A Predator - A Ragadozóval nem jöttek be különösen a stúdió számításai, mindazonáltal a film első helyen debütált. Arányaiban jobban teljesített az Egy kis szívesség és a várakozásoknak megfelelő forgalmat bonyolított a White Boy Rick is.
> új filmek
A ragadozó az 1987-es év egyik legjobban nyitó filmje volt, azután kialakult kultuszát pedig időről időre igyekszik a Fox meglovagolni. Miután a testvérnek mondható Alien-sorozatot tavaly sikeresen parkolópályára tették (egy időre), most újfent az űrvadászon volt a sor, hogy leszállítsa a 2010-es feltűnése óta a nézőkben felgyülemlett Predatorra fordítandó bevételt. Ez a bevétel viszont nem különb a Ragadozók idején tapasztaltnál; a Predator - A Ragadozó (The Predator; hazai bemutató: már a mozikban) ugyanis 24 millió dollárral rajtolt el, ami jóformán megegyezik az Antal Nimród-féle eresztés nyitányával. Az mondjuk nyárra esett, viszont hét év alatt értéke jócskán meg is növekedett. Így hát elmondható, hogy nézőszámot tekintve csak a Ragadozó Los Angelesben (alias Ragadozó 2.) és a második AvP-film lepipálására futotta a több mint 4000 mozit elárasztó újdonságtól - nem fest túl jó képet ilyen mértékű premier mellett ennyire távol maradni a tervezett 30 milliótól. És már az is igen halovány vidék a lefedettséghez képest. Ráadásul 88 millió dollárt kóstált Shane Black filmje, ami a rettentő gyenge nézői visszajelzések mentén nem fogja tovább élvezni a toplista vendégszeretetét, mint anno a Ragadozók, ami alig-alig volt képes duplázni a nyitányát. Ezen a vonalon elindulva 50 millió dollárnál messzebbre nemigen szól a Predator - A Ragadozó most megváltott jegye, és ez így bizonyosan nem vág egybe a stúdió elképzeléseivel a franchise-t illetően - már csak a film zárójelenetét illetően sem. Megint úgy jártak, mint A függetlenség napja: Feltámadás esetében. Ejnye.
Paul Feig alaposan kivette a részét a kortárs vígjátékok felfuttatásából, így most elérkezettnek látta az időt, hogy más vizekre evezzen. Az Egy kis szívesség (A Simple Favor; hazai bemutató: már a mozikban) thrilleri ill. krimis húrokat penget, de azért a komikum se hiányzik belőle - előbbi kidomborításával azonban a nézői kíváncsiság könnyedén éledt, Anna Kendrick és Blake Lively így képes volt stabil összeggel a harmadik helyre pattanni. A 16 millió dolláros bevétel jól fest a 20 millióra rúgó költségvetés mellett, és kellőképpen újszerű, vagy legalábbis nem frekventáltan látott tartalmú filmként az Egy kis szívesség még képes lehet úgy lavírozni, hogy 50 millió alatt ne álljon meg - és akkor hosszú távon a Predator - A Ragadozó fölé kerül. A Lionsgate számára már égető szükségű volt egy ilyen stabil siker; jelen állás szerint ez lehet idén a #1 filmjük.
A legfiatalabb, csupán 14-15 éves FBI-informátor sztorija a White Boy Rick című, vígjátékot és drámát vegyítő film, melyben Matthew McConaughey kapott hangsúlyos mellékszerepet - és a hírek-kritikák szerint erősen élt a lehetőséggel. A '80-as években esett együttműködésre csak 2014-ben derült fény, s a Sony stúdió volt a nem rest, aki mindjárt mózgóképet is faragott belőle. A producerek között ott van Darren Aronofsky és Scott Frank is, a film pedig 2500 moziban van ott, és az előrejelzésekkel egybevágó 8,8 millió dollárért váltottak rá jegyet a hétvégén. Ezt az érdektelen nyitányt a jó szájhagyomány formálhatná valami kielégítőbbé, ám a nézői visszajelzések nem különösebben kiemelkedőek és a kritikusok is csak módjával lelkesednek. A filmre költött 29 millió dollár alighanem túl nagy falat lesz bevételi oldalon.
Olyan rég volt már keresztény dráma a mozikban, hogy itt az újabb: az Angeline Jolie által megismeretetett Louis Zamperini-történet kel újabb életre az Unbroken: Path to Redemptionben, amit a Pure Flix juttatott el több mint 1600 moziba. Szerény 2,35 millió dollárral a 9. helyen futott be a film, ami a 6 milliós költségvetés meghaladásához talán elég lesz, kiváltképp úgy, hogy a kritikai abuzálással egyidőben a nézőktől a hét legjobb értékelését gyűjtötte be. Na persze, jóval kevesebb nézőtől, mint a fentebbi filmek.
> korábbi filmek
66%-ot zuhant Az apáca bevétele, de hát volt neki honnan. A Warner horrorja 85 millión áll tíz nap után, a százmilliótól meg semmi sem menti meg egy hét múlva.
Immáron a legnagyobb bevételű a sorozatban a Mission: Impossible: Utóhatás, és ez egy 18 éves helyzet megváltozását jelenti. A Paramount roppant sikeres akciófilmje 216 millió dolláron áll, amit még 220 millióig eljuttathat. Ezzel együtt eladott jegyek számában legfeljebb negyedik lehet a szérián belül kapuzáráskor, de oda se neki.
> végszó & ami jön
Tavaly ugyan nagyobb volt a 37. hétvége forgalma az Az erős második víkendjének hála, de ezen felül ez a kör kellemes bevétellel zárult a mozik számára. Tartani ezt a korrekt helyzetet nem lesz egyszerű, hacsak A végzet órája című fantasyre valamiért rákattan az ifjúság. Jön még e mellé Michael Moore új filmje, a Fahrenheit 11/9 és a Life Itself című Amazon-dráma.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | Predator - A Ragadozó | $24.0m | $24.0m | $88m |
2 | Az apáca | $18.2m | $85.1m | $22m |
3 | Egy kis szívesség | $16.1m | $16.1m | $20m |
4 | White Boy Rick | $8.8m | $8.8m | $29m |
5 | Crazy Rich Asians | $8.7m | $149.6m | $30m |
6 | Peppermint - A bosszú angyala | $6.1m | $24.2m | $27m |
7 | Meg - Az őscápa | $3.8m | $137.1m | $150m |
8 | Keresés | $3.2m | $19.6m | n.a. |
9 | Unbroken: Path to Redemption | $2.4m | $2.4m | $6m |
10 | Mission: Impossible: Utóhatás | $2.3m | $216.1m | $178m |