Több mint 10 éves múlttal és 600.000-nél is több felhasználóval a háta mögött, Magyarország legnépszerűbb torrent oldala, az nCore Média egy új digitális forgalmazási platformot kínál a magyar filmek számára. Részletekért és a sajtóközleményért katt...
Az új nCore Média hirdetőkkel kívánja szponzoráltatni a szerződött partnerek filmjeit, és a filmeket rövid, film előtti reklámokkal ellátva kínálják az nCore közösségének. Mivel a tartalom az alkotók engedélyével kerül fel az oldalra, a film letöltése a felhasználók számára teljesen legális. A film létrehozóinak egyetlen kérése, hogy a film előtti reklámblokkot nézze meg a kedves néző, mert ezzel a stábot, az alkotókat támogatja.
A kezdeményezés ötletgazdája Novák Erik rendező, így az első ilyen módon elérhető film a Krez Film által gyártott és forgalmazott, Novák Erik rendezésében készült Fekete Leves lesz. Tehát a Fekete Levest Magyarországon először az alkotók maguk bocsájtják az internet teljes nyilvánossága elé szabadon nézhető módon, hogy elérjék azokat a 16 és 66 éves kor közötti nézőket is, akik nem jutottak el a moziba, de kíváncsiak a filmre.
“Mi azért gondoltunk erre a formára, mert tudtuk, hogy előbb-utóbb úgyis felkerül minden magyar film a torrent oldalakra. A kérdés az volt, hogy hogyan tudnánk ezt úgy megtenni, hogy a film készítői se járjanak rosszul. A válasz pedig megszületett a legális feltöltés formájában” - nyilatkozta Novák Erik, a film rendezője.
“Ha reálisan gondolkodunk, akkor tagadhatatlan, hogy gyakorlatilag manapság a torrent oldalokon keresztül nézik meg a legtöbb filmet. Ez a magyar filmek esetében is igaz – az a film amit 20.000-en néznek meg a mozikban, azt több mint 100.000-en töltik le. Ez nem csak annak köszönhető, hogy “ingyen” van. Ez még mindig a leggyorsabb és legkényelmesebb fogyasztási mód Magyaroszágon. Úgy gondoltuk, hogy inkább ideje alkalmazkodni a valósághoz, mint arra várni, hogy az emberek hirtelen megváltoztassák a fogyasztási szokásaikat” - magyarázta Kresmery Dániel, a Fekete Leves producere.
Az új modell két ok miatt lehet kimondottan vonzó a reklámozók számára. Elsőként azért, mert egy értékes és máshogy nehezen elérhető célcsoportot tudnak közvetlenül elérni. Az nCore felhasználóinak 73%-a 18-34 éves, 74%-uk férfi. 90%-uk néz legalább heti egyszer filmet, 62%-uk többször hetente. Az nCore fogyasztóinak csak 8%-a értesül új filmekről újságokból, 17%-a a mozikból, míg 30% közvetlenül az nCore-ról.
A szponzorált torrent ezenfelül azért vonzó a reklámozók számára, mert az nCore garantálja, hogy a letöltéseket követik, és a reklámozó számára pontos, mérhető adatokat küldenek, természetesen a felhasználók teljes anonimitásának megőrzése mellett. Arra is van lehetőség, hogy utána felvegyék a kapcsolatot a film fogyasztójával, amennyiben azt a fogyasztó engedélyezi vagy kéri.
Az új modellben az nCore aktívan fogja irányítani az nCore Média portfoliójából felkerülő filmeket. Az előválogatott, jó filmeket külön fogja ajánlani közösségének, promótálja saját közösségi média csatornáin keresztül, biztosítja a feltöltések minőséget, illetve az esetlegesen felkerülő “nem hivatalos” verziókat azonnal leszedi az oldalról. Például ha valaki feltölt a filmből egy másik, reklám nélküli, vagy rossz minőségű verziót, azt azonnal letiltják a rendszerből.
“Az nCore Média azért jön létre, hogy ezt a modellt, amit kidolgoztunk a Fekete Levesre, elérhetővé tegyük az összes magyar film számára. Mivel ma az átlag magyar film szinte semmilyen bevételt nem realizál az online forgalmazásból, bízunk benne, hogy ezzel a modellel úgy segíthetjük a filmeseket, hogy a felhasználók igényei ne csorbuljanak és korábban juthassanak el hozzájuk a minőségi hazai produkciók” - mondta Szentgyörgyi Dávid, az nCore Media egyik alapítója .
Az nCore Média már elkezdte összeállítani az első 20 magyar filmből álló portfóliót, amit jövőre tervez bemutatni a közösségnek és a reklámozóknak. Számos gyártócéggel és jogtulajdonossal folynak a tárgyalások, elsőre nagyon pozitívak a visszajelzések. Számos filmmel már szóban megállapodott az nCore Média, közülük Vágvölgyi B. András Kolorádó Kid filmjére már a szerződést is aláírták múlt héten.