Luc Besson nagyon durván beletenyerelt: az amerikaiak után mi is heves igent mondtunk a Lucyra, ami úgy alázta az idei mezőny javát, hogy csak na. Eközben Csingiling szintet lépett, A vihar magjához pedig –a tengerentúliakkal ellentétben– mi nem kívántunk közel férkőzni.
> új filmek
Mikor már azt gondolnánk, hogy ha nem vígjátékok, akkor kizárólag 3D-s folytatások uralhatják a hazai toplistát, akkor jön Luc Besson s csinál valami olyat, ami a fél világnak hitelbe megtetszik. A Lucy sztorija pont olyannak bizonyult, ami a műsorbontásban egymondatosra sűrítve épp fel tudja kelteni az érdeklődést, mindezt a Marvel-filmekben jó pontokat szerzett Scarlett Johansson és a havonta feltűnő Morgan Freeman támogatta meg, de legfőképpen a piaci helyzet kedvezett úgy a UIP sci-fijének, hogy egy fújásra összetrombitáljon félszáz ezer nézőt. Igen, 50.000 magyar nevezett be a 45 moziban pergő másfél órára, ami a legjobb idei rajt a csak 2D-s produkciók körében, de összességében is a hetedik legmagasabb kezdőközönséget jelenti. Óriási győzelem ez a forgalmazónak, akit az utóbbi időkben minden pénztermelőtől megfosztottak (DreamWorks, Marvel), szóval csakugyan az efféle derült égből érkező delikvensekre támaszkodhatnak elsősorban. Könnyen lehet, hogy ha a július normális módon meg van pakolva széles közönséget kielégítő darabokkal, a Lucy nem tett volna szert ilyen könnyen 68 millió forintra, így viszont lehet örvendezni, hogy nem csak az amerikaiak, hanem mi is kezdünk kicsit kifelé tekinteni a szokott keretből. Persze, egy Luc Besson-akciómozi még nem a megváltás, de a sorszámnélküliséget illetően kezdetnek nem rossz. Mint ahogy az se rossz, hogy a film 150.000 eladott jegy alatt meg sem áll.
A Csingiling és a kalóztündér a mesehős harmadik kalandját jelenti a honi mozikban, s menetrendszerűen, kétévente kényezteti a Forum Hungary a Disney legkisebb kedvelőit velük. A nagy tündérmentés 2010-ben még csak 7.909 főt érdekelt a premierkor, A szárnyak titka 2012-ben már egy kicsivel többeket (8.779), míg ez az újabb eresztés nagyon felpörgette az eseményeket: 21.542-en ültek az 55 teátrum valamelyikében csütörtök és vasárnap között, ami jó pár menőbb, nagyobb, költségesebb rajzfilmet is zavart helyzetbe hoz, s bár nem a legjobb példa, hiszen gyökerei nem nívósabbak, de a pár héttel ezelőtti Repcsik: A mentőalakulatot (13.830) is rendesen alázzák a tündérek. A konstans, sőt növekvő kedveltsége a szereplőnek sejteni engedett némi előrelépést, de csaknem triplázásról talán még a forgalmazó sem álmodott. Most úgy áll, hogy akár a 100.000-es korlátot is célba veheti Csingiling, ami nagy szó.
"Végre" van egy vesztes is. Nem mintha nem örülnénk annak, hogy válogatás nélkül korrekt módon felsorakozik nemzetünk minden egyes hollywoodi produktum mögé, szépen növelve az összforgalmi adatokat, de már-már frusztráló volt, hogy semmit sem akarunk megbuktatni, miközben a kiválasztódás a dolgok rendjéhez tartozik a mozikban is. A szerencsétlen sors A vihar magjának jutott, amiről lerítt, hogy tódulnánk rá – ha térhatású lenne. Az InterCom akció-katasztrófafilmjét csak 8.866-an csekkolták, ami a forgalmazó ötödik leghervatagabb nyitánya idén – kevesebben csak a Fehér istenre, a Csillagainkban a hibára, A könyvtolvajra és A nőre ültek be, amik vagy magyarok, vagy feliratosak voltak, ráadásul egytől-egyig drámák. Olybá tűnik, tizennyolc év elteltével már nem elegendő bedobni pár CGI-tornádót, nem hogy 494.769 látogató megnyeréséhez, ami a Twisternek sikerült, de még ennek tíz százalékához sem.
Az MTVA már nyár eleje óta szüntelenül nyomatja A közös szenvedély című FIFA-film tévéreklámjait. Sajnos a focitémától minden erőfeszítés mellett is csak minimális eredményekre futja, pláne, ha csak az elméletet taglalja. Az európai produkció 1.564 magyart hívott pályára (2.2 millió forintos bevétellel övezve), aminél csak a Lány kilenc parókával volt érdektelenebb a forgalmazótól az idei esztendőben.
Szintén a top 10-en kívül, de arányaiban jobb eredménnyel indult útnak A lázadás kora: Michael Kohlhaas legendája. A Vertigo forgalmazta, történelmi időkben játszódó dráma 533 érdeklődőt regisztrált, 567 900 forint kíséretében.
> korábbi filmek
36%-ot csökkent a fergeteges első hetet záró Szexvideó hétvégi bevétele. Az InterCom vígjátéka újabb 26.088 nézőt jegyzett, összesen pedig 87.559-en járultak a kasszákhoz. Ez egy ezressel több, mint amennyien Cameron Diaz másik idei filmjét, A csajok bosszúját látták ugyanennyi idő alatt. A 200.000 feletti végződés egyelőre a levegőben lóg.
> végszó & ami jön
Csak a top 10-re több mint 145.000-en szántak –átlagban– 1346 forintot, ami szépen mutat a nálunk a júliusnál mindig mozgalmasabb augusztusban, bár e mozgalmasságot maguk a forgalmazók befolyásolják elsősorban a filmelosztásukkal. Ez most intenzíven alakul: jön A galaxis őrzői, ami nálunk nem lesz akkora szenzáció, mint Amerikában, de félteni bizonyosan nem kell majd, miközben Az élet ízei már jó formában lesz, ha meghaladja kezdésnek a 10 ezer látogatót.
A magyar box office-jelentés elkészültét biztosítja: a UIP-Duna Film.
> a top 10 (csütörtök-vasárnap)
# | volt # |
film | csüt-vas Ft bevétel |
változás | Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | ú | Lucy | 68.7m | - | 68.7m | 50.878 |
2 | 1 | Szexvideó | 33.4m | -36.2% | 111.9m | 87.559 |
3 | ú | Csingiling és a kalóztündér |
28.0m | - | 28.0m | 21.542 |
4 | 2 | Herkules |
16.8m | -46.8% | 142.8m | 95.790 |
5 | ú | A vihar magja |
12.5m | - | 12.5m | 8.866 |
6 | 3 | Így neveld a sárkányodat 2. |
9.8m | -36.5% | 425.3m | 321.750 |
7 | 4 | Kavarás |
8.7m | -32.7% | 213.0m | 165.949 |
8 | 5 | Repcsik: A mentőalakulat |
7.0m | -35.7% | 84.4m | 66.872 |
9 | 6 | A majmok bolygója: Forradalom |
5.6m | -41.5% | 91.1m | 70.344 |
10 | 7 | Transformers: A kihalás kora |
5.4m | -37.6% | 379.5m | 259.386 |