aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2009: a tíz legjobb film Zalaba_Ferenc
2010. január 02. 10:48:35

Kategória: 57 komment

Lefutottam a tiszteletköröket és vagy huszonháromszor átrágtam magam a sorrenden - higgyétek el, nem volt könnyű -, és megint csak arra jutottam, hogy nem volt rossz ez az év, de lehetett volna... De tényleg lehetett volna jobb is? Nem csak arról van szó, hogy XY éves koromra már minden filmes archetípust megismertem és egyszerűen már nem tudnak úgy meglepni, hogy kiugorjak a nadrágomból? Lehet, hogy az internetnek hála most már tényleg mindenhová ellátunk és most már nem tudunk új felfedezéseket tenni?

A mozi bizonyos vetületei konstans fejlődésen mennek keresztül: napról napra új technológiák debütálnak - és nem csak a 3D: a minap olvastam egy új maszk-felrakási eljárásról, amely jelentősen megrövidíti a maszkmesterek munkáját, így aztán Hellboynak/Mystique-nek/Gimlinek/stb. nem kell hajnali 3-kor beülnie a székbe, hogy aztán félálomban mondja végig a szövegét. Az új technológiák mellett új trendek is érkeznek, pontosabban újnak ható trendek, mert manapság már csak ráncfelvarrásról és remixekről beszélhetünk, és bármennyire sokan verik a nyálukat a mozIQ haláláról (néha én is szoktam, nem tagadom), azért minden TRANSFORMERS-re jut egy THE DARK KNIGHT, és minden AVATAR-ra egy DISTRICT 9 (kinek mi a kenyere, ugyebár). Szóval jó filmek voltak, vannak és lesznek - a dimenziók és éveim számától függetlenül. Itt jön tíz. (Kapcsolódó anyag: Top 2008, Top 2007, Top 2006, Top 2005)

Lefutottam a tiszteletköröket és vagy huszonháromszor átrágtam magam a sorrenden - higgyétek el, nem volt könnyű -, és megint csak arra jutottam, hogy nem volt rossz ez az év, de lehetett volna... De tényleg lehetett volna jobb is? Nem csak arról van szó, hogy XY éves koromra már minden filmes archetípust megismertem és egyszerűen már nem tudnak úgy meglepni, hogy kiugorjak a nadrágomból? Lehet, hogy az internetnek hála most már tényleg mindenhová ellátunk és most már nem tudunk új felfedezéseket tenni?

A mozi bizonyos vetületei konstans fejlődésen mennek keresztül: napról napra új technológiák debütálnak - és nem csak a 3D: a minap olvastam egy új maszk-felrakási eljárásról, amely jelentősen megrövidíti a maszkmesterek munkáját, így aztán Hellboynak/Mystique-nek/Gimlinek/stb. nem kell hajnali 3-kor beülnie a székbe, hogy aztán félálomban mondja végig a szövegét. Az új technológiák mellett új trendek is érkeznek, pontosabban újnak ható trendek, mert manapság már csak ráncfelvarrásról és remixekről beszélhetünk, és bármennyire sokan verik a nyálukat a mozIQ haláláról (néha én is szoktam, nem tagadom), azért minden TRANSFORMERS-re jut egy THE DARK KNIGHT, és minden AVATAR-ra egy DISTRICT 9 (kinek mi a kenyere, ugyebár). Szóval jó filmek voltak, vannak és lesznek - a dimenziók és éveim számától függetlenül. Itt jön tíz. (Kapcsolódó anyag: Top 2008, Top 2007, Top 2006, Top 2005)

10. SEVEN POUNDS (USA, 2008, Gabrielle Muccino)

A kritika többé-kevésbé kivégezte, az akadémikusokat hidegen hagyta és eme blogon is lesz legalább két olyan delikvens a szerkesztők között, aki a címet látva hangos "NOOO!"-t ereget az égbe. Meg tudom őket érteni: Will Smith románcba foglalt megváltás-története giccses, mint állat: a lehető legrosszabb jukebox-nótákat veti be és bizony ott kumulálódik benne egy olyan jelenet, melyben a főhős szarrá ázva rohan az utcán a szerelme miatt. De mire ez bekövetkezik, addigra az ember akciós lánya is egyfajta esőfüggönyön keresztül mered a filmre, és miközben a könnyeit törölgeti serényen, arra gondol, hogy milyen rég volt már, hogy egy film első percében berántotta és rákattintotta arra a történetre, amely talán hamar megfejthető (annyira azért nem), viszont legalább olyan gyorsan át is érezhető. Megvan: érezni, ez az, ez kell.

9. DISTRICT 9 (USA/Új-Zéland, 2009, Neill Blomkamp)

Mikor a szegénylegény felkerekedik és fele királysággal tér haza. Blomkamp mesébe illő felemelkedése egy YouTube-videóval és néhány reklámmal, valamint egy neves mentorral és egy hamvába holt HALO-filmmel kezdődött, majd egy ügyesen összeollózott története, tökéletes szerkezete, hiteles főhőse és még egy üzenettel is rendelkező filmsikerrel végződött, amely kb. annyiba került, mint dr. Manhattan pöcse, mégis ráfeküdt a box office-ra. (Kritika.)

8. LåT DEN RäTTE KOMMA IN (Let the Right One In, Svédország, 2008, Tomas Alfredson)

Kritikámban görcsösen belekötöttem abba, hogy a film egy szokatlan házasságról szólt, csupán a vőfély maradt otthon. Időközben azért rájöttem, hogy ez a svéd hideglelés egyáltalán nem erről szó. Nem a klasszikus vámpírhistória újszerű tálalásáról, egy körbe ujjongható arthouse horrorról, hanem annál sokkal emberibb tényezőkről: a magányról, az elidegenedésről, az első szerelemről, az utolsó szerelemről, a ragaszkodásról... az aberrációkról, a kihasználtságról, a visszaélésekről és végső soron egy majdani sorozatgyilkos lelkéről.

7. HAPPY-GO-LUCKY (Anglia, 2008, Mike Leigh)

Állítólag a szociodrámák kisrealista nagymestere azért forgatta le a HAPPY-GO-LUCKY-t, hogy kritizálóinak orrárra koppintson: tudok én ám feelgood filmet is forgatni, ha akarok. Bullshit. Bár Polly története szellemes és romantikus, a film lényege mégis inkább egy félreértett személy drámája, kinek tragikus sorsát nem csak a bigott sofőr verbális támadása, de a hajléktalannal való életveszélyes kokettálás is megjövendöli. Leigh ettől függetenül volt olyan furmányos és nem tűzött oda egy újságkivágást a film végére, amelynek headline-ja kb. így szólt volna: "Holtan találtak egy általános iskolai tanárt. 26 késszúrás végzett vele". (Kritika.)

6. THE WRESTLER (USA, 2008, Darren Aronofsky)

Rehabilitációs történet kamerán innen és túl. A tékozló fiú visszatért: Hollywood imádja az ilyesmit, mi meg persze átlátunk a szitán, de ha az álomgyárnak van olyan meggyötört szereplője, aki megérdemli az újra felzengő hozsannát, akkor Mickey Rourke mindenképpen az. Aronofsky minimalista eszközökkel leforgatott haláltusa-tézise pedig igazi férfihimnusz. (Kritika.)

5. BIKUR HA-TIZMORET (The Band's Visit, Izrael/Franciaország, 2007, Eran Kolirin)

Képzeld el a LITTLE MISS SUNHINE-t a tapsjelent nélkül, a NO MAN'S LAND-et vérfürdő nélkül vagy a THE VISITOR-t daesu véleménye nélkül. Naiv és túlon-túl optimista, ugyanakkor emberi és nagyon-nagy szerethető mese, amely egy olyan világ ígéretét hordozza magában, melyben a terrorizmus már csak a divatzsargon része lesz (értsd: fashion terror). A filmet a 2008-as izraeli filmhét keretében pörgették, talán egyszer hagyományos forgalomban is eljut hozzánk. (Kritika.)

4. THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON (USA, 2008, David Fincher)

A 2009-es Oscaron egy túllihegett mesefilm csúnyán elverte, mások szemében pedig olyan, mint a FORREST GUMP, csak más defektusokkal. Tévednek. A GUMP az életről regél, a BUTTON pedig a halálról. Az elmúlásról, amelyhez napról napra közelebb kerülünk: te is, én is, még Megan Fox is, bármennyire nehéz ezt róla elképzelni. Benjamin Button holtan születik, a halál veszi körül az öregek otthonában, a háborúban és akkor is, mikor a tetszhalott Tilda Swintonnal szembesül. Tökéletesen érthető az a döntés, amit Button élete alkonyán (hajnalán) hoz, mellyel jól be is tesz a hollywoodi nagydrámáknak és az Oscar-esélyeknek. Számít ez? (Kritika.)

3. UP (USA, 2009, Pete Docter/Bob Peterson)

Nem, nem és nem. A Pixar nem hibáz. Míg az összes többi animációs stúdió nem képes rádöbbenni arra, hogy egy "rajz"film nem csupán audiovizuális gegek egymásra lapátolásáról szólhat, addig a San Francisco mellett székelő varázslók emberibbnél emberibb történeteket mesélnek el, amely legalább annyit mond egy 6 évesnek, mint egy 66 évesnek: legutóbb egy olyan szerelemről szőttek futurisztikus mesét, amely túlnőtt a szerves anyagon, most egy síron túli love story-t oltanak kalandfilmbe. És az a nagy kaland, melyet eleinte én is hiányoltam, ott van egy megtört ember feleszmélésében. (Kritika.)

2. STAR TREK (USA, 2009, J.J. Abrams)

A sors iróniája, hogy a nyár legjobb filmje egy olyan franchise áthangszereléséből született, amelynek (az utóbbi években főleg) nem sok köze volt ehhez a szezonhoz, hisz a STAR TREK univerzumát mindig is körbelengett egyfajta karót nyelt sznobéria, ami megakadályozta abban, hogy kitörjön abból az egyre szűkösebb és életképtelenebb szegmensből, melyben politikailag korrekt és képzelet-gazdag kalandjai miatt tulajdonképpen nem sok keresnivalója volt. J.J. Abrams kellett hozzá, hogy ez a doktrínaváltás végre bekövetkezzen, és én emiatt rettenetesen boldog vagyok: egy új, szellemes, kalandos és okos franchise kapott űrszárnyra, amely olyan messzire merészkedhet, ahol még ember nem járt. Talán csak George Lucas. (Kritika.)

1. INGLOURIOUS BASTERDS (USA/Németország, 2009, Quentin Tarantino)

Ravasz fickó ez a QT. Direkt legyártott egy ócska filmet (DEATH PROOF), csak hogy következő munkáját jobb színben tüntesse fel. Nagyon is tudja ő azt, hogy az IB egy motherfucking masterpeice, még arra is veszi a bátorságot, hogy ezt a film végén ki is nyilatkoztassa. De egója nem csak ekkor megy messzire: filmje szentnek és sérthetetlennek hitt axiómákat változtat meg, de hát mindig is ezért szerettük. Bemutatkozása egy rablás történetét mesélte el, melyből maga a rablás hiányzott, második filmjében megöli az egyik főszereplőt, aki aztán a megkavart idősíkoknak köszönhetően később visszatér a filmbe. A BASTERDS - SPOILER!!! - pedig pofátlanul átírja a huszadik századi történelmet, mintha csak egy mese lenne. És még csak nem is emiatt jó. Végre egy hollywoodi film, melyben véresen komolyan veszik a nyelvet; annyira komolyan, hogy II. világháborús szituációja ellenére nem a felvillanó pisztolyok és puskák a legveszélyesebb fegyverek, hanem a szavak és mozdulatok. Kegyetlen humora, zseniális karakterei, kiszámíthatatlan fordulatai és feszült helyzetei mellett ennek köszönheti az ünneplést. (Kritika.)

Címkék

star trek up tarantino will smith brad pitt pixar mickey rourke david fincher darren aronofsky top 2009 aeonflux eurocinema top film brit flick

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr74537481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheHungarian 2010.01.02. 11:06:53

NOOO! :)

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 11:08:08

1: igen, te vagy az egyik. :)

Master Tom 2010.01.02. 11:20:44

Én nagyon örülök a Seven pounds listára kerülésének! Sokkoló, tényleg megható élmény volt a film, és azt sem szégyellem, hogy a stáblista alatt bizony a szememmel voltam elfoglalva... Örülök, hogy első helyen hoztad ki a basterdst, nálam is ott a helye! ;)

Mr.Unpronounceable 2010.01.02. 11:23:50

Már ezért a kettő váratlan(5,10) helyezésért megérte elolvasni az egészet.Az elsőt kicsit furcsának tartom, bár nekem is tetszett az IB.A harmadikat és az kilencediket pedig valahogyan pótolnom kéne.Ez egy átlagos lista "megspékelve" néhány extrával.Nagyjából ezt vártam.:)

Süti 2010.01.02. 11:41:37

yuhéé, van két egyezés! :) illetve van még kettő, de az nekem a legrosszabb listán szerepelt :))

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 12:15:21

5: muti. hadd szedjenek szét a többiek is, ne csak én. :)

Ismeretlen_114132 2010.01.02. 13:46:48

Én meg azt hittem rajtam kívül mindenki utálta a Seven Pounds-ot. Ettől függetlenül nálam nem biztos hogy ráfér a 2009-es listára, még nem raktam össze.

tristram 2010.01.02. 13:48:30

Eran Kolirin bemutatkozása tényleg lenyűgöző, ezen a listán simán a legjobb, csak az érdekelne, hogyan kerülhetett be? Nem forgalmazták nálunk 2009-ben, és tavaly sem, de akkor legalább az izraeli filmhéten ment, szóval nem igazán értem, hogy egy 2009-es magyar premiereket tömörítő listán mit keres?

n-drew 2010.01.02. 13:56:21

Azt hiszem lelőtted a Happy-Go-Lucky végét. :-(

Ismeretlen_104632 2010.01.02. 14:00:38

A pankrátor nekem is bejött, de az Engedj be! és a Benjamin Button már kevésbé. A Star Trek szintén jó volt.

TheHungarian 2010.01.02. 14:27:44

9: Abban a filmben nem nagyon van mit lelőni. Bár tény, hogy a főszereplőt én lelőttem volna.

greg 2010.01.02. 14:29:59

jó kis lista, valami azonban feltűnt: az értékelések (x/10) és a 10-es lista kapcsolata nem éppen következetes. az első tíz helyezettet így értékelted: 8, 8, 8, 9.5, 9, 9, 9, 8.5, 8.5, 9 (plusz a coraline-ra 9-est adtál, a listára viszont nem került fel) mióta a kritikustömegen regisztráltam, észrevettem magamon, hogy csak egy-egy számot rendelek hozzá a megnézett filmhez, és ha kérdezik milyen volt, gyakran csak annyit mondok, hogy hát ez egy 3as volt (ott ugye 1-től 5-ig megy a skála). na mind1, csak érdekes, hogy az amúgy objektív számozás is félrevezető lehet

Süti 2010.01.02. 14:58:20

TOP 10 1, The Curious Case of Benjamin Button - 100% 2, Changeling - 100% 3, Star Trek (2009) - 100% 4, 9 (2009) - 100% 5, Avatar - 100% 6, Gran Torino - 90% 7, Coco avant Chanel - 90% 8, Doubt - 90% 9, The Reader - 90% 10, Australia - 90% BOTTOM 10 1, Kis Vuk - 0% 2, Üvegtigris 2 - 0% 3, Á l'interéieur - 20% 4, Lat den rätte komma in - 20% 5, Christmas Vacation (1989) - 20% 6, The Unborn - 30% 7, Jaws: The Revenge - 30% 8, Haunting in Connecticut - 30% 9, District 9 - 30% 10, Coraline - 30%

Ismeretlen_16964 2010.01.02. 15:36:09

Ne nevettess már, tényleg ennyire nehéz kapitális Å és Ä betuket szerezni? :)

n-drew 2010.01.02. 15:46:56

10. Ismételtel elolvasva a kritikáját talán mégsem. :-)

Ismeretlen_62806 2010.01.02. 16:31:41

NOOO! :)

Action 2010.01.02. 16:34:37

Jó lista. Nálam a Star Trek az első, de a Basterds is nagyon tetszett. Jók még: District 9, Up!, Watchmen, Engedj be, Avatar. Szóval jó volt a 2009. év. :)

Deadly 2010.01.02. 17:12:02

megszültem, bár csak kimásoltam miket értékeltem imdbn a voting historyban (így nálam minden csak 1x van értékelve, még ha többször is láttam), rendeztem excelben, kicsit szűkítettem a 10es és 9es filmeket és ez lett a végeredmény, sorrend nélkül: -District 9 Az egyetlen 10es idén. bele-belefeledkeztem a nézése során, hogy filmet látok. -Seven Pounds Ez meglepett, mert úgy emlékeztem 7est adtam rá, de úgy néz ki, engem is meghatott. -Duplicity Végig szórakoztató, könnyed és kavarós és hiába teljesen következetlen, én végig vigyorogtam a nézése közben. -My Sassy Girl ez a remake és nekem kb egy szinten van a 500 Days-szel. kellemes, megható és látványos: még több Yann Samuell filmet! -The Hurt Locker a vége dobott rajta, mert elgondolkoztam. nem tudom már min, de az élmény megmaradt. -World's Greatest Dad Robin Williams nagyot alakít ebben a drámában, ami sokkal humorosabb, mint rengeteg vígjáték és rendkívül ötletes. láttunk már ilyet is, de ilyen jól, keveset. -Pandorum egy percig sem ül le a film, mindenféle igényt kielégít, a klausztrófóbiát és a gore-t is és remek befejezés. -Zombieland A feel-good zombifilm, nagyon nagy poénokkal, remek rendezéssel és BM! -(500) Days of Summer Ez a film nem maradhat le a listáról, eszméletlen. -Avatar Annak ellenére, hogy sem a 3D, sem a film nem ért fel a hypehoz, de ez egy maximalistán jól összerakott 3 órás mozi, amit már milliószor láttunk és millióegyedszer is működik. a fa, az monumentális! -Star Trek a 11edik a top10es listán, másodjára is ugyanakkora élmény, mint elsőre. remek reboot. annak ellenére, hogy nem bírom a STet.

Ismeretlen_90239 2010.01.02. 17:49:46

nálam District 9 az első helyen. a film egész egyszerűen lenyűgözött. a többi már nem is fontos.

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 20:53:55

8: az idén látott legjobbak alapján állítottam össze a listát. pl. szerepelt volna a CHAGEING, csak azt még tavaly sikerült elcsípnem. ugyanez igaz a THE VISITOR-ra is. a THE BAND'S VISIT-et egyébként a filmhét egyik lebonyolítójától kaptam meg.

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 20:56:28

9: nem én. :) ezt a befejezést csak hozzágondoltam.

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 21:00:15

12: a filmek értékelése is változhat, de mikor egy filmet pontozok, akkor azt önmagában értékelem, ám ha listát készítek, akkor egymáshoz képest is értékelem őket.

Ismeretlen_1068 2010.01.02. 21:02:28

18: a PANDORUM kifejezetten rémes volt, már ami a kivitelezést illeti, amúgy volt benne egy-két érdekes gondolat, csak mint mindig, a végét megint sikerült kitalálnom. :(

Ismeretlen_87626 2010.01.02. 21:27:47

Gonosz linkelős emberke leszek, itt az én top10-em: http://videodrome.freeblog.hu/archives/2010/01/02/Toplistazunk/ AE listájához: Seven Pounds egynek jó volt, 6-7/10. District 9 egyáltalán nem tetszett 4/10. Let the right one in mestermű, de nálam már tavalyinak számít:) 9/10. The Wrestler szintén oda megy nálam, ez egy kellemes 8/10. Happy Go Lucky kimaradt, pótlása folyamatban. BIKUR HA-TIZMORET-et pont a Te ajánlásodra néztem meg, nagyon nagyon kellemes élmény volt. 8/10. Benjamin Button elsőre tetszett, de túl mély nyomot nem hagyott. Viszont újranézném mindenképpen, és akár DVD-n is jöhet. 8/10. UP:a leggyengébb Pixar...4/10, pedig a házasság gyorsan múló éveinek bemutatása kivételes volt. Star Trek: egyértelműen az év blocbustere. 9/10 Basterds: No.1. 10/10

Ismeretlen_122577 2010.01.03. 09:33:23

Nagyon remek lista! Örülök, hogy a District 9 felkerült, az Avatar pedig nem, ugyanis az előbbi valóban sokkal-sokkal többet elmesél, és csak az az egyetlen hibája, hogy a második egy órában nagyon az akcióra mentek rá. Az Avatar viszont ugye mégcsak túl sokat sem mond... A Star Trek nekem is nagyon tetszett, bár nekem az egész franchise a szívemhez nőtt, úgyhogy meglepett, hogy itt elég sokan az év 10 legjobb filmjei közé soroltátok. A Basterds-t meg kénytelen leszek beszerezni és megnézni, hihetetlen, hogy még nem láttam, pedig mennyien dícsérik!

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 09:48:41

24: most akkor vonuljak át én is észt osztani? :)

Ismeretlen_87626 2010.01.03. 11:02:20

E:Úgy látom már megtetted, ha nem is ilyen hosszasan:)

[bs] · http://filmvilag.blog.hu/ 2010.01.03. 11:02:40

Szőrszálhasogatnék: nem lenne bölcsebb kiírni zárójelben a magyar címeket is? Nekem speciel a BIKUR HA-TIZMORET nem sokat mond, de a magyar cím egyből beugrott volna. Jut eszembe: ha véletlenül egy kínai / hongkongi / japán / koreai / arab film is felkerül a listádra (erre mondjuk nem sok esélyt látok), ugye azokat is eredeti nyelven, kínai / hongkongi / japán / koreai / arab karakterekkel fogod leírni? ;) Tényleg: a 추격자 igazán felkerülhetett volna a listára. A Titanicon láttam telt ház mellett, élmény volt látni a közönség reakcióját. Egyik pillanatban röhögés, aztán síri csend.

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 11:15:20

29: ez övön aluli volt. :) amúgy véletlenül lehagytam az angol címeket a zárójelből, mindjárt pótlom. a CHASER 10/4. öncélú és teljesen hiteltelen erőszakparádé, amely számtalan alkalommal elbukik a "kicsi a világ" analógián, hogy a rendőrség komplett inkompetenciájáról ne is beszéljek. majdnem felkerült a másik listára.

anita 2010.01.03. 11:18:07

Az én életem is könnyebb lenne, ha a magyar címet is láthatnám..

[bs] · http://filmvilag.blog.hu/ 2010.01.03. 11:44:23

29. valami azt súgja, te is azok közé tartozol, akik nem tudják megemészteni az igen-igen sajátos koreai stílust, ami ugye a nagyon éles műfaj- és hangulatváltásokra épül. :) "amely számtalan alkalommal elbukik a "kicsi a világ" analógián, hogy a rendőrség komplett inkompetenciájáról ne is beszéljek. " A rendőrség "direkt" inkompetens, pont ez a filmben a vicces, ettől lesz részben szatíra a történet.

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 11:47:18

31: nem jött át ez a humor. amúgy ne tudd meg, mennyit hadakoztam drillerrel a koreai filmek sajátos stíluselegye mellett kardoskodva, de szerintem ez a csoda is három napig tartott, most már inkább idegesít a katyvaszolás.

Agi 2010.01.03. 12:03:17

csak egy megjegyezes a District 9 Del-Afrikai film nem pedig Ujzeland/USA!!!ha vki kritikat ir eloszor nezzen utana jobbana dolgoknak!

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 12:06:40

33: ó, ha nem lennél ilyen kioktató, akkor kisebb lenne a lebőgésed: http://us.imdb.com/title/tt1136608/ Country: USA | New Zealand attól még, hogy a HELLBOY II-t etyeken forgatták, nem lett belőle hirtelenjében magyar film.

feri · http://mozisblog.blogspot.com 2010.01.03. 12:19:33

a legjobbak szerintem: A bombaszakértő Ki nevet a végén? Avatar Fel! District 9 Star Trek Hold Gyakran ismételt kérdések az időutazásról A Nyár napjai Becstelen Brigantyk (utólag ide biggyeszteném a tegnap látott Mary and Max-et, ami 10/10 pont, fergeteges szatíra, összeszorult torok, elgurult áll.)

Ismeretlen_9654 2010.01.03. 13:41:22

remek lista. majd jövök egy top tennel én is még.

Ismeretlen_78049 2010.01.03. 14:17:37

Sajna ebből csak kettőt láttam, de a pankrátort (személyes okokból nem tenném a 6. helyre) Még csak egyszer láttam, de a film még mindig feldolgozás alatt. A gombos meg ... inkább hagyjuk. Pitt, bár nagyon szép pasi (volt a viharos izében) ennél nem sokkal több. Egyszer láttam valóban játszani, az meg a Mr. és Mrs. Smith volt. Ennyi. Star trek alapból elvetendő, mert nem szeretem a stílt. Grrrr. A többiről no comment. Will eljátszotta a szerepét az egyszemélyes izében, mert agyon kapartam magam mire végignéztem, így hanyagolom az ipsét egy darabig. A többi meg jelenleg általad ajánlás alatt :)

frmn 2010.01.03. 14:45:18

Egy-két kivétellel nagyon jó lista, az első hely birtokosa vitathatatlan, a másodiké már vitatható, a többi meg már szinte részletkérdés.

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 15:09:08

38. IT. IS. NOT. GAY. most már tessék beletörődni. :)

Ismeretlen_28146 2010.01.03. 15:28:05

Nem tudom, imádom a koreai filmeket (s igen, a romantikus komédiáikat is), de a My Sassy girl se eredetiben, se remake-ben nem jött be... Az UP, meg az Engedj be nálam is a top 10-ben, annak is az elején, de nálam még az Avatar is helyett kapott.

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 15:40:58

40: én is kiszabottul utáltam; a PLEASE, TEACH ME ENGLISH csilliárdszor viccesebb volt.

Ismeretlen_87626 2010.01.03. 16:31:41

DafkeDinka: pedig Pittnek rengeteg emlékezetes alakítása van...

Daemiaen 2010.01.03. 16:37:09

Az én 2009-es top 20-am: 1. The Princess and the Frog 2. The Wrestler 3. Up 4. Sunshine Cleaning 5. Changeling 6. State of Play 7. Gran Torino 8. Un prophéte 9. In the Loop 10. Frost/Nixon 11. Avatar 12. The Limits of Control 13. Entre les murs 14. Coraline 15. Aanrijding in Moscou 16. Inglourious Basterds 17. Moon 18. Slumdog Millionaire 19. Låt den rätte komma in 20. Adventureland

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 20:56:13

43: nem akarsz írni nekünk egy mélyelemzést a THE LIMITS OF CONTROL-ról? :)

henryjones 2010.01.03. 21:51:35

Off: Rájöttem. Édes Aeon...én......asszem........ szerelmesvagyokbeléd.(nem a toplista miatt) Tudom, pározott vagy, de nem hiszem hogy ilyen dolog bárkit is visszatartott volna a gyarló (mit gyarló, normál) ember történelmében. Szóval megkereslek, megtalállak, és...megcirógatlak. :(

Ismeretlen_139112 2010.01.03. 23:07:25

Azért a D9 _annyira_ nem volt jó. Azt nem vitatom, hogy jobban összeáll, mint az Avatar, na de nagyságrendekkel kevesebb forgott kockán, és meg se próbált igazán világot építeni. A prawnok szó szerint és képletesen is csak lebegnek Jburg felett. A műfaji bakugrásokat meg sokan értékelik, és tény hogy egész gördülékenyek, de nekem akkor is egy kicsit sok volt. Ráadásul sokszor tök ugyanazokat a klasszikus eszközöket és motívumokat használja, mint az Avatar. Wikus története ugyanúgy a monomyth adaptációja, a cselekmény egész picit cinikus megközelítéssel ugyanúgy szétkapható (vagyis alapból meseszerű, valóságtól elrugaszkodott), a mondanivalóban ugyanúgy akad naivitás... Összességében szerintem az Avatar (a saját, már sokszor kitárgyalt gyengeségei ellenére) valamivel maradandóbb film lesz még az elkerülhetetlen folytatások nélkül is, és messze nem csak a technológia meg a bevételek miatt. Persze Blomkampra ettől még ugyanúgy figyelni kell, csak szerintem lesz neki nagyobb és emlékezetesebb dobása is még a jövőben, a D9 meg megmarad inkább kultnak. Szóval oké, hogy a te személyes listád és ízlésed, de azért ezt a durva alá-fölérendeléses dolgot, ezt nehezemre esett szó nélkül hagyni. Főleg hogy a hasonlatpárodban kvázi a TF2-vel hozod egy szintre, ami meg már tényleg túlzás ;)

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 23:47:51

45: igazán lekötelezel, de... szóval lekötelezel. :)

Ismeretlen_1068 2010.01.03. 23:56:00

46: a D9-ban is ott van a folytatás lehetősége (sőt tudtommal tervbe is van véve), viszont az analógiám nem túlzó: a TDK és a TF is hozott anyagból készült és az egyik a történetre és a szereplőkre gyúrt rá, a másik pedig arra, hogy nagy legyen és látványos, s ugyanez elmondható a D9-ról is, csupán a sztori nem hozott, hanem saját világot épít. nagyon jó lett volna, ha jake sully-ból nem lesz egyik pillanatról a másikra népvezető hős, egy csinált figura. wikus átalakulása sokkal hitelesebb, mint ahogy a filmben felvázolt szituáció is több dimenzióval rendelkezik, mint az AVATAR 3D-je. természetesen nem tökéletes (pl. az AVATAR-ban a "járművekre", azaz az állatokra való ráhangolódás sokkal jobban tetszett, míg a D9-nál nem értem, miért tudott az emberünk űrhajókat és mech-eket vezetni attól, hogy nőtt egy idegen kacsója).

Ismeretlen_139112 2010.01.04. 00:36:45

Bocs, de a TF egy szar, ahogy te magad is írod, ezzel az Avatart semmiféle analógiába nem lenne szabad állítani. Nevezz ki egy mittomén, Iron Mant a hasonlatbeli párjának, és akkor szavam se lehet. És mondom, a D9 is számtalan sebből vérzik, erősen jóindulat kérdése, hogy számon kéri-e rajta az ember. Az Avatarnál pedig sok olyan motívumot kritizálsz, ami bár nekem se tetszik, de egyszerűen szükséges feltétel ahhoz, hogy a mese, a mítosz összeálljon. Ha Jake úgy marad, ahogy a régi forgatókönyvben, semmi hős-szerep, akkor nem tartana itt a film sem... Csak így kerek az egész; a Star Warsban se halhatott meg se Han Solo, se Lando a Jediben, meg mittomén, lehetne sorolni a szükségszerűségeket. Jack is francnak hal meg a Titanic végén, amikor kimászhatott volna valamire a vízből, nem? Ez van, itt mi vagyunk a kisebbség az ízlésünkkel, de azért tegyünk már különbséget Cameron tudatos építkezése és Bay ahogy esik úgy puffan filmkészítése között...

Ismeretlen_1068 2010.01.04. 07:30:10

49: ebben az összehasonlításban most az másodlagos, hogy a TF2 vagy az AVTR a rosszabb film (természetesen az előbbi :). az a lényeg, hogy az egyik a sztorira gyúr rá, a másik a látványra, s ez el is dönti, hogy melyik a néző mely érzékszerveire alapozza sikerét.

Deadly 2010.01.04. 09:02:53

45: én visszautalnék a 39re. :D

Ismeretlen_139112 2010.01.04. 17:41:28

AE Sztem meg még mindig az a bajod, hogy elképzeltél magadnak egy filmet és nem azt kaptad Camerontól... ;)

Ismeretlen_1068 2010.01.05. 10:49:40

52: nem, az a bajom, hogy tizenakárhány évnyi munka mellé csak egy ilyen forgatókönyvre tellett.

Ismeretlen_139112 2010.01.05. 12:07:29

Attól hogy 97-ben írta a scriptmentet, még nem dolgozott rajta folyamatosan 12 évig... 2005 körül vette elő újra. Egyébként meg sztem azért jó tananyag lehetne közönségfilm 1x1-re ;)

Ismeretlen_1068 2010.01.05. 12:19:44

54: van, aki három nap alatt jobb forgatókönyvet ír ennél. figyi, értem én, hogy cameron biztosra akart menni, nem kockáztatott, mindenkihez beszélt, stb-stb., de ennek az az ára, hogy a film nem lett kitűnő. ha majd elmúlik az IMAX és 3D okozta rózsaszín köd, és már "csak" BD-n meg DVD-n meg tévében lehet elcsípni a filmet, jó néhányan rádöbbennek majd, hogy nem értik, hogy most akkor mitől is voltak úgy odáig. ha megnézed a JURASSIC PARK-ot, az akkor forradalminak számító trükkök közül jó néhánynál kilóg a lóláb, a film mégis kibaszott jó, mert a kiváló figurákat mozgató, jó forgatókönyv és spielberg mesterien építi benne a feszültséget, az "akciójelenetek" pedig kreatívak, ügyesek és messze nem a megalomániáról szólnak, mint sok mai megablockbuster.

"L" 2010.01.06. 20:10:52

Biztos keveseket érdekel, de azért közzé teszem nektek az én 2009-es favoritjaimat: 01. Watchmen 02. The Hangover 03. Inglorious Basterds 04. Star Trek 05. The Curious Case of Benjamin Button 06. Changeling 07. The Wrestler 08. Gran Torino 09. Zombieland 10. Up 11. Rock'n Rolla 12. Knowing 13. The Last House on the Left 14. Law Abiding Citizen 15. District 9 16. It's complicated 17. He's just not that into you 18. G.I. Joe: Rise of the Cobra 19. Gamer 20. Marley & me

Jack Skellington 2010.01.07. 18:39:33

Íme az én 2009-s TOP listám: 1. Departures 2. Away We Go 3. (500) Days of Summer 4. The Wrestler 5. Happy-Go-Lucky 6. Coraline 7. Let the Right One In 8. Hunger 9. The Visitor 10. Gran Torino 11. Moon 12. Mermaid (Rusalka) 13. There Will Be Blood 14. Lars and the Real Girl 15. The Hurt Locker 16. Elegy 17. inglourious Basterds 18. Star Trek 19. Ordinary People (2009) 20. The Curious Case of Benjamin Button

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása