Június 30-án startol a Showtime gyártásban a Ray Donovan 4. évada. A realista színekkel festett sorozat kiváló krimi és családi dráma egyben, ám eddig még csak az említés szintjén szerepelt a blogon. Ezt viszont 2013-as indulása óta minden egyes alkalommal a díjszezonban tette, ami nem meglepő: első adásba kerülése azóta is tartja a csatorna legnézettebb pilotjának rekordját. Az új tévéshow az adott év őszén esedékes (amúgy gyalázatosan szar és méltatlanul gyáva) Dexter-finálé után maradt űrt pótolta a félig-meddig alvilági miliő hagyományait követve, nem kevésbé kemény stílusban. A Bostonból elszármazott, katolikus ír főhős a gazdagok és szépek törvényeket áthágó, problémamegoldó embereként próbálja családját egyben tartani az Angyalok Városában, és ha megfizetik, egyáltalán nem finomkodik.
Liev Schrieber számára a borzadály Wolverine eredetsztori legalább annyi pozitív hozadékkal bírt talán, hogy belátta, nem feltétlenül jófiúként és/vagy a gyöngyvászonra forgatott produkcióban tudja kibontakoztatni talentumát. Nála is vérfagyasztóbb azonban a nehézfiú frissen szabadult apjaként Jon Voight, aki az egyszerre nyájas és gennyláda, tufa és rafinált szociopata szerepében zseniálisabb alakítást nyújt, mint valaha. Nem véletlenül jutalmazták tavalyelőtt a legjobb férfi mellékszereplőnek járó Golden Globe-bal. Paula Malcomson (ő játszotta pl. Gemma ír "sógornőjét", Jax féltestvérének az anyját a Sons of Anarchy 3. évadában) vagy Eddie Marsan (Világvége - The World's End, 2013) esetében az lenne a fura, ha nem remekelnének: utóbbi a címszereplő súlyos beteg, kiöregedett bokszoló öccseként Elliout Gould mentorfigurája mellett a másik kedvenc karakterem. Az első három szezonban hosszabb-rövidebb ideig látható volt Steven Bauer (A sebhelyesarcú - Scarface, 1983), James Woods (Az elnök végveszélyben - White House Down, 2013), Sherylin Fenn (Twin Peaks, 1990-91), és még sokan mások. Az elolvasom alatt az előzetesen kívül találtok pár mondatot az aktuális folytatás szinopszisáról is.
"A nevem Ray Donovan. Most beszélgetni fogunk." A megoldások bármi áron történő megtalálására szakosodott profi (Liev Schreiber) családja ismét bajba kerül, és menekülés közben kénytelen megvédeni szeretteit. Eközben Mickey nagypapa (Jon Voight), és Terry nagybácsi (Eddie Marsan) egyre dühösebb és bosszúszomjasabb, míg Ray felesége, Abby (Paula Malcomson) és lánya, Bridget (Kerris Dorsey) továbbra sem tudhat meg semmit az életüket fenyegető veszély okairól vagy természetéről. Az évadon végigfutó szál ezúttal az emberkereskedelmet érinti. Az új plakát egészen viselhető a kissé didaktikus, keresztény szimbolikához képest. Akinek mostanáig kimaradt a Ray Donovan, ám a befogadhatatlan mennyiséget előállító, tévés dömpingben kicsit ráunt az egymásra licitáló versenyzők fokozódó extremitására, és inkább egy régi vágású, mégis modern, bűnügyi és lélektani síkon is erős, suspense-zel és akcióval egyformán felturbózott sorozatra vágyik komoly témákkal, mint amilyen az egyes katolikus papok által elkövetett gyermekzaklatás következményei, annak a premierdátumig simán belefér a korábbi harminchat epizód ledarálása. Hajrá, tényleg megéri!