz a gravitáció, alig várom már linklater következő mesterművét, stb. már akkor, mikor még a kész filmet senki sem látta.
nagy jelentősége nincs, eleve nem egy objektív terület, meg a nagyközönséget sem hiszem hogy túlzottan érdekli, de azért rossz látni, hogy folyton így van, semmi újdonság, izgalom, változás.

Németh Barna 2014.12.09. 19:02:21

@WiteNoir: Azt ugye tudod, hogy nevetséges az érved, hogy bezzeg egy csomó jó film létezéséről nem is tudnak. Nyilvánvaló, hogy a nagy dolgokhoz mindig kell pozíció. Lehet, hogy egy kis falucskában valahol ott rejtőzik a világ legjobb úszója, de az életében nem lesz lehetősége bizonyítani. Ez egy ilyen dolog, mindenki abból a körből válogat, amit ismer. Az pedig, hogy szerinted ezek kétes értékűek, nos, az a te bajod. Nézzél olyan filmet, amilyet akarsz, és hagyd meg másoknak ezeket a "kétes értékű" filmeket.

"és az a baj, hogy megint egy ilyen taroló alkotás, mely mellett esély sincs. "

Azért nincs, mert akik a díjakat osztják, azoknak ez tetszett a legjobban. Fogd fel, fogadd el és alapíts egy díjat azoknak a filmeknek, amikről a többség még nem is hallott. Aztán majd jön valaki, aki leírja, hogy milyen szarul döntöttél :D

Németh Barna 2014.12.09. 19:03:20

@totorohun: De elhangzott: "jaja. de a kritikusokat kell ütni, azok hypeolják, azok szórják meg díjakkal. "

2014.12.09. 19:09:26

@Németh Barna:

nem meglepő reakció, érdemi választ nem érdemel, mondjuk az úgyis moderálásra kerülne, lévén nem is akarnám emberi hangon megírni...:)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.09. 19:34:18

És pont egy olyan film kapcsán megy a flame, amely végre más, mint amilyeneket ilyenkor díjazni szoktak... *lemondóan sóhajt*

Németh Barna 2014.12.09. 19:40:09

@Zalaba_Ferenc: Igen. Nem számítva az aprócska tényt, hogy Berlinben nem a kritikusok díjazták, hanem a szakma, mint ahogy a Norvég Nemzetközi Filmfesztiválon, az SXSW-n, a British Independent Film Awards-on vagy a Seattle-i Nemzetközi Filmfesztiválon. És ezek mindegyike az előtt történt, hogy az amerikai kritikusok szavazni kezdtek volna. A FIPRESCI nagydíját pedig éppen azoktól kapta, akik végigülték az összes fesztivál összes filmjét. Na de mindegy is, megtanultam már, hogy mindig van, aki személyes sértésnek veszi, ha nem az ő ízlése szerint él (és díjaz) a Föld nevű bolygó többi embere.

exilis 2014.12.10. 08:58:15

@Németh Barna: @Zalaba_Ferenc: Szerintem nem árt ha a másik oldal is hallatja a hangját, ez így van jól. A film szerintem rossz, szerintetek jó, de én is elismerem, hogy figyelemre méltó. Ha szakmabeli lennék én is leborulnék egy ilyen különleges projekt előtt. A színészek, főleg a csúnyábbik Arquette lány tényleg nagyon jók voltak, ha őket díjazzák senki nem fogja húzni a száját.

Egyébként családdal nézettem, feleségem szereti az ilyen filmeket, és direkt semmit nem mondtam neki a film készítésének körülményeiről. A lányom és ő sem nézte végig, szerintük dögunalmas volt és hosszú. Egyébként arra is jó példák, miért is értékelik fel a kritikusok, mert arra viszont fogadni mernék, hogy ha úgy ültettem volna le őket, hogy figyeljetek, ez oscart nyert, és mekkora királyság, hogy 12 éven át forgatták, akkor végigülték volna, és még tetszett is volna nekik. Csakhogy egy filmnél régen rossz, ha a filmet körülvevő sztorit keverjük a film értékével.

Németh Barna 2014.12.10. 11:34:33

@totorohun: Zeitgeist. A körülményektől soha, semmit nem lehet függetleníteni. Ha ma készülne a Kifulladásig vagy a Nézz vissza haraggal, már rég nem azt jelentené mint akkor és ott. Nekem már nem jelentheti ugyanazt A tanú, mint a szüleimnek, hiszen nekik a valóság volt, nekem a történelemkönyv. És ez nem minőség kérdése, hanem helyé és időé. Ha jövőre készül egy, a melegházasságért síkra szálló film, Kaliforniában már biztos nem lesz akkora a hév, viszont az elmúlt hónapok eseményeinek tükrében a Selma igenis aktuális, mint ahogyan a Birdman is többletjelentést kap képregénymizéria és az "eldobható szupersztárok" korában. Manapság ezt lehet hasznosítani, máskor mást. Most biztos nem építenék A bárányok hallgatnak kampányát a feminizmusra (bizony, arra építették, méghozzá nem kis sikerrel) és a sort még lehetne folytatni.

Túl régóta figyelem ezt az egészet, tudom hogy működik. Az ellenzők minden évben előrukkolnak valamivel, hogy ez csak azért nyert, az meg csak azért. Felesleges,nem egy masszáról beszélünk, hanem sok-sok önálló emberről, akik a négy fal között úgy dönthetnek, ahogy akarnak, de úgyis amellett döntenek, ami tetszik nekik. A Kubrick féle Tágra zárt szemek esetében is kidomborították, hogy az volt a világ leghosszabb forgatása, ráadásul az akkori két legnagyobb szupersztárral, mégsem működött a narratíva. És ezzel el is értem a másik észrevételedhez. Nem tudom, hogy működik nálatok, de nálam biztos nem jobb egy film attól, hogy ilyen vagy olyan díjat nyert. A király beszédét és az Argót is úgy néztem meg, hogy ez nyeri majd az Oscart, én mégsem tettem volna fel őket a szavazólapomra (mi több a GAB esetében nem is tettem:)).

2014.12.10. 12:06:49

@totorohun:

sajnos olyannak írod, aki nem érti. nem érti, hogy a díjak értelme bizonyos esztétikai-kulturális mérce felállítása ill. a kiemelkedő filmek utókor számára történő megőrzése lenne, ámde a középszerű, kétes értékű filmek díjazása pont ezeket nem teljesíti.
azt sem érti látszólag (amúgy dehogyisnem, tudja ő nagyon jól), hogy már a díjszezon kezdete előtt nyomatnak pár favoritot, és a többinek esélye sem igen van.
mondjuk novemberi tippjeim a következők voltak:
-boyhood, linklater, julianna moore, patricia arquette, j.k. simmons, férfi színészt nem tippeltem.
ekkor még nem láttam semmilyen díjazást. és lám, mi történik, nyomatják a nagyobbak sorban, oscarra is valami hasonló várható. és hol van a verseny? hol vannak a komoly esélyesek? sehol. kategóriánként max. kettő igazán esélyes van, vagy még annyi sem. ennek mi értelme? hülyének meg nézzenek mást a "sok ember négy fal között dönt arról mi tetszik neki" szöveggel. engem ne. köszöntem szépen.

Németh Barna 2014.12.10. 12:21:41

@WiteNoir: És te azt szeretnéd, ha a te esztétikai-kulturális mércéd lenne az alap. Kiábrándítalak, a világ nem körülötted, és nem körülöttem forog. Néha olyat díjaznak, aki neked/nekem tetszik, néha pedig nem. Ez van, ettől még nem kell világvégét kiáltani. És mint írtam fentebb, a Boyhood nem októberben, és pláne nem Amerikában kezdte a pályafutását. Ezért is furcsa, hogy ilyen jól tartja magát, mikor mindenki az Imitation Game / Unbroken vonalon gondolkodott.

2014.12.10. 12:33:54

@Németh Barna:

ez normális helyeken úgy működik, hogy amennyiben egy "szezon" összes szóba jöhető alkotását láttam, mérlegelek, töprengek, hallgatok eszemre, saját ízlésemre, még mások véleményét is figyelembe veszem, majd végül hozok egy db. , végleges,saját döntést.
az, hogy még jóval a szezon vége előtt, nemritkán az összes számottevő produktum látása előtt, sőt, poén, akár még az adott nagyon várt alkotás bemutatása előtt végleges döntést hozok bizonyos kategóriákban, eleve kizárja a tisztességes szavazást.
az a jelenség, hogy már előre sejteni lehet, ki az egy-két valódi esélyes, eleve azt jelenti, szó sincs tisztességről.
az, hogy 2014-15-ben egy vizuálisan nulla, közhelyes, árnyalatlan, középosztálybeli fehér férfiról szóló, hosszú(!) filmnek _az aktuális vetélytársak fényében_ fődíjat mernek adni, kisebbfajta botrány kellene hogy legyen. pláne, hogy a nagy hájp miatt úgyis mindenki emlékezni fog rá.
amúgy nem tudom hallottál-e arról, hogy attól, hogy blogokban valaki ezt leírja, kb. semmi sem fog változni de pont ilyesmire van a kommentszekció, ha nem tetszik, kikapcsolod.

Atkakukac1989 2014.12.10. 12:36:17

@Németh Barna: Szerintem itt inkább az a probléma, hogy mindig van 2-3 nagyon favorit, ami mellett esély sincs meglepetésre. Ez szerintem nagyobb baj, mint az aktuális nyertes témája vagy mibenléte.

Régen is lehetett érzékelni, hogy mely filmek a befutók, de nem ennyire. Kb. a befolyás, a kritikusi ítélet és a kulisszák mögötti csatározások (ide nem látunk be) hármasából már simán lehet érzékelni, nagyobb visszhang esetén tudni is, hogy mi nyeri a díjszezont. Elveszett a varázs. Én mint filmrajongó, már csak érdekességképpen követem, de izgulni vagy meglepődni már jó pár éve nem tudok. :(

2014.12.10. 12:43:58

@Atkakukac1989:

ezt te érted, az illető is, csak úgy tesz mintha nem értené

Atkakukac1989 2014.12.10. 12:49:09

@WiteNoir: Ezt már ezerszer lemondta Koltai Lajos is például, hogy az Oscarra a többség úgy szavaz, hogy megnézi a fontosabb filmeket vagy amiről sokat beszélnek. Ez eleve kizárja azt, hogy mindent megnéznek, sőt nem is lehet mindent megnézni. Van évi 350 film mondjuk, képtelenség az összeset megnézni. Vagy te úgy teszel, ha hazai év végi listát csinálsz? Mindent látsz? Nem hiszem.

Persze az igaz, hogy ez kicsit árnyalja a képet, hogy a díj azt hivatott képviselni (bármelyik), hogy az adott év legjobbja, közben nem tudja megfelelően összemérni a többivel, de ez már csak ilyen belekódolt buktató a rendszer. Szerintem ettől vannak nagyobb gondok is. Például, hogy pár díjkiosztó kihirdeti a nyerteseket, a többi meg olyan mintha másolná. Biztos, hogy ez ennyire egyértelmű, hogy az a film a legjobb minden szervezetnél? Nem hiszem, az emberek ízlése nagyon különböző.

Vektor- 2014.12.10. 13:51:36

Most komolyan azon akad ki mindenki, hogy a Boyhood tarol? Figyeltétek egyáltalán a kritikákat? 100-as átlaga van a Metacriticen, a többiek még a 90-et sem érték el (kivétel talán a Selma lehet, ha végre megjönnek a kritikák). Ezután az lenne a meglepő, ha nem tarolna le mindent.

Régen sem volt szorosabb a verseny, csak akkor még kevesebb díjátadó volt, és az internet nélkül nehezebb volt követni a díjszezont. 10 évente kapunk egy olyan versenyt, mint a 2000-es, de általában egy, vagy szerencsésebb esetben két film esélyes a díjra. Mire eljutunk az Oscarig, minden eldől. Az AMPAS és a szakszervezetek szavazói "falkában" szavaznak, nem akarnak a vesztesek közé kerülni, ezért a menő filmre voksolnak, akkor is, ha nem szeretik. Kivétel ez alól a Brokeback Mountain, vagy a Social Network, de az ő esetükben erős ellenkampány volt, meg egy egyértelmű alternatíva.

A kritikusok pont arról híresek, hogy szeretnek másokat díjazni, ezért 2000 óta Los Angeles és New York csak háromszor hozta ki ugyanazt a győztest (Brokeback Mountain, Social Network, Hurt Locker). El kell fogadni, hogy a Boyhood számukra kétséget kizáróan az év filmje, akár tetszik akár nem. Ha nem így lenne, akkor LA biztos más filmet díjazott volna.

@Atkakukac1989: Lehet, hogy az emberek ízlése különböző, de ha csoportokba rakod őket, akkor eléggé valószínű, hogy ugyanazt a filmet fogják kiválasztani, főleg, ha van egy olyan, mindenki által szeretett favorit, mint a Boyhood.

Németh Barna 2014.12.10. 14:13:05

Ez meg a másik, persze hogy izgalmasabb az, amiről nem tudunk :)

Atkakukac1989 2014.12.10. 14:25:56

@Vektor-: Ebben igazad van, nekem amúgy a Boyhooddal nincs bajom, sőt értékes film, igaz nem annyira, mint a kinti szakemberek szerint. De inkább emeljenek a pajzsukra egy ilyen filmet, mint a 2012-es semmiség A némafilmes. Az még a 12 éves forgatást sem tudta felmutatni. Jó most hülyéskedek, de gondolom érthető voltam eddig is. Nekem a összesített díjazások egységessége zavar, hogy még kitűnni sem akar csak 1-2 szervezet, a többi csak beáll a sorba.

2014.12.10. 16:06:52

@Atkakukac1989:

"az összes számottevő"

soadroli 2014.12.10. 18:46:56

az Inherent Vice-t nem tudom miért mellőzik annyira. a Boyhood szopkodását se értem

isvean 2014.12.10. 20:15:22

mekkora esély van a sráckor legjobb film, rendező oscarra, golden globe-ra, bafta-ra?

Vektor- 2014.12.10. 21:43:57

@isvean: Még túl korán van ehhez, először várjuk meg a jelöléseket. Alapesetben egy Hurt Locker-féle szériát képzelnék el neki (mindent visz a SAG és a Golden Globe kivételével), de az is lehet, hogy az összes fontos díjátadón győzni fog (ha az Argo-nak sikerült, akkor a Boyhoodnak miért ne?).

Atkakukac1989 2014.12.10. 22:01:59

Így, hogy a SAG jelölésen Arquette mellékszereplő kategóriában van kb. eldőlt, hogy az Oscaron is ebben a kategóriában indul és nincs esély egy főszereplői jelölésre. Kár, de ebben akkor nyerje meg. :D

Vektor- 2014.12.10. 22:41:42

@Atkakukac1989: A SAG-nál pont van egy olyan szabály, hogy csak a kiválasztott kategóriában szavazhatnak az adott színészre. Ezért is történnek itt olyan furcsaságok, mint Benicio del Toro jelölése és díjazása főszereplőként a Traffic-ért, vagy Jennifer Connelly jelölése főszereplőként az A Beautiful Mind-ért, ami mind annak volt köszönhető, hogy a stúdiók a díjszezon elején rossz kategóriába rakták őket, és a szavazók nem korrigálhattak, nem úgy, mint a többi díjátadón.

Ritka az olyan, hogy a kampány ellenére más kategóriában köt ki valaki. A mellékszereplőből főszereplővé válás csak akkor történik meg, ha a színész akármelyik kategóriában győzhet. Lásd Winslet utolsó pillanatos váltása a Readerrel, vagy Hopkins főszereplős Oscarja egy mellékszerepért (Silenc of the Lambs). Ha Arquette kategóriát vált, akkor az a BAFTA-nál fog kiderülni, ahogy Winsletnél, de kétlem, hogy meg fog történni.

isvean 2014.12.11. 09:13:14

@Vektor-: hát, mondjuk az argonak van története, így volt miből kiindulni :o)

Németh Barna 2014.12.13. 01:03:18

Kicsit aggódok a Grand Budapest miatt. Scott Rudin producer rasszista e-mailje még nem pattant ki az SAG és a Golden Globe zárása előtt, de a többi szervezetnél már jócskán közrejátszhat a botrány.

Gallion 2014.12.13. 17:05:02

Mivel mostanában a blog hozzászólásai között menő lett a jelenkori filmtermés savazása, így nem vettem túl komolyan a Sráckort lehúzó véleményeket, cserébe ma jó nagyot koppantam. Ez de gyenge volt, te atyaég!
Nem mondom azt hogy rosszul van megcsinálva vagy hasonló, egyszerüen csak a tényen kivül hogy meddig készült semmi pluszt nem tud adni. Még a közepes szintet is nagyon nehezen éri el a család drámák között. Komolyan nem értem: a gyerekkor és a felnövés az egyik legizgalmasabb filmes téma, ami létezik. Ezt a tényt számtalan remek alkotás bizonyitja. Erre azoknak a készitőknek akik ennyi időt szántak az életükből erre a témára, pont nekik semmi érdekes gondolatuk nincs az egészről? Le vagyok döbbenve.
És igen az éttermes jelenet az egyik mélypont a sok közül.

Németh Barna 2014.12.15. 00:50:57

Az az érzésem, hogy egyre többen próbálják meg terelgetni az Ida útjait más kategóriák felé is, valamint a Birdmant is előtérbe helyezni úgy, hogy közben ne bántsák a Boyhoodot.

stikli0 · http://filmkupac.tumblr.com 2014.12.15. 01:02:12

Istenem, The Babadook címet olvasni a Kansasi Filmkritikusok Körénél egyszerűen felemelő érzés. Ha még Essie Davis neve is felmerülne... :D

isvean 2014.12.15. 09:05:22

tegnap kérdezte egy tag a tékában, hogy milyen ed norton filmek vannak, s mire elragoltam, arra jöttem rá, hogy a palinak az utolsó éjjel óta nincs értékelhető, nézhető filmje. pedig az is 2002ben vót... no, talán majd most...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.15. 09:12:27

@isvean: Holdfény királyság. Kb. tízszer olyan jó film, mint Az utolsó éjjel.

iopi 2014.12.15. 09:14:16

@Atkakukac1989:

Ez a szép, hogy mindenki máshogy látja. Az elmúlt évekből én egyedül A némafilmes győzelmével értettem egyet. 12 év rabszolgaság, Argo, A király beszéde... szerintem ezeknél mellélőttek.

Nyilvánvaló, hogy a sort tavasszal a Sráckor követi majd, melyet egyedül a koncepciónak köszönhet. Nálam már csak az lesz kérdés, hogy a többi jelölt között találni fogok e majd olyan alternatívát, ami miatt fájni fog e a Boyhood győzelme.

Németh Barna 2014.12.15. 09:23:36

@isvean: Annyira nem mint az Utolsó éjjel vagy a Holdfény királyság, de a Színes fátyol is elég jó volt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.15. 09:50:25

@Németh Barna: Egy-két évvel ezelőtt megpróbáltam újranézni Az utolsó éjjelt, és megdöbbentett, mennyire bárgyú és arrogáns üzenet-mozi, kb. Crash-színvonal, csak rosszabb párbeszédekkel, rendezéssel és zenével. Azóta nem merem megnézni a Szemet szemértet (amiből átemelte az egész "fuck you" beszédet), mert még arról is kiderül, hogy vacak.

Németh Barna 2014.12.15. 09:56:38

@Zalaba_Ferenc: No, akkor nem nézem meg :) Én még akkoriban láttam, amikor kijött.

Atkakukac1989 2014.12.15. 10:28:14

@Németh Barna: A Színes fátyolt nagyon szeretem. Régen láttam, de azt tudom, hogy nekem hasonló film (vagy párba tudnám állítani vele) ami hasonló élményt adott, az a Hideghegy.

@iopi: A díjazásoknál az utóbbi években sokszor mást díjaztak, mint ami előrébb vitte volna a filmgyártást mind tartalmi, mind látvány, mind innováció szempontjából. Úgy gondolom, hogy mellélőni azért nem sikerült, mert alapvetően a nyertesek is jó filmek, csak valahogy olyan tipikus nyertesek vagy biztonsági játékot játszanak ezekkel, hogy ez inkább a bosszantó.

Egyébként, ahogy említetted lesz-e alternatíva, ami miatt fájhat a Boyhood győzelme? Számomra nem fog fájni a Boyhood díjazása, mert igaz, hogy még nem láttuk a Birdmant, a Kódjátszmát stb., de az tuti, hogy egyik sem tűnik számomra annyira izgalmasnak, hogy nagyon lelkesedjek érte. Vicces, mert pont a Selma az, ami bár lerágott témát jár körbe, de annyira meggyőző az előzetese, hogy talán ez tűnik a legérdekesebbnek eddig. Aztán majd meglátjuk.

isvean 2014.12.15. 11:18:10

@Zalaba_Ferenc: ja-ja. és tényleg: a grand budapest is... kár, hogy kb ő lett volna az utolsó, aki eszembe jut - de nem jutott még éjjel se... :o))

isvean 2014.12.15. 12:01:05

@Németh Barna: ha nem szerepel a címében fátyol, akkor is kb annyira emlékszem belőle, hogy mintha tényleg lett volna benne fátyol. de hogy miről szólt, mit akart, se kép, se hang...
na, talán a birdman meghozza... meghozza..azt...

iopi 2014.12.15. 13:08:37

@Atkakukac1989:

A Nem vénnek való és a Gettómilliomos környékén én úgy vettem észre elindul el új trend. Utóbbit szokták tipikus Oscar filmnek mondani. Szerintem nem volt az. Ez a vonal szerintem akkor maradt volna, ha a sort a Brigantyk (bár itt a Hurt Locker még okés), A közösségi háló, A némafilmes, Pi élete, Gravity követik.

Lelkesedésem még nekem sincs semelyik film iránt.

2014.12.15. 16:15:52

@iopi:

de miért kellene lelkesedni? megnézed, ha érdekel, aztán ha esetleg nehezen tudod megítélni, akkor megnézed újra:)
igazán előrevivő film kevés van, azok meg jellemzően nem kerülnek a fősodorbeli díjazottak közé.
viszont előfordul, hogy olyan tartalmú/stílusú filmeket díjaznak, melyek inkább visszafelé mozdítják a filmgyártást, példákat nem mondok, pedig idén is van kettő, egyik csak tartalmában, másik a rendezést illetően is.

iopi 2014.12.15. 18:16:40

@WiteNoir:

Nekem sokkal érdekesebb, ha van egy film, amiért tudok szorítani, mintha valami ellen szurkolnék vagy közömbös lenne a teljes mezőny. :)

2014.12.15. 22:02:47

@iopi:

ebben igazad van

viszont ezennel feketelistára tesszük az indianai filmkritikusok szövetségét, mert ez a tettük sajnos megbocsáthatatlan.
"Legjobb adaptált forgatókönyv: Whiplash"
mindenesetre ez még vitára sem érdemes, így nem is beszélek róla, remélem más sem...

2014.12.15. 22:06:35

Winner: “Boyhood”

Runner-up: “Whiplash”

Other Finalists (listed alphabetically):

“Dawn of the Planet of the Apes”

...

“Guardians of the Galaxy”

ja, így már értem. miről is beszélek:)))

kelemen12 2014.12.19. 23:14:22

tapsoljuk meg az angol címeket az idegen nyelvű kategóriában. most komolyan, force majeure? nehogy véletlenül valaki is be tudja azonosítani.

Repce Manó 2014.12.20. 10:14:17

Látom sokan nem kedvelik a Sráckort, bevallom én is. Ha a Whiplash lenne ilyen felkapott, akkor azzal hadakoznának sokan, és lehetne sorolni. Az idei éves filmfelhozatal lényegében az én ízlésemnek teljesen ellentmond. A Guardians of the Galaxy is kb. olyan szinten mozog minőség szempontjából nálam, mint a Tini nindzsa teknőcök. De az, hogy ilyen sokan felállnak a Sráckor ellen, az jelent valamit. Az, hogy ez a film nem a közönségnek készült, hanem a szakmának, a kritikusoknak, a díjazásra. Igen, előre lehet tudni, hogy melyik filmek várhatják az Oscar jelöléseket, mert eleve annak készülnek és nem a közönségnek. A film funkciója a szórakoztatás lenne és, ha azt tapasztalom, hogy a vetítésről a közönség fele a film vége előtt távozik, akkor lehet, hogy bizonyos tekintetben elbukott a film.

Én azért untam a filmet, mert lényegében semmi sem történt benne. Hiányoztak belőle azok a fontos elemek, amik esetleg érdekessé tehetik a történetet. Nem volt beteg a gyerek, de ne beteg legyen, essen le a mászókáról és törje el a kezét és legyen gipszben (saját élmény), nem volt szerelmi csalódása, nem éreztem át a bánatait, örömeit, mindenhol csak úgy ott volt és minden körülötte történt miatta. De nem is ez a baj, hanem, hogy még ez a 3 óra is kevés volt ahhoz, hogy valamelyik életeseményt rendesen kidolgozza. Igen, valahol megmagyarázták, hogy emlékképként is funkcionál meg minden, de sajnos az adott 3 órában folyamatosan úgy éreztem magam az első felében, hogy lemaradtam valamiről, utána meg már nem is igazán érdekelt. Mert mekkora ötlet már? ilyen alapon a vihar magjában is találunk dícséretre méltó pontokat, ami valamilyen szinten új.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.20. 10:20:04

@Repce Manó: Nagyon nem ismerheted Richard Linklatert, ha szerinted a szakmának meg a díjaknak készít el egy filmet... főleg 12 éven át. Nincs ezzel egyedül, de ő önző módon saját magának forgat. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.20. 10:23:14

És hogy ebben a filmben mennyire nem láttak díjpotenciált, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy díjszezon szempontjából abszolút holtidőben mutatták be. Az történt, hogy jó lett a film, nagyon jó. Hogy mi, itt Magyarországon vagy ezen a fórumon nem igazán szeretjük (mert egyébként a moziban elég jól teljesített, hétről hétre jól tartotta magát), abból semmilyen következtetést nem szabad levonni: mert amúgy elég sokan szeretik, pl. az IMDb közönsége sem csak a szakmából áll, márpedig ott éppen 85. helyen áll.

Vektor- 2014.12.20. 10:41:24

@Repce Manó: "Az, hogy ez a film nem a közönségnek készült, hanem a szakmának, a kritikusoknak, a díjazásra."

Ezzel a mondattal elárultad, hogy fogalmad sincs, miről beszélsz. Linklater az utolsó rendező az USA-ban, aki díjszerzésért készítene filmet. A Boyhood egy kísérleti filmként indult, és ha elkezd tarolni a szakmai díjakon is, az pontosan azt fogja mutatni, hogy ez a film az átlagnézők körében is nyertes. Egy film, akármilyen szempontok alapján készült, nem viheti el az Oscart, ha nem vált ki pozitív reakciókat a nézőknél. A Boyhood 8,4-el áll az IMDb-n, ennyit arról, hogy a nézők nem szeretik.

Repce Manó 2014.12.20. 10:42:04

@Zalaba_Ferenc: a filmet ismerem, mert láttam, és ennek elégnek kell lennie. Ne jöjjünk már ezzel a nem ismered a rendezőt, könyvet, múltját, egy film önmagában legyen jó. Az meg örök rejtély lesz számomra, hogy mire pontozzák fel ezt a filmet. De nem ez az egyetlen film a top 250-ben, amit nem szeretek, sőt egyenesen utáltam. De ezzel nincs semmi baj, a baj ott van, ha egy kritikus azért pontoz fel egy filmet, mert elismeri az érdemeit és nem azért, mert tetszett neki. Márpedig itt sem egy klasszikus filmről olvastam kritikát, ami megkapta a maximális pontszámot, de hozzászólásban bevallotta, hogy ugyan ő annyira nem is szereti a filmet, csak elismeri. Ezáltal pedig elkezdek kételkedni a bizottság tagjaiban is, hogy lehet ők is csak az ötletet és annak egyediségét díjazzák és nem magát a filmet. Igen is le kell írni, hogy egy klasszikus film miért nem tetszett. A 2001 Űrodüsszeia marhára unalmas (nem én mondom, de megértem azt, aki mondja), a Nagymenők mint ha csak lábjegyzetekből állna, a Dr. Strangelove nem is vicces, a Keresztapa túl lassú, Johnny Depp mindig ugyanazt az arcot hozza, csak a sminkmesterek változtatják át. Csak van ez a berögződés, hogy klasszikus meg kritikailag elismert, akkor már érinthetetlen és blaszfémia ellene szólni.

Repce Manó 2014.12.20. 10:48:05

@Vektor-: Ti személyesen ismeritek ezt a figurát, hogy ilyen jól ismeritek a motivációit?

Vektor- 2014.12.20. 11:03:08

@Repce Manó: A kritikusok is emberek, ők is túlpontoznak filmeket, mennek együtt az árral. Csak ami nekik a Boyhood, az például az IMDb felhasználóinak az Interstellar. A 100-as átlag a Metacritic-en meg nem véletlenül jött, itt már nem csak az érdemek elismeréséről van szó. A rengeteg első hely a Top10-eknél, a tarolás a díjszezonban mind azt mutatja, hogy a kritikusok szerint a Boyhood a legjobb. Ha nem szeretnék, csak tisztelnék, akkor úgy járna, mint tavaly a 12YAS.

Repce Manó 2014.12.20. 11:42:16

Oké, befejeztem a trollkodást.

Arról amúgy tudunk valamit, hogy a The Interview-val mi van? Tele van az internet róla, hogy eltörölték a bemutatót, mert Kim Jong Un nem szerette, hogy parodizálják.

2014.12.20. 14:05:19

@Vektor-:

azért gondolkodni is kellene.
linklater kezdettől fogva egy bizonyos rétegről készít elsősorban filmeket, jellegzetesen kerülve bizonyos témákat, alkalmazkodva a "kényelmes liberális" világnézet követelményeihez.
ráadásul az amúgy nagyon gyenge mielőtt felkel a nap óta eléggé számon tartott és bizonyos körökben istenített rendező, a boyhood koncepciója meg tartalma tipikusan az, amit isteníthetnek akár szélesebb rétegek is, nagy ambíció, sokak számára befogadható tartalom, egész véletlenül egy bizonyos rétegről szól megint.
amúgy egy szimplán laposan rendezett, közhelyes film mérhetetlenül csúnya és ellenszenves főszereplővel, persze lehet isteníteni, csak nem kell csodálkozni ha nem mindenki rajong érte.
az hogy a kritikusok annyira imádják, jelzi azt, mennyire lehet komolyan venni őket. megjegyzem, akiket én olvasok, eléggé megosztottak, "a szeretem és top 10 be teszem de nem az első háromba"-tól az "év legnagyobb művészi kudarca"-ig terjednek, szóval eléggé vegyes a kép, inkább pozitív, de mérsékelten.
hát evvan.

2014.12.20. 14:09:06

@Repce Manó:

nem te trollkodsz. azok trollkodnak, akik a boyhoodot nyomatják. whiplash dettó, bár még az is jobban rendezett, mint linklater legnépszerűbb alkotásai.
a linklater-rajongókat még provokálni sem lehet, ellenkezőleg, ők irritálják a többi, némi ízléssel és józan ésszel megáldott embereket. mindjárt 2015 basszus, menjenek már az ilyen semmikkel a fenébe. akkor már inkább terence mallick a maga modorosságával vagy akár még tarantino is a hülyeségeivel, de ne ez a közhelyes, irritáló, unalmas, lapos, már 95-ben is avítt középszer...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.20. 14:19:28

@Repce Manó: Nyugodtan szóld le ezt a filmet, nincs ezzel semmi baj. Azzal van baj, hogy szerinted ez a film díjazásnak készült, mert ez nem igaz. Vagy te talán ismered a rendezőt, és megsúgta neked, hogy bő 12 évvel ezelőtt, mikor belevágott egy olyan projektbe, ami mindenki szerint eszement volt, és ő maga sem tudhatta, hogy be tudja-e fejezni (mert mi van, ha a főszereplőnek választott sráccal történik valami - no nem súlyos, csak mondjuk kappanhangja lesz), hogy mikor befejezi, majd ennyi meg annyi díjra fogják jelölni? Ez egy kísérleti film, az ilyeneket maximum iskolákban értékelik, esetleg megdobják egy-két nominációval, hogy jelezzék, hogy elismerik az ambíciót (lásd Under the Skin), aztán ennyi. A Sráckorral az a helyzet, hogy a nézők is szeretik meg a szakma is, mert a kísérletnek olyan végeredménye lett, amely sokakat megszólít, sokakat megérint. Nem kicsit, nagyon. Te nem vagy köztük, na bumm.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.20. 14:21:11

@Repce Manó: Minden nap kijön a filmmel kapcsolatban valami ellentmondásos hír, így már egy ideje lejöttem arról, hogy kövessem a fejleményeket.

Repce Manó 2014.12.20. 14:59:03

@Zalaba_Ferenc: oké, nyilván nem gondoltam komolyan, hogy díjazás miatt vágott bele, nem is emlékszem, hogy leírtam, de biztos így van. Csupán szerettem volna ellensúlyozni a pozitív kritikák hadát és a korábbi fanyalgók is felbátorítottak erre. Szerettem volna, ha van valami célja a filmnek azt leszámítva, hogy az a vége, hogy eléri a 18 éves kort. Más szerintem túlbecsült filmeknél is megragadom az alkalmat és leszólom. Csak hiányzik, hogy alkotói filmekről sose lehet rossz kritikát olvasni, míg a zsánerfilmek még ha szórakoztatóak is, de felrójuk hibájának, hogy "há mi már láttunk ilyet he"... de mint blockbuster az is lehet, hogy szórakoztató. Míg ha egy Lars von Trierről nem tudunk sok jót írni, akkor inkább semmit sem írunk, mert mivel alkotói film, el kell ismernünk a művész értékeit. Pedig itt adódik igazán lehetőség őrült vitákra :D Te vagy a hülye, mert nem érted Kaplanoglu matafizikális filozófiáját és azért mondod, hogy szar - nem te vagy a hülye, mert azt sem tudod mit jelentenek ezek a szavak! :D

Nem mintha nem veszekednénk eleget zsánerfilmek esetében is.
(elmegy megnézni a Sharktopust)

2014.12.20. 15:24:35

@Repce Manó:

erre megoldás lehet ha eleve elveted a szerzőiség koncepcióját és nem fogadod el a megkülönböztetést ez alapján.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.20. 16:23:35

@Repce Manó: Tessék, itt írtad:

" Az, hogy ez a film nem a közönségnek készült, hanem a szakmának, a kritikusoknak, a díjazásra."

Az a baj, hogy egy olyan filmnél pörgeted ezt az "nem szeretem, de elismerem" dumát, melyet az emberek nem csak elismernek, de szeretnek is. :) Egyébként én nem vagyok von Trier rajongója: az Antikrisztust nem bírtam végignézni, a Dogville-t utáltam, a Manderley-t és A nimfomániást már meg sem néztem, a Melankóliát pedig anno bevettem az év legrosszabb filmjei közé:
aeonflux.blog.hu/2012/01/18/top_2011_az_ev_legrosszabb_filmjei
Ugyanakkor az Európát és a Hullámtörést nagyszerű filmeknek tartom, főleg az utóbbit.

Repce Manó 2014.12.20. 21:20:57

@Zalaba_Ferenc: a "nem szeretem, de elismerem" szöveget, azt én nem alkalmazom, lehet félreértettél, de itt ebben a fórumban olvastam klasszikus filmek kritikájánál, amely ugyan megkapta a maximális pontszámot, de hozzászólásban meggyónta az író, hogy nem is áll közel a film hozzá igazából. Talán A Sebhelyesarcú vagy a Keresztapa c. film kritikáinál? nem tudom pontosan. Régen volt. Én magam nem ismerem el a Boyhood-ot, hiszen minden téren kudarcot vallott az elvárásaimat illetően, és bár kénytelen vagyok elfogadni, de értetlenül állok a tény előtt, hogy sokan tényleg szeretik ezt a filmet.

Most jut eszembe, még az év elején érdeklődtem, hogy lesz-e A nimfomániás kritika és azt a választ kaptam, hogy lesz, mert már láttátok, csak a másodikkal egyben, de nem emlékszem rá.

Amúgy a Dogville állati hatásos film volt számomra! :D

Kovács Erzsébet 2014.12.20. 23:39:46

@Repce Manó: Tudtommal nem is a diktátor úr személyes érzékenysége miatt vették le a műsorról (illetve jegelték a nemzetközi bemutatót), hanem mert a bizonytalan nációjú hekkerek, a "Guardians of the Peace" (hopp, majdnem Galaxyt írtam) 9/11-es nagyságrendű terrorcselekményekkel fenyegette meg mindazokat, akik beülnének rá a moziba. Még a mozi szomszédságában lakókat is...
Nyilván elég most a Sonynak a maga baja, nem hiányzik a nyakukba még egy esetleges, a coloradói Dark Knight-vetítésen megesett vérfürdő is. Aztán persze ki tudja, mit olvasunk májd a holnapi újságban?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.21. 23:07:56

Még friss az élmény, de nagyon nem szeretném, ha ez az Ida bármilyen díjat nyerne. Gyönyörű a köldöke, de le nem veszi róla a szemét.

Németh Barna 2014.12.21. 23:18:09

@Zalaba_Ferenc: Mármint az eddig megnyert két tucaton kívül? :)

2014.12.21. 23:18:35

@Zalaba_Ferenc:

én ezt úgy magyaráznám, hogy mivel a modern ill. a posztmodern lényegében minden variációját előtte és bizonyos (filozófiai) elemei nem is bizonyultak tarthatónak, az emberek többsége, aki nem kimondottan film(művészet)rajongó, normális, "konvencionális" filmet szeretne látni.
ettől persze el lehet térni, de csak akkor ha valami tényleg vonzót, érdekeset tudunk mutatni (pl. under the skin szerintem ilyen, mallick filmjei részben ilyenek, vagy szélsőséges példa godard egyes alkotásai, műrészletei)
de a többi, legyen az rángatózó kézikamera, fekete-fehérség, műdokumentarizmus és hasonlók, nagyrészt érdektelenek és zavaróak, egy rövidfilmben talán nem, egy hosszúban már igen. művészieskedés, manír, fesztiválkápráztatás, más értelmük nemigen van, tisztességesebben, manírok nélkül elmesélve sokkal fogyaszthatóbbak lennének VAGY kiderülne, hogy az egész egy totálisan átlagos valami, csak pár manírral nagy komoly mély művészetként van eladva.
azaz a felszín alatt valójában...nos igen. csak hát aki ezt kimondja, műnemértőként, rossz ízlésűként lesz tálalva, pedig hát...

Vektor- 2014.12.21. 23:32:09

@Zalaba_Ferenc: A régi rendszerben még megfordíthatná az egyik film azt a versenyt, de a mostaniban az egész AMPAS szavaz, tehát a legnépszerűbb, legáltalánosabb jelölt fog győzni, ami idén egyértelműen az Ida. Elvitte a fontos díjakat a kritikusoknál (nem csak a saját kategóriájában!), jól szerepelt a kasszáknál, és könnyen emészthető az AMPAS számára. Szerintem tarolni fog a TV-s díjátadókon.

Németh Barna 2014.12.21. 23:52:32

@Vektor-: Hogy az elmúlt évek legkönnyebben megtippelhető kategóriája volt, az tény. Hogy az Ida azt az utat járta/járja be mint A nagy szépség, a Szerelem vagy a Nader és Simin, az is tény. Én mégis bízok valami izgalomban, mert egyrészt tök mindegy, hogy ki nyer (attól nekem semmi nem fog jobban vagy kevésbé tetszeni - nem is értem, néhányan miért szívják fel magukat. na mindegy, ne etesd a trollt.), másrészt utálok unatkozni :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.21. 23:57:25

@Németh Barna: @Vektor-: 2009-ben azért biztosan kevesen gondolták volna, hogy nem A fehér szalag viszi el a legjobb idegen nyelvű Oscar díját. Jelenleg én megint az argentinoknak drukkolok :), viszont még nem láttam a Leviatánt, szóval ez változhat.

Németh Barna 2014.12.22. 00:03:33

@Zalaba_Ferenc: Akkor még nem úgy volt a rendszer. Idén a Fehér szalag nyerné.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.12.22. 20:39:44

No, a Leviathannak viszont minden díjat megadnék.

Vektor- 2014.12.22. 22:44:50

@Zalaba_Ferenc: Jó ideig nekem is a Leviathan volt a kedvencem az idegen nyelvűek között, aztán jött a Gett. Az izraeliek kiszórásával most az oroszoknak és az argentinoknak "drukkolok", de nem fogom sajnálni a lengyelektől díjat. Az Ida sem rossz, és a lengyelek már rászolgáltak a díjra, fura, hogy ennyi éven át kellett rá várniuk.

K. Kálmán 2014.12.23. 09:29:43

@Zalaba_Ferenc: Amit a köldökről mondtál, én ugyanezt éreztem, csak éppen a Sráckor kapcsán. Az Ida számomra sokkal többet adott, mind esztétikailag, mind érzelmileg, mind intellektuális értelemben, hiszen abban a röpke 80 percnyi hosszban annyi mindenről szólt. Szóval az Ida esetében nem csodálkozom a díjesőn, és, remélem, csurran-cseppen valami az Oscar-on is.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása