aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: elhaló sikoly Takács Máté
2011. április 17. 17:54:27

Kategória: 4 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. április 15 - 17.

Mint megváltót, úgy várta Hollywood ezen hétvégét: a sorozatos nézettségi- és bevételi elmaradások megfékezőit látták a RIO című animációs filmben és a SIKOLY 4. részében, ám ezen a forgatókönyvön támadt néhány lyuk. A Fox 3D-s madarai ugyan kompromisszumos sikerrel rugaszkodtak el, ellenben Wes Craven horrorja halkan szólt a reményekhez képest.

> Amerikai mozibevételek, 2011. április 15 - 17.

Mint megváltót, úgy várta Hollywood ezen hétvégét: a sorozatos nézettségi- és bevételi elmaradások megfékezőit látták a RIO című animációs filmben és a SIKOLY 4. részében, ám ezen a forgatókönyvön támadt néhány lyuk. A Fox 3D-s madarai ugyan kompromisszumos sikerrel rugaszkodtak el, ellenben Wes Craven horrorja halkan szólt a reményekhez képest.

> startolt
A 2011-es év eddigi legjobb nyitányát jegyzi a RIO (Rio; hazai bemutató: április 21.) című animációs vígjáték, ami azért korántsem oly nagy diadal, hiszen "csak" 40 millió dollárról van szó. Egyrészt már április közepén járunk, s ilyen sokat egy 40 milliós startra 2000 óta nem kellett várni, másrészt pedig a RANGO és a HOP 3D-s segítség nélkül gyűjtött közel ekkora összeget (37-38 millió). Nagy szerencsére azonban, a Blue Sky gyártóról beszélünk, akik többnyire józan áron képesek leszállítani animációs mozijaikat, így a 90 milliós költség rövid úton visszatalál a pénztárakba, már csak azért is, mert amúgy egy alapvetően jó filmről van szó a Rotten Tomatoes összesítése szerint, s ellentétben a RANGÓ-val, abszolút gyerekbarátról. Nemzetközileg az amerikai premier napjáig már csaknem 80 millió dollárt kasszírozott a Fox terjesztése, így Észak-Amerikán kívül abszolút bombasikerről beszélünk, ami a dél-amerikai settingnek köszönhető (hiszen a brazil és mexikói premier, no meg a mindig megbízható orosz adta a robusztus összeg javát), de a jópofa állatkák elegendőek ahhoz, hogy a spanyol nyelvű és kevésbé fiestázó térségeken kívül is megtalálja számításait a film, aminek világviszonylatban 400 millió dollárra könnyű esélye van.

A Sikoly-sorozat definitív szereppel bír nem csak a horrorfilmek kanyargós útján, de a box office-történelemben is. Az első és második részen kívül ugyanis nem volt még slasher, amely meghódította volna a 100 millió dolláros határt, ráadásul a két folytatás nyitánya vérbeli blockbuster-számokat hozott, amelyek ma már 50 millió feletti értéket mutatnának. Ezért is meglepő kicsit, hogy tizenegy évet kellett várni egy újabb eresztésre, de ha nem pusztán üzleti ésszel gondolkodunk, akkor abszolút indokolt volt a dolog: a 2000-es harmadik epizódot már kedvezőtlenül fogadta a kritika, rámutatva, hogy éppen azzá vált a széria, amit az első két részben karikírozott. Az érv a mégis-folytatás mellett relatíve erősnek tűnt: az elmúlt évtizedben végbement változások, új irányzatok a műfajon belül újra lehetőséget szolgáltatnak a szellemes görbe tükörhöz, s emellett még a maga érdekes módján újdonságként is hat az előre, gondosan kitervelt gyilkosságokhoz (lásd: FŰRÉSZ-sorozat) és megfoghatatlan gonosztevőkhöz (lásd: PARANORMAL ACTIVITY-sorozat) szokott nézőknek, s mindebben talán nem is hibázik a Weinstein Company filmje, hiszen a SIKOLY 4. (Scream 4; hazai bemutató: már a mozikban) kritikai megítélése többnyire elnéző, bár távol marad az első két részétől. Az igazi ütést a nézők vitték be: a film még a 20 milliós szintet sem lépte meg az elmúlt három napban, pedig egyes -elszabadult- projekciók még 45 millió dollárt sem sokalltak a filmnek tulajdonítani előzetesen. Mindenképpen csalódás ez az eredmény, s nem csak az előzményekhez mérten (amelyek 2011-es árfolyamra számolt nyitány-értéke lehet az új rész végösszege), hanem mert éppen azt látszik bizonyítani a sikertelenség, hogy a mai nézőknek már nagyon kevés egy egyszerű késsel hadonászó gyilkos egy horrorfilmtől. A kudarc nyitja márpedig az lehet, hogy a régi nézők legjava nem érzett késztetést az újbóli vérfürdőre, a mostani tizenéveseknél pedig nem ért el kellő hírnevet vagy népszerűséget a trilógia, s az eredeti főszereplők ugyancsak semmitmondók lehetnek számukra, hiszen Neve Campbell, David Arquette és Courteney Cox pályafutásában is a SIKOLY 3. volt a legutolsó érdemi pont. A 40 millió dollárból készült SIKOLY 4. tehát erkölcsi bukással vonul be a 2011-es évkönyvbe, mert egy 50 millió dollárt azért még csak összekapar, s nemzetközi szinten könnyen lehet, hogy a sorozat eddigi legjobb számait produkálja majd Wes Craven rendezése (bár ez ránk, magyarokra speciel nem lesz érvényes).

Robert Redford a 2007-es GYÁVÁK ÉS HŐSÖK után új filmmel jelentkezett. A THE CONSPIRATOR című filmdráma arról a nőről szól, akit meggyanúsítottak a Lincoln-gyilkossággal kapcsolatban, mint John Wilkes Booth egyik összeesküvő társát. Az érdekfeszítő sztori és az impozáns színészgárda (Robin Wright Penn, James McAvoy, Tom Wilkinson, Evan Rachel Wood, Kevin Kline) ellenére a 2010-es évjáratú film alig talált magának amerikai forgalmazót; végül a Roadside Attractions vette szárnyai alá a 20 milliós produkciót, s fennállása első országos premierjét kanyarította neki. A 707 moziban játszott film túlteljesítette a lesajnáló várakozásokat, hiszen csaknem 4 millió dollárt hozott péntek és vasárnap között, ami több mint ötezer dollárt jelent mozinként. A kritikusok megosztottak a film felett; a rosszalló vélemények valószínűleg azt kérik számon rajta, amire a Rotten Tomatoes is rámutat konszenzusában: Redford tempója talán túl lassú a nézőknek. Mindenki eldöntheti, neki mennyire felel meg az Oscar-díjas rendező/színész módszere, de annyi bizonyos, hogy még kedvező nézői szájhagyomány mellett sem jut 12-14 milliónál messzebb a film, s így a direktor úr nyolcadik filmje nem csatlakozik az ÁTLAGEMBEREK - FOLYÓ SZELI KETTÉ - A SUTTOGÓ trióhoz, mint box office szempontból releváns produkció.

Hosszú (csaknem 40 éves) tervezés és huzavona után megvalósult és mozikba került Ayn Rand híres-hírhedt könyve, az Atlasz vállat von adaptációjának első elkészült része. Az ATLAS SHRUGGED: PART I volt, hogy Angelina Jolie-t tudta magáénak potenciális főszereplőként és Randall Wallace-t forgatókönyvíróként, ám végül a neves stúdiók és forgalmazók passzolták a projektet, ami végül teljesen ismeretlen stábbal forgott, és a Rocky Mountain Pictures mutatta most be 300 észak-amerikai filmszínházban. A 10 millió dollárba került film nem hozott vészesen rossz eredményt, hiszen ötezer dollár feletti átlagot jegyez a 1,6 millió dollárt meghaladó nyitányával, s tette mindezt az elborzasztó újságírói vélekedések ellenére. Egyiken sem kell meglepődni: egy több mint félszáz éves regényről van szó, ami kellő ismertséget -és népszerűséget- gyűjthetett egy ilyen box office-eredményhez, míg az "adaptálhatatlannak" vélt könyvek filmváltozatai (egy két kiugró kivétellel) rendszerint befürdenek a kritikusoknál (van, akiknél a könyv is: Barbrady felügyelő ugyanis az Atlasz vállat vont lapozva jött rá, hogy az olvasás tök gyíkság). Nagy kérdés, hogy az 5 millió dolláros bevétel elegendő lesz-e a második (és harmadik) rész elkészültéhez.

> még játsszák
A múlt héten debütált filmek közül a SOUL SURFER tartotta magát a legjobban: a PG korhatárú életrajzi dráma 10 nap után 20 millió fölé jutott, s minden bizonnyal nagyon elégedettek lesznek vele a befektetők, ha majd zárja kapuit. A HANNA - GYILKOS TERMÉSZET is korrekt második kört jegyez, ellenben az ARTHUR, A LEGJOBB PARTI, és különösen a KIRÁLY! már nem menekül a rossz box office-visszhangtól. Az INSIDIOUS folytatja az elemzők lenyűgözését újabb minimális csökkenésével, s a FORRÁSKÓD is nagyon jól tartotta magát ezen a héten. Mindkettő 45-50 millió közötti vég elé néz.

> végszó & ami jön
Ugyan a RIO ereje elegendő volt ahhoz, hogy 2010 azonos hétvégéjén túltegyen a mostani, a nagy várakozásoknak nem tudott megfelelni, s az átütő siker még mindig hiányzik az idei évből, amikor inkább hosszabb távon születnek visszafogott, de bizalomgerjesztő box office-alakulások. A következő hétvégén Tyler Perry igyekszik majd új csúcsot beállítani munkái sorában a legújabb Madea-filmmel, a MADEA'S BIG HAPPY FAMILY-vel, míg a Robert Pattinson-rajongók a VIZET AZ ELEFÁNTNAK révén szippanthatnak egyet a jóból. Ezalatt a Disney ezúttal egy AFRICAN CATS címre hallgató természetfilmmel igyekszik pénzt csinálni az állatok világnapjából.


> a top 10 (becsült adatok)

01. (ú) Rio ($40.0m/$40.0m)
02. (ú) Scream 4 ($19.3m/$19.3m)
03. (1) Hop ($11.2m/$82.6m)
04. (4) Soul Surfer ($7.4m/$20.0m)
05. (2) Hanna ($7.3m/$23.3m)
06. (3) Arthur ($6.9m/$22.3m)
07. (5) Insidious ($6.9m/$36.0m)
08. (7) Source Code ($6.3m/$37.0m)
09. (ú) The Conspirator ($3.9m/$3.9m)
10. (6) Your Highness ($3.9m/$16.0m)

> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Kick-Ass)
box office: 2009 azonos hétvégéje (A dolgok állása, Megint 17, Crank 2)
box office: 2008 azonos hétvégéje (A tiltott királyság, Lepattintva)
kritika: SCREAM 4


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

horror box office animation drama robert redford scream wes craven sequel children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr64539590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gameface 2011.04.17. 18:30:30

sikoly 4: box office-tippelő pályafutásom legnagyobb benézése

Ismeretlen_1068 2011.04.17. 18:54:36

A Scre4mből én is jóval ($35m) többet néztem ki, de végül is annyira nem lepett meg az érdektelenség. Akkorát azért nem zakózott, hogy ne jöjjön az ötödik rész, mindenesetre ha mégis úgy döntenek, hogy leállnak a sorozattal, akkor DVD-n kijöhetne egy rendezői változat alternatív befejezéssel. :) A Your Highness magyar mozibemutatójától pedig szerintem hamarosan búcsút vehetünk. :(

batboy 2011.04.17. 19:07:28

ehhh...de nem lógatom az orrom, mivel a szomorkás bevétel fordítottan arányos a szórakoztatóértékkel.

Ismeretlen_1068 2011.04.18. 07:34:00

Globálisan már majdnem megvan a költségvetés ($49m), ugyanakkor a Rio már $168m-nál tart, ami elég kemény.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása