John Carpenter, a horror egykori nagymestere 10 éve nem csinált egész estés filmet - és ki tudja, hány éve nem csinált jó filmet. Vajh ez a "kísértet a diliházban" sztori segít majd neki a visszatérésben vagy csak újabb szög lesz karrierjének sündisznóra emlékeztető koporsójában? Mindenesetre a trailer utolsó ijesztése megidézi a THE FOG szellemét, és az biztató.
Egészen megdöbbentő, hogy már több, mint tíz éve, hogy a SPACED első része adásba került a brit televízióban. Edgar Wright, Simon Pegg és Jessica Hynes két évadot megélt szerelemgyermeke nem csak a Wright-Pegg kettős és Nick Frost zseniális munkakapcsolatának első állomása, de önmagában is figyelemreméltó darab: egy egész generáció popkultúrájának összefoglalása, mely a humor és a tisztelet tökéletes keverékével közelít a hetvenes-nyolcvanas évek összes meghatározó amerikai filmjéhez és képregényéhez.
Bár a SHAUN OF THE DEAD és a HOT FUZZ sem szűkölködött hommage téren, ilyen szintű korszakos átfogó jellegre egyik sem törekedett, és első ránézésre ez a Scott Pilgrimre is igaz. Esztétikájában megidézi ugyan a képregény- és videojátékkultúra legfontosabb pontjait, de konkrétumokban nem bővelkedik. De nincs is szüksége rá: olyan lényegretörően, őszintén, de mégis játékosan fogja össze a mai fiatalok legfőbb szorongásait, közös álmait és alapvető gondolkodásmódját, hogy nem csak a SPACED egyenes ági leszármazottjának tekinthető, de... egye fene, leírom végre:
Véleményem szerint a SCOTT PILGRIM VS THE WORLD nem csak az év filmje, de az új évezred generációjának egyik legfontosabb alkotása is.
Az élet kemény, az élet drága, az élet nem tündérmese… de azzá tehetjük.
A CORNERfilm keretében mindig szeretünk nagyokat és merészeket álmodni, melynek gyakorta az a vége, hogy olyan produkciókat karolunk fel, melyektől mások fejvesztve menekülnének. Ilyen volt az egy Down-szindrómás fiú szerelmi életével foglalkozó ÉLEK ÉS SZERETEK vagy a tinédzserkorú androidokat(?) kvázi légi csata általi halálra ítélő ÉGENJÁRÓK. Idén minden eddiginél nagyobb fába vágjuk a fejszénket: az SPI-jal közösen bemutatjuk a tavalyi Oscar-díj nagy adósságát, a PRECIOUS-t (PRECIOUS - A BOLDOGSÁG ÁRA címen).
Igen, a téma necces és a film is kemény, viszont van olyan fontos, hogy harcoljunk érte, kiálljunk mellette és bemutassuk Nektek. Az előreláthatólag 2 kópiás bemutató 2011. február 24-én lesz - egyelőre Budapesten, idővel vidéken is. Kérlek, terjesszétek a bemutató hírét! Az "elolvasom" után találjátok a szinopszist.
Korábban már hadi rendbe állítottuk az VFX-Oscar első 15 jelöltjét, és már akkor is jeleztük, hogy első körben nyolcat fognak kiszórni, hogy aztán január 25-én bejelentsék, hogy melyik az az öt cím, amely megkapja a nominációt. Íme, jelenleg még ez a hét film van versenyben (tipp: megkapja, megnyeri):
Holnap visszatér az amerikai mozikba a THE SOCIAL NETWORK, hogy részben megágyazzon a jövőheti DVD- és BD-premiernek, no meg jelezze a világnak, hogy idén jó eséllyel ez a film kapja az "I'm an Oscar-winner bitch" feliratú bögrét.
Emberünket bevarrják a börtönbe egy olyan bankrablásért, amit nem ő követett el. Miután szabadul, elhatározza, hogy ezúttal tényleg bankot rabol. Méghozzá ugyanazt. Keanu Reeves, Vera Farmiga és James Caan ide vagy oda, ez a darab már egy ideje keresi gazdáját Amerikában, pedig a trailer alapján még szellemesnek is tűnik.
Gareth Edwards, a nálunk is toplistás MONSTERS brit író/rendező/fx-mester/látványtervező/operatőr/kameraman/portás/stb-stb-je a változatosság kedvéért újabb szörnyfilmbe vágja kreatív fejszéjét, méghozzá a Warner 2012-ben bemutatandó GODZILLA remake-jébe. A stúdió korábban már jelezte, hogy egy olyan filmessel szeretnének együtt dolgozni, aki teljesen újragondolja a klasszikus monsztert (és közben minden bizonnyal Christopher Noland Batmanje, no meg nagy pénzeszsákok lebegtek a szemük előtt), a fesztivál-kedvenc Edwards pedig megfelelőnek tűnik erre a posztra. Csak remélni merem, hogy ezúttal Godzilla nem csupán lábujjhegyen ólálkodik majd a környéken, miközben az előtérben a főhősök egy-egy kávé fele méláznak azon búsulva, hogy kifogyott a tejszín.
A JustJarred begyűjtött egy rakat lesifotót a legújabb Peter Parker és a legújabb Gwen Stacy turbékolásáról. Szokni kell még őket, de mivel mindketten remekbe szabott színészek, ezért valószínűleg nem lesz nehéz dolgu(n)k. (A képre kattintva megnézhettek még jó néhányat.)
Jelen esetben a "legrosszabb" talán nem is legtalálóbb minősítő jelző, ugyanis sok szart láttam 2010-ben, de ezek között akadt jó néhány olyan darab, amitől el is vártam, hogy szar legyen, hisz ugyan, hogy várhatna az ember minőséget a Rick Bota féle Hellraiserektől vagy egy olyan filmtől, melyben Aragorn és Bőrpofa kergeti Bridget Jonest az amerikai vidéken, aki aztán egy limuzinban találja magát? True Story. Szóval ha a lenti gyűjtést kategorizálni kellene, akkor leginkább a "legdühítőbb filmélmény" illene rájuk, melynek oka ugyanúgy lehet az, hogy az adott darab csalódást okozott vagy az, hogy szimplán csak rossz volt - esetenként mindkettő együttvéve.
Jason Statham és Ben Foster mindenkit szétcirkumveniálnak és utána minden bizonnyal egzisztenciális problémák felett meditálnak. Eme trailer leginkább az előbbi tevékenységből válogat.
Magyar mozibevételek, 2010. december 30. - 2011. január 2.
A 2010-es év utolsó élvonalbeli premierjét, AZ UTAZÓ című filmet a hazai közönség ugyan kedvezően fogadta, ám mégis be kell érnie a harmadik hellyel az InterCom bemutatójának. Az élen az UTÓDOMRA ÜTÖK és az ÜVEGTIGRIS 3. vívott ismét olyan éles csatát, hogy mindketten nyertek. Sovány vigasz ez azonban azon űr mellé, amit az AVATAR hiánya hagy a mostani és elkövetkezendő hetekben a hazai toplistákon is.
A román tulajdonú ProVideo 2009. szeptemberétől vette át a Warner filmek hazai DVD- és BD-forgalmazását, továbbá jelenleg az ABLO és a Cartoon Network filmjeit is ők értékesítik. Eddig csupán más filmforgalmazókkal (pl. az InterCommal) karöltve célozták meg a hazai mozikat, 2011-től kezdve azonban már saját név alatt varázsolnak nekünk mindenféle programot a gyöngyvászonra.
Első önállóan bemutatott filmjük a SEASON OF THE WITCH (magyar munkacím: Boszorkányvadászat), amely 2011. január 27-én fut be a hazai mozikba (20 db, 35mm-es, feliratos kópián), ezt még az idén számos izgalmas és remélhetőleg közönségbarát független - többnyire amerikai - produkció követi majd (az "elolvasom" után ezekből szemezgetünk).
A román tulajdonú ProVideo 2009. szeptemberétől vette át a Warner filmek hazai DVD- és BD-forgalmazását, továbbá jelenleg az ABLO és a Cartoon Network filmjeit is ők értékesítik. Eddig csupán más filmforgalmazókkal (pl. az InterCommal) karöltve célozták meg a hazai mozikat, 2011-től kezdve azonban már saját név alatt varázsolnak nekünk mindenféle programot a gyöngyvászonra.
Első önállóan bemutatott filmjük a SEASON OF THE WITCH (magyar munkacím: Boszorkányvadászat), amely 2011. január 27-én fut be a hazai mozikba (20 db, 35mm-es, feliratos kópián), ezt még az idén számos izgalmas és remélhetőleg közönségbarát független - többnyire amerikai - produkció követi majd (az "elolvasom" után ezekből szemezgetünk).
Kerma:
Rengeteg kritika van itt, ez totál sok munka! Gratulálunk! Egy jó film tele van jobbnál jobb képek... (2024.05.13. 14:52)hazai bemutatónaptár 2019
Kerma:
Nem gondoltam volna, hogy filmekről ilyen sokat és ennyi érdekeset lehet írni! Köszönjük a cikket!... (2023.07.03. 10:46)usa box office: új élmény
Beszélt