A hétvégén A dzsungel könyve tarolására lehetett számítani. Tarolt is.
> új filmek
A Disney rajzfilmtárának megfilmesítési folyama egy olyan darabhoz érkezett, ami más, mint az eddigiek: Rudyard Kipling örökérvényűjéből jó pár feldolgozás létezik már, klasszikussá érettek és elfeledettek egyaránt. Ám most megérkezett az a változat, ami minden korábbi fölé tornyosul majd. A dzsungel könyve (The Jungle Book; hazai bemutató: április 21.) ugyanis nemcsak kasszát robbantott, de a kritikusok elismerését is kivívta, és az ilyesmi ritka tett egy sokszor látott történet esetében. De maradjunk a számoknál. A film a premier napján 32 millió dollárt fialt, s ezzel már biztosította is magát a százmilliósok közé, egyúttal a második kilenc számjegyet igénylően nyitó áprilisi bemutatóvá lépett elő (a tavalyi Halálos iramban 7. után). Az érdeklődés eme tetőfokára hágását, azaz a 70-80 millió dollár közé szóló prognózisok messzemenő megfejelését a hónap első felének eseménytelen csörgedezése, a történet alapos ismerete, a Disney szokásosan jó fogásai idézték elő. Ez kell 103 millió dollárhoz olyasmiből kifacsarva, amit már megfacsartak számtalanszor. A 175 milliót kóstáló kalandfilm a stúdió második 300 millió fölé irányzékoló családi mozija lesz már idén, és persze nem az utolsó. Megélnének ezek csupán 7-8 sztoriból is, újra előadva minden évtizedben.
A sokat késő folytatások közül ígéretesebb box office-esélyekkel vágott neki a listának a Barbershop: The Next Cut. A 2002-es első rész igen komoly meglepetés volt 20 milliós nyitányával és 75 milliós zárásával, és még a 2004-es második eresztés is összehozott 65 milliót. Ehhez képest ez a 12 év igencsak méretes hézag, de lehetett éppenséggel érdemben lamentálni az azóta eltelt változásokon. A kritikák szerint ez sikerült is, ami az első meglepetés, a másik, kisebb meg az, hogy a Warner terjesztése nem tudott felnőni a - talán kissé elkanászodott - várakozásokhoz. 20 millió dollárt ollózott össze, ami persze simán jó egy 20 milliós vállalkozástól, de mégsem árulkodik akkora igényről, mint amit bátorkodtak feltételezni a 25 millió fölé nyújtózó előrejelzések. Kreatív szempontból tehát jobban megérte ennyit várni a harmadik résszel, mint anyagiból.
Kevin Costner inkább már csak szuperhősök nevelőapjaként boldogul, egyéni megmozdulásait csakhamar eltemeti a közönség, még mielőtt igazán napvilágot látnának. A Beépített tudat (Criminal; hazai bemutató: április 21.) kábé A jövő hírnöke óta a leggyatrább nyitányt jegyzi a színész karrierjében, ami önmagáért beszél eme sci-fibe nyúló thriller megtekintést provokáló anyagainak hatékonyságáról. A Lionsgate az, aki nem végezte jól a dolgát, mert alig 6 milliónál azért csak ki lehetett volna többet hozni ebből a felállásból. 31,5 millió dollár bánja a kudarcot, bár a forgalmazó nyilván ezen is csak babot veszített a jogeladások és visszaigénylések jóvoltából.
> korábbi filmek
A Zootropolis - Állati nagy balhé és a Batman Superman ellen: Az igazság hajnala is átlépte a 300 milliót, ám míg előbbinek ez szuper mérföldkő, addig utóbbinak csak erőlködés. A szuperhősök ezúttal (is) több mint 60%-ot zuhantak.
> végszó & ami jön
Ilyen bőséges 16. hétvégét még sosem zártak a tengerentúli mozik. A dzsungel könyve igencsak ártalmas hatást gyakorol majd A vadász és a jégkirálynőre, bár a film esélyei eleve nem nyúlnak az égig. A Universal 30 millió dolláros bemutatkozást látva már boldog lehet...
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | A dzsungel könyve |
$103.6m | $103.6m | $175m |
2 | ú | Barbershop: The Next Cut |
$20.2m | $20.2m | $20m |
3 | 1 | A főnök |
$10.2m | $40.4m | $29m |
4 | 2 | Batman Superman ellen |
$9.0m | $311.3m | $250m |
5 | 3 | Zootropolis - Állati nagy balhé |
$8.2m | $307.5m | $150m |
6 | ú | Beépített tudat |
$5.9m | $5.9m | $31.5m |
7 | 4 | Bazi nagy görög lagzi 2. |
$3.3m | $52.1m | $18m |
8 | 6 | Miracles from Heaven |
$1.9m | $56.9m | $13m |
9 | 7 | God's Not Dead 2 |
$1.7m | $17.0m | $5m |
10 | 10 | Eye in the Sky |
$1.6m | $13.1m | n.a. |