aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: mad max - a harag útja [mad max: fury road] (2015) Richter Géza
2015. május 21. 09:14:45

Kategória: film 72 komment

- SPOILERMENTES - 

George Miller a jobban vagy a kevésbé sikerült kitérőkként megkülönböztethető malackodás (Babe és folytatása), valamint egyéb állatságok (a Táncoló talpak mindkét része) után végre tető alá hozta az év(tized) legjobb (akció)filmjét. Pont. Nem is, inkább felkiáltójel! Úgy száztizenhét darab. Ilyen egyszerű az egész: az apokalipszis halvány emlék, amit nemcsak a több / kevesebb testrésszel rendelkező állatok / emberek juttatnak a túlélők eszébe. Már ha van nekik olyanjuk, mert a világégést követően nem csupán a végtagok, a víz, az élelem, az üzemanyag vagy a lőszer számít hiánycikknek, de az erkölcsi érzék, a személyes szabadság, netán – mint a rég látott jó barátként üdvözölt címszereplő esetében – az ép elme. Mad Max újra a szélesvásznon repeszt. Reméljük, legközelebb nem kell majd harminc évet kibírnunk a következő kanyarig. Viszont egyelőre ne száguldjunk ennyire előre! Guruljunk szépen végig A harag útján.

mad_max_01.jpg

In medias res, mondhatni pöccre indítás rövid, szóbeli rajttal az előző futamok sommázatául, aztán a szokásos összevissza hajkurászás és hepaj a dűnéken fel s alá. Sivatagi show, amiben a prérifarkasnak és falkájának rá kell döbbennie, hogy a bárgyú gyalogkakukk helyett megveszekedett nősténygepárdokat üldöz. Sok más remekműhöz hasonlóan a Mad Max sorozat vérátömlesztésen átesett, zabolátlan újjáélesztésénél sem a "mit?", hanem a "hogyan?" rejti a vitathatatlan truvájt. Akutagava és Kuroszava közös szellemi gyermeke, A vihar kapujában sztorija is elmondható három uncsi mondatban; és az egymásba gabalyodó tartalom és forma példájaként most direkt nem Tarantinót hozom fel. Az ausztrál rendező a kifejezést összművészeti alkotásként definiálva készített filmet, hihetetlenül intenzív ötvözetet hozott létre képzőművészetből és zenéből. A végeredmény szerencsére olyan szimfonikus metálopera helyett, ami kizárólag a fokozódó ritmusra kibomló, kétségtelenül magnetikus erejű, ám agyoncizellált és üres mondanivalójú kompozícióival szegezi nézőit a vászon elé, inkább az audiovizualitást és a történetmesélés narratív elmeit egyenrangú összetevőként alkalmazó, veretes hősköltemény. Eposz az irodalmi gyökerei legnemesebb értelmében, csakhogy ezt szöveg, kép és hang egyenlő arányú elegyítésével éri el. Az ilyen típusú mozgóképekben megszokottakhoz képest a párbeszédek, az "elbeszélés" nem megy a többi komponens rovására.

Ne csapjon be a zaklatott és emiatt egyenetlennek tűnő, egyre feszültebb tempó, mert az az igazán izgalmas, írjuk le: mesteri, ahogyan Miller eközben a cselekménynek, a figuráknak mélységet és súlyt ad, tartalommal tölti meg a saját maga által kreált háttérvilágot. Kivételesen letaglózó, ahogyan nüansznyi apróságokkal jellemet, múltat, motivációt teremt. Egész mitológiát alkot, méghozzá a felütésben hallott, minimális narrációt használva egyetlen hosszabb összefüggő leírásként. (Biztos a forgatás végén derült ki, hogy a színészek szakszervezete által kötelezően előírt, minimális szerepduma mindössze 9%-át írták meg Tom Hardy-nak, így a maradék 91%-ot gyorsan felmondatták vele monológként a Mel Gibsont rövid távon a nemzetközi sztárstátusz, a hosszún meg az ikonikus állandó jelző tüneteinek produkálása felé taszajtó trilógiáról, és bevágták az elejére.) Szinte Anthony Burgess-t idézi meg, amikor egy-egy kifejezés vagy szófordulat, a nyelvezet nyomán kirajzolódik a nagy egész mintázata. Húsz-huszonhárom éve kezdődött, nagyjából másfél évtizedig tartó, aktív szerepjátékos koromban jobban csíptem a világleírások függelékeinek böngészését az aktuális rejtvények megoldásánál, a kalandmesterkedést a játékos karakterek életútjánál. Annyit mondhatok, A harag útjából a Marvelnál megtanulhatnák, hogyan kell univerzumot építeni nem hét-nyolc egész estés mozi, hanem hét-nyolc perc alatt.

mad_max_02.JPG

A tágabb keret jellemzői teljes mértékben megfeleltethetők a film központi mikroközösségének ábrázolásával, már ami az összeszedettséget, a tömörségükben velős részleteket illeti. Legyen bár zsigerből véghezvitt vagy alaposan átgondolt, itt minden tettnek, párszavas elszólásnak jelentősége van, aktívan vagy passzívan, de minden főbb szereplő alakítja az alkalmanként sűrűn váratlan irányú eseményeket. Nincsenek emocionális vagy logikai hézagok, semmi sem téveszt célt, még akkor sem, ha le is tért a tervezett pályájáról. A posztapok rozsdaréteg alatt vérbeli, régi vágású westernt kapunk, azonban a klasszikus pionyírrege inverz változatát. Az ismeretlen nyugat feltérképezéséhez és meghódításához, a jelen vívmányainak vadak számára való elviteléhez, tehát civilizálásához képest ezúttal az egyáltalán nem áhított jövőből menekülnének hőseink a múlt megnyugtatóan ismerős vidékére, a lehető legmesszebb az őket bekebelezni szándékozó, nyugati típusú, fogyasztásra épülő társadalomtól.

Max, a magányos "lovas" (cowboy? ronin? hol is emlegettük a japán szenszejeket?) igazi kívülálló, no nem a Tom Holkenborg jegyezte hangzóanyagnak köszönhetően, ámde afféle bolygó hollandiként nyomorú élete végéig elküzdögetne amúgy félgőzzel a belső démonaival, ha masszív befelé szemlélődését a brutális külvilág annyiban hagyná. Az egészségre kifejezetten ártalmas, szubhumán környezeti tényezők ellenben elképzelhetetlenül kevés, akár semmi indokkal bárkit annyiban hagynak, így nem csoda, hogy az agyatlan ösztönlénnyé korcsosult férfiaknál okosabb, ravaszabb, és szinte velük egyforma erős nők edződnek meg a perzselő ég alatt. Ráadásul ők magukénak tudhatják a remény fegyverét. Aki a Mad Max 4. alcímét, illetve szereplőinek nevét megtudva nem kombinálja össze a Fury-t a Furiosával, az megérdemli a mellbevágó meglepetést, ami az acélos markú amazonra helyezett hangsúllyal való szembesüléskor éri. A disztopikus műfajokban lassan rutinossá váló Charlize Theron John Hillcoat és Az út után az ötödik kontinensről származó másik direktorral elkövetett kollaborációját nézve értelmet nyernek a művésznő korábbi interjúkban tett nyilatkozatai, de kiemelhetnénk bármelyik feleség, vagy például személyes kedvencem, a Nuxot féléletre keltő Nicholas Hoult perfekcionizmusát egyaránt. A "megdöglünk mind" életérzésért rajongók a három előzmény megnézése nélkül is élvezhetik az erőszakorgiát, ha viszont képben vagyunk szerzőjük szereplőkkel szemben tanúsított kíméletlenségével kapcsolatban, talán nem ér majd akkora sokként, amikor elkezdenek hullani, mint a legyek.

Nem egyedül ez okozta, hogy az utolsó harmadban egyre gyakrabban konstatáltam könnyek csorgását az arcomon.

Azt kérnénk tisztelettel, hogy George Millerhez sürgősen juttassák el az Aeon Flux – ha már szóba került az idevágó személy plusz téma – újraírt forgatókönyvét, hogy a Mad Max franchise két folytatása között hadd rántsa össze az ő verzióját! Hívhatjuk remake-nek, rebootnak vagy csokinyúlnak is, mindegy, csak csinálja. Továbbá javasoljuk a Walking Dead teljes következő évadának, azaz az összes epizódnak a rendezési jogát felajánlani neki. Ja, és ha nem lett volna egyértelmű, a Nagy Moziisten, Aki Végül Mindent Jóra Fordít, igenis létezik. Jelet adott nekem. Egy tökéletes film formájában. Az élet csodaszép! Abrams pedig kösse fel a gatyáját, ha decemberben jót akar! Úgy értem, nekünk.

Kövess minket facebookon és twitteren!

mad_max_magyar_poszter.jpg

Címkék

kritika ***** 3d charlize theron mad max action george miller imax intercom sequel nicholas hoult tom hardy post apocalyptic

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr347476142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimike18 2015.05.21. 10:04:40

Úgy érzem el kell menni a moziba mindenképp. Bármerre olvasok véleményt mindenki azt írja ,hogy mekkora zsilettfasza lett a film. Millet Visszatért úgy látszik:D

exilis 2015.05.21. 10:52:55

Már csak az anyagi sikerért kell drukkolnunk, hogy másnak is utat nyithasson bátor filmet készíteni.

Richter Géza 2015.05.21. 12:43:58

@totorohun: na ez az! nem drukkolnunk kell! kurva gyorsan húzzon mindenki valamelyik moziba, és nézze meg :D !!4!

cineplex 2015.05.21. 13:11:55

Vasárnap mi is megnézzük, már alig várom.

kaamir 2015.05.21. 13:15:00

@Richter Géza: Ha találnék belőle egy 2D-s feliratos vetítést.

(Nem fogom ezt a filmélményt homállyal és szinkronnal tönkretenni)

Chessterfield 2015.05.21. 13:29:34

@kaamir: Cinema City-k adják feliratosan, én is úgy fogom nézni (Bp. Aréna pláza)

Andie 2015.05.21. 13:59:31

Hogy lehet ennyit írni egy filmről úgy, hogy nem mondasz róla semmit?! :) Le a kalappal :)
Én mondjuk gond nélkül elolvasom a fullspoileres leírásokat is a film előtt, nekem attól még élmény. Ezt meg már nagyon várom, úgyhogy remélem a hétvégén eljutok egy moziba...

tjunior 2015.05.21. 15:38:06

Nem bírom ki szombatig!!!

2015.05.21. 15:53:40

melyik volt az előző évtized legjobb akciófilmje?

Richter Géza 2015.05.21. 16:00:52

@WiteNoir: ugye a 2001 és 2010 közötti tíz évre érted, és nem az elmúlt, 2006-tól 2015-ig tartó időszakra?

aegithalos 2015.05.21. 16:28:52

OK, akkor a kerdes: 14. evet taposo kamaszfiammal neznem meg, van olyan durva, hogy megakadalyozzon ebben? Emlekeim szerint ilyen idos koromban lattam az elozo Mad Max-eket meg a Terminator 1-et es Cobrettit is, es nem okozott karokat a jellemfejlodesemben (legalabbis nem tudok rola), szoval ettol akar mehet is.

aegithalos 2015.05.21. 16:29:50

Mar a film van-e olyan durva, a fiam nem tudna megakadalyozni.

misafeco 2015.05.21. 16:54:28

@aegithalos: Nem annyira durva. Pár jelenetet leszámítva akár 12-es karikával is mehetett volna. De nyilván te tudod, hogy mennyire van hozzászokva az erőszakhoz.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2015.05.21. 17:08:13

@aegithalos: Elég durva. Nem egészségtelenül, viszont van benne egy szerintem igen öncélú jelenet, amitől kicsit kiborultam.

SPOILER!

Egy bizonyos műtétre gondolok.

exilis 2015.05.21. 17:34:45

Na láttam! Nekem sajnos kicsit csalódás, de ez azt jelenti, hogy nem 100%, csak 95 :)

Korhatár: Simán lehetett volna PG13, ha nincs benne az az egy jelenet - sajnos. Több bátorság kellett volna :(

SPOILER
Az akciók és a világ felépítése egészen zseniális, megalkuvás nélküli, de a film második felébe becsúszik pár ordas posztapokaliptikus klisé. Az őrület, az hogy a szereplők egy része miért viselkedik őrülten, irracionálisan, jól alá támasztva, míg másoknál nem. Pl. amikor rátalálnak Furiosa földijeire, azok egy szóra belemennek egy önygyilkos küldetésbe, és mosolyogva hullanak el, mint a legyek. Miért is? Mert addig ez nem egy ócska B film, minden klappol, az őrültek őrültek, a normálisak normálisak. A film második felére nagyon a kitaposott ösvényen maradtak, mondhatni szokványos és kommersz befejezést kaptam :(

exilis 2015.05.21. 18:21:58

Ja, én 2D-ben néztem, biztos ami biztos :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2015.05.21. 18:39:37

@totorohun:

SPOILER!

Belementek, mert vizet és zöldet: jövőt ígért nekik az a küldetés. Ott a sivatagban már csak vegetáltak.

isvaen 2015.05.21. 21:28:45

csak az utolsó bekezdés végét olvastam el, de az elképesztett.

ha szerző nem adott volna 5 csillagot (azok után, nem is volt kérdés), tuti nem nézem meg (a többi médium kritikájára szarok), de így egye-fene: kifizetem azt a rohadt jegyet. ám komoly felelősség van az 5 csillagon, mert ha nem "olyan" lesz, mad max ipari tanuló lesz hozzám képest...

misafeco 2015.05.21. 21:48:55

@totorohun: Ezért nem szabad túlzott elvárásokkal beülni egyetlen filmre se. Ebben az esetben mondjuk ez elég nehéz volt, hallva az egekbe magasztalást a kritikusoktól.

aegithalos 2015.05.21. 21:55:29

Hmmm... Köszi a választ. Rábízom a döntést asszem.

Void Bunkoid 2015.05.22. 07:19:34

@kaamir: ó, sznoboskodj még egy kicsit :)

Ez PONT nem az a a film/franchise, ami dosztojevszkiji mélységű párbeszédeiről híresült el, nem mindegy, hogy milyen nyelven csatakiáltanak meg halálhörögnek? :))))))

kaamir 2015.05.22. 07:42:26

@Void Bunkoid: Nincs ebben semmi sznobság, számomra a 3D-s, szinkronos film ugyanúgy nézhetetlen, mint a cam-os kalóz release.

Pécsen meg nem adják máshogy...

vond.creations · http://haladas.net 2015.05.22. 08:29:18

Nekem a szinkronnal a legtöbb esetben nincs bajom. Valahogy úgy jobban "be tudom fogadni" a filmeket, pedig nagyjából érteném az angolt is (felirattal meg főleg). Persze vannak kivételek is.

Viszont ettől a 3D őrülettől már a falra mászok. Jó lenne, ha nem erőltetnék annyira, mert _szerintem_ messze nem tesz hozzá annyit az élményhez, mint amennyire nyomják. Sőt, számomra inkább elvesz belőle. Elképesztő, hogy manapság szinte vadászni kell a 2D-s vetítéseket.

Na mindegy, ez van. Remélem a közeljövőben azért visszaszorul egy kicsit a 3D uralma (ahogy hallom, a TV gyártók már kezdik redukálni), és nagyobb arányban lehet 2D-s változatokra beülni. Szerintem lenne rá igény.

Fellegjáró Marci 2015.05.22. 09:44:26

Nnnna jó! Most én vagyok túl öreg ehhez a szarhoz vagy nem tudom mi van...sose voltam nagy Mad Max fan, már régen sem értettem hogy üldözhetnek egy filmen keresztül egy tartály üzemanyagot olyan járművekkel, amik a 10xét elzabálják útközben, de ez a film ezen is túltett!

SPOILER!

Először is...itt is van egy 30000 vagy 300000 vagy nemtudoooom littteres víztartály amit keresztül húznak a sivatagon a homokban(!) 2500R-es gumikon :D, úgy hogy a végén semmit sem csinálnak vele csak plusz 50L a fogyasztásban 100on. Merthamár a zöld helyre indultak akkor miaf@sznak vitték magukkal...tőkesúlynak?!? Maximum arra volt jó, hogy arra ugráljanak a fehérre mázolt hülyegyerekek! Nameg a dobosok meg a gitáros idióták. Ja mert a viharban lazán elvitte az autót a gecibe a szél, de a zenészek még játszottak mint a Titanicon! Verjed Csimpifon! WTF?!?
Mi a faszomnak álltak meg a motorosoknál a szurdokban ha amúgy is tovább akartak menni?!? Lerobbantották a fél hegyoldalt de mindenki át tudott jutni rajta simán, viszont a végén amikor eldőlt a víztartály azon már senki? :D :D
Az ok hogy a tartálykocsi max elment annyi üzemanyaggal oda-vissza de hogy az a monstertruck azokkal a giganagy gumikkal nem ment volna 50km-t sem az is biztos!
Nnna mindegy, nem tudom hova tenni ezt még mindig...akcióvígjáték? posztapokaliptikus dráma? Vegyem komolyan? De hogyan ha 1000 sebből vérzik? Szerintem egyedül maradok, de akkor is régen nem láttam ilyen szart! Megyek és megnézem a Halálos fegyvert, mert sokkolódtam!

exilis 2015.05.22. 10:37:13

SPOILER:

@professional:

- Minden háborúban ott volt a harci zene. Kürtösök, dobosok stb. Mivel az ő istenük a króm meg a metál, meg a gép, szerintem teljesen érthető ez a fajta aláfestés, nekem nagyon bejött :)

- Az, hogy őrült mód viselkedett az üldöző csapat, az is teljesen érthető, hiszen mind vallási fanatikus, agymosott kis zombi volt, akinek legfőbb vágya a halál.

- Szerintem nem jutották át azon a berobbantott szurdokon, talán megkerülték, vagy ilyesmi.

A film második felében szerintem is előkerülnek zavaró momentumok, csak egy, hogy hirtelen hová fogyott el az üldöző sereg :)

Fellegjáró Marci 2015.05.22. 11:26:19

@totorohun:

Maga a film állatul meg van csinálva, ha lett volna nálam 10g kokain még talán élveztem volna, de ennyi logikai buktatót már nem tudok elviselni a látványorgia javára...minek akkor sztori, legyen egy üldözés az egész film és a végén egy gigarobbanás amiben mindenki meghal aztán TheEnd fáradjanak a kasszához a gázsiért...

SPOILER!

Nem azzal volt gondom hogy zenéltek, mert az geci jó volt, hanem hogy a viharban hol a f@szban voltak?!? Tamtamoztak ott is?

Az őrülettel semmi gond, bejött az is, az üzemanyagpótlással van egyedül parám, de az meg buktatja az egész sztorit...

Ha megkerülték miért nem mentek eleve arra...stbstb...

Na jó megyek vissza a sarokba és megnézem mégegyszer a Whiplasht...

frmn 2015.05.22. 11:49:39

Nyilván túlzás persze az 5 csillag így látatlanban is, de azt megértem, hogy a sok szuperhôsmozi között felüdülésként hat egy ilyen film. Ha valaki, akkor én aztán nagyon megértem!

Igazából ezért fontos, hogy sikeres legyen, hiszen történetben biztos nem hoz újat és a végére úgy sejtem elég fárasztó is lehet a sok üldözés meg a nagy üzenetek.

exilis 2015.05.22. 12:16:18

Igen, egy biztos. Ez egy új és bátor irány, utoljára a 80-as években volt ehhez hasonló, amikor még volt tökük a filmeknek. Én megmondom őszintén, örültem volna ha még brutálisabb, és vérgőzösebb, ha már nem PG13.

exilis 2015.05.22. 13:47:20

SPOILER
Ja, szinkronban a "This is a lovely day" ha jól emlékszem Micsoda gyönyörű nap! lett, és sajnos semmi nem maradt meg az eredeti sármjából és hatásából:(

Repce Manó 2015.05.22. 19:25:51

Az egy fő fanyalgót megértem, történetben, karakterekben, sztorivezetésben egy-két tényleg zseniális húzást leszámítva tényleg elég középszerű film, ami lényegében a látványos akciójelenetekre volt kihegyezve és a posztapokaliptikus világ bemutatására. Pont. Faékegyszerűségű film némi kreativitással megsózva, tényleg megérdemli az elismerést, mert nem rossz film, ám az 5 csillagot kicsit én is túlzásnak érzem.

Azt mondja már meg nekem valaki, aki a forgatás hogyanjáról tud valamit, nagyon sok olyan jelenetet láttam, aminek olyan furcsa stílusa volt, mint ha visszafelé játszották volna el és úgy tekerték a filmet előre, mint Tímár Péter Egészséges Erotikáját meg a többi filmjét. Vagy valami más módszerrel forgatták, vagy mi a trükkje ennek? Nyílván sok autós üldözésnél ezt nem lehet megcsinálni, de valóban nagyon érdekes volt ez a stílus, már csak emiatt szeretném újranézni.

Lajos,Nagy 2015.05.22. 19:46:28

Üdv, lenne egy kérdésem a filmmel kapcsolatban és néhány
hozzáfűznivalóm, elsősorban a kommentekhez.
Kérdés: A film prológusában (a cím előtti 3-4 perc) nekem úgy tűnt, mintha fel lettek volna gyorsítva a jelenetek másfél vagy kétszeres sebességre. Ez a film sajátossága volt, vagy csak a CinemaCity "mozigépésze" örvendeztette meg ezzel a nézőket??
Néhány apróság a kommentekből, amivel nem értek egyet:

!SPOILER!

@professional:
- "...hogy üldözhetnek egy filmen keresztül egy tartály üzemanyagot" -Feltételezem a 2. részre gondolsz, az egy 15 perces jelenet egy másfél órás filmben.
-"...littteres víztartály amit keresztül húznak a sivatagon...hogy a végén semmit sem csinálnak vele..." -Először is a tartály tartalma anyatej volt, nem víz, ami egy ilyen elfajzott világban érték volt (lehet a későbbiekben el akarták adni, ki tudja :D )másodszor pedig a tartály folyamatosan mobil-bástyaként funkcionált, ami hasznos tud lenni egy közel száz fős üldöző sereg ellen (szinte mindig volt valaki a tartályon, hogy figyelje az üldözőket, vagy küzdjön velük"
- "Ja mert a viharban lazán elvitte az autót a gecibe a szél, de a zenészek még játszottak mint a Titanicon!" -A tartálykocsit csak 2 autó követte a viharban, azoknak annyi is lett. A többi üldöző (velük együtt a zenélők) nem rohant bele a viharba, ezért is voltak lemaradva később, mikor elcsendesedett az időjárás.
- "Mi a faszomnak álltak meg a motorosoknál a szurdokban ha amúgy is tovább akartak menni?!?" -Furiosa elmondta, hogy egyezséget kötött a kanyomban élőkkel, a gömb alakú tartályban lévő benzinért cserébe átengedik őt és lerobbantják az utat a többi előtt.
- "...az a monstertruck azokkal a giganagy gumikkal nem ment volna 50km-t sem az is biztos!" -Az üldöző csapatnak is volt tartálykocsija, ezzel folyamatos utánpótlást nyújtva benzinből, majd miután a monster-truck egyedül vágott át az sziklákon, kb. 5 perc után fel is borult. Tényleg nem ment 50km-t, de még talán 20-at sem. :)
- "Vegyem komolyan? De hogyan ha 1000 sebből vérzik?" -Az 1000 sebből 999-et te tettél hozzá, szerintem sem tartozik a "klasszikus" kategóriába a film, de nem szabad "szarnak" nevezni, mindenképpen megérdemli a tiszteletet és az odafigyelést.
Nem lehet elégszer leírni, hogyha rászánunk 2 órát egy filmre, akkor ne csak nézzük, de lássuk is azt, ami a vásznon történik.
Peace!

Gunner 2015.05.22. 20:23:23

Nagyon nehezen megítélhető a film. Mint audiovizuális élmény egész egyszerűen lenyűgöző. Az operatőri munka, a vágás, a hangok, a zene, az akciók... valami lehengerlő és zseniális.

SPOILER! (Bár őszintén szólva ez most így kicsit röhejes)

Viszont, egy filmnek azért kellene, hogy legyen története, meg jó néhány jól megírt karaktere is. Ennek a filmnek egyáltalán nincs sztorija, az egész egy két órás autósüldözés (ezért is kicsit megmosolyogtató, hogy kiírjuk a spoilert, mert itt nincs mit elspoilerezni). A karakterek meg nem, hogy nulldimenziósak, hanem majdhogynem mínuszban vannak. Egyik szereplőről sem tudunk meg semmit, az összes figura névvel rendelkező arc, akik autóznak, ütnek, vagy lőnek.

Ezek után kicsit erősnek érzem a tökéletes értékeléseket (nem csak itt, hanem bármelyik kritikában). Főleg úgy, hogy manapság szinte divat ízekre szedni hollywoodi filmeket, hogy jaj de klisés a sztori, jaj de gyengék a karakterek, a Mad Max esetében viszont úgy látom, hogy ez valahogy nem baj.

Kimike18 2015.05.22. 22:14:59

@Gunner: Ez elég bajos mert akik magasztalják a filmet azok mind írják, hogy még a karakterekre is koncentráltak.

Igazából ezért se szoktam nagyon adni a kritikákra úgyis mindenkinek szubjektív, hogy mi tetszik, és mi nem.

Csak ez most azért fura mert a kritikusok azt is kipipálták, hogy milyen fasza a sima mezei nézők meg azért húzzák a szájukat, hogy na azért nem úgy van az :D

Szóval remélem jövőhéten hétfőn eljutok a filmre:D

szkristof92 2015.05.22. 22:35:47

@Lajos,Nagy: "Kérdés: A film prológusában (a cím előtti 3-4 perc) nekem úgy tűnt, mintha fel lettek volna gyorsítva a jelenetek másfél vagy kétszeres sebességre. Ez a film sajátossága volt, vagy csak a CinemaCity "mozigépésze" örvendeztette meg ezzel a nézőket??"

Nem vetítési hiba, szándékosan van a frame rate felgyorsítva, de Miller-nél szinte kötelező jellegűek az ilyen unortodox megoldások.

gójgómitic 2015.05.23. 00:58:02

@professional: Nem vagy egyedül. Most néztem meg és fogtam a fejem közben, hogy ennyire buta, ostoba filmet rég láttam. Azok a párbeszédek...édes Istenem, mennyire ostoba, semmiről nem szólok voltak, szerencsére kevés volt belőle.
No, de ott volt az akció, de nem...visszahozták, az epelepsziás ember mozgást, mikor néha indokolatlan gyorsan mozognak az emberek akció közben, egy egy villanásra. Örültem, hogy végre elfelejtették mára ezt, de erre tessék ebben újra előkerült. Olyan volt néha mintha Benny Hill show. Amikor rángatóznak vagy mit csinálnak. Szerencsére nem az egész film ebből állt, mert akkor a felénél tuti elhagyom a termet, de így is alig vártam, hogy legyen már vége.
Aztán a másik. Imaxban néztem és kénytelen voltam betolni a füldugót, mert meglehet süketülni, olyan kibaszott hangos az a kurva terem...

Gunner 2015.05.23. 06:28:59

@Kimike18: Hát, ha az erőteljes nézéssel egybekötött gázpedáltaposás, sebességváltó-rángatás és kormánykerék-tekerés azt jelenti, hogy koncentráltak a karakterekre, akkor igen. :-DDD

Kimike18 2015.05.23. 08:08:43

@Gunner: Úgy látszik a kritikusok látták benne a karaktereket:D Úgy látszik ilyen formába is ki lehet fejezni:D

exilis 2015.05.23. 09:16:32

Aki látta az eredeti max-eket, az tudja, hogy ez a kevesebb frame/sec megoldás ott tűnt fel. Kellett bele, mert egyszerűen anélkül nem Mad Maxes :) Szerintem egyébként jól fokozta a tempót, nincs vele semmi gond, nekem nem is nagyon tűnt fel.

SPOILER
Kicsit pihentem az élményre, és nálam a film első harmada/fele 10/10-et kap, egyszerűen zseniális (és már itt elfüstölik a homokviharral a leglátványosabb jelenetet is), a második etapban kerülnek elő a közhelyes megoldások és karakterek, az csak 10/8. Az külön zavart, hogy kétszer eljáttszák gyakorlatilag ugyanazt a csavart, hogy elzárják a sziklaátjárót. Vége poénnak is azt betenni, önismételni, ráadásul a főgonoszt is túl egyszerűen vonták ki a forgalomból, ha már őrület, akkor oda kellett volna még egy-két lapát.

Persze ettől még nagy élmény volt, csak benne volt a tökéletes film lehetősége is.

geomayler 2015.05.23. 10:25:23

Nem vagyok Mad Max rajongó, most néztem meg az 1-2. részt a héten, amiket eddig hírből ismertem csak, elég nagy csalódások voltak, attól még szerintetek ez tetszhet?
Mert csak jót olvasni róla mindenhol, de az 1-2. helyenként kimondottan B-kategóriás, nevetséges hatást keltett, szerintem sokaknál a nosztalgia szépíti csak meg.

vision_j 2015.05.23. 14:43:19

Tegnap én is megnèztem(ha már ennyi jó kritikát olvastam rola,gondoltam csak jó lehet.
Hát tévedtem.
Lehet hogy egyedül vagyok a vèleményemmel de nekem nem tetszett ami láttam.(spoilerezni most nem akarok hogy miért).
Az előzetesek/kritikákk után többett vártam töle mint amitt nyujtott.
Számomr eddig az év egyik nagy csalodása volt sajnos.
10/4

Ficus Cucis 2015.05.23. 17:26:02

@gójgómitic: az IMAX-terem nem hangos, csak mivel kristálytiszta a hang, hangosnak tűnik :)

persze, bordarepesztően hangos, ezért is volt óriási filmélmény a Sötét lovag felemelkedés meg a Csillagok között

gójgómitic 2015.05.23. 17:31:53

@Ficus Cucis: De hangos, kibaszott hangos. A mozitársamnak még ma is cseng a füle. Az enyém nem, mert én betoltam a füldugót, különben nem bírtam volna.
Amitől másnap is cseng a füled az hangos.
A Csillagok Között meg pláne hangos volt, ugye a fokozódó orgonával.
Túl van tolva a hang és nem is kicsit. Konkrétan már-már elviselhetetlen. Csak a többséget nem zavarja.
Engem igen.

kóbormajom 2015.05.23. 18:18:52

10/8, hogy stílszerű legyek őrült jó volt. Sajnos mínusz pontok járnak a gyenge szinkronért és a forgatókönyv egyszerűségéért, de azt hiszem ezt a filmet hívják úgy, hogy 'A Nagybetűs Moziélmény'.

Még ilyet, sokat.

isvaen 2015.05.23. 19:58:06

öööö... hát azért... na.
a begyorsított jelenetek majdnem tökre vágták nálam a filmet, ezt leszámítva érdekes esettanulmány volt - és a hype is a bemutató óta.

gójgómitic 2015.05.23. 20:31:13

@isvaen: azt, hogy hívják szaknyelven (tudjak rá hivatkozni)? A begyorsításokat, mikor egy-egy pillanatra olyan lesz mint burleszk lenne?
Én kimondottam utálom és egy időben elég sok akció filmnél alkalmazták, de mára szerencsére leszoktak róla.
Amikor elkezdődött a film, azonnal láttam, hogy baj lesz.
Mivel kamera rángatás nem párosult még mellé, így nem álltam fel, de nekem tönkre is vágta, még akkor is, így lett volna, ha van történet, épkézláb dialógus, de, hogy nem volt, így nálam ez nagyon nem tettszős kategória.

Bergyilkos Bohoc 2015.05.23. 20:54:23

@professional:
- "Mi a faszomnak álltak meg a motorosoknál a szurdokban ha amúgy is tovább akartak menni?!?"

Nem akarom elhinni, hogy ezt tényleg megkérdezed. Ez elég konkrétan ki volt fejtve. Te szerintem nem is nézted a filmet, csak mesélték.

isvaen 2015.05.23. 20:54:54

@gójgómitic: gyorsítás

www.filmintezet.hu/magyar/filmint/filmspir/21/hevesy.htm

az egésznek elvette a komolyságát. ha koncepció volt, akkor valaki mondja el, magyarázza el, micsoda. amúgy igen, előzmény nélkül ez egy gyilokpornó burleszkfilm volt: egy sima buleszkben a szereplők túlélik az esést, itt nem, őt, még. éh nem is folytatom, gyerekek (is) olvassák ezt a blogot :o)))

Nyílméregbéka 2015.05.25. 19:47:32

@kaamir: Van pécsett 2D-s vetítés, én is ott néztem. A Pláza 13 órás vetítése nem 3D-s. A szonkron meg kivételesen nagyon jól sikerült, jó a fordítás és a szonkrongangok is.

kaamir 2015.05.25. 19:54:00

@Nyílméregbéka: köszi, én ezt valahogy nem is vettem észre.

Nyílméregbéka 2015.05.25. 19:56:43

Baromira jó film volt, Miller eszelős, szűrreális disztópikus világa nagyon odabasz! :))) Holtversenyben a Kingsmennel ez az év filmje eddig nálam. Igazi akcióparádé, jó látni végre egy igazi oldschool kaszkadőrős, igazi autós, minimál CGI-os akciófilmet, ami ügy tud látványos lenni, hogy közben működik a fizika is benne... 10/10

leonidasz88 2015.05.25. 22:06:11

Ha nem probléma leírnám én is a kissé terjengős, és SPOILERES kritikámat. :)

MAD MAX: Fury Road
Nos, először is még így 3 órával a film megtekintése után is nehéz össze szednem a gondolataimat. Még mindig az államat keresem, mint a filmben egy bizonyos karakter. Életemben csak pár mozi volt olyan hatással rám, mint ez.

És akkor most jöjjön egy nagyon SPOILERES részletes kritika arról a filmről, amire már lassan egy éve várok.
Először is egyet kell értenem azzal a kritikussal, aki azt írta, hogy durván 10 percbe olyan részletesen építette fel a rendező / író a film saját kis világát, hogy arra tényleg más filmek két órája sem elég, vagy több részen át képtelenek, vagy csak nagy nehézségek árán sikerül nekik. Itt semmi túlmagyarázás nincs. Nem tolják az ember arcába hogy mi miért van. Az embernek apró kis infó morzsákat szórnak el, és már is kirajzolódnak előtte a részletek. És a legdurvább az egészben, hogy itt nem csak a globálisan az atomháború utáni világról kapunk infókat, hanem a legkisebb szerepet betöltő mellékarakterekről is. És ez nem túlzás. Szinte minden mellékszereplő, vagy akár még egy egyszerű statiszta is olyan jellemmel van felruházva, amivel kis túlzással a mostani akciófilmek főszereplői is alig rendelkeznek. Ki is térnék picit a mellékszereplőkre: Az első számú kedvencem NUX. A film elején ő a legjobb példája annak, hogy az úgynevezett "War boy" ok egy olyan szintű agymosáson mentek át, hogy szinte nehéz rossz szemmel tekinteni rájuk. Ők egyszerű, megtévesztett fiatalok, akiket egy őrült vezet pórázon. NUX karaktere a film során olyan jellemfejlődésen megy keresztül, amire egy egyszerű mellékszereplőnél más filmben az életben nem kerülne sor. Hozzá és az egyik megszöktetett "feleséghez" köthető a film kis érzelmi szála is. Amit megint úgy találtak el, hogy pont annyira érzelmes, hogy ne menjen át nyáladzásba, és mindezt úgy, hogy egyszer sem csattan el egy csók sem. De ott vannak még a feleségek, akik egytől egyig mind egyéniségek. De a motoros amazonok is mind kapnak egy két percet, hogy pont annyira megszeressük őket, hogy a film során való elhullásuk nem hagyja hidegen a nézőt. A negatív karakterek élükön Immortan Joe-val pedig azt hiszem méltó helyet foglalnak el a filmek gonoszai között. És az a poén, hogy még Immortan Joe, aki a film fő gonosza, hiába undorító mocsok, de még ő is kap egy olyan jelenetet a filmben, ahol megmutatkozik egy nagyon, de nagyon kis emberség benne. A film univerzumába beletartozik még a vallás is, amit Immortan alkotott meg. És ez is olyan részletesen van felépítve, hogy az ember látja maga előtt a fő gonoszt, ahogy felhasznált mindenfélét a saját maga kreált valláshoz, amivel majd meghülyítheti mentális amúgy is sérült, torz gyermekeit, férfiait. Gondolok itt pl a Valhallára, ahol majd big mac-et fognak enni a warboyok. Vagy az autófetisizmusra , ahol a V8 mint szó, az "imájuk" részét képezi ezeknek a harcosoknak. A "króm" szó pedig amolyan szlengként működik.
A jó oldal két fő karaktere: Max és Furiosa. Mindketten uralják a filmet. Mindezt úgy, hogy a Max-et alakító Hardynak konkrétan alig van szövege a filmben. De itt mutatkozik meg az igazi nagy színészi tehetség: Minden az arcára van írva. A tekintetével úgy játszik, mint a legnagyobbak. Theron karaktere viszi főleg a filmbe az érzelmi szálat. Összeomlása a hír hallatára, hogy a hőn áhított "világ" már nem létezik, bizony az egyik legszívszorítóbb jelenet ,( a másik számomra még NUX és a "szerelme" búcsúja ) köszönhetően a színésznőnek, aki remekül játsza a kiábrándult amazonnőt.

És akkor írnék a film központi eleméről: Az akciójelenetekről.
Konkrétan a moziteremben több alkalommal is elhangzott jó pér néző szájából az "Aztarohadt" és társai. Mert a film akciójelenetei tényleg szó szerint LEHENGERLŐEK, LENYŰGÖZŐEK és a FÖLDBE DÖNGÖLNEK. Brutális adrenalin bombák. Az egész annyira kézzelfogható. És nem véletlenül: Ezeket az autókat TÉNYLEG megépítették, és nem valamiféle számítógépes utómunka részei mint a túlértékelt halálosiramban mű CGI járgányai. A robbanások is tényleg ott helyben fel lettek felvéve és tényleg valódi emberek, kaszkadőrök lógnak, repkednek, ugranak mindenfelé. És ahogy Dani barátom fogalmazott "Ezért bizony már kijár az Oscar díj." És ez nem túlzás. Az egész annyira élő, kézzelfogható, és a klasszikus akciófilmek érzését hozza vissza. És igen, kitérek a legfontosabb pozitívumra: Ez a film végre VISSZAHOZTA a régivágású 80-as 90-es évek akcifóilmjeinek hangulatát. Nem csak akciójeleneteiben, hanem minden egyes részletében. Repkednek a frappáns beszólások, egyszavas mondatok. Semmi sincs túldumálva. Minden úgy van, ahogy az a jó öreg klasszikusoknál. És a legjobb, hogy mégis van valamiféle frissesség az egészben. Ez több, mint egyszerű fejhajtás.
Egyet kell értsek azokkal, akik azt írták, hogy ez a remekmű bizony az évtized legjobb akciófilmje.

winterrain 2015.05.25. 22:24:42

Jó volt.
Én ugyan végig azon drukkoltam hogy a kölyköt ( a két tumorral ) egye meg valaki, de így se volt rossz.
Mindenképpen a legjobb Mad Max film idáig.

exilis 2015.05.26. 11:12:41

Talán az anyagi siker is összejön - no meg az 500 milliós worldwide bevétel fogadást is jó volna megnyerni :)

Mai állás:

Domestic: $95,540,000 43.5%
+ Foreign: $124,300,000 56.5%
= Worldwide: $219,840,000

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.05.26. 18:58:27

@professional: Sajnos egyet kell értenem veled. Ez a film pont olyan szar volt, mint az előző részek. Mondom ezt úgy, hogy sci-fi mindenevő vagyok.
Elolvastam a kritikát, gondoltam hátha igazat ír és tényleg szuper. Persze, egyéb új keletű sci-fi filmekkel összevetve azért nem volt rossz. Sajnos a sztorit nem sikerült megtalálnom, pedig egészen a film végéig kerestem. Az állandó törés-zúzás, mint látvány egyáltalán nem pótolta a történetet. Tom Hardyt láttam már jól játszani, de most rendkívül szarul rendezték meg. Egyesek szerint, hú, micsoda karakterek voltak, szerintem meg sehol nem voltak. Furiosa és a fehérre mázolt idióta kölyök hozott némi színt az egészbe. Sokszor éreztem, hogy inkább a film paródiáját nézem, mint magát a filmet.

exilis 2015.05.26. 21:16:17

@Mr Falafel: Teljesen félreértetted a filmet, kezdve ott, hogy nem Sci-fi. A film egy vizuális műfaj, a történet, a sztori egy filmnek nem kötelező eleme, attól még akár remekmű is lehet.

leonidasz88 2015.05.27. 01:43:10

@Mr Falafel: A 8. utas a halál, a Predator, a Cápa, és más klasszikusok sztoriját egy mondatban le lehet írni... Mint ahogy a Mad Max-ét is. És ez baj? Nem. Mert mi szükség egy látványorientált akciófilmnél csavaros, keszekusza történetre. És amúgy nekem senki ne mondja, hogy nem volt a filmnek sztorija. SPOILER Egy kiábrándult harcos Nő úgy dönt, hogy megszökteti a vezérének feleségeit, és célul tűzi ki, hogy eljuttatja őket egy jobb helyre, ahonnan ő is jött. Majd az út során csatlakozik hozzájuk egy kissé zakkant férfi, és a rosszak táborát a film feléig erősítő, majd szép lassan átpártoló fiatal harcos. A későbbiek folyamán rátalálnak pár "amazonra", akik szintén hozzájuk verődnek, és így együtt próbálnak meg tovább menekülni. Ez nagy vonalakban a film sztorija. Úgy gondolom, egy posztapok akcifóilmnek tökéletesen elég. Mert az pl az Alien története nagyjából fele ennyire sincs túlbonyolítva. Mégsem mondja senki sem azt, hogy "Hát ez egy szar. Hol volt itt sztori? Az űrben utaznak aztán találnak egy idegen lényt ami szépen kicsinálja a legénységet, majd a végén a főszereplő nő nagy nehezen elintézi." ENNYI. Mégis egy zseniális alkotás. Szóval nem értem a fanyalgókat....

exilis 2015.05.27. 09:13:43

@leonidasz88: Így van. Épp az szokott a baj lenni, ha egy ilyen alapvetően zsigeri filmet megpróbálnak komoly(nak szánt) sztorival alátámasztani, lásd Prometheus.

Richter Géza 2015.05.28. 20:19:27

SPOILER

@Zalaba_Ferenc: érdekes, mert az ilyesmit én is mindig nagyon kényesnek érzem, de ezt a jelenetet nem tartom feleslegesnek vagy öncélúnak. sőt hozzájárul Joe jellemének, illetve a szekta / klán / gittegylet dogmáinak árnyalásához. annyira nem durva, inkább implicit ábrázolás a hanghatásokkal.

geomayler 2015.06.08. 22:42:45

Megnéztem és azt kell mondjam, jobb, mint a korábbi részek, amiknek csak hírük van, meg atmoszférájuk.

A zsigeri akció a legnagyobb erénye, ez egyértelmű, amik annyira jól működnek, h csak nagy ritkán zökkentett ki egy-egy nevetséges elem, ami sajnos mindegyik installációra jellemző eddig a Mad Max sorozatban. (1.:kiguvadó szemű főgonoszok, kertvárosi idill, 2: szado-mazo szerkós, nevetséges beszédű főgonosz, hippi kommuna, Maugli, 3: hát ennél bele se kezdek..., a mostani 4. részben meg a piros pizsamás gitáros rontotta a hangulatot.)

Külön jó pont a filmvégi idézetért, ugyanolyan tökös húzás egy ilyen pörgős film után berakni egy filozófikus idézetet, mint maga az egész film. Még több ilyen egyedi filmet, mégha nem is hibátlan.

Jerryco 2015.06.12. 00:19:41

@Gunner: Ilyen alapon "A sólyom végveszélyben"-nek sincs sztorija, hiszen 2 órán keresztül vadásznak amerikai katonákra, mégis sokan, hogy imádják azt a filmet.

AtomNyuszi 2015.07.13. 21:52:30

Hát gyerekek, ezt tényleg látni kell! Ilyen szintű akcióorgiát nem is láttam még talán. És ami 10/10-essé teszi a filmet, az az, hogy a kétmondatos sztori során a kétmondatos karakterek jó részét megismerhetjük, szinte a tökéletességig fokozva a nonverbális karakterépítést. Vagy 6 mondaton keresztül boncolgathatnám Furiosa jellemét és eredettörténetét, pedig nem is értek az ilyesmihez különösebben. Ezt így kell csinálni!
Persze ha úgy állok a filmhez, mint fentebb néhányan, és gőzerővel vadászom a logikai bakikat (vagy gyártok sajátot, erre is van a kommentek közt példa) akkor ez a cucc is kikezdhető, de kérdem én, minek? Aki ezt nem tudta élvezni, annak a műfajjal lehet baja, mert ez AZ akciófilm.
Többen írták, hogy visszahozza a 80-as éveket, amit részben igaznak találok. Az akkori tökösséget sikerült mai köntösbe bújtatni és nagyon bejött. Mondjuk a nagyon vegyes fogadtatásban részesült (értsd: kb. mindenki leszarozta) alacsony FPS részek számomra is érdekesen hatottak, de ezt a múltidézés számlájára írom, hiszen az első Mad Max idejében ez (is) divat volt a filmes szakmában, tehát simán felfogható a klasszikusok előtti tisztelgésnek.
A lényeg: Így kell akciófilmet csinálni. Pont. Vagy felkiáltójel? :)
G.

okta 2015.08.27. 16:29:09

Most néztem csak meg... :-)

Nos, félig benzinvérűként nekem a MAD MAX nagyon sokat jelentett gyerekkoromban, bizonyos jelenetek beégtek az agyamba. (Még VHS-en, talán először narrátorosan!)

Nos, ennek semi köze hozzá. Talán a harmadik részhez közelebb all, de pl. arra is alig emlékszek. Ez olyan Waterworld a sivatagban és durvábban. Két pozitív dolog jut eszembe:
1. a film tényleg pörgős, látványos: elaludni nem lehet rajta, gyorsan eltelik a 2 óra - több benne az akció, mint hétfőnként a Tescóban,
2. a zene király.

Ezt leszámítva NEKEM nem tetszett. Persze van akinek bejön - hát nem tartozok közéjük. (Öregszek???) Talán még Ms. Theronról írnék annyit, hogy inkább ő a főszereplő, mint Mr. Hardy. (Valaki írta itt a színészi kvalitását, mert a kevés szöveg ellenére az arcából lehetett olvasni...hááát, szerintem meg egy nagy baltaarc, ami mostanában oly divatos. Lásd berki krisztián - nagybetűvel az olimpikonunk nevét írom le.)

Mindegy. Megvolt, akciós volt a jegy, nem bánom. Ja, én inkább röhögtem egy csomó jeleneten, mert annyira gáz volt, hogy komolyan venni abszolút nem tudtam. :-D

bontottcsirke 2015.08.29. 22:40:30

Borzalmas, nézhetetlen szar. Ilyeneket a szív tv-n lehetett látni power kapitány néven. Annyira gagyi, hgy 10 perc után letöröltwm.

isvaen 2015.09.01. 19:15:14

"George Miller akciófilmjét nevezte meg az év legjobb filmjének az 50 ország 493 kritikusa."
idióták.

Lac1 2015.09.02. 00:40:43

Egyébként akik a történet kevésségét vagy hiányát kérik számon a filmen: a Tizenkét dühös embernek van története? Száll a kakukk fészkére? Kutyaszorítóban? Fantasia?

A film egy olyan művészeti forma, ami használ elbeszélő és színházi, epikai és drámai, képi, hang- és zenei elemeket egyaránt. De hogy egy adott filmen belül ezek milyen mértékben hangsúlyosak vagy szorulnak háttérbe, az már alkotói szándéktól függ (jobb esetben). Egy jó filmhez egyáltalán nem szükséges, hogy mondjuk mély története, árnyalt karakterei, vagy éppen megragadó hangulata legyen.

isvaen 2015.09.02. 08:11:39

@Lac1: pont a 12 dühös ember, a kakukk és dogs??? jól hangzik a bejegyzésed, csak az én meglátásom szerint roppant nagy ostobaság. ajánlom, minden nap nézz meg egy jelenetet a fent felsoroltak egyikéből - vagy mindegyikből -, és alaposan vizsgáld meg a karaktereket helyzetükhöz, környezetükhöz viszonyítva. sztem a 3. nap rájössz, mekkora hülyeséget írtál ide. úristen...

MJ14 2015.09.16. 17:56:57

@Lac1: "Egyébként akik a történet kevésségét vagy hiányát kérik számon a filmen: a Tizenkét dühös embernek van története? Száll a kakukk fészkére? Kutyaszorítóban? Fantasia?"Szerintem hagy fel a filmnézéssel.nem neked való.Annyi más érdekes tevékenység van.Biztos találsz olyat,mely megfelelő a szellemi szintedhez.

NorthopViggo 2015.09.16. 20:41:04

@Lac1: A minimál történet =/= nincs történet. Az, hogy nincs történet, azt jelenti, hogy a szereplők helyzete a film kiinduló pontjánál és végkifejleténél ugyanaz, nincs semmilyen fejlődés, sem külső szinten (háborúból béke, elkapott főgonosz, stb) sem belső szinten (lelki üdvözülés, önmegismerés, bármi). Ha neked a Kutyaszorítóbanra, vagy a Száll a kakukkra igaz ez, akkor lehet, hogy nem kellene filmes vitákba bonyolódnod. Egyébként meg, nem tudom miért kötsz bele mások véleményébe. Külön dolog nem egyetérteni másokkal, és külön dolog védelmezni a kedvelt filmedet mások véleményének leminősítésével.

Amúgy meg, a felsorolt filmeknek megvan mindhárom kvalitása, amit említettél. No disrespect intended.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása