aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: ice age 3d - dawn of the dinosaurs (2009) Zalaba_Ferenc
2009. június 25. 13:57:41

Kategória: film 10 komment

Azt hiszem, ez volt az első olyan 3D-s rajzfilm, ami egyáltalán nem a 3D-ről szólt: eddig minden egyes olyan animációs film, amely kimerészkedett a harmadik dimenzióba, rendelkezett minimum egy "moneyshot"-tal, amelyikben egy rágcsáló egy bottal kinyúl a közönség felé vagy belógó tárgyak elől elhajolgatva hullámvasutazik.

Hmm, jobban belegondolva, ilyen jelenet az ICE AGE 3D-ben is akadt, nem is egy...

Gondolhatjátok, mennyire megragadt bennem ez a film, pedig alig egy órája értem róla haza. Ráadásul még egy vallomással is tartozom: a legutóbb végigunatkozott második rész után megfogadtam, hogy már csak egy olyan jégkorszaki mozit vagyok hajlandó végigülni, ami csak és kizárólag Scratről szól, ennek ellenére az ő megmosolyogtató - néhol bájos, néhol szimplán fárasztó - szkeccsei voltak a legzavaróbbak, ugyanis a vásznon akadt egy-két érdekes történés; semmi lebilincselő, semmi korszakalkotó - például egy vemhes mamut és a rá vigyázó és parázó párja, s hasonló családcentrikus bonyolodalmak, melyek nélkülöztek minden olyan brutalitást és izléstelenséget, amellyel manapság nem egy gyerekfilmet próbálnak eladni.

Persze, abban nem vagyok biztos, hogy a célközönség teljes egészében fefogja a tigris kapuzárási pánikját vagy a lajháron kitört anyasági kórt, de biztosan nagy örömmel öleli keblére a falánk kisdínókat, melyekre a teljesen inkompetens Sid próbál felügyelni, Buckról, a félőrült menyétről(?) nem is beszélve, aki a jégpáncél alatt talált, dinoszauruszok és óriásrovarak által belakott elveszett világ (de tényleg) önjelölt Tarzanja. Eredetiben Simon Pegg osztja neki a hangot, a szinkronban viszont ormánypártnak nevezi a mamut duót, s hasonló elmés szóvirágokat ereget.

A cselekmény igazából alibi, a kalandok újrahasznosítottak (egy adag szédítő csúszda, egy adag platformos ugrálósdi a forró láván, egy adag menekülés valami nagy vérszomjas dög elől), mégsem tudom bántani a filmet, mert ártatlan, mint a ma született mamutgida, ugyanakkor szeretni sem tudom, ugyanis a belé őlt munka ugyan kiütközik rajta, de a szeretet nem igazán.

Címkék

kritika animation 5csillagos ice age sequel 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr514536834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_114132 2009.06.25. 15:24:11

Az ilyen mozikkal ugye csak az a gond van, hogy anyu és/vagy apu is beül rá, és ha már ott vannak, akkor talán nekik IS szólhatna. Erre egyedül talán a Pixar ügyel, a többiek meg magasról tesznek rá (vagy csak szerencsétlenül próbálkoznak), hisz a bevétel így is garantált (nem beszélve a kísérő termékekről). Amúgy meg le kéne szokni a animációfilmeseknek a sequel-ekről, elkezdhetnék csinálni a remake-eket!

Seraphin84 2009.06.25. 20:41:17

utálom a Scartet. Proli. A humora is. :))

freddyD · http://www.otherworld.hu 2009.06.25. 21:14:04

Hasonló a véleményünk, max abban nem, hogy az a mókus (ezek szerint Scrat a neve [csak az első részt láttam réges régen]) kicsit sokat szerepelt. Kicsit már fárasztó volt a végére, első rész óta azért továbbléphettek volna diós sztorin, running-gag ide vagy oda. Belegondolva én egy dolgot nem értettem még, hogy a dinók miért nem tudtak beszélni? Sosem értettem ezt az ilyen filmekben... És a 3D valóban nagyon alibi volt Itt az én videókritikám, ha érdekelne valakit http://www.otherworld.hu/index.php?page=singlearticle&id=3406

Ismeretlen_1068 2009.06.26. 00:17:22

pizsama: animációs remake? nem is rossz ötlet, szerintem példátlan. :) ugyan ki ne szeretné látni mondjuk a JUNGLE BOOK-ot CG-animált változatban? :)

Ismeretlen_1068 2009.06.26. 00:19:01

freddyD: szerintem olvasd el újra a scratről írt soraimat. a kis szőrös már engem is fárasztott. a beszélő állatokkal bíró animációs filmek alaptörvénye, hogy a puszta testi fölénnyel bíró rosszak soha nem beszélnek... mert minek. :)

freddyD · http://www.otherworld.hu 2009.06.26. 08:15:11

Igazad van, hülyén írtam. Arra gondoltam, hogy te korábbról bírtad azt és csak itt nem. Engem már az első részben irritált. Privát kérdés: A film után kapott narancsos cukorkák ízlettek? Szerintem rettenetesek :P

Ismeretlen_1068 2009.06.26. 08:20:37

ajándék lónak ne nézd a fogát. :) (ehetetlenek.)

Lalee 2009.06.26. 23:15:34

A poszter aranyos viszont aranyos.

Lalee 2009.06.26. 23:17:15

Hopp, szóval helyesen, a poszter viszont aranyos. :D Bocs a dupláért.

Tomika 2009.07.07. 13:04:02

Nekem viszont nagyon tetszett, elejétől a végéig. Igaz nem 3d-ben néztem. :) Simán beleillik a Jégkorszak sorozatba, jobb, mint a 2, szerintem. Voltak jó poénok és az új szereplő, Bákk is jól sikerült, belesimult a történetbe. (nemkülönben Rudi :>). A régi gárda meg hozta magát, Scrat megjelenéseit is sikerült feldobni kicsit. Jól szórakoztam, majd lehet megpróbálom 3d-ben is.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása