aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: csendes machete Takács Máté
2010. szeptember 05. 17:50:41

Kategória: Szólj hozzá!

> Amerikai mozibevételek, 2010. szeptember 3 - 5.

Az amerikai közönség nincs különösebben oda az exploitationért: a MACHETE csak a második helyet tudta megszerezni a Labor Day hosszú hétvégéjén, hasonlatos összeggel, mint amit pár éve a GRINDHOUSE produkált. George Clooneyban azonban bíznak a tengerentúlon: AZ AMERIKAI szerdai nyitása ellenére tartani bírta az iramot, s első helyen emelkedett ki.

> Amerikai mozibevételek, 2010. szeptember 3 - 5.

Az amerikai közönség nincs különösebben oda az exploitationért: a MACHETE csak a második helyet tudta megszerezni a Labor Day hosszú hétvégéjén, hasonlatos összeggel, mint amit pár éve a GRINDHOUSE produkált. George Clooneyban azonban bíznak a tengerentúlon: AZ AMERIKAI szerdai nyitása ellenére tartani bírta az iramot, s első helyen emelkedett ki.

> #1
George Clooney kimutathatóan élvezi az amerikai közönség bizalmát. Annak ellenére, hogy a 100 milliós határt csak Batmanként, Danny Oceanként és a VIHARZÓNA főszerepével vette be, biztos pontnak látszik a box office színterén. Ez azért jelenthető ki ily bátran, mert az EGEK URA, az ÉGETŐ BIZONYÍTÉK, a MICHAEL CLAYTON vagy a SZIRIÁNA egyike sem ért el volna nélküle akkora bevételt, mint amekkorát, mégpedig azért, mert nem hivatottak feltétlenül kielégíteni a nagy tömegek igényeit. Nagyjából ez mondható el AZ AMERIKAI (The American; hazai bemutató: október 28.) című kémfilmről is, amelynek kapcsán nem egy recenzió és elemzés mutatott rá, hogy a feszes tempót és izgalmakat ígérő előzetes alaposan félrevezeti a leendő nézőket. A Rotten Tomatoes-on, ahol épphogy frissnek ítélték a filmet, mindezt alá is támasztja a konszenzus, miszerint visszafogott (beleértve a főszereplő játékát) és megosztó produkcióról van szó. A marketinggépezet és Clooney renoméja azonban megtette hatását: a Focus Features által forgalmazott film szerdán nem kiemelkedő, de határozott 1,7 millió dollárral szerezte meg az első helyet, amit őrzött csütörtökön is, hogy aztán a hétvégét is uralja 13 millió dollárral. Tetszetős összeg ez, pláne a 20 milliós költségek ismeretében, amitől az öt nap alatt összegyűlt 16 millió már csak pár lépésre van, tehát mindenképpen győztesként ünnepelhetjük a holland Anton Corbijn filmjét, s bizony jó volna, ha Clooney vállalna egy pusztán pénzcsinálásra szánt produkciót, hogy lássuk, mire megy vele.

> új filmek
Szép jövő lenne a megátalkodott filmrajongók számára, ha rendszeressé válna a 2007 tavaszán, a GRINDHOUSE révén újból felfedezett stílus a mozik műsorán, de ahogy a Rodriguez-Tarantino páros nem is oly aprópénzből forgatott dupla produkciója, úgy az ál-előzeteseiből új életre kelt MACHETE (hazai bemutató: november 25.) sem az a mindent vivő darab a jegypénztáraknál. Szerencsére azonban, a lelkes filmeseket, úgymint jelen film rendezőjét, Robert Rodriguezt ez kevéssé érdekli, ha egyszer egy ötlet megvalósításért kiált, s ezúttal a 25 millió dolláros költségvetés is a helyén van ahhoz, hogy szerényebb box office-mutatókkal se jelentsen csődöt a vállalkozás. Az egyértelmű kudarcként elkönyvelt GRINDHOUSE három és fél éve 11,6 millió dollárral vetette meg lábát a toplistán, s most a mexikói renegát bosszúálló története is hasonló összeggel képviselteti magát; a 11,4 millió dollárról még a várható nagy arányú csökkenéssel is a büdzsét meghaladó végződés kerekedhet ki a negyed évszázados karriert maga mögött tudó Danny Trejo első főszerepének. A kritikusok által többnyire kedvezően fogadott akciófilmet a kanadai finanszírozásban készülő HOBO WITH A SHOTGUN követi majd jövőre a valótlan trailerek valósággá válásának folyamatában, amelyben Rutger Hauer tesz hasonlóan véres igazságot.

Drew Barrymore és Justin Long a főszereplői a Warner új romantikus vígjátékának. A HÉTMÉRFÖLDES SZERELEM (Going the Distance; hazai bemutató: szeptember 9.) főszereplői a távolsági kapcsolat viszontagságait tapasztalják meg, ám a nézők nem kívántak túl szoros kapcsolatba kerülni a filmmel: a több mint 3000 moziban játszott produkció kevesebb mint 7 millió dollárt jövedelmezett három nap alatt, ami nagyon gyenge mozinkénti átlagos bevételt takar. A két színész egyike sem tartozik azok közé, akik akár csak kis mértékben is vonzzák a nézőket pusztán nevükkel, s a történet sem ragadta meg a népeket annak ellenére, hogy a Rotten Tomatoes szerint időszerűbb és kicsit őszintébb is a legtöbb romantikus komédiánál. A 48%-os tetszési index már abszolúte jó arány a műfajban, de hát azt már régóta tudjuk, hogy ritkán mutatható ki kapcsolat egy film viszonylagos minősége és dollárbeli mennyisége között. A HÉTMÉRFÖLDES SZERELEM talán nem fog egyenest a süllyesztőbe menni, de 22-24 milliónál ha többet hozna, az kész csoda lenne.

> további filmek
A múlt héten meglepetést okozó TAKERS két helyet csúszott vissza, s most 11 millióval harmadik. A Screen Gems bűnügyi filmje a hétfővel együttesen számított, azaz a hosszú hétvégét már majdnem 40 millióval fogja zárni, ami igen kedvező a 20 millió körüli költségvetés ismeretében. Jóval méretesebbet szaltózott a THE LAST EXORCISM című horror. A Lionsgate bemutatója 7,3 millió dollárt hoz második hétvégéjén, ami 64%-os huppanást jelent, ámde ez abszolúte mellékes a tény mellett, hogy a filmet rongyos 1,8 millió dollárból hozták tető alá és már 30 millió felett jár. A hatodik helyen szerepel ezen a héten a THE EXPENDABLES. A Lionsgate akciófilmje állta a sarat a premierekkel szemben, hiszen eddigi legalacsonyabb negatív változásán van túl, egyúttal bebiztosította magát a 100 milliós klubba, amit bizony Stallone -nem számítva a KÉMKÖLYKÖK 3D című családi mozit- huszonöt éve, a ROCKY IV. óta nem tapasztalhatott.

> végszó
A hétfői munkaszüneti napnak hála a vasárnapi forgalom a szombatéhoz volt hasonlatos ezen a hétvégén, s az első tizenkét helyezett együtt 80 millió dolláros bevételre tett szert - ez szinte pontosan megegyezik a tavaly ilyenkorival, amikor is A VÉGSŐ ÁLLOMÁS 3D második hete vezette a mezőnyt.

> ami jön
Pusztán egyetlen filmmel készül Hollywood a következő hétvégére. A KAPTÁR: TÚLVILÁG 3D azonban ígéretes versenyzőnek tűnik, hiszen a korábbi részek 50 millió tájékáig jutottak az extra dimenzió apropóján beszedett felárak nélkül. Na persze, láttunk már falon pókot idén, például a STEP UP 3D esetében...

> a top 10
1. The American ($13.2m/$16.3m)
2. Machete ($11.4m/$11.4m)
3. Takers ($10.9m/$37.3m)
4. The Last Exorcism ($7.3m/$32.1m)
5. Going the Distance ($6.9m/$6.9m)
6. The Expendables ($6.6m/$92.2m)
7. The Other Guys ($5.3m/$106.8m)
8. Eat Pray Love ($4.8m/$68.9m)
9. Inception ($4.6m/$277.1m)
10. Nanny McPhee Returns ($3.5m/$22.4m)

> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje (Gamer)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Veszélyes Bangkok)

kövess twitteren!

Címkék

box office grindhouse george clooney drew barrymore action rodriguez romance exploitation spy movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr464538651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása