aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: farkas [the wolverine] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. július 25. 09:30:00

Kategória: film 123 komment

Jean Grey halálát követően Logan (ismét) remetének áll, felelőtlen vadászokkal és CGI-medvékkel kokettál, és úgy általában nem találja helyét, habár annyira nem is keresi, inkább csak teng-leng. Ellenben kiderül, hogy a Hirosima/Nagaszaki-incidens idején épp Japánban raboskodott, és megmentette egyik fogva tartója életét, aki most megkeresi őt (no, nem személyesen, hisz épp haldoklik), meghívja Japánba, és felajánlja neki, hogy megszabadítja őt a halhatatlanság terhétől.

A külföldi kritikák azt hozzák fel a Farkas legnagyobb erényeként, hogy jobb, mint az előző farkaskaland, de mivel az egy rakás mutánsguanó (és én sem értem, hogy voltam képes rá öt csillagot adni), ez az erény egyáltalán nem nagy kunszt. És valóban, a Farkasnak van normális felütése, zavaros, de életképes közepe és vállalható lezárása, a trükkök nem úgy néznek ki, mintha egy gimnáziumi LAN-parti szüneteiben dolgozták volna ki őket, és az olyan hirtelen jött pálfordulásoktól is mentes, melyet azzal indokolnak, hogy "téged senki más nem ölhet meg, csak én". 

Mindezzel együtt nem ez a film lesz az X-Men kánon legszebb dala. Lehet, hogy ebben közrejátszik Sinkovits-Vitay András fahangon előadott magyarítása is, de Hugh Jackman - gyúrás ide vagy oda - a fél filmet robotpilóta üzemmódban kíséri végig. Erről részben nem ő tehet, hisz Logan jó darabig csak sodródik eme számára idegen vidéken, és valószínűleg ő is úgy van a történésekkel, mint én, aki ebben a kozmopolita korban sem képes megkülönböztetni egymástól a japán fejeket és neveket, így aztán a történet kibogozása eleinte komoly fejvakarást igényelhet, mint ahogy azt is nehéz megmagyarázni, miért nem gáz, ha egy prominens személy temetésén íjász bujkál a tetőkön (őt is csak Logan látja), míg a pap kimonója alól kikandikáló tetkóvég azonnal szemet szúr (és ezt is csak Logan látja).

Oda se neki, mielőtt nagyon belekeveredhetne a jakuzák asszisztálásával lezavart hatalmi harcokba, Loganből egyik pillanatról a másikra egy szende leányzó személyi testőre lesz, és ugyan sötétben is napszemüveget viselő rosszarcúakkal így is meggyűlik a baja, mert akciójelenetre mindenképp szükség van egy Farkasos filmben (ez legalább akkora nagy axióma, mint az, hogy azon senki sem rökönyödik meg, hogy bunyó közben a címszereplő nyolcméteres szellőzőnyílásokat vág egy gyorsvonat tetejére), a történet elég erőteljesen elkezd hajazni a Több, mint testőr tokiói kiadására, annak is a szappanos változatára: még szerencse, hogy a kulcsfigurának kikiáltott, de végül marginális szerepre kárhoztatott leányzót egyszer csak elrabolják, és Farkas végre igazán akcióba lendülhet.

Csak a leghülyébb filmek esetében szoktam hosszasan ecsetelgetni a cselekményt (alibikritika, no hiszen!), de a Farkasnak mindenképp a javára írandó, hogy a hol túlontúl zavaros, hol pedig rémületesen fapados történések végül összeállnak, és a kissé leszedált nézőt még meg is tudja lepni (még azzal együtt is, hogy a nagy leszámolás esetenként önkéntelenül is komikumba fordul - gondolok itt az "örökélet" egészen sajátos elszívására), és szerencsére a film erényei nem is merülnek ki abban, hogy "normálisan befejezték": a szuperhősös filmek cselekmény- és akcióközpontúak, azaz vajmi keveset foglalkoznak a megfelelő atmoszféra kialakításával, így igazán üdítő azt látni, hogy James Mangold, ha nem is hosszasan, de azért elidőzik azon, hogy elhelyezze filmjét a környezetében, habár a Japánról kapott kép így is inkább karikatúra, mint pontos helyrajz, de azért ez is valami. 

S ugyan a címszereplő tényleg megérdemelne már egy igazi, felnőtteknek szóló filmet, de a Farkas így is erőteljesen feszegeti a PG13-as billog korlátait, és ha hihetünk a rendezőnek, BD-n végre eljön a béllel-vérrel folyó Kánaán. Addig is be kell érnünk azzal, hogy Farkast folyamatosan tűpárnaként használják, melynek látványa azért elég nagy megrázkódtatás lehet, még akkor is, ha az MPAA szerint a mutáns nem ember. Az akciójelenetek (még a vonatos arcade is, amely nem mellesleg felvonultatja a nyár legjobb vizuális poénját) és a trükkök teljesen vállalhatók, Marco Beltrami karrierjének talán legjobb filmzenéjét szállítja, a fényképezés pedig egyenesen pazar (és ez még a tökéletesen fölösleges 3D-n is átjön), úgyhogy részleteit tekintve a Farkasból akár fantasztikusan jó film is lehetett volna, ügyetlenkedéseit tekintve viszont csak egy mellékvágány, melynek végén a felszolgált szaké csak langymeleg, de legalább iható.

kövess minket facebookon és twitteren!

poster_the_wolverine_hun.jpg

Címkék

kritika marvel 5csillagos action hugh jackman wolverine martial arts x men superhero james mangold

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr775425464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cel 2013.07.25. 11:23:58

Lenne 1 kérdésem is.
Úgy vettem ki a kritikából, hogy az x-men 3 után folytatódik a történet de akkor mi lett az előző farkas résszel mert annak más vége lett (fejbelövik, amnesia)és az időben az x-men széria előtt játszódott ha jól emlékszem?
Akkor az most egy önálló külön előzményfilmnek számít és nem is fogják folytatni?

Robert Horvath · http://bowl.hu/ 2013.07.25. 11:47:27

Biztos ezerszer volt téma, de képtelen vagyok túltenni magam azon, hogy lett rozsomákból farkas... Annyira szánalmas, hogy az már fáj

Fausto(tm) 2013.07.25. 12:01:34

A hozzászólások meghozták a kedvem, hogy megnézzem az eddig X filmeket! :)

Atkakukac1989 2013.07.25. 12:46:13

Nem értem miért tartja szinte mindenki a leggyengébbnek a X-Men 3-at. Az egyik legjobb rész a szériában.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.25. 13:04:00

@Llew: miért lenne lehúzás?? a többséggel ellentétben nekem az eredet is tetszett.

sirok0001 2013.07.25. 13:07:38

X-Men 1. és 3. szerintem a legjobb, utána jön a 2, majd az első osztály. Az előző Wolverin-film konkrétan trotty volt, kétszer megnéztem, másodszorra sem lett jobb. Ezt meglássuk, de ahogy a mérsékelten bántó kritika alapján gondolom ez sem lett annyira jó...Egyszerűen nem értem, hogy miért nem tudnak egy egyszerű történettel előállni, amiben rozsi szétaláz mindenkit... Wolverin mindig is egy faék volt és darabolt, lelki fejlődés persze...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.25. 13:21:04

@Cel: Ez az epizód a The Last Stand után játszódik, viszont így is van benne valami, amit Logan koma se képes értelmezni (egy jelenet a feliratok után).

Llew 2013.07.25. 13:22:46

@Cel: nem vagy egyedül, a napokban olvastam egy kommentet valakitől, akinek szintén tetszett :D

Az előző Origins-os Wolverine film kapcsán a stúdió próbál úgy tenni mintha el sem készült volna, de legalábbis, úgy kezelik, mintha úgy magában lógna, nem kapcsolódva a többihez.

@Robert Horvath: trollkodni tetszik?

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 13:37:13

rottenen 6.4 ill 6/10-en áll a film.
az általam olvasott magyar kritikák ennél gyengébbnek tartják.
inkább a művészibb alkotásokat kedvelő kritikusok közül is pozitívan nyilatkoznak páran.
kicsit fura.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 13:38:12

@Wintermoots:

mármint az amerikai kritikusok közül, rossz helyre került a mondat.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 13:44:51

@Robert Horvath: @Llew: Van egy ismerősöm, aki szerint a "Rozsomák" úgy hangzik itthon, mintha egy nyugdíjas Szomszédok-lakosról lenne szó.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 14:46:45

Panaszkodik a Filmvilág kritikusa, hogy a film "B-filmes hangulatú produkció". Pedig hát ezek a képregények B-filmes sztorik... (Vessetek a mókusok elé!)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.25. 14:50:07

@Kovács Erzsébet: hogy ezért mit fogsz kapni. :)

(nem igaz egyébként)

borisz 2013.07.25. 15:57:09

@szkristof92: nálam is ugyanez. az x2 sokáig a kedvenc scifim volt (vitázhatunk a kategórián [NOT], de ha valami scifi, akkor ez a világ az)

David S. 2013.07.25. 16:18:40

Nekem végig az járt a fejemben a film nézése közben, hogy milyen marha jó lehetett volna ez R besorolásban, Darren Aronofsky rendezésében. Ez így viszont nem elég jó. James Mangold hullámzó színvonalú filmográfiájából az Azonossághoz áll talán a legközelebb, ami pont olyan, mint a Farkas: elnézzük, van egy csavar a végén, de nem penget meg különösebb húrokat a dolog. A japán kultúra adta lehetőséget alig használja ki a film, pedig ez adná a sztori sava-borsát. A karakterek teljesen feleslegesen lettek átírva a képregényes alapjukhoz képest, és a sok B filmes fordulatról is szívesen lemondtam volna, a Transformers-Szamuráj meg nagyon bénán nézett ki. A stáblista utáni jelenet viszont kellemes meglepetés volt. Láthatóan az X-Ment is Bosszúállók szinten szerteágazó franchise-á akarják fejleszteni a Fox-nál.

Cseh Dániel · http://aeonflux.blog.hu/ 2013.07.25. 17:24:51

@Wintermoots: Eredetileg ő rendezte volna a filmet. (Addig a pontig érdekelt is.)

Az elég sokat elárul, hogy a londoni metrón úgy reklámozzák a filmet, hogy egy pornómagazin 4 csillagot adott neki.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 17:45:50

@Cseh Dániel:

ja, kösz, ezt nem tudtam.
engem az x-men 3 érdekelt volna, 2006-ra vártam, 2014-ben mutatják be, ha igaz. és a túl sok karakter gyanakvóvá tesz (no meg még meg is kell érni)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.25. 17:48:59

@Szatyi93: Én azért örültem, hogy a trailerben bedobott Transformers-hangeffektusokat a filmből teljesen kihagyták.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:11:52

@doggfather: Győzz(etek) meg az ellenkezőjéről. :-) De ne a Nolan-féle Batmanekkel. Nem tudtam még úgy képregényt a kezembe venni, hogy ne csóváltam volna a fejem a szimplaságán. Az X-Menben még a legrokonszenvesebb a meleg párhuzam (igen, Singer szerint is), de ez sem a sztoriban van benne. Szuperképességű, színpompás ruhás emberek mentik meg a világot: hát mi ebben a nem B-filmes?
(Mielőtt még félreértene valaki: nem trollkodásból kérdezem, már komolyan érdekel egy ideje, mit lehet ezeken úgy szeretni.)

NorthopViggo 2013.07.25. 18:16:34

@Zalaba_Ferenc: SPOILER!

Ha arra gondolsz, hogy X professzor hogyan lehet életben, javaslom, hogy nézd meg az X3 stáblista utáni jelenetét.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:18:15

@Kovács Erzsébet:

A B movie is a low-budget commercial motion picture that is not definitively an arthouse or pornographic film."

ezek nem B-filmek!!
ha pedig másképp értjük, persze hogy nem művészi vagy komoly mondanivalót hordozó alkotások, de hát nem is annak készülnek, szórakoztatni akarnak, ha ehhez még valami mondanivaló is társul (pl. x-men esetében a mássággal szembeni előítéletek-kirekesztés problémája) az külön jó.

gond max. akkor van szerintem, ha valaki ezeket művészileg is magas szintű mély mondanivalót hordozó alkotásokként tekinti, de hát alig hiszem, hogy a nézők/olvasók többsége ilyen lenne

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:18:55

@NorthopViggo:

az azért nagyon durva, ezt el kell ismerni.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:21:43

(bár eszembe jutott most, hogy woody allen szerint a film noirok döntő többsége B-film volt, nem jelentős műfaj. mások szerint meg woody allen kései filmjei intellektuálisan igénytelen alkotások.ezek között vannak tarantino-rajongók, akiket meg mások támadnak hogy mennyire felszínes filmeket csinál rajongásuk tárgya, csak vessük össze tarr bélával. ekkor jönnek azok, akik szerint tarr béla a sátántangó óta metafizikai giccset készít csak, tarkovszkij mélységével össze sem vethető. tovább nem folytatom:)

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:23:06

@Wintermoots: Hát éppen ez az. Ezek valójában A-költségvetésű, A-kivitelű B-filmek. Elég őket kamerás szutyokverzióban megnézni, hogy az ember úgy érezze, átverték a szép csomagolással. Legalábbis szerintem.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:25:48

Na, nem jönnek a mókusok? :-)

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:25:55

( de még egy, elnézést. blockbuster-rajongó szerint az éjfélkor párizsban egy dögunalmas, fellengzős intellektuális alkotás. mások szerint közhelyes és sekélyes, ellentétben kiarostami hiteles másolat című remekével. akadémiai értelmiségiek egy része szerint ez utóbbi sekélyes, közhelyes alkotás, így megyünk szépen tovább egészen a modern film atyjáig, antonioniig. de vannak akik még őt is támadják, így derül ki hogy minden film B-film ami valaha készült. vannak persze olyanok, akik néha jól szórakoznak egy-egy alkotáson. kritikák ide vagy oda.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:27:53

@Kovács Erzsébet:

de mégis mit kellene tenni a denevérjelmezes vagy az s-betűs úriembereknek hogy A-kategóriásak legyenek? nem filozofálhatnak elejétől a végéig, harcolniuk kell és nőket meghóditani meg mittudomén, ezek a kötelességeik!

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:28:59

@Wintermoots: Hát azért a művészgiccs az egészen más tészta, mint a B-film. Már csak azért is, mert utóbbin adott esetben igen jól lehet szórakozni.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:30:39

@Wintermoots: Mi kéne ahhoz, hogy komolyan lehessen őket venni?

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:32:44

@Kovács Erzsébet:

késő este nézek majd vissza ide, ha minden igaz.
vajon még a blog szerzői közé tartozol majd, vagy már csak egy szimpla kommentelő leszel?:)

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 18:37:50

@Wintermoots: Majd legfeljebb én fogok a művészgiccsekről írni. Remélem :-)

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:41:02

@Kovács Erzsébet:

be kellene linkelni ezt a posztot valamilyen képregényes blogokba, hogy az ottani rajongók jöjjenek ide kommentelni:)

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 18:49:02

no mielőtt megyek, gyorsan összefoglaltam, ezt kellene valami ráérőnek bemásolni olvasott filmes blogokba, hátha valaki ráharap.

"a képregények B-filmes sztorik Nem tudtam még úgy képregényt a kezembe venni, hogy ne csóváltam volna a fejem a szimplaságán.
Elég őket kamerás szutyokverzióban megnézni, hogy az ember úgy érezze, átverték a szép csomagolással. komolyan érdekel egy ideje, mit lehet ezeken úgy szeretni."

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2013.07.25. 19:32:43

@Wintermoots: "engem az x-men 3 érdekelt volna, 2006-ra vártam, 2014-ben mutatják be, ha igaz"
ez ironikus poén volt, vagy tényleg egy másik dimenzióban élsz? :-))

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.25. 19:34:17

@NorthopViggo: SPOILER!

Megvan az a jelenet, csak az a bibi, hogy egy kómában lévő fickóba költözött át az elméje, ami nem jelenti azt, hogy hirtelen Patrick Stewarttá kellett volna változnia. :)

De erre is van egy teóriám: X professzor egy elmetrükkel eléri, hogy mindenki Patrick Stewartként lássa, és a kellő összhatás kedvéért még a tolószékébe is visszaült.

(Kommentírás közben néhányszor azért felkacagtam.)

ungverjaland 2013.07.25. 20:06:45

James Mangold valószínűleg nem volt magánál, amikor arról beszélt, hogy olyan filmek voltak hatással a The Wolverine-re mint a Black Narcissus, a Chunking Express vagy a Chinatown. A kritika alapján ezek csak igen távoli hatások lehetnek...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.25. 20:15:20

@ungverjaland: Pedig tényleg voltak benne olyan képek, mint Wong kar-Wai filmjeiben (színes-szagos-zajos montázsok), csak ezek olyan kis szilánkocskák voltak, hogy igazából fel se tűntek.

ungverjaland 2013.07.25. 20:19:36

@Zalaba_Ferenc: Lehet, csak amikor kijelentette, hogy Wong Kar-wai meg Ozu meg anyámkínja inspirálta, akkor mindenki ráizgult, hogy ez valami instant classic lesz. Közben meg ezek szerint annyi köze van Ozu-hoz, hogy Japánban játszódik...

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2013.07.25. 21:51:24

@Adam Van Helsing: Mindannyian (épeszű filmértők) szeretnénk abban a dimenzióban élni, ahol a Ratner-féle X3 nem készül el. Több mint valószínű, hogy a komment arra célzott, hogy az igazi X3 a Days of Future Past lesz.

Kovács Erzsébet 2013.07.25. 22:39:14

@Wintermoots: Az semmi, de még megetetni sem akartak.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 22:43:39

@Kovács Erzsébet:

majd egy következő alkalommal. most kimondtad az igazságot (többé-kevésbé), amint újra aktuális lesz, idézzük!

TomPowell25 2013.07.25. 22:46:27

@hesgotcancer: én épeszű filmértőnek tartom magam, de szerintem abszolút rendben van az X3. Kétségtelenül Rattner mozija az első kettő fényében a legkommerszebb, történetét és karakterei viszonyát nézve egyszerűbb, de egyáltalán nem köpi szembe Singer filmjeit, és azok mondani valóját (nem úgy, mint az Origins). És elnézve a két Farkas spin-offot, lehetett volna rosszabb is.

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 22:53:24

a korábban már általam idézett bevallottan sznob kritikus, c.m. szerint teljesen rendben van a farkas.
régi kalandfilmeket idéz, persze az említett szerzők munkáihoz nem sok köze van.
40%-ot adott rá.
ez nem sok, de pl. a pókembert 10, a bosszúállókat a prometheust 20, a dark knight rises-t és a hunger games-t 30%-ra tartotta.
tehát ehhez képest jó értékelés.

NorthopViggo 2013.07.25. 23:22:31

@Zalaba_Ferenc:
SPOILER!

Ennyire már nem rémlik a jelenet, csak annyira emlékeztem, hogy nem halt meg. De köszi a memóriafrissítést!:)

NorthopViggo 2013.07.25. 23:29:13

@Wintermoots:
Tény, hogy egy ilyen fontos információt én sem raknék a stáblista után, mert egy esetleges folytatásnál nehéz megmagyarázni, hogy igazából már az előző filmben megmutattuk, hogy él, és nem csak annak a hatalmas bevételei miatt találtunk ki egy ilyen fordulatot, amivel lehet negyedik rész...de istentelenül hosszú mondat lett ez!

Wintermoots (törölt) 2013.07.25. 23:40:11

@NorthopViggo:

én úgy értettem, hogy maga az információ is nagyon durva volt...na mindegy.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 08:04:14

Megnéztem és...

Hát csalódás volt nah. :S

Történet:

Amit átvettek az adósság és becsület képregényből azt sikerült elrontaniuk, amit meg ők írtak hozzá azt meg simán sz.rnak írták meg. :S

(konkrétan a mátrixból kölcsönzött robotkukacok áááááá vagy vipera megerőszakolása, mármint a figuráé)

A legdurvább az volt, hogy a történet japánban játszódik, de konkrétan 1 azaz egy japán sincs az egész országban. Nem kell szakértőnek lenni, elég egy japán könyvet vagy filmet megnézni és azonnal kiderül, de nagyon durván, hogy semmilyen japán férfi vagy nő nincs a világon, de még ma se aki így viselkedne. Mindenki durván amerikai volt. :S

Az meg epic, hogy attól jakuza valaki, hogy ha megtámadják azonnal félmeztelenre vetkőzik, hogy mindenki jól lássa, hogy szénné van varrva. :S

A poszt is írja, hogy feszegeti a pg13 korlátait, de én ezt nem láttam, mégis hol?! Igaz most először egyszer-egyszer ha kihúzta valakiből a karmait azok véresek voltak, de, hogy szinte mindenkit leszúrt (és ezt hallani is lehetett), de mindenki még 1x nekiugrott, mintha csak simán mellbe taszajtotta volna őket. :S

A Shingen vs Rozsi harc viszont nagyon jól sikerült az tetszett.
Az elején a medvés rész is szép átmentése a képregénynek.
Jean Grey még mindig gyönyörű.
Mikor Marikó völegényét vallatja az a jelenet kúl.

Az, hogy Rozsi a film felében ájult az nagyon csúnya.

A feleségemnek meg az nem tetszett, hogy logan olyan butára van véve, mint a föld. és tényleg nem mond 3 szavasnál hosszabb mondatot. Miután elmondtam neki a clint eastwood effektet azt mondta oké, de egy átlag mozinézőnek tony stark,meg bruce wayne után egy suttyó Logan.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 09:15:24

@Wintermoots: Lemaradt az ironikus smiley, igaz? :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 09:32:13

@Kovács Erzsébet: szóval B történet:

Az x-men ELSŐSORBAN mindig is a másság elfogásáról szólt. Sose mondták hogy milyen kisebbség, csak az volt a lényeg, hogy kisebbség. A melegek már csak az új divat, mikor elkezdték a rasszok különbsége sokkal "fontosabb" probléma volt, akkor azt hallották át az emberek. (mikor az első x-ment csupa amcsit lecserélték ez fontos is volt, bekerült a csapatba egy indián, egy fekete, egy orosz, kanadai, német...)

Chris Claremont 15 évig írta és minden története arról szól, hogy az x-men megmenti a világot nem egyszer, de közben folyamatosan támadják őket, bujkálniuk kell, mikor vége a csatának általában el kell menekülniük a tömetgől aki nem ritkán meg akarja őket lincselni.

A "gonosz" mutánsok se gonoszok szinte soha, nem rabolnak bankot, mint Pókember ellenfelei, nem ok nélküli gyilkosok, vagy kisebb nagyon gengszterek, mint Batman vagy akármelyik "átlagos" szuperhős ellenfelei. Nem elborult agyú megalománok.

A "gonosz" mutánsok általában egyfajta szabadságharcosok, csak maguknak és a többi mutánsnak akarnak ugyanannyi jogot, mint a többségi társadalomnak van. Csak az x-ekkel ellentétben nem békés úton akarják ezt, hanem erőszakkal általában, de azt se gonoszság miatt, hanem, mert úgy gondolják, hogy, mint az evolúció következő lépcsőjének ehhez joguk van (ld darwin fejlődéselmélete is). És ezért harcolnak az x-ekkel is akik békében akarnak csak együtt élni.

Hogy ez a mondanivaló szerinted b filmes keretekben van? Ez relatív. Vagy a filmek csak a felszínt kapargatják, az lehet, de a világ leghíresebb szerelmi történetei például szintén nem szólnak csak ponyván arról, hogy egy férfi meg egy nő egymásba szeret. Nem mondanám a rómeó és júlia történetére, hogy olyan, mit bármelyik hárlekin, vagy hogy hívták azt a ponyvasorozatot.

Vagy a SW, Harry Potter, se csak a jó harcol a rossz ellen. Illetve ettől nem lesz B filmes, nem?!

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 11:40:45

@doggfather: Köszi a választ, örülök, hogy végre valaki figyelemre méltatott :-)
Szóval, értsem úgy, hogy az X-Men népnevelő történet, és ilyen minőségében többet ér, mint a többi képregény? Rendben, azt elfogadom, hogy a jó mutánsok mondjuk Martin Luther King néger polgárjogi aktivistái, a rosszak pedig Malcolm X és a Black Panther Party némi náci beütéssel. De attól még maga a világmegmentős sztori az egyszerű nyelvi és képi kivitelben, hát... Gyereknek vagy kiskamasznak való, de felnőttnek?
A Harry Pottert én személy szerint nem nagyon csípem, a szerzőjének az volt a szerencséje, hogy klasszikus neveltetésben részesült, és ezt csöpögtette át a regényekbe. A Star Wars pedig gyakorlatilag megbundázta ezt a versenyt azzal, hogy Lucas az Ezerarcú hős című mitológiai szakkönyv alapján írta meg a sztorit. Azért lett instant klasszikus a Csillagok háborúja, mert az emberiség legnagyobb, legalapvetőbb mítoszait reciklálja egy alternatív, de az ismert világra sokban emlékeztető univerzumban.
Shakespeare a világirodalom legzseniálisabb ponyvagyárosa volt. A maga korában azok az emberek jártak a Globe-ba, akik ma Romanát olvasnának. A sztori is ugyanaz, csakhogy a nyelv, amin megírta!
Na kb. ezeket hiányolom én a képregényekből. Bocsánat, ha sértettem bárki érzékenységét, de valahogy mindig az volt az érzésem, hogy a Big Bang Theory egyik fő poénforrása éppen az, hogy ilyen agyas szakemberek hogyan is rajonghatnak ilyesmiért... :-) (Érdekes módon a régi Star Trekben csak a kivitelt éreztem olcsónak, a sztori sokszor nagyon is elgondolkodtató.)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 12:22:38

@Kovács Erzsébet: nem ér többet, csak más. Majd az összes képregényről lehet komolyan is beszélgetni, csak te az x-ment kérdezted. :D
De batman, Pókember, pláne watchmen, sandman ugyanolyan komoly, sőt némelyik még komolyabb is.
(alma körte esete)

Igazából a képregények nevelni IS próbálnak, van ami csak bújtatva, mint ez a másság elfogadásos történet, de volt konkrét is, mikor a pókembertől kezdve batman-en át mindenki drogosokat mentett, meg drogárusok ellen harcolt. Hiszen 50 évvel ezelőtt szinte csak gyerekek olvasták mára ez majdnem megfordult és majdnem több a felnőtt olvasó(!!).

"De attól még maga a világmegmentős sztori az egyszerű nyelvi és képi kivitelben, hát... Gyereknek vagy kiskamasznak való, de felnőttnek?"

Én inkább a pixar mesékhez hasonlítanám, azt is tudják élvezni a gyerekek gond nélkül, de felnőtteknek is van benne mondanivaló, vagy egy csomó utalás stb ami miatt a szülők is tudják élvezni. Sőt a bellevillei randevú című animáció például kifejezetten felnőtteknek való, és van még ilyen nem is kevés.

Képregényben is van ilyen is olyan is. És mivel a hosszabb címek, mint az x-men is több, mint 40 éve folyamatosan mennek, van, hogy havi több megjelenés is a történetek között van felnőtteknek való is, meg "sima" gyerekmese is.

És itt jön a csavar, filmet készíteni nem csak az olvasóknak készítenek, így nem lehet elvárni, hogy ismerd Logan 40 éves történelmét, mégis a filmet megnézed és élvezni is szeretnéd ergo egy egyszerűbb, butítottabb verziót kell, hogy leadjanak, különben kijössz, hogy mi ez az érthetetlen sz.r.

Szóval képregényfilm:

1. legyen hű a képregényhez
2. Mutasson újat, hogy megindokolják, minek "konvertálátk" egy másik művészeti ágra.
3. legyen önállóan is értékelhető történetként is meg filmként is.
4. hozzon rajongókat a filmnek is, meg a képregényeknek is.
5. tetsszen a régi hc fanoknak is.

Hát így hirtelen ez az 5 pont aminek teljesülnie kell(ene). És nem szokott jó esetben mondjuk csak 4, rosszabbik esetben akár 1-2, vagy annyi se.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 12:58:05

@doggfather: Pókember? Khm, még én voltam zavarban, hogy az mennyire egy serdülni kezdő kisfiúkra szabott vágyteljesítő történet. A Homokembernek legalább már a problémafelvetése felnőttebb (testkép, identitásvesztés). A Watchmen, tudom, igen, hidegháborús, Reagan-érás felnőttpéldázat, arról nincs vita.
Alma és körte összehaonlítása, igen, tudom, próbálok is elfogulatlan lenni. Akkor ne is általánosítsunk, ami képregényben kivételesen szépen van megrajzolva (pl. 300), azt a sztori és a semmilyen ízű szöveg ellenére is tudom értékelni.
"drogosokat mentett, meg drogárusok ellen harcolt" :-D Ez így csak ideológia. A kérdésfelvetés az lenne, ha mondjuk a főszereplő is drogozna. Ha mondjuk az lenne a kérdés, miért drogozik valaki, mit szeretne vele, és miért bukik el. Odaát épp most legalizálják egyik államban a másik után a marihuánát, a meth meg olyan tömegdrog, hogy már sorozatot is lehetett írni belőle.
A Pixar stb. rajzfilmek már tényleg jó analógia lehet, de ott is az volt a benyomásom, hogy elsősorban gyerekeknek szólnak, a felnőttes dolgok csak azért vannak benne, hogy a szülő ne akarja főbelőni magát a matinévetítésen.
Valamiért azt gyanítom, hogy aki felnőttként képregényt olvas, az a kamaszkora utáni nosztalgiából (is) teszi ezt, legalábbis Amerikában.

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 13:00:18

@Kovács Erzsébet:

komolyan gondoltam! majd ha lesz újabb képregényfilm, akkor idézzük, hátha lesz valaki aki felháborodik! nincs ennél szórakoztatóbb:)

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 13:02:17

@Kovács Erzsébet:

azért is olvashat felnőtt képregényt, mert éppen valami nagyon könnyű kikapcsolódást akar, vagy egyszerűen az átlagos komplexitású képregény az, amit még feldolgozni képes, más, komolyabb műfajok már túl nagy falatnak bizonyulnának

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:17:52

@Kovács Erzsébet: Pókember egész története arról szól, hogy egy gyerek elkövet egy hibát (nagyképűségének következményeként meghal a nagybácsija) és utána egész életében lelkiismeretfurdalása van, és próbál egyfolytában jót cselekedni. Ehhez még hozzájön, hogy kisebbségi komplexusa, meg megfelelési kényszere is van, mert a suliban igencsak utálta mindenki. Ez azért van olyan komoly dolog, hogy a pszichiáterek, pszichológusok évekig kezelgetik, nem???

Főszereplő drog: batman tolt egy venom nevű szteroidot/drogot egy időben. Ez jutott eszembe hirtelen.

Watchemnről nincs vita, mert 1az1ben tolja az arcba a dolgokat.

A 300ról sincs, mert nem is akar több lenni, mint ami.

a sin cityről sincs, mert az szimplán az explicit erőszakról szól és kész (nem így van egyébként, de majdnem).

De ezek befejezett, komplett történetek, csak képregényes formában!!!!!!

A szuperhősösek pedig vég nélkül jelennek meg, nincs lezárásuk, ellenben folyamatos az evolúciójuk. Van, hogy jön 1-1 mellékvágány, van, hogy kiadnak egy klasszikust, de olyan is van, hogy filler-helykitöltő sztorik jelennek meg.

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 13:23:20

@doggfather:

peter parker, a pókember a képregényhősök hamletje

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:27:02

@doggfather: A kisebbségi komplexus és a megfelelési kényszer is tipikus tinédzser nerdprobléma, azaz az olvasóközönségé. Még talán a szülő/nevelő halála, az ellene elkövetett (vagy el nem követett) vétek is csak akkor számít igazán, ha az illető még nem vált le a családjáról.
Ezt a Batman-sztorit nem ismertem. Mi történik? Próbálja érzékeltetni képileg is a képregény a módosult tudatállapotot?
Mondom, a szépen, művészien megrajzolt képregényekkel nekem sincs bajom. Bajom azokkal van, amelyek egy szimpla történetet szimpla képekkel és szimpla szavakkal mondanak el. Azért példálóztam a B-filmekkel.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:29:38

@Wintermoots: Nem rossz :-) A Hamletben az a zseniális, hogy Shakespeare egy akkor már évtizedek óta keringő ponyván csavart egy nagyot. Az eredeti középkori történetben mindenféle külső akadály miatt nem tudott eljutni addig, hogy megbosszulja az apját. Ellenben Shakespeare-nél... és azóta is mindenki ezt másolja.

Llew 2013.07.26. 13:30:37

@Kovács Erzsébet: az a baj, hogy baromira általánosítasz. A hozzászólásod alapján a képregény alatt te a mainstream szuperhősös sztorikat érted. Pedig azon túl még elég sok minden van.
Te elkönyvelted magadnak 2-3-x képregény után, hogy az gyereknek való és erről ennek az ellenkezőjéről ezután baromi nehéz téged meggyőzni. (Gondolom manga és/vagy anime kapcsán hasonló az álláspontod.)
Ezt pedig érdeklődésnek álcázva olyan hangnemben kommunikálod, mint aki könyvtárban született és már a bölcső felett is szépirodalmat olvastak neki mese helyett.

"Valamiért azt gyanítom, hogy aki felnőttként képregényt olvas, az a kamaszkora utáni nosztalgiából (is) teszi ezt, legalábbis Amerikában."
Miért más ez, mintha valaki, krimit, háborús regényt, scifit, akármi mást olvas?

Mindeközben meg elég ellentmondásos, hogy le B filmezed komplette az összes képregényfilmet, ugyan akkor, ha valami 0 sztorival szép színes szagos az mehet.
("ami képregényben kivételesen szépen van megrajzolva (pl. 300), azt a sztori és a semmilyen ízű szöveg ellenére is tudom értékelni.")

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:37:56

@Kovács Erzsébet: batman.wikia.com/wiki/Venom

"Mondom, a szépen, művészien megrajzolt képregényekkel nekem sincs bajom. Bajom azokkal van, amelyek egy szimpla történetet szimpla képekkel és szimpla szavakkal mondanak el. "

erre írtam, hogy a 40+ év alatt majd az összes címnek volt már művészi, meg b sőt zs kat-os története is!!!

Hogy témánál maradjunk: Olvasd el a Rozsomák adósság és becsület című történetet. Korszakalkotó, mert előtte senki nem próbált meg Amerikában keleti stílusú mangás beütésű történetet se írni, se rajzolni. korszakalkotó, mert ebben derült ki, hogy az a figura ami egy dühkitöréses, amnéziás, állatias, verőember igazából egy becsületes szamuráj erkölcsökkel rendelkező harcos. És ez az amiből a filmbe semmi nem került át szinte ahogy írtam is csalódás volt.

@Wintermoots: nem, én nem akarok ilyen nagy szavakat használni, meg helyén kezelem a dolgokat és nem hasonlítom a klasszikusokhoz, csak jeleztem, hogy nem olyan egyszerű a világ. :D

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 13:38:17

@Kovács Erzsébet:

sajnos nem én találtam ki. ahogy azt sem, hogy a szuperhősök az arkangyalok modern változatai, de sajnos azokról nem sokat tudok, míg a hamletet legalább ismerem:)
nyilván a történeteket már csak másolni lehet, egyes írók-filmrendezők ezt úgy oldják meg, hogy nincs náluk szűkebb értelemben vett történet:)

Llew 2013.07.26. 13:38:35

@Kovács Erzsébet:
Ezek után neked mi az A film, mert akkor ilyen alapon a moziba kerülő filmek 95 %-a B film.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:40:30

@Llew: Való igaz, hogy kívülről nézem a képregényes világot, azért is szeretném olyan nagyon megérteni. A szuperhősös képregényekben még nem láttam olyat, ami lenyűgözött volna - ezt csak a kivételes képi világúaknál tapasztaltam (ezért emlegettem a 300-at és a Sin Cityt). De mondom, nagyon igyekszem nem általánosítani. A mangáról és az animéről nem tudok mit mondani, csak egy-két klasszikus sci-fi animét láttam, azok tetszettek, de ez nem is csoda: intelligens történetek voltak japán esztétikával körítve.
A tisztes középszer zsánerkönyvekkel kapcsolatban igazad lehet.
Ha nem szeretném, hogy meggyőzzön egy képregényrajongó, meg se reszkíroztam volna ezt a beszélgetést. :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:46:00

@Kovács Erzsébet: ha ír mindenki 4-5 történetcímet akkor megígéred, hogy elolvasod??? :)

nah nem 2-300 oldalnyit, olyan 4-5 részest (100 oldal).

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:47:30

@Llew: Sajnos ez igaz. Mielőtt még nagyképűséggel vádolnál: ezt én is olvastam valahol, és úgy ért, mint a megvilágosodás. A mai nagy stúdióprodukciók jó része gyakorlatilag szemkápráztató látvánnyal megvalósított B-film. Amivel nem lenne baj, mert a maguk idején a B-filmek is szórakoztató látványfilmek voltak. Csakhogy már az előzeteseket is úgy rakják össze, mintha érzelmileg-értelmileg komoly dologról lenne szó.
Hogy mást mondjak: Ang Lee Hulkját utálni szokás, én szerettem, mert az alapvetően B-filmes sztorit (óriási zöld bestia) megspékelte olyan képekkel, amik már a biológiai változással-fejlődéssel, a test átalakulásával, a rákkal stb. kapcsolatos gondolatokat hívtak elő. Remélem, ez nem volt túl homályos :-)

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:48:47

@doggfather: Igen, szívesen, sőt köszönöm. :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:49:01

@Kovács Erzsébet: hulk története egy modern dr jekill mr hyde. Ponyva, de klasszikus ponyva. Ekkor mi a helyzet?! ;)

Llew 2013.07.26. 13:49:32

@Kovács Erzsébet:
"A szuperhősös képregényekben még nem láttam olyat, ami lenyűgözött volna - ezt csak a kivételes képi világúaknál tapasztaltam (ezért emlegettem a 300-at és a Sin Cityt)"
ez megint összemosás, szerintem, mert a szuperhősös, meg a két említett példa pont két külön műfaj

Mondom mindezeket úgy, hogy én nem tartom magam igazán képregény rajongónak. Nagyon keveset olvastam ahhoz. Moziba kerülés előtt olvastam el pár ismertebb nagyobb nevet (Watchmen, V for vendetta), meg mostanság kezdtem bele a vége és némileg átláthatatlan X-men történetfolyam néhány kiemeltebb sztoriszálába.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:51:23

@Llew: így van, se a 300 se a sin city nem szuperhősös. nincs is benne egy darab szuperhőse, de még "szimpla" hős se.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:52:21

@Wintermoots: Nekem az volt az érzésem mindig is, hogy a szuperhősök valójában a klasszikus hérószok távoli utódai. Csak hát ugye az egyszeri görög valószínűleg hitt Héraklészban (sőt, úgy gondolt rá, mint az ember által elérhető legnagyszerűbb életpálya első megvalósítójára), viszont Superman legbőszebb mai rajongói is tudják, hogy ő csak fikció. Ezért is volt olyan vicces Loki jelenése az idei Comic Conon :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 13:55:02

@Kovács Erzsébet: akkor először a rozsi adósság és becsület meg a batman: venom. ;)

szólj ha kész vagy és jöhet a dolgozat. ;)

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 13:58:52

@Llew: @doggfather: Igazatok van, nem egyértelműen fogalmaztam, tudom, hogy a 300 (stb.) és a szuperhősös két külön kategória.
A Jekyll-Hyde párhuzam jó, csak azzal meg az van, hogy az már az eredeti is a szépirodalom és a viktoriánus ponyva határán egyensúlyozott. Illetve még az is lehet, hogy a szerzője anno a viktoriánus képmutatásról szóló szatírának szánta.
Köszi :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 14:01:16

@Kovács Erzsébet: azért írtam, hogy mi a helyzet akkor ha az eredetije is ponyva ergó b filmes alapanyag. ;)

Akkor a b alapból csinálnak valamit abból egy filmet az mi lesz? c? d? :D:D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 14:02:31

@doggfather: jah, és az eredeti is ponyva volt, tehát b, de mára klasszikus lett tehát A ezt másolják és abból lesz film. ;)

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:05:47

@doggfather: Hát azért a Jekyll-Hyde javára lehetne azzal érvelni, mint Shakespeare javára, és láthattad, hogy Ang Lee Hulkjának a javára is valami ilyesmit hoztam fel. Önmagában se a Jekyll-Hyde, se a Hamlet sztorija nem lenne A (klasszikus).

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 14:06:56

@Kovács Erzsébet:

lehet hogy ez nemi kérdés is. férfiakat jobban vonzza ez a világ, nőket kevésbé...

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 14:08:19

@Kovács Erzsébet:

ki gondolta volna, hogy pont ezen a blogon tudják majd meg az olvasók, hogy a jekyll és hyde, sőt, shakespeare is ponyva!:)

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:09:12

@Wintermoots: Vagy még inkább talán társadalmi nemi kérdés, amennyiben a képregények is úgy készülnek, mint a hetero pornó: férfiaktól férfiaknak. Mintha valami ilyesmiről lett volna szó a Képtelen képregényben is.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:10:17

@Wintermoots: Légy erős, a Titus Andronicus színtiszta exploitation!

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:14:05

@doggfather: Csakhogy ez a Venom csak angolul "drug". Ha jól olvasom, ez a fizikai erőt fokozó szteroid, nem pedig az érzékelésre és a tudatra ható kábítószer.

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 14:17:55

@Kovács Erzsébet:

talán mostanában kezd ez változni, gondolom én.
a titus andronicuson már meg sem lepődöm...
tényleg jó lenne, ha sokan olvasnák most ezt a fonalat:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 14:22:57

@Kovács Erzsébet: írtam is, hogy szteroid, csak nem olvastad elég figyelmesen. ;)

Függni lehet tőle annyiban hasonlít a drogokhoz, mármint a képregényben.

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 14:33:34

www.today.com/id/32586742/ns/today-today_entertainment/t/emerging-face-geek-fandom-female/#.UfJpQKwsYmc

"I study mythology and cultures around the world and back into ancient worlds. And it’s exactly the same thing,” Krasniewicz explained. “There is no difference between the myths that people in ancient times used to explain the world to themselves and ‘Harry Potter’ and ‘Twilight’ and comic book characters. They are our contemporary myths. I think girls have been looking for something like this.”

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:35:40

@doggfather: De függni meg nagyon sok mindentől lehet. Nem attól drog (kábítószer) valami, hogy függőséget alakít ki.

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 14:40:30

"DC Comics drew a lot of criticism recently from readers who were offended by the portrayals of some female characters after the re-launch (Catwoman, Starfire in “Red Hood and the Outlaws” and Priscilla Kitaen in “Voodoo”). What’s your take on the discussion that ensued?
Jacoby: The complaints are definitely valid. In the superhero genre … ___the anatomy is deliberately exaggerated, and on women it’s almost always the breasts.___ With men it’s always the muscles that are exaggerated the most.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:41:09

@Wintermoots: Érdekes cikk, köszi. Azért gondolom, már Wonderwoman rajzolói is a nőknek akarhattak kedvezni. Persze hogy nekünk mi kell, az megint más kérdés. A Big Bang Theory egyik legjobb epizódja volt az, amelyikben a csajok kierőszakolták, hogy együtt Dungeons and Dragons-özhessenek a srácokkal. Nem lövöm le a többit, érdemes megnézni.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:43:17

Hát ha maga Joss Whedon mondja:
"So people who would never have watched what used to pass for science fiction — which was all, ‘turn on the purple lights and let’s look like crap and be sort of marginalized’ — people who would never watch that stuff even if it was good, and don’t love B-movies the way I do, can now find themselves into genre."

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 14:46:01

@Kovács Erzsébet: nem CSAK attól drog valami,hogy függőséget alakít ki.

Így jobb. ;)

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 14:49:40

@doggfather: Igen, így jobb. Habár másrészt viszont sem az LSD, sem a meszkalin és egyéb indián látnoknövények nem alakítanak ki függőséget. Szerintem jobb definíció az, hogy kábítószer minden, ami egy bizonyos időre radikális tudat- és közérzetmódosulást okoz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 15:00:43

@Kovács Erzsébet: ilyen szempontból a venom is drog, de OLVASD el, ne kifogásokat keress. ;)

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 15:01:24

@Kovács Erzsébet:

big bang theory-t még sosem láttam.

joss wheldon szerintem sokat tett/talán tesz azért, hogy valakinek elmenjen a kedve a képregényektől vagy a szuperhősfilmektől...

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 15:03:21

@doggfather: Én azt olvastam, hogy a fizikai teljesítő- és állóképességet, a testi erőt fokozza, tehát nem a tudatra hat.

Kovács Erzsébet 2013.07.26. 15:05:30

@Wintermoots: A Big Bang Theory jó kis szitkom néhány fiatal természettudósról (fizikusról és mérnökről), akik egyúttal hatalmas geekek. Megérdemelten akkora siker, hogy még az ukránok is lekopizták, na, azt a verziót nem ajánlom... :-)

Wintermoots (törölt) 2013.07.26. 16:42:39

@Kovács Erzsébet:

hát ez nem hangzik jól de majd utánanézek részletesebben

A nép fia 2013.07.27. 11:01:15

@Cel: Az előző Farkas-film az X-MEN 1 előtt játszódik vagy 15 évvel, ez a Farkas pedig az X-MEN 3 után kb. 5-7 évvel.

Íme a kronológia:

1963 - X-MEN: Az elsők
1985 - X-MEN Kezdetek - Farkas
2005-2006 körül: X-MEN 1-2-3
(e három film cselekménye nagyjából fél év összesen)
2012-2013 - A Farkas
2015 - A Farkas, stáblista utáni jelenet

szkristof92 2013.07.27. 22:51:26

Jobban tetszett mint ZF-nek, sőt a film első kétharmadába szinte bele se tudok kötni, teljesen egyben volt a sztori, a hangulat, a tempó bár lassabb volt a megszokottnál nem volt unalmas, sőt örültem, hogy effektvillogtatás helyett inkább a karakterekre és a főhős testi-lelki útjára feküdtek rá, amikor akció volt az pazarul összerakott (még a vonatos rész se volt gáz bakker!). Sajnos az utolsó harmadban amint kilövik Logan sebezhetőségét, úgy zuhan a film élvezeti értéke is, a végső leszámolás pedig enyhén szólva is lackluster volt. De azért elvoltam vele, a nyár egyik jobban sikerült limonádéja, aki pedig szerintem pályafutása csúcsát prezentálja itt, az nem Beltrami, hanem Amir Mokri operatőr. Elképesztően jól néz ki a film, főleg az éjszakai jelenetek. 7/10

A_Szilva 2013.11.09. 12:49:56

Minimálisan reflektálnék a kritika végi szakés poénra:

Háromféle képpen szoktak szakét inni: Hűtve (10°C körül), szobahőmérsékleten, melegen (50°C körül). Igazán jó minőségű szakét nem isznak melegen, továbbá ugyanannak a szakénak is teljesen más az íze mind a három módon. Ezért kicsit értetlenül állok a szakés poén előtt, bár értem hogy mire akar reflektálni.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása