aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top film: minden idők legjobb sci-fijei #10-1 Zalaba_Ferenc
2013. április 12. 14:19:00

Kategória: film 96 komment

Elérkezett a nagy pillanat, amikor átlépjük a végső határt, Vaderről lekerül a sisak, működésbe lép a fluxuskondenzátor és Roy Batty meghal, szóval végéhez érkezett a minden idők legjobb sci-fijeit összegző listánk. Szkafandert fel és öveket be: rázós lesz a hajrá.

scifitop50_05.jpg

Back in time
Minden idők legjobb sci-fijei #50-41
Minden idők legjobb sci-fijei #40-31
Minden idők legjobb sci-fijei #30-21
Minden idők legjobb sci-fijei #20-11

9. Vissza a jövőbe [Back to the Future] (1985) <Találat: 124 pont>

Rendező: Robert Zemeckis
Szereplők: Michael J. Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson, Crispin Glover, Thomas F. Wilson

A film: Az idővel óvatosan kell bánni, és ezt Doki is jól tudja: ha felrúgod a tér-idő kontinuumot, akkor simán bedőlhet a világegyetem oldala, vagy ami még rosszabb: az időutazás körül forgó filmed összeroskad saját súlya alatt. Így aztán filmtörténeti csoda, hogy Bob Gale és Robert Zemeckis sci-fi/vígjátéka nem egyszerűen megáll a lábán, nem csak pazarul kivitelezett, ahol minden egyes pillanatnak, minden egyes mondatnak megvan a maga helye, de még bele se lehet kötni, pedig egy pillanatig se sumákol. 

Science: Nos, ha valahol, valamikor feltalálták volna az időgépet, arról már tudnánk, szóval egyelőre... jaj, miket beszélek: egyáltalán nem kell tartanunk attól, hogy szembejövünk magunkkal az utcán.
Fiction: De azért konstans fantáziálunk róla. Ki ne akarna visszamenni, hogy valamit másképp csináljon, hogy elérjen vagy megakadályozzon valamit, hogy lásson dolgokat, amiket még nem vagy már nem fog ebben az életben. Hogy megvegye a jövő héten kisorsolandó lottószelvényt (úgy is mást húzna ki a gép), és még sorolhatnám.
Trivia: A filmet majdnem Leonard Nimoy rendezte, de nem ért rá, mivel a Star Trek IV: Hazatérést forgatta... amelyben szintén központi szerepet játszik az időutazás.
Feledhetetlen: Doki egy bámulatos kaszkadőrmutatvány keretében begyűjti a 1.21 gigawattot.
Megmondás: Roads? Where we're going, we don't need roads. (Ezt a dumát Ronald Reagan is kölcsönvette.)

topscifi50_10_backtothefuture.jpg

9. 12 majom [Twelve Monkeys] (1995) <Találat: 124 pont>

Rendező: Terry Gilliam
Szereplők: Bruce Willis, Madeliene Stowe, Brad Pitt, Christopher Plummer

A film: Az embernek még csak úgy sem kell kinéznie, mint Doc Brown; ha az időutazásról hadovál, akkor hamar az elmegyógyintézetben köthet ki, ahol játszhatna akár Száll a kakkuosdit is, ha nem lenne elszállva a gyógyszerektől. Bruce Willis végül is elindul az emberiség nagyját kipusztító vírus nyomában (ezért is küldték vissza az időben), hogy aztán saját pszichéjében tegyen kör-körös utazást. 

Science: A média évente legalább két alkalommal kelt pánikot valami elképesztően brutális vírus hírének szétkürtölésével, amire aztán hamarosan befut az ellen- vagy megelőző szer, és ezen jó néhányan durván meggazdagodnak. De ki tudja, mikor köszönt be egy olyan nyavalya, amit nem mesterségesen dagasztottak világméretűvé.
Fiction: A csillagok sajátos állásának hála a 12 majom valamennyi különcségével, esetenként visszataszító esztétikájával (ó, a paradoxon), ideges rendezésével, szerepükből kilépő színészeivel együtt is egy kegyetlenül szerethető és megélhető film. Mert a majmok nem azok, aminek látszanak.
Trivia: Bruce Willis három olyan filmben szerepelt, melyben találkozik fiatalkori változatával. Ebből kettő szerepel ezen a listán. A kölyök nem.
Feledhetetlen: Egy kisfiú álma.
Megmondás: Oh, wouldn't it be great if I was crazy? Then the world would be okay.

topscifi50_10_twelvemonkeys.jpg

8. Donnie Darko (2001) <Találat: 133 pont>

Rendező: Richard Kelly
Szereplők: Jake Gyllenhaal, Jena Malone, Mary McDonnell, Drew Barrymore, Patrick Swayze, Maggie Gyllenhaal

A film: Különcökből lesznek a szuperhősök. Ráadásul Donnie Darko még szuperképességgel is rendelkezik: látja a jövőt, látja, ahogy a világ körülötte darabokra hullik, ezért mindent megtesz azért, hogy ezt megakadályozza - akár még időutazásra is hajlandó. Richard Kelly kacifántos filmjére nem lehet azt mondani, hogy "mindfuck", hisz ahhoz túlságosan érzékenyen és értelmesen fodorgatja az agytekervényeket: egyezzünk ki inkább a "make love to your brain" terminológiával! 

Science: Kelly nem csupán egy társadalmilag érzékeny korszakot, a 80-as évek végén tespedő telepshop-nemzedéket kóstolgat, de egy sajátos időutazós elméletet is megrág, melynek lényege, hogy letérjünk a nekünk kijelölt útról.
Fiction: Ugyanakkor a történet középpontjában egy perifériára szorult fiú van, aki arról álmodozik, hogy hős lesz, aztán baltát ragad...
Trivia: Frank szerint a világnak 28 nap, 6 óra, 42 perc és 12 másodperc múlva lesz vége. A repülőnek, amely a film kulcsjelenetében lezuhan, 2806 a járatszáma, a 42-es kapuból indul, méghozzá 12 órakor. 
Feledhetetlen: Head Over Heels
Megmondás:  "Donnie Darko. What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something." "What makes you think I'm not?"

Kritika >>>

topscifi50_8_donniedarko.jpg

7. Csillagok háborúja [Star Wars: Episode IV: A New Hope] (1977) <Találat: 143 pont>

Rendező: George Lucas
Szereplők: Mark Hamill, Carrie Fisher, Harrison Ford, Alec Guiness

A film: Egyszerre áldják és átkozzák ezért a nevét, de azt senki sem vitatja, hogy George Lucas a Star Warsszal forradalmasította a filmvilágot. 1977-től datálják a látványfilmek születését, onnantól kezdve a filmgyártás egy nagyobb iparág részévé vált, ahol a film maga csak egy szelete a nagybetűs Terméknek, a nyár pedig végérvényesen a legfontosabb mozis szezonná avanzsálódott. És mindez azért, mert egy fiú elindult, hogy megvalósítsa álmát.

Science: Tudományos alapot hiába is keresnénk a cselekmény szövetében, illetve a világban, ahol játszódik, alkotóelemeiben viszont mindazt összesíti, amit Lucas a filmekben szeretett: a könnyedséget és a kikapcsolódást, a fekete és fehér kalapos cowboyokat, a gyors autókat, a matinét, a popcornt, és azt a mosolyt, ami a nézőtérről kifele menet a kiskorú néző arcán díszelgett.
Fiction: Hősköltemény, amiben John Wayne találkozik Kuroszavával, a kelet a nyugattal, a filmtudomány a gyermeki fantáziával. Egy intergalaktikus leves, amit nagyon sokáig kevergettek, és ami valamilyen csoda folytán mindenkinek ízlett. 
Trivia: Volt egy olyan időszak, amikor George Lucas törpeként képzelte el Luke Skywalkert. Jaj, George, te és a törpemániád!
Feledhetetlen: A Tattooine lemenő napjait figyelő fiú. Ebben az egyetlen képben benne van mindaz a kalandvágy, ami ott tombol minden kiskamaszban. 
Megmondás: That's no moon. It's a space station.

topscifi50_7_starwars.jpg

6. Az ember gyermeke [Children of Men] (2006) <Találat: 167 pont>

Rendező: Alfonso Cuarón
Szereplők: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Chiwetel Ejiofor, Danny Huston, Peter Mullan

A film: Mad Max egy kevésbé őrült, de annál kilátástalanabb világban. Az emberiség meddővé vált, ami azt jelenti, hogy néhány évtizeden belül eltűnik a Föld felszínéről. A végítélet tehát nem bombák és járványok formájában jött el, hanem egyszerűen valaki kihúzta a dugót. Ám ekkor csodával határos módon egy lány teherbe esik, és ez olyan kincs, amiért sokan ölni tudnának.

Science: Sok millió évnyi evolúció ellenére az emberi szervezet törékenyebb, mint egy kristálypohár, mégis folyamatosan zsonglőrködünk vele. 
Fiction: A film egy egyetemes "mi lenne, ha" kérdést feszeget, amit csoda, hogy még soha nem tettek fel korábban, Cuarón pedig mesterien játszadozik keresztény utalásokkal, egy nagyon is lehetséges jövőképpel és olyan filmes megoldásokkal, melyektől minden érzékszerv tátva marad.
Trivia: Clive Owen karaktere az egész filmben egyetlen egyszer sem ér fegyverhez.
Feledhetetlen: Julianne Moore a nyakához kap.
Megmondás: As the sound of the playgrounds faded, the despair set in. Very odd, what happens in a world without children's voices.

topscifi50_6_childrenofmen.jpg

5. 2001: Űrodüsszeia [2001: A Space Odyssey] (1968) <Találat: 173 pont>

Rendező: Stanley Kubrick
Szereplők: Keir Dullea, Gary Lockwood, William Sylvester, Douglas Rain

A film: Így kell úri módon eladni Dänikent. Kubrick és Arthur C. Clarke író szerint az evolúció idegen befolyással történt, de hogy ki és mi egyengette utunkat, annak megértéséhez el kellene olvasni a könyvet is, habár a film szerint kicsinyes dolog leragadni mindenféle sztoripontoknál, mikor fontosabb dolgok is vannak itt, kérem: gépek lázadása, evolúciós zsákutca, szédítő méretek felfedezése és az érzékszervek szüntelen bombázása. A 2001 olyan, mintha a világ legértelmesebb ember elkezdene mesélni, közben pedig tolna egy bélyeget. 

Science: Ennél realisztikusabb űrutazást sem előtte, sem utána nem láttunk még játékfilmen. Pont. (Na jó, az Apollo 13 azért karcolja.)
Fiction: Hiba lenne azt állítani, hogy a film blaszfémiát követ el, hisz ha úgy vesszük, Dave végül is találkozik istenével.
Trivia: A végső film se mondható éppenséggel rövidnek, de Douglas Trumbull, a film FX-mestere szerint kétszázszor annyi anyagot forgattak hozzá.
Feledhetetlen: Feldobod, csont, leesik, űrhajó, avagy a filmtörténet legjobb vágása.
Megmondás: Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.

topscifi50_5_aspaceodyssey.jpg

4. Terminátor: A halálosztó [The Terminator] (1984) <Találat: 174 pont>

Rendező: James Cameron
Szereplők: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Michael Biehn, Lance Henriksen

A film: Fejünkre nőnek a gépek. No nem a cronenbergi értelemben - habár kétségkívül megnéznék egy olyat is -: addig-addig dolgozunk azon, hogy életünket megkönnyítve, biztonságérzetünket megnövelve átvegyék feladataink nagyját, hogy végül eljutnak arra a szintre, hogy feladatunk híján ránk sem lesz szükség. Persze az ember fellázad, mint minden hőskölteményben, úgyhogy egy ügyes trükkel (meg egy időgéppel) a gépek kitalálják, hogy még az előtt fojtják el a lázadást, hogy annak értelmi szerzője megszülethetne. Még hogy B-film.

Science: Nézz körül otthonodban! Jó esetben legalább féltucat olyan szerkezetet láthatsz, amit csak ennyi választ el az öntudatra ébredéstől. 
Fiction: Sci-fi táplék ide vagy oda, a film nem igazán működne Arnold Schwarzenegger jelenléte nélkül, aki emberfeletti paramétereinek köszönhetően, de emberi léptékkel felfogható módon testesíti meg azt a fenyegetettséget, amit egy (gyilkoló)gép jelent.
Trivia: ...és ha tudnád, hogy Cameron eredetileg Lance Henriksent akarta címszereplőnek, Arnold pedig a jófiút játszotta volna!
Feledhetetlen: Mikor kiderül, hogy mit rejt az élőszövet. 
Megmondás: That terminator is out there. It can't be bargained with. It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear. And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

topscifi50_4_theterminator.jpg

3. Szárnyas fejvadász [Blade Runner] (1982-2007) <Találat: 175 pont>

Rendező: Ridley Scott
Szereplők: Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos

A film: Nem csoda, hogy megbukott. Egyrészt Ridley Scott eltévesztette az évtizedet: ha filmjét mostanság mutatnák be, akkor (a replikánsokat leszámítva), azt mondanánk róla, korkép, másrészt pedig a stúdió közreműködésének hála kivonták a filmből a filmtörténet egyik legnagyobb fordulatát/talányát. Képzeld el azt, hogy a Hatodik érzéknek úgy lenne vége, hogy nem derül ki, hogy Bruce Willis halott, a Psychónak meg úgy, hogy Norman Bates nőnek öltözik. Még ilyet!

Science: Pofádba mászó reklámok, túlzsúfoltság, felületes értékek hajszolása, elidegenedés. Sőt, ha bekapcsolod a CSI-t, abban még a képeket is ki tudják úgy nagyítani, mint Deckard teszi azt az egyik bizonyítékkal.
Fiction: Ember embernek farkasa, replikáns meg replikánsé. Voltaképp ezt egyik változat sem csámcsogja az ember szájába, de hát itt kezdődnek a jó filmek, azok, melyekről évtizedek múltán is lehet zizegni.
Trivia: Philip K. Dick mindössze 20 percet látott a filmből, mielőtt meghalt, mégis magáénak érezte azt. A sors iróniája, hogy sem Scott, sem David Webb Peoples forgatókönyvíró nem olvasta Dick regényét. 
Feledhetetlen: Roy Batty megmenti az őt üldöző Deckard életét: testvérére ismert benne?
Megmondás: "More human than human" is our motto.

topscifi50_3_bladerunner.jpg

2. A Birodalom visszavág [Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back] (1980) <Találat: 178 pont>

Rendező: Irvin Kershner
Szereplők: Mark Hamill, Carrie Fisher, Harrison Ford, Billy Dee Williams

A film: Míg három éve csak a producerek figyelték aggódva, addig a Birodalom forgatásakor már az egész világ George Lucason csüngött, aki megtehette volna, hogy Az új remény folytatásaként leforgatja annak nagyobb és drágább változatát (mint többé-kevésbé tette azt A Jedi visszatérrel), ehelyett elkészítette minden idők talán legjobb második felvonását, amely ugyan szervesen illeszkedik az első film univerzumába, annak közvetlen folytatása, mégis teljesen más: mélyebb, közvetlenebb, intimebb, keményebb. Így aztán már nincs is oly messze az a galaxis.

Science: A lépegetők minden idők talán legrosszabb harci járműi (hát persze, hisz A világok harca tripodjai ihlették őket), és miféle űrtechnológia, amely nem képes azt értékelni, hogy egy élőlény szájában landol? De nem is ez a lényeg: miközben követői, utánzói a hajukat tépték azt látva, hogy az istennek se jön össze nekik a farvízen való evezés, addig Lucas ismét filmtörténelmet írt.
Fiction: Receptje pedig végtelenül egyszerű: addig-addig pofozd hőseidet, amíg térdre nem kényszerülnek, aztán beviheted az utolsó nagy maflásodat, és a kulturális K.O. zsákolható.
Trivia: A forgatás idején mindössze öt ember tudott a befejezésben elhangzó fordulatról: Lucas, Kershner, Larence Kasdan forgatókönyvíró, Mark Hamill és James Earl Jones, Vader hangja - még a Vadert megtestesítő David Prowse sem tudott arról, hogy Vader Luke faterja, ugyanis a felvételeken azt kellett mondania, hogy "Obi-Wan ölte meg az apádat".
Feledhetetlen: Yoda egyik pillanatról a másikra muppetből mesterré nemesül.
Megmondás: He will join us or die, my master.

topscifi50_2_theempirestrikesback.jpg

1. A nyolcadik utas: a Halál [Alien] (1979) <Találat: 225 pont>

Rendező: Ridley Scott
Szereplők: Sigourney Weaver, Tom Skerritt, Veronica Cartwright, John Hurt, Ian Holm, Yaphet Kotto, Harry Dean Stanton

A film: Akkoriban mikor Dan O'Bannon és Ronald Shusett kis szörnyfilmes projektükkel házaltak, melyben egy űrhajó tipikus legénysége (katonák és tudósok) hadakoznak egy idegen eredetű potyautassal, ha tudták volna, hogy szüleményük mivé fejlődik - teszem azt az AEonflux szerkesztősége szerint minden idők legjobb sci-fijévé -, valószínűleg ágyukba vizeltek volna. Ehelyett nézők milliói nedvesítették össze alsóneműiket, miközben belélegezték a film elképesztő atmoszféráját, elidőztek monumentális paraméterein, és persze, amikor meglátták (vagyis inkább csak észlelték) címszereplőjét. A horrorhoz pedig természetes figurák drámát, a nyerészkedő, és mindvégig háttérben maradó Társaság realizmust kölcsönöztek. 

Science: Járulékos veszteség. Ez szerintem minden nagyobb projekt könyvelési tételei között ott szerepel: no nem kell feltétlenül emberáldozatokra gondolni, de bizonyos természetvédelmi, jogi és teszem azt erkölcsi kérdéseket, aggályokat könnyen ki lehet bekkelni egy vaskos pénztárcával, vagy egy kis porhintéssel.
Fiction: Az Alien életciklusában az a legdurvább, hogy annak ellenére, hogy hátborzongatóan idegenszerűnek hat, mégis félelmetesen intim és emberi, csak hogy a rettegés még hatványozottabb lehessen.
Trivia: A fél világ a magyar címen röhög (számtalan trivia-gyűjteményben említik a jó kis magyar címet), a másik fele pedig az eredeti, pre-Giger, pre-Rambaldi szörnyterveken.
Feledhetetlen: Kane közelebbről is megvizsgálja a tojás tartalmát.
Megmondás: I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies.

Kritika >>>

topscifi50_1_alien.jpg

Nos, utunk végére értünk. Ne rejtsétek el fotonágyúitokat, nyugodtan be lehet nyújtani a hiánylistát, bedobni ilyen-olyan előjeleket, és előállni a saját felsorolásaitokkal. Egyéb irán meg köszönjük, hogy velünk tartottatok ezen az izgalmas utazáson. 

kövess minket facebookon és twitteren!

Címkék

star wars philip k dick alien giger comedy sci fi bruce willis brad pitt drew barrymore james cameron george lucas ridley scott arnold schwarzenegger michael j fox robert zemeckis clive owen stanley kubrick terry gilliam romance richard kelly julianne moore sigourney weaver mindfuck maggie gyllenhaal rutger hauer christopher plummer christopher lloyd monster movie blade runner alfonso cuaron back to the future time travel top film post apocalyptic jake gyleenhaal the terminator

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr715214383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.12. 14:21:19

hihetetlen, hogy az új reményt csillagok háborújának hívják a mai napig. :D

McCl@ne 2013.04.12. 14:32:17

A Blade Runner jobb sci-fi, mint az Alien (sőt, a legjobb sci-fi), de az Alien jobb film, mint a Blade Runner, úgyhogy én ezzel kiegyezek szívesen! :)
(ellentétben a Star Wars-okkal, de mivel nincs kit elővenni miatta, így nem morgok)

Kovács Erzsébet 2013.04.12. 14:35:36

Miért pont Mark Hamill tudott a nagy csavarról? Tipikus Lucas: zseniális ötletek látványos megvalósítását triviális módon rontani el. (Jó, jó, én is nagyon szeretem a Csillagok háborúját.)

Wintermoots (törölt) 2013.04.12. 14:37:10

az ember gyermeke a top tenben, ezt én ép ésszel aligha foghatom fel:)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 14:38:15

@Kovács Erzsébet: Gondolom azért, hogy hitelesen üvöltsön. És úgy is tett. :)

McCl@ne 2013.04.12. 14:40:58

Amúgy a lista legnagyobb hiányossága számomra, hogy Riddick még a végére sem fért be, holott a jelenkori sci-fi egyetlen igazi badass figurája, ráadásul mindkét film, de főleg a vegyes megítélésű 2. rész ízig-vérig sci-fi!

Dzsedáj 2013.04.12. 14:44:29

Nolan Interstellar-ja 2 év múlva ott lesz a top10-ben? :)

Kaumatzi 2013.04.12. 14:47:24

no igen, elég jó kis lista, azonban tényleg nagy kár Riddickért (mindkettőért) - de összességében nincs vele gond :)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.04.12. 15:01:29

Túlságosan jó helyezést kapott a Csillagok háborúja (mindkettő), pláne úgy, hogy inkább a fantasy kategóriába sorolhatók, de a Vissza a jövőbe, és a Donnie Darko szereplésének örültem (bár az utóbbira sosem gondoltam úgy, mint science fictionre, de végül is oké)

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2013.04.12. 15:10:19

Nem lehet még egy 50-es listában sem abszolút igazságot tenni :)
Kitűnő film Az ember gyermeke, imádom, de az első tízbe nálam se ment volna.
A Riddick jó meg minden, de én magam nem túlzottan kedvelem, ettől függetlenül azt azért látom, hogy az évek alatt elég előkelő státuszt vívott ki magának. Ahhoz meg külön tehetség kellett, hogy a kitűnő díszletekkel, jelmezekkel és gonoszokkal megáldott második részt el lehessen baszni :)

Robert Migu Gulyas 2013.04.12. 15:11:15

Nagyon jó sorozat volt, egy ilyet horror kategóriában is el tudnék képzelni, habár azt is nyilván az Alien vinné. De mi a baj a magyar címekkel, egész bravúrosan végigvitték a 'halál'-t az egyes részeken.

szkristof92 2013.04.12. 15:18:34

Children of Men hurrá! Valami elképesztően jó és elképesztően alulértékelt film,örülök, hogy itt megkapta a neki járó tiszteletet. A lista többi helyezettjével se tudok vitatkozni, igaz az én top 10-es kicsit másképp nézne ki.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.04.12. 15:24:52

Sokban különbözik a saját listámtól, de ez is egy nagyszerű sorrend, gratulálok a gyűjtőmunkához!

sidek 2013.04.12. 15:25:47

Az ember gyermekét érdekes választásnak tartom egy sci-fi listába, meg egyébként is a top 10-be. Attól, hogy valami a jövőben játszódik, és még negatív utópia is, szerintem nem sci-fi, de lehet én gondolom rosszul. :)
Ahogy a Donnie Darkot se tartom sci-fi-nek.

De hogy az ALIEN az első, az nem vitás! :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.04.12. 15:34:08

Nagyon jó lista, bár a Donnie Darko nekem kissé idegen a top 10-ben. Vissza a jövőbe, Terminator, Alien, Star Warssal egyetértek.

Amúgy, hogy-hogy a Terminator első része végzett előkelőbb helyen? A 2. véleményem szerint sokkal ütősebb.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 15:38:24

@sidek: Szerintem az Alien leginkább horror, pedig a jővőben játszódik. :) De hát ez a jó ebben a műfajban, hogy ennek lehet a legtöbbféle hajtása.

Wintermoots (törölt) 2013.04.12. 15:51:01

@Zalaba_Ferenc:

a horrornál nem feltétel a természetfeletti, a jelenlegi világba be nem illeszthető lények, mint démon kísértet vagy ezek változatai mint zombik, vámpírok stb?
jó mondjuk farkas/gyík/párduc stb. emberek is lehetnek horroszerűek, de ezek is mások azért mint az alien...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 15:59:02

@Wintermoots: Nem egészen értem ezt a gondolatmenetet. Az Alien nem eléggé "természetfeletti" neked? Meg aztán egy szimpla polgártárs is lehet horrorisztikus, ha teszem azt, baltát ragad a kezébe.

Wintermoots (törölt) 2013.04.12. 16:02:50

@Zalaba_Ferenc:

az alien élőlény és ebben a világban él, bár rémísztő. emezek meg általában halottak:)
számomra az alien sci-fi thriller

Kemény Husi 2013.04.12. 16:03:44

Pszt. Két darab kilencedik helyezett lett :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 16:08:41

@Wintermoots: Csak az lehet horror, amiben halottak vannak? Ne bomolj már.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.04.12. 16:08:47

de hát az aliens sókkal jóób, az alien olyan úncsi

;)

Kemény Husi 2013.04.12. 16:16:54

@Zalaba_Ferenc: Pszt #2: a tojás tartlmát nem Ash vizsgálja meg, hanem Kane. Oké, befejeztem :)

Wintermoots (törölt) 2013.04.12. 16:18:00

@Zalaba_Ferenc:

utánanéztem, vannak akik megkülönböztetnek természetfeletti és nem-természetfeletti horrort:)

én az utóbbit nem tudom a magam részére értelmezni, az mind befér a dráma, a thriller, a bűnügyi film vagy a sci-fi/fantasy körébe, számomra. de ettől még mondhatják horrornak mások.

Varázs Garázs 2013.04.12. 16:57:27

Pirx pilóta kalandjai ? Kin-Dza-Dza ? Ezek megkerülhetetlen filmek. Hogy ne folytassam a sort, mert még hosszan lehetne. Ja értem... ezeket nem játszották mostanában a mozik, senki se ismeri őket... Sajnálatos.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 17:00:00

@Varázs Garázs: Khm, "Pirx kalandjai". Klasszikusokat csak pontosan, szépen...

_renton 2013.04.12. 17:18:37

@Wintermoots: Az ember gyermeke fantasztikus film! Egyrészt a társadalmi eltorzulások bemutatásában (Hangsúlyozzák, hogy csak Anglia marad talpon, a legkonzervatívabb, legrégimódibb ország, de abból is diktatúra lett gyakorlatilag, ahogy a menekültekkel bánnak az egy történelmi analógia is egyben...), másrészt az a fantasztikusan erős irónia, amivel az emberi értékek lenullázásához viszonyul, harmadrészt a technikai megvalósítás. Az autós jelenetet akármikor nézem meg, figyelnem kell, nehogy megfulladjak a nyálamtól! :D

Kecskeszem 2013.04.12. 17:28:53

@Zalaba_Ferenc: Mea culpa. A könyvet 5-6 évente elolvasom.

Kecskeszem 2013.04.12. 17:30:19

Jahhh, hülye indapass. Na mindegy.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.04.12. 17:32:13

Ez a Children of Men engem is meglepett, de valami ilyesmit vártam volna el a kötelező körök mellé. (Még ha nálam nem is ekkora klasszikus)
Viszont az Alient inkább filmtörténeti jelentőség szempontjából sorolnám első helyre, mint a minősége miatt, gyakorlatilag egy egész műfajt teremtett ezzel a koncepcióval.

kobe_ 2013.04.12. 17:49:10

Ghost in The Shellre számítottam első helyen.
Meglep, hogy még a legjobb 50-ben sincs benne.
Nemhogy a 90-es évek egyik meghatározó filmje, de gyakorlatilag a modern sci-fi alapköve.
Bár eleve az anime mint műfaj elég nagy hiányzó volt a listán.

kobe_ 2013.04.12. 17:55:57

@Kovács Erzsébet: Én úgy tudom, hogy Luke nem tudott a csavarról.
Nem árulták el neki, csak azt hogy valami "szörnyű titkot" fog megtudni.

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2013.04.12. 18:00:28

@kobe_: A GiTS valóban remek és igen érdekes kérdéseket boncolgat, de én is Akira-t szerepeltettem volna a listán ha a kettő közül kell választani.
Szerintem az Akira monumentálisabb, és keserűbb. Meg az a világ amiben játszódik sokkal nagyobb és a társadalmi problémák is komplexebbek. Vannak dolgok amikben szerintem jobb a GiTS (pl.: jobb a ritmusa, egyenletesebb) viszont kevésbé szürreális, és kiszámíthatóbb. De persze igen, itt lehetne az 50-es listán bőven.

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2013.04.12. 18:02:29

@Varázs Garázs: @Zalaba_Ferenc: Kicsit OFF, de ha már Pirx és az Alien univerzum, akkor ez (remélem nem itt találtam régebben:))
www.youtube.com/watch?v=y50zjxyPl80

kobe_ 2013.04.12. 18:05:33

@Nostro: Hát az Akira jogosan van itt. Én nem választanék a kettő között.

kobe_ 2013.04.12. 18:12:50

@Nostro: egyébként nem az a lényeg, hogy a GITS jobb film mit az Akira, csak mivel az már volt a listán, arra számítottam, hogy a GITS is itt lesz.

mesterjani 2013.04.12. 18:21:41

Fantasy 50-es lista esetleg várható? Nagyon örülnék neki, már egy 20-asnak is. :))

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.12. 18:24:51

Hol a sztalker ?????????
(Valahol az első hely környékén lenne a helye)

Az ember gyermeke pedig indokolatlanul felül van értékelve/túlhájpolt... (mintha pár újságíró hypoltatta vóna, és a sznobber hipszterek pedig innentől kezdve nem győzik agyondícsérni...)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.12. 18:26:11

A GITS-eseknek:

igen a GITS rettentően hiányzik a top 10-ből (pontosabban az első pár hely egyikéről)

sixx · http://comment.blog.hu 2013.04.12. 19:04:48

az Alien címe nem magyar betegség, hanem ká-európai, a lengyeleknél is ez volt, és az oroszoknál is, lehet ki volt adva központilag, hogy ez legyen.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.12. 19:11:45

jó, ez a két darab 9 akkor is nevetséges lenne ha nem a 12 majom lenne versenyben a Vissza a Jövőbe legendájával, nem hiszem el hogy nem érzitek a különbséget - igen szar a pontozós rendszer

Ember gyermeke az első 10-ben? eszem faszom megáll, az első 100-ban nem jönne elő, már azt se tudom miről szólt, csak Clove Owen szerencsétlenkedett benne, Donnie Darkot se sci-finek tartom inkább egyfajta filozofikus besorolhatatlan lénynek, de még előbb nyelném le mint az ember gyermekét

Dogy - sose hívtál Új reménynek, azt utólag adta Lucas neki, amikor már nagyban gondolkodott, de az a csillagok Háborúja címmel született meg

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.12. 19:11:52

@sixx: Ó! Az is lehet, hogy egyik nemzet ihletet merített a másiktól, ha már olyan nagy komák. :)

Amúgy ez a plakát... hű... ez kőkemény.

tjunior 2013.04.12. 20:45:09

Az ember gyermeke simán TOp10es. Nem egy könnyen feldolgozható és befogadható film, időt kell szánni rá.
A filmtörténet egyik legszebb jelenete. www.youtube.com/watch?v=YBzWTIexszQ

ungverjaland 2013.04.12. 20:46:10

A Children of Men üdvözlendő választás, mindenképpen itt a helye. Nálam mondjuk a Metropolis is Top 10-es sci-fi, de ez a lista nyilván a modern sci-fire le kihegyezve. Mondjuk én nem vagyok a műfaj nagy rajongója.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.04.12. 21:16:59

"A forgatás idején mindössze öt ember tudott a befejezésben elhangzó fordulatról:..."

Hm. Eddig erről nem hallottam. Felbukkant bennem a kérdés, hogy ezek az emberek valójában mennyivel a jelenet leforgatása UTÁN szereztek tudomást az új változatról. Hiszen ha maga Prowse sem tudta, akkor nagyon gyanús, hogy akkor még a rendező sem tudta. Speciel amikor én ezt meghallottam, magamban feljajdultam azzal, hogy "ó, bazmeg, ezt miért kellett?". Ismerve Lucas mester nagy barátságát a vágó- és újravágószobákkal, nekem simán kijön az, hogy ez a kissé nyálas ötlet utólag jött. És a nevezettek azok, akiket el kellett hallgattatni. :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.04.12. 21:17:41

Az Alien első helyét én sem tartom indokolatlannak. Valójában nincs első helyezett, legszebb nő sincs, de ennek a filmnek a látványstílusa tényleg új iskolát nyitott. Egy baromi nagy teherhajó akkor is csak egy baromi nagy teherhajó, ha az űrben úszik, így hát nincs ok feltételezni, hogy az űrhajósok majd tényleg ezüst szkafanderben ülnek a fényesen kivilágított, hófehér vezérlőterem naaaagy műszerpultja előtt. Az a megjegyzés a 2001 realisztikus űrutazásáról megér egy elismerő biccentést. Nem realisztikus ugyan, de az előbb tagadott stílus egy JÓ változata. És egy olyan film, amelynek a látványterve eddig rendületlenül kiállt 45 évnyi próbatételt.

2013.04.12. 21:41:13

ha a Vissza a jövőbe sci-fi, akkor a Jöttünk,láttunk visszamennénk is az :)Az időutazásos filmeket én sem tartom sci-finek, inkább fantasynak, hiába van benne valamilyen időgép-ketyere.Ha sci-fi,akkor nekem bejön a Mars bolygó és a Világok harca (Tom Cruise).

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.04.12. 22:16:22

@Crescence: A fantasy műfaját én egészen másként írom körül, mint ezek szerint te, de ezzel talán valójában arra utaltál, hogy az időutazás tudománytalan. A sci-fiben a "sci"- általánosan félreértik, valójában nem a tudományosságot kell alatta érteni. A "tudomány" szó olyan értelemben került a "fikció" mellé, ahogy a Windowsban a számológépet "tudományos"-nak hívják, amikor nem csak a négy alapműveletet látod. Két bölcsész, vagy két plázacica beszélget, sé amikor valami számításos dolog kerül valamiért szóba, akkor ők olyan "tudományos" dolgokról beszélnek.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.04.12. 22:23:27

@Androsz: Az időutazás egyébként nem tudománytalan, mert már most is kísérleteznek vele, óriási pénzeket ölnek bele, márpedig eleve ostoba dologhoz senki nem ad óriási pénzeket. Ráadásul tudományos JELLEGŰ megközelítéseit, a következményeit, a vele elérhető eredményeket rendszeresen tárgyalják filozófusok, fizikusok, scifikedvelők és scifiutálók, és amíg a tárgyalás módja betartja a tudomány alapszabályait, addig nyugodtan tekinthető tudományosnak az időutazásról vagy a varázspálcákról szóló vita is.

A scifi sajátossága valójában pont az, hogy az irodalom egyéb területeitől eltérően a leginkább valami teóriára apaítja a történetet, és a teóriát teszi vele próbára valamilyen irányból. Akkor is, ha ehhez egy élő történetet körít hozzá az író. A film scifiségéhez sajnos ennyi sem kell, mert elég a szappanoperát az űrhajóra költöztetni, és mindenki scifinek fogja hinni. A felsorolt filmek igazi scifik. Kivéve a Star Wars-filmeket. :-))

N0fu7fS 2013.04.12. 22:37:20

(A Donnie Darko romantikus ifjúsági science fiction thriller vígjáték.)

Meg6ó 2013.04.12. 22:49:12

Hol van Mad Max? Legalább az "Országúti harcos"? Ő a legnagyobb scifi badass.
A Riddick első része jó volt, várom a folytatását, bár itt legfeljebb ha az utolsó 10-be ha beleférne. De az ő világa inkább csak alibi, hogy Riddick lehessen benne a legtökösebb csávó.
Max -et pedig látjuk hogyan tették a körülmények azzá aki. Ő nem a Fehér, sokkal inkább a Piszkos Szürke lovag, jó vastag páncéllal. És
ebben a hozzánk nagyon is közeli, nyomasztóan valóságos világban csak ilyen lehet egy hős. Már csak a bosszú motiválja. Önző. érzéketlen, kegyetlen, találékony, kitartó, nincs ami megállíthatná. De egyáltalán nem sebezhetetlen, rendkívül esendő, és időnként felvillantja az emberi énjét, aki egy jobb világban lehetett volna.
Itt nem várom a folytatást, itt más hőst el sem tudok képzelni, a többiek csak olcsó utánzatok.

Meg6ó 2013.04.12. 22:57:08

OFF
A "Sztalkernél" miért nem említi senki a Sztrugackij fivéreket? A Zóna az ő ötletük.
Tudom, nem könyves blog, de azért mindenkinek ajánlom szeretettel a "Piknik az árokparton" -t. Amihez Tarkovszkij -nak majd 3 óra kellett, hogy elmondja, Sztrugackij -éknek ez és még sokkal több belefért 200 oldalba. Maradandó élmény.

Wintermoots (törölt) 2013.04.12. 23:22:17

@Meg6ó:

off
a sztalker tarkovszkij alkotása a sztrugackij-fivérek műve alapján. nem igazán sci-fi, bár az alaphelyzet lehetne az, hanem egy mélyen vallásos alkotás, szervesen illeszkedve tarkovszkij életművébe. én nem szerettem, pontosabban ezt szerettem a rendezőtől legkevésbé, de attól még jelentős alkotás, hatott egyértelműen sci-finek tekinthető műfajfilmekre is.
az a zóna nem tarkovszkij zónája, hanem az a zóna, ami tarkovszkijt is megihlette. így pontosabb:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.12. 23:48:07

@Wintermoots: nos, jól mondtad el a hivatalos véleményt; - azt az egyetlen módot, ahogyan erről a filmről gondolkodni lehet.....

- valahodd eszembe jutott még 2 dolog:
1 közép és ált isi irodalom tanár "a költő azt gondolta, hogy"...
2 puzsér "életem egyetlen vágya, hogy pesti alternatív értelmiségivé válhassak" mottóju videóesszéje
a lényeg: "most hazamegyek és elolvasom, hogy mit mondok, majd, ha a véleményemet kérdezik"...

Sütemény1975 2013.04.13. 00:08:34

ember gyermeke jo, de nem ennyire. 2001 nagyon hatul van :)

vargatom 2013.04.13. 00:32:15

Azért az Empire Strikes Back inkább Lucas ellenére lett jó, mint miatta - legendásak a konfliktusai Kirshnerrel, aki teljesen önállósította magát. Ki is lóg a trilógiából minden létező szempontból, legyen az látványvilág, hangulat, zene, sztori, a karakterek mélysége vagy akármi.

A lista meg nyilván szubjektív, ezért hülyeség ellenkezni vele. Vitatkozni róla nyilván jó meg érdekes, hogy ki mit gondol, de mindenféle abszolút igazságokat kijelenteni inkább csak a hozzászólóról állít ki bizonyítványt ;)

Érdekes egyébként itt is a hazai filmforgalmazás hatása, van pár olyan film amelyek angolszász listákra biztosan felkerültek volna, de itthon sokan alig hallottak róla. Silent Running, Black Hole, Logan's Run, meg még a fene tudja mi minden. Fantasyban meg ugyanígy ott van a Dark Crystal, a Dragonslayer, azokról se nagyon hallott szinte senki.
Valahol vicces és valahol szomorú is, hogy mennyire formálták a filmes ízlésünket és élményeinket gyermekkorunk viszonyai...

gszaszko 2013.04.13. 02:14:58

Számomra megdöbbentő, hogy még csak az 50 be sem fért bele a StargAte, holott a 90 évek egyik meghatározó filmje. Nem véletlenül lett belőle nagy sikerű sorozat. De maga a film simán megérdemelte volna hogy ide bekerüljön.

Triest 2013.04.13. 03:39:24

Végig néztem a listát és nagyon sajnálom, hogy Ghost in the shell nem került bele. :(

www.youtube.com/watch?v=WB-ik-Bpl0c

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:05:46

@danialves: Az elmúlt öt évben kétszer néztem újra az Alient, és mindkét alkalommal meglepett, mennyire hatásos és erős még most is. A tempó ugyan lassabb a mostanság elvárhatónál (elképesztő, mennyire türelmetlenek lettünk), viszont az atmoszféra, a díszletek, a hangok, az effektek, a karakterek, a dialógusok és az egész cselekmény elképesztően modern. Sokkal jobban öregszik ez a film, mint sok fajtársa, ami akár részben belőle hajtott ki, őt próbálta upgradelni.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:07:23

@valinor: Hát azt nem hiszem, ahhoz túlságosan is szűkös a kínálat. :\

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:09:50

@Androsz: É így születnek a konspirációk! ...de ez tetszik. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:11:14

@Crescence: Pedig az időutazás a sci-fi műfajának egyik alaptétele.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:14:22

@Meg6ó: Én várom a folytatást, de egyébként bólogatok. Ha megnyugtat, én szavaztam rá (egészen pontosan a második részre, mert az az egyik kedvenc poszt-apokaliptikus világképem).

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 07:18:03

@vargatom: A felsorolt darabokat én mind megnéztem, és ugyan ha adott korban láttam volna, akkor valószínűleg a Logan futását jobban szerettem volna, ma viszont már csak egy elég fáradt mese volt igen béna trükkökkel, A fekete lyuk inkább aranyos, a Silent Runningra viszont szavaztam: az egy nagyon szép és szomorú történet.

safranek 2013.04.13. 07:58:21

Science Fiction : Tudományos Fantasztikus. Sok felsorolt filmből az első pont hiányzik!

Corifeo 2013.04.13. 08:23:05

Nem rossz kis lista, a múltkor felsorolt hiányzókból elég sok meg is jelent itt. Nekem mondjuk az időutazós témájú filmek elég nagy kedvencek,így az Időbűnök,Időbanditák,Primer is valószínűleg helyet kapott volna(A halhatatlanság halála csak azért nem,mert bár könyvben az egyik legjobb történet, de a filmes megvalósítása hagy némi kívánnivalót maga után. A The man from earth is tetszett,bár egy kicsit lehet,hogy elüt ettől a kategóriától és inkább dráma,de az alapötlete miatt talán ideférne). Kellemes emlékek kötnek még a Totall recall-hoz,a Menekülés New Yorkból és a Kapcsolat filmhez is.Kicsit sajnálom,hogy a Star Wars 3 része külön lett szedve,nálam a második rész inkább a favorit. Továbbá nálam még megjelenne a listán az eXistenZ, a Mechanikus narancs,az 1984,az Androméda-törzs,Dick másik klassz adaptációja, a Scanner Darkly és a GITS is. És ha Donni Darko is megtalálható,talán még ideférne a Pillangó-hatás is,persze szigorúan csak az első része. De szép munka volt így összeszedni.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2013.04.13. 08:25:56

@Wintermoots: én is ledöbbentem. keresem a szavakat. -)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.04.13. 09:31:36

@Zalaba_Ferenc: Ne már, az effektek? Bármit lehet mondani rá, de azért azt a chestburstert ma már komoly próbatétel röhögés nélkül végignézni. Ez egy lassan 35 éves film, ennek megfelelően az effektjei is olyanok, amilyenek, de tuti nem öregszenek jól.
De én pont azt írom, h ez egy korszakos alkotás, ami már évtizedek óta meghatározó, csak sztem azért ha a filmtörténeti hatásától eltekintünk, vannak nála jobbak is.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 09:41:45

@danialves:

www.youtube.com/watch?v=TCm_srXvB0c

Én nem röhögtem.

(Na jó, az alternatív hangsáv miatt igen. :D)

(De a megvalósítás szerintem teljesen vállalható.)

(Gondolj bele abba, hogy a színészek egy része nem volt beavatva a részletekbe, és pl. Veronica Cartwright arcán a kifejezés meg a sikolyai elég valósak.)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.04.13. 09:57:53

@Zalaba_Ferenc: Most nem a színészekre gondolok, hanem ahogy pl. "zsinóron húzva" kiszalad a szobából. Meg előtte is azzal a darabos mozgással ahogy körbenéz, mintha valaki bábozna, csak nagyon rosszul.
Na meg azért olyanokra is emlékszem, h mindenki, amikor meglátja az Alient, elkezd egy helyben állva sikoltozni, nem h elfutna v vmi, sőt, egyikük asszem még pont a lángszóróval a kezében adja ezt elő.

sidek 2013.04.13. 11:17:48

@Zalaba_Ferenc:
Egyébként az ALIEN nekem is horror inkább, de ettől függetlenül az első hely egy sci-fi listán is jár neki. :)

pepo05 2013.04.13. 11:42:34

Üdvözlet!

Cirka 5 éve rendszeres, de néma olvasóként azt hiszem először szánom el kommentelésre magam, és ezúttal sem a véleménynyilvánítási szándék, csak a kíváncsiság vezérel.

Ahogy olvasom a kommenteket, másnak is feltűnt, hogy nem került be a Ghost in the Shell még a top 50-be sem. Amikor megjelent az első ilyen poszt, gondoltam anime nem fog szerepelni...aztán az Akira után viszont biztosra vettem, hogy a GitS benne lesz a top10-ben. De nem. Mindenhol eléggé előkelő helyen szokták szerepeltetni az ilyesmi listákon. Eléggé durva kritikai és nézői sikernek is örvend. És széles körben ismert is. Szóval érthetetlennek találom a mellőzését, megmondom őszintén. Lehetséges volna, hogy mind a 6 szerkesztő ennyire gyengének értékeli, hogy még a top50-be sem fér be?

pepo05 2013.04.13. 11:44:52

Ja, és az is érdekelne, hogy mik maradtak ki "éppencsak" a válogatásból. SZóval mondjuk a top60-51 sci-fi mi lett volna a pontozások alapján? Szintén csak kíváncsiság. :)

Gallion 2013.04.13. 12:52:02

@vargatom: Ja Kershner és Lucas vitái legendásak és kb. a legtöbbjük ez is: legenda. Egyáltalán nem volt olyan sok vita köztük. Azt az egy Han-os jelenetet leszámitva. Kijött a témában (Empire forgatása) egyébként egy elég átfogó könyv. Érdemes forgatni, ha valaki kiváncsi rá mi hogy volt:

www.amazon.com/Making-Star-Wars-Empire-Strikes/dp/0345509617

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 18:57:26

@pepo05: A listát nyolcan raktuk össze, ám úgy tűnik, a szerkesztőség java nem rezonál a Gjost in the Shell-lel. Ha az megnyugtat, én szavaztam rá: fontos, előremutató filmnek tartom, ugyanakkor nem ártott volna, ha némi lélek is kerül a hüvelybe, nem csak szellem. :)

Talán lesz még egy statisztikai összesítő néhány "épp hogy lemaradt címmel", feltéve, ha sikerül rá időt szakítanom. Majd figyeld a továbbiakban is a blogot! :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.13. 18:58:56

@danialves: Valószínűleg azért fagynak le, mert 1. emberek és nem szuperhősök, 2. az Alien majd minden egyes jelenése során új formát ölt ezzel igen kellemetlen meglepetéseket okozva. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.13. 20:26:30

mi lesz a következő lista?!?!

mert lesz még, ugyi?!

reccs 2013.04.14. 03:13:19

Ezt az agyhalott, unalmas vackot sikerült kihozni elsőnek? Gratulálok.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.04.14. 09:53:57

@reccs: azért mert neked nem tetszett, azért ne legyél ilyen lekezelő. 10 emberből 9 és fél szereti az Alient, ha sci-firől van szó.

geomayler 2013.04.15. 09:23:25

Egyedül a Children of Men lóg ki nekem is a sorból, hátrébb raknám.

Kedvenc megmondások a cikkből:
-"make love to your brain"
-A 2001 olyan, mintha a világ legértelmesebb ember elkezdene mesélni, közben pedig tolna egy bélyeget.

:D

turtundi 2013.04.16. 13:31:47

Vissza a jövőbe trilógia szerintem mindent visz ezek közül. Ha valaki mostanában unatkozik, akkor ide regeljetek: redir.ec/reg-go Minden HBO tartalom, sorozat, film elérhető.

cseszlovák · http://cseszlovak.tumblr.com/ 2013.05.02. 14:33:50

furcsállom, hogy az 50 legjobba se a Riddick, se az Avatar nem fért be...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.02. 14:41:34

@cseszlovák: a riddick messze nem olyan jó, hogy beférjen.
A pitch black, nah az igen.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.05.05. 12:04:18

Szubjektív lista, érdekes volt olvasni, nagyon nagy részével persze nem értek egyet. A legjobban talán az fáj, hogy Danny Boyle konzseniális SF-je, a Sunshine nem fért ide, míg Shamalayan (vagy mi) minden szempontból bűnszar filmszerű izéje a Signs igen.
A másik vitatott dologban, a Children of Men jó helyezésében viszont egyetértünk, nagyon jó sci-fi volt.

Dr. No 2013.05.11. 20:53:48

Ostobaság, hogy az Alien magyar címén röhög a fél világ. Spanyol nyelvterületen ugyanezen a címen futott (El octavo passajero), de gondolhatunk a franciára, sőt az egészen cifra németre is (Das unheimliche Wesen aus einer fremden Welt - na ez az igazi broááf). A szar inkább az volt, hogy a forgalmazó a folytatásokban is egyre nyakatekertebben ragaszkodott az eredeti címadáshoz.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.09.05. 12:20:30

Jól láttam, hogy a Vad bolygó nem szerepel a top 50-es listában? h-h? Zseniális alkotás pedig.

felician 2014.11.23. 20:04:17

Az elveszett gyermekek városa simán benne lehetne nem az ötvenben, de a húszban is.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása