aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: testcsere [the change-up] (2011) Takács Máté
2011. november 19. 18:41:35

Kategória: 14 komment

Ki ne játszott volna már el a gondolattal: milyen lenne más bőrebe bújni, akár csak egy nap erejéig? Hollywood a kelleténél többször is.

Ki ne játszott volna már el a gondolattal: milyen lenne más bőrebe bújni, akár csak egy nap erejéig? Hollywood a kelleténél többször is, ám alighanem most először teszi ezt korhatáros körülmények között. Sajnos azonban a keretek áttörése más fronton nem sikerült. A Testcsere a magyar címmel azonos néven illethető vígjátéki alműfaj minden megszokott velejárójával szolgál, ám megelégszik harsányságával, s éppen olyan kicentizett dramaturgiával bír, mint a másfél hónapja látott Vasököl.

Ráadásul humor terén elég rosszul indít: az első percek egyikében kiadósan arcon fossa a nézőt, ami minden, csak nem vicces. Hál'isten ezzel a mélyponton túl is jut, úgyhogy a gyorsan megfogalmazott ítélet képes enyhülni, s a film beáll egy éppen kielégítő szintre, noha a hasonló, az jó ízlés határát súroló poénok rendre célt tévesztenek, ami a Másnaposok írópárosától nagy-nagy csalódást jelent. Most komolyan: mit lehet (már) azon nevetni, hogy egy irtóra szexi, félpucér nő hangosan könnyít magán a vécén, majd megjegyzi, hogy nem kéne annyi thai/kínai/indiai/mexikói vagy milyen kaját fogyasztania? Nem ez az egyetlen terület, amin az alkotók elbaltázzák a szórakoztatást: a kisgyerekeket érintő, nyugtalanító CGI-vel kísért viccelődések előtt is leginkább értetlenül áll az emberfia. Lehet-e itt még menteni a menthetőt?

Szerencsére igen. A lényegből, azaz a testcseréből fakadó humor ugyanis képes megbízhatóan kellemes perceket okozni, sőt nevettetni. A hétéves kislányokat lazán leribancozó Jason Bateman már-már önmagában is megéri a mozizást, ráadásul a komikus színész a film java részében olyasmit csinál, amit például Az ítélet: család (Arrested Development) című sorozatában, meg úgy nagyjából összes filmjében kínosan került. Ryan Reynolds-tól a tartózkodó, illemtudó fickó ugyanakkor kevésbé megy élményszámba.

S ha már élmény: ha még egy filmben meglátom mostanság Olivia Wilde-ot, én nem tudom mit csinálok (de igen: elmegyek Amerikába színésznek, hátha nekem is szerencsém lesz, mint Justin Timberlake-nek a Lopott időben, s eljátssza az anyukámat, ha már mást nem). A hölgyemény Leslie Mannel egyetemben komoly megpróbáltatásokat okoz a férfinézőknek, s még az sem ront sokat a dolgon, hogy a fedetlen keblek illúziók csupán: számítógép alkotta őket. Igen, itt tartunk, hölgyeim és uraim, a trükktechnológia már azt sem kíméli, ami szent. Se a ciciket, se a kicsiket.

A kellemetlen és a derűsebb pillanatok tehát erősen vetélkednek egymással. Jól tudjuk, egy vígjáték mit sem ér, ha nem vicces, s ha a Testcsere éppen az alapötlete körül tevékenykedik, akkor nem teljesít rosszul, ám ezen kívül a korhatárosság szolgáltatta szabadság rossz irányba ragadta el a készítőket. Mázli, hogy itt van Bateman, aki a Förtelmes főnökök után még egy komédiából kimagaslik, s ha ehhez még hozzávesszük, hogy Speier Dávid újabb lépést tett a magyar és az angol nyelv kreatív összeolvasztásában (a 'fucktime' kifejezés immáron feljegyezhető a hazai szótárakba), akkor a Testcsere a ténylegesnél máris egy fokkal jobb filmre cserélődik.

Címkék

kritika comedy 5csillagos ryan reynolds jason bateman leslie mann olivia wilde uip duna film

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr184541081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.11.20. 07:17:34

Basszus, ezt a filmet majd minden évben leforgatják, és egészen a Szerepcseréig kell visszamenni, hogy ebben a témában JÓ filmet találjunk.

Ismeretlen_1068 2011.11.20. 07:20:40

Amúgy az általam említett film is R-rated volt, no meg a leginkább csak nálunk nagy sikerű Switch (Farkangyal) is.

Ismeretlen_1068 2011.11.20. 07:24:37

Hát igen, értem én a kiborulást a CGI-csöcsök miatt: régen legalább igazi ciciket mutogattak, igaz, hogy valami testdublőrét, de legalább valóságosakat.

Ismeretlen_82723 2011.11.20. 08:05:37

Na de a Szerepcsere más tészta, hiszen abban nincs testcsere, a Farkangyal meg csak a nyelvezet miatt volt korhatáros. :) Amúgy melleken nem lehet észrevenni a trükközést, szóval csak az köthet bele, aki tudja, mi a helyzet, ellenben a kisgyerekek erőszakos mozgatásán nagyon is - és ez eléggé zavaró, azon felül is, hogy eleve nem jó látni a turmixgépbe nyúlkáló féléveseket.

Ismeretlen_1068 2011.11.20. 08:09:15

4: Kötözködünk? :) Az egyik legfőbb oka annak, ha egy film korhatáros lesz, a nyelvezet. Erről többek között Harvey Weinstein tudna regélni, de pl. a Barney is azért kapott 16-os karikát, mert a címszereplő úgy beszél, ahogy.

Ismeretlen_82723 2011.11.20. 08:19:32

5: De itt most nem ez a lényeg, hiszen jelen esetben nem csak a nyelvezet jelenti az okot...megint csak a Barneyt akartad promózni, igaz? ;)

Ismeretlen_1068 2011.11.20. 08:24:27

6: Igazából nem örülök a Barney 16-os karikájának: annak meg még kevésbé, hogy art-besorolást se kapott - mert hát hol van ez a film művészeti szempontból a Szerelem második látásra címűtől? De ez tényleg off. A lényeg a lényeg: szerepcsere, testcsere igazából rokonműfaj, az pedig, hogy dugok vagy beszélek a dugásról, korhatár szempontjából egyre megy. :)

Ismeretlen_82723 2011.11.20. 08:56:09

"Karácsony van a segglyukamban." - Lehet, hogy a Szerepcserében is mondanak hasonlót, de tényleges megnyilvánulása ennek biztos nincs benne. Szóval nézd meg ezt, aztán térjünk vissza rá. ;)

tristram 2011.11.20. 12:49:20

Én is azokon a pontokon akadtam ki, amik itt fel lettek sorolva, de úgy gondolom, hogy a film máshol sem menti a menthetőt: teljesen el lett cseszve, legfeljebb van, ahol nem annyira kínos, csak unalmas.

Süti 2011.11.20. 16:18:18

vagy én kezdek megöregedni, vagy manapság nem tudnak humoros vígjátékokat készíteni.

Ismeretlen_82723 2011.11.20. 17:38:12

Be kell vallanom, nekem Jason Bateman az egyik kedvenc komikus színészem manapság (Steve Carell a másik), így az ő filmjeire kevésbé tudok neheztelni. Ennek eredménye az 5* a 4* helyett, de hát nem baj, nem árt kompenzálni aeon_flux túlságosan lehúzó értékeléseit. ;)

Ismeretlen_103123 2011.11.22. 04:26:53

@Süti: mintha erre fele is pont ez történne.. vagy a komédiák egyre gyengébbek, vagy öregszem. Vagy túl sok filmet láttam. Minden esetre, ezt valahogy nem szándékoztam megnézni, túl ismerősnek tűnt a története. Most kicsit kíváncsi lettem, hogy vajon mennyire gyenge. Legutolsó nagyon béna film, aminek első 10 percét bírtam ki a "I Don't Know How She Does It" ökörség volt. Ha ennél jobb már kap egy fél pontot :D

Ismeretlen_1068 2011.11.22. 09:27:05

10: Nekem is hasonló érzéseim vannak. Mostanság már a vígjátékok is annyira felgyorsultak, hogy még a párbeszédekből is kivágják a beszélgető felek közötti lélegzetvételnyi szüneteket: ezt mind a Friends with Benefits, mind pedig a 30 Minutes or Lessnél megfigyeltem - egyébként egyik sem volt túl jó film.

Ismeretlen_103123 2011.11.24. 04:19:41

na megnéztem... az ilyen filmekre azt szoktam mondani, hogy tiszta szerencse, hogy nem vettem mozijegyet erre. Egy gyengébb "péntek esti film" kategóriába sorolnám, ami annyit jelent, hogy ha pont nincs jobb ez is elmegy, lehetett röhögni is rajta itt meg ott, és voltak nagyon otrombán megoldott jelenetek. 5-nél többet nem ér a tízből. A gyerekek elképesztően idétlenen vannak meganimálva...

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása