A producerek (PGA) díjai után új Oscar-éllovast avattunk A nagy dobás személyében. És bár tény, hogy a PGA díja az egyik legerősebb alap a filmtekercsen álló aranylovaghoz, az sem mindenható (utoljára 2007-ben vesztett a nyertesük). Ennél erősebb statisztikai adatot kapunk azonban, ha kicsit kiterjesztjük kört a szakmai díjak között, hozzávéve az SAG színészgárdának díját, a rendezők és az írók, valamint a tegnap este kiosztott ACE Eddie díjakat. Ha ez megvan, jöhet a máig veretlen állítás: legjobb film még sosem lett olyan alkotás, amely ezekből ne nyert volna meg legalább kettőt*.
Ennek tükrében vágtunk neki a tegnap esti díjátadónak, ahol az Oscar-jelöltek közül a Mad Max, A visszatérő, A marsi és A nagy dobás állt rajthoz, hogy újabb jó pontot szerezzen. Íme a végeredmény...
*az első kivételért harminc évet kell visszaugranunk, de akkor még a díjak fele nem is létezett
Legjobb vágás (dráma): Margaret Sixel (Mad Max)
Legjobb vágás (vígjáték): Hank Corwin (A nagy dobás)
Legjobb vágás (animáció): Kevin Nolting (Agymanók)
Legjobb vágás (dokumentumfilm): Chris King (Amy)
Legjobb vágás (tévéfilm vagy minisorozat): Brian A. Kates (Bessie)
Legjobb vágás (sorozat - egy órás, kereskedelmi tévé): Tom Wilson (Mad Men)
Legjobb vágás (sorozat - egy órás, nem kereskedelmi tévé): Lisa Bromwell (House of Cards)
Legjobb vágás (sorozat - fél órás): Nick Paley (Inside Amy Schumer)
A jelölteket ebben az összesítésben találjátok.