Április a májusi vihar előtti csend szerepét töltötte be mindig is, kevés valamirevaló címet kínálva a közönségnek. Tavaly a legjobb eredmény ezen hónapból a LEPATTINTVÁhoz fűződik, de ez is csupán 62 millió dollárt jelent. A különböző rekordokat immáron hat éve a KI NEVEL A VÉGÉN? tartja, s bár valószínű, hogy ez mit sem változik, most végre látszik egy kis mozgolódás. Ami azt illeti, a 2009-es április izgalmasabbnak ígérkezik, mint az eddigi bármelyik. Íme a 11 országos bemutatóra váró produkció.
11. BUNYÓ (Fighting)
harcosok klubja: Channing Tatum szekere meglódult: a STEP UPban megcsillogtatta lábtudását, s most öklei erejére is fény derül, hogy aztán a nyáron már a KÖZELLENSÉGEK és a G.I. JOE: A KOBRA ÁRNYÉKA egy-egy szerepében domboríthasson. A BUNYÓ nem tűnik többnek, mint a Pitt-Norton kultfilm hígított, jelentőséggel bíró elemeket nélkülöző verziójának, amiben szól a faszájos repzene, a jobb sorsra érdemes Terrence Howard (magára vessen, hogy otthagyta az IRON MANt) pedig dörmögi az életbölcsességeket az újoncnak és közben keveri a kását a háttérben. A tavalyi, nálunk azóta se látott, de tök ugyanerről szóló NEVER BACK DOWN 25 milliót gyűjtött, ami most is a netovábbnak tekinthető. (várható hazai bemutató: július)
10. ADVENTURELAND
vad kaland: A SUPERBAD rendezője saját élményeit vetette papírra, mikor megírta az ADVENTURELAND című vígjátékot. A történet hőse egy fiatalember, aki egy vidámparkban vállal munkát, ahol megtanulja azt, amit érdemes. Ezt a szerepet az eleddig néhány mellékszerepben felbukkanó Jesse Eisenberg alakítja, mellette feltűnik az ALKONYATtal komoly reflektorfényre szert tett Kristen Stewart, és Ryan Reynolds is. Az R korhatáros mozit a Miramax hozza el a népnek, s ez lehet igazán gyenge pontja, lévén a Disney leányvállalata nem jeleskedett mostanság az iparban; emlékezzünk csak vissza a tavaly őszi BLINDNESS sorsára. Azért nyilván megtalálja a közönségét a film a későbbiekben egyéb formátumokon, miután úgy 20 milliót keresett az észak-amerikai piacon.
9. A DOLGOK ÁLLÁSA (State of Play)
sakk-matt: Felsorakozott egy tetszetős színészgárda (nem kevés cserét követően), hogy AZ UTOLSÓ SKÓT KIRÁLY rendezőjének irányítása alatt hollywoodi film készüljön a rendkívül éltetett, azonos című brit minisorozatból. De elég-e Russell Crowe, Ben Affleck és Helen Mirren neve ahhoz, hogy ne legyen anyagi kudarc a dologból? Aligha. Márpedig az előzetes nem segíti a kíváncsiság felkeltését a tömegek számára, úgyhogy a Universalnak nagyon rá kell zendítenie a következő fél hónapban, hogy ne jusson e politikai thriller a korábbi csalódások, így A BŰN ÁRFOLYAMA és a HAZUGSÁGOK HÁLÓJA sorsára. (hazai bemutató: május 28.)
8. DRAGONBALL: EVOLÚCIÓ (Dragonball Evolution)
kámeháme: Az év egyik legelvetemültebb próbálkozása a népszerű manga előszereplős filmes adaptációja. Japánban és Ázsia több egyéb országában már márciusban megmérettetett a VÉGSŐ ÁLLOMÁS és AZ EGYETLEN rendezőjének filmje, s mit szépítsük, legfeljebb közepes eredmények születtek ott, ahol számít. Mindehhez társul a gyatra kritikák tömege és a végtelenül elégedetlen nézők serege. Nem jó jelek, egyáltalán nem. Hogy az amerikai ifjúságból mekkora részt tesz ki a Dragonball-rajongók száma, az rejtély - nem lenne meglepő, ha a film még a 15 milliót sem ütné meg jövő héten esedékes nyitánya során. Nálunk ellenben szép sikerre számíthat az InterCom - már ami a mai viszonyokat illeti -, hiszen elég sokan tudják a sorozatnak köszönhetően, hogy amiről itt szó van, az igazából "szeretet, s barátság". (hazai bemutató: április 9.)
7. A SZÓLISTA (The Soloist)
hegedűs háztető nélkül: Végre mozikba kerül a tavaly novemberről idén márciusra, majd áprilisra halasztott új Joe Wright-film. Most úgy tűnik, a Universal döntése nem volt rossz, hiszen a GETTÓ MILLIOMOSsal szemben esélye se lett volna sehol a produkciónak, s így Robert Downey Jr. a 2010-es Oscar-gálán újfent elindulhat akár, ezúttal több eséllyel - már ha kiterjed ily hosszú távra is az Akadémia emlékezete. Április hava ritkán lát drámát, ami ekkor jött, nem sült el túl jól (ALAMO - A 13 NAPOS OSTROM, A UNITED 93-AS), de bízzunk benne, hogy A SZÓLISTA több fronton is fordító erővel bír. (várható hazai bemutató: szeptember)
6. CRANK 2: HIGH VOLTAGE
halottnak a sokk: Legutóbb meghalt. De már jobban van. Jason Statham esetében ez már csak így megy, s közben egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az akció-rajongók körében - nálunk is. A SZÁLLÍTÓ után újabb korábbi, mérsékelt sikeréhez készült folytatás, azonban ezúttal jó esély van arra, hogy nem csak a producerek, hanem a nézők várakozásai is teljesülnek. A CRANK 2 még az első résznél is gátlástalanabb (Chev már nem éri be csupán Amy Smarttal...), s biztos, hogy a jegypénztáraknál sem gátolja meg semmi, hogy akár már 10 nap után túlszárnyalja az első rész 27 milliós végösszegét.
5. OBSESSED
végzetes vonzerő: Ali Larter a végzet asszonyaként sétál be Idris Elba életébe, s itt bizony házasság nem maradhat törés nélkül. A sértett fél Beyoncé Knowles, aki most már nem csak zenés produkciókban vagy vígjátékokban kívánja megcsillogtatni színészi kvalitásait, Madonna és Jennifer Lopez nyomdokain járva. Az OBSESSED egyébként, noha ismerős történetet tár a néző elé, ígéretes előzetessel bír (amit ne nézz meg - ha láttad, a filmet is), ami egyszerre csalogatja a filmszínházakba az afroamerikai és fehér közönséget is. A Sony filmje okozhatja a legnagyobb meglepetést április hónapban. (hazai bemutató: június 18.)
4. HANNAH MONTANA: A FILM (Hannah Montana: The Movie)
the show must go on: A Disney-nél veszik legszigorúbban a szabályt: amiben akár egy cent is rejlik, azt folytatni kell. A háromdimenziós koncertfilm (amely máig a legjobb mozinkénti átlagos bevétel rekordere az országosan vetített filmek között) után a televíziós sorozat szellemiségéhez még közelebb álló, játékfilmmel jelentkezik Miley Cyrus és alteregója, Hannah Montana. A HIGH SCHOOL MUSICAL 3: VÉGZŐSÖK már bizonyította 90 milliós bevételével a Disney Channel erejét. Bár nincs kizárva egy hasonló adat ezen produkciótól sem, a koncertfilm számainak megismétlése már nagyon kedvező volna; ez 30 millió feletti nyitányt és valamivel több mint dupla ekkora végösszeget takar. (hazai bemutató: április 23.)
3. OBSERVE AND REPORT
szolgál és vét: Seth Rogent már érdemes megfigyelni, mert biztos kiemelt helyet kap a box office-jelentésekben. A FELKOPPINTVA és az ANANÁSZ EXPRESSZ társ-főszerepében bizonyító színész most egymaga indul a mozikasszák bevételére: Jody Hill író-rendező vígjátékában egy bi-poláris pláza-biztonsági őrt alakít. Az idei év eddigi legnagyobb kasszasikere, a PAUL BLART: MALL COP R-korhatáros kiadásával van tehát dolgunk, ami igen jó mókának ígérkezik. Az első kritikák között találni mindenfélét, de az biztos, hogy a nézők kegyeit hamar elnyeri a Warner Bros. bemutatója.
2. MEGINT 17 (17 Again)
hirtelen nem 30: Ez a hónap az alsó-tizenéves leánykáknak kedvez. A 21 éves Zac Efronra, a HIGH SCHOOL MUSICAL sztárjára már egy egész filmet rá mernek bízni, remélve az említett Disney-gépezet közönségének felbukkanását a nézőtereken. A MEGINT 17 egy már meglehetősen kimerített ötlettel él, nevezetesen: a főhős (Matthew Perry) egyszer csak fiatal önmaga (Efron) lesz ismét. Aztán jöhet a szokásos körítés, a Warner számára pedig a zöldhasú szép oszlopokban, a 20 milliós költséget sec perc alatt visszatermelve. (hazai bemutató: május 28.)
1. HALÁLOS IRAM (Fast & Furious)
leghalálosabb iram: A Universal úgy érzi, nem fulladt még le teljesen motorja, s most, stílusosan szólva, jump-starttal ismét a kilenc számjegyű bevételek vidékére kívánja katapultálni a franchise-t a TOKIÓI HAJSZA három évvel ezelőtti, leszállóági 62 milliója után. Ehhez, hogy a kitartóak mellé az egykori nézőket is megnyerjék újfent, visszanyúltak a kezdetekhez (vagyis a Diesel-Walker-Rodriguez-Brewster négyesfogathoz), s az erre épített reklámkampány-vonást nagyon büszkén hirdetik is: Új modell, eredeti alkatrészek. Lelkük rajta, meg Justin Lin rendezőé is, hogy ha színvonalban nem is következik be minőségi változás, a HALÁLOS IRAM anyagilag elég legyen arra, hogy folytatni tudja a március végi SZÖRNYEK AZ ŰRLÉNYEK ELLEN előnyári box office-menetelét. (hazai bemutató: április 9.)
Kommentelj, s áruld el, te melyik filmből nézed ki a legtöbbet fentiek közül? Vagy egyáltalán: melyik érdekel?