aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office special: április preview Takács Máté
2009. április 01. 15:42:00

Kategória: 6 komment

Április a májusi vihar előtti csend szerepét töltötte be mindig is, kevés valamirevaló címet kínálva a közönségnek. Tavaly a legjobb eredmény ezen hónapból a LEPATTINTVÁhoz fűződik, de ez is csupán 62 millió dollárt jelent. A különböző rekordokat immáron hat éve a KI NEVEL A VÉGÉN? tartja, s bár valószínű, hogy ez mit sem változik, most végre látszik egy kis mozgolódás. Ami azt illeti, a 2009-es április izgalmasabbnak ígérkezik, mint az eddigi bármelyik. Íme a 11 országos bemutatóra váró produkció.

11. BUNYÓ (Fighting)
harcosok klubja: Channing Tatum szekere meglódult: a STEP UPban megcsillogtatta lábtudását, s most öklei erejére is fény derül, hogy aztán a nyáron már a KÖZELLENSÉGEK és a G.I. JOE: A KOBRA ÁRNYÉKA egy-egy szerepében domboríthasson. A BUNYÓ nem tűnik többnek, mint a Pitt-Norton kultfilm hígított, jelentőséggel bíró elemeket nélkülöző verziójának, amiben szól a faszájos repzene, a jobb sorsra érdemes Terrence Howard (magára vessen, hogy otthagyta az IRON MANt) pedig dörmögi az életbölcsességeket az újoncnak és közben keveri a kását a háttérben. A tavalyi, nálunk azóta se látott, de tök ugyanerről szóló NEVER BACK DOWN 25 milliót gyűjtött, ami most is a netovábbnak tekinthető. (várható hazai bemutató: július)

10. ADVENTURELAND
vad kaland: A SUPERBAD rendezője saját élményeit vetette papírra, mikor megírta az ADVENTURELAND című vígjátékot. A történet hőse egy fiatalember, aki egy vidámparkban vállal munkát, ahol megtanulja azt, amit érdemes. Ezt a szerepet az eleddig néhány mellékszerepben felbukkanó Jesse Eisenberg alakítja, mellette feltűnik az ALKONYATtal komoly reflektorfényre szert tett Kristen Stewart, és Ryan Reynolds is. Az R korhatáros mozit a Miramax hozza el a népnek, s ez lehet igazán gyenge pontja, lévén a Disney leányvállalata nem jeleskedett mostanság az iparban; emlékezzünk csak vissza a tavaly őszi BLINDNESS sorsára. Azért nyilván megtalálja a közönségét a film a későbbiekben egyéb formátumokon, miután úgy 20 milliót keresett az észak-amerikai piacon.



9. A DOLGOK ÁLLÁSA (State of Play)
sakk-matt: Felsorakozott egy tetszetős színészgárda (nem kevés cserét követően), hogy AZ UTOLSÓ SKÓT KIRÁLY rendezőjének irányítása alatt hollywoodi film készüljön a rendkívül éltetett, azonos című brit minisorozatból. De elég-e Russell Crowe, Ben Affleck és Helen Mirren neve ahhoz, hogy ne legyen anyagi kudarc a dologból? Aligha. Márpedig az előzetes nem segíti a kíváncsiság felkeltését a tömegek számára, úgyhogy a Universalnak nagyon rá kell zendítenie a következő fél hónapban, hogy ne jusson e politikai thriller a korábbi csalódások, így A BŰN ÁRFOLYAMA és a HAZUGSÁGOK HÁLÓJA sorsára. (hazai bemutató: május 28.)

8. DRAGONBALL: EVOLÚCIÓ (Dragonball Evolution)
kámeháme: Az év egyik legelvetemültebb próbálkozása a népszerű manga előszereplős filmes adaptációja. Japánban és Ázsia több egyéb országában már márciusban megmérettetett a VÉGSŐ ÁLLOMÁS és AZ EGYETLEN rendezőjének filmje, s mit szépítsük, legfeljebb közepes eredmények születtek ott, ahol számít. Mindehhez társul a gyatra kritikák tömege és a végtelenül elégedetlen nézők serege. Nem jó jelek, egyáltalán nem. Hogy az amerikai ifjúságból mekkora részt tesz ki a Dragonball-rajongók száma, az rejtély - nem lenne meglepő, ha a film még a 15 milliót sem ütné meg jövő héten esedékes nyitánya során. Nálunk ellenben szép sikerre számíthat az InterCom - már ami a mai viszonyokat illeti -, hiszen elég sokan tudják a sorozatnak köszönhetően, hogy amiről itt szó van, az igazából "szeretet, s barátság". (hazai bemutató: április 9.)

7. A SZÓLISTA (The Soloist)
hegedűs háztető nélkül: Végre mozikba kerül a tavaly novemberről idén márciusra, majd áprilisra halasztott új Joe Wright-film. Most úgy tűnik, a Universal döntése nem volt rossz, hiszen a GETTÓ MILLIOMOSsal szemben esélye se lett volna sehol a produkciónak, s így Robert Downey Jr. a 2010-es Oscar-gálán újfent elindulhat akár, ezúttal több eséllyel - már ha kiterjed ily hosszú távra is az Akadémia emlékezete. Április hava ritkán lát drámát, ami ekkor jött, nem sült el túl jól (ALAMO - A 13 NAPOS OSTROM, A UNITED 93-AS), de bízzunk benne, hogy A SZÓLISTA több fronton is fordító erővel bír. (várható hazai bemutató: szeptember)

6. CRANK 2: HIGH VOLTAGE
halottnak a sokk: Legutóbb meghalt. De már jobban van. Jason Statham esetében ez már csak így megy, s közben egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az akció-rajongók körében - nálunk is. A SZÁLLÍTÓ után újabb korábbi, mérsékelt sikeréhez készült folytatás, azonban ezúttal jó esély van arra, hogy nem csak a producerek, hanem a nézők várakozásai is teljesülnek. A CRANK 2 még az első résznél is gátlástalanabb (Chev már nem éri be csupán Amy Smarttal...), s biztos, hogy a jegypénztáraknál sem gátolja meg semmi, hogy akár már 10 nap után túlszárnyalja az első rész 27 milliós végösszegét.

5. OBSESSED
végzetes vonzerő: Ali Larter a végzet asszonyaként sétál be Idris Elba életébe, s itt bizony házasság nem maradhat törés nélkül. A sértett fél Beyoncé Knowles, aki most már nem csak zenés produkciókban vagy vígjátékokban kívánja megcsillogtatni színészi kvalitásait, Madonna és Jennifer Lopez nyomdokain járva. Az OBSESSED egyébként, noha ismerős történetet tár a néző elé, ígéretes előzetessel bír (amit ne nézz meg - ha láttad, a filmet is), ami egyszerre csalogatja a filmszínházakba az afroamerikai és fehér közönséget is. A Sony filmje okozhatja a legnagyobb meglepetést április hónapban. (hazai bemutató: június 18.)



4. HANNAH MONTANA: A FILM (Hannah Montana: The Movie)
the show must go on: A Disney-nél veszik legszigorúbban a szabályt: amiben akár egy cent is rejlik, azt folytatni kell. A háromdimenziós koncertfilm (amely máig a legjobb mozinkénti átlagos bevétel rekordere az országosan vetített filmek között) után a televíziós sorozat szellemiségéhez még közelebb álló, játékfilmmel jelentkezik Miley Cyrus és alteregója, Hannah Montana. A HIGH SCHOOL MUSICAL 3: VÉGZŐSÖK már bizonyította 90 milliós bevételével a Disney Channel erejét. Bár nincs kizárva egy hasonló adat ezen produkciótól sem, a koncertfilm számainak megismétlése már nagyon kedvező volna; ez 30 millió feletti nyitányt és valamivel több mint dupla ekkora végösszeget takar. (hazai bemutató: április 23.)

3. OBSERVE AND REPORT
szolgál és vét: Seth Rogent már érdemes megfigyelni, mert biztos kiemelt helyet kap a box office-jelentésekben. A FELKOPPINTVA és az ANANÁSZ EXPRESSZ társ-főszerepében bizonyító színész most egymaga indul a mozikasszák bevételére: Jody Hill író-rendező vígjátékában egy bi-poláris pláza-biztonsági őrt alakít. Az idei év eddigi legnagyobb kasszasikere, a PAUL BLART: MALL COP R-korhatáros kiadásával van tehát dolgunk, ami igen jó mókának ígérkezik. Az első kritikák között találni mindenfélét, de az biztos, hogy a nézők kegyeit hamar elnyeri a Warner Bros. bemutatója.

2. MEGINT 17 (17 Again)
hirtelen nem 30: Ez a hónap az alsó-tizenéves leánykáknak kedvez. A 21 éves Zac Efronra, a HIGH SCHOOL MUSICAL sztárjára már egy egész filmet rá mernek bízni, remélve az említett Disney-gépezet közönségének felbukkanását a nézőtereken. A MEGINT 17 egy már meglehetősen kimerített ötlettel él, nevezetesen: a főhős (Matthew Perry) egyszer csak fiatal önmaga (Efron) lesz ismét. Aztán jöhet a szokásos körítés, a Warner számára pedig a zöldhasú szép oszlopokban, a 20 milliós költséget sec perc alatt visszatermelve. (hazai bemutató: május 28.)

1. HALÁLOS IRAM (Fast & Furious)
leghalálosabb iram: A Universal úgy érzi, nem fulladt még le teljesen motorja, s most, stílusosan szólva, jump-starttal ismét a kilenc számjegyű bevételek vidékére kívánja katapultálni a franchise-t a TOKIÓI HAJSZA három évvel ezelőtti, leszállóági 62 milliója után. Ehhez, hogy a kitartóak mellé az egykori nézőket is megnyerjék újfent, visszanyúltak a kezdetekhez (vagyis a Diesel-Walker-Rodriguez-Brewster négyesfogathoz), s az erre épített reklámkampány-vonást nagyon büszkén hirdetik is: Új modell, eredeti alkatrészek. Lelkük rajta, meg Justin Lin rendezőé is, hogy ha színvonalban nem is következik be minőségi változás, a HALÁLOS IRAM anyagilag elég legyen arra, hogy folytatni tudja a március végi SZÖRNYEK AZ ŰRLÉNYEK ELLEN előnyári box office-menetelét. (hazai bemutató: április 9.)

Kommentelj, s áruld el, te melyik filmből nézed ki a legtöbbet fentiek közül? Vagy egyáltalán: melyik érdekel?

Címkék

disney thriller box office comedy beyonce drama jamie foxx action russell crowe zac efron seth rogen jason statham coming soon robert downey jr dragonball vin diesel terrence howard children movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr184536489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_87170 2009.04.01. 17:40:09

Én imádom az első Halálos irambant, nemrég néztem meg 1080-ban, hatalmas élmény volt, úgyhogy alig várom az új részt... Plusz a Szólista érdekel még, de az előzetesével nem nyűgözött le.

Ismeretlen_82723 2009.04.01. 18:45:29

Nekem tetszett az az előzetes. Ahogy a végén Downey csak kinyögi végre, hogy "I'm his **friend**", az...na az.

Ismeretlen_1068 2009.04.01. 22:00:50

szerintem az ADVENTURELAND lesz a hónap sleeperje. mondjuk, fogalmam sincs arról, hogy hány moziban indítják, hány kópiával, stb.

Daemiaen 2009.04.02. 13:58:19

KB. 1 800 moziban. A szólista pedig Amerikában a Paramount/DreamWorks szárnyai alatt fut, azon kívül viszont valóban Universal.

Ismeretlen_1068 2009.04.02. 14:00:28

hmm, akkor legyen mondjuk 15 millió a nyitó hétvégére.

Ismeretlen_1068 2009.04.04. 11:27:24

robbant a F&F.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása