aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: star wars - the clone wars (2008) Zalaba_Ferenc
2008. szeptember 10. 22:01:56

Kategória: 67 komment

a messzi-messzi galaxis lakói igazán gatyába rázhatnánk magukat, mert eme, márkanév mögé bújtatott középszar tévés szökevény nagyon gyorsan elfeledtetni az emberrel, hogy miért is szereti a star wars univerzumot. valami azért még rémlik: az ifjú skywalker kalandjai segítettek abban, hogy elmenekülj a hétköznapokból. ez a film is menekülésre késztet... de a moziból.

a the clone wars legnagyobb baja nem a bátortalan önismétlésben, fáradt figurákban és arcpirítóan rossz poénokban rejlik (ezekről később), hanem míg a prequal trilógiában csak a karakterek voltak műanyagból, itt az egész film mű.

kezdeném a koncepcióval: szemlátomást genndy tartakovsky zseniális sorozatának figurái ihlették meg az új világot (amely a trendek és lucas hívószavát hallva merészkedett át a harmadik dimenzióba), de a revampolás közben valamit nagyon elkalkuláltak, ugyanis a figurák már nem stílust sugároznak, hanem önmaguk karikatúráivá korcsosultak. talán palpatine kancellár járt a legrosszabbul (úgy néz ki, mintha félig elolvadt volna szegény), de a legtöbben úgy festenek, mint a flinstone család egyenes ági leszármazottjai. nem könnyű megszokni őket, megszeretni meg szinte képtelenség, ráadásul az animáció olcsó, robotikus és súlytalan, gyakorta követhetetlen, de ez legalább érthető, egy-két nyugodtabb jelenetnél ugyanis azonnal kilóg a lóláb: személyes kedvencem ahsoka, aki úgy közlekedik, mintha előre felé moonwalkolna - függetlenül attól, hogy betonon vagy homokban nyomja.

azért azt hozzá kell tennem, hogy némely akciójelentben az animátorok mintha megtáltosodnának (például a hegyre felkapaszkodó lépegetők esetében), s már-már magával ragadna a szomjazott hév, mikor betolakszik a képbe egy három pixelből összetákolt akármi.

az animáció hibáit egy lebilincselő történet játsszva feledtetné, csupán az a gond, hogy a the clone wars egy tíz perces tartakovsky féle epizódnál is soványabb sztorival bír, amely bárhol elhelyezhető a sztorivonalban, de leginkább a kukában. :) hajigálják is bele rendesen az ilyen-olyan mellékszálakat, hogy valamennyi fontosabb prequal karakter feltűnjön a színen (a három mondatos mace windu járt a legrosszabbul, de yoda rajongói is csalódni fognak), ám mindhiába: a fő vonal egyszerű, mint az ujjam.

szkájsrác (=anakin) kap egy padawant szájas (=ahsoka) személyében, s miután egy totálisan érdektelen ütközetben megszületik a kapcsolat közöttük, azt a feladatot kapják, hogy jabba elrabolt fiát, az ölbevaló pufi-mufit, alias büdöskét kerítsék elő és szállítsák haza. mielőtt a star wars rajongók kikérnék maguknak a fenti sorokból kiolvasható gúnyt, elárulok egy titkot: a szereplők hívják így egymást. akár össze is illeszhetném a karikírozott fizimiskákat a csodálatos becenevekkel (ahsokának r2d2 is csak artucska), s felkiálthatnék, hogy "ezt biztos nem gondolták komolyan!", de ismét beugrik, hogy amit látok, annak semmi keresnivalója nincs a moziban.

a the clone wars ugyanis egy hátulgombolósok szombat reggeli csitítójának túlságosan hosszúra nyújtott változata, amely némi extra profit reményében lopakodott fel a vászonra (amerikában 3.000 körülire), hisz elég csak arra gondolnom, hogy annak idején, amikor még fegyverként használtam a tejbegrízt, még az ewok filmeket is bírtam... és már meg is van a célközönség.

csak hogy a star wars soha nem csak gyerekeknek szólt, hanem a felnőttekben is felébresztette a gyermeket. de nem ez.

papírmasé figurák: az ahsoka és anakin közötti civakodás elképesztően infantilis, szimultán dühítő és dögunalmas - ők lennének a jedik, az univerzum titokzatos, intelligens és tiszteletreméltó lovagjai? a cselekmény egyik hangos csatától a másikig botorkál. ugyan tartakovsky sorozata sem ment ennél messzebb, de ott az arcok lazák voltak, az animáció szellemes és erőteljes. a csaták közben olyan förtelmes poénokat szórnak, hogy minden egyes beszólás vagy botlás után mélyebbre és mélyebbre süllyedek a székben. egy idő után már nem csak azt nem értem, hogy kerülhetett egy ilyen izé a moziba, hanem azt sem, hogy én mit keresek ott.

kapcsolódó anyag:
star wars: episode III - revenge of the sith kritika + dvd-teszt
star wars: episode IV-VI. kritika + dvd-teszt


jól nézünk ki.

Címkék

kritika star wars animation sci fi 4csillagos george lucas

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr124535832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Action 2008.09.10. 22:22:32

A kritika alapján soknak érzem a 4 csillagot... Ezexerint ez a "film" rosszabb, mint a Baljós árnyak, pedig az igazán borzasztó volt. Sajnálom, hogy a SW egyre jobban süllyed a posványba, nem ezt érdemli.

Ody 2008.09.10. 22:48:56

Nevetséges ez az írás. Látom az leesett, hogy dedósoknak való a cucc de akkor meg nem értem minek ez a fröcsögés (arról nem is beszélve mit kerestél az első vetítésen? Gondolom azért mentél el, hogy jól befikázhasd pár órával később). Nekem úgy tűnik, hogy Te élvezettel pocskondiázod ezt (és minden olyan dolgot ami szerinted szar). Az a nagyképű stílus gyomorforgató ahogy előadod magad még akkor is, ha a Clone Wars egy égetni való szemét.

frenkie 2008.09.10. 23:02:48

Egyetértek Odyval.Ha utálod a Star Wars-t minek mentél el?Már egy éve százra lehetett tudnu, hogy tv-ben lesz.Így is kell felfogni.A véleményed után elfelejtetted odaírni, hogy ez a tied.Jobb lett volna, ha odaadtad volna a jegyedet egy igazi rajongónak aki a premieren szerette volna megnézni.

Ismeretlen_62806 2008.09.10. 23:05:39

"A véleményed után elfelejtetted odaírni, hogy ez a tied." hát igen, ez megtévesztő volt, én is azt hittem, hogy az egész emberiség gondolatát írja le a kritikus. "Ha utálod a Star Wars-t" nálam fanatikusabb sw rajongó szerintem még nem járt ezen a blogon, de az előzetes képek/trailerek/infók alapján nem tudom elképzelni, hogy ne utáljam ezt a filmet. a mítoszgyalázást az eredeti tisztelői ismerik fel.

Z 2008.09.10. 23:06:39

hallod ezt, ae? :) mióta nem szereted a sw-t? :) hol is van a birodalom a listán? :) viccet félretéve, ki vette komolyan akár az előzetest is?

Z 2008.09.10. 23:10:51

daesu: hol marad az 'egyetértek'? :)

Ody 2008.09.10. 23:13:43

daesu: szerintem a 'szent tehén' régi trilógiát is ugyanolyan keményen be lehet fikázni mint az újat. Ez csak akarat kérdése (és még meg se kellene erőltetnie magát az embernek). :)

Ismeretlen_62806 2008.09.10. 23:14:43

:) egyetértek. (Z-vel) (még úgy is, hogy csak kérdéseket írt :))

Ismeretlen_62806 2008.09.10. 23:20:16

Ody: persze, bármelyik filmbe bele lehet kötni megszámlálhatatlan helyen, de mint minden művészet, ez is alapvetően szubjektív műfaj: a klasszikus trilógiában pedig ott az a láng, mely (legtöbbünk) szívét melegíti. ez az, amit nem lehet papíron megtervezni (és az a legszomorúbb, hogy manapság már nem is próbálkoznak vele).

Ismeretlen_62806 2008.09.10. 23:21:00

(a műfaj szó sántít, ne szőrszálhasogassatok)

Ody 2008.09.10. 23:27:07

daesu: És persze az a láng is mindenkinek mást jelent. :) Én alapvetően nagyon pozitív ember vagyok és mindenben igyekszem meglátni a jót, ami általában sikerül is. Ezért kelt bennem rossz érzést a fentebbi stílusban fogant kritika. Biztos nem tetszik majd a tulajnak, de attól még ez a véleményem. :)

Gyoka 2008.09.10. 23:28:00

Tipikus "pocskondiázzuk a sárgaföldig a büdös filmgyit!" kritikus duma. Bár én a kritikust is idézőjelbe tenném. A filmről minden általad lehúzott dolgot hónapokkal ezelőtt tudni lehetett. Eleve így kell hozzáállni. Ez nem az SW 7! Egy jó kritikus mielőtt megnéz egy filmet alaposan felkészül belőle, megpróbál mindent megtudni a hátteréről, majd ezt a kritikájában figyelembe veszi. Ebből az irományból két dolgot tudok kiolvasni: 1. Alaposan le akartad húzni a filmet. 2. Van még mit tanulnod a filmművészetről, a kritikaírásról, és a Star Wars-ról is. Ja, és igazat adok Odynak és frenkienek. Ha ennyire utálod a Star Wars-t, miért vetted el a lehetőséget egy igazi rajongótól, hogy ma nézhesse meg a filmet, egy a rajongóknak szervezett premier előtti vetítésen???

Z 2008.09.10. 23:29:03

(kifejezési forma, hogy varró attilát idézzem.) (nem szőrszálhasogatok. :))

hammerkid 2008.09.10. 23:29:33

Bár én még nem láttam az egész filmet de valahogy nem is vagyok kíváncsi rá. Viszont a kritika írójával egy dologban egyetértünk: a CGI valami eget rengetően gagyi. Talán 1995 körül még tátva is maradt volna tőle a szám. De most 2008-at írunk. Ez a szintű számítógépes technika napjainkban röhej. Főleg a Beowulf után. A Final Fantasy-t meg sem említem. 2001-es film és magasban veri az egészet. Azzal meg ne védekezünk,hogy ez sorozat és így ez a szintű CGI elég hozzá. Ilyen alapon elég lett volna a rajzfilmes változat. Ha már az ember animációs sorozatot akar csinálni akkor adja meg a módját! Ezek a dolgok erre a sorozatra halmozottan igazak ugyanis: 1.itt most STAR WARS-ról beszélünk és nem egy egyszerű Egon és dönci féle sorozatról. 2. Az ILM készítette akiket ugye nem kell bemutatnom. Ha az ILM készít valamit 2008-ban(függetlenül attól,hogy sorozat,rövidfilm,dokumentumfilm vagy mozifilm) akkor a filmben látott számítógépes "trükkök" is 2008-as szintűek legyenek! A végeredményt látva ehhez nem kellettek volna ők. Bármelyik jóval kisebb cég megcsinálta volna. Akár még itt Magyarországon is. Ettől függetlenül megnézem mert kíváncsi vagyok a történetére. UI: Én is nagy rajongó vagyok frenkie, viszont ha nem jön be a film akkor nem fogom isteníteni csak azért mert STAR WARS!

Que 2008.09.10. 23:31:22

Ez a kritika legalább olyan szánalom mint a film... Pedig egy időben érdemes volt itt olvasgatni... kár

Ody 2008.09.10. 23:32:24

Hammerkid: nem az ILM csinálta a Clone Wars -t, hanem a LucasAnimation. Ez egy teljesen új cég, ez az első munkájuk.

hammerkid 2008.09.10. 23:33:59

"Bár én még nem láttam az egész filmet de valahogy nem is vagyok kíváncsi rá." pár sorral később: "Ettől függetlenül megnézem mert kíváncsi vagyok a történetére." És még mondja valaki,hogy nem vagyok SW fan! :-) Adok neki egy esélyt majd bár nem nagyon kellene....

Z 2008.09.10. 23:34:13

biztos vagyok benne, hogy az ae-ben megbúvó sw-fan adott erre a vacakra 4 kemény csillagot (rt: 20%). én is boldogabb lennék, ha koronázhatnánk, de az arcpirító dolgokat egyre nehezebben viselem. öregszem? :)

hammerkid 2008.09.10. 23:36:08

Nem az ILM csinálta? Pedig megesküdtem volna,hogy ezt olvastam. Hál Isten! Akkor mégsem kellett csalódnom bennük! Vissza az egész kritika! Mea culpa! Viszont ha ez a helyzet akkor már bánom,hogy nem ők csinálták!

Sasuke 2008.09.10. 23:36:27

Na, hogy én is hozzászóljak... :-) Tényleg lehetett tudni, hogy nem lesz valami nagy eresztés. Például az előzetesben, amikor várunk egy nagy robot sereget, akikről kiderül, hogy vannak kb. hatan, velük szemben 4 kommandós és ez egy monumentálisnak szánt jelenet akart lenni?! :P Nem tudom ki hogy van vele, de ennél gagyibbat ritkán látni. Ha meg aeonnak volt lehetősége megnézni, úgy örülök neki, ugyanis így már tuti nem hagyom magam rábeszélni, hogy megnézzem moziban. (Az egyik barátom nagy rajongó, de majd elfeledtetem vele, hogy megnézesse ezt velem. :-)) Pénz és időkidobás. Ilyennek nézett ki, hát ilyen is lett. Éljen az eredeti trilógia, pusztuljanak el az utánzatok! Kivéve a rajzfilmet, ami a cartoonon is ment, mert az jó volt.

Sasuke 2008.09.10. 23:39:14

"Hammerkid: nem az ILM csinálta a Clone Wars -t, hanem a LucasAnimation. Ez egy teljesen új cég, ez az első munkájuk." Akkor ez könnyen a végnapokat jelentheti. :-) Persze a név miatt marad. Azért mégis csak SW, meg Lucas. Bár nem értem, mert ha nem a minőség a fontos, akkor ott ette meg a fene az egészet.

Ismeretlen_62806 2008.09.10. 23:40:01

annyira szeretem a fanboyokat. senki sem látta még a filmet, de máris hülye, hozzánemértő, analfabéta emberek írják a blogot. azt hiszem a twilightról ne írjunk kritikát.

Z 2008.09.10. 23:43:03

_quote_ a leegyszerűsített karakterábrázolás a koncepció része volt. _unquote_ de miért nem lehetett életet fújni a karakterekbe, ha manapság már egy lánctalpas fémdoboz is érzelmeket tud közvetíteni?

Sasuke 2008.09.10. 23:44:23

Szerintem néha igaz az a mondás-bár nem tudom ki mennyire van ezzel tisztában- ha egyet láttál, láttad az összes többit is. Ez egy elsietett munkának tűnt. Nem láttam minden filmet, lehetetlen is volna. De láttam már annyit, hogy következtetéseket lehessen levonni, akárcsak az előzetesekből is. Szerintem sokan vannak így. Az indulatosság nem segít. A kritikát bírni kell. Ez szemlátomást nem lett egy nagy film. Van ilyen... Majd remélhetőleg lesz jobb. Én remélem! :-)

hammerkid 2008.09.10. 23:45:45

Kedves daesu! Nem kell ehhez fanboynak vagy szakértőnek lenni. Egyszerűen nézd meg a trailert utána jusson eszedbe a lényeg: 2008-at írunk! Ez nem olyan szintű technika! Sőt! Nem értem,hogy ha ennél jobbat is össze lehet hozni akkor minek mennek vissza minimum 10 évet az időben!

Ody 2008.09.10. 23:57:34

hammerkid. Kicsit el vagy tévedve. Ez egy TV -re készült sorozat és mint olyan, nagyon is megállja a helyét. Ott hibáztak, hogy moziba vitték mert így mindenki olyan minőséget várt, amit ez a film nem is akart prezentálni. A stílusa direkt ilyen lett, mert Lucasnak éppen ez tetszik. A költségvetése is adott volt. A Tartkovsky CW a fasorban sincs ehhez képest. Én egyébként láttam már a filmet, szóval nem azért verem magam mert olyan hú de nagy SW fan vagyok. :)

Gyoka 2008.09.10. 23:58:01

Miért nem 2008-as "maxibaromijó" CGI-t csináltak? Hát ezért: Tudjátok, még mindig léteznek olyanok, akik bicikliket akarnak gyártani... Pedig már 100 éve feltalálták az autót... Hogy mekkora marhák! Biciklit gyártani az űrtechnika korában! XD

Sasuke 2008.09.11. 00:01:27

Ody, szerinted milyen lett a film? Csak szeretnék hallani egy másik véleményt is, mivel én nem láttam.

hammerkid 2008.09.11. 00:04:44

Már ne is haragudj Gyoka de ez egy nagyon hülye példa volt! Ody: Magával a képi anyaggal nem is lenne olyan nagy baj. De a mozgás rohadtul darabos. Ez az ami elcseszi az egészet!

Ismeretlen_62806 2008.09.11. 00:05:53

hammerkid: olvass feljebb. egy véleményen vagyunk, nem neked szólt, amit írtam.

hammerkid 2008.09.11. 00:12:00

Sorry daesu! Elnéztem!

Ismeretlen_9654 2008.09.11. 06:46:35

az űrkorszakban sem illik szar biciklit gyártani.

Ismeretlen_1068 2008.09.11. 06:47:32

szép jó reggelt! látom, sikerült felborítanom a mézesbödönt és most mindenki nyakig ül a dzsuvában, s vagy a tenyerét nyalogatja vagy engem. :) lenne néhány kérdésem: ha szeretem a star wars-t, akkor mindent szeretnem kell, amire rá van írva, hogy star wars? gondolom, ha most 30 évvel ezelőtt lennénk, és éppen azt gépelném a pajtásba, hogy a holiday special mekkora szar, akkor is hasonló reakciókat váltanék ki, nem? (természetesen esélyem se lehetett volna 30 évvel ezelőtt látni sem a star warst, sem a holiday speicalt, de ez elméleti kérdés.) miért gondoljátok azt, hogy ha valaki szenvedélyesen lehúz egy ételt, akkor utálja azt az éttermet, ahol elfogyasztotta? nem lehet, hogy a kedvenc éttermében ül és a csalódás beszél belőle? természetesen kritikusként én is elfogadom a kritikát, de ne engem, hanem a filmet kritizáljátok. :)

Ody 2008.09.11. 07:20:59

Sasuke. Szerintem élvezhető. A csaták meglepően jók lettek (főleg az űrben zajlódóak). Nálam a poénok is ültek sok helyen, Ahsoka pont olyan mint Anakin volt Obi tanítványaként. A karakterek stílusát is elfogadtam, engem nem zavar különösebben. Egy ilyen filmhez ez tökéletesen megfelel. Egyébként minden attól függ mennyire tudod magadban elhelyezni a dolgot. Ha a mozifilmekkel egyenrangú minőséget vársz tőle, akkor tuti csalódsz. Viszont, ha a helyén tudod kezelni tudod akkor kellemes másfél órának nézel elébe. :) Októberben indul a sorozat, abban lesz idő minden olyanra, ami a moziba nem fért bele.

Süti 2008.09.11. 07:53:01

hehe :) csak a kommentek első felét olvastam el, de már szakadtam a röhögéstől :) megjelentek az SW rajongók és védik a kedvencüket a gonosz krtikus bácsitól. ez még nem is lenne baj, de ahogy ezt teszitek. mint valami óvodások a játszótéren, akiknek elvette AE a laptját és most fejbe akarják verni a műanyag ásóval. fogadjátok el, hogy neki ez a véleménye és ezt markánsan meg is fogalmazza. (najó, néhol bicskanyitógató a stílusa, elismerem) majd jól megnézem én is, aztán cáfolok vagy egyetértek, de nem kezdek hülyegyerek módjára ostobaságokat beszélni mint egyesek.

brom 2008.09.11. 08:19:52

Már bocs, de attól még hogy azt mondod, hogy a tvben mennyire jól megállja a helyét, az még nem mentesíti azalól ahogy a moziban működik. Mozifilmnek pocsék. Ha moziba megyek, mozifilmet várok el, nem egy hosszabb tv epizódot. S miért kéne tudnia egy átlagembernek, hogy hova készült eredetileg? Le se szarja, szórakozni akar. Ha kifizetek elégsok pénzt a mozijegyért akkor hadd legyenek már elvárásaim.

DCIJB 2008.09.11. 08:52:07

A Sith-ek bosszúját premieren láttam, de azt hiszem ezt kihagyom moziban... ...meg tv-ben.... ...meg dvd-n is... ;)

Ismeretlen_1068 2008.09.11. 10:52:22

ody: ahhoz, hogy helyén tudjam kezelni, a megfelelő helyen is kellene sugározni. mozfilmnek ez édeskevés.

daveyjones · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2008/09/10/kritika_star_wars_-_the_clone_wars_2008/#comments 2008.09.11. 16:29:43

A clone wars tv-be készűlt, csak a Warnernél kitalálták hogy hé miért nem rakjuk moziba, egy kis plusz lóvé(pár milliós költségvetés és több tízmilliós bevétel), hiszen gondoljunk bele mennyi kedvenc sorozatunk első részére mondtuk volna a moziban, hogy hú de s..r volt, igy bele gondolva lehet hogy ez meg tv-ben ütött volna a kritikusoknak is, csak hát ez nem moziba lett készitve tervezve,én azért így fogom majd lehet megnézni. A kritikák meg nem nagyon érdekelnek, elolvasom őket végig gondolom az érveiket(vagy köpködéseiket) de egy filmről én saját magam döntöm el hogy jo vagy rossz, hogy más mit mond az nem érdekel:) Pl szerintem A Baljós Árnyak az eggyik legjobb starwars epizod(mármint az ujjak közül) sőt ha végig gondolom a A Jedi visszatérnél még jobb is:)Hehe

Ismeretlen_1068 2008.09.11. 16:43:20

az ujjak közül maximum középsőt választhatsz. :) ami pedig a klónok háborúját illeti, a warner ezúttal is csak forgalmazó, s lucas bácsi dönti el, hogy mi hová megy. azt tudtátok-e, hogy a rendező néhány évvel ezelőtt csak egy volt a sok beöltözött rajongó között, akik sorban álltak a sith éjféli premierjére? :)

Ody 2008.09.11. 17:52:11

"ahhoz, hogy helyén tudjam kezelni, a megfelelő helyen is kellene sugározni. mozfilmnek ez édeskevés." Akkor talán szerencsésebb lett volna ezt az aspektust előtérbe helyezni a kritikád írásakor. :)

Ismeretlen_9654 2008.09.11. 22:01:09

nem ahsokáról mindig ásóka jut eszembe a lábgombás tv-reklámból.

Ismeretlen_1068 2008.09.11. 23:38:29

ody: pontosan azt tettem.

frenkie 2008.09.12. 00:09:17

Eredetileg tv-sorozat-nak készült, de Lucas valamiért(gondolom, hogy kedveskedjen a rajongóknak) bemutatta az elsö pár részt moziban.Namost ezt kb egy éve lehetett tudni.Nyilván aki moziba megy előtte tájékozódik mit néz meg és nem csak arra ját és beül egy filmre.Mivel tudvalevő hogy ez egy tv-sorozat első pár rész nem várok mozifilmet a nézőtéren.Ennyire egyszerű.Ezt nem mozifilmként kell nézni és a kritikát sem úgy kell írni, hogy ez moziban nem az igazi.Persze mert nem oda készült.Én jövő szombaton nézem meg és semmilyen elvárásom nincs vele szemben csak az hogy szórakoztasson.Az átlagember meg főleg ne szóljon semmit mert nem sw-rajongó és semmit nem tud az univerzumról.Ha beül rá akkor meg is érdemli.Engem abszólut nem érdekel a Star Trek.Nem is fogok beülni ST-mozira.

Süti 2008.09.12. 08:20:42

"Az átlagember meg főleg ne szóljon semmit mert nem sw-rajongó és semmit nem tud az univerzumról." jézusom, fiam, olyan hülye vagy, hogy az már fáj! az átlagembernek nem lehet véleménye? csak az SW fanoknak? csak ők dicsőíthetnek? negatívum meg nincs? az ilyenek miatt nézik le az SW fanokat, és tartják őket begyepesedett bunkóknak. meg kell mondjam teljes joggal. magam is imádom az SW univerzumot, de ennyi baromságot nem tudok szó nélkül hagyni.

Tony_McDouglas 2008.09.12. 08:33:40

Nem láttam a filmet, nem is fogom megnézni, mert nekem már a második trilógia is épp elég csalódás volt. Azt viszont nem értem, hogy egy moziban bemutatott filmtől miért nem várhatja el az ember, hogy mozifilm kinézete legyen, ha egyszer nem a kapzsi forgalmazó, hanem (Frenkie szerint) maga az alkotó döntött úgy, hogy ez bizony moziban is bemutatható.

Ismeretlen_1068 2008.09.12. 08:35:10

süti: hidd el, az a legjobb megoldás, ha szó nélkül elmész az ilyen megmosolyogtató sületlenségek mellett.

Aribeth 2008.09.12. 10:35:31

Az átlagember is sokat tud a SW-univerzumról, tekintettel arra, hogy a csapból is Szkájvókerék folynak. :-P Olyan ez, mint a kötelező olvasmány, amit még nem olvasott az ember, mégis az első oldaltól az utolsóig tudja, miről szól, ugyanis már ötezerszer hivatkoztak rá, mesélték el. Imádom az új trilógiát is - az első két rész önmagában nem nagy eresztés, de a Sith-ek bosszúját minden hibája ellenére az egyik legjobb filmnek tartom mind a hat közül. A szóban forgó animációs film nekem is a rókanyúzást juttatja eszembe, de szívesen megnézném a moziban... ha láttam volna a rajzfilmsorozatot, az viszont eddig kimaradt az életemből. Ami meg a SW-világ színvonalának meredek zuhanását illeti: nyáron végre-valahára végigjátszottam a Knights of the Old Republic c. RPG mindkét részét. Nagyon-nagyon tetszettek. Azóta úgy gondolom, hogy van még itt potenciál, csak el kellene már szakadni a Skywalker família nyűgjeitől. Ismerjük Anakin egész életét, jó volt, elbukott, amolyan hősi halált halt, a gyerekei-unokái-dédunokái élik világukat, nem kell ezt tovább ragozni. Szerintem, ofkórsz.

Ody 2008.09.12. 16:57:03

Aribeth: az élőszereplős sorozat pont az SW azon oldalát mutatja majd be, amit eddig nem ismertünk. Elszakad a már jól ismert főhősök világától, és az univerzum egy teljesen új szintjét tárja elénk. Izgalmasnak ígérkezik. Süti. Az SW rajongók között elég sok 'begyepesedett bunkó' van, akiknek képzetét annyira eluralta a régi SW iránti rajongás, hogy az új részeket képtelenek elfogadni. A stílus és a világ ilyetén való megváltoztatása azt váltotta ki belőlük, hogy már Lucas-t akarják elégetni, felakasztani, megnyúzni mert tönkretette a gyerekkorukat keresztül-kasul behálózó kellemes emlékeket; tönkretette a Star Wars-t! :D Ezek az emberek olyan csőlátással rendelkeznek, hogy azt néha megtapasztalni nem kis élményt jelent. Fennhangon ajnároznak a régi részekben olyan dolgokat, amiket az újakban prüszkölve gyaláznak. :)) Meg se akarják érteni az újakat, csak Vader meg a csillagrombolók a Star Wars a többi nem. Akiknek tetszenek az új részek azokat lesajnálják. Szóval igazad van. Sok begyepesedett SW rajongó van.

frenkie 2008.09.14. 23:04:24

Süti:Elöször is magasról leszarom minek tartasz engem.Azt sem tudom ki vagy így a véleményed lényegtelen.Valószinü az a fajta "rajongó" vagy akit Ody felvázolt.Vegyél egy Lucas képet aztán köpködd egész nap. Természetesen arra gondoltam, hogy ez a sorozat a klónháborúkról szól ,egyből bele a sürüjébe.Nincs magyarázat.Hogy miért?Mert aki szereti a Star Wars-t azt el tudja helyezni.Ha ez átlagembereknek készült volna ,akkor elmagyarázank bennem mindent.Úgyhogy nehogy már az átlagnéző bemenjen erre.Ha bemegy semmit nem fog érteni, nem tudja ki Anakin, nem tudja ,mi az hogy Jedi ,Erő stb.Jóhogy nem élvezi. Ja igen és az átlagembernek lehet véleménye csak nem a Star Wars-ról, tudniillik olyan hülyeségeket szoktak mondani, hogy az ember esze megáll.Semillyen joga nincs véleményt mondani hja nem is látta a filmet.Ennyi. Aeon:A te egész kritikád, egy sületlenség, mondom ha lett volna benned gerinc akkor egy igazi rajongónak adod a jegyedet aki tudja értékelni és el tudja helyezni a filmet. Nem baj majd felnősz.Különben én csak röhögni járok ide.

Ismeretlen_62806 2008.09.14. 23:10:37

ilyenkor szégyellem sw-rajongónak vallani magam. (Süti, szerintem ne reagálj)

Ismeretlen_1068 2008.09.14. 23:44:29

frenkie: nagy örömömre szolgál, hogy ha az olvasók szórakoztatónak találják az oldalt. szívesen látunk máskor is.

frmn 2008.09.17. 11:18:53

Végül is... azt mondják, hogy a bohócok szórakoztatóak, bár engem kiráz tőlük a hideg :)

Ismeretlen_82723 2008.09.17. 22:33:24

Na volt szerencsém. Hát, szerintem aki a "gáz" és a "ciki" szavakat használja, abból nem lehet jedi. :) Molnár Ilona hangja pedig hab Ásóka rendkívül árnyalt karakterének tortáján. Kiradíroztam volna, az biztos.

Ismeretlen_1068 2008.09.17. 23:45:56

szkájsrác, hm? lucas trendi jediket akar a dragonball és a winx klub közé.

frenkie 2008.09.20. 21:33:33

Ma megnéztem elöszőr moziban.Rettenetesen jó.Pont azt kaptam mint amit vártam.Nagyon jó csatákat, ütős poénokat és kurva jó látványt.Nem értem a kritikákat.Ez ízig-vérig SW-film.Lucas újra megcsinálta a tuttit.Kérjük tisztelni őt.

Ismeretlen_1068 2008.09.20. 22:15:58

én továbbra is tisztelem lucast.

Ody 2008.09.20. 22:51:56

AE: azért majd nézd meg eredetiben is. Hátha adsz még neki egy csillagot. :)

Ismeretlen_1068 2008.09.20. 22:53:47

angolul hogy vannak a becenevek?

hammerkid 2008.09.21. 01:13:04

Ody! Én is csőlátó lennék azért mert szerintem is szar az új trilógia?(kivétel a harmadik rész mert abban még van valami ami SW-re emlékezteti az embert) Te azt szajkózod,hogy igen is jó és aki azt mondja,hogy nem az egy hülye begyepesedett SW rajongó. Ezek szerint te is csőlátó vagy! :-) Clone Wars: Az a szomorú,hogy ezt a filmbe kellett volna bemutatni. Nem pedig egy külön sorozatban. Látunk belőle a filmben...nem akarok sem sokat,sem pedig keveset mondani...45 percet. Ez igen! Röviden az új Trilógia: Baljós árnyak: Egyszerű kampányfilm. Lényegében azért készült,hogy az emberek tudják,hogy lesz második és harmadik rész is. Megismerkedtet a szereplőkkel. Kapunk egy laza háborúcskát,hogy azért ne unatkozzunk illetve egy sith tanítványt is Darth Maul személyében(megjegyzem ő az egyetlen pozitívum a filmben),hogy a látványos lézerkardcsata se maradjon ki. Végezetül az egészet nyakon öntik annyi speciális effektussal,hogy az ember szeme belefájdul. Klónok támadása: Végigszenvedhetjük ahogy az ifjú Anakin vívódik ugyan is nehezen veszi be a gyomra,hogy jedi lévén nem ugorhat rá Padméra. Aztán persze mégis. Hogy ne gondolja azt a néző,hogy "galaktikus romantikus" filmet néz Lucas belesző egy csúnya háborút is mivel a Klónháborút valahogy el kell kezdeni. Még jó,hogy a film címe az,hogy "A klónok háborúja". Szegény klónok kapnak a filmben 20 percet. De oké! Ez még lenyelhető. Na majd a harmadik részben lessz csihi-puhi. A Sith-ek bosszúja: Láthatóan Lucas itt már bajban volt mivel két részt kúrt el szinte a semmire és már csak ez az egy része maradt a főstory felvezetésére. Kicsit összecsapottnak érzem a művet, bár tény és való,hogy ez a rész a legjobb az újak közül. Mielőtt valaki leoltana,hogy ennyire leegyszerűsítettem, kijelenteném,hogy direkt írtam ilyenre. Hosszasan is tudnám ecsetelni a dolgokat de félek az hosszú lenne. Sikerült elolvasnom mindhárom film forgatókönyvét úgyhogy jobban átlátom a dolgokat. Az igazat megvallva a forgatókönyveken még jobban is tetszett az egész. Nem tudom pontosan,hogy mi ezen filmek baja de akárhogy is akartam őket szereti egyszerűen nem tudtam mert nem éreztem azt a "SW érzést" amit a klasszikus trilógia esetén. Nem érzem úgy,hogy én lennék a kis különc csak azért mert nekem nem jön be. Erről ennyit!

Ismeretlen_1068 2008.09.21. 07:08:53

hammerkid: szerintem a válasz egyszerű. a régi filmekben éltek a figurák. az újakban nem.

Ody 2008.09.21. 10:51:17

AE: stinky, snips, artooie és sky-guy. Angolban valahogy jobban hangoznak. :)

Ody 2008.09.21. 11:02:22

hammerkid! Én az olyan rajongókra gondoltam akik nap mint nap sportot űznek az SW fikázásából, de igen bugyuta módon. Te most itt leírtad a véleményed, amivel nem értek egyet. Ennyi. Gondolom nem az a napi éltető penzumod, hogy minden SW fórumra beírod és szidod az új részeket? Hidd el vannak ilyen fazonok. Csak azt tudnám ebben mi a jó. Egyébként én nem azt mondom, hogy aki nem isteníti az új részeket az csőlátó és köze sincs az SW -hez, hanem azt ahogy teljesen elutasítják, néhányan zsigerből gyűlölik. Csak sajna akkora különbség nincs a két trilógia között, mint ezt szeretnék beállítani. A lényeg, hogy megnéztem moziban tegnap a CW-t és nagyon tetszett. :) Előtte már jó párszor láttam, de tökéletes minőségben most először. A csatáknál borsódzott a hátam, annyira jók voltak! Várom a sorozatot és a DVD-t. AE szerinted kiadják nálunk?

Ismeretlen_1068 2008.09.21. 11:53:52

a mozifilmet biztosan, a sorozatról még nem tudok nyilatkozni. én örülnék a tartakovsky féle szériáknak, habár az angol kiadás már fent van a polcon. a nevek eredeti nyelven sem az igaziak. :)

Ody 2008.09.21. 20:10:58

"a mozifilmet biztosan..." Hell yeah! :D

hammerkid 2008.09.21. 22:58:24

Na sikerült nekem is megnézni. Hát ha azt mondanám,hogy egy kalap sz.r akkor nagyot hazudnék. Nem csalódtam benne olyat nagyot mint amekkorára számítottam. Egyszer mindenkinek ajánlatos megnéznie. Sikerül lenyelnem a bugyuta kinézetű figurákat is. Szerintem a történet sem annyira gázos és nem utolsó sorban meg van fűszerezve jó pár fasza akcióval. Legfőbb negatívum a filmmel kapcsolatban: a figurák rohadt darabosan mozognak. Az effektekkel még csak-csak megbarátkozik az ember de a figurák mozgásán csiszolhattak volna egy kicsit. Szerintem!

Ismeretlen_1068 2008.09.26. 13:01:15

félOFF: a FORCE UNLEASHED-et kipróbálta vki? zeng a net a csalódottságtól. :\

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása