A Hupikék törpikék 2. több mint félszáz mozi vásznát lepte el az elmúlt hétvégén, így már csak a lefedettség okán is bizonyos volt, hogy első helyen emelkedik ki e folytatás. A dobogó további fokait is az InterCom birtokolja a Farkassal és a Nagyfiúk 2.-vel, míg a másik országos premier, azaz a Pain & Gain a negyedik helyig húzódzkodott fel, kielégítő eredménnyel. Eközben a feliratos Byzantium a top 10-en kívül nyitott.
> új filmek
Két évvel ezelőtt a Hupikék törpikék duplán borzolta a kedélyeket világszerte, egyrészt rendkívül alacsony színvonalával, másrészt rendkívüli sikerével. Mi sem maradtunk ki utóbbiból, hiszen Aprajafalva lakói még ezekben az években is rendszerint feltűnnek a tévés matinéműsorokban, szóval nagy népszerűségnek örvendenek. Ez nem sokat csökkent 2011 óta sem, talán csak a kedélyborzolás első pontja miatt fordult elő most az, hogy a Hupikék törpikék 2. nem tudta megismételni az első rész masszív belépőjét a magyar piacon sem: az InterCom 51 moziban, 2D-ben és 3D-ben is vetített családi mozijára 36.056 néző váltott jegyet csütörtök és vasárnap között, ami szembetűnően elmarad az első rész 47.129 érdeklődőjétől, ám mivel az már az iskolaszezon kezdetekor kezdte meg hódítását, talán most, egy teljes nyári hónappal tartalékai között a folytatásnak nem is volt szüksége olyan erős nekilódulásra. A filmre 47.5 millió forintot költöttek a magyarok, ami szintén elmarad az első rész 61.9 milliójától, de hát két év alatt még csak elenyésző mértékben változtak a jegyárak (egészen konkrétan 6 forinttal került most többe átlagosan egy belépő, mint 2011-ben). A magyar családokat ugyanúgy "lerendezte" már az idei nyár két animációs nagyágyúja, mint az amerikaiakat (bár a Szörny Egyetem csak mérsékelten), úgyhogy még ezt is figyelembe véve cseppet sem rossz a törpikék 2. indítása, viszont a 200.000 eladott jegyig ezúttal jóval hosszabb út vezet majd (és valószínűleg idő előtt vége szakad).
Már az amerikai közönség sem tudott igazán mit kezdeni Michael Bay idei filmjével (hiszen az egész jó nyitány után gyorsan magukra hagyták a nézők), úgyhogy a magyaroktól nem igazán volt elvárható, hogy sikerré tegyék a Pain & Gaint. A UIP-Duna Film azért igyekezett megtenni mindent, amit lehet, hogy Johnson és Wahlberg kettősét érdekessé tegye: kezdve a találomra lehívott YouTube-videók elé beékelt hirdetésektől a szinkronizálásig, ami kétség kívül szokatlan egy ilyen típusú film esetében. Azt lehet azonban mondani, kifizetődött: 13.742 fő járult 37 mozi vászna elé, ami nem különösebben jó, de korrekt eredmény egy magyar címmel se rendelkező, műfajilag is kétes, 18-as karikás produkciótól; arról nem is beszélve, hogy mind Wahlberg, mint Johnson látott már idén sokkal rosszabb számokat. A nyári premier sokat lökhet majd még a 18.6 milliós bevételen, de könnyen lehet, hogy a hónap második felének filmáradata maga alá temeti a Pain & Gaint.
A Budapest Film egy hónap után rukkolt elő ismét új filmmel. A Byzantium Észak-Amerikában is mostanság került a nézők elé, nem kimondottan sikerrel kísérve, és ez mondható el a magyar fogadtatásról is. A 9 moziban vetített vámpírhistóriára kevesebb mint ezren ültek be, ami részben magának a vámpírhistóriságnak eredménye (ez már a horror mezeje, ami nálunk tabu), részben pedig -mondjuk ki- a feliratosságnak. Persze, Neil Jordan közönsége, már ha van még neki így külön, nem az a válogatós fajta a magyar közvetítést illetően, de ha az artmozikon kívüli helyekről van szó (márpedig a filmet Cinema Cityk is vetítik), akkor azért ez jelentőséggel bír. Az 1.337 millió forintot kifizető 947 néző előrelépés a Dal Marionnak 717 kezdeti érdeklődőjéhez képest, s remélhetőleg a Túl a csillogáson a hónap második felében képes lesz nem is ezer, hanem kétezer nézős rajtot produkálni.
> korábbi filmek
Kedvezőbben alakultak a Farkas dolgai idehaza, mint a tengerentúlon, már ami a második hétvégi csökkenést illeti. Az InterCom szuperhős-mozija ugyanis 40%-on belül veszített nézőiből, így a második hétvégén is még 18.887 érdeklődőt toborzott, ami több, mint az X-Men kezdetek: Farkas azonos adata. Eddig 66 ezren kísérték el Hugh Jackman japán kalandjára, a bevétel pedig már a 100 millió küszöbén leledzik.
Hiába harmadik, nézettségben jobban szerepelt a Nagyfiúk 2. a hétvégén, mint a Farkas. Az InterCom vígjátékára harmadik körében is csaknem 20 ezren ültek be, összesen pedig már 135 ezren szippantottak egyet Adam Sandler legújabbjából. Az első rész ezen a ponton még 100 ezer látogató alatt volt, miközben végül 180 ezer fölött zárt.
A Gru 2. a Másnaposok 3. nézettségét kihívva zárkózik fel a Vasember 3. mögé, mint 2013 leglátogatottabb filmje; a Szemfényvesztők bevétele túl van a 200 millió forinton, a RED 2. pedig jó eredményt produkált premier előtti vetítései alkalmával, amiből már biztosra vehető, hogy meg fogja haladni az első rész számait a folytatás.
> végszó & ami jön
A Hupikék törpikék 2. némi növekményhez segítette a top 10 bevételét az előző víkendhez képest, s az élmezőnyre több mint 120 ezren váltottak jegyet - a különbség csupán 10 fő a tavaly ilyenkori adathoz képest. A következő hétvégén a RED 2. kap lehetőséget, hogy szinten tartsa az összforgalmat, de érkezik a Csak Isten bocsáthat meg és a Bennfentes játék is.
A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)
# | volt # |
film | csüt-vas Ft bevétel |
változás | Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | ú | Hupikék törpikék 2. |
47.5m | - | 47.5m | 36.056 |
2 | 1 | Farkas |
27.6m | -38.7% | 94.8m | 66.065 |
3 | 2 | Nagyfiúk 2. |
25.1m | -29.0% | 167.8m | 134.980 |
4 | ú | Pain & Gain |
18.6m | - | 18.6m | 13.742 |
5 | 3 | Gru 2. |
15.6m | -32.6% | 354.8m | 269.221 |
6 | 6 | Női szervek |
7.7m | -9.4% | 109.5m | 83.240 |
7 | 4 | Tűzgyűrű |
7.0m | -32.4% | 122.4m | 82.886 |
8 | 9 | Szemfényvesztők |
5.9m | -2.6% | 205.0m | 154.656 |
9 | 5 | Szörny Egyetem |
5.2m | -43.1% | 211.3m | 161.513 |
10 | - | RED 2. |
3.9m | - | 3.9m | 2.698 |
a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film