aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: 12 év rabszolgaság [12 years a slave] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. december 31. 17:10:00

Kategória: film 52 komment

Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor) szabad emberként élt a kettészakadt Amerika északi részén (New Yorkban), mikor az 1800-as évek derekán, egy sötét nap leitatták és eladták rabszolgának. Talán nem árulok el zsákbamacskát: 12 évnyi rabság vár rá, méghozzá különböző hőfokon gyűlölködő gazdák elnyomása alatt.

12yearsaslave620.jpg

Az ítészek is szeretnek kárpótlási jegyeket osztani. Russell Crowe-t nem díjazták a Szigorúan bizalmasért? Nesze egy szobor a Gladiátorért! Paul Giamatti kimaradt a szórásból a Kerülőutak méltatásánál? Sebaj, jól megnominálták a Remény bajnokáért... Igen, abban ő is játszott. Úgy érzem, valami hasonló dokumentum kiállítására készülnek most Steve McQueen, Michael Fassbender, és ha már itt tartunk: Chiwetel Ejiofor kapcsán is. Habár lehet, hogy ez utóbbi esetében csak a nevétől féltek idáig. Mindenesetre mind Fassbender, mind pedig McQueen volt már jobb - elég csak két korábbi közös filmjükre gondolni. Sőt, jó eséllyel ez lesz Brad Pitt első olyan jelölése is, amit szoborra válthat (a film producereként).

Mert hát az van, hogy nem csak a jelölések, de maga a film is megkésett néhány évtizedet. Annyit talán nem, mint a tévéfilmes esztétikával dolgozó A komornyik, de valahogy sokkal frissebbnek tűnt akkoriban rabszolgaságról szóló filmet forgatni, mikoron még egy jóval konzervatívabb elnök küldte háborúba az ifjakat, manapság pedig már a pápa is faszéken ücsörög: egyszerre vagyunk tehát alázatosak és liberálisak, bármilyen hangosan is üvölt a Wall Street farkasa. 

A film egyébiránt sem árul zsákbamacskát: a 12 év rabszolgaság 12 évnyi rabszolgaság krónikája egyszerre drámai és dokumentarista stílusban. Mint korábban, McQueen ezúttal is hajlamos elidőzni szemlátomást mellékes dolgokon (például egy szenvelgő éneklésbe lassan bekapcsolódó arcon), és miközben naturalista képeket fest egy-egy szétkorbácsolt hátról, vagy egy szánalmas/gonosz féltékenységi harcról (gazda, gazdáné és rabszolga között), még a legdélebbről jött fogva tartott is gyönyörűen összeszedett és artikulált gondolatok formájában tudatja a világgal a fájdalmát. Tudom, a 47 roninnál meg a tőmondatok fájtak, no de nem árt, ha valaki megtalálja az egyensúlyt, és ha ívet nem is, legalább konzekvens megközelítést társít a filmjéhez. 

A színészek egyébként remekelnek: McQueen hagyja is őket kiteljesedni - még aprócska szerepekben is -, és ez bizony nagy teljesítmény egy túlírt, szerkezetében mégis hiányos forgatókönyv életre keltésében. Ugyan a közreműködők tehetségéhez nem férhet kétség, de a 12 év rabszolgaság egy olyan Oscar-jelölt lesz, mint anno az Ütközések volt: inkább fontoskodó, semmint fontos.

Kövess minket facebookon és twitteren!

Az új pontozási rendszerről itt olvashatsz.

poster_12yearsaslave_hun.jpg

Címkék

kritika *** steve mcqueen brad pitt drama paul giamatti chiwetel ejiofor michael fassbender benedict cumberbatch

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr785719087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsedáj 2013.12.31. 17:18:34

Tehát akkor a Gravity-nek kell nyerni a legjobb film díját. Ez a tanulság.

ungverjaland 2013.12.31. 17:26:38

"Az ítészek is szeretnek kárpótlási jegyeket osztani. Russell Crowe-t nem díjazták a Szigorúan bizalmasért? Nesze egy szobor a Gladiátorért! Paul Giamatti kimaradt a szórásból a Kerülőutak méltatásánál? Sebaj, jól megnominálták a Remény bajnokáért... Igen, abban ő is játszott. Úgy érzem, valami hasonló dokumentum kiállítására készülnek most Steve McQueen, Michael Fassbender, és ha már itt tartunk: Chiwetel Ejiofor kapcsán is."

Ezt kicsit túlzásnak érzem, lévén McQueen 5 éve kezdett el mozifilmeket rendezni, bőven lenne még idejük kárpótolni, mert valószínűleg fog még pár filmet rendezni az elkövetkezendő évtizedekben. Persze ez a kárpótlás nyilván jelen van, erre a legjobb példa Scorsese.

ungverjaland 2013.12.31. 17:27:41

@Dzsedáj: Hát nem tudom, előbb látnom kéne a 12YAS-et, de nehéz elképzelni, hogy a Gravity-nél rosszabb legyen.

XFTN1 2013.12.31. 17:36:21

Kifejezetten unalmas volt és én színészektől sem dobtam el magam. Szerintem utoljára kiemelkedő film, ami Oscart kapott, az 2000ben az Amerikai szépség volt, ez elég szomorú.

CrazyDave 2013.12.31. 17:43:01

A filmet még nem láttam, de örülnék neki ha ez nyerne, mert akkor Brad Pitt végre kapna egy szobrot amit már réges-rég kiérdemelt. Remélem, Chiwetel Ejiofor pedig nem játszik akkorát, hogy Dicaprio-t megverje aki eddig az év legnagyobb alakítását nyújtotta a Wall Street farkasában és amiért már igazán meg kaphatná az Oscar díjat. Majd kiderül.

ungverjaland 2013.12.31. 17:49:57

@XFTN1: Szerintem az utolsó ami nem volt nevetséges az No Country for Old Men volt. Az se volt az év filmje, de azóta csak rosszabb. (Mondom úgy hogy ezt még nem láttam, de látatlanban hatalmas előrelépés lehet az Argo-hoz vagy The Artist-hoz képest.)

ungverjaland 2013.12.31. 17:52:15

@ungverjaland: Most hogy jobban belegondolok, a The Hurt Locker-t is szerettem, de kiemelkedőnek azt se hívnám.

kaamir 2013.12.31. 17:53:30

Szerintem McQueen borzalmasan túlértékelt, én legalábbis az Éhséget közepesnek, a Szégyentelent rettenetes filmnek tartom. Eddig a köldöknézegető művészfilmeseknek csinált lila ködöket, most úgy tűnik - persze csak a trailerek alapján - az Akadémiát próbálja könnyekre bírni :D

Németh Barna 2013.12.31. 18:00:14

@CrazyDave: Ha Chiwetel Ejiofor veszít, DiCaprio akkor sem nyer, az fix.

XFTN1 2013.12.31. 18:07:43

@ungverjaland: Tégla is korrekt volt, de mondjuk egy Gettó milliomos az nagyon gáz. Artist-nak elég volt az előzetesét látnom. :D
Az Argon háborogtam "idén", de szerintem 12YAS sem jobb nála. A Gravitáció meg legalább szép és szórakoztató, de normális forgatókönyve annak sincs.

ungverjaland 2013.12.31. 18:13:30

@XFTN1: Szerintem a Tégla korrekt volt (Scorsese.nek mát a Taxi Driver-ért járt volna az Oscar mondjuk), nekem nincs bajom a Slumdog-gal de annyira nem jó, Artist meg egy érdekes kísérletnek jó volt, de nem év filmje kategória. Az Argo-val nem volt baj, de nem volt jobb mint bármelyik átlagos politikai thriller. Én pedig szerettem McQueen filmjeit ezért még bizakodom. Gravity meg másfél órás techdemó egy arcodba nyomott üzenettel, de szépnek tényleg szép.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.12.31. 18:15:02

@ungverjaland: Úgy érzem, az idézett bekezdés szorul némi kiegészítésre. A kárpótlás alatt itt nem egy-egy életmű megkésett díjazását értem, hanem egy-egy (esetleg egy-két) kimagasló remekmű vagy remekelés teljes figyelmen kívül hagyását, mellyel szemben a későn eszmélő akadémiai tagok hajlamosak úgy bűnbánatot gyakorolni, hogy egy jóval jelentéktelenebb filmet vagy alkotást kezdenek el méltatni.

ungverjaland 2013.12.31. 18:19:20

@Zalaba_Ferenc: Aham ezt értem. És mondjuk annyiban lehet benne valami, hogy valószínűleg ez lesz McQueen legközönségbarátabb filmje egy ideig (ez vicces mondjuk egy R-besorolású ultraerőszakos rabszolgafilmre mondani, de így van), úgyhogy ezt érdemes díjazni. A Shame-nek már témájából adódóan esélye sem volt az Akadémiánál. Hunger-nek hasonlóan.

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.31. 18:25:52

negatívat nem akarok írni:), így csak annyit hogy igazából semmi meglepő nincs azon, ha ez a film valóban nem jobb közepesnél, az első két mcqueen-film is inkább vizuálisan volt érdekes,a történetek azért hagytak kívánnivalót maguk után, plusz volt jópár szükségtelenül hatásvadász jelenet.
de ez úgyis jobbár az akadémiának készült, adnak érte oscart, ahogy a gravity című (azóta megnéztem), szép de teljesen középszerű alkotás is esélyes.
másrészt viszont olyan nagyon sok remek jelölt lehet hogy nincs is, mert nyerjen mondjuk a captain philips?. ugyanmár.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.31. 18:26:49

@ungverjaland: Szerintem is.

A kritikához is csak csatlakozni tudok, eléggé csalódást keltő darab volt ez, de tipikus Oscar-film, úgyhogy a díjeső adott.

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.31. 18:27:01

@kaamir:

azok nem köldöknézegető művészfilmek:)

ungverjaland 2013.12.31. 18:53:03

@kaamir: Én értem ha valakinek nem tetszenek ezek a filmek, de fogalmam sincs mitől lennének köldöknézős művészfilmet. Mondjuk soha nem értettem mit értenek egyesek művészfilm alatt.

kaamir 2013.12.31. 18:58:05

@Deepblue Noir: @ungverjaland: Kamerával elkövetett szellemi maszturbálás - ez a művészfilm :D A Shame pedig ennek a non plus ultrája.

ungverjaland 2013.12.31. 19:01:17

@kaamir: Ez így egy kicsit önkényes kategóriának tűnik.

Vektor- 2013.12.31. 19:03:14

@Németh Barna: Pontosan. Páran nagyon beleélték magukat abba, hogy DiCaprio idén végre megkapja a díját. Ezzel szemben az az igazság, hogy a jelölésre sincs sok esélye, legalább 6-7 színész előtte van.

Hogy a kritikához is hozzászóljak: meglepett az értékelés. Nem is tudom, mikor láttam utoljára ilyen negatív eltérést a blogon egy kritikai siker kapcsán (talán There Will Be Blood?). Most még kíváncsibb vagyok a filmre. :)

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.31. 19:06:12

@ungverjaland:

talán leginkább a "european art-house"-ként ismert modernista filmeket, antonioni (meg az akkortájt kicsit hasonló filmeket készítő bergman, bunuel fellini stb) illetve a különféle új hullámok, francia volt az első, ezek kerültek át a köznyelvbe mint "művészfilm".
mivel ezekre jellemzőek voltak bizonyos témák (pl. elidegenedés) ill. a hagyományos elbeszélésmódtól való eltérés, a művészfilm szinonimája lett a nehezen érthető, elvont, átlagnéző számára unalmas alkotásoknak.
de lehet hogy mások másra használják:)

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.31. 19:09:06

@kaamir:

a safe (elkülönítve) című filmet láttad? (mcqueen-ről jutott eszembe)

ungverjaland 2013.12.31. 19:13:57

@Deepblue Noir: Ezzel tisztában vagyok. Én azt mondom, hogy csak ilyen filmtörténeti értelemben érdemes használni. Az, ahogy manapság önkényesen használják egyesek a művészfilm kategóriát, teljesen értelmetlen. Lévén, hogy mi az átlagnéző számára unalmas az azért egy elég nehezen definiálható dolog. Tökéletes értelmetlen minden nem szükségszerűen lineáris narratívával dolgozó nem zsánerfilmre ráaggatni a "művészfilm jelzőt". Ami általában csak annyit jelent, hogy az illető nem értette, vagy nem szerette a filmet.

ungverjaland 2013.12.31. 19:17:12

@Vektor-: Nem is emlékeztem, hogy a There Will Be Blood negatív értékelést kapott. (Most visszanéztem és tényleg.) Az érdekes. Én még így is kíváncsi vagyok erre filmre.

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.31. 19:19:48

@ungverjaland:

de valamennyire működik, mert ha pl. azt mondják valakinek, aki csak a nagyon egyszerű vígjátékokat meg akciófilmeket szereti, hogy "X egy művészfilm", akkor rögtön tudja, hogy nem kíváncsi rá:)

NorthopViggo 2013.12.31. 19:21:37

Ne is haragudj, de nekem maga a kritika tűnik inkább fontoskodónak....remélem nincs harag. :)
A film maga meg szerintem kiváló, évek óta az első normális nyertes lehet.

ungverjaland 2013.12.31. 19:22:35

@Deepblue Noir: Jó, persze ilyen szinten működik, de amúgy így nem sok értelme van.

ungverjaland 2013.12.31. 19:33:25

@NorthopViggo: Hoppáhoppá ellenvélemény, nagyon remélem, hogy veled értek majd egyet. Egyelőre nem tudom elképzelni, hogy ne szeressek egy Steve McQueen filmet.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.12.31. 19:35:38

@Vektor-: Az utólag rehabilitáltam. Ezt nem fogom. :)

(Direkt ültem rajta néhány napot, mielőtt megírtam róla a véleményemet.)

mildi 2013.12.31. 19:37:00

akkor is megnézem. de annyi előnyöm most már van, hogy gyak az összes kedvenc színészem ide vagy oda, nem túl nagy elvárásokkal fogok leülni elé.

Creativ3Form 2013.12.31. 19:45:02

@XFTN1: A Tégla is korrekt volt? :-D Ne már. :-D A közelébe nem ér a Szigorúan Piszkos Ügyeknek, Scorsese és neves színészek ide vagy oda. A mai napig az egyik legnagyobb viccnek tartom, hogy az a film elvitte a legjobb film és rendező Oscart.

kaamir 2013.12.31. 19:51:35

@ungverjaland: persze, önkényes, meg teljesen szubjektív. Én az olyan öncélú filmeket sorolom ide, ahol a rendező fülig szerelmes önmagába, meg a stílusába. Ahol egyfolytában saját vélt, vagy valós zsenialitását fitogtatja. Nem nekem csinálja a filmet, hanem magának. Azért hívom - jobb híján - művészfilmnek, mert azt akarja bizonyítani, hogy ő mekkora hatalmas művész.

Ezért nem szerettem pl. a Drivet-ot sem: egyszerűbben, letisztultabban, kevesebb "most figyelj, mennyire nagy film vagyok" megoldással sokkal jobb lett volna.

@Deepblue Noir: Nem láttam, de meg fogom nézni. Jónak tűnik.

ungverjaland 2013.12.31. 20:02:17

@kaamir: Jó ezt definíciót így nagyjából értem, de ezt kár művészfilmnek hívni. Mert azokra a filmesekre ahonnan a művészfilm (art film) kifejezés indult (Antonioni, Fellini stb.) ez egyáltalán nem jellemző. Én az ilyen filmeket nem művészfilmeknek, simán csak rossz filmeknek hívom. Én ezt McQueen filmjeiben egyáltalán nem látom, de persze mindenkinek más a véleménye és ez rendben is van.

A Drive-nak én se vagyok nagy rajongója, hasonló okokból, de az nehezen nevezhető művészfilmek, bármilyen definíció szerint. Az Only God Forgives ugyanezen okokból még inkább nem tetszett, sok szép semmi az egész film. De ez nem attól függ, hogy művészfilm vagy nem művészfilm, csak Nicolas Winding Refn nem különösebben jó rendező.

XFTN1 2014.01.01. 04:08:10

@Creativ3Form: Korrektnek korrekt volt. :D Nem láttam az eredetit, elhiszem, hogy jobb, de írtam, hogy ettől függetlenül a Téglának én sem adtam volna Oscart.

Atkakukac1989 2014.01.01. 11:15:10

A The Artist díjazása az egyik legértelmetlenebb dolog volt az utóbbi 10 évben, pedig a Gettómilliomos vagy A király beszéde is érdekes nyertes volt. De utóbbi két filmnek legalább voltak erényei, az Artistnak mi? Semmi nagy dolgot nem vitt véghez, forgattak egy olyan filmet, amit bármelyik évben, bármelyik színésszel megcsinálhattak volna az elmúlt 80 év alatt. Teszem azt, most bukkanna fel ebben az évben, biztos megint tarolna?

levee 2014.01.01. 14:32:34

Simán elfogadom, hogy nem olyan jó mint a Hunger vagy a Shame, na de láttam itt pár olyan kommentet, ami szerint McQueen "túlértékelt". Ki értékelte eddig túl? Maximum a kritikák dicsérték, de a Shame sem volt annyira egyértelmű kritikai siker (itthon eléggé vegyes volt a fogadtatása), díjszempontból meg szinte marginális volt. A Hunger pedig nekem az utóbbi 10 év egyik legerősebb filmélménye volt, moziban láttam, és nekem ott nagyon betalált. Ismerek McQueennél bőven túlértékeltebb rendezőket is.

Egyébként bár én nagyon kedvelem McQueent, nincsenek nagy elvárásaim a filmmel kapcsolatban. Az viszont túlzás, hogy az oscar-éhes volna, McQueen mindig eléggé keményen, szinte már arrogánsan reagál a díjakat firtató kérdésekre. A best picture-t elviheti, de láttunk már erre is példákat, hogy mégsem a papírforma szerint legesélyesebb nyert. Én úgy vagyok vele, hogyha ez meglendíti McQueen karrierjét és ez biztosítja neki, hogy a jövőben könnyebben készítsen filmet mint korábban (a Shame-hez amerikába kellett mennie, mert angliában nem akartak adni rá pénzt), akkor már megérte.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.01. 15:09:49

@levee:

csak egyet láthattál, kaamir írta hogy szerinte túlértékelt.

McCl@ne 2014.01.03. 16:10:32

"Mint korábban, McQueen ezúttal is hajlamos elidőzni szemlátomást mellékes dolgokon (például egy szenvelgő éneklésbe lassan bekapcsolódó arcon)"

Mellékes? :D :D :D
Jó kritika megint, mehet a többi hatpertízhez, a Rush, a The Master és a Prioners mellé :D

McCl@ne 2014.01.03. 16:19:31

@Takács Máté: Tényleg? Akkor nézd meg Zalaba Feri tavalyi filmes naplóját, konkrétan az augusztust :)

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.03. 16:33:22

@McCl@ne: Én tudom, hogy nála annyi, de a filmről született kritikát nem ő írta.

McCl@ne 2014.01.03. 16:47:56

@Takács Máté: Igaz.
Más: amúgy az mennyire sajátja egy kiváló rendezőnek (vagy McQueen nem az?), hogy elidőzik egy lényegtelen jeleneten? :D Komolyan, most lett vége a filmnek, direkt utána olvastam csak el a kritikát és itt hangosan felröhögtem :D
Ha direkt akarnék marhaságot írni erről a filmről, akkor sem találhattam volna ki jobbat :D

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.03. 18:26:33

@McCl@ne:

amúgy az mennyire sajátja egy kiváló rendezőnek (vagy McQueen nem az?), hogy elidőzik egy lényegtelen jeleneten? :D"

ennek a mondatnak nincs értelme

kaamir 2014.01.03. 20:14:29

Megnéztem, nem tetszett. Talán jobb lett volna, ha McQueennek bármi egyéb elképzelése is van a rabszolgaságról, mint hogy a férfiakat megkínozzák, a nőket megerőszakolják. Cselekmény nincs, sormintában váltják egymást a kegyetlen (persze az Akadémia ízléséhez kozmetikázva) és könnyfacsaró jelenetek. Solomon túl passzív és érdektelen főhős, inkább csak azért kell a filmbe, hogy az ő szemén keresztül lássunk egy olyan világot, amiről már igazából tudunk mindent.

A 12 év csak a címben szerepel, az idő múlását, ennek a súlyát egy percig nem sikerül érzékeltetni. Súlytalan, tét nélküli pillanatkép a rabszolgaságról, amit az unásig ismert figurák és fordulatok nem képesek tartalommal megtölteni. Solomon belső harca, változása, megtörése, akármije adhatna még spirituszt a történetbe, ha lenne ilyen.

A színészek ellenben tényleg csodásak egytől egyig, és van néhány valóban kimagasló jelenet is, emiatt 5/10.

SPOILER!
Az elmúlt évek legkínosabb befejezése: megjelenik Brad Pitt, a film producere, és jóságos manónak maszkolva megmenti főhősünket és elszavalja az Emberi Jogok Nyilatkozatát.

gójgómitic 2014.01.03. 20:31:42

Nekem se tetszett igazán. Vannak benne erős jelenetek, a színészek kiválóak (Fassbendertől kivert a víz), aztán még se hatott meg.
Ez a történet nem elég jó, hogy jó film legyen belőle.
Miért is? Már a címében benne van, hogy 12 év rabszolgaság, meg valódi sztory, tehát a főhős a végén megmenekül, no de addig? Megaláztatás, kínzás, szenvedés minden földi jó, de egy egész filmen keresztül?!
Tudod, hogy esélye sincs vissza ütni, megvédeni magát, egy kemény jelenetre csak még keményebb jöhet és ettől a végére immunis lettem arra is, hogy együtt érezek a hősünkkel. Pedig a film mindent megtesz azért, hogy így is legyen, de ha csak ez van...
6.5

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.03. 23:41:48

@kaamir:

Cselekmény nincs, sormintában váltják egymást a kegyetlen (persze az Akadémia ízléséhez kozmetikázva) és könnyfacsaró jelenetek. "

mint az előző két filmjében.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.01.08. 03:34:25

"Mint korábban, McQueen ezúttal is hajlamos elidőzni szemlátomást mellékes dolgokon (például egy szenvelgő éneklésbe lassan bekapcsolódó arcon)"

Ez a jelenet amúgy valóban pont egy kimagaslóan fontos momentum, ellenben azzal, amikor Solomon 3 percig bámul a kamera mellé, a kamerába, aztán ismét a kamera mellé, ami olyan szinten zavaró a néző számára, hogy azt általában az első órán megtanítják a színésziskolában, hogy soha ne nézz a kamerába - hacsak nem negyedik falas műsorról van szó. Értem mit akart ezzel McQueen, de éppen az ehhez hasonló dolgok miatt volt borzasztóan nagy csalódás a Shame.

Egyébként nem rossz, ahogy saját vizualitását belefűzi a témába, de valami egetverően hiányzik a filmből. Remek pillanatok, hátborzongató jelenetek vannak a filmben, de képtelen összeállni és a 12 év múlását maximum 6 hétnek ha fel lehet a fogni.

Azt pedig kétségtelenül megszavaznám 2013 legjobb filmes poénjának, ha a megmentő, kedves mosolyú szakállas Brad Pitt, aki 3 perc alatt megmenti hősünket még Oscart is kap a filmért.

Robert Horvath · http://bowl.hu/ 2014.01.12. 15:48:12

@ungverjaland: én már rájöttem; azok a filmek a "művészfilmek", amiket inkább mutatnál be egy galériában/kiállításon, mintsem a moziteremben :) és innentől ugyanolyan szubjektív a megítélésük, mint a csillagos pontozás

Kovács Erzsébet 2014.01.12. 17:56:12

Kíváncsi volnék, vajon a fenti kommentelőtársak közül hányan látták a Hungert (a 12YAS előtt, persze).

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2014.01.13. 16:56:43

@kaamir: Na, ez a hozzászólás tökéletesen szemlélteti a filmet és hibáit, gratula, én sem fogalmazhattam volna meg jobban.
A GG-t már sajna elvitte, remélem az Oscart nem fogja...

manuva 2014.03.18. 18:39:47

Ejiofor miért érdemelte volna meg korábban a jelölést?

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása