aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: transformers - a kihalás kora [transformers: age of extintion] (2014) Zalaba_Ferenc
2014. június 25. 14:45:00

Kategória: film 53 komment

Három év telt el Chicago porig rombolása óta. A transformerek - autobotok, álcák egyaránt - tiltólistára kerültek, és az emberiséget olyannyira megviselte a háború, hogy a lányok barnábbak, a fiúk vagányabbak, az apák meg még "kétkezibbek" lettek, mint eddig, szóval Amerika még amerikaibbá vált, mint valaha. Ebben a csöppet sem idilli világban bukkan rá Cade Yeager (Mark Wahlberg), a szerelő-feltaláló a meglehetősen lepukkant Optimus fővezérre, és hamar rádöbben, hogy újdonsült felfedezésére elég sokaknak fáj a foga - Földön innen és túl egyaránt.

Állítólag új lapot nyitottak a Transformers-filmek történetében. Állítólag felnőttek. Mert most már nem egy fiatal srácon van a hangsúly, akinek az a legnagyobb problémája, hogy be tud-e csajozni, hanem egy felelősségteljes apán, aki egyedül neveli lányát, és a tönk szélén állva a puszta fennmaradásért küzd.

Baromság.

Yeagar egy felelőtlen, gyereklelkű mamlasz, akinek saját lánya pirít az orrára, hogy ebben a családban ő a felnőtt - az a lány, aki talán még a tundrán is forrónadrágot húzna, és akinek az az első mondata, hogy "mindjárt végre a sulinak, és jól lebarnulunk meg iszunk, juhú!*". Mindenkit papírból hajtogattak és mindenki ugyanazt a papírba hajtogatott bölcsességet hajtogatja (remek a szókincsem), és különben is, Mark Wahlberg is ugyanúgy nonononózik, mint a rendesen kiutált Shia LaBeouf.

De hát nem ez a lényeg, hanem a robotok, meg az ő "kis" torzsalkodásaik. Abból meg persze nincs hiány. A korábbi részek destrukciós rátáján nehéz túltenni, de Michael Bay nem is Michael Bay lenne, ha nem próbálná meg mégis: a világűr meglepő módon ezúttal kimarad a balhéból, ehelyett inkább időben sikerül kinyújtani az ellentéteket - a sztori évmilliókat megy vissza az időben, csak hogy valamilyen igen felületes módon megágyazzák az eseményeket a dinobotok számára, meg hogy a merchandising részlegnek is kijusson a jóból.

Rájuk viszont jó sokat kell várni (mármint a dinobotokra, nem a marketingesekre), a film ugyanis hosszú, a nettó játékideje is lazán megfejeli a két és fél órát, és ennyi idő alatt epikus méretű történeteket lehet szőni, és tény és való, hogy Ehren Kruger forgatókönyve több (földi és földönkívüli) szereplőt mozgat, mint amit eddig megszokhattál, a cselekmény mégis hihetetlenül esetleges, és teljesen alá van rendelve annak, hogy épp hol és kik csapjanak össze egymással. S mint ahogy az a korábbi epizódokat jellemezte, az alkotók ezúttal se nagyon veszik a fáradtságot arra, hogy bizonyos dolgokat megmagyarázzanak, és gyakorta hagyatkoznak a jó öreg véletlen kikezdhetetlen misztériumára. Így köt ki Yeager forrónacis lánya egy idegen űrhajón, vagy egy földönkívüli flinta Yeagar kezében (csak hogy szerencsétlen többet is tehessen puszta asszisztálásnál), és igen gyakran jön jól az is, hogy Yeagar forrónacis lányának pasija a Világ Legjobb Ralipilótája, aki rükvercben is képes égből potyogó hajók és kamionok között ellavírozni.

És azt se sok minden indokolja, hogy az utolsó felvonásra hirtelenjében mindenki Kínában találja magát, illetve dehogynem: Kína mára óriási tényezővé nőtte ki magát a hollywoodi filmek bevételét illetően, így minél több a kínai vonatkozás, annál több a zsozsó. Apropó zsozsó: az amerikai filmekben általában ügyelnek arra, hogy az itt-ott elhelyezett termékek ne szúrják ki az ember szemét, csak úgy, ügyesen, "szubtilisen" hassanak a pénztárcákra, de A kihalás korában helyenként olyan bántó reklámokkal lehet találkozni, amihez képest a Família Kft. maga a megtestesült profizmus.

A trükkökre általában nem lehet panasz, ahogy az elvárható, az ILM ezúttal is kitolta a határokat, viszont  így is sikerült becsúsznia egy-két bakinak: az előzetesekből is megismert unobtainium transformium animálása például megidézi a jó húsz évvel ezelőtti Amigás demoszcénát, a Vesztegzár és Optimus fővezér első csörtéjét övező téglalapalapú CGI-konfettit meg nem tudom, hogy lehetett jóváhagyni...

A film viszont összességében mégsem olyan szörnyű, mint a két korábbi rész: az offenzív viccelődés ezúttal kimarad a mixtúrából - nincsenek se idétlen kínaiak, se robot-herék, se retardált módjára viselkedő felnőttek -, mi több, akad egy-két igazán jól sikerült geg is - például a Rómeó és Júlia-törvényt általános derültség övezte -, és Stanley Tucci is humoros, szerethető figurát szállít, ám továbbra sem ez lesz az a film, amit sírodig idézgetsz majd, és tök jó lenne, ha Bay végre leszokna arról, hogy szereplőit még az akciójelenetek közepette is beszélteti, pedig azoknak még csendes pillanataik során sincs túl sok mondanivalójuk.

Kapcsolódó anyag:

Transformers - kritika
Transformers: A bukottak bosszúja - kritika
Transformers 3. - kritika

Kövess minket facebookon és twitteren!

*Az is lehet ám, hogy valamelyik barátnője mondta, ő pedig csak ujjongott: ezek a szöszi babák olyan egyformák...

Címkék

kritika *** sci fi transformers action michael bay mark wahlberg sequel stanley tucci

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr766414849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 14:55:55

dinobotok mindig is voltak, nem a mercsrészleg találta ki. ;)

És ebben sincs sok átalakulás egyébként?

Ha jól emlékszem az eddig 3 részben összesen volt vagy 15 perc robotolás.

Atkakukac1989 2014.06.25. 14:56:17

Egyetlen kérdésem lenne Legalább Shia karaterét megemlítik, hogy mi lett vele? Úgy értem, hogy mit dolgozik vagy merre van. Mert az előző 3 részben azért volt annyi szerepe, hogy legalább ennyi jusson neki.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 15:01:04

@doggfather: "dinobotok mindig is voltak, nem a mercsrészleg találta ki"

Igen, tudom, de a filmnek újra kitalálták őket, vagy szerinted a 20-30 éve dizájnolt formájukban fognak felbukkanni újra a játékboltokban? :)

"Ha jól emlékszem az eddig 3 részben összesen volt vagy 15 perc robotolás."

Mármint amikor azt mutatják, hogy egy robot járművé alakul vagy fordítva? Csak mert az kéne még csak, hogy egy ilyen átalakulást hosszú perceken át mutassanak...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 15:13:04

@Zalaba_Ferenc: nem is feltétlenül neked írtam, hanem, ha idetéved valami olvasó és nem tudná csak jeleztem a jegyzőkönyvnek. ;)

persze az átalakulásukra gondoltam.

Azért a 15 perc úgy, hogy az első 144 perc, a 2. 150, a 3. 154 nem is kicsit kevés, nem?

Egyébként a régebbi filmekre utaló linkek közül csak a 3. él a másik kettőre unforbiddent ír ki ha kattintok.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.06.25. 15:13:12

állítólag 90 percnyi IMAX felvétel van benne - ha ott láttad, megerősíted ezt?
és a 3D milyen?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 15:23:19

@doggfather: Ha úgy vesszük, hogy egy-egy átalakulás kb. 5-010 másodpercig tart, akkor egyáltalán nem kevés a 15 perc. :)

(Köszi, javítom!)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 15:24:37

@Adam Van Helsing: Ott láttam. Gyakorlatilag egyfolytában változik a képarány.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 15:26:36

@Zalaba_Ferenc: még egyszer akkor 15 perc semmi egy olyan filmben ami
a.) 144+150+154 percig tart összesen.
b.) ALAKVÁLTÓKról szól. ;)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 15:35:37

@doggfather: Ha átlagosan 7.5 másodpercet számolsz egy alakváltásra, akkor az általad említett 15 percre 120(!!!) alakváltás jut. Ne mondd azt, hogy ez kevés.

Komolyan. Hová lesz a világ? Anno a Jurassic Parkban mindössze 6 percig láthattunk dinoszauruszokat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 15:37:57

@Zalaba_Ferenc: jaj ne kukacoskodj már. :D

Ha az összes eddig x-men filmben Rozsi nem ereszti ki a karmait csak 1x filmenként akkor az már nem Rozsi és nem x film, nem? Nah az analógia ugyan az.

De arra még nem válaszoltál, hogy ebben a filmben már jobbak az arányok? Értsd több átalakulás, robot van?

MasterTom 2014.06.25. 15:49:05

@Zalaba_Ferenc: Bay ezt a filmet már a digitális IMAX kamerákkal forgatta, igaz? Tudom, hogy a 2K Aréna LieMax nem nagy szám, de azért a speciális kamerákkal forgatott jelenetek még ott is jól néztek ki (Mission 4 vagy Dark Knight Rises élményre hagyatkozva). Megerősítenéd kérlek, hogy élvezetes a kép, mert akkor ebben a formátumban fogom megnézni! :) Köszönöm!

isvaen 2014.06.25. 15:49:42

erre az arányra van egy pofonegyszerű képlet: mind a négy film szar. vond ki belőle :o))

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 15:50:32

@doggfather: Szerintem nem kukacoskodom. Attól tartok, a te arányérzékeddel van baj. Rozsomák filmenként 4-5 alkalomnál többször aligha ereszti ki a karmait, ami jóval kevesebb, mint ahány átalakulást egy Transformers-filmben láthatsz. Az már más kérdés, hogy mennyi ideig vannak kieresztve azok a karmok, habár a Transformers-filmek erre is simán rávernek, hisz alig van olyan perce, hogy ne tűnne fel itt-ott egy-egy robot. Mindegy is. Eleinte még érdekes volt, hogy egy Michael Bay-mozi esetében bárki is több látványelemre vágyhat, de most már nem annyira, szóval ha nem haragszol, akkor a részemről ezt a vitát lezártnak tekintem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 15:58:01

@Zalaba_Ferenc: én csak kérdeztem. nem akartam vitatkozni.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.06.25. 16:02:52

@MasterTom: sőt, ebben filmben használtak elsőként IMAX 3D kamerát, ami tök új találmány (ha jól tudom).

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.06.25. 16:05:00

@doggfather: hát sorry, de az első angol nyelvű előadás csak ma 19:45-kor lesz :-)) azon ott leszek.

tom991 2014.06.25. 16:10:55

@Zalaba_Ferenc: "Anno a Jurassic Parkban mindössze 6 percig láthattunk dinoszauruszokat."

15 perc volt az. Abból 6 perc CGI, 9 perc pedig Stan Winston animatronikus lényei. :)

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.06.25. 16:15:18

Nekem annyira nem tetszett a 3D-je, szerintem kifejezetten életlen volt sok helyen.

@doggfather: szerintem kifejezetten kevés átalakulás van benne, általában azt már nem is mutatják, hanem egyszer csak megjelennek a kocsik. A dinobotok persze megkapják a jól megérdemelt jelenetüket, de Bay már messze nem fordít olyan nagy gondot erre, mint mondjuk az első részben. Inkább várost rombol.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.25. 16:21:49

@doggfather: Oké. :) Közben persze a kérdésre nem válaszoltam: robotból van rengeteg, átalakulásból már nem annyira.

prick 2014.06.25. 16:35:00

Kína nem azért került bele, mert vmi kínai cég masszív pénzt ölt a filmbe? Akik most perlik a Paramount-ot. Metro-ban olvastam vmit, de annyira nem érdekelt, h fel tudjam idézni.

Lennox 2014.06.25. 16:47:31

Az átalakulás "vitához" annyit szólnék közbe, hogy teljesen jogos a Jurassic Park felhozása, hiszen keveset voltak benne a dinók (amit nem lehet érezni), és épp emiatt van ereje annak, amikor a vásznon vannak. Na, szerintem pont ilyen az átalakulás is a Transformersben, ha minden második jelenetben átalakulnának, akkor az annyira unalmas lenne, hogy már a halálba kívánnánk. Viszont ha csak a kulcsjeleneteknél, na annak van ereje. Gondolok itt például az 1. rész végi Optimus átalakulásra, amikor befarol. Az a jelenet máig libabőrt okoz nekem.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.06.25. 20:10:54

Vasárnap megyünk megnézni a filmet feliratosan, ami már magában kb 2 pontot emelni fog az értékelésemen. :)

Bár kritika nem ajnározza a filmet de én mégis pozítívnek látom. És miért is?

"A film viszont összességében mégsem olyan szörnyű, mint a két korábbi rész: "

Ez már magában nagy fejlemény.

"az offenzív viccelődés ezúttal kimarad a mixtúrából - nincsenek se idétlen kínaiak, se robot-herék, se retardált módjára viselkedő felnőttek -, mi több, akad egy-két igazán jól sikerült geg is - például a Rómeó és Júlia-törvényt általános derültség övezte -,"

Ennél jobbat meg már nem is lehetett volna remélni egy Bay féle TF filmtől. :)

Atkakukac1989 2014.06.25. 21:47:46

@Zalaba_Ferenc: Azt a leborult szivarvégit. Na mindegy. Nem lepődtem meg, de azért ezzel is kicsit elkülönült volna az első 3 résztől. :(

vargatom 2014.06.25. 23:29:37

@Lennox: Azért ebben nagyon fontos tényező az is, hogy az átalakulások egészen elképesztően munkaigényesek.

Minden robot több száz vagy akár több ezer fő darabból áll, és ezeket az animátoroknak az egész folyamat alatt gyakorlatilag kézzel kell ide-oda mozgatniuk és forgatniuk, szinte semmi sem automatizálható.

Az egészet ugyanúgy megkoreografálják, mint bármelyik akciójelenetet, és szemérmetlenül csalnak is :) Volt egy videó, megpróbálom majd megkeresni, ami nem a kamera szemszögéből mutatja azt a bizonyos Optimus belépőt az első filmből - az egyes darabok ide-oda repkednek a kamera látószögén kívül, hogy a helyükre kerülhessenek. És persze az sem reális egy kicsit sem, hogy semmit sem láthatsz a roboton nemhogy a belső elemekből (ülések, műszerfal stb) hanem sokszor az ablakok és az alváz/padlólemez nagy darabjai is teljesen eltűnnek.

Persze ezt azért is engedhetik meg maguknak, mert a forgatókönyv szűk marokkal méri ezeket a jeleneteket, viszont cserébe lehetnek fontosabbak, egyediebbek és látványosabbak...

vargatom 2014.06.25. 23:33:23

Elsőre ezt találtam:
www.youtube.com/watch?v=YeDfRvvLaFE

Talán a "Creating the impossible" dokumentumfilben van több, mindjárt megnézem azt is

progvog 2014.06.26. 07:37:44

@doggfather: akkor az új sw-k starwarsabbak a réginél, mert többször kapják elő a fénykardokat és többet kapnak elő?

OneBoy FromBrasil 2014.06.26. 07:44:05

2 fontos kérdés:
- lesz e benne megemlítve shia lebouf
- lesz e benne elég alakváltás?

:)))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.26. 09:07:08

@progvog: ugye direkt nem akarod megérteni, hogy mit fájlaltam/kérdeztem?

Ecco 2014.06.26. 11:44:24

"A kihalás korában helyenként olyan bántó reklámokkal lehet találkozni, amihez képest a Família Kft. maga a megtestesült profizmus."

Ennyit ér Bay reklámfilmes múltja? :D

isvaen 2014.06.26. 12:07:16

az nem tűnt fel, hogy egy játékgyártó cég figuráiból csinált filmet? :o) ennél szembetűnőbb reklámot... vagy ez már fel se tűnt? 166 percnyi burkolt reklám, ez már guiness-rekord. lol. :o)

Ecco 2014.06.26. 12:13:22

@isvaen: Burkolt a lóf*t... :D

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.26. 12:19:11

@isvaen: Itt igazából arra kell gondolni, hogy nem elég egy Bud Light felirato hűtőkocsiban landolni, aztán hosszassan mutatni a szétgurult üvegeket, Marky Marknak még fel is kell kapnia egyet, ki kell nyitnia egy autón (ez mondjuk majdnem vicces), és bele kell innia.

Ennél sokkal esetlenebb az a rész, mikor mindenféle indoklás, magyarázat, dramaturgiai szemponttól mentesen bevágják, ahogy egy kínai csaj valami kínai üdítőitalt szlopál.

isvaen 2014.06.26. 12:38:50

hidd el, belegondolni sem akarok :D
sztem meg michael bay indokolatlan :D
én megmaradok a jó öreg büdös skandináv sorsdrámáimnál :D

isvaen 2014.06.26. 12:41:16

(egy igazi férfi különben sem iszik bud lightot.)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.06.26. 14:28:31

@isvaen: Egy igaz férfi energonnal dúsított gépolajat kortyol majd elszív egy ízes fémszivart. :)

isvaen 2014.06.26. 14:58:33

uzsira meg eszik egy mechanikus gépnarancsot, majd elénekli a singin' in the rain-t. pazar életmód lehet...

Nyílméregbéka 2014.06.26. 22:14:18

Borzasztóan rossz volt ez a film, nem is értem a három csillagot. A forgatóköny dialógusai egy óvódás szintjét sem érték el. Stanly Tucci borzasztó ripacskodóan előadott Steve Jobs féle figurája, a semmitlyen Whalberg, a még gyengébb lánya, és minősíthetetlen alakítás nyújtó Jack Raynor az Asylum filmek szinvonalát idézték meg... Életem egyik leghosszabb három órája volt, csak a Prometheushoz tudom hasonlítani a szenvedésem, akkor akartam ennyire egy film végét utoljára. A Transzformersz filmek szinvonala részről részre egyenletesen sűllyed, 7-6-5 után ez csak egy 4/10-et érdemel szerintem. Soha többet nem akarom megnézni ezt a filmet!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.29. 08:17:55

Máshova már beírtam, nem pötyögöm be máshogy:

nah, megnéztem a filmet tegnap én is, és azt kell mondjam tetszett. Talán az eddigi legjobb tf film lett.

Ami bejött:

-Nem volt egy darab witvicky sem!
-A dinobotok ötletesen lettek bevezetve (bár nem értettem, hogy swoop miért volt kétfejű dinó és robot alakban is, illetve, hogy miért nem fért bele Sludge 5. tagnak ha már a másik 4 dinobot ott volt.
-Galvatron története is szépen lett átvariálva Unicron nélkül is.

Ami nem:
Az első 40 perc, nem is értem, hogy így a 4. filmhez minek kellenek még emberek?! Lehet nem lenne csak másfél óra, de mostanra már simán lehetne CSAK robikkal teli a film.

A szamuráj, meg a dagi/szivaros még csak csak okés, de a zöld amelyiknek ballonkabátja volt az ár nekem is nagy vattafakk volt.

Illetve az se volt világos, hogy az autobotok miért verekszenek egymással állandóan?!

Wyx23 2014.06.29. 19:44:56

@doggfather: A Dinobotok közül igazából csak Grimlock volt "önmaga", a többit átvariálták különféle módokon:

- Slag-ből Slug lett trademark okok miatt
- Swoop helyett Strafe van, mert a készítők szerint túl elrugaszkodtak az eredeti Swoop-tól (ami SZVSZ csak halandzsa, igazából a Swoop nevet is elvesztette a gyártó)
- Scorn a háromvitorlás Spinosaurus meg totál új tag

Fura mód az ötödik, Slash, a raptor, akit a többivel együtt promóztak, kimaradt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.29. 21:26:46

@Vrahno: igaz, ott a pont, köszi a javítást.

Scorn-t én Snarl-nak néztem, bár furcsálltam, hogy 2 lábon jár, de nem vagyok egy dinószakértő. :D

slag slug csak 1 betű különbség, de dinónak nem változott, nem?! Swoopnál is csupán a 2 fej ami új.

Wyx23 2014.06.29. 22:09:37

@doggfather: Meg farkából is kettő van. De igen, Slag/Slug továbbra is Triceratops, csak agyarakkal és a farkán kis töviscsomóval. Nemigen értem, hogy miért gondolták úgy, hogy az óriás robotdinoszauruszok (és egy robot-pteroszaurusz) további csicsákat igényelnek, hogy cool-abbak legyenek, de nem izgat, mert pont az ilyen állatságok miatt imádom ezt a franchise-t.

Slash, Snarl meg Slog (aki Sludge akarna lenni) sajna úgy fest, hogy csak a film expanded univers-ének lesznek tagjai, mert a játékaikat kiadják, de ugyebár a filmben nincsenek benne. Pedig Slog/Sludge mekkora lehetett volna, ha már a nálánál kisebb dinókat is így felnagyították...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.30. 12:18:43

@Vrahno: a játékokban már a G1es verzióban is mindegyik Dinó ugyan akkora volt.

Wyx23 2014.06.30. 16:02:24

@doggfather: De itt? Nem néztem meg a filmet, úgyhogy nem tudom, de arányosan nagyították fel a dinókat, vagy itt is egyforma nagyok?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.30. 16:36:20

@Vrahno: nem, grimlock a legnagyobb a többi olyan egyforma "kicsi", mint az autobotoknál, hogy Optimusz a legnagyobb, csak grimlock még nála is nagyobb. Csak a többi "kicsi" is akkora, mint optimusz.

Wyx23 2014.06.30. 17:22:08

@doggfather: Aha. Akkor a mostani figurák, amik közül Grimlock (és Slog) a nagyobbak, kivételesen arányosabbak egymáshoz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.30. 17:47:37

@Vrahno: nah ezt nem tudom, én meg a játékokat nem láttam még. :D

Wyx23 2014.06.30. 19:05:03

@doggfather: OFF: Hát, élőben valószínűleg nem is fogod, mert a forgalmazók zseniális döntésének hála itt nem adják ki őket. Csak a filmes figurákat adják ki, a többit nem, de most a normál filmes figurákat a gyártó átsorolta ebbe a "többi" kategóriába... tehát hiába filmes figurák, mégse adják ki őket, mert az új rendszerben nem filmeseknek minősülnek, hanem "többi"-nek. Csak a lebutított, kicsiknek készült vackokat forgalmazzák. Tiszta marketingbravúr.

szkristof92 2014.06.30. 21:02:05

Alig két órája ért véget a vetítés és még mindig kicsit csöng a fülem, a 165 perces játékidő rendesen odavágott, az első fél óra emberi karakterekkel való maszatolása marha fájdalmas (ahogy a dialógusok is, még úgy is hogy felirattal néztem), ezeket leszámítva lazán a legszórakoztatóbb TF film az első óta.

Atesz1987 2014.07.11. 13:48:32

Ez a film fájdalmasan szar. Nem tudom mit rugózik mindenki a látványon, az összes jelenet volt már, csak más robotokkal. A Pacific rimben is voltak LOL szintű tények, amiket el kellett fogadni, de ebben a filmben minden egyes percre jutott vagy 4 wtf. Abban a filmben legalább nem mindjárt gondolkodtál rajta, hogy mekkora ökörség (bár a két prof már a film alatt is sok volt), hanem csak a film után. Meg azokon a kérdőjeleken legalább röhög az ember. Például honnan tudják a kájdzsuk nevét, mikor megjelennek, vagy mi az a számláló a bázison, vagy egyáltalán az alapkoncepció, hogy a jó öreg hadsereg helyett miért jágerek harcolnak. Ezek olyan jóleső blődségek. Ebben a filmben viszont folyamatosan záporoznak a kérdőjelek. Ki? Mit? Miért? Ez most hogy került ide? Ki ez? Mi ez? 2-3 mondatos dialógok után már tuszkolják is le a szemünkön a következő vizuális orgiát. Egyszerűen folyamatosan olyan dolgokat akarnak megetetni a nézővel, ami még a legbutábbakban is kérdőjeleket vet fel. Például a szivarozó elhízott robot... Nem lehet úgy élvezni egy filmet, hogy az ember folyamatosan ilyen kérdéseken gondolkodik. Az emberi karakterek tragikusan rosszak. Annyira szar, hogy még oldalakat lehetne megtölteni vele, de inkább hagyjuk...

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása