aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: reservation road (2007) Zalaba_Ferenc
2009. április 17. 15:59:49

Kategória: 1 komment

Mondjuk, hogy még nem láttad a filmet, én meg csak sorolom a tényeket. Hotel Ruandával már borogató Terry George, aki jelen esetben rendezőként adaptál, de tilts el egy írót attól, hogy belefirkáljon a szkriptbe. Tökéletes drámai preparátum: séta a baleset és vétlen gyilkosság szürkületbe burkolózó határán, egy hétköznapi tragédia apropóján, mely veled is megtörténhet, bárhol, bármikor. Generációjának két igen kiváló színésze, Mark Rufallo, és a megpendített visszavonulása okán lassan minden filmben megbecsülendő Joaquin Phoenix. És akkor most képzelj el egy udvart, ahol a tökéletesen komponált, krómozott Cadillac-alkatrészekből egy böszme zetort rak össze az élet. Illetve dehogy az élet. A dilemma egyszerű: Terry George ennyit tud, és a míves Ruandát egyszerűen csak vak tyúkként jegyzi; vagy a korábbi a sztenderd, legfrissebb munkája pedig baleset. Abból is a cserbenhagyásos fajta. Válasz a következő filmjében, én drukkolok.

A sokat ígérő alapanyagokon túl az első fél óra is mintaszerűen összerakott. Egy kisfiút halálra gázolnak, a tettes továbbhajt. Pillanatok alatt feláll a szín, a sokkoló veszteség feldolgozásával birkózó mintacsalád, és az elkövető, az egy szem fiának élő elvált apa. Az érzelmi tónusok felerősítése végett alkalmazott karakter-tipizálás pedig érdekes hozadékkal kedveskedik: a szuperboldog família szuperfájdalmától mindössze egy snittre a védhető és érthető sunnyogás - s ahol ilyen rövid idő alatt cserélhetjük az ügyész szerepét az ügyvédére, ott bizony emocionálisan igénybe van véve a szervezet. Csak hát erre nem fizet az átlagjúzer. Hollywoodnak szaftos tagline-ok kellenek a plakátokra, úgyhogy a finoman drámázó első etapot lelakott thrillerklisék egész sora váltja. A műfajváltás senkinek sem tesz jót: Rufallo és Phoenix tanácstalanul téblábolnak, Terry George a számára idegen terepen négy méteres sablonokkal imitálja a munkát, a szépen ívelő dramaturgia pedig Duna-deltába vált, szánalmas mocsárrá változtatva a korábban még büszke folyót.

Finom illat, szájban telt íz, majd dugó és keserű lecsengés. A Cserbenhagyás ennek ellenére sem automatikus lefolyó, mert a téma egyedi, ijesztően hétköznapi, és a még ép rész ezt nagyon szépen körbejárja. Úgyhogy az öt pont jelentse most a félig teli poharat, ne a félig üreset.

 

Címkék

kritika film thriller drama terry george gecco

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr794536543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimp 2009.04.17. 23:50:26

"és a megpendített visszavonulása okán lassan minden filmben megbecsülendő Joaquin Phoenix" - haha, hát te sem olvasod az empire-t:D:D J.P. barátunk valszeg átejt minket. majd hallotok még a projektjéről, eddig még csak nekem mondta el részletesen

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása