aeon flux

ready for the action now, danger boy?

titanic 2014: a versenyfilmek Németh Barna
2014. március 18. 11:15:00

Kategória: film Szólj hozzá!

Mint ahogy korábban írtuk, április 4-én elstartol a 21. Titanic Nemzetközi filmfesztivál, amelynek most nyilvánosságra hozták a versenyprogramját is. 

titanic2014.JPG

Xavier Dolan: Tom a farmon (Tom á la ferme - Tom at the Farm)

A tavaly Velencében debütált filmben Dolan játssza a címbéli gyászoló Tomot, aki kimerészkedik a festői quebec-i vidékre, hogy részt vegyen volt szeretője temetésén, ám hamarosan az elhunyt vad, saját szexualitását elnyomó bátyja szadista játékának bábjává válik.

Alejandro Fernández Almendras: Embert ölni (To Kill a Man)

Az idei Sundance nemzetközi versenyprogramjából átemelt chilei filmben Jorge nyugodt, középosztálybeli családapaként él. Otthona környékét azonban egyre jobban ellepik az utcai gengszterbandák. Egyik éjjel célpontjukká válik és az egyik jól megtermett bűnöző elveszi tőle az inzulininjekcióit. Jorge tinédzser fia vakmerően kiáll az apjáért, aminek következtében a banda később folyamatos félelemben tartja a családot.

Destin Daniel Cretton: Átmeneti állomás (Short Term 12)

Aki követte a a díjszezon eseményeit, annak már biztos ismerősen cseng ennek a többszörös díjnyertes filmnek a címe, ha másért nem, hát a sokat méltatott főszereplő, Brie Larson kapcsán. Ő formálja meg Grace-t, egy különösen veszélyeztetett fiatalokkal foglalkozó ideiglenes nevelőotthon huszonéves felügyelőtanárát. A szenvedélyes és kőkemény Grace remekül bánik a rábízott gyerekekkel, ám egy új lány, a tehetséges, de zűrös Jayden megjelenése előre nem látott nehézségeket okoz.

Alphan Eşeli: A hosszú út hazafelé (Eve Dönüs: Sarikamis 1915)

A film Kelet-Anatólia hóborította hegyvidékén játszódik a 1915-ös szarikamiszi csata idején. Először egy menekült anyát, annak lányát és viharvert ősz kísérőjüket látjuk, miközben az orosz seregek közelednek, és szétvert egységek vonulnak vissza, köztük két sebesült katona, akik ugyanabban az elpusztított faluban húzzák meg magukat, mint hőseink. 

Benedict Erlingsson: Lovak és emberek (Of Horses and Men)

Izland tavalyi hivatalos Oscar-nevezésében a nagycsontú, erőteljes izlandi lovak legalább olyan önfejűek, mint gazdáik, és ez teljesen abszurd jelenetekhez vezet. Benedikt Erlingsson – akit eddig színészként ismert a közönség, többek között Lars von Trier vígjátékából, a Főfőnökből – szokatlan filmje arra összpontosít, ami az állatot és az embert összeköti. Mindegyik egyformán szenved a halál és a szerelem szorításában. 

Anna Odell: Osztálytalálkozó (Återträffen)

Anna Odell svéd rendezőnő 2009-ben megpróbált leugrani egy stockholmi hídról. Öngyilkossági kísérlete végül művészeti projektté és nagyjátékfilmmé, Az osztálytalálkozóvá (The Reunion) érett, melyben a dokumentumfilmes eszközök és a fikciós filmkészítés közti elmosódó vonalon járva Odell bemutatja, milyen romboló hatással van ránk az iskolai erőszak és a ki nem mondott kölcsönös függés, azt, hogy milyen koloncokat cipelünk magunkkal gyerekkorunkból, és milyen kényelmetlen az, amikor mások szembesítenek minket az önmagunkról alkotott képünkkel. 

Thierry de Peretti: Apacsok (Les apaches)

Korzika szigetén játszódik a szintén Cannes-ban debütált film, ahol állandó a feszültség a jómódú turisták és az alacsony keresetű helybéliek között. Aziz és arab barátai azonban nem ezért törnek be az egyik üresen álló tengerparti nyaralóba: csak bulizni akarnak. Csakhogy a tulajdonosok megérkezése kellemetlen következményekkel jár a tinikre nézve. A film a tinik szexualitását őszintén bemutató thriller, amely a francia kultúrának olyan oldalát tárja fel, amelyet a mainstream filmgyártás rendre figyelmen kívül hagy. A cím arra a párizsi rendőrség által használt szlengre utal, amelyet a fiatalkorú bűnözőkre használnak. 

Maya Vitkova: Viktoria

A nyugatról álmodozó Borjana nem akar gyereket vállalni a kommunista Bulgáriában, ám 1979-ben mégis megszületik lánya, Viktoria, akinek rejtélyes módon hiányzik a köldöke. Azonnal kikiáltják az Évtized Gyermekének, ám az európai kommunizmus bukásával Viktoria aranyéletének is vége szakad.A film egyszerre anya-lánya történet és szarkasztikus humorú, filozófiai tanmese, mely szélesebb történelmi perspektívából mutatja a múlt eseményeit. A film hivatalos versenyfilm volt az idei Sundance nemzetközi programjában.

Eskil Vogt: Vakon (Blind)

Zárásként egy újabb Sundance-versenyfilm (és berlini is), ezúttal Norvégiából. A Vakon Eskil Vogt, a Szerzők és az Oslo, augusztus forgatókönyvírójának első rendezése. Egy nemrégiben megvakult írónőről szól, akinek élete összefonódik a szemközt lakó Einarral és kisfiával, Elinnel. Osztoznak a félelmeiben, sőt egy ponton még a vakságában is. Ingrid ismeri Einar és Elin szexuális vágyait, Elin pedig tudja, mit szeret Ingrid.

Címkék

fesztival independent titanic dijszezon eurocinema dijszezon 2014 titanic 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr355867382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása