A közönség kezd alaposan rászokni a piára: A Viszkis szenzációs második hétvégét jegyez, ölre menve a Kincsemmel az év legsikeresebb hazai produkciója címéért. A premierek szolidabb sikerek folytatásai voltak, ám mind a Paddington 2., mind a Harmadnaposok 2. inkább a szolidabb szóra helyezte a hangsúlyt a siker helyett.
> új filmek
2014 karácsonyán indult útjára a Paddington az A Company forgalmazásában, és mint a családi filmek abban az időszakban, visszafogottabb kezdést (10.758) követően még hosszú-hosszú ideig szólítgatta a gyerekeket és kísérőiket, így végül 88.886-an váltottak rá jegyet. Minden adott volt ahhoz, hogy a Freeman Film a folytatással növelje a tétet. A Paddington 2. egy kedvelt, bár számottevő hírnevet nemigen szerzett elődöt követett egy családi moziktól nem mentes, de járható időszakban, ráadásul egy nagyobb erővel bíró forgalmazó kezei között. Ehhez képest kevesebben nézték meg, mint a három évvel ezelőttit: 9.373 látogatóval csak a hetedik helyre huppant be a maci, bevételi rangsorolással pedig a nyolcadikra, ami kétségtelenül csalódás - ez jár mostanság az ifjúságot szólongató filmeknek, olybá tűnik. Persze a téli szünet még ott van, úgyhogy ha nem is ér az előző nyomába, 60-70.000 néző közé még megérkezhet a Paddington 2.
A 9. helyen lépett be a Harmadnaposok 2., ámbátor az, hogy ez sem tudott felérni az elsőhöz, jóval kevésbé meglepő fordulat. A Harmadnaposokat a Fórum Hungary mutatta be 2012 júliusában, és az egy olyan július volt, amikor ez a szedett-vedett ausztrál vígjáték a hét legnagyobb premierje tudott lenni. 12.117-en nézték meg az első négy napon, majd kis híján 40.000-rel lépett le a mozikból, és a feledés homályába. Onnan előcsalni a Big Bang Media nem tudta ezeket a beteg figurákat, így a folytatás 42 moziban csak 6.907 nézőt fogadott. Egy harsány vígjáték alanyi jogon is többre hivatott ennél, folytatásként pláne illett volna megugrani a 10.000 nézőt, de hát mégis csak 5 és fél év dolgozott ellene. Majd kiderül, hogy sikerül-e elvergődnie 30.000-ig.
Az ADS természetesen idén is betárazott valamit a gyerekeknek Mikulás alkalmából. A Mikulás karácsonyra című norvég családi film nem kevés, 35 teátrum vásznára került fel, ehhez képest az érdeklődés szerénynek bizonyult: 2.996 jegy van a zsákjában a piros alma és a mogyoró mellett, az ehhez társuló 3,7 millió forint pedig a 13. helyet éri. Szóval nem magyar forinttal lesz tele a puttonya a szakállasnak, de 15.000 látogatóig el kéne mennie a szánjának.
Premier előtt játszották a hétvégén a Megjött apuci! 2.-t. A UIP vígjátéka ígéretes számokat jegyez, a 6,9 millió forint majdnem a top 10-be tolta a filmet. 4.994 jeggyel várja a lukratívnak ígérkező premiert a folytatás, melynek előzményét több mint 40.000-ren nézték meg az első hétvégén tavaly januárban.
> korábbi filmek
A Viszkis szédületes tempót diktál. A príma premiert követően kevesebb mint 15%-ot ereszkedett az InterCom terjesztése, vagyis 80,5 millió forinttal megint első. Az életrajzi akciófilmre 145.610 jegy kelt el eddig, márpedig ez kicsivel több, mint ahány nézőnél a Kincsem járt második vasárnapját zárva (142.408). Kitart-e a nyúlfarknyi előny, és lehet-e Antal Nimród filmjéből 400.000 néző feletti, akár éves dobogós blockbuster?
Szerdán érte el a 200.000 nézőt a Rossz anyák karácsonya, szóval a Freeman gondozottja se gyök kettővel halad. A vígjátékfolytatást még a negyedik víkenden (azaz most) is több mint 20.000-en nézték meg, összesen meg már 222.760-an mentek egyet röhögni. Az első rész végeredménye már kevesebb mint 30.000 nézőre van.
A kelleténél módfelett többet, 40%-ot esett a Coco bevétele a premierhez képest. Hiába a filmet méltató szavak, a Pixar kultúridegen meséje nem tud talajt találni magának magyar földön. A Dinó tesó két hétvége után 38.411 látogatónál járt, így a rés nő a két film között, hiszen 11 nap alatt 35.845 látogatót csalogatott a Fórum mostani filmje.
350.000 néző felett jár a Thor: Ragnarök. A Fórum szuperhősös attrakciója még 34.000 nézőre van attól, hogy a legnézettebb MCU-film váljon belőle, de ha erre nincs is már túl sok sansza, 34 millió forintot talán-talán még kitermelhet, hogy legalább bevételi fronton győzedelmeskedjen.
> végszó & ami jön
Premierfronton gyengélkedett a kínálat, de A Viszkis turbófokozata és pár igen jól menő még korábbi film tett róla, hogy ez a hétvége is érdemi össz-számokkal zárjon: több mint negyedmilliárd forintot hagytak a magyarok a jegypénztáraknál, 180.000-es tömegben. A következő körben a Megjött apuci! 2. hívja ki A Viszkist; a vígjáték 50.000 látogató fölé is tervezhet akár, ha a Rossz anyák karácsonya még nem vette volna el a kedvet. De nem úgy tűnik.
> a top 10, november 30 - december 3. (csütörtök-vasárnap)
# | film | csüt-vas Ft bevétel |
csüt-vas nézők |
bevétel- változás |
Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | A Viszkis |
80.5M | 57.789 | -13.8% | 202.7M | 145.610 |
2 | Rossz anyák karácsonya |
31.3M | 21.619 | -38.2% | 308.8M | 222.760 |
3 | Az Igazság Ligája |
23.2M | 15.039 | -43.3% | 191.0M | 125.449 |
4 | Coco |
16.7M | 12.236 | -40.2% | 48.2M | 35.845 |
5 | Gyilkosság az Orient expresszen |
16.6M | 11.253 | -28.6% | 170.0M | 122.284 |
6 | Thor: Ragnarök |
14.7M | 9.286 | -31.9% | 529.4M | 352.172 |
7 | Boldog halálnapot! |
12.8M | 9.490 | -50.1% | 95.4M | 70.407 |
8 | Paddington 2. |
12.2M | 9.373 | - | 12.2M | 9.373 |
9 | Harmadnaposok 2. |
10.0M | 6.907 | - | 10.0M | 6.907 |
10 | Hét nővér |
7.3M | 4.688 | -14.1% | 18.3M | 12.250 |