A Bosszúállók továbbra is verhetetlen, ám még ezzel együtt is súlyos vereséget szenvedtek a premierek: a Csatahajó már a startnál zátonyra futott, a Várandósokat kevesen várták és A diktátor is csak szolidan terelgette a népet a mozik felé.
A Bosszúállók továbbra is verhetetlen, ám még ezzel együtt is súlyos vereséget szenvedtek a premierek: a Csatahajó már a startnál zátonyra futott, a Várandósokat kevesen várták és A diktátor is csak szolidan terelgette a népet a mozik felé.
ÚJ FILMEK
Már a kezdetek óta erős szkepticizmus övezte a Csatahajó (Battleship; hazai bemutató: még a mozikban) című akciófilmet. A több mint 200 millió dollárt felemésztő vállalkozás akár új mérföldkőként is értékelhető a nyári szuperprodukciók sorában, hiszen a látványon kívül semmi mással nem képes felhívni magára a figyelmet, s ezúttal nem feltétlenül a marketingrészleg gyengélkedése miatt, hanem mert egyszerűen nincs rajta más kapaszkodó. Ami mégis lenne, azzal egyszerűen nem lehetett mit kezdeni. Peter Berg filmjének gyökereit ugyanis a torpedó-játék szolgáltatta (és itt azért az is felmerül, hogy tényleg érdemes-e bármilyen branddel kezdeni valamit – tudjuk ugyebár, hogy manapság a márkanév éri a legtöbbet a stúdiófőnököknek), aminek az egyszeri néző által ismert és gyakorolt változata viszont aligha van köszönőviszonyban a vásznon (az előzetesekben) látottakkal, meg egyáltalán: innen már tényleg csak egy lépés a Hugó-Hami vagy akár a kő, papír, olló mozifilmes adaptációja, ahogy azzal többen is elviccelődtek Photoshop segítségével. A Universal Pictures talán érezte is, hogy nem lesz elég a Transformers népszerűsége ahhoz, hogy egy újabb a Hasbrónak tulajdonított játék adaptációja életképes legyen az elvárt mértékben, így egy hónappal az amerikai premier előtt már teleszórta a többi ország mozijait a Csatahajóval; a nemzetközi listán elsőséget azonban nem szerzett a holtszezonnak vélt április közepi premierrel sem, mert a kínaiak és a Titanic keresztülhúzta számításaikat. Most Amerikában is be kell érni a második hellyel, ami a törtető Bosszúállók mögött még nem lenne szégyen, ám a mindent alulmúló 25 millió dolláros nyitány már rendkívül égő. A helyzeten alighanem a térhatás sem javított volna sokat, egyszerűen arról van szó, ez a film így nem érdekli a tengerentúliakat oly mértékben, ahogy egyesek kalkulálni mertek vele. Láttunk már ilyet párszor, elég csak a hasonló időszakban, ugyancsak vaskos költségvetéssel felsülő Poseidonra gondolni. A főszereplő Taylor Kitsch most már két stúdiónak okozott fejfájást idén (bár a Disney vélhetően az elmúlt hetekben bőven kiheverte a John Carter fiaskóját), úgyhogy már nem sok babér terem számára az álomgyárban, legalábbis egy időre. A Csatahajó örülhet, ha 70 millióig elszenvedi magát, no meg annak, hogy Oroszországban, Japánban, Dél-Koreában és Európában még meg lehet venni a népeket a vizuális parádéval.
Sacha Baron Cohen Borat és Brüno után hétköznapibb figuraként tért vissza a vásznakra A diktátor (The Dictator; hazai bemutató: már a mozikban) címszerepében. Ez egyszerre válhatott előnyére és hátrányára, hiszen a szokatlan emberek érdekesebbek lehetnek a nézők számára, ugyanakkor egy diktátort komikus helyzetekbe sodorni aktuális és a legszélesebb körben értékelhető poénforrást jelent. A 65 millió dollárból forgatott vígjáték forgalmazásáért a Paramount felel, akik igen szerényen állnak 2012-ben: Az ördög benned lakozikkal szépen kaszáltak, a Titanickal közepesen, az A Thousand Wordsszel pedig sehogy. A diktátornak az öt nap alatt (szerdán rajtolt el) összegyűlt 24,5 millió dollár megadja az esélyt, hogy az élre törjön a forgalmazó idei tábláján, mindazonáltal egy ilyen világos sztorival rendelkező és igencsak reklámozott komédiától józan dolog volt elvárni, hogy ennyi idő alatt megközelíti a 30 milliót is. A kritikusok a Brünóhoz hasonlóan ezúttal is némi fenntartással fogadták a látottakat a Rotten Tomatoes viszonylag alacsony, de még jó összesített értékelése alapján, s ha a közönség legalább egy kicsivel lelkesebben áll hozzá a filmhez, akkor befoghatja a Csatahajót A diktátor, ami már nem rossz teljesítmény, de nyilván az átütő sikert az jelentené, hogy megismételné a Borat öt és fél évvel ezelőtti, 100 millió fölé nyúló számait.
Nem csak a Universal méretezte el magát és filmjét: a Lionsgate számításai sem jöttek a Várandósok - Az a bizonyos 9 hónap (What to Expect When You're Expecting; hazai bemutató: május 31.) kapcsán. A május havában útjára indított, jobbára a hölgyközönséget megcélzó darabok általában jól teljesítenek, elég csak a Levelek Júliának, az Excsajok szelleme vagy A boldogító talán esetére gondolni. Tekintve, hogy ezek a produkciók hosszabb távon értek révbe, egyelőre a Várandósokat sem kell leírni, mindazonáltal a 10,5 milliós rajt jóformán fele annak, amit el lehetett várni. A film ugyanis amellett, hogy hiánypótló termék most a piacon, egy népszerű könyv adaptációja, amely könyv azonban nem a megszokott formával bír, hiszen a terhességgel kapcsolatosan nyújt eligazítást a várandós nőknek. Ez nyomban kizár, de legalábbis elidegenít a célközönségből egy jelentős szegletet, s randifilmként sem funkcionál túl jól témájából fakadóan. Ezen még a számos ismert nevet magában foglaló szereplőgárda sem segített, ahogy a gyenge újságírói visszajelzések sem fognak. Azért egy darabig még a felszínen maradhat Nanny McPhee - A varázsdada rendezőjének filmje, de a 40 milliós költségvetés összegét aligha éri el.
KORÁBBI FILMEK
Tovább menetel a Bosszúállók a csillagos ég felé. A Disney eddig nem látott tempót diktáló szuperhős-filmje 55 millió dollárral zárja a harmadik kört, ami a második legjobb ilyen eredmény az Avatar 68 milliója mögött. Ezzel 17 nap után 457 milliót halmozott fel a film, így megszerezte a 6. helyet az öröklistán (nemzetközileg 7., világszinten 4.), egy-két nap múlva pedig a Csillagok háborúját is maga mögé utasítja. A stúdiónál bonthatják az újabb pezsgőt, hiszen ekkora bevételt még nem ért el egyetlen bemutatójuk sem (a Holtak kincse volt a csúcstartó hat éven át), aztán lehet készülni a nagy megmérettetésre a Sötét zsaruk III.-mal, amiben vélhetően már alulmaradnak a szuperhősök, de azt már félmilliárd dollár fölött teszik.
Az erőtlen belépő után erőteljes visszaesést produkált az Éjsötét árnyék. A Warner fantasy-vígjátéka 57% fölött veszített nyitányából, így most 12 millió dollárral állomásozik a negyedik helyen. Tíz nap alatt alig több mint 50 millió dollárt fizettek a nézők Johnny Depp szívásaiért, ami 75 milliónál sokkal több már nem lesz. Ez a 150 milliós büdzsé mellett édeskevés.
VÉGSZÓ & AMI JÖN
A premierek vérszegénysége miatt ez a hétvége igen gyatrán alakult, ha a korábbi esztendők azonos víkedjeivel vetjük össze: tavaly az Ismeretlen vizeken vezényelte a mezőnyt lényegesen magasabb összesített bevételhez, 2010-ben pedig a Shrek a vége, fuss el véle segítette az üzletmenetet, ráadásul mindkét film nyitányát a csalódás szaga lengte körül. A Bosszúállók most is mentette, ami menthető, a következő, hosszú hétvégén pedig a Men in Black - Sötét zsaruk III.-mal talán sikerül emlékezetes Memorial Day Weekendet produkálniuk. Aki valami kevésbé trükkorientált szórakozásra vágyik, az az Ideglelés Csernobilban című horrorra válthat jegyet.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés
Ideglelés Csernobilban | 2450 | $11,000,000
Men in Black - Sötét zsaruk III. | 4000 | $56,000,000
A TOP 10
(# (múlt heti #) | cím | hétvégi bev./összbev.)
01. (1) The Avengers ($55.1m/$457.1m)
02. (ú) Battleship ($25.4m/$25.4m)
03. (ú) The Dictator ($17.4m/$24.5m)
04. (2) Dark Shadows ($12.8m/$50.9m)
05. (ú) What to Expect When You're Expecting ($10.5m/$10.5m)
06. (8) The Best Exotic Marigold Hotel ($3.3m/$8.2m)
07. (4) The Hunger Games ($3.0m/$391.6m)
08. (3) Think Like a Man ($2.7m/$85.9m)
09. (5) The Lucky One ($1.8m/$56.9m)
10. (7) Pirates! Band of Misfits ($1.5m/$25.4m)
(hivatalos becsült adatok)
E HÉTVÉGE KORÁBBAN
2011 | 2010 | 2009 | 2008
Kövess minket Facebookon!